هدایت شده از علی قاسمی
ادامه راهکارهای بیشتری برای مدیریت و تعامل با شاگردان بیشفعال
👇
۲۰. ارائه دستورالعملهای شفاف و ساده
- دستورالعملها را به صورت کوتاه و واضح بیان کنید.
- از دانشآموز بخواهید که دستورالعملها را تکرار کند تا مطمئن شوید که آنها را به درستی فهمیده است.
۲۲. استفاده از برنامههای تجسمی
- برنامههای تجسمی مانند جدولهای زمانی و چکلیستها میتواند به دانشآموز کمک کند تا وظایف خود را بهتر مدیریت کند.
۲۳. تشویق به خودمدیریتی
- دانشآموز را تشویق کنید تا با استفاده از ابزارهایی مانند یادداشتبرداری و لیستهای وظایف، خودمدیریتی را تقویت کند.
۲۴. استفاده از روشهای تعامل فعال
- فعالیتهای تعاملی مانند پرسش و پاسخ، مباحثه و بازیهای آموزشی را در برنامه درسی خود بگنجانید.
- این روشها میتواند توجه و انگیزه دانشآموز را افزایش دهد.
۲۵. ایجاد فضای یادگیری انعطافپذیر
- فضای کلاس را طوری تنظیم کنید که دانشآموز بتواند به راحتی حرکت کند و تغییر وضعیت دهد.
- استفاده از میز و صندلیهای قابل تنظیم میتواند مفید باشد.
۲۶. تقسیم تکالیف به مراحل کوچکتر
- تکالیف پیچیده را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید و پیشرفت دانشآموز را در هر مرحله پیگیری کنید.
۲۷. ارائه بازخورد فوری
- بازخورد فوری و مرتبط به عملکرد دانشآموز بدهید تا او بتواند از تجربیات خود درس بگیرد.
- بازخوردها باید مثبت و سازنده باشد.
۲۸. آموزش مهارتهای سازماندهی:
- به دانشآموز مهارتهای سازماندهی مانند مرتب کردن وسایل، مدیریت زمان و استفاده از تقویم را آموزش دهید.
۲۹. استفاده از فعالیتهای جسمانی
- فعالیتهای بدنی مانند تمرینات کوتاه، بازیهای حرکتی و پیادهرویهای کوتاه را به برنامه روزانه اضافه کنید.
- این فعالیتها میتواند به کاهش انرژی اضافی و افزایش تمرکز کمک کند.
۳۰. تقسیم نقشها در کلاس:
- به دانشآموز نقشهای خاص و مسئولیتهای کلاسی بدهید تا احساس ارزشمندی و مشارکت کند.
۳۱. ایجاد فضای دوستانه و حمایتگر
- فضای کلاس را به گونهای تنظیم کنید که دانشآموز احساس امنیت و حمایت کند.
- از همکلاسیها بخواهید که به او کمک کنند و از او حمایت کنند.
۳۲. استفاده از سیستم پاداش و تقویت مثبت
- یک سیستم پاداش و تقویت مثبت برای رفتارهای مطلوب ایجاد کنید.
- پاداشها میتواند شامل برچسبها، امتیازها یا زمان اضافی برای فعالیتهای مورد علاقه باشد.
۳۳. آموزش مهارتهای اجتماعی:
- به دانشآموز مهارتهای اجتماعی مانند گوش دادن فعال، همکاری و حل تعارض را آموزش دهید.
- فعالیتهای گروهی و نقشبازی میتواند مفید باشد.
۳۴. پشتیبانی از دانشآموز در خارج از کلاس:
- با مشاوران و متخصصان تحصیلی همکاری کنید تا پشتیبانی لازم را به دانشآموز ارائه دهید.
- برنامههای پشتیبانی فردی میتواند به بهبود رفتار و عملکرد تحصیلی کمک کند.
۳۵. تغییرات منظم و متنوع در برنامه درسی:
- برنامه درسی را به گونهای تنظیم کنید که متنوع و جذاب باشد.
- تغییرات منظم در فعالیتها و موضوعات میتواند توجه دانشآموز را به خود جلب کند.
۳۶. تشویق به استراحت و آرامش:
- دانشآموز را تشویق کنید تا در صورت نیاز به استراحت و آرامش، از تکنیکهای آرامسازی مانند تنفس عمیق و مدیتیشن استفاده کند.
۳۷. تقویت خودآگاهی:
- به دانشآموز کمک کنید تا خودآگاهی و شناخت از رفتارها و احساسات خود را افزایش دهد.
