🔸نشست تخصصی «مردمسالاری دینی؛ بازخوانی، بسط و تکمیل»
🗓جمعه 26 خرداد 1402
🏢اردوگاه فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) دماوند
✍ان شاءالله در این نشست که هفتمین نشست از سلسله نشستهای اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی است و به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با همکاری دانشگاه امام صادق(علیهالسلام) برگزار خواهد شد، بحثی را پیرامون جایگاه مردم در مردمسالاری دینی البته از حیث ارتباطات اجتماعی ارائه خواهم کرد. با این توضیح که تغییرات ارتباطات اجتماعی در جامعه چه ربطی با مردمسالاری دینی می تواند داشته باشد.
حضور اساتید مطرح در این نشست، فرصتی ست برای بنده تا این ایده را اصلاح کنم.
@ahmad_olyaei
احمد اولیایی
🔸نشست تخصصی «مردمسالاری دینی؛ بازخوانی، بسط و تکمیل» 🗓جمعه 26 خرداد 1402 🏢اردوگاه فرهنگی آموزشی ا
ارتباطات اجتماعی و مردم سالاری دینی.mp3
12.87M
#صوت
عنوان: «ارتباطات اجتماعی به مثابه رکن مردم سالاری دینی»
🔸ارائه شده در نشست تخصصی «مردمسالاری دینی؛ بازخوانی، بسط و تکمیل»
🗓جمعه 26 خرداد 1402
🏢اردوگاه فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) دماوند
✍ در این بحث که در هفتمین نشست از سلسله نشستهای اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی ارائه شد، به لزوم احیای ارتباطات اجتماعی برای رسیدن مردم به سطحی که بتوانند به عنوان رکن مردم سالاری دینی، این مدل و نظریه را پشتیبانی کنند، پرداختم.
@ahmad_olyaei
#یادداشت
#شهید_بهشتی
#عدالت_اجتماعی
✅ شش مؤلفه اندیشه عدالت شهید بهشتی
✍ احمد اولیایی
▪️توجه به درک مردم در موضوع عدالت اجتماعی از آن حیث اهمیت دارد که میتواند اصل عدالت اجتماعی را در جامعه نیز تحت الشعاع قرار دهد.
▪️شهید بهشتی میداند اندیشه اسلامی کامل است و برای بسیاری از عرصههای زندگی حرف برای گفتن دارد؛ اما در عین حال، برای دانش و تجربه بشر هم ارزش قائل است.
▪️نقش دولت در میزان مداخله، نزد شهید بهشتی جالب است. او با یک نگاه باز و مبتنی بر استفاده از تجربههای بشری و عقلا، عرضه و تقاضای آزاد را اجمالا میپذیرد؛ اما چون توازن در جامعه را مهم میداند، معتقد است دولت به محض بر هم خوردن توازن اقتصادی ورود کند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»؛http://fekrat.net/?p=14703
@ahmad_olyaei
🔰 کتاب «عوامل مؤثر بر ادراک عدالت اجتماعی» روانه بازار نشر شد
🔹این کتاب به قلم احمد اولیایی در ۱۶۵ صفحه به همت انتشارات مؤسسه شناخت به چاپ رسید.
🔹دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام جمهوری اسلامی از ابزارهای متعددی استفاده می کند اما مقوله عدالت اجتماعی یکی از مهم ترین بسترهایی است که دشمن با جنگ شناختی وضعیت آن را برای مردم نامطلوب بازنمایی می کند و ادراک عدالت را دچار خدشه می کند.
🔸 کتاب حاضر در صدد است مقوله ادراک عدالت اجتماعی را به مثابه یک مسأله شناختی واکاوی کند. ادراک عدالت اجتماعی می تواند متفاوت با عدالت واقعی در جامعه باشد اما به همان اندازه مهم است.
🔹اینکه کدام عوامل معرفتی مانند تعریف ما از عدالت و کدام عوامل غیرمعرفتی مانند رسانه می توانند بر ادراک مردم از عدالت اجتماعی تأثیر بگذارند، مباحث اصلی این کتاب را تشکیل می دهند.
