eitaa logo
رسانه اجتماعی مسجد و محله
373 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
5.2هزار ویدیو
488 فایل
رسانه اجتماعی و کانال رسمی مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قم، شهرک شهید زین الدین، خیابان شهید پائیزان انتهای خ دکتر حسابی کدپستی3739115659 شناسه ملی 14013514594 حساب حقوقی درآمد وجاری مسجد 5892107047156958 💳 IR050150000003101103064788
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدرضا
امام صادق عليه السلام : رُبَّما تَرَكَ بَعضُ شيعَتِنا فِى افْتِتاحِ أَمرِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَيَمْتَحِنَهُ اللّهُ بِمَكْروهٍ لِيُنَبِّهَهُ عَلى شُكرِ اللّهِ وَ الثَّناءَ عَلَيهِ و يَمحَقُ وَ صَمةَ تَقصيرِهِ عِندَ تَركِهِ قَولَ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ؛ بسا كه يكى از شيعيان ما در آغاز كارى، بسم اللّه الرحمن الرحيم نمىگويد و به همين خاطر، خداوند، او را گرفتار چيزى ناخوشايند مىسازد تا به شكر و ثناى الهى متوجّه گردد و كوتاهىاش را در گفتن بسم اللّه، جبران كند. التوحيد، ص 231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باور کردنی نیست ولی حقیقت داره/ 🌹ببین و منتشر کن... 👆👆👆
📜سروش الهی یا سروش شیطانی؟ ⚠️داستانی که علامه یزدی در آخرین دیدار خود با یکی از روسای جمهور، در باب إلقائات شيطان بیان فرمودند: 🔻 " یکی از شاگردان آیت الله انصاری همدانی، خدمت این عالمِ عارف می رسد و می گوید: من برای شب زنده داری و نماز شب، به سختی برمی خیزم؛ ولی مدتی است که هر سحرگاه، حوریه ای زیبا نزد من می آید و مرا برای تهجّد و مناجات شبانگاه بیدار می کند و آنقدر این حوریه زیباست که از شوق او برمی خیزم و به عبادت مشغول می شوم. آیت الله انصاری همدانی، آن عارف واصل و عالمِ عامل می فرماید: او شیطان است؛ دیگر به آن حوریه توجه نکن و برای شب زنده داری برنخیز... شاگرد آیت الله انصاری همدانی، نمی تواند این مسئله را قبول کند و تحت القائات شیطان، با خود می گوید که این استاد، به حالات سیر و سلوک من حسد ورزیده و چنین می گوید! چطور می توانم از این لذت چشم بپوشانم و نماز شب برنخیزم؟؟ در نهایت به توصیه استاد خویش عمل نمی کند..." 🖼 https://t.me/mesbah_Links/139 🔻بنده الان این شخص را می شناسم؛ او به تدریج به ضدانقلاب پیوست و منحرف شد و الان خارج از ایران زندگی می کند!!! " 🔰کانالِ«در محضر علامه مصباح یزدی» در پیام رسان های ایرانی: sapp.ir/mesbahbasir_com eitaa.com/mesbahbasir_com
هدایت شده از احمدرضا
امام باقر عليه السلام : أوَّلُ كُلِّ كِتابٍ نَزَلَ مِنَ السَّماءِ «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ»، فَإِذا قَرَأتَ «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» فَلا تُبالى أن لا تَستَعيذَ، و إذا قَرَأتَ «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» سَتَرَتكَ فيما بَينَ السَّماءِ وَالأَرضِ؛ ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه الرحمن الرحيم است. هر گاه بسم اللّه الرحمن الرحيم را قرائت كردى اشكالى ندارد كه استعاذه نكنى (اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، نگويى) و هر گاه بسم اللّه الرحمن الرحيم را تلاوت كردى، تو را از آنچه ميان آسمان و زمين است محفوظ مىدارد. كافى، ج 3 ، ص 313
با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه🌺🌺🌺 به همین مناسبت امروز یکشنبه مراسم جشن و مولودی خوانی ویژه خواهران گرامی در مسجد حضرت زینب ( علیها سلام) ساعت پنج وسی دقیقه برگزار میگردد.
