1_27188016.mp3
1.95M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🍃الحمدالله رب العالمین
🎧 #تفسیر_صوتی_آیه_ 16_17 ۱۶_۱۷
#سوره_یونس حجة الاسلام قرائتي
┅════🍃 ✼📖✼ 🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
⏪سوره 10. یونس آيه 16
آيه🔻
⤵قُل لَّوْ شَآءَ اللَّهُ مَا تَلَوْتُهُ عَلَيْكُمْ وَلَا أَدْرَيكُم بِهِ فَقَدْ لَبِثْتُ فِيكُمْ عُمُراً مِّن قَبْلِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
ترجمه🔻
⤵بگو: اگر خداوند مىخواست، آن (قرآن) را بر شما نمىخواندم و شما را به آن آگاه نمىساختم. من پیش از (آوردن) قرآن، عمرى در میان شما بودهام، آیا نمىاندیشید؟!
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
نکته ها🔻تفسیرنور☀
⤵خطاب آیه به درخواست كنندگان تغییر قرآن است و مىفرماید: پیامبر صلى الله علیه وآله چهل سال در میان شما زیسته است، اگر قرآن تراوشات فكرى او بود، مىبایست در این مدّت نمونههاى دیگرى از افكارش بر زبان او جارى مىشد.
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
پيام ها⚡📬
1-🌳 پیامبر خدا، بىاجازه و ارادهى الهى كارى نمىكند. «لوشاء اللَّه ماتلوته»
2-🌳 قرآن معجزهى الهى است، نه محصول فكر بشر. «ماتلوته... ولاادریكم به»
3-🌳 سابقهى پاكى و امانت وامّى بودن پیامبر، نشانهى حقّانیّت اوست. «فقد لبثت فیكم عمراً ... افلا تعقلون»
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
⏪سوره 10. یونس آيه 17
آيه🔻
⤵فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِباً أَوْ كَذَّبَ بَِايَتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الُْمجْرِمُونَ
ترجمه🔻
⤵پس كیست ستمكارتر از كسى كه بر خدا دروغ بندد، یا آیات او را دروغ بشمارد؟ قطعاً مجرمان، رستگار نمىشوند.
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
نکته ها🔻تفسیرنور☀
⤵آیه، ادامهى پاسخ كسانى است كه از پیامبر تقاضاى تغییر و تبدیل قرآن را داشتند و این تقاضا، نوعى افترا بر خداوند به حساب آمده است.
🏮مشابه این آیه در موارد دیگرى هم هست، از جمله: «وَمن اظلم ممّن افترى عَلى اللَّه كَذِباً و قالَ اُوحِىَ الىّ ولم یُوحَ الیه شیئٌ» كه ادّعاى دروغین وحى را دروغ بستن به خداوند شمرده است.
📚انعام،93 .
─┅─═ঊঈ🔮ঊঈ═─┅─
پيام ها⚡📬
1-🍂 بزرگترین ظلم، ظلم فرهنگى، اعتقادى وتحریف آیات است. «من اظلم»
2-🌱 هرچه شخصیّت بزرگتر باشد، افترا بر او خطرناكتر است. «اظلم ممّن افترى على اللَّه»
3-🍂 دینتراش ودینساز، با كافر در یك ردیف هستند. «افترى، كذّب»
4-🌱 بدعت، جرم است. «المجرمون»
5 -🍂 مبلّغ دینى اگر تفكّرات خود را به اسم دین بگوید، سزاوار تعبیراتى همچون «اظلم»، «لایفلح» و «مجرم» است.
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
.
🌅
✨ بسم،الله،الرحمن،الرحیم✨
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
السلام علیک یا رسول الله 💐
السلام علیک یا علی بن ابیطالب💐
السلام علیک یا فاطمه الزهرا 💐
السلام علیکم ایها الحسن و الحسین💐
السلام علیکم یا ائمة الهدی والمهدی صاحب الزمان والعصر💐
علیکم منی سلام الله من الآن الی یوم القیامة 💐
👌 سلام و عرض ادب و احترام بزرگواران همراه🙏
صبحتون بخیر و نیکی و شادکامی🌹
👌 امروز پنجشنبه 24 آبان ماه 1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅
👌 روزمان را متبرک میکنیم با شنیدن تلاوتی از قرآن کریم👇
🌟ما کانَ مُحَمَدًٍُ اَبا اَحدٍ مِن رِجالِکُم ...
❇️ مقاطعی بسیار زیبا و معنوی
از استاد عبدالباسط عبدالصمد (ره)
از اجرای این ایه ٬ در محافلی متفاوت
#سوره_احزاب
🆔 @ahlbeyt14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
به نام خدایی که 🌸
مهر او قوت قلب ما،
و یاد او راحتی روح ماست،
آباد آن زبان
که بر آن ذکر اوست،🍃
آزاد آن کس
که وی دربند اوست
🌸 اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌸
🌅
👌امام حسن عسکری علیه السلام :
إنّ الوُصولَ الی اللهِ سفَرٌ لا یُدرَکُ إلا بامْتِطاعِ اللّیل؛
همانا رسیدن به خدا، سفری است که جز با مرکب قرار دادن شب (شب زنده داری) نمی توان به آن دست یافت. (1)
🚩شرح حدیث:
وادی ایمن و منزلگه دوست
گرچه دور است، ولی
«این قدر هست که بانگ جرسی می آید»
راه باید افتاد
گرچه ره تاریک است
و پر از وسوسه ی شیطانی است،
لیک، خورشید هدایت با توست
کوله باری بردار،
زاد و ره توشه ای از صبر و یقین
زرهی از تقوا
مشعلی از ایمان
راه، جز با قدم صدق، نمی گردد طی(2).
از خاک تا افلاک، از هیچ تا همه، از بندگی تا رسیدن به جوار قرب خدا راهی طولانی است؛ اما این راه را باید پیمود.
مرکب ما در این سیر و سفر، نیایش و نجوای شبانه و تهجّد و عبادت است.
«امتطاء» که در سخن امام آمده، همان «شب روی» است؛ یعنی شب را مرکب قرار دادن و حرکت کردن و رسیدن به خدا.
چه بسا در دل شب، سفر شبانه رفتیم
که مگر نسیم لطفی، بوزد در این بهاران(3)
این حدیث، ما را به راز و نیاز در شب و «نماز شب» دعوت می کند.
همه آنان که به مقامهای عالی معنوی و عرفانی رسیده اند، اهل سحرخیزی و تهجّد و عبادت شب بوده و از «فیض سحر» برخوردار گشته اند. اگر حافظ هم می گوید:
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند
اشاره به همان انس با شب و خلوت با معبود است که در سیره ی همه ی اولیای الهی و عارفان و سالکان وجود داشته است.
---------
1. اعلام الدّین، ص 311
2. از نویسنده (برگ و بار، صفحه 37).
3.همان، ص 22.
منبع: حکمت های عسکری (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسن عسکری علیه السلام)، جواد محدثی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول(1391)