#کلاسداری
به عنوان یک استاد به دو دسته از توانمندی ها و صلاحیت ها نیاز دارید ⬇️
1⃣ صلاحیت های عمومی کلاسداری و تدریس و تسلط به راه و روش معلم بودن
🔺مثل مهارت مخاطب شناسی، برقراری ارتباط، شناخت روش های تدریس و...
2⃣ صلاحیت های اختصاصی در حوزه تدریستان
🔺مثل تسلط به حفظ قرآن و شناخت اصول و روش های حفظ برای یک استاد حفظ قرآن
👆 آن که دسته اول را ندارد نمیتواند قطار کلاس را به حرکت درآورد
👆 و آن که دسته دوم را ندارد، قطار را به ناکجاآباد میبرد.
⛔️ هیچ یک به تنهایی کافی نیست.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار اصلیِ مقابله با تهدیدات دوره نوجوانی!
🔻 تربیت نوجوان محقق نمیشود مگر اینکه مربی او بزرگ فکر کند. در غیر این صورت مسائل اخلاقی و ارتباط با جنس مخالف را نمیتوان در نوجوانان حل کرد.
🔴 بچهها یا جهان اندیش میشوند یا درگیر خود خواهد ماند. بچهها را یا از شکم و شهوت بالاتر میآوریم یا اینکه نمیتوان آنها را از موبایل جدا کرد.
❓ اما چگونه؟ ذهنیت بچهها باید تمدنی شود.
مثلاً وقتی راجع به اربعین فکر میکنیم فقط از گنبد و گلدسته و دلتنگی برای بین الحرمین نگوییم. البته با اینها باید شوق ایجاد کرد اما بعد لازم است کار تعریف شود.
مثلاً چند نفر از بچهها انگلیسی و چند نفر دیگر عربی یاد بگیرند تا بتوانند با مردم جهان ارتباط برقرار کنند و به آنها محتوا برسانند.
🔸 ممکن است بچهها تعجب کنند که من؟! به مردم کشورهای دیگر محتوا برسانم؟! آنگاه باید به آنها گفت بله! هر کار بزرگی شروعی دارد.
🔸 کسی هم که در سال سوم رشته پزشکی مشغول تشریح است، ۱۵ سال قبل از ضرب و تقسیم شروع کرده تا زیست شناسی خوانده و به اینجا رسیده است.
☑️ بچهها باید بزرگ اندیش و جهان اندیش شوند تا بتوانند از جسد خود رها شوند.
"جناب آقای ملازینل "
#استاد_ملازینل
#تربیت_فرزند #تربیت_کودک #تربیت_نوجوان #نگاه_جهانی #حل_مشکلات_نوجوان #نقش_مربی
✅ @nezakat
hejab 1.9.1401.pdf
8.18M
#پیشنهاد_دانلود
#کتاب
📚کتابی از سوالات پرتکرار
این روزهای دانش آموزان
پیرامون حجاب، عفاف و حقوق زن در اسلام
تحت عنوان
*«من معترضم»*
🔰به همت دفتر آموزش و تولید محتوا
اتحادیهانجمنهایاسلامیدانشآموزان
تهیه و تنظیم شده است.
https://eitaa.com/ahlalquran
base.apk
12.05M
#معرفی_محصولات_قرآنی
#نرم_افزار
#پیشنهاد_دانلود
گوشیتون رو توی سی ثانیه به قلم قرآنی تبدیل کنید
📚برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» رو از فایل بالا نصب کنید و از قرائت قرآن با صفحه ی عثمان طه با صوت ۳۰ قاری بین المللی لذت ببرید.
علاوه بر اون از تفسیر المیزان، نمونه، نور، و تفسیر روایی برهان و ترجمه گویا هم میتونید استفاده کنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale.imran.067-68.mp3
2.12M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #67_68
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
👨👦تک فرزندی❗️
🔻کارشناسان تربیتی
معتقدند
یک فرزند را تربیت کردن
سخت تر از
چند فرزند
تربیت کردن است...
👨👧👦چند فرزند داشتن
تربیت را آسان می کند!
⬇️
چون خود فرزندان
زمینه ی تربیت را
برای یکدیگر
فراهم می کنند.
⬇️
مثلا:
وقتی شما می خواهید
فرزندانتان
#روحیه_مقاوم داشته باشند؛
📍قطعا وقتی
چند فرزند در کنار هم
در یک #خانواده باشند،
✅ این اتفاق راحت تر رقم می خورد✅
📌وقتی فرزندان
تعدادشان بیشتر
می شود:
✅#تعادل_عاطفی
در آنها بیشتر می شود.
✅#تعاملات_اجتماعی
در آنها بیشتر می شود.
✅#رشد_تربیتی شان
بیشتر می شود.
⚠️باید حداقل
سه فرزند
داشته باشیم؛
❇️ تا بتوانیم
زمینه ی خوبی
برای تربیت فرزندانمان
در خانواده فراهم کنیم.
