🌍عنوانمون فروشگاه احلیٰ است، اما فقط یه فروشگاه نیستیم چون اومدیم تا با نظریه طبی-تمدنی مکتب اسلامی احلیٰ توی زندگیتون تحول ایجاد کنیم 🤝
📍آدرس فروشگاه: قم، خیابان آذر, داخل (طالقانی) کوچه ۹۶ روبروی مسجد چاه لؤلؤ
☎️ تلفن: 09016963570
🖥خرید از سایت 👇
www.ahlamarket.ir
📱مشاوره و خرید از ادمین فروش 👇
🆔 @ahlaadmin
📱رزرو مشاوره تلفنی یا حضوری 👇
🆔 @s_jafari95
🔸جهت عضویت در گروه پرسش و پاسخ طبی ویژه بانوان به این آیدی پیام دهید:
@maryamdoroudi140617
🔸لینک گروه پرسش و پاسخ طبی
https://eitaa.com/joinchat/1130102897Ce0e395fe71
🔸لینک گروه آشپزی سالم
https://eitaa.com/joinchat/800850145Cc928dd458f
🌸احلیٰ، رسم بهشت🌸
@AHLAMARKET_IR
May 11
♦️تجربه یکی از همراهان از زندگی به سبک احلیٰ
❇️ به طور کلی تمدن اسلامی یک تمدن ساده و به دور از پیچیدگی و در عین حال عمیق و شیرین است...
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
احلی مارکت
♦️تجربه یکی از همراهان از زندگی به سبک احلیٰ ❇️ به طور کلی تمدن اسلامی یک تمدن ساده و به دور از پیچ
🔸 نمونه دیگری از تجربه زندگی به سبک احلیٰ
🟨 آنچه که باید درنظر داشت دوری از افراط و تفریط است. آرام آرام ولی پيوسته باید سیک زندگی را اصلاح کنیم.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
وارث خون خدا! خون خدا گوید بیا
بر سر نی، راس مصباح الهدی گوید بیا
اربعین حسینی تسلیت باد
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
❗️شاید پیام هایی از این دست در کانال های زرد موسوم به طب اسلامی و سنتی فراوان دیده باشید.
❇️ پایه تحلیل خوراکی ها در طب اسلامی و سنتی، طبع و مزاج است و شاخص هایی نظیر ویتامین و پتاسیم و ... هیچ جایگاهی در معارف طب اسلامی و سنتی ندارد.
〰 البته در طب اسلامی، بهشتی و غیر بهشتی بودن نیز باید درنظر گرفته.
🔻 چنین تحلیل هایی نشان از عدم آشنایی با معارف طبی است.
✅ نکته: هندوانه از نظر طب اسلامی مورد تایید نیست و به هیچ وجه مصرف نکنید.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
پاییز پادشاه فصول
◀️ معمولا در طب سنتی پاییز را متناسب با سودا و فصل مرگ و نابودی طبیعت می دانند در حالی که در طب اسلامی پاییز دارای دو وجه است: وجه حیات و وجه مرگ.
پاییز از آن حیث که ادامه تابستان است و شدت گرمی و خشکی تابستان را در خود دارد فصل مرگ است مرگی ناشی از شدت خشکی تابستان که با سردی همراه می شود و این وجه پاییز در حیوان و نبات و زمین است اما وجه دیگر پاییز، باد پاییزی است که هوای مرده را زنده می کند و گرمی را تعادل می بخشد.
❇️ در پاییز جسم طبیعت مرده است اما روح آن به واسطه ریح پاییزی تازه می شود و این همان نکته مغفول در طب سنتی است. ریح مایه حیات عالم و آدم است که اگر نباشد فساد عالم را می گیرد.
👈پاییز پادشاه فصل هاست چون ریح پادشاه طبایع است و حیات عالم به ریح و باد است.
🔹امام صادق علیه السلام در توحید مفضل می فرمایند:
و در پائيز هوا صاف گردد و بيمارىها مرتفع گردد و بدنها صحيح شود و شبها دراز شود كه اعمالى كه در شب بايد به عمل آيد ميسّر گردد، و اگر مصالح اين فصول را استقصا نمائيم سخن به طول می انجامد.
