eitaa logo
در محضر استاد احمد عابدی
14.6هزار دنبال‌کننده
449 عکس
243 ویدیو
43 فایل
کانال رسمی بیانات استاد احمد عابدی 🌐 سایت www.ahmadabedi.com 🌐 بیانات http://speeches.ahmadabedi.com ☎️ دفتر ارتباطات استاد ساعت تماس ۱۰ الی ۱۲ (غیر از روزهای تعطیل) ۰۲۵۳۷۷۴۱۷۰۲ - ۰۹۱۰۲۳۳۱۳۴۱ 🔹 آپارات www.aparat.com/AHMADEABEDI.IR 👈 تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 اطلاعیه: پیام‌رسان ایرانی 🔔 کانال رسمی استاد احمد عابدی را در پیام‌رسان ایرانی دنبال کنید؛ 📡کانال در محضر استاد احمد عابدی در پیام‌رسان ایتا:👇👇 🆔 https://eitaa.com/ahmad_aabedi 🆔 @Ahmad_aabedi
📢 اطلاعیه: پیام‌رسان‌های ایرانی بسمه تعالی ✅ بدینوسیله به اطلاع تمام سروران گرامی می رساند که کانال رسمی استاد احمد عابدی در پیام رسان های ایرانی راه اندازی شده و فعال می باشد. عزیزان می توانند برای دسترسی و نیز عضویت، از طریق لینک های زیر اقدام نمایند: 🇮🇷💠👈 1_ پیام رسان ملی «سروش»: در محضر استاد احمد عابدی: sapp.ir/ahmad_aabedi دروس تخصصی استاد عابدی: sapp.ir/ahmad_abedi2 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🇮🇷💠👈 2_پیام رسان ملی «آی گپ»: در محضر استاد احمد عابدی: 🇮🇷 iGap.net/ahmad_aabedi دروس تخصصی استاد عابدی: 🇮🇷 iGap.net/ahmad_abedi2 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🇮🇷💠👈 3_ پیام رسان ایرانی «ایتا»: در محضر استاد احمد عابدی: 🆔 https://eitaa.com/ahmad_aabedi دروس تخصصی استاد عابدی: 🆔 https://eitaa.com/ahmad_abedi2 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠👈 فقط کافی است روی لینک ها کلیک نمایید، سپس در صفحه باز شده روی عبارت «مشاهده کانال» یا «عضویت» کلیک نمایید و سپس عبارت «دنبال کردن»( یا «عضویت» ) را لمس نمایید.: همچنین میتوانید آی‌دی @Ahmad_aabedi یا @ahmad_abedi2 👈 را در پیام رسان های مذکور برای یکی از مخاطبین خود ارسال و سپس روی آن کلیک نموده و روی عبارت «دنبال کردن»( یا «عضویت» ) کلیک نمایید. 🔹 لطفا رسانه باشید و این پیام را با دوستان تان به اشتراڪ بگذارید. —------------------------------------------------ 🔹 لازم به ذکر است که آیدی کانال های استاد عابدی در هرسه پیام رسان ایتا، سروش و آی گپ ثابت می باشد: 🆔 @Ahmad_aabedi 🆔 @Ahmad_abedi2
کانال عمومی استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسهای استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_abedi2 لطفا رسانه باشید و برای دوستان تان به اشتراک بگذارید.
