eitaa logo
کانال اهل ولاء
2.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
534 ویدیو
11 فایل
• بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ • اخلاق، عرفان و معارف اهل بیت علیهم‌السّلام استاد مهدی طیّب www.ahlevela.com ارتباط با ما و ارسال نظرات و پیشنهادات: @ahlevela14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال اهل ولاء
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 زیارت آل یاسین ( زیارت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف ) @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۳٣٥٢ بنا به نقل، حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام فرمودند: دعا کلید رحمت الهی و چراغ ظلمت و
💠 ۳۳۵۳ بنا به نقل، حضرت امام صادق علیه السّلام فرمودند: عزّت آن است که هرگاه با حق رو به رو شدی، در برابر آن خوار باشی. 🔅 اَلْعِزُّ أَنْ تَذِلَّ لِلْحَقِّ إِذَا لَزِمَكَ. بحارالأنوار، ج ۷۵، ص۲۲۸.
✔️ به خدا عرض کن خدایا این همه بنده‎ی خوب و اولیای بزرگ آفریده‎ای، من را هم مثل آنها بکن. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸همّت بلند خوب است. هر چه می‎توانی، مراتب بالاتری را طالب باش امّا اظهار نکن، زیرا باطل می‎شود. هر چه می‎خواهی بشوی را در درون خودت مخفی نگهدار، به خدا عرض کن خدایا این همه بنده‎ی خوب و اولیای بزرگ آفریده‎ای، من را هم مثل آنها بکن. همّت بلند دار که مردان روزگار از همّت بلند به جایی رسیده‎اند 🔸وجود حضرت سلمان کافی است برای اینکه حجّت بر ما تمام شود که می‎توانیم جزء اهل البیت علیهم السّلام شویم. اگر راه را بر خود بستیم و گفتیم آنها کجا و ما کجا، خودمان، خودمان را محروم کرده‎ایم. 🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺 @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 نماز دو ركعتی روز جمعه ☀️ که تا جمعه آینده فتنه و بلائی نرسد ▫️هر كه در روز جـمعه، بعد از نماز ظهر، دو ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعت: ▪️ سوره «حمد» ۱ بار ▪️سوره «توحید» ۷ بار ▫️و بعد از نماز بگويد : ⭐️ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَكةُ وَعُمّارُهَا الْمَلائِكَةُ مَعَ نَبِيِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَاَبينا اِبراهيمَ عَلَيْهِ السَّلام ▪️خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، كه درونش همه بركت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در كنار پيامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهيم عليه السّلام. ▫️تا جمعه ديگر فتنه و بلائی به او‌ نرسد و حقّ تعالی جمع كند ميان او و حضرت محمّد صلّی اللهُ عليه وآله و سلّم و حضرت ابراهيم عليه السّلام. ▫️علّامه مجلسی فرموده كه اگر اين دعا را غير سيّد بخواند بجای "وَاَبينا"، "وَاَبيهِ" بگويد. 📚 منابع: مفاتیح‌الجنان، شیخ عباس قمی مِصباح‌المُتَهَجِّد، شيخ طوسی @ahlevela_channel
14.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 آیینه شو جمال پری طلعتان طلب ☀️ خداوند فرمود: عَبدی اَطِعنى حَتّی اَجعَلَکَ مَثَلی: ای بنده‎ی من، از من اطاعت کن تا تو را مَثَل (نمونه) خودم کنم. پیامبر و ائمّه علیهم السّلام هم می‎توانند شاگردانشان را مثل خودشان بسازند. محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم، محمّد می‎سازد و علی علیه السّلام، علی.. ▫️تفاوت مِثل و مَثَل ▫️تفاوت مِثل و عِین آیینه شـو جمال پری طلعتان طلب جاروب زن به خانه و پس میهمان طلب 🎤 استاد مهدی طیّب 🔗 لینک فایل در سایت آپارات: aparat.com/v/K7r3n @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 مراقبه عصر جمعه و نسیم رحمت خدا 🔅 از حضرت امام موسی کاظم عليه السّلام روايت شده است: 🔅خدا را در روز جمعه هزار نسيم رحمت است كه هر بنده را آنچه خواهد از آن رحمت‌ها عطا فرمايد. 