▫️ یا در جای دیگر می فرمایند:
و همين نسيم كه او را هوا می نامند بس است براى عبرت تو اگر تفكّر كنى در مصالح آن، به درستى كه حيات بدنها به آن است كه در جوف، استنشاقش سبب زندگى است و از خارج مباشرتش بدن را به اصلاح مىآورد و صداها را از راههاى دور حامل مىشود و مىرساند و بوهاى خوش را به شامه مىرساند. نمی بينى كه از هر طرف كه باد از آن طرف مىآيد بوى خوش و صدا از آن طرف بيشتر مىرسد و حامل اين سرما و گرما كه هر يك موجب صلاح عالمند هوا است و بادها كه مىوزد و هوا حادث مىشود و باد باعث ترويح و راحتی بدنها است و ابرها را از موضعى به موضعى مىی برد و بر يك ديگر می چسباند كه همه افق را فرا گيرد و بعد از باران باد ابر را از هم مىپاشد و درختها را آبستن مىگرداند و آبها را سرد مىكند و كشتىها را جارى مىسازد و طعامها و ميوهها را لطيف مىگرداند و آتش را مىافروزد و چيزهاى تر را مانند جامه و غير آن را خشك مىكند. مجملًا حيات اشياء به باد است و اگر باد نمىبود گياهها پژمرده مىشدند و حيوانات مىمردند و چيزها گرم و فاسد مىشدند.
🔹یا امام رضا علیه السلام در رساله ذهبیه می فرمایند:
تشرين اول ماه دوم پائيز و سى و يك روز می باشد در آن بادهاى مختلف مي و زد و باد صبا نفس ميكشد در اين ماه از فصد (رگ زدن) و آشاميدن دوا بايد اجتناب كرد. {خود بادها عامل رفع و بیرون ریزی بیماری هاست و نیازی به درمان در پاییز به ویژه ماه دوم که ماه غلبه ریح است وجود ندارد}
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
🐟🐔🐮گوشت سفید بخوریم یا قرمز؟
🥩گوشت یه ماده غذاییه که هیچ جایگزینی نداره، البته گوشت قرمز منظوره نه گوشت سفید؛ به ویژه گوشت گوسفندی که از همه بهتره، چون دم پایدار و ماندگار بدن که همون گوشت بدنه به واسطه خوردن گوشت ایجاد میشه. متأسفانه یکی از دلایل ضعف عمومی افراد جامعه هم کاهش مصرف گوشت قرمز و طبیعیه که به خاطر مشکلات اقتصادی، حجم کمی از سبد خرید رو به خودش اختصاص داده...
😊به دلیل اهمیت، گوشت در روایات هم تأکید زیادی به مصرفش شده، مثلاً گفته شده اگر چهل روز گوشت نخوردید حتماً قرض کنید و بخورید؛ حتى اخلاق خوب هم به خوردن گوشت نسبت داده شده، چون کسی که گوشت نخوره دچار ضعف دم میشه و خصوصیات اخلاقی منفیش زیاد میشه مثل کمصبری.
نحوه مصرف:
🍖بهترین گوشت، گوشت گوسفنده و بهترین نوع مصرف هم کبابیه برای این که راحتتر هضم و جذب میشه. بهتره گوشت رو تازه مصرف کنیم،چون گوشت که فریز شد، از خاصیتش کم میشه.برای هضم و جذب بهتر گوشت میتونین متناسب با طبعتون ادویه گرم یا خنک احلی رو سفارش بدین؛ اگه طبعتون گرمه ادویه خنک و اگه سرده ادویه گرم برای کباب کردن یا پخت انواع غذاها لازمتون میشه.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
✅ از اینکه می بینیم نتیجه پژوهش های علمی مجموعه احلی سر سفره مردم قرار گرفته بسیار خرسندیم.
🔰نکته: خود غذاها به تنهایی باید خاصیت داشته باشند و اضافه کردن ادویه خصوصا ادویه هایی نظیر زردچوبه و فلفل توصیه نمی شود.