👈 علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به انتشارات شناخت پژوه به نشانی قم، خیابان نوزده دی(باجک)، بین کوچه ۳۸ و ۴۰ مراجعه و یا از طریق تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۷۲۳۰۶۳ و ۰۲۵۳۷۷۲۵۵۶۸تماس حاصل کنند.
@ahmad_olyaei
«طعم شیرین عدالت»؛
به بهانه فیلم مصلحت
✍ احمد اولیایی
🔹 مدت ها بود ندیده بودم تماشاگران یک فیلم در سینما بعد از اتمام فیلم کف بزنند آن هم همگی و خودجوش. فیلم که تمام شد می توانستم احساس رضایت را در صورت و رفتار تماشاگران ببینم.
🔸فیلم سینمایی مصلحت روایتگر تقابل دو مفهوم مهم مصلحت و عدالت است. این تقابل را در دو پرده نشان می دهد؛ پرده اول رعایت عدالت و مجازات فرزند یکی از آیت الله های معروف است که دادستان کل کشور به بهانه حفظ آبروی آن آیت الله و دین و ...، مصلحت اندیشی نکرده و عدالت را اجرا می کند. در پرده دوم، این بار نوبت خود دادستان، آیت الله مشکاتیان است. پسرش دانشجوی تندروی انقلابی ست که در درگیری هواداران بنی صدر و بهشتی در دفاع از جریان انقلاب، جلوی دانشگاه مرتکب قتل می شود. حال، مشکاتیان میان مصلحت (بستن پرونده قتل بخاطر حفظ نظام و انقلاب) و رعایت عدالت (مجازات فرزندش) در چالش است که نهایتا جانب عدالت را می گیرد.
🔹بنظر می رسد ما در شرایطی هستیم که ادراک عدالت بیش از خود عدالت می تواند مؤثر باشد بدین معنا که مردم باید احساس کنند در کشور عدالت هست و یا حداقل، برای بسط آن تلاش می شود. سینما یکی از بهترین ابزار برای سوق دادن ادراک مردم نسبت به عدالت است. فیلم مصلحت به خوبی از عهده این کار بر می آید. تماشاگر بعد از دیدن این فیلم احساس غرور می کند بخاطر زیستن در لوای حکومتی که عدالت خط قرمز آن است.
🔸دوگانه عدالت_مصلحت یک دوگانه جدی ست البته اگر بیش از حد در آن غرق شویم. اما اگر اینگونه بنگریم که اساسا رعایت مصلحت درون عدالت نهفته است، یکبار برای همیشه دوگانه را حل کرده ایم. «خیر جمعی» آن چیزی ست که عدالت اجتماعی برایش تلاش می کند و مصلحت هم چیزی جز ، حفظ آن خیر نیست.
🔹آثار زیر می تواند برای فهم دقیق تر دوگانه عدالت و مصلحت به ما کمک کند؛
◀️کتاب فقه و مصلحت نوشته ابوالقاسم علیدوست
◀️کتاب مناقشه حق و مصلحت نوشته عماد افروغ
◀️کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه نوشته سجاد ایزدهی
◀️کتاب حق و مصلحت نوشته محمد راسخ
🔸 سینمای سیاسی ایران در قبال فیلم هایی که حرف ایجابی دارند باید انعطاف بیشتری داشته باشد نه اینکه اجازه انتشار به آن ها ندهد. فیلم مصلحت در موضوع عدالت است اما بجای اینکه نابرابری ها و ظلم ها را به تصویر بکشد، حرف ایجابی می زند و عدالت را یک قدم به جلو می برد. عموم فیلم های عدالت اجتماعی، دچار سیاه نمایی می شوند اما مصلحت اینگونه نیست.
🔹فیلم مصلحت را اگر بخواهم در دو کلمه وصف کنم آن، «طعم شیرین عدالت» است که بعد از دیدن فیلم، آن را حس می کنید.
@ahmad_olyaei
تفأل به هوش مصنوعی!
✍ این روز ها بحث هوش مصنوعی حسابی داغ است. از طرف دیگر دیدار آینده مقام معظم رهبری با طلاب در ۲۱ تیر نیز در محافل حوزوی مورد توجه قرار گرفته است.