📚 ✍️خاطره ای خوش از برخورد پروفسور سمیعی با یک جانباز آقارضا جانباز جبهه وجنگ بود. آنقدر از زمان جنگ زخم بربدن داشت که توان انجام کارهای شخصی رانداشت. وی همسری داشت که همه زندگی را اداره و تمام قد در خدمت رضا بود. همسر رضا دچار تومور بدخیم مغزی شده بود و خوراک رضا اشک ریختن در تنهایی بود. دکترهای ایران بعدازmri و سی تی اسکن ازمریم همسر رضا قطع امیدکرده بودند و هیج پزشکی حاضربه جراحی مریم نبود. مریم ذره ذره آب میشدواین رضابودکه روزی صدبارازغصه مریم میمرد وزنده . پزشک بیمارستان وقتی اشکهای رضارادیددلش سوخت وازطریق فردی پرونده پزشکی وشرح حال مریم رابرای سمیرا دخترپروفسورسمیعی ایمیل کرد ودرشرح حال مریم اینگونه نوشت: مریم، همه امیدرضاست ورضاازجانبازان جبهه وجنگ است. بعدازچندروزجواب ایمیل آقای دکتر اینگونه آمد: جناب آقای دکتر! غده داخل سرمریم بدخیم است وبنده بیست ودوم ماه آینده برای جراحی ایشان به ایران خواهم آمد. پزشکان و پرستاران این ایمیل را سرکاری میدانستند و میگفتند پرفسورسمیعی همیشه دراروپاست و آنقدر آدم مذهبی و مقیدی نیست و به شوخی به رضاگفتند: پروفسورسمیعی کجاو اینجا کجا و یا حتی اگر بیایدکه احتمالش صفر است خرج عمل مریم راچه کسی خواهد داد اما رضا امیدش به خداو ائمه اطهار بود . بیست ودوم ماه نزدیک ظهر بود که درکمال تعجب پروفسورسمیعی همراه باپسرش پروفسور امیرسمیعی باکیفی ساده دردست وارد بیمارستان شد او از هانوفر آلمان آمده بود وپس ازعرض سلام قبل ازاینکه قهوه بنوشدگفت مریم کجاست؟ دکترگفت: مریم دربیمارستان درفلان بخش بستری است پروفسورگفت سریعا اطاق عمل را آماده کنید و مریم رابه اطاق عمل ببرید سریعا اطاق عمل آماده ومریم منتقل شد . ازطریق تماس به رضا خبر دادند پروفسور برای عمل آمده است اما رضا گفت اصلا طاقت ندارم و به بیمارستان نمی آیم وقتی پروفسور به دراطاق عمل آمدگفت پس رضا کجاست؟ دکترگفت رضا نیامده پروفسورگفت : تا رضا نیایدبه هیچ وجه دست به تیغ نمیبرم ومریم راعمل نمیکنم رضا مجبور به آمدن شد عده ای میگفتند دکترسمیعی میخواهد در مورد خرج عمل با رضا صحبت کند و عده ای میگفتند میخواهد از او رضایت قبل ازعمل بگیرد رضا وقتی واردبیمارستان شد پروفسور سمیعی جلو آمد و درحالی که رضا روی ویلچر نشسته بود شروع به بوسیدن دست وپای رضاکرد و فقط یک جمله گفت: کاری که شما و امثال شما کرده اید از کار من و امثال من خیلی با ارزشتر است . پروفسور وارد اطاق عمل شد و مریم را شخصا عمل کرد و بدون دریافت هیچ هزینه ای بیمارستان راترک کرد پروفسورسمیعی درجواب خبرنگاری که درمقابل بیمارستان از او پرسید هدف شما از این کار چه بود گفت: خواستم به مردم ایران بفهمانم درمقابل مقام جانباز پروفسور سمیعی هم عددی نیست و خوشحالم که گوشه ای ازدریای زحمات این جانباز را جبران کردم. سلامتی همه جانبازان کشور عزیزمان ایران صلوات .