شعبان المعظم_دکتر عابدی 97.01.29.mp3
5.72M
✅ بیانات استاد احمد عابدی درباره شعبان المعظم ومناجات شعبانیه: 📜 1397-1-26 المعظم 🆔 @ahmad_aabedi
🔷اتحاد ذکر، ذاکر و مذکور در فقرات مناجات شعبانیه ✅به گزارش ایڪنا؛ ✳️ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه، روز چهارشنبه(29 فروردین 1397) در پایان درس خارج فقه خود به ایراد سخن پیرامون ماه مبارڪ شعبان‌المعظم و مناجات شعبانیه پرداخت. 💠 وی بیان کرد: این نڪته را قبلا هم عرض ڪرده بودم ڪه بنا بر این باشد ڪه روز اول ماه جزء اول قرآن و روز آخر جزء آخر را بخوانیم و ماهی یڪ ختم قرآن را داشته باشیم، امام علی (ع) به فرزندش فرمود: «ان درجات الجنة بعدد آی القرآن»، درجات هر ڪس در بهشت به تعداد آیاتی است ڪه در این دنیا خوانده است. 💠 حدیثی هم با این مضمون وارد شده است ڪه اگر ڪسی انسان خوبی باشد، اما قرآن ڪم خوانده باشد، در قبر او را نگه می‌دارند و می‌گویند بدون قرآن خواندن نمی‌توانید به بهشت بروید و باید قرآن بخوانید تا بعد بتوانید به بهشت بروید. 👈 غیر از قرآن این مناجات شعبانیه ڪه بسیار مناجات جالبی است و خیلی مضامین بلندی دارد را باید مورد توجه قرار داد، مطالب عرفانی در این مناجات بسیار است. 💠 معمولا مناجات این است ڪه عبد با خدا نجوا می‌ڪند، اما در مناجات شعبانیه می‌فرماید «فَناجَیْتَهُ سِرّاً ...»، یعنی خدا با او نجوا می‌ڪند؛ این ڪه انسان با خدا نجوا ڪند یا بر عڪس آن باشد، تفاوت بسیاری دارد؛ در این دعا نجوای خدا با انسان را بیان می‌ڪند، یڪی از جملات این مناجات این است ڪه غفلت از خداوند و اینڪه انسان به یاد خدا نباشد را یڪ نوع مستی و غرور دنیا می‌داند. 💠 آدمی ڪه مست است، عقل و درڪ و شعور ندارد و ڪسی هم ڪه در دنیا می‌چرخد و مدام دنیا را می‌بیند، این هم یڪ نوع مستی است. یا در جمله دیگری می‌فرماید: «وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَڪْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْڪَ» خدایا جوانی‌ام را در این صرف ڪردم ڪه مستی و دوری از تو بود، یعنی همه دنیا را دیدم و از خدا غافل شدم. 💠 همچنین در بخش دیگری می‌فرماید: «الهِی انْ أَنامَتْنِی الْغَفْلَةُ عَنِ الاسْتِعْدادِ لِلِقائِڪَ، فَقَدْ نَبَّهَتْنِی الْمَعْرِفَةُ بِڪَرَمِ آلائِڪ». در این مناجات از این فراز‌ها بسیار زیاد است ڪه نفس توجه به دنیا را مستی و غفلت از خدا می‌گویند؛ در دعای سیدالشهداء(ع) هم وجود دارد ڪه «إلهى تردّدی فی الاثار یوجب بُعد المزار»، خدایا همین ڪه در خیابان راه می‌روم، همین رفت و آمد دارد من را از تو دور می‌ڪند. 💠 برخی‌ها معتقدند، گناهی ڪه آدم و حوا در بهشت انجام دادند و از آن درخت خوردند و خدا هم بیرونشان ڪرد، آن درخت ڪه از آن خوردند را یهودی‌ها می‌گویند علم بود ڪه صحیح نیست؛ برخی می‌گویند درخت گندم بود ڪه اصلا گندم مگر درخت دارد؟ و قرآن هم اشاره به درخت ڪرده است، اما معمولا این طور است ڪه می‌گویند گندم به عنوان سنبل غذای دنیا است؛ یعنی معروف‌ترین و بیشترین غذای دنیا گندم است، وقتی می‌گوییم ڪسی گندم خورد، یعنی توجه به دنیا ڪرد و این گناه آدم است، یعنی توجه به دنیا و گناه بودن، معنایش این است. 💠 مثال خیلی خوبی نیست، اما برای تقریب به ذهن خوب است، فرض ڪنید شما در حضور آدم بزرگی نشسته‌اید و در حضور او بنا ڪنید به عڪس او در موبایلتان نگاه ڪنید؛ او این ڪار را توهین می‌داند و از نظر معرفتی هم اشتباه است، عڪس برای این است ڪه وقتی صاحب عڪس نیست به آن نگاه ‌ڪنند، وگرنه اگر خود شخص حضور داشته باشد ڪه نگاه به عڪس معنا ندارد، ڪسی ڪه در بهشت است در محضر خدا است و در محضر خدا بخواهد توجه ڪند به اسم خدا و یا توجه ڪند به آثار خدا، این است ڪه می‌گویند گناه است، این گناه آدم است و نه گناه حضرت آدم(ع). 