به مرور باید ذائقه ها اصلاح شود تا طعم واقعی و خوشمزه غذاها خودش را نشان دهد.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
لیست نمایندگان احلی.pdf
280.6K
🔵 لیست نمایندگان طب اسلامی مکتب احلی
❗️حتما قبل از مراجعه به نمایندگان به سطح مشاوره و نوع نمایندگی که در فایل ذکر شده توجه کنید.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوخته قلب علی مرتضی
حضرت زهرا شده صاحب عزا
بر پدر و بر حسن و بر رضا
◾️ آجرک الله یا بقیة الله
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
#نمونه_درمان
🔹اثر معجزه آسای حنا در درمان بیماری ها
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
امام رضا(ع) می فرماید:
امام راهنمای در مهلکه هاست و هر آنکه از او جدا شود هلاک گردد. (الکافی، ج1، ص891)
◾️شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
#تجربه_درمان به سبک احلی
🟨 بهبود بیماری فلجی و قطع تکلم به واسطه اصلاح تغذیه و داروهای طبی
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
#تجربه_درمان به سبک احلی
🟨 تاثیرات مثبت حنا و نوره بر سلامت جسم و روان
◀️ البته در مصرف نوره باید دقت داشت و نباید افراط کرد. امروزه به خاطر ضعف دم و غلبه صفرا و سودای گرم مصرف نوره باید با تدابیری نظیر روغن مالی همراه باشد.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
پاییز فصل بیماری یا سلامت؟
🍁معمولا پاییز را به فصل بیماری میشناسند که درست هم هست اما پاییز روی دیگری هم دارد؛ سلامت.
در عین حال که برخی بیماریها در پاییز تشدید می شود اما بسیاری از آنچه در پاییز رخ می دهد و بیماری می دانیم در اصل پاکسازی و بیرون ریزی بدن است.
انواع سرماخوردگیها، حساسیتها، حالت تهوع و غیره همگی تلاش برای پاکسازی بدن است که رخ میدهد.
🔍با فهم و تدبیر درست، پاییز را فصل تقویت بدن کنید. برخی پرهیزات و توصیههای غذایی پاییز به این شرح است؛
پرهیزات؛ غذاهای سرخ کرده، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، گوجه، ادویههای شدیدا خشک مثل زردچوبه، ارده و کنجد
✅ توصیهها؛ سوپ و آش و کاچی و سویق، انار، سیب، مصرف زیاد نخود و نخودسیاه، شکر سرخ، دمنوش ترکیبی هل و عناب
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
اندیشکده تصریف برگزار می کند؛
😍 دوره جامع و استثنائی برای نخبگان و فعالان علم و فرهنگ
⏰ زمانه شناسی از منظر اسلام و مدرنیته
💡با زبان ساده اما دقیق
👨🏫با تدریس استاد علی باقری
جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام بدهید
@ahlaadmin
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
هدایت شده از یادداشتهای علی باقری
❓دهه شصتیها: نسل سوخته یا خام؟ (1/2)
دهه شصت و دهه شصتیها مهمترین مسئله جامعهشناختی ایران هستند. دههای پر از تحول و مسئله و ابهام و تلخی و شیرینی. دهه شصتیها نسلی هستند که هنوز هویت خود را پیدا نکرده در عین حال که تصور میکنند تبدیل به نسل سوخته شدهاند؛ نسل خام سوخته! هنوز در دوران نوجوانی و نهایتاً اوایل جوانی سیر میکنند درحالیکه در سراشیبی میانسالی هستند. نسلی که هنوز با زمانه کنار نیامده و اسیر آرزوهایی است که جامعه به او تحمیل کرده؛ آرزوی موفقیت و کَسی شدن!
دهه شصت و یکی دو دهه پس از آن از خاطرهانگیزترین و شیرینترین دوران زندگی اکثر ماست. گویا نقطه عطفی در چند دهه اخیر ایران بوده که زندگی به پیش و پس از آن تقسیم میشود. حس خوب آن هنوز در خاطر همه ما وجود دارد؛ حسی که گویا شراره آتشی بود و رفت!
گویا در دهه شصت همه حسها چند برابر بود. خوراکیها مزه دیگری داشتند. مزه شیرین کیک و نوشابهاش تکرار شدنی نیست. بوی خیار و نارنگی آن هنوز در کلاس خاطراتمان زنده است. شیرینیهای دهه شصت شیرینتر شده بود و قند و شکر از زندگیمان میریخت.
فیلم و سریال و کارتونهای ساده آن عجب دلربا بود و ما را پای تلویزیونهای برفکی میخکوب میکرد. دوچرخه و موتورسیکلت و ماشین هم حس خوب تحرک و زندگی را دو چندان کرده بود. بازیهای آتاری هم که بچهها را به دنیای دیگری میبرد. تکنولوژیهایی که یکی یکی می آمدند و ما مسحور و فریفته آن میشدیم. تا خرخره غرق امید بودیم و تصور میکردیم آینده حتماً بهتر و شیرینتر خواهد بود. تصور میکردیم با تلاش و پشتکار میتوانیم آینده خودمان و جامعه را بهتر و بهتر کنیم.