- گفتگوهای فردی و تمرینهای خوداندیشی میتواند مفید باشد.
۳۸. تقسیم وظایف به صورت بازی:
- وظایف و تکالیف را به صورت بازیهای آموزشی و مسابقات درآورید تا انگیزه و تمرکز دانشآموز افزایش یابد.
۳۹. ارتباط مستمر با والدین:
- ارتباط مستمر و موثر با والدین دانشآموز داشته باشید و اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.
- همکاری والدین میتواند به بهبود مدیریت رفتار دانشآموز کمک کند.
۴۰. پشتیبانی عاطفی و روانی
- به دانشآموز پشتیبانی عاطفی و روانی ارائه دهید و به او کمک کنید تا با استرسها و چالشهای روزانه مقابله کند.
- توجه به نیازهای عاطفی و روانی میتواند به بهبود کلی وضعیت دانشآموز کمک کند.
@aqquran
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠کلیپ تصویری: سجده آفتاب
🔸معرفی امام سجّاد (علیه السلام) از ولادت تا شهادت
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🏴🍃❀┅┅╯
#پنج_شنبه_های_شهدایی
#شهید_علی_اکبردهقان
🥀شهیدی که سر بی تنش سخن گفت
در جاده بصره_خرمشهر شهید "علی اکبر دهقان" همین طور که میدوید از پشت از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و سرش از پیکر پاکش جدا شد.
در همان حال که تنش داشت میدوید، سرش روی زمین غلتید.
سر مبارک این شهید حدود پنج دقیقه فریاد " یاحسین، یا حسین" سر میداد.
همه رزمندگان با مشاهده این صحنه شگفت گریه می کردند...
چند دقیقه بعد از توی کوله پشتی اش وصیتنامهاش را برداشتند، نوشته بود:
ألسلام علی الرأس المرفوع
خدایا من شنیدهام که امام حسین با لب تشنه شهید شده است، من هم دوست دارم اینگونه شهید بشوم…
خدایا شنیدهام که سر امام حسین را از پشت بریدهاند، من هم دوست دارم سرم از پشت بریده بشود.
خدایا شنیدهام سر #امام_حسین (ع) بالای نیزه قرآن خوانده، من که مثل امام اسرار قرآن را نمیدانم، ولی به امام حسین (ع) خیلی عشق دارم، دوست دارم وقتی شهید میشوم سر بریده ام به ذکر " یا_حسین" باشد...
❣برای شادی روح پاک شهدا پنج صلوات هدیه می کنیم🕊
و امروزمون رو مزین میکنیم به نام و یادِ این شهید عزیز🌹
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃⬛️ 🍃❀┅┅╯
اهل القرآن
#پنج_شنبه_های_شهدایی #شهید_علی_اکبردهقان 🥀شهیدی که سر بی تنش سخن گفت در جاده بصره_خرمشهر شهید "ع
شما را روی سر
شما را روی چشم باید گذاشت!
که یادمان نرود
این حسین حسین گفتنها
در آرامشِ این شبهایمان
ثمرهی خون شماست..🕊️
#سلام_برحسیـــــن
#سلام_برشهیدان
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃⬛️ 🍃❀┅┅╯
41.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دوره_آموزش
#قرائت_قرآنکریم_۲
#تجوید_و_وقف_و_ابتدا در قرائت قرآن کریم
#درس_نوزدهم
#مولف_و_مدرس_استاد_علی_قاسمی
⏳زمان ۲۹:۴۸ دقیقه
💢 احکام حروف (۲)احکام نون ساکن و تنوین اظهار
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🏴🍃❀┅┅╯
🏴 قالَ علی عَلَيْهِ السَّلامُ:
📜 مَنْ كَساهُ الْحَياءُ ثَوْبَهُ لَمْ يَرَالنّاسُ عَيْبَهُ.
💬 حیا جامه اش را بر هر کس بپوشاند مردم عیبش را نبینند.
#حکمت۲۲۳ #نهجالبلاغه
#ترجمهشیخحسینانصاریان
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃▪️🍃❀┅┅╯
چهل ساله خیس از اشک این سجاده.mp3
3.76M
چهل ساله خیس از اشک این سجاده
لبم خشکه چون یاد لبات افتاده
🎙 #حاج_مهدی_سلحشور
#️⃣ #شهادت_امام_سجاد_ع
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🏴🍃❀┅┅╯