💠 گناه آدم این است، ببینید امروز ڪه از صبح بلند شده‌ایم ما چقدر این گناه را انجام داده‌ایم؟ از زمانی ڪه از خواب بلند شده‌ایم فقط خدا را دیده‌ایم یا در محضر خدا فعل خدا یا اسم خدا را دیده‌ایم؟ عالم محضر خدا است و در محضر خدا این قالی را دیدم، این قالی فعل خدا است و این آدم‌ها افعال و اسماء خدا هستند و در محضر خدای متعال توجه ڪرده‌ایم به فعل خدا، دقیقا مثل این است ڪه بروید پیش یڪ مرجع تقلید و در محضر آن آقا، عڪس ایشان را در موبایلتان نگاه ڪنید، عڪس را وقتی نگاه می‌ڪنند ڪه آن فرد نباشد، در غیر این‌صورت توهین است به او، گناه آدم این‌طور گناهی است. 💠 امام خمینی(ره) در ڪتاب سرالصلاة می‌گوید، آدم در نماز توجه می‌ڪند ڪه من در برابر خدا ایستاده‌ام و این حرف‌ها را به خدا می‌گویم، امام خمینی(ره) می‌فرماید: شرڪ یعنی همین ڪه آدم قائل به دو چیز باشد، این ڪه من هستم و دارم با خدای متعال حرف می‌زنم؛ یعنی دو چیز را قبول دارم، یڪی من متڪلم و یڪی هم خدای متعال و شرڪ هم یعنی همین. المعظم 🆔 @Ahmad_aabedi 🆔 https://eitaa.com/ahmad_aabedi ادامه در متن زیر 👇👇👇👇
✅ توحید این است ڪه ڪسی این‌طور نماز بخواند ڪه خدای متعال دارد از این زبان من، با خودش حرف می‌زند ڪه توحید می‌شود. 💠 مثلا درخت در کوه طور، در واقع خدا از زبان درخت گفت که «إِنِّی أَنَا اللَّهُ»، امیرالمومنین(ع) گفت که «أنا عین اللّه الناظرة ...»، امام علی(ع)، زبان خدا و چشم خدا است؛ یعنی ایشان وقتی حرف می‌زند خدا دارد خودش از زبان امام علی(ع) با خودش حرف می‌زند، اتفاقا در دعا‌های ماه شعبان و در دعای شب شانزدهم شعبان نیز مطرح است، میرداماد یک کتابی دارد در مورد دعا‌های شب شانزدهم(نه شب پانزدهم که در حکم شب قدر است)، ایشان رساله‌ای مخصوص این شب دارد. 💠 آنجا آن دعای میرداماد در این شب را نگاه کنید، بحثش همین است که خدای متعال خودش با خودش حرف می‌زند. یعنی خدا ذکر می‌گوید؛ گوینده خدا است، چه می‌گوید؟ خدا، مخاطب کیست؟ خدا، متکلم و مخاطب و ذکر خدا است؛ یعنی اتحاد ذکر و ذاکر و مذکور، اتحاد علم و عالم و معلوم، اتحاد عقل و عاقل و معقول و خلاصه این‌طور معارف در این مناجات شعبانیه بسیار زیاد است. http://iqna.ir/00FYMG المعظم 🆔 @Ahmad_aabedi 🆔 https://eitaa.com/ahmad_aabedi
آخرین جلسه درس حدیث خوانی استاد عابدی امروز شنبه در مصلی قدس یک ساعت به نماز مغرب تشکیل خواهد شد
کانال عمومی استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسهای استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_abedi2 لطفا رسانه باشید و برای دوستان تان به اشتراک بگذارید.
سلام الله علیه استاد احمد عابدی: ✳️ اطلاع ما در مورد ملايكه الهی بسيار اندك است، با آنكه فرشتگان بيشترين مخلوقات خداوند هستند و خداوند هيچ موجوداتی را بيشتر از ملايكه نيافريده است. اما نحوه وجود اينان، چگونگی كثرت فرشتگان، كار آنان، مقامات و درجات ملايكه، تفاوت فرشتگان ارضی و عالين و... از مطالبی است كه كمتر در كتاب های ديگر يافت می شود. ✳️ از دعای امام سجاد عليه السلام در مورد صلوات و درود بر حاملان عرش الهی استفاده می شود كه: 🔷 اولابرخی فرشتگان صمد هستند. البته خدای متعال صمد بالذات است و ملايكه صمد بالغيرند. 🔷 ثانيا مجردات را، چون هميشه به صورت سلبی معنا می كنند، شناخت آنان برای ما دشوار می نمايد و تنها بايد آنها را با شهود و معرفت قلبی به دست آورد. 🔷 ثالثا آيا فرشتگان مجرد از ماده هستند يا اينكه آنها اجسام لطيف هستند، چيزی كه مورد اختلاف بين محدثين و فلاسفه است يا آنكه بگوييم فرشتگان ارضی و فرشتگان عالم مثال مادی بوده يا احكام مادی دارند ولی فرشتگان عالم جبروت و ساكنان عالم بالامجرد هستند. 💢 اينها و صدها بحث جالب و دقيق فلسفی و عرفانی محورهای عمده دعاهای امام سجاد عليه السلام در صحيفه سجاديه است ........................................................ استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک بلا مانع است 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی (زید عزّه) 🆔 @Ahmad_aabedi