هدایت شده از احمدرضا
امام صادق علیه السلام : اَلباءُ بَهاءُ اللّهِ وَ السِّينُ سَناءُ اللّهِ وَ الْمِيمُ مَجدُ اللّهِ و اللّهُ إلهُ كُلِّ شَىءٍ الرَّحمنُ بِجَميعِ خَلقِهِ وَ الرَّحيمُ بِالْمُؤمنينَ خاصَّةً؛ [در معنای بسم اللّه الرحمن الرحيم] باء آن: بهاء (روشنى) خدا و سين آن: سناء (بزرگى) خدا و ميم آن: مجد (عظمت) خدا و اللّه: معبود همه چيز و رحمن: مهربان به همه خلق و رحيم: مهربان فقط به مؤمنان است. كافى، ج 1، ص 114
⭕️ یه روز دو تا مرد گرسنه حمله کردن به یک دختر خانم! هیچ سلبریتی نخواست این صحنه رو ببینه؛ فقط شهید #علی_خلیلی این صحنه رو دید! 🇮🇷کانال سپاه ۲۷ محمد رسول الله در ایتا @L27mohamad1
قرائت مناجات شعبانیه دوشنبه‌ها پس از نماز عشا این هفته درخدمت حجه‌الاسلام محمدپور مسجد حضرت زینب علیها‌السلام/ شهرک شهید زین‌الدین
📚داستان های آموزنده📚: 🔰👇🔰👇🔰👇🔰👇🔰👇🔰👇 ▫️یکی از شاگردان تعریف میکند که: یک روز با اصرار بعد از کلاس درس استاد را برای ناهار به منزل خودمون بردم، بعد از یک بار غذا کشیدن از من خواست دوباره برایشان غذا بکشم ، خیلی تعجب کردم اما چیزی نگفتم، بعد از جمع کردن سفره طاقت نیاوردم از ایشان پرسیدم حضرت استاد ببخشید که ازتون این سوال رو میپرسم ، آخه شما اهل غذا نیستید چطور دوبار غذا کشیدید؟ البته برای من باعث افتخار و خوشحالیست... استاد فرمودند سوال رو از من کردی برو جوابشو از خانومت بگیر. رفتم از همسرم پرسیدم موقع پختن غذا چه کردی؟ کمی فکر کرد و گفت با بودم. رفتم به ایشان گفتم خانومم با وضو بوده. فرمودند اینکه کار همیشگی شان است، بپرس دیگر چکار کرده؟ رفتم پرسیدم، خانومم کمی فکر کرد و گفت وقتی داشتم غذا میپختم کمی باخودم روضه سیدالشهدا علیه السلام رو زمزمه کردم و قطره اشکی هم ریختم . نزد استاد رفتم و این را گفتم لبخندی زدند و گفتند بله دلیل رفتارم این بود. اگر نیت کنید ثواب این غذای هر روز یکی از ائمه شود، آنوقت هم آشپزی برایت دلنشین تر است، هم اینکه خانواده هر روز سر سفره یکی از ائمه نشسته اند.
هدایت شده از احمدرضا
امام صادق علیه السلام : إذا تَوَضَّأَ أحَدُكُم و لَم يُسَمّ،َ كانَ لِلشَّيطانِ فى وُضوئِهِ شِركٌ و إن أكَلَ أو شَرِبَ أو لَبِسَ و كُلُّ شَىءٍ صَنَعَهُ يَنبَغى أن يُسَمِّى عَلَيهِ فَإن لَم يَفعَل كانَ لِلشَّيطانِ فيهِ شِركٌ؛ هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است و اگر غذا بخورد و آب بنوشد يا لباس بپوشد و هر كارى كه بايد نام خدا را بر آن جارى سازد، انجام دهد و چنين نكند، شيطان در آن شريك است. محاسن، ج 2، ص 433
هدایت شده از احمدرضا
علی بن مهزیار کیست؟ علی بن مهزیار اهوازی دورقی، فقیه، محدّث و از رهبران و سرشناسان شیعه در اوایل قرن سوم قمری بود. علی بن مهزیار در نوجوانی همراه پدرش که مسیحی بود، به اسلام روی آورد و دریکی از روستاهای اهواز ساکن شدند.(1) کنیه وی ابوالحسن و به اهوازی و دورقی(2) مشهور بود.(3) وی در عبادت و علم زبانزد شد و به دفاع از مذهب اهل بیت پرداخت.(4) وی نزد امامان شیعه جایگاه والایی داشت و از یاران نزدیک امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و وکیل ایشان در برخی نواحی بود. وی با امامان شیعه ارتباط داشت و امام جواد(ع) در نامهای او را ستوده است.(5) در مورد محل دفن وی اختلاف است اما براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است مرقد ایشان در شهر جاجرم در استان خراسان¬شمالی قرار دارد.(6) 1. زرکلی‌، الاعلام، ج ۵، ص ۱۷۸. 2. دورق یکی از شهرهای خوزستان بوده است. 3. ابن داوود، رجال ابن داود، ص۱۴۲. 4. آیه الله خویی، معجم رجال الحدیث، ج ۱، ص 318؛ ج12، ص194. 5. همان، ج12، ص194؛ نجاشی، رجال نجاشی، ص۲۵۳. 6. احمدی، رضا، «علی بن مهزیار اهوازی یا جاجرمی» مجلۀ زائر(ویژه نامۀ جواد الائمه)، شمارۀ هشتم، آبان ماه ۱۳۷۷ش، مشهد، ص ۵۴.