🔅پس هر كه بعد از عصر روز جمعه صد مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ) را بخواند حقّ تعالی آن هزار رحمت را مضاعف گرداند و به او عطا فرمايد. 💫بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾  💫 منبع: مفاتیح‌الجنان @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
salavat-abolhasssan-zarrab-esfahani.mp3
3.7M
💠 صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی ✔️ هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید ☀️ صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آورده‌اند. ▫️سيّد ابن طاووس فرموده: ☀️ اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن. ⭐️ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ ..... 🔸 متن کامل صلوات در مفاتیح الجنان قسمت اعمال روز جمعه @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠 #حدیث ۳۳۵۳ بنا به نقل، حضرت امام صادق علیه السّلام فرمودند: عزّت آن است که هرگاه با حق رو به رو ش
💠 ۳۳۵۴ بنا به نقل، حضرت امام صادق عليه السّلام فرمودند: سه چيز انسان را از رفتن در پى مقامات عاليه و اهداف بلند باز مى‌دارد: كوتاهى همّت، چاره انديش نبودن، و سستى انديشه. 🔅 ثَلاثٌ يَحجُزنَ المرءَ عَن طَلَبِ المَعالي: قِصَرُ الهِمَّةِ، و قِلَّةُ الحِيلَةِ، و ضَعفُ الرّأيِ. بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۲۳۱. @ahlevela_channel
✔️ گاهی اوقات خدا بی آنکه متوجّه باشیم، دعاهای بزرگی را بر زبانمان جاری می‎کند و بعد هم بلافاصله اجابت می‎کند. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸خانم جوانی که از دولاب برای اوّلین بار به مکّه مشرّف شده بود و شنیده بود که در اوّلین نظری که حاجی به کعبه می‎اندازد، هر چه آرزو کند بر آورده می‎شود، به محض اینکه نگاهش به کعبه افتاده بود، به خدا عرض کرده بود خدایا من این دعاهایی را که دیگران می‎خوانند بلد نیستم، خدایا من خودت را می‎خواهم. بعد که این خانم به خود آمده بود، روی حیای زنانه فکر کرده بود حرف بدی زده است، لذا تب کرد و چند روز در کاروان بستری بود. من هم به عیادتش رفتم. او که حسن ظنّی به من داشت، داستانش را برایم تعریف کرد. من هم به لطف خدا به او حالی کردم که تو بهترین خواسته را مطرح کرده‎ای و چیز بدی نگفته‎ای. او که آرام آرام پی برد خدا چه خواسته‎ی ارزشمندی را به زبانش جاری کرده است، کم کم حالش خوب شد. گاهی اوقات خدا بی آنکه متوجّه باشیم، دعاهای بزرگی را بر زبانمان جاری می‎کند و بعد هم بلافاصله اجابت می‎کند. 🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺 @ahlevela_channel
‍ 💠 پاسخی به یک شبهه دربارۀ جنگ اسرائیل و فلسطین - بخش اوّل 🔴 پرسش: جنگ اسرائیل علیه فلسطین، جنگ یهودیان است با ناصبیان. طبق روایات، ناصبی کیست؟ آیا ناصبی از یهود بدتر نیست؟ جنگ اسرائیل صهیونیست و فلسطین ناصبی، جنگ و مشغولیت دو ظالم نسبت به هم است. آیا در ادعیه نداریم که خدایا دو گروه ظالم را به یکدیگر مشغول کن؟ حال چگونه است که ما بر خلاف دستورات دینی، باید برای ناصبی کافر و مشرک دل بسوزانیم؟ ما به هیچ کشتاری راضی نیستیم؛ ولی آنچه که ناصبیان با اهل بیت علیهم السّلام کردند و می‌کنند، بسیار دلخراش‌تر است. در عصر غیبت، وظیفۀ ما چیست؟ تمام هم و غم ما باید معطوف باشد به امر مولانا صاحب الزمان صلوات الله علیه؛ کلام و قلم و قدم و درهم و همه و همه. حتی در منبر محرم سیدالشهداء، بعد از ذکر مصائب باید گریز زد و رسید به ثمره عالم خلقت، یعنی بقیة الله الاعظم. همه چیز و همه کس، فقط ذکر و یاد او و دعا برای فرج و سلامتی او باید باشد. 🟢 پاسخ: در اسلام دو مقوله وجود دارد؛ یکی هدایت و ضلالت، و دیگری عدالت و ظلم، یا قسط و جُوْر. احادیثی که مکرّر از پيامبراكرم و ائمّه علیهم‌السّلام، در مورد امام عصر ارواحنافداه رسيده، رسالت مهمّ آن حضرت را بر پا کردن قسط و عدل معرّفی کرده است: يَمْلَأُ الأَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً؛ كَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوراً. فرق است بين این بحث که امام عصر ارواحنافداه، ظلم و جور را از میان می‌برند و عدالت و قسط را برقرار می‌کنند، با این بحث كه آن حضرت همۀ مردم را حول محور اسلام جمع می‌کنند و اسلام، دین حاکم بر جهان می‌شود و پیروان ادیان آسمانی یا اهل کتاب، قدرتی در دست نخواهند داشت. (گرچه آنان برطبق همان حکم الهی، می‌توانند پیرو مسیحیّت يا يهوديّت و ... باقی بمانند؛ امّا اقتداری نخواهند داشت و شعار اسلام، یعنی شهادت به یگانگی خدا، شهادت به رسالت پیامبراکرم صلّی‌الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم و شهادت به ولايت اهل‌بیت علیهم‌السّلام، مسلّط بر جهان خواهد بود.) بنابراین، عدالت و ظلم، و هدایت و ضلالت دو مقولۀ متفاوتند. عدالت به‌عنوان یک ارزش و ظلم به عنوان یک ضدّ ارزش، معيار ارزيابی‌های دین است. در مورد پیامبران، قرآن فرمود: ما پیامبران را فرستادیم، تا مردم به رهبری آنان، برای استقرار عدالت قیام کنند. عدل و ظلم، معیاری محوری است و نباید آن را نادیده گرفت. عدل و ظلم آنقدر مهم است که حتّی ايمان و شرک نیز، وقتی در فرهنگ قرآن می‌خواهد مورد ارزیابی قرار گیرد، دلیل بد بودن شرک، ظلم بودن آن معرّفی می‌شود؛ آنجا که می‌فرماید: إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ؛ یعنی عدل و ظلم، یک ارزش و ضدّ ارزشِ مسلّطند؛ حتّی در ارزیابی هدایت و ضلالت. راه هدایت خوب است؛ چون مقتضای عدالت است و گمراهی بد است؛ چون مقتضای ظلم است؛ حال، در حوزه‌ها و لایه‌های مختلف وجودی انسان. دو فرد کافر را در نظر بگیریم که پیرو یک مذهب هستند؛ یکی ستمگر و اجحاف‌گر است و دیگری، ستمدیده و مظلوم و مورد اجحاف‌. یک فرد مسلمان در برابر این دو کافر، قطعاً دلش به‌سمت فردی است که تحت ستم، ظلم و جُوْر قرار گرفته است و قدمش در جهت دفاع از اوست. فرض کنیم دو گروه وهّابی، ناصبی یا دو گروه یهودی دارند با هم می‌جنگند؛ یک گروه زورگو، قلدر، قاتل، جنایتکار، غاصب و ستمگر است و طرف مقابل، ضعیف است و نمی‌تواند از حقّ خود دفاع كند. در این مثال، هر دو گروه، گمراهند و دارند به راه باطل می‌روند؛ امّا وقتی با هم درگیر می‌شوند، روحیّۀ ایمانی در مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السّلام به ما می‌آموزد که حامی مظلومِ ستمدیده باشیم. چنان‌که در احادیث داریم: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ: کسی که بشنود رجلی، نه مؤمنی، نه مسلمی، نه خداشناسی و نه حتّی موحّدی؛ خیر! یک انسان، یک بشر ندا می‌دهد که ای مسلمانان! به داد من برسید، اگر آن شخص پاسخ او را ندهد، دعوت او را اجابت نکند و به یاری او برنخیزد، مسلمان نیست. حال، براساس آنچه گفتیم، می‌توانیم به شبهۀ مطرح‌شده پاسخ گوییم. در این شبهه، همۀ فلسطینیان، سنّی ناصبی خوانده شده‌اند. اوّلاً، احادیثی که در نحوۀ تعامل با اهل‌سنّت صادر شده است، از جمله توصیه‌های امام عسكری علیه‌السّلام، نشان می‌دهد اینکه در بعضی روایات منسوب به ائمّه علیهم‌السّلام آمده است كه همۀ کسانی که ولایت و خلافت ائمّه علیهم‌السّلام را قبول ندارند، ناصبی هستند، مقصود از ناصبی، کسی نیست که به اهل‌بیت علیهم‌السّلام دشنام می‌دهد و به جنگ با آنان قیام می‌کند. ادامه دارد.... 🎤 استاد مهدی طیّب ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ @ahlevela_channel