سلام الله علیه استاد احمد عابدی: ✳️ امام سجاد(ع) در جهت زنده نگه داشتن قيام عظيم عاشورا، بارگاه پيامبر(ص) را يك قرارگاه دايمي قرار داد و بعد از ايشان نيز امام باقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) و ديگر امامان در عرفات به عزاداری سالار شهيدان و اهل بيت(ع) مي پرداختند. امروزه نيز اين مكان مقدس، بهترين جايگاه برای صدور آموزه های قيام عاشورابه تمام جهانيان است. ✳️ امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) در ابتدای خطبه های شان، ضمن ذكر مصايب كربلاو عاشورا براي اهالی مدينه، هيچگاه از حمد و ستايش خداوند غافل نمي شوند. بهترين نمونه و عالی ترين پيام امام سجاد را در كتاب صحيفه سجاديه بايد ديد. 💢 صحيفه سجاديه كه به «اُخت القرآن» معروف شده، مجموعه ای از دعاهای امام سجاد(ع) است. اين كتاب از جهت سند و اعتبار دارای چنان جايگاهی است كه شايد هيچ كتابی پس از قرآن كريم از نظر صحت سند به آن نمی رسد. 💢 در ميان شيعه بدون ترديد، اعتبار صحيفه سجاديه حتی از كتب اربعه(كافی- من لايحضره الفقيه- تهذيب- استبصار) و نيز از نهج البلاغه بيشتر است. به طوری كه علامه مجلسی در بحارالانوار ابتدا تصميم داشته كه كتب اربعه و نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را نقل نكند ولی بعدا نظر ايشان عوض شده و فراوان از كتب اربعه و نهج البلاغه در كتب بحارالانوار حديث نقل كرده است. اما اعتبار و اشتهار كتاب صحيفه برای ايشان به قدري زياد بوده است كه ضرورتی به نقل از آن احساس نمی كرده و علامه مجلسی مطمئن بوده است اشتهار اين كتاب به قدری است كه در طول زمان دستخوش حوادث نمی شود و سالم خواهد ماند. ✳️ فقهای بزرگ نيز در مباحث فقهی خود به جملات كتاب صحيفه سجاديه استناد مي كنند، مثلامرحوم شيخ انصاری در كتاب مكاسب در بحث خيارات وقتی مي خواهد كلمه «شرط» را توضيح دهد به عبارت های صحيفه سجاديه و دعاي توبه آن اشاره مي كند. در بحث فقهی از احكام غيبت به دعای مكارم الاخلاق صحيفه تمسك مي شود و... اينها نشان دهنده اهتمام فوق العاده فقها به كتاب صحيفه است. ✳️ اما در مباحث عرفانی و معرفتی و بحث خداشناسی و معنويت كه ضرورت اول امروز جامعه و بلكه همه مردم دنيا است. صحيفه سجاديه ميدان دار بی رقيب است. آن معارف توحيدی كه در اين كتاب يافت می شود بدون تردید در هيچ كتاب ديگری نمی توان يافت و هيچ كس را يارای مقابله و برابری با آن نخواهد بود. بلكه نكات و مطالبي در صحيفه سجاديه در مباحث توحيدی يافت می شود نه در نهج البلاغه وجود دارد و نه در اصول كافی و نه در هيچ اثر ديگری. 💢 «لك يا الهي وحدانيه العدد» كه در صحيفه سجاديه آمده است حتي برای كسانی كه سال ها در فلسفه و عرفان كاركرده باشند نيز قابل فهم نيست. مگر آنانكه عرفان را در مقام «جمع الجمعی» يا «فتح الفتوح» و «مقام بقاء بعد الفنا» يافته و شهود كرده باشند، پرتويی از معنای اين جمله را خواهند يافت. ........................................................ استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک بلا مانع است 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی (زید عزّه) 🆔 @Ahmad_aabedi
کانال عمومی استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسهای استاد احمد عابدی 🆔 @ahmad_abedi2 لطفا رسانه باشید و برای دوستان تان به اشتراک بگذارید.