انگار همه چیز به توان رسیده بود. امید و امید و امید لبریز بود. ساختارهای اجتماعی قبلی بههمریخته بود و همه به دنبال این بودند که در جامعه جدید جایگاهی برای خودشان دست و پا کنند. انقلاب هم به این موضوع دامن زده بود. مشاغل جدید و حس ظاهراً خوب شهرنشینی هم به تدریج جامعه را متحول میکرد.
کل ایران مدرسه و دانشگاه شد. مدرسهای که تصور میکردیم قرار است ما را عالم و دانشمند کند. بعد دیدیم که از این خبرها نیست، گفتیم لااقل سر کارمان که میبرد! بله برد، همه سر کار بودیم و هستیم!
کوه آرزوهایمان به یک باره موش زایید و هر چه در خیال خود رشته بودیم پنبه شد. عمرمان را ریختیم به پای درس خواندن اما درس با ما بی وفایی کرد. به بهانه ادامه تحصیل با دانشگاه ازدواج کردیم و به جای آنکه دنبال تولد و تربیت نسل بعد باشیم هنوز در بیست سالگی دنبال تربیت شدن بودیم!
میگویند دهه شصتیها نسل سوختهاند که درست است اما سوختنی همراه با خامی؛ نسلی که خام خام سوخت! نسل سوختۀ آرزوهای خانواده و جامعه، نسل سوختۀ آزمون و خطاهای مسئولین، نسل سوختۀ امیدهای واهی تاریخ و تمدن و در عین حال نسلی خام که هنوز با زمانه کنار نیامده و هزار سؤال و ابهام دارد. خلاصه گذر زمان مستی و سرخوشی دهه شصت را از سرمان پراند و اکنون که به عقب مینگریم انبوه سؤالات و انتظارات را روی دوش خود احساس میکنیم که گویا امیدی هم به حل و رفع آنها نداریم.
نوستالژی و حس نوستالژیک بخشی از وجود ماست. با وجود آنکه به پیشرفت معتقدیم و آینده را از بهتر حال گذشته میدانیم اما نمیتوانیم از شیرینی گذشته دل بکنیم. این حس مبهم همان بیهویتی و گسستی است که به آن دچاریم.
دهه شصت در عین حال که نماد کلی جامعه است نماد حکومت هم هست؛ جامعه و حکومتی که قرار بود سنت و مدرنیته را تلفیق کند اما هنوز به آن نرسیده و در سودای آن است. از هویتی تلفیقی بین اسلام و سنت و مدرنیته سخن میگوییم اما در عمل این مدرنیته است که ما را با خود میبرد. از تلفیق علم و دین میگوییم اما دین نهایتاً در حاشیه علم است اگر حذف نشده باشد. خلاصه که برای آرمانها و اهدافمان طرح و برنامه نداشتهایم و فقط شعار دادهایم. دهه شصت دهه شعار هم هست!
خلاصه بیهویتی نماد بارز این نسل است؛ نسلی که یک پای در سنت دارد و پای دیگر در مدرنیته و چون سنت و مدرنیته روز به روز از هم دورتر میشوند این نسل هم در حال شکافته شدن هویتی است! بیهویتی، آشفتگی و حیرت این نسل که امری اجتماعی است در سطح حکمرانی نیز جاری است.
دهه شصتیها نسلی هستند که قرار بود آینده ایران و حتی جهان را بسازند اما در ساخت زندگی خود هم ماندهاند و این وضعیت حکومت ما هم هست؛ حکومتی که قرار بود دنیا را به هم بریزد و تمدنی متفاوت رقم بزند اما اکنون در روزمره خود مانده است. خامی دهه شصت در حکومت نیز وجود دارد.