📝استاد تراشیون
#تک_فرزندی
#تربیت_فرزند
#فرزندآوری
#خانواده
#تراشیون
@nezakat
هدایت شده از راهنمای حفظ آسان قرآن کریم
#سخن_بزرگان
حجت الاسلام سید محمود مرعشی نجفی (دام الظله)
👈والد ما ، آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی (رحمة الله)به خویشاوندان و نزدیکان، به ویژه فرزندان خود، سفارش می کردند که در منزل هیچ وقت قرآن را دور از دسترس قرار ندهند و همیشه قرآن را در طاقچه یا جایی که معرض دید باشد قرار دهند.
(نشریه بشارت /شماره ۳ /ص۲۷)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
#احادیث_قرآنی
✅ پایه ایمان استوار
🌸 امام على عليه السلام :
مَنْ اَخَذَ دينَهُ مِنْ اَفْواهِ الرِّجالِ اَزالَتْهُ الرِّجالُ، وَ مَنْ اَخَذَ دينَهُ مِنَ الْكِتابِ وَ السُّنَّةِ، زالَتِ الْجِبالُ وَ لَمْ يَزُلْ؛
هر كس دين خود را از دهان مردم بگيرد، [همان] مردم، او را از دين بر مى گردانند و هر كس دين خود را از قرآن و سنّت رسول خدا صلي الله عليه و آله فراگيرد، كوه ها از بين مى روند، ولى ايمان او ماندگار است.
روضة الواعظين، ج 1، ص 28
https://eitaa.com/ahlalquran
#مدیران_قرآنی
👈 شکست همیشه ممکن است رخ دهد.
در شرایط سخت، برای داشتن روابط خوب با تیم خود، بهتر است کارهای زیر را انجام دهید.
✅ در شکستها خود را سهیم بدانید.
✅ دنبال معرفی مقصر و سرزنش کردن او نباشید.
✅ سعی کنید روی مشکل کار کنید تا آن را اصلاح کنید.
✅ در مورد ایجاد کارها و برنامههای بهتر، برای گذشتن از بحران همفکری کنید.
✅ نتایج مثبت اعضای تیمتان را هم ببینید و آن ها را تحسين کنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی
اگر چند روز چایی نخوری یا گوشی نداشته باشی چه احساسی داری⁉️...
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
#آموزش_مبحث_لحن_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
❇️جلسه پنجم❇️
👈مفهوم قرار - جواب - جواب الجواب
در اینجا سه مفهوم دیگر نیز وجود دارد که متاسفانه در جامعه به غلط رایج شده و استفاده صحیحی از این مفاهیم نمی شود.
1- مفهوم قرار
2- مفهوم جواب
3- مفهوم جواب الجواب
همانطوری که قبلا گفتیم تکرار یک نت تا درجه بعدی همنام خودش را اکتاو گویند، به همین ترتیب در موسیقی عرب معادل های استفاده شده برای اکتاو عبارتند از قرار و جواب.یعنی آن صدایی که در واقع در پرده ابتدائی تلاوت استفاده می شود در موسیقی عربی به آن قرار صوت و همان نت را در فاصله یک اکتاو بالاتر، جواب گویند.
پس مفاهیم قرار و جواب صرفا مفاهیم صوتی هستند. یعنی فقط به خاطر تفاوت طبقه صوتی است که این عبارات
به کار می رود. یعنی مفهوم تنغیمی و نغمه ای ندارند. یعنی مثلا اگر ما می گوئیم قرار بیات منظور این نیست که این، یک نغمه برای خودش می باشد و جواب آن نیز نغمه دیگری می باشد، بلکه از نظر علم نغمه شناسی قرار بیات و جواب بیات در واقع یک نغمه بیشتر نیستند که در دو مساحت صوتی مختلف که فاصله شان یک اکتاو است، اجراء می شوند.
حال اگر این نت Do دومی(جواب) را ادامه بدهیم به نت Do بعدی خواهیم رسید.
عرب ها علی القاعده به آن نت Do بعدی جواب الجواب گویند که البته خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر به آن جواب قرار دوم گفته می شود.
این به این خاطر است که وقتی ما به جواب الجواب که برسیم، خود این جواب برای جواب الجواب، حکم
قرار را پیدا می کند، بنابراین به آن جواب قرار دوم نیز گفته می شود.
پس به طور کلی:
1- قرار اول
2- قرار دوم(جواب)
3- جواب قرار دوم(جواب الجواب) که در شکل زیر به دلیل محدودیت اندازه عکس نوشته نشده است.
#آموزش_مبحث_لحن_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
https://eitaa.com/alhanqurani
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پخش مستند فرزند روحالله
🔹روایت تکاندهنده ثریا از زندگی و شهادت مظلومانه بسیجی جوان سید روحالله عجمیان به دست اراذل و اوباش اغتشاشگر
امشب ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه یک
@Farsna
👓 زیارت رهبر انقلاب از حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
🔹حضرت آیتالله خامنهای سحرگاه امروز، با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر ری از این مضجع مبارک زیارت و نماز صبح را آنجا اقامه کردند.
