eitaa logo
احمد صابری تولایی
3.9هزار دنبال‌کننده
676 عکس
182 ویدیو
45 فایل
پایگاه رسمی حجت الاسلام صابری تولایی (آثار، دیدگاه ها، اطلاع رسانی جلسات) . تلگرام و اینستاگرام @ahmad_saberi110 . ارتباط با ادمین @Admin_bsmalakut . #موسسه_تبلیغی_به_سوی_ملکوت @bsmalakut
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️دینداری اصیل ۱❇️ ◀️ضرورت درک مفاهیم بنیادین ▶️ ✅رفتارهای ما متاثر از احساسات ماست واحساسات ما متاثر از اندیشه ما ✅ما آنگونه زیست میکنیم که می اندیشیم ❌اندیشه های باطل ، رفتارهای زشت و‌پلشت را در ما خلق میکند و اندیشه های صحیح ، رفتارهای زیبا را در ما می‌زاید ✅دینداری زشت تابع دیندانی غلط است و دینداری زیبا حاصل دیندانی صحیح ✳️یکی از مهمترین گامها در دیندانی ، درک درست از مفاهیم بنیادین در عرصه اعتقادی، اخاقی، تربیتی، اجتماعی، عبادی ،سیاسی و...است . ◀️اعتقادی: اسلام ، ایمان، کفر، شرک،ولایت، انتظار و... ◀️اجتماعی: آزادی، وحدت، عدالت ،نظم، خرافه و... ◀️تربیتی: تربیت ، رشد ، عشق ،تفکر ، تعقل و... ◀️اخلاقی: عزت، شکر، زهد، احسان ،حلم، تقوا و... ◀️در نظام ارزشی دین چگونه معنا شده اند ؟ ✳️درک و فهم غلط از هر مفهوم میتواند سلوک ما را در عرصه های مختلف با چالشهای جدی و انحرافات متعدد روبه رو کند ✳️و متقابلاً فهم دقیق و عمیق مفاهیم میتواند به سلوک ما حلاوت و جهت بدهد . ❇️به توفیق الهی به زودی تولید کلیپهای مختصر با عنوان «دیندانی اصیل» را در صفحه اینستاگرام و ایتا بارگزاری خواهم کرد . ❇️انشاءالله که این اقدام در راستای تحقق جهاد تبیین بتواند لبیکی به استنصار رهبری عزیز باشد . ❇️مفاهیمی که گمان میکنید مردم اشتباه متوجه شدند ، یا مفاهیمی که فکر میکنید لازمه بازخوانی بشه رو بفرستید تا در موردش گفتگو کنیم https://eitaa.com/bsmalakut/150 اینستاگرام https://www.instagram.com/tv/CVfULdrIj83/?utm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️دینداری اصیل ۲❇️ ◀️دین یعنی چه ؟▶️ ✅دین یعنی برنامه زندگی (در تمام ابعاد ، فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ) که جهت میدهد به : ◀️۱-شناختهای ما : 📍شناخت انسان( انسان ارزشمند است ، انسان استمرار دارد ، انسان ارتباطات گسترده دارد ، از طرفی انسان فقر و عجز وجهل مطلق است ) 📍شناخت جهان( جهان هدفدار است ، زیبایی، نظم و استحکام دارد ) 📍شناخت خدا( یکتاست، بی نیاز است ، نامحدود است ، بی مانند است و...) ◀️۲-به احساسات ما 📍محبت‌ها(عشق به خوبیها و خوب‌ها ) 📍بغضها (نفرت از بدها و بدیها) 📍ترسها(از خدا ترسیدن و از غیر او نترسیده) ◀️۳-به رفتارهای ما 📍مدیریت زمان (عمر) 📍مدیریت سرمایه (اقتصاد) 📍مدیریت جامعه (سیاست) 📍مدیریت روابط (خانواده، دوست، دشمن، همسایه و...) ◀️برای رسیدن به بی نهایت : 📍آدمی که فقر دارد با اتصال به غنای مطلق میتواند به بی نهایت برسد 📍آدمی که جهل دارد با اتصال به عالم مطلق میتواند به بی نهایت برسد 📍آدمی که عجز دارد میتواند با اتصال به قدرت مطلق به بی نهایت برسد ✳️و چه تمثیل زیبایی داشت آن حکیم فرزانه : 🕌دین ، دریایی است عمیق، وسیع، پربار، زلال، بی همتا و بی کران عمیق است چرا که عقاید و احکام و اخلاق و نظامات دارد وسیع است چرا که تمام ابعاد انسان را در بر میگیرد پر بار است چرا که برای تمامی غواصان گوهر ناب دارد از انسان ساده اول راه ،تا پیامبران خودش زلال است چرا که از شفافترین ادراکات انسان بهره میگیرد بی همتاست ، چون تنها راهی است که عطش کمال گرایی آدمی را فرو می‌نشاند بی کران است چون از منشأ ازلی سرچشمه میگیرد