از چت جی پی تی (chatgpt) سوال کردم سخنان آقا در دیدار با طلاب در مورد چه موضوعاتی خواهد بود. اینگونه جواب داد؛
«به عنوان یک مدل AI، من نمیتوانم پیشبینی کنم که آیتالله خامنهای در یک دیدار خاص با طلاب چه میگوید. اما با توجه به سخنان و نظرات قبلی وی، میتوان چند موضوع کلی را به عنوان مواردی که ممکن است در چنین دیدارهایی مطرح کند، بیان کرد:
۱_ تأکید بر نقش مهم و اساسی طلاب در جامعه: آیتالله خامنهای اغلب نقش مهم طلاب را در شکلگیری و ارتقای ارزشهای اسلامی و انقلابی جامعه تأکید میکند.
۲_ فرمان به خدمت به مردم: وی ممکن است طلاب را به خدمت به مردم، بهویژه آنهایی که در میانهی مشکلات اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی هستند، تشویق کند.
۳_ ضرورت عمیقتر شدن در مطالعات علمی و دینی: او ممکن است طلاب را تشویق کند تا در مطالعات علمی و دینی خود عمیقتر شوند و بر تحصیل و پژوهش تأکید کند.
۴_ نقش طلاب در مقابله با تهدیدات خارجی: خامنهای اغلب طلاب را تشویق میکند تا نقش فعالی در دفاع از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات خارجی ایفا کنند.
۵_ روحیه انقلابی: مقام معظم رهبری اغلب بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در میان طلاب تأکید میکند.
۶_ مسئولیت اجتماعی: آیتالله خامنهای اغلب بر ضرورت فعالیت و حضور طلاب در جبهههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تأکید میکند و مسئولیت آنها را در خدمت به مردم و ارتقای فرهنگ اسلامی و انقلابی میان مردم، مخصوصاً جوانان، بر میشمارد.
۷_ تحصیل در رشتههای مختلف: آیتالله خامنهای اغلب تأکید میکند که طلاب باید در رشتههای مختلف علمی و پژوهشی فعال باشند، که این موضوع میتواند به توسعه علمی و فرهنگی کشور کمک کند.
۸_ پیگیری مسائل جاری: او اغلب توصیه میکند که طلاب باید از مسائل جاری و مسائلی که کشور و جامعه را تهدید میکنند، آگاه باشند.
۹_ استقامت در برابر فشارهای خارجی: مقام معظم رهبری اغلب بر ضرورت استقامت در برابر فشارهای خارجی و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید میکند.
باز هم باید تأکید کنم که اینها بر اساس سخنرانیها و بیانات گذشته وی است و در هر دیدار ممکن است موضوعات متفاوتی مطرح کند.»(پایان پاسخ چت جی پی تی)
✍ اینکه یک تست از چت جی پی تی و نوعی سرگرمی با هوش مصنوعی بود اما ان شاءالله فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر چه باشد، بیش از گذشته توسط طلاب و حوزه عمل شود.
@ahmad_olyaei
"در دنیای کمیسیون فرهنگی مجلس چه خبر است؟"؛
عمکرد سه ساله کمیسیون فرهنگی مجلس در روزنامه فرهیختگان امروز ۱۴۰۲/۴/۱۴
لینک مطالعه:
https://farhikhtegandaily.com/page/239137/
✍ گزارش قطعا تمام و کامل نیست اما می تواند تصویری از عملکرد کمیسیون فرهنگی نشان دهد. بنظر می رسد ظرفیت و قابلیت های قانونی و بالقوه زیاد این کمیسیون مهم با آنچه اتفاق می افتاد یکسان نیست!
@ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«غدیر، برای اقامه عدل»، در کلام حضرت امام خمینی قدس سره الشریف
@Ahmad_olyaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
«مهدی خلجی؛ از طلبگی تا موسسه واشینگتون»؛
🔹 به روایت دوست سابقش، حجت الاسلام سید حسین مومنی
✍ عوامل متعددی می تواند عاقبت انسان را ختم به خیر یا ختم به شر کند اما در دو کلمه می توان گفت برای یک طلبه، «دانش بدون تقوا» و «تقوای بدون دانش» می تواند مانع عاقبت بخیری شود؛ همان عالم متهتک و جاهل متنسک که کمر معصوم علیه السلام را شکستند.(قَصَمَ ظَهري عالِمٌ مُتَهَتِّكٌ، و جاهِلٌ مُتَنَسِّكٌ)
🔸 فرازى از زيارت حضرت معصومه(عليها السلام):
«اللّهُمَّ انّى اسْئَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لي بِالسَّعادَةِ، فَلا تَسْلُبْ مِنّى ما أَنَا فيهِ».
@Ahmad_olyaei
«به بهانه دیدار امروز رهبری با طلاب»
🔹 خدارا شاکرم که بعد از سال ها، بار دیگر دیدار مقام معظم رهبری نصیبم شد.
🔸 حاشیه خاصی وجود نداشت غیر از چند مورد غیر جدی؛
_ چند طلبه با کارت دیگری آمده بودند که این، نزد حراست دفتر خیلی صورت خوشی نداشت اما قطعا علاقه به دیدار باعث شده بود اینکار را بکنند.
_ برخی کارت ویژه داشتند و بدون صف و گرما وارد می شدند. به این، علیرغم اینکه توجیه دارد اما حس خوبی نداشتم. برخی افراد مشهور هم عادی وارد شدند.
_ یک نفر آخر جلسه دو درخواست داشت و بلند شد و فریاد زد؛ یکی آمدن آقا به قم که ظاهراً اجابت نشد. دوم، دریافت انگشتر که آقا قبول کردند.
_ مداحی بسیار خوبی ابتدای جلسه در حضور آقا انجام شد که جمعیت هم بخوبی اشک ریختند و عزاداری کردند. شعر، هم اهل بیتی بود و هم انقلابی (اشاره به فلسطین و قدس و انقلاب )
_ گزارش ۲۰ دقیقه ای آیت الله اعرافی بسیار فرمال و مانند گزارش های عامی بود که ظاهراً همه چیز خوب است. از شأن حوزه گفتند و اینکه حوزه حتی از نظر کمی! هم ارتقاء داشته. این آخری تعجب همه اطرافیان من را برانگیخت.
_ حدودا فکر کنم چهار بار ما را گشتند که واقعا هر بار جدی تر از دفعه قبل بود.
_ هیچ طلبه ای صحبت نکرد. (این، خود بحث مفصل می طلبد)
🔹 موضوع اصلی فرمایشات آقا لزوم قراردادن تبلیغ به عنوان اولویت اول حوزه ها بود. پیرامون چرایی این اولویت نکاتی فرمودند که به خاطر امکان رجوع به متن از آن می گذرم.
🔸 آنچه مرا واداشت تا در باب سخنان آقا بنویسم، نه تکرار مکررات بلکه اشاره به این نکته بود که من یک وسعت معنایی برای «تبلیغ» در سخنان امروز دیدم. وسعت معنایی ای که اگر نادیده گرفته شود، دستاویز خوبی خواهد بود برای انتقاد از بسیاری از نهاد های حوزوی.
🔸مقاممعظم رهبری منبر را به عنوان یک قالب سنتی و مهم تبلیغ ذکر کردند اما در کنار آن تحقیق (پژوهش) را نیز با ذکر مثال های فراوانی از کتب علما به عنوان قالب تبلیغی معرفی کردند. به عنوان مثال کتاب کاملا پژوهشی «اصول فلسفه و روش رئالیسم» علامه طباطبایی را یک کنش تبلیغی برای پاسخ به مارکسیسم ذکر فرمودند.
🔹 این تبیین در کنار دیگر فرمایشات آقا نشان می دهد، تبلیغ دایره وسیعی دارد. یعنی هر کنشی که خلاءی در دین را رفع کند، کنش تبلیغی ست. لذا اعزام مبلغ برای تصحیح قرائت نماز یک پیرمرد در روستا تبلیغ است، نگارش کتاب فلسفی و کلامی در یک پژوهشگاه برای پاسخ به اندیشه های باطل نیز تبلیغ است.
🔸 اتفاقا تأکید حضرت آقا مبنی بر مقابله با ریشه های فکری، اهمیت تبلیغ پژوهش محور را بیشتر نمایان می کند. واضح است که پژوهش باید ناظر به خلأ دینی بوده و ترجیحا نتایجش امتداد اجتماعی پیدا کند.
