─┅─═ঊঈ🌻ঊঈ═─┅─
⏪سوره 9. توبه آيه 99
آيه🔻
⤵️وَمِنَ الْأَعْرَابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْأَخِرِ وَيَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ قُرُبَتٍ عِندَ اللَّهِ وَصَلَوَ تِ الرَّسُولِ أَلَآ إِنَّهَا قُرْبَةٌ لَّهُمْ سَيُدْخِلُهُمُ اللَّهُ فِى رَحْمَتِهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
ترجمه🔻
⤵️امّا برخى از عربهاى بادیه نشین، كسانى هستند كه به خداوند و روز قیامت ایمان دارند و آنچه را انفاق مى كنند، وسیله ى قرب به خدا و (جلب) دعا و صلوات رسول مى دانند. آگاه باشید كه همین انفاقها، براى آنان موجب قرب است. بزودى خداوند آنان را در رحمت خویش وارد مى كند. همانا خداوند آمرزنده و مهربان است.
─┅─═ঊঈ🌻ঊঈ═─┅─
پيام ها⚡📭
1-🎐 اگر گروهى را سرزنش مى كنیم، خوبان آنها را فراموش نكنیم. بدنبالِ «الاعراب اشدّ كفراً» مى فرماید: «و من الاعراب من یؤمن باللَّه...»
2- 📍بادیه نشینى و محیط اجتماعى، اختیار رشد را از انسان نمى گیرد. «و من الاعراب من یؤمن باللَّه...»
3- 🎐ایمان، زمینه ساز انفاق و آرامش است. «یؤمن، یتّخذ ما ینفق قربات»
4- 📍از امكانات مادّى براى رسیدن به قرب الهى بهره بگیریم. «یتّخذ ماینفق قربات»
5 - 🎐آنچه موجب قرب به خداست، نیّت خالص است، نه صِرف عمل. مؤمن و منافق هر دو انفاق مى كنند، ولى انفاق مؤمن ستوده است. «اَلا انّها قربة»
6- 📍كار كردن براى جلب رضایت رسول خدا، با توحید مخالفتى ندارد. «انّهاقربة»
7- 🎐مؤمنِ انفاقگر، مشمول دعاى رسول خدا قرار مى گیرد. «صلواتِ الرسول»
8 - 📍مؤمن، غرق در رحمت الهى است، «فى رحمته» و منافق، غرق در حوادث تلخ است. «علیهم دائرة السَوء»
9- 🎐انفاق خالصانه ى بادیه نشینان كه از محیطِ بى فرهنگ اند، بیشتر مورد تقدیر و تمجید است. «الا، انّ، فى رحمته، غفور، رحیم»
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
┅════🍃 ✼📖✼ 🍃═══┅
.
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌅
👌گوش جان میسپاریم....
به تلاوت آیة الکرسی....
بسیار زیبا ودلنشین👌
👌 فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام👇
👌 @ahlbeyt14
🌅
💥یک آلمانی روی شیشه عقب ماشینش نوشته:نه فیس بوک،نه واتساپ،نه توییتر،نه اینستاگرام داره،امایک میلیارد وهشتصدمیلیون دنبال کننده داره ..
اون کسی نیست جز #محمدرسول_الله
🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد
🌙
👌وضعیت هلال ماه صفر 1440 و روز اربعین حسینی علیه السلام
مطابق پیشبینی و محاسبات کارشناسان؛ رؤیت هلال ماه صفر 1440 قمری در غروب سهشنبه 17 مهر 1397 شمسی برابر با 29 محرّم الحرام 1440 قمری و 9 اکتبر 2018 میلادی، نه تنها در ایران، بلکه در سراسر قارّههای آسیا و اروپا، با چشم غیر مسلّح و حتّی با چشم مسلّح، ناممکن بود.
اما این هلال در غروب چهارشنبه 18 مهر، در سراسر ایران و عراق و #عربستان با چشم مسلّح و غیر مسلّح بهراحتی دیده خواهدشد؛
از اینرو، بنا بر نظر مراجعی که «رؤیت هلال با چشم مسلّح» را کافی میدانند و قائل به «اشتراط اتّحاد افق» هستند و «اشتراک در شب» را کافی نمیدانند و همچنین بنا بر نظر مراجعی که «رؤیت هلال با چشم غیر مسلّح» را لازم میدانند و قائل به «اشتراط اتّحاد افق» هستند و «اشتراک در شب» را کافی نمیدانند، ماه محرّم 30 روزه و طبق هر دو مبنا، پنجشنبه 19 مهر 1397 شمسی روز اوّل ماه صفر 1440 قمری خواهدبود.
آغاز ماه صفر، بیش از تأثیری که در تعیین روز #اربعین_حسینی دارد، در پایانبخشی به «ماههای حرام و بحث تغلیظ و افزایش #دیه» نقشی تعیینکننده دارد.
✨به این ترتیب، اربعین حسینی(هم در ایران و هم در عراق) طبق هر دو مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح و اشتراط اتّحاد افق»(مانند مبنای فقهی مقام معظّم رهبری) و مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم غیر مسلّح و اشتراط اتّحاد افق»(مانند مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی سیستانی)، سهشنبه 8 آبان 1397 شمسی برابر با 30 اکتبر 2018 میلادی خواهدبود.
#هلال_ماه_صفرالمظفر۱۴۴۰
@ahlbeyt14
🌅
⌛️ امروز چهارشنبه
18 مهر ۱۳۹۷
30 محرم ۱۴۴۰
10 اکتبر ۲۰۱۸
#قرآن سوره مجادله آیه 7 :
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَا يَكُونُ مِنْ نَجْوَى ثَلَاثَةٍ إِلَّا هُوَ رَابِعُهُمْ وَلَا خَمْسَةٍ إِلَّا هُوَ سَادِسُهُمْ وَلَا أَدْنَى مِنْ ذَلِكَ وَلَا أَكْثَرَ إِلَّا هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مَا كَانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
آیا نمیدانی که خداوند آنچه را در آسمانها و آنچه را در زمین است میداند؛ هیچ گاه سه نفر با هم نجوا نمیکنند مگر اینکه خداوند چهارمین آنهاست، و هیچ گاه پنج نفر با هم نجوا نمیکنند مگر اینکه خداوند ششمین آنهاست، و نه تعدادی کمتر و نه بیشتر از آن مگر اینکه او همراه آنهاست هر جا که باشند، سپس روز قیامت آنها را از اعمالشان آگاه میسازد، چرا که خداوند به هر چیزی داناست!
#حدیث امام صادق (ع) : هر چیزى پاداش و مزدى دارد، مگر اشکى که براى ما ریخته شود ـ که چیزى با آن برابرى نمى کند و مزد بى اندازه داردـ .
جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص548