eitaa logo
احمد اولیایی
647 دنبال‌کننده
258 عکس
67 ویدیو
9 فایل
دانش آموخته حوزه علمیه و دکتری فرهنگ و ارتباطات عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌نویسم از خودم... و درباره سه گانه «جامعه، فرهنگ و عدالت»؛ شاید و إن شاء الله تلاشی باشد در جهت کاستن فاصله نظر و عمل ارتباط با بنده: @Ahmadolyaei
مشاهده در ایتا
دانلود
⏰ زمان : جلسه اول : دوشنبه ساعت ۱۴ جلسه دوم :‌ سه شنبه ساعت ۱۳ 📌مکان :‌دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام طبقه همکف کلاس ۲۰ ✅ شرکت برای عموم دانشجویان آزاد است. @azadbou_ir @ahmad_olyaei
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹وقتی عشق حرف اول را می زند... 🔹 کسانی که دنیا را سه طلاقه کردند... 🔸لات های با معرفت که عاشق خمینی بودند... 🔹 و سال ها بعد....؛ جای کاسبی و عاشقی عوض شد. خوشا بحال آنها که عاشقانه رفتند. @ahmad_olyaei
"عدالت‌خواه ِ عدالت‌پژوه / نگاهی به دغدغه عدالت اجتماعی در آثار مرحوم افروغ" 🔸اندیشه عدالت اجتماعی مرحوم دکتر عماد افروغ ✍️با تقریر احمد اولیایی لینک مطالعه در خبرگزاری تسنیم؛ https://tn.ai/2886477 ۱۴۰۲/۲/۱۸ @ahmad_olyaei
و علیه السلام 🗓 چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۹:۳۰ 🖥 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom 🔍 آدرس حضوری: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی @ahmad_olyaei
احمد اولیایی
#هم_اندیشی #عدالت_اجتماعی و #امام_رضا علیه السلام 🗓 چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۹:۳۰ 🖥
اولیایی.mp3
14.03M
«امام رضا علیه السلام و عدالت فرهنگی» 🔹ارائه شده در هفتمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی امام رضا علیه السلام 🔸جستجوی مفاهیم مدرن در سیره، حدیث و قرآن کار دشواری ست اما قطعا نتیجه بخش خواهد بود. 🔸 بحث عاملیت و ساختار در عدالت پژوهی را میتوان در سیره امام رضا علیه السلام به طور ویژه دنبال کرد چرا که به نوعی حضرت وارد ساختار شدند و فارغ از بسط عدالت از مسیر کنش های فردی، فرصت های ساختاری نیز داشتند. @ahmad_olyaei
▪️▪️▪️باز هم نوبتِ مدینه شُد و ◾️◾️◾️در غَمَش باز کربلا میسوخت ▪️▪️▪️باز در کوچه یِ بنی هاشم ▪️▪️▪️خانه ای بینِ شعله ها میسوخت @ahmad_olyaei
«نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر سازمان» ارتباطات و توزیع داده با گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی بیش از همیشه فراگیر و متنوع شده و جامعه را محلی برای عبور، تقاطع و تقابل پیام تبدیل کرده است. از طرف دیگر، پدیده‌های اجتماعی لحظه به لحظه متفاوت‌تر، سریع‌تر و ذوابعاد در حال وقوع‌ هستند و هرکدام برای خود یک پیامد وسیع رسانه‌ای و ارتباطاتی را به همراه دارند.این پیامد گاهی در نظام توزیع رسانه خود را نشان می‌دهد و گاهی در خلال ارتباطات انسانی تبلور پیدا می‌کند.به عبارت دیگر مردم و آحاد جامعه چه در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی و چه در ارتباطات انسانی خویش در مورد پدیده‌های اجتماعی گفت‌وگو و تبادل داده و ایده می‌کنند. در این بین، سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند در میان این نظام ارتباطاتی و تبادلی غائب باشند، به طور قطع از میدان جامعه حذف می‌شوند. این حذف می‌تواند یک طیف گسترده پیامدی از فراموشی سازمان در افکار تا حذف ساختاری و بودجه‌ای سازمان را در بر داشته باشد. به نظر می‌رسد فارغ از تلاش بخش‌های سازمان در تولید بهتر و مطلوب‌تر و تقویت تعاملات سازمانی، روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش بهینه ای در کمک به سازمان در جهت دوام در میدان جامعه و جلوگیری از آن پیامدهای فوق‌الذکر ایفا کنند. هرچند از ابتدای حضور انسان در اجتماع، بحث تبلیغات و به نوعی روابط عمومی آغاز شد و تا تلاش‌های حرفه‌ای‌تر مانند آنچه ای.