eitaa logo
گِرا | احمد مقیمی
1.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
393 ویدیو
9 فایل
● دریافت سخنرانی ها ومنشورات استاداحمدمقیمی درفضای مجازی ● ارتباط با مدیر کانال و ارسال نظرات؛ @ahmadmoghimi57 ● نشانی و لینک کانال؛
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بارها در مناطق سیل زده حضور داشته ام... از لرستان تا خوزستان! و برای دومین بار ؛ امّا این بار کمی متفاوت تر! به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان،با هنرمندان آسیب دیده از دیدار و گفتگو کردم. با تاکید مقام عالی وزارتِ فرهنگ و همّت صندوق اعتباری هنر،از این هنرمندان حمایت شد. https://virasty.com/Ahmad_moghimi57/1710237720790242101 🇮🇷 @Ahmad_moghimi57
🔰ساجد چرس از جوانِ و پدر سه فرزند... پس از گفتگو و بازدید از منزل ساجد، چند اتفاق خوب برای او و خانواده اش از طرف صندوق اعتباری هنر رقم خورد؛ ۱.هدیه "بلاعوض" صندوق به هنرمندان آسیب دیده از ۲.استفاده از طرح "جوانه" هدیه ویژه ۳.خودش و خانواده اش هم از طرف صندوق اعتباری هنر "بیمه" می شوند. 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
🔰آقا رضا غلامی با اینکه تقریباً نابیناست، هم خوب می خواند و هم خوب می نوازد... امّا سالهاست که از بیماری پوستی رنج می برد و مدتی است که بیماری قلبی هم پیدا کرده است! در این سفر علاوه بر "کمک بلاعوض" ویژه #هنرمندان عضو صندوق هنر مقدمات "بیمه" آقای غلامی و خانواده اش هم فراهم شد همراه با یک "وام قرض‌الحسنه"... با آرزوی سلامتی کامل برای آقا رضای عزیز و باصفا... #عدالت_فرهنگی #سیل #سیستان_و_بلوچستان 🇮🇷@ahmad_moghimi57
🔰مساجد همچنان پناهگاه مردمند. دیدار با جمعی از #هنرمندان مناطق سیل زده دشتیاری در #مسجد امام حسین علیه السلام؛ در این سفر برای هنرمندان آسیب دیده از #سیل در منطقه های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند و تلنگ، کمک های زیر صورت پذیرفت؛ ۱.کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه ۲.اقدام برای عضویت و بیمه صندوق هنر و ۳.اهدای ۵۲ بسته فرهنگی #کودک و #نوجوان ۴.کمک به ۱۰ کانون فرهنگی هنری #مساجد #عدالت_فرهنگی #سیستان_و_بلوچستان 🇮🇷@ahmad_moghimi57
🔰یکی از برنامه های همیشگی و هدفمندم در بازدید از مناطق سیل زده یا مناطق محروم دیدار و گفتگو با گروه های جهادی و مردمی است و یکی از حرف های جدّی ام در این گفتگوها "تمرکز در خدمت رسانی" هاست؛ اینکه یک منطقه را انتخاب کنیم، بشناسیم، برنامه جامع داشته باشیم و تا رسیدن به اهداف حضور مستمر و مؤثر داشته باشیم. #سیستان_و_بلوچستان ،چابهار، دشتیاری، روستای دلگان نورمحمد #عدالت_فرهنگی #سیل 🇮🇷@ahmad_moghimi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آن روی تلخِ قصّه ی ! [این یک نظر مردمی است،کارشناسان حق دفاع دارند] بیشترین آسیب به زمین های ، راه ها و ها وارد شده است! اینکه نظر مردم و برخی از مسؤلین محلی این است که از سیل قبلی تا سیل فعلی، در ایجاد و اصلاح و تغییر زیرساخت ها، اتفاق خاصی نیافتاده است و از این پس هم اگر نشود و نکند، باز آش همان آش و کاسه همان کاسه است!!! هزینه علاج واقعه قبل از وقوع، بسیار کمتر از هزینه، هنگام وقوع حادثه است!!! پ ن؛ فیلم را ببینید و به وضعیت جاده ها دقت بفرمایید؛ جالبه بدونید روزهای اول سیل، برای خدمت رسانی در بعضی از این مسیر ها با قایق تردّد می شد. 🇮🇷@ahmad_moghimi57