@baqeriali_ir
هدایت شده از یادداشتهای علی باقری
❓دهه شصتیها: نسل سوخته یا خام؟ (2/2)
آقای حکومت! دهه شصتیها را دریاب که اگر قرار است تحولی رقم بخورد و اهدافت محقق شود به دست همین نسل است؛ نسلی که موجودیت با آنها گره خورده است. این نسل است که با تمام وجود به پای آرمانها و اهداف و عملکرد تو مانده. نسل جدید، پست مدرن است و بیش از آنکه به فکر جامعه سازی و تمدن سازی باشد به فکر فردیت خود است. اگر بقای جامعه برایمان مهم است باید دهه شصتیها را پل ارتباطی بین نسلی قرار دهیم البته بشرطها و شروطها که مهمترین آنها بازتعریف دقیق و جدیدی از هویت تمدنی است.
دهه شصتیها نسلی بودند که به صورت افراطی مطیع جامعه بودند و تلاش داشتند به درد جامعه بخورند. جامعه زدگی افراطی در آن نسل منجر به تفریط نسل جدید شد؛ نسلی فردگرا و تقریباً بدون آرمان اجتماعی و تمدنی. دهه شصت را با آرمان تمدن سازی و جامعه سازی اسیر ساختارهای رسمیکردیم و اجازه بروز خلاقیت و آزادی ساختاری را از آنها گرفتیم. و حال سؤال اینجاست که حاکمیت چرا تصور میکرد با اسیر کردن یک نسل در ساختارهای خشک علمی فرهنگی و تمدنی میتواند تمدنی متفاوت رقم بزند؟ تمدن سازی آنهم از جنسی متفاوت به خلاقیت نیاز دارد اما تمامی ساختارهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ثبات و عدم تحول دعوت میکرد!
خب از سیاست برگردیم به تحلیل اجتماعی خودمان. دهه شصت گرچه دهه شیرینی و نشاط و امید بود اما در ادامه آن حیرت و سردرگمی هویتی نیز بود. دهه شصت دهه سرمستی و شور و نشاط بود اما به سرعت برق و باد رفت؛ آدامسی بود که شیرینیاش رفته و پلاستیکش مانده!
دهه شصتیها جوانی نکردند و جوانی خود را به پای آرزوهای خانواده و جامعه فدا کردند. درس خواندند و خواندند و خواندند و ساختارهای رسمی هر چه گفت پذیرفتند. اجازه خلاقیت و تفکر و آزادی فکر و عمل نداشتند. برای پخته شدن جوانی کردن لازم است. جوانی کردن یعنی آزاد بودن برای تجربه کردن و آموختن آن چیزی که انسان به آن علاقه دارد. ساختارهای خشک علمی و اجتماعی این امکان را به نسل قبل نداد و همین شد عامل خام ماندن. روشن است نسلی که تمام مسیر موفقیتش از کنکور و نظام آموزشی بگذرد نسل خلاق و آزاد و پختهای نیست.
علیرغم هیاهوهای گسترده، جامعه و نظامهای آموزشی رسمی و غیررسمی چیز بهدردبخوری به دهه شصتیها ندادند. یک دهه شصتی به عقب که نگاه میکند میبیند علیرغم تلاش و امید زیاد دستش خالی است و میزان انتظارات با دادهها و واقعیات نمیخواند؛ این همان خامی همراه با سوختگی است. از یک سو گرمای امید و هیجان زیاد و آرزوهای بلند او را سوزانده و از سوی دیگر سردی واقعیت او را خام نگه داشته.
دهه شصتیهای عزیز!
هیچ کس به فکر من و شما نیست. بخواهید یا نخواهید بار مسئولیت روی دوش ماست. باید برای فهم هویت خود و جامعه تلاش کنیم. باید زمانه را بشناسیم...
@baqeriali_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حنا واقعاً معجزه بهشتیه چون مادر درمانها و بهترین روش پیشگیری از بسیاری از بیماریهای جسمی و روحیه.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104
طرز تهیه شامی کامل به سبک احلیٰ
🥘این غذا یکی از کاملترین غذاها برای تامین دم و ریح بدن هست و برای افرادی که ضعف دم و ریح دارند بسیار توصیه به مصرف اون میکنیم.