@ahmad_olyaei
#یادداشت_شفاهی
«کارکرد هیأت به مثابه رسانه ای هویت ساز»
📃روزنامه ایران
🗓 ۲۸ تیر ۱۴۰۲، اول محرم ۱۴۴۵
▪️واکسیناسیون فرهنگی در دستگاه سید الشهدا علیه السلام
▪️امر قدسی مشترک در عزاداری امام حسین علیه السلام
▪️سه پیام ارتباطی در مجلس عزاداری
🌐 مطالعه مشروح یادداشت در روزنامه ایران؛
https://irannewspaper.ir/8236/19/59634
@ahmad_olyaei
«شناخت جبهه ها در تبلیغ»؛ به بهانه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان
🔸 یکی از نکات مهمی که حضرت آقا ذکر کردند لزوم شناخت و حمله به منطق و مکتب پشتیبانی ست که انحراف ایجاد کرده است. تغذیه توده ای ها و بعضی جوانان گمراه از مارکسیسم را در زمان انقلاب مثال زدند. و تقابل اصلی امروز را تقابل دو جبهه نظام اسلامی با نظام لیبرال دموکراسی عنوان کردند.
🔹نظام لیبرال دموکراسی، جبهه سیاسی مقابل ماست که البته تبعات اجتماعی و ... نیز دارد اما این یادداشت می خواهد اشاره به یک نظام فکری دیگری کند که وضعیت فرهنگی را تغییر داده و آن، «پست مدرنیسم» است.
🔸در تبلیغ، ما به سمت خلأهایی می رویم که در دینداری ایجاد شده و پیرو فرمایش رهبری باید منبع تغذیه این خلأها را بیابیم. در کنار نظام لیبرال دموکراسی به عنوان مکتب سیاسی، پست مدرنیسم به عنوان مکتب فکری، بزرگترین منبع تغذیه خلأهای دینداری در ایران امروز به ویژه در عرصه سبک زندگی و فرهنگ است.
🔹پست مدرنیسم (Postmodernism) را می توان پشتوانه فرهنگ امروز و فضای مجازی به عنوان زیست اصلی دنیای مدرن دانست. در یک یادداشت نمی توان درباره پست مدرنیسم به طور کامل نوشت اما اختصارا این مکتب و اندیشه با ما چه می کند؟!
🔹فردگرایی (Individualism) افراطی؛ در عین حال که افراد به ظاهر در فضایی با ارتباطات گسترده حاضر هستند، اما در فردیت خود سیر میکنند و به عبارت دیگر از اجتماع فاصله میگیرند و جمع را از دست میدهند و در فردیت خود حضور دارند.
🔸نکته بعدی افول فراروایتهاست. در فرهنگ مدرن و پستمدرن، مسئلهای به عنوان روایت اعظم (Metanarratives) نداریم. به این معنا که یک روایت درست مانند علم، مذهب و... که حرفی بزند و همه آن را قبول داشته باشند، وجود ندارد. اینها را فراروایت یا روایت اعظم میگویند. به عبارت دیگر ما تنوع سبک داریم، اما از محتوا خالی هستیم. همانطور که میبینید در فضای مجازی، مهم نیست که چه محتوایی را بارگذاری میکنید. میگویند ما تنوع ایجاد میکنیم. اگر میخواهید فیلم بارگذاری کنید، در اینستاگرام یا یوتیوب این کار را انجام بدهید. اگر میخواهید در توئیتر توئیت کنید، در کلاب هاوس صوت بگذارید و... .آنها برای تمام سلیقهها، قالب و سبک دارند، اما محتوا برای آن ها موضوعیت ندارد.
🔸 حس عدم تعلق مسأله بعدی ست. در این حس، فرد به جایی تعلق ندارد، چون زمان و مکان درنوردیده میشود و مرزها از بین میرود و تعلقات ملی، مذهبی، جغرافیایی و... از بین میرود، بلکه انسان هیچ تعلقی پیدا نمیکند و ممکن است تعلقهای عاطفی خود را از دست بدهد و در نهایت دچار فقدان هویت شود.