📌 خدایا خودت به قلب من شاهدی، در این کره خاکی پس از امام زمان (عجلالله فرجه) احدی در دنیا برایم محبوبتر از این سید نورانی و حکیم و مقتدر و مظلوم وجود ندارد!
النظر الی وجهه عباده!
یذکرکم الله رویته!
الحمدلله که در زمانی زندگی میکنیم که این وجود مبارک زندگی میکند
@ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
📝 مهارتهای قبل از تدریس
👀 ارزشیابی تشخیصی:
اگر معلم از میزان معلومات و مهارتهای شاگردان خود مطلع نباشد، ممکن است پیچیدگی مطالب آموزشی را بدون توجه به تواناییها و قابلیتهای شاگردانش انتخاب کند و در این صورت نمیتواند از شاگرد انتظار داشته باشد که مفهوم درس جدید را بفهمد.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌸 دعا برای رسوایی در گناه
🌷كَمْ نَهْيٍ لَكَ قَدْ أَتَيْنَاهُ ، وَ أَمْرٍ قَدْ وَقَفْتَنَا عَلَيْهِ فَتَعَدَّيْنَاهُ ، وَ سَيِّئَةٍ اكْتَسَبْنَاهَا ، وَ خَطِيئَةٍ ارْتَكَبْنَاهَا ، كُنْتَ الْمُطَّلِعَ عَلَيْهَا دُونَ النَّاظِرِينَ ، وَ الْقَادِرَ عَلَى إِعْلَانِهَا فَوْقَ الْقَادِرِينَ ، كَانَتْ عَافِيَتُكَ لَنَا حِجَاباً دُونَ أَبْصَارِهِمْ ، وَ رَدْماً دُونَ أَسْمَاعِهِمْ
🌷 چه بسیار نهی تو را به جا آوردیم و چه بسیار دستور تو را که گفتی نسبت به آن قیام کنیم و آن را انجام دهیم، ما از آن تجاوز کردیم؛ و چه بسیار زشتیهایی که به دست آوردیم و خطاهایی که مرتکب شدیم، در حالی که تو بر آنها آگاه بودی نه بینندگان دیگر؛ و تو بر افشایش قدرت داشتی؛ قدرتی فوق همۀ قدرتمندان؛ ولی عفو و چشمپوشی و نیرومندیات برای ما در برابر دیده بینندگان پردهای و در مقابل گوششان سدّی بود.
📚 صحیفه سجادیه دعای سی و چهارم فراز دوم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
شهید دستغیب(ره):
ما هستیم که باید ظهور کنیم
نه امام زمان علیه السلام
و ظهور ما وقتی است که
تزکیه بشویم و جانمان را از
آلایش ها پاک کنیم
@ahlalquran
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند فرزند روحالله
🔹روایتهایی از زندگی و شهادت سید روحالله عجمیان به دست اغتشاشگران
@Farsna
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 #مطالعه_بیشتر | آشنایی با موضوع «اغتشاشات ۱۴۰۱» در بیانات رهبر انقلاب
🔻 «اتّفاقات اغتشاشات ۱۴۰۱صرفاً یک اغتشاش خیابانی نبود. این، برنامههای خیلی عمیقتری بود. دشمن یک جنگ ترکیبی را شروع کرد.» ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
👈 اغتشاشات سال ۱۴۰۱ حادثهای بود که به تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی با برنامهریزی و هدایت و حمایت دشمنان ملت ایران و با هدف ایجاد یک «جنگ ترکیبی» علیه پیشرفت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی شکل گرفت. در این صحنه هرچند دشمنان ایران اسلامی اعم از آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، برخی دولتهای اروپایی و بعضی گروهکهای ورشکسته و برانداز با همراهی بازماندههای عناصرِ ضربتخوردهی چهل سالِ گذشته با تمام قوا تلاش کردند اما به معنای واقعی کلمه «ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد زد.» ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🔺️ رسانه KHAMENEI.IR جهت آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با این موضوع مجموعه بیانات رهبر انقلاب دربارهی حادثهی «اغتشاشات ۱۴۰۱» را منتشر میکند. اهداف دشمنان در این غائله، محورهای طرح و نقشهی دشمن و دیگر ابعاد و زوایای این حادثه از جمله موضوعاتی است که در این زمینه از سوی حضرت آیتالله خامنهای مورد بحث و تبیین قرار گرفته است.
📥 دسترسی👇
🏷 فیشهای موضوعی «اغتشاشات ۱۴۰۱»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=26038&npt=12#115817
🏷 فیشهای جملات برگزیدهی «اغتشاشات ۱۴۰۱»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=26038&npt=2#115900
03.Ale.imran.069.mp3
1.81M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #69
https://eitaa.com/ahlalquran