مواد لازم برای ۱۰ الی ۱۲ نفر :
🥩گوشت چرخ کرده ۵۰۰ الی ۷۰۰ گرم
🥚تخم مرغ ۳ عدد
🧅پیاز ۱ عدد درست
🧂نمک به میزان لازم
🌶فلفل سفید ۱ ق چایخوری
🧂ادویه گرم احلی ۱ الی ۲ ق م
▫️سویق سنجد ۵ الی ۶ ق غ
🍋رب نارنج حدودا ۲ ق غ
🥫رب انار حدودا ۲ ق غ
🐑روغن دنبه به میزان لازم
🌽ذرت بومی ( سورگوم ) ۳ ق غذاخوری
🌾گندم سرخ بومی ۳ ق غذاخوری
🍚ارزن بومی ۳ ق غذاخوری
▫️لوبیا سفید ۳ ق غذاخوری
▫️ماش سبز ۳ ق غذاخوری
▫️نخود سیاه ۳ ق غذاخوری
▫️نخود زرد ۳ ق غذاخوری
▫️قره ماش ۳ ق غذاخوری
▫️ماشک ۳ ق غذاخوری
▫️هلر ۳ ق غذاخوری
▫️لپه ۳ ق غذاخوری
▫️جو ۳ ق غذاخوری
🥬سبزیجات کوهی خشک از هر کدام ۲ق غ 👇👇👇👇
شامل : ( تره کوهی ، سیر دنگ ، شنگ ، شوید کوهی )
🟨طرز تهیه :
ابتدا همه حبوبات و غلات را شسته و به مدت ۲ تا ۶ ساعت نسبت به سفتی و دیر پز بودنشان بخیسانید و هر کدام را جداگانه با همان آبی که خیس خورده اند به اضافه مقدار دیگری آب بپزید.
ارزن نیازی به خیس دادن ندارد فقط شسته و با مقداری آب در قابلمه بپزید.
بعد از پخت همه را با هم در یک ظرف بریزید و همه را با هم مخلوط کنید و سپس همه مواد را آسیاب کنید.
به مواد آسیاب شده گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده و تخم مرغهای هم زده و سویق سنجد را اضافه کنید.
سبزیجات خشک را با دست خرد و همراه نمک و فلفل سفید و ادویه گرم احلی به مواد اضافه کنید .
همه مواد را خوب و کامل مخلوط کنید و با دست کامل ورز دهید تا مواد به خورد هم بروند.
مواد را در داخل یخچال حدود نیم تا یک ساعت استراحت دهید.
سپس از یخچال خارج کنید و از مواد به اندازه حدود ۱ قاشق غذاخوری سر پر بردارید و به شکل دایره ای که وسطش سوراخ هست در بیاورید و با حرارت متوسط در ماهیتابه با روغن دنبه هر دو طرف شامی ها را سرخ کنید.
در آخر درون ماهیتابه دو تا سه لیوان آب جوشیده بریزید و ترکیب رب نارنج و انار را که از قبل در ظرف دیگری آماده کردهاید اضافه کنید و هم بزنید تا در آب حل شود .
شامی های سرخ شده را درون ماهیتابه در سس رقیق شده با حرارت کم زمان بدهید تا کامل بپزند و مغز پخت شوند .
در طول پخت شامی ها را برگردانید تا هر دو طرف بپزند. درب ماهیتابه را در طول پخت بسته باشد. وقتی سس کشیده و شامیها کامل پختند غذا حاضر هست .
◀️پ ن : میزان گوشت را میتوانید مقداری کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید.
◀️پ ن : به جای سس گوجه فرنگی غذا را همراه رب نارنج یا انار میل کنید که هم بسیار خوشمزه هست و هم به هضم غذا کمک میکند.
◀️پ ن : همراه غذا میتوانید از سبزی خوردن یا ترشی پیاز و سیر ترشی استفاده کنید.
◀️پ ن : ادویه مخلوط را متناسب با مزاج پایه و یا مزاج غالب انتخاب کنید ، برای افراد گرم مزاج و یا غلبه مزاج گرم توصیه میکنیم ادویه خنک احلی رو مصرف کنند.
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
نظر یکی از شرکت کنندگان در دورههای طب اسلامی احلی
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d
✅مجموعه احلی برگزار می کند :
📗دوره آموزشی طب اسلامی مکتب احلی
◀️ برای اولین بار در آذربایجان شرقی ( تبریز )
🔹با حضور اساتید :
علی باقری (بنیانگذار مکتب احلی ) و
علی زهانی (پژوهشگر طب اسلامی )
برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه کنید :
@maryamdoroudi140617
www.ahlamarket.ir
🌸احلیٰ؛ رسم بهشت🌸
https://eitaa.com/joinchat/2437480544C33728f104d