✅ پاسخ استاد احمد عابدی به نامه یکی از طرفداران احمدالحسن بسم الله الرحمن الرحیم 🔹... سلام علیکم، با تحیت و احترام و تشکر از وقتی که گذاشته اید و نامه ای مفصل مرقوم فرمودید. 🔹شما خوب می دانید که 15 صفحه نامه ـ که همه مطالب آن قابل بحث و مناظره است ـ پاسخی بسیار طولانی و فرصتی مدید می طلبد، و لذا بهتر است که حضوری بحث شود. اما برای نمونه چند نکته از نامه شما را مورد اشاره قرار می دهم: 💠 1_ حضرتعالی فرموده اید: «ای کاش درخواست حقیر را در خصوص استناد به ثقلین اجابت می فرمودید تا سریعتر به نتیجه می رسیدیم». 📌 ظاهرا حضرتعالی فراموش کرده اید که در نامه اول خود چه چیزی نوشته بودید و سئوالات شما چه چیزی بوده است. و اگر توجه می کردید هرگز چنین درخواستی شما نداشتید. ثانیا حضرتعالی تصور کرده اید با مراجعه به قرآن یا عترت زود به نتیجه می توان رسید. 📌 آیا می دانید که هم قدریه به قرآن مراجعه می کنند و هم مفوضه، هم شیعه و هم اهل سنت و هم خوارج. هم شیعه به عترت و سنت مراجعه می کنند و هم اهل سنت و هم زیدیه و هم اسماعیلیه و قرامطه. مگر فطحیه و واقفیه و خطابیه به قرآن و عترت مراجعه نمی کردند و آیا اختلافات آنان حل شد. مگر اخباریین و اصولیین هردو به ثقلین مراجعه نمی کنند؟ معنای حدیث ثقلین اینها نیست که حضرتعالی تصور کرده اید. 💠 2_ حضرتعالی در مسأله شناخت پیامبر صلی الله علیه و آله و در مقام اعتراض به کلام بنده فرموده اید: «طبق چه سند روائی یا آیه قرآنی راه شناخت حجت خدا را علم غیب می دانید» و سپس مغالطاتی از مسأله جن و جفر و صوفیه را ردیف کرده اید. آیا حضرتعالی نمی دانید شناخت پیامبر بوسیله قرآن یا روایت دور صریح است و بطلان آن از بدیهیات عقلی؟!. 💠 3_ فرموده اید: «بزرگترین دلیل یمانی ها وصیت رسول الله(ص) است». 📌 وصیت رسول الله درست، اما چه ربطی به شما دارد. اگر مقصود شما این است که رسول خدا(ص) وصیت به 12 امام علیهم السلام کرده است این صحیح است اما چه ربطی به "یمانی" دارد. و اگر مقصود شما این است که رسول خدا وصیت به 12 امام(ع) کرده و ائمه علیهم السلام وصیت به یمانی کرده اند، این کذب محض است و نوعی سوء استفاده و عوام فریبی و تحریف دین. به عنوان مثال عرض می کنم اگر کسی بگوید رسول خدا(ص) وصیت کرده به علی بن ابی طالب علیه السلام مراجعه کنید و نام من علی بن ابی طالب است بنابراین رسول خدا وصیت کرده که به من مراجعه کنید و من وصی رسول خدا هستم، آیا شما اینها را می پذیرید؟ 📌 بر فرض که در چند روایت کلمه "یمانی" آمده است و امروز یک فرد مجهول الهویه ادعا می کند من یمانی هستم، شما چگونه می پذیرید که مراد از کلمه یمانی در روایت این شخص است ممکن است در طول تاریخ هزاران انسان پیدا شوند که نام آنها احمدالحسن یا محمدبن الحسن باشد آیا آنها نیز می توانند ادعا کنند که ما یمانی هستیم؟!!. 📌فرض کنید روایات کلمه یمانی را گفته باشد اما به چه دلیل می گویید این شخص همان یمانی است؟. آیا با چند خوابی که بیشتر به اضغاث احلام شبیه هستند می توان دین و اعتقادات را اثبات کرد؟ 🔹 ثانیا چرا اینقدر مغالطه می کنید، من در نامه نوشتم: چه دلیلی داریم و کدام روایت می گوید یمانی وکیل امام زمان(ع) است. حضرتعالی در پاسخ نوشته اید: «در روایت امام باقر(ع) داریم که می فرماید:"یدعو الی صاحبکم" بسوی صاحبتان دعوت می کند». خواهش می کنم یکبار این متن خودتان را بخوانید . آیا شما با این اوهام و خیالات می خواهید برای خودتان دین درست کنید؟!. کجای کلمه یدعو به معنای نیابت و وکالت است؟! مگر هرکس که دعوت به چیزی م یکند نایب یا وکیل اوست. وقتی شما دوست خود را دعوت می کنید که بروید استخر آیا شما وکیل یا نایب استخر هستید؟! چرا اینگونه روایات را تحریف می کنید و با دین خود بازی می کنید و مردم را فریب می دهید. ادامه نامه در زیر 👇👇👇 ................................................................ 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔 @Ahmad_aabedi ................................................................ ادامه ⬇️👇👇👇👇👇⬇️