نقد فرمایش یکی از منبریهای مشهد نفوذ انجمن حجتیه در هیئات مشهد انقلابی کیست و سکولار کدام است ؟ در لینک زیر بخوانید 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/154 اینستاگرام https://www.instagram.com/p/CWyihd3oB2l/?utm_medium=copy_link
اندر حکایت سنگ پای قزوین ... بزرگواری در میزگرد آسیب شناسی هیئات مذهبی که با کمال تعجب و تاسف توسط خبرگزاری فارس برگزار شده اظهار نظر فرمودند که انتقاد میکنیم ، انگ حجتیه میزنند ... اخوی همه مجالس انجمن حجتیه ایها در مشهد قرق شماست ... در بیش از ۱۱۶۰ پست فعالیت اینستاگرامیتون یک مرتبه از انقلاب ، شهدا، شهدای مدافع حرم ، امام ، رهبری، سید حسن نصر الله نام نبردید امام و رهبری ، ولی فقیه نه ، عالم سید شیعه که هستند ، این همه اتفاقات در جهان اسلام و تشیع با این افراد شروع یا به این افراد ختم میشوند، قابل نیستند که حضرتعالی در بیش از ۱۰۰۰ پست و هزاران جلسه سخنرانی و مصاحبه و شعر و... نامی از اینها بیارید ؟؟؟ شما انجمنی نیستید ولی با اینکه این اتهام علیه شما مطرح بوده، یک بار هم با صراحت این اتهام رو رد نکردید الان هم دیر نشده یه پست یک دقیقه ای بزارید و انجمن رو محکوم کنید شما انجمنی نیستید ولی به جای انحرافاتی که از طرف انجمن و مبلغین انجمنی در هیئات مذهبی به وجود اومده خودتون رو زدید به اون کوچه و انحراف صوفی محور رو بزرگ کردید در حالی که انحرافات صوفی محور شکلی و ظاهری است(هیچ هیئتی تفکرات صوفیه رو نداره به مداقه علمی ) اما انحرافات انجمن حجتیه که بنیادی و فکری است و بسیاری از هیئات رو مبتلا کرده رو در حاشیه امن نگه داشتید و بهش هیچ اشاره ای نمی کنید... شما انجمنی نیستید ولی حتی یک بار در فعالیتهاتون نه آمریکایی رو محکوم کردید که به کاریکاتوریست موهن علیه پیامبر اکرم جایزه آزادی بیان میده رو محکوم نمی کنید و حتی داعش رو هم منتسب به سقیفه می دانید و حاضر نیستید از انگلیس نامی ببرید ( سقیفه ای های جدید رو نمی شناسید یا هویتتون در توقف تاریخی است ) شما انجمنی نیستید ولی از هیچ یک از ظرفیتهایی که انقلاب برای ترویج تشیع ایجاد کرده تقدیر نمی کنید و هزاران دستاوردی که انقلاب در راستای تبلیغ و ترویج دین و‌مذهب ایجاد کرده رو حتی نام نمی‌برید... شما انجمنی نیستید ولی هیچ واکنشی به صدها اتفاق خوب و بدی که حضور روحانیت را میطلبیده به عنوان یک روحانی اثر گذار در مشهد نقش آفرینی نکردید اخوی ، بزرگوار انقلاب به شما این فرصت رو داده که در امنیت کامل در جمعهای چند هزار نفری منبر برید و نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان تبلیغات، هلال احمر مجالس شما رو پوشش بدن ولی شما در تمام دهه منبرتون در سرای قلم حتی یک بار از این همه خدمات تشکر نکنید و یک بار نامی از شهدای امنیت و... نیارید چگونه انتظار دارید با این همه باور کنیم که شما یک انقلابی هستید ولی منتقد؟! https://eitaa.com/bsmalakut/154 اینستاگرام https://www.instagram.com/p/CWyihd3oB2l/?utm_medium=copy_link
❇️امام خمینی(ره): حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ایها همه چیزتان را نابود کرده‌اند 👥لایو (گفتگوی زنده) به مناسبت سالروز درگذشت شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه برگزار میگردد ✳️موضوع: انجمن حجتیه از توهم تا واقعیت ◀️میهمان: حجت الاسلام والمسلمین اکبری آهنگر راوی و پژوهشگر مستند پوستین وارونه ◀️میزبان: حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی معاونت پژوهش موسسه تخصصی فصل الخطاب ❇️مکان برگزاری گفتگو : @insta:ahmad_saberi110 ✅زمان برگزاری گفتگو: یک شنبه ۲۶ دی ساعت ۲۲ کانال به سوی ملکوت👇 https://eitaa.com/bsmalakut/157 کانال نقد انقلابی حوزه 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/434 🔴لطفا رسانه باشید و در گروهها و کانالها منتشر کنید .
❌انجمن حجتیه فرقه ای انحرافی که از وهابیت و خود بهائیت خطرناکتره 🔴تئوریزه کردن مهدویت با مبنای فکری خودشان و تبلیغ مهدویت مجعول و تحریف شده توانسته عده ای از کسانی که به عشق امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف به دنبال گره زدن عشق و علاقه خود به امام میگردند را جذب کرده واز این عشق خالصانه به امام سوء استفاده کرده و جوانان را به مخالفت با مهدویت اصیل دعوت کنند و در نهایت متدینان متوهم و ضد انقلابهای عقیدتی تربیت کنند . 🔴سکوت دربرابر این تفکر باطل ظلم به همه شهدا از صدر اسلام تا امروز است ... ✳️کانال به سوی ملکوت (رسانه نشر دیدگاههای حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی )👇 https://eitaa.com/bsmalakut/162
https://www.instagram.com/p/CZyabMCIi9F/?utm_medium=copy_link برنامه گفتگوی امروز از پیج بالا پخش خواهد شد @bsmalakut
https://instagram.com/stories/ahmad_saberi110/2770795059377963468?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet
فیلم کامل گفتگوی بین استاد وکیلی و یزدی را در آپارات ببینید . https://www.aparat.com/v/VJD42 @bsmalakut
به مناسبت روز ولادت ابوالائمه و ابو الامه امیرالمومنین علیه السلام نگاهی به نقش پدری با اقتدا به امیرالمومنین ... ✅آنچه باید باشد و نیست ❌آنچه باید نباشد و هست اینجا بخوانید 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/171
✳️پدر ... ✅واژه ای که نور از خداوند میگیرد ✅واژه ای که الگو از رسول میگیرد ✅واژه ای که هویتش را از علی میگیرد ◀️پدر دلش را برای فرزندانش باز کرده و تمام فکرش را معطوف به امروز و فردای آنها دارد تا او را برای بهشت و قرب و رضوان الهی مهیا کند . ◀️پدر علی محور ، لبخندها و اشکهای فرزندش را میبیند اما میسنجد که چرا لبخند زد و چرا گریست ؟ ◀️عامل لبخند و اشک او ارزشهاست یا ضد ارزشها؟ اگر لبخند و اشک او حاکی از رسیدن به ارزش و خیری باشد لاجرم لبخند پدر نیز تقدیم به او میشود ولی اگر لبخند و اشک او حاکی از یک اندیشه غلط، ضد ارزش ، آلودگی و... باشد با لبخند او پدر اشک خواهد ریخت ◀️گاه پدر اقدامی میکند که شاید مقدمه اش اشک باشد اما یقینا حاصلش خیری است که نصیب فرزند میشود ◀️پدر علی محور میسوزد تا فرزند را بسازد ، میداند که باید با تولید معنویت ، اتمسفر تربیتی را سرشار از نور کند تا در این اتمسفر فرزندش بتواند درست انتخاب کند ظلمتی که از گناه ، آلودگی و بی مبالاتی پدر به وجود میآید فضایی ایجاد میکند که فرزند مجالی برای انتخاب نخواهد داشت ◀️پدر علی محور میداند که مسکن محل سکون و آرامش است ، برای آرامش باید تنشهای بین خود و رکن دیگر خانواده یعنی همسر را به گونه ای مدیریت کند که آب در دل فرزند تکان نخورد ◀️پدر علی محور با توقعات متراکم و متکثر بار سنگین بر دوش فرزند نمی گذارد چون عاقلانه میبیند و میداند که شانه های نوجوان توان کشیدن باری که او توقع دارد را ، ندارد . ◀️پدر علی محور جز عشق و عاطفه نمیزاید ، از ادبیات خطاب گرفته ، تا نگاه پر از مهر ، تا میزان وقتی که باید بگذارد تا با فرزندانش حرف بزند و بازی کند و بگوید ◀️پدر علی محور از دعای خیر برای فرزند بر سرسجاده برای فرزندش دریغ نمیورزد ... چون معتقد است که دعای خیر او خیرات را بر فرزند نازل میکند ◀️پدر علی محور می کوشد تا برای فرزندان هویت مطلوب ایجاد کند تا او در جمع ، احساس شخصیت کند . 🔴اقرار میکنم که پدر خوبی نبوده ام 🔴اقرار میکنم که حتی به قله علی شدن نگاه هم نکرده ام 🔴اقرار میکنم که نه معنویتی تولید کرده ام ، نه وقتی گذاشته ام ✳️اما فریاد میزنم که با تمام وجود فرزندانم را دوست داشته ام ، به همه آنها عشق ورزیده ام ، از دوری آنها بدحال شده ام ودر کنارشان مبتهج شده ام ✳️فریاد میزنم که از دعا برایشان دریغ نورزیده ام و لحظه ای از فکر سعادتشان فارغ نشده ام ✳️فریاد میزنم که نه مثل علی بلکه با اقتدای به او حق طلبی را به فرزندانم آموخته ام تا جایی که گاه من نیز باید محکوم ظلمهای خودم میشوم 🌹فرزندانم حلالم کنید ... https://eitaa.com/bsmalakut/171
هدایت شده از الی الصواب
صفحه اختصاصی " الی الصواب" در فضای مجازی راه اندازی شد سلسله جلسات گفتگو محور بین : تفکرات مختلف افراد مختلف ادیان مختلف احزاب مختلف و... گمان ما بر این است که میتوان با گفتگو بسیاری از سوء تفاهمها را برطرف ساخت و به حقیقت رسید . ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : ایتا:👇 https://eitaa.com/elasavab/8 اینستاگرام:👇 https://www.instagram.com/p/CaEcUCtI7ZU/?utm_medium=copy_link تلگرام:👇 https://t.me/elasavab/3 آی دی اصلی : elasavab
مرکز نظر سنجی گمان (افکار سنجی ایرانیان) یه نظر سنجی گذاشته که به صورت هدفمند برای بر اندازی ایران میخواد آمار در بیاره و بعد بگه که مثلا درصد بالایی از مردم ایران این نظام رو نمیخوان با توجه به اینکه این نظر سنجی در اختیار عموما مخالفین انقلاب قرار میگیره ، لطفا با نظر دادن با لینک زیر ، این نقشه رو نقش بر آب کنید و نزارید به اهداف شوم خودش برسه . سوالاتی چون : چه نظامی برای ایران کارامدتره؟ چه فردی رو برای رهبری ایران شایسته میدونید ؟ آیا ایران دینی خوبه یا نه؟ و... لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید 👇 https://gamaan.survey.fm/politics کانال به سوی ملکوت 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/175
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاخصهای دینداری : شاخصهای مناسکی نماز ،روزه، حجاب، حج، عزاداری و... شاخصهای معارفی: صداقت، امانت داری، وفاداری، حیا مداری، عقلانیت شاخصهای مواضعی: ولایتمداری کانال به سوی ملکوت 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/176
هدایت شده از الی الصواب
✅دومین جلسه از سلسله جلسات گفتگو محور الی الصواب ✳️با موضوع : نقد و بررسی اندیشه های سیاسی علامه طهرانی ✳️با حضور: استاد حجت الاسلام والمسلمین یزدی و استادحجت الاسلام والمسلمین وکیلی ❇️مجری کارشناس:حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی ◀️حق سوال و نقد برای طرفین محفوظ است 📢زمان :پنج شنبه پنج اسفند ماه ساعت ۱۴ الی ۱۷ ⏺مکان : خیابان آیت الله شیرازی بین کوچه ۹ و ۱۱ حسینیه مرحوم آیت الله العظمی شیرازی ◀️کانال اطلاع رسانی الی الصواب 👇 https://eitaa.com/elasavab/13
بهترین مسیر لطفا سرمایه هایتان را هدر ندهید فرزندان شما لایق بهترین مسیرند، آنها را به بیراهه ها نکشانید ⬅️لایو اختصاصی پیرامون : چرا به حوزه علمیه برویم ؟ ✅شناخت دقیق حوزه ✅شناخت دقیق اهداف طلبگی ✅شناخت دقیق کارکردهای طلبه ✅شناخت دقیق مشکلات در مسیر ✅شناخت دقیق نقشه راه حرکت ❇️توسط : حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی ❇️به همراه ✅خاطرات شنیدنی از اولین روزهای حضور در حوزه ✅معرفی مدارس علمیه برتر مشهد ✅پرسش و پاسخ مخاطبین زمان : پنج شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۲۲ مکان : صفحه اینستاگرام ahmad_saberi110 به کانال به سوی ملکوت بپیوندید👇 https://eitaa.com/bsmalakut/178
📍جهت مشاهده پوستر موجود در کانال پذیرش حوزه خراسان با اشاره بر روی عنوان هر مدرسه می توانید اطلاعیه مربوط به آن را در کانال یادشده مشاهده کنید. مدرسه علمیه خیمه الانتظار مشهد مدرسه علمیه فاطمیه فاروج مدرسه علمیه رشید هجری رحمه الله علیه مشهد مدرسه علمیه شهید احمد شفیعی رحمه الله علیه مشهد مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد مدرسه علمیه اهل البیت علیهم السلام سبزوار مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) توس مشهد مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر سلام الله علیهامشهد مدارس علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد مدرسه علمیه سیدالشهدا علیه السلام مشهد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تایباد مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام تایباد مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام مشهد مدرسه علمیه موسی ابن جعفرعلیه السلام مشهد مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام کلات مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام چمن آباد مدرسه علمیه هراتی تربت حیدریه مدرسه علمیه امیرالمومنین علی علیه السلام باخرز مدرسه علمیه باقرالعلوم علیه السلام راز و جرگلان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کوهسرخ مدرسه علمیه حاج شیخ (ره) کاشمر مدرسه علمیه امام حسن عسکری علیه السلام مشهد مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام (شعبه بلوار سجاد) مشهد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قوچان مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بردسکن مدرسه علمیه باقرالعلوم علیه السلام اسدیه مدرسه علمیه مهدیه تربت جام مدرسه علمیه مکتب نرجس (سلام الله علیها ) تربت جام مدرسه علمیه رضویه بیرجند مدرسه علمیه بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بجستان مدرسه علمیه بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف)آشخانه مدرسه علمیه حضرت نرجس (سلام الله علیها)کاشمر مدرسه علمیه انوار الصادق (علیه السلام )مشهد مدرسه علمیه حضرت نرجس (سلام الله علیها)سبزوار مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بجنورد مدرسه علمیه مکتب نرجس (سلام الله