🔰الان چه باید کرد؟! امداد و نجات و اسکان موقت و خوراک و پوشاک و... تمام شده... مساله اصلاح و تغییر زیرساخت ها هم که تصمیمات کلان می خواهد... ⁉️سوالی که دوستان می پرسند الان چه کار میشه برای سیل زده های #سیستان_و_بلوچستان کرد؟! اول اینکه؛ از یکی دو هفته دیگه هوا رو به گرما میره و آب ها و آبگیرهای باقی مانده از #سیل محل تجمع میکروب ها و حشرات🦟 و بیماری ها میشه... به نظرم اون هایی که میتونند باید تیم پزشکی + دارو (به خصوص برای بیماری های پوستی و عفونی) تدارک ببینند و هماهنگ کنند... دوم اینکه؛ خیلی از این خانواده های ضعیف زندگی شون با چند تا بُز 🐐🦙اداره می شده که بعضی از اینها توی سیل بُز هاشون تلف شدند و خرید بُز میتونه یک کمک پایدار تری نسبت به ساير کمک های دیگه باشه... 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
🔰من احمد مقیمی کارزار 《درخواست پیگیری مجازات حوادث مرگبار چهارشنبه آخر سال 》را امضا کردم. شما هم بخوانید و امضا کنید👇👇👇 https://www.karzar.net/107081 https://www.karzar.net/107081 🇮🇷@ahmad_moghimi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام مجموعه صوت های برنامه "گفتگو در تاریخ" با موضوع زمان و زمانه امیرالمومنین علیه السلام 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 1⃣ قسمت اول: چرایی و چگونگی جنگ جمل پیوند قسمت اول؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2220 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
01-گفتگو در تاریخ- چرایی و چگونگی جنگ جمل.mp3
21.66M
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 1⃣ قسمت اول: چرایی و چگونگی جنگ جمل 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
هدایت شده از قاب هشت
44.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده‌ای از هفتمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مردمی‌سازی سینما 🔸 با حضور احمد مقیمی 📆 ٢١ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سالن سوره 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از قاب هشت
🔰گزیده‌ای از صحبت‌های نشست هفتم بخش جنبی جشنواره فیلم فجر - بخش اول 🔺موضوع: مردمی سازی سینما 🔸مقدمه همانطور که از عنوان این نشست مشخص است، موضوع گفت‌وگوی امروز، مردمی‌سازی سینماست. در کشورهای توسعه یافته شاهد سازوکارهای تعریف شده برای مشارکت مردم در امر فیلمسازی هستیم. این در حالیست که سینما در کشور ما دولتی است و مردم نقش قابل توجهی در آن ندارند. 🔹 احمد مقیمی امکان تحقق مشارکت مردم در سینمای ایران وجود دارد، همانطور که در سینمای غرب هم هست. مساله اصلی اینجاست که این امر در کشور ما صرفه اقتصادی ندارد.  راه برای ثبت شرکت‌های فیلمسازی باز است اما مساله این است که با نمایش فیلم‌ها سرمایه اصلی باز نمی‌گردد. سوال اینجاست که تعبیر «مردمی سازی سینما» به چه معناست؟ فرض کنیم چرخه اقتصاد سینما بچرخد و ده‌ها شرکت سینمایی هم ثبت شود. آیا در این صورت می‌توان گفت که سینما به طور کامل مردمی‌سازی شده است؟ برخی‌ها تعبیر مردمی‌سازی سینما را حمایت از حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم معنا کرده‌اند. در شبکه پخش و نمایش، سازمان عمار؛ و در فضای تولید، سازمان اوج اینگونه شکل گرفته‌اند. آیا این سازمان‌ها، خود شعبه دیگری از فارابی و امثالهم نیستند؟ به نظر می‌رسد بحث مردمی سازی با شکل گیری این سازمان‌ها هم محقق نمی‌شود. می‌توان مردمی‌سازی سینما را اینگونه تعریف کرد:«سینما در زندگی مردم نقشی فراتر از یک محصول در کنار سایر محصولات مصرفی داشته باشد.» در این تعریف سینما به مثابه یک راه تلقی می‌شود که عمده مسائل فکری و فرهنگی مردم را جواب می‌دهد. آیا می‌توان به الگویی در تهیه فیلم‌های سینمایی رسد که مردم نقش‌آفرینان اصلی آن باشند؟ الگویی که در آن مردم صرفا تامین کننده‌های مالی نباشند و در فرآیند تولید نقش اساسی داشته باشند. همان‌طور که در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله، تکیه بر توان مردمی است، می‌توان در اموری مانند ترابری و تدارکات و.. روی کمک مردم حساب کرد. لازمه حضور فعال مردم در فرآیند تهیه و تولید آثار سینمایی درک این معناست که محصول نهایی قرار است دردی از زندگی روزمره را دوا کند. هنر اینجاست که افراد دغدغه‌مند این حوزه بتوانند مردم را توجیه کرده و اهمیت این موضوع را روشن سازند. در این نگاه صرفا سرمایه مردم مورد توجه قرار نگرفته و تک به تک افراد با استعدادها و توانمندی‌های بخصوص خودشان موضوعیت پیدا می‌کنند. ممکن است در این مسیر برخی از سازمان‌های عریض و طویل این نوع کار را به استهزا گرفته و غیر حرفه‌ای قلمداد کنند اما باید توجه کرد که در این نگاه صرفا تجارت مدنظر نیست و توجه به مردم حرف اول را می‌زند. 🔸جمال احمدی می‌توان گفت مردم و در درجه بعدی مسئولین، سینما را امری ضروری نمی‌بینند. برای بسیاری از مسئولان سینمایی، سینما صرفا یک شغل است در کنار سایر حرفه‌ها. در سایر محورهای توسعه هم وضع به همین منوال است. عدم درک ضرورت و نقش سینما در زندگی امروز، موجب این می‌شود که در هر جایگاهی هستیم صرفا به دنبال رفع تکلیف بوده و نسبتی با کارها برقرار نکنیم. باید در جهت تبیین ضرورت پرداختن به سینما برای مردم آن هم در اوضاع آشفته فرهنگی امروز، تلاش کرد. همانطور که در دوران دفاع مقدس، فارغ از نگاه تخصص‌محور توانستیم بحران‌ها را با کمک‌های مردمی حل کنیم، امروز هم می‌توان به قرار گرفتن مردم در کنار عوامل سینمایی امیدوار بود. امروز، و در بحبوحه‌ی جنگ روایت‌ها، نهادهای هنر و رسانه؛ چه نسبتی با جهاد تبیین دارند؟ شاید تنها راه پیش‌رو، زدن نیروهای مردمی به خط مقدم فضای هنر و رسانه امروز؛ و باز کردن راهی جدید پیش‌رو دیگران است. همان اتفاقی که در دفاع مقدس بعد از فراخوانده شدن مردم توسط امام افتاد و ادبیات جنگ را به طور کلی دگرگون کرد. تا وقتی که فضای فکری تبیین نشود، صرف روی آوردن به مشارکت اقتصادی مردم در تولید، راه جدیدی باز نمی‌کند. انتظاری که می‌توان از سازمان‌های دولتی در جهت تحقق این امر داشت، آماده‌سازی بستر این مشارکت مردمی است. 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از قاب هشت
🔰گزیده‌ای از صحبت‌های نشست هفتم بخش جنبی جشنواره فیلم فجر - بخش دوم 🔸 احمد مقیمی اساسا دوگانه سازی «مردمی یا دولتی»، خلاف آرمان‌های امام و انقلاب است. باید درک درستی از میدان حضور سازمان‌های دولتی متولی امور سینمایی داشت. بعضا در سطوح بالای مدیریتی، شاهد تصمیم‌گیری‌های به حقی هستیم که در بدنه‌ی کارشناسی متوقف شده و به اجرا درنمی‌آیند. در بدنه کارشناسی، دو عامل «فهم کارشناس» و «متر و معیار سنجش» او، عوامل توقف تحول‌آفرینی است. شاهد این هستیم که بسیاری از دغدغه‌مندان تحول‌آفرینی در فضای فعلی سینما، بعد از ورود به این عرصه، شهادت و مفاهیم ارزشی را موضوع کار خود کرده و از تعمیم این مفاهیم به پشت‌صحنه کارهایشان اجتناب کرده‌اند. کما اینکه در سطوح بالاتر، سازمان‌هایی مانند اوج هم با این اندیشه وارد چرخه تولید شده و بعد از مدتی به خیل نهادهای دیگر پیوسته‌اند. باید با انجام کار عملی نشان داد که مردمی‌سازی سینما، امری قابل تحقق و شدنی است. در محافل و گعده‌های فکری، به جای دعوت از چهره‌های فضای مدیریتی، باید سراغ افراد تصمیم‌ساز رده دوم رفت که مانع ایجاد تحول‌اند. 