⭕️ ترجمه و توضیح آيه 32 سوره بقره:
قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32)
🔸ترجمه آيه: گفتند: منزهی تو، نیست دانشی برای ما مگر آنچه تعلیم دادی به ما، قطعاً تو خود دانای باحکمت هستی.
🔹توضیح آيه:
وقتی که خدا حقايق هستی را به آدم آموخت و آنها را بر فرشتگان عرضه کرد، حقيقت بر آنان آشکار شد و خدا را تنزيه کردند و گفتند خدايا دانش ما وابسته به تعليم توست. آنگاه به آدم فرمود که آموخته هايت را به اينان بگو و ... لذا فرمود: من که به شما گفتم چيزی را می دانم که شما نمی دانيد.
مفسران گفته اند: فرشتگان به خاطر نظام خلقتشان آنچه گفتند، اعتراض نبود بلکه مطرح کردن چيزی بود که به نظرشان رسيد و واقعاً از خدا سؤال کردند.
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
در مواجهه با درخواست های فرزندتان
از ۵ درخواست،
🔸۳ مورد را انجام دهید،
🔸۱ مورد را با تاخیر
🔸۱ مورد را رد کنید...
با این روش ، صبر و تحمل «نه »
شنیدن را در فرزندتان افزایش
خواهید داد!
https://eitaa.com/ahlalquran
#الهی_نامه
🌷 الهى شکرت که کور بینا و کر شنوا و گنگ گویایم
الهى درویشان بى سر و پایت در کنج خلوت بى رنج پا، سیر آفاق عوالم کنند که دولتمندان را گامى میسّر نیست
الهى اگر گلم و یا خارم از آن بوستان یارم
الهى انسان ضعیف کجا و حمل قول ثقیل کجا
الهى چگونه دعوى بندگى کنم که پرندگان از من می رمند و ددان رامم نیستند
الهى گرگ و پلنگ را رام توان کرد با نفس سرکش چه باید کرد
الهى چگونه ما را مراقبت نباشد که تو رقیبى و چگونه ما را محاسبت نبود که تو حسیبى
✍علامه حسن زاده آملی
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.009.mp3
1.41M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #نهم
https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان
حالِما ،در هجر مهدی کمتر از یعقوب نیست!
او پسر گم کرده بود و ما، پدر گم کردهایم...💔
😔وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ😔
https://eitaa.com/ahlalquran
اهل القرآن
#دانستنی_های_قرآنی 4⃣ تِلْكَ مِنْ أَنبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهَا إِلَيْكَ مَا كُنتَ تَعْلَمُهَا أَنت
#دانستنی_های_قرآنی
5⃣ وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَٰذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ
🔺ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﮔﻮﺵ ﻧﺪﻫﻴﺪ ﻭ [ ﻫﻨﮕﺎم ﻗﺮﺍﺋﺘﺶ ] ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻟﻬﻮ ﻭ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ [ ﻭ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍﻫﺎﻱ ﺑﻲ ﻣﻌﻨﺎ ] ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻓﻜﻨﻴﺪ [ ﺗﺎ ﻛﺴﻲ ﻧﺸﻨﻮﺩ ! ] ﺷﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺷﻮﻳﺪ .
(فصلت/٢٦)
👈 اعجاز بیانی و اعجاز معانی قرآن کریم و آفرینش های هنری آن، امری است که بر هیچ کس پوشیده نیست.
تا آن جا که اعراب مدعی بلاغت و سخنوری در زمان نزول، از مقابله با آن ناتوان شدند و در برابر دل سپردگی همگانی به آیات قرآن، به هوچی گری و سر و صدا کردن رو آورده بودند.💐
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
⏪ ادامه دارد...
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
#اشتباه_نکنیم
استاد عزیز!
پرسش از محفوظات فقط یکی از وظایف شماست نه همه اش❗️
✔️استاد باید هادی و راهنما باشد،
✔️مرجع و مشاور حافظان در چالش های پیش رویشان باشد،
✔️انگیزه آفرین باشد،
✔️زمینه ساز فهم آیات و تدبر در آن ها باشد،
✔️زمینه ساز عمل به آیات باشد،
✔️حسن تلاوت شاگردانش را ارتقاء بدهد،
✔️شاگردانش را استادان آینده تربیت کند،
✔️و...
✅ پرداختن صرف به پرسش و پاسخ و غافل شدن از بقیه امور، کلاس را به نتیجه نمیرساند.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
سوره یاسین_حاج مهدی فروغی.mp3
15.69M
#حال_خوش
🌷این تلاوت آسمانی را گوش کنید تا از همه نگرانی ها و ناراحتی ها جدا شوید.
تلاوتی که روح و جان رو نوازش میده و دل رو آرام میکنه...
#ترتیل سوره مبارک یس
با صدای استاد مهدی فروغی
http://eitaa.com/ahlalquran
#زبان_قرآن
🔰 هرگاه ضمایر متصل منصوبی (هُ، هُما، هُم، ها، هما، هُنَّ، کَ، کُما، کُم، کِ، کُما، کُنَّ، ی، نا) به آخر فعل بپیوندند معنای مفعولی می دهند.
🔺مانند 👈 اُعبُدوهُ : بپرستید او را
خَلَقَکُم : آفرید شما را
🔰 با اضافه کردن «إیّا» به اول ضمیرهای متصل، ضمیر مفعولی منفصل ایجاد می شود.
🔺مانند 👈 ایّاهُ : او را، آن را
ایّاهُما : آن دو را
ایّاهُم : آنان را
و...
https://eitaa.com/ahlalquran