‍ 💠 پاسخی به یک شبهه دربارۀ جنگ اسرائیل و فلسطین - بخش دوّم بنا به نقل، امام عسکری علیه‌السّلام قریب به این مضمون فرمودند: در نمازهای جماعت اهل‌سنّت شركت كنيد. اگر بيمار شدند، عيادتشان كنيد. اگر از دنيا رفتند، جنازه‌شان را مشایعت کنید. اگر نیازمند و فقیر شدند، کمکشان کنید.؛که این حسن سلوک شما، زمینه‌ساز جلب قلوب آنها به‌سمت شما و هدایت آنها در آینده است. بنابراین، هر سنّی‌یی ناصبی به‌معنای کسی که به اهل‌بیت علیهم‌السّلام دشنام می‌دهد و به جنگ با آنان قیام می‌کند، نیست و باید در ذهن خود، سنّی ناصبی به آن معنای خاص را از سایر اهل‌سنّت تفکیک کنیم. امّا اصلاً فرض را بر این بگذاریم که دو فرد ناصبی به همان معنای خاصّ، با هم درگیر شده‌اند؛ یکی از آنها، شخصی ضعیف، نیازمند و فقیر، و دیگری شخص قلدر، زورگو و ستمگری است که آن فرد ضعیف را زیر مشت و لگد خود گرفته است. در اینجا هم قلب انسانی که در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السّلام و قرآن تربیت شده و عواطف انسانی و لطافت‌های معنویش فعّال است، قطعاً به‌سمت دفاع و حمايت از فرد تحت‌ستم میل می‌کند. به مطالبی که بیان شد، توجّه داشته باشیم! نکند بدفهمی از آموزه‌های دینی، ما را به این سمت بکشاند که نسبت به ظلم بی‌تفاوت شویم؛ بگوییم به ما چه ربطی دارد؟! دو‌ گروه ظالمند؛ اللهم اشغل الظالمين بالظالمين. اينها صهیونیست هستند و آنها ناصبی. صهيونيست‌ها دارند این‌همه کودک را می‌کشند؛ کودکان مظلومی که شیرخوارند، دو سه ساله‌اند، چهار پنج ساله‌اند؛ کودکانی که هنوز نه به سنّ تکلیف رسیده‌اند، نه دین و آیینی انتخاب کرده‌اند و نه موضع سیاسی‌یی دارند. کودکان مظلوم را اینگونه زیر بمباران‌هایشان قطعه قطعه می‌کنند؛ آن‌گاه ما بگوییم به ما چه ربطی دارد؟! این هر دو گروه، گمراهند؛ هم صهیونیست‌ها گمراهند و هم حماسی‌ها، اهالی غزّه و فلسطينی‌ها. خدا نکند انسان به این سمت کشیده شود! اقتضای ایمان مؤمن، این است که نسبت به عدل حمایت‌گر باشد و نسبت به ظلم مخالف و‌ مبارز. مؤمن راستین با ظلم ستیز می‌کند و ظلم را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین منکرها، انکار می‌کند و از آن نهی می‌نماید. و از سوی دیگر، عدل را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌ها مورد حمایت قرار می‌دهد و امر به عدل می‌کند. 🎤 استاد مهدی طیّب ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ @ahlevela_channel
14020804 پاسخ به یک شبهه.mp3
9.95M
‍ 💠 پاسخی به یک شبهه دربارۀ جنگ اسرائیل و فلسطین جنگ اسرائیل علیه فلسطین، جنگ یهودیان است با ناصبیان. طبق روایات، ناصبی کیست؟ آیا ناصبی از یهود بدتر نیست؟ جنگ اسرائیل صهیونیست و فلسطین ناصبی، جنگ و مشغولیت دو ظالم نسبت به هم است. آیا در ادعیه نداریم که خدایا دو گروه ظالم را به یکدیگر مشغول کن؟ حال چگونه است که ما بر خلاف دستورات دینی، باید برای ناصبی کافر و مشرک دل بسوزانیم؟ .... 🎤 استاد مهدی طیّب ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ @ahlevela_channel