وی.لی (Ivy Lee) روزنامه نگار آمریکایی و بنیانگذار اصول روابط عمومی و همچنین ادوارد برنِیز(Edward Bernays)، پدر روابط عمومی نوین انجام دادند، ادامه یافت اما همچنان روابط عمومی مسیر تکامل خود را طی می‌کند. البته متاسفانه باید گفت روابط عمومی در ایران امروز جایگاه چندانی ندارد. شاید در گفته‌ها همه اذعان داشته باشند که روابط عمومی بخش مهمی از یک سازمان است اما اساسا اراده‌ای برای بهره برداری از آن وجود ندارد. این ادعا به طور تقریبی استثنایی ندارد و در بیشتر سازمان‌ها و نهادهای کشور می‌توان این فقدان اراده را مشاهده کرد. برای روابط عمومی حرفه‌ای می توان دو کارکرد عمده نام برد، یکی ناظر به بیرون سازمان و دیگری ناظر به درون سازمان. اطلاع‌رسانی وقایع و اخبار سازمان و معرفی آن نسبت به هر دو بخش، مشترک است. یعنی روابط عمومی باید سازمان را به بیرون و درون خود معرفی کرده و اتفاقات و اخبار سازمان را به بیرون و درون سازمان اطلاع‌رسانی کند. سازمان‌ها برای یک یا چند کارکرد به وجود آمده‌اند و کارکردها به طور معمول دو دسته‌اند. گاهی کارکردهای خدماتی اولیه مانند آب، برق، گاز، امور عمرانی و ... که در سازمان‌هایی مانند آب و شهرداری می‌شود مشاهده کرد. گاهی نیز کارکردها همانند کارکردهای فرهنگی، از جنس نرم و غیر محسوس هستند و از نگاه مردم شاید نیازهای اولیه نباشند. در نوع اول، عدم معرفی سازمان شاید اثر سو آنچنانی نداشته باشد چرا که خدمات و کارکردهای سخت و عینی و محسوس آن سازمان‌ها جبران معرفی را می‌کند، اما در سازمان‌هایی از جنس دوم، معرفی و اطلاع‌رسانی شرط بقا سازمان و توجیه حیات آن است. واضح است که این معرفی اگر در جامعه به خوبی انجام شود، جامعه همچنان طالب بقای سازمان است و اگر در میان مسئولان و نهادهای بالادستی و بودجه‌ریز به خوبی انجام گیرد، ضامن تامین بودجه و تقویت و تثبیت ساختاری سازمان است. در معرفی سازمان به درون خود نیز مزایایی از جمله افزایش حس موفقیت سازمانی، تقویت عرق سازمانی، هویت‌یابی نیروی انسانی و مانند این وجود دارد. این یادداشت در صدد شمارش اهداف، وظایف و کارکردهای روابط عمومی نیست بلکه می‌خواهد به ضرورت آن برای سازمان اشاره کند. همان‌طور که بیان شد ادراک عمومی مردم به عنوان مخاطب اصلی سازمان در بهره‌برداری بی واسطه یا باواسطه از سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشاکش پدیده‌های اجتماعی که این ادراک را به‌طور دائم تغییر می‌دهند، سازمان نیاز به مدیریت تصویرش در جامعه دارد. مدیریت تصویر (Image Management) دقیقا وظیفه اصلی روابط عمومی حرفه‌ای است که تصویر سازمان در ادراک عمومی را می‌سازد و یا تصویر ساخته شده را به سمت تصویر مطلوب سوق می‌دهد. با توجه به تعدد سازمان‌ها، رقابت شدید نهادها، برخی استانداردهای دوگانه در تخصیص اعتبار و بودجه از سمت نهادهای تصمیم‌گیر، احساس بی‌نیازی مردم به کارکرد برخی از سازمان‌ها اهمیت حرکت رو به جلو در روابط عمومی‌ها را دوچندان می‌سازد. به امید روزی که ادراک مردم در نزد سازمان‌ها دارای اهمیت شود و روابط عمومی‌های خود را بیش از پیش برای شکل‌دهی به این ادراک نسبت به سازمان خود تقویت کنند. واضح است، با توجه به کارکردهای قابل ستایش بسیاری از این نهادها فعالیت روابط عمومی‌ها می‌تواند مصداقی از جهاد تبیین باشد. لینک یادداشت در خبرگزاری تسنیم: https://tn.ai/2713618 @ahmad_olyaei
احمد اولیایی
عاملیت و ساختار در مقوله حجاب 🔹فارغ از تاریخچه حجاب در جمهوری اسلامی، اکنون و به ویژه پس از اغتشاشا
آیتاللهمیرباقری.mp3
1.7M
✍ مطالبه حجاب از زنان جامعه، مطالبه از آخرین بخش زنجیره و پرداختن به معلول است. در کنار آن و با اولویت بیشتر، باید به ابتدای زنجیره پرداخت و مطالبه را از چرایی دولت مدرن و تناقضاتش با حکومت اسلامی آغاز کرد. @ahmad_olyaei
آیین نکوداشت دانشمند انقلابی «استاد عماد افروغ» 🗓زمان: چهارشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۶ 🕌مکان: قم، بلوار جمهوری، جمهوری۲ فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه 💠 هماهنگی جهت حضور: @adminssoq ✍ در این برنامه، ان شاء الله در باب اندیشه عدالت اجتماعی مرحوم دکتر افروغ ارائه ای خواهم داشت. @ahmad_olyaei
«عدالت و امام رضا علیه السلام» ✍احمد اولیایی 📄منتشر شده در روزنامه ایران 🗓 ۱۴۰۲/۳/۱۰، روز 🔻گزیده هایی از یادداشت؛ 🔹تلفیق عاملیت «فردی» و «ساختاری» در بسط عدالت، در زمان امام رضا علیه السلام اتفاق افتاد که می تواند متفاوت با دیگر ائمه علیه السلام باشد. 🔸در زمان امام رضا علیه السلام ما با نوعی «عدالت فرایندی» مواجه هستیم؛ به این معنا که فرایندها، ساختارها و رویه‌هایی برای بسط عدالت فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد که در آن زمانه امری به‌ غایت مغتنم است. 🔹ایشان، تفاوت و تنوع فرهنگی را به رسمیت می‌شناسد و به تعبیری برای آحاد مردم و سلیقه‌های مختلف حتی ادیان دیگر شخصیت قائل می‌شوند که البته قائل شدن این‌ شأن به معنای تأیید نیست بلکه آنها را به‌عنوان یک طرف گفت‌وگو به رسمیت شناخته و با آنان وارد گفت‌وگو و مفاهمه می‌شود تا به نوعی آنها را وارد عرصه توزیع خیرات و مواهب فرهنگی کند. 🌐 مشاهده یادداشت کامل در روزنامه ایران؛ https://irannewspaper.ir/8198/19/20958 @ahmad_olyaei
"چرا استقرار عدالت اجتماعی یکی از محور‌های جدی نظام فکری امام خمینی (ره) بود؟" 🔸اندیشه عدالت اجتماعی حضرت امام خمینی قدس سره؛ به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی 🎙احمد اولیایی لینک مطالعه در خبرگزاری ایکنا؛ https://iqna.ir/00HOU5 ۱۴۰۲/۳/۱۴ @ahmad_olyaei
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ: 💢حجت الاسلام اولیائی، پژوهشگر عرصه عدالت و شاگرد عماد افروغ گفت: 🔸 اگر به عمده کتاب‌های مرحوم دکتر افروغ توجه کنیم، می‌بینیم که در عمده آثارشان به عدالت اجتماعی پرداختند، در کتاب «فرهنگ‌شناسی و حقوق فرهنگی»، از حق فرهنگی و نقش دولت بحث می‌کنند که بخش عمده‌ای از عدالت، به‌ویژه عدالت در حوزه فرهنگ یا عدالت فرهنگی است. در کتاب «چشم‌اندازی نظری به تحلیل طبقاتی و توسعه» جامعه‌شناسی فقر را طرح می‌کنند، فقر و بحث در مورد نابرابری و جامعه‌شناسی فقر همان چیزی است که بحث‌های عدالت به آن نیاز دارد. اساساً شرط عدالت‌طلب و عدالت‌خواه که حرّیت و آزادی و صراحت است کاملاً در عماد افروغ وجود داشت، انسانی که همیشه عقیده‌شان را بیان می‌کردند و در عین دلسوزی به‌دنبال بسط عدالت در مقام عمل هم بودند. ▪️ مشروح خبر 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه @motaleate_ejtemai