eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
729 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅❁ـ﷽ـ❁🔅 ┏━•••🕘💎📖•••━┓ صحیفه سجادیه، درخواست کامل‌ترین مرحله ایمان،فراز۱، دعای ۲۰ ┗━•••☀️☀️☀️•••━┛ ❁🌱 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ بَلِّغْ بِإِيمَانِي أَكْمَلَ الْإِيمَانِ ، وَ اجْعَلْ يَقِينِي أَفْضَلَ الْيَقِينِ ، وَ انْتَهِ بِنِيَّتِي إِلَى أَحْسَنِ النِّيَّاتِ ، وَ بِعَمَلِي إِلَى أَحْسَنِ الْاَعْمَالِ . 📝خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و ایمانم را به کامل‌ترین ایمان رسان و یقینم را برترین یقین قرار ده و نیتّم را به بهترین نیّت‌ها و عملم را به بهترین اعمال پایان بخش. ✍️شرح: فرق بين ايمان و يقين در اين است كه ايمان از طريق دليل و برهان به دست مى‌آيد، و چنانكه حيات امت‌ها ثابت كرده، قبول كننده شك و ترديد و تزلزل است، ولى يقين كه عالى‌ترين درجه ايمان است، در حقيقت به منزله ديدن حقيقت با چشم سر است، و هرگونه راهى براى ورود شك و ترديد و تزلزل بر روى آن بسته‌ است. همان طور كه در قرآن مجيد و روايات بسيار مهم آمده يقين با ايمان فرق مى‌كند، و اهل ايمان با اهل يقين تفاوت دارند. مؤمن دچار لغزش و گناه كبيره و اصرار بر صغيره و حتى دچار شك و ترديد و تزلزل مى‌شود، اما صاحب يقين از تمام اين امور در امان و مصونيت است. کانال جامع اهل القرآن 👇 https://eitaa.com/ahlalquran
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• یک فنجان ☕️ 🔹 نکته سوم:«در محضر ناس» 🔰 روح الله راسل کانال جامع آموزش و تربیت قرآنی اهل القرآن 👇 https://eitaa.com/ahlalquran کانال آموزش قرآن کریم 👇 https://eitaa.com/rtquran
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 آموزش نبر «تکیه‌های صوتی» 🔶 جلسه چهارم 💻 Eitaa.com/eqrah_hassani کانال جامع آموزش و تربیت قرآنی اهل القرآن 👇 https://eitaa.com/ahlalquran کانال آموزش قرآن کریم 👇 https://eitaa.com/rtquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page026.mp3
371.3K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale_.imran_.148_0.mp3
1.67M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
🔰درس صد و بیست و چهار 🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔺 سوره مبارکه بقره آیه 124 🔸استاد حمید صفار هرندی —————————————— بسم الله الرحمن الرحيم وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ (124) ترجمه کلمات: إِذ: هنگامی که ابْتَلَى: آزمود، امتحان کرد أَتَمَّ: به انجام رسانيد هُنَّ: آنها إِنِّي: قطعاً من جَاعِلُ: قرار دهنده إِمَام: پيشوا ذُرِّيَّة: فرزندان، نسل لَا يَنَالُ: نمی رسد عَهْد: پيمان ظالِمِينَ: جمع«ظالِم: ستمگر، ستمکار، ظالم» ✍🏻نکات مناسب برای ترجمه: 1. «و اذ ابتلی ابراهيم ربه»؛ شايد برای ترجمه آسان و بی دردسر اين بخش از آيه دانستن علم نحو مشکل گشا باشد. «ابتلی: آزمود» فعل است، اين فعل نيازمند به فاعل و کننده دارد، چه کسی آزمود؟ ابراهيم يا پروردگار؟ مشخص است آزمايش کننده خداست و آزمايش شونده پيامبر او ابراهيم عليه السلام است. پس با اين قرينه می توان يافت که فاعل «ربّه» است و «ابراهيم» مفعول. پس در هنگام ترجمه بايد پس از ابراهيم حرف «را» که علامت مفعول بی واسطه است آورده شود: «و (ياد کن) هنگامی را که آزمود ابراهيم را پروردگارش». ملاحظه نموديد با اين که سخنی از علم نحو و اعراب به ميان نيامد، توانستيم عبارت بالا را ترجمه کنيم. البته اگر نحو بدانيم، اين راه را کوتاه تر و سريع تر می پيماييم. 2. «لا ينال عهدي الظالمين»؛ در ترجمه اين عبارت می گوييم: نمی رسد پيمان من(امامت) به ستمکاران. «لاينال: نمی رسد» در ترجمه کلمه به کلمه اين عبارت لازم است قبل از «ستمکاران» حرف «به» آورده شود، زيرا فعل رسيدن مفعول باواسطه می گيرد و حرف اضافه آن «به» است. می گوييم: ارث رسيد. سؤال می شود که : به چه کسی رسيد؟ پاسخ اين است که به فرزند فلان مرحوم. پس به آسانی می توان به دست آورد که اين فعل با چه حرف اضافه ای صاحب مفعول(متمم فعل) می شود. ———————————— https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 ترجمه و توضیح آيه 124 سوره بقره: —————————— 🔹ترجمه آيه: و (ياد کن) هنگامی را که آزمود ابراهيم را پروردگارش به وسيله کلماتی، پس به انجام رسانيد آنها را، گفت(خدا) قطعاً من قرار دهنده هستم تو را برای مردم پيشوا. گفت(ابراهيم) و از فرزندان من (نيز قرار بده). گفت(خدا): نمی رسد پيمان من به ستمکاران. (124) 🔸توضیح آيه: خداوند پس از آزمودن حضرت ابراهيم عليه السلام به امتحان های دشوار، به او مقام امامت را عطا فرمود. آن نبی مکرم خداوند برای فرزندان خود نيز چنين منصبی را درخواست کرد و خداوند فرمود: فقط به آن دسته از نسل تو چنين جايگاهی عطا خواهد شد که ستمکار نباشند. امام صادق و امام رضا عليهما السلام به گونه ای غير مستقيم به بخش پايانی آيه 124 استدلال کرده اند که اميرالمؤمنين عليه السلام شايستگی امامت پس از پيامبر صلی الله عليه و آله را دارند زيرا ديگر صحابه ای که نامزد چنين منصبی از سوی مردم شدند، دارای سابقه شرک بودند و طبق آيه شريف قرآن کريم(سوره لقمان، آيه 13) ان الشرک لظلم عظيم: شرک ستمی بزرگ است. و در اين آيه می فرمايد امامت به ظالمان نمی رسد، مشرک نيز ظالم است، پس به کسانی که سابقه شرک دارند نمی رسد. و علی عليه السلام از کودکی مسلمان بوده و حتی يک لحظه جز خدا را بندگی نکرده است. ————————— https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلا الضَّالِّينَ🔸 ⚜توضیح آيه 🌴در آيه قبل خوانديم: "خدايا ما را به راه مستقيم هدايت کن!" 🔆در اين آيه وصفی ديگر از "صراط مستقيم" ارائه شده است: راه مستقيم همان "راه نعمت داده شدگان" است. اما راه کسانی که مورد غضب و خشم خداوند قرار گرفته اند و کسانی که از مسير بيرون رفته و راه را گم کرده اند، بيراهه است. ✨در سوره نساء آيه ۶۹ مصادیق «اَنعَمتَ عَلَیهِم» معرفی شده است: ♦️«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا»؛ 🔸کسانی که از خدا و پیامبر اطاعت کنند، هم‌نشین کسانی هستند که خدا به آنها نعمت داد،[که عبارتند]از ۱. پیامبران و ۲. صدیقان و ۳. شهداء و ۴. صالحان... و اینان چه‌خوب هم‌نشینانی هستند! 📚🔸📚🔸📚 https://eitaa.com/ahlalquran