🔹مبلغ در ایران امروز با انسانی روبروست که زیست اصلی ش در فضای مجازی ست. به روایت اعظمی وفادار نیست و بیشتر، از سبک و قالبی به سبک و قالب دیگر مهاجرت می کند. این انسان پویایی خود را از دست داده و کرختی و رخوت را به خود گرفته است. اگر مبلغ، این نظام پشتیبان را نشناسد اساسا خرده شبهاتی را پاسخ می دهد که در نهایت، مشکل اصلی را حل نمی کند.
@ahmad_olyaei
#برنامه_تلویزیونی
«پخش اولین قسمت از پرونده عدالت اجتماعی»
✍برنامه حاصل جمع، یک برنامه اندیشه ای ست که این روزها از شبکه آبادان پخش می شود. توفیق داشتم چند قسمت در باب عدالت اجتماعی، در خدمت برنامه بودم.
🔹اولین قسمت از موضوع عدالت، امشب شنبه ۳۱ تیرماه ساعت ۲۰:۱۰ از شبکه آبادان پخش می شود.
🔸این برنامه در موضوعات مختلف شنبه ها ساعت ۲۲ پخش می شود که این هفته، به دلیل تقارن با برنامه های دهه محرم، ساعت ۲۰:۱۰ پخش خواهد شد.
@haselejam_tv
@abadan_irib
لینک پخش زنده شبکه آبادان؛
https://telewebion.com/live/abadan
@ahmad_olyaei
کتاب «عوامل موثر بر ادراک عدالت اجتماعی» بر روی سامانه پژوهان قرار گرفت.
از طریق لینک زیر می توانید نسخه دیجیتال کتاب را دریافت کنید؛
https://yun.ir/tvd1ve
@ahmad_olyaei
مسأله مواجهه با بی حجاب در هیأت
معتقدم مسأله ی ورود مکشفه ها به هیئات مذهبی، آنقدر عمومیت ندارد که اینگونه مسأله ی روز اندیشمندان و دغدغه مندان شده است.
اما با این حال بنظر می رسد یک خطای تحلیلی در حال وقوع است و آن، عدم فرق گذاشتن بین مقام ثبوت و اثبات یا نظر و عمل در این مسأله است.
اساسا ربط چندانی میان «حرمت بی حجابی» و «چگونگی برخورد با خانم بی حجابی که تمایل به حضور در مجلس عزا دارد» نیست.
کاملا واضح است که حفظ احترام مجلس سید الشهدا علیه السلام واجب و کشف حجاب، حرام است. اما اکنون مسأله، مسأله ی «مواجهه» است؛ مواجهه با «بی حجابی که آمده است به مجلس عزا».
«مواجهه» از جنس روانشناسی اجتماعی ست. چگونگی «مواجهه»، عمدتا در «لحظه» و مبتنی بر زیست انباشته شده ی اخلاقی فرد خود را نشان می دهد.
به عبارت دیگر، افرادی که مواجهه اجتماعی اخلاقی و مطلوب دارند و این را در یک زیست قبلی آموخته اند، در این دست مواجهه ها مشکلی نداشته و پیش از بررسی نظرات اندیشمندان و دعوای نظر و عمل، خودشان در لحظه بهترین مواجهه را خواهند داشت. و برعکس، آنانکه هیچگاه مواجهه با مخالف را تمرین نکرده اند، در این قسم، بدترین مواجهه را خواهند داشت.
تاریخ مملو است از «مواجهه» ی موفق و مؤثر مذهبی های اخلاقی با بی حجاب و مشروب خور و غیره، که بیش از دوگانه های نظر و عمل اندیشمندانه، تجربه نگاری آن ها اکنون بکار می آید.
#حجاب
#کشف_حجاب
#محرم
#هیأت
@ahmad_olyaei
#قسمت_دوم
#برنامه_تلویزیونی
«پخش دومین قسمت از پرونده عدالت اجتماعی»
✍برنامه حاصل جمع، یک برنامه اندیشه ای ست که این روزها از شبکه آبادان پخش می شود. توفیق داشتم چند قسمت در باب عدالت اجتماعی، در خدمت برنامه بودم.
🔹دومین قسمت از موضوع عدالت، امشب شنبه ۷ مرداد حوالی ساعت ۲۰:۲۰ از شبکه آبادان پخش می شود.
🔸این برنامه در موضوعات مختلف شنبه ها ساعت ۲۲ پخش می شود که این هفته، به دلیل تقارن با برنامه های دهه محرم، ساعت ۲۰:۱۰ پخش خواهد شد.
@haselejam_tv
@abadan_irib
لینک پخش زنده شبکه آبادان؛
https://telewebion.com/live/abadan
@ahmad_olyaei
هدایت شده از شبکه آبادان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕ برنامه حاصل جمع
⁉️ موضوع برنامه : عدالت اجتماعی
🎙 اجرا ؛حسن هربان
💠 تهیه کننده؛امیرحسین افتخار پذیرایی
🔹زمان پخش : شنبه ها ساعت ۲۲
🔸بازپخش:دوشنبه ها ساعت ۱۳
🔹پنج شنبه ها ساعت ۱۸
📺 از شبکه آبادان
#فضای_مجازی_شبکه_آبادان
eitaa.com/abadan_irib
eitaa.com/haselejam_tv
@ABADAN_IRIB
هدایت شده از شبکه آبادان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕ برنامه حاصل جمع
⁉️ موضوع برنامه : عدالت اجتماعی
🎙 اجرا ؛حسن هربان
💠 تهیه کننده؛امیرحسین افتخار پذیرایی
🔹زمان پخش : شنبه ها ساعت ۲۲
🔸بازپخش:دوشنبه ها ساعت ۱۳
🔹پنج شنبه ها ساعت ۱۸
📺 از شبکه آبادان
#فضای_مجازی_شبکه_آبادان
eitaa.com/abadan_irib
eitaa.com/haselejam_tv
@ABADAN_IRIB
هدایت شده از شبکه آبادان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕ برنامه حاصل جمع
⁉️ موضوع برنامه : عدالت اجتماعی
👈 برای حفظ و تقویت مطالبهگری و عدالتخواهی، چهکار باید کرد؟
🎙 اجرا ؛حسن هربان
💠 تهیه کننده؛امیرحسین افتخار پذیرایی
🔹زمان پخش : شنبه ها ساعت ۲۲
🔸بازپخش:دوشنبه ها ساعت ۱۳
🔹پنج شنبه ها ساعت ۱۸
📺 از شبکه آبادان
#فضای_مجازی_شبکه_آبادان
eitaa.com/abadan_irib
eitaa.com/haselejam_tv
@ABADAN_IRIB
37.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برنامه_تلویزیونی
#محرم_۱۴۰۱
#شبکه_قرآن
✍ برنامه تلویزیونی "مسیر"، سال گذشته، محرم ۱۴۰۱ در ده قسمت با حضور کارشناسان روی آنتن شبکه قرآن رفت.
دهم مرداد ماه مصادف با سوم محرم، در خدمت این برنامه بودم که در باب هیأت و آثار ارتباطاتی و اجتماعی آن صحبت کردم.
#هیأت
#ارتباطات_اجتماعی
@ahmad_olyaei
💢 همایش بینالمللی «زیست دینی در عصر پلتفرمهای جهانی»_به زبان انگلیسی_به صورت حضوری.
⏰ زمان: پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹ الی ۱۲ صبح
🏢مکان: قم، جامعةالمرتضی/ بلوار امین، کوچه ۸، پلاک ۱۳۳
✅ثبت نام در لینک:
https://formafzar.com/form/dcyac
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
@ahmad_olyaei
#برنامه_تلویزیونی
🔹برنامه #حاصل_جمع محصول شبکه آبادان، پخش قسمت های مربوط به عدالت اجتماعی را به پایان رساند و در موضوعات دیگر همچنان شنبه ها پخش می شود. توفیق داشتم در سه قسمت مربوط به عدالت، مهمان برنامه باشم.
🔸علاقمندان میتوانند پرونده سه قسمتی عدالت اجتماعی را در آرشیو تلویبیون در لینک های زیر مشاهده کنند؛
قسمت اول
https://telewebion.com/episode/0x7b3330a
قسمت دوم
https://telewebion.com/episode/0x7d18379
قسمت سوم
https://telewebion.com/episode/0x7f0a129
@ahmad_olyaei