🔹 جمال احمدی   در چهل و دو سالی که از عمر جشنواره فیلم فجر گذشته است، چقدر به نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی اندیشیده‌ایم؟ در مسیری که جشنواره تا امروز طی کرده است، چه اندازه تحول آفریده است؟ مدیران پایتخت‌نشین، فرصتی برای شرکت در جمع‌های فکری ندارند. این درحالیست که در اصفهان چنین فضایی مهیاست. باید توجه داشت در مواجهه با مسئولان، باید به طرح پرسش پرداخت و این معنا، با مطالبه‌گری متفاوت است.  خلاء ادبیات وحدت‌آفرین باعث می‌شود هنرمندان و مسئولین خود را در مسابقه‌ی دو تصور کرده و برای برنده شدن، از هم پیشی بگیرند. نقش سازمان‌های سینمایی به جای بسترسازی، فیلمسازی است حال آنکه باید به حمایت از فیلمسازان پرداخته شود. اگر فیلمسازان تازه‌کار از سد تامین بودجه هم عبور کرده و پیش آیند، پشت موانع قانونی سازمان‌ها زمین‌گیر خواهند شد. امروز سینمای غرب در حال تقلید از دوران طلایی خود است. این درحالیست که ما سینمای تقلیدی امروز غرب را سرمشق خود قرار داده و در حال تقلید از مقلد به شکلی آشفته‌ایم. اگر نظر به تحول داشته باشیم، باید مدام در حال تحقیق و توسعه باشیم نه سری دوزی از نمونه‌های موفق.  🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از قاب هشت
مردمی سازی سینما.mp3
47.28M
🎙 صوت هفتمین و آخرین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مردمی سازی سینما 🔸 با حضور احمد مقیمی 📆 شنبه ٢١ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 2⃣قسمت دوم: روایت جنگ های صفین و نهروان پیوند قسمت دوم؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2229 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
02-گفتگو در تاریخ-روایت جنگ های صفین و نهروان.mp3
18.43M
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 2⃣قسمت دوم: روایت جنگ های صفین و نهروان 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 3⃣قسمت سوم: جنگ جمل،صفین،نهروان | از ریشه های مشترک تا روش های متفاوت پیوند قسمت سوم؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2231 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
03- جنگ جمل،صفین،نهروان از ریشه های مشترک تا روش های متفاوت.mp3
16.43M
🎙 گفتگو در تاریخ 📜فصل سوم: امام علی علیه السلام 3⃣قسمت سوم: جنگ جمل،صفین،نهروان | از ریشه های مشترک تا روش های متفاوت 🔸 کارشناس:آیت الله نظری منفرد 🔹 کارشناس مجری:استاد احمد مقیمی https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57
🔰پیوند صوت های فصل سوم با موضوع زمان و زمانه امیرالمؤمنین علیه السلام 🔰بررسی سه جنگ جمل،صفین و نهروان 1⃣چرائی و چگونگی جنگ جمل؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2220 2⃣روایت جنگ های صفین و نهروان؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2229 3⃣جنگ جمل،صفین،نهروان/ از ریشه های مشترک تا روش های متفاوت؛ https://eitaa.com/ahmad_moghimi57/2231 https://eitaa.com/ahmad_moghimi57 🇮🇷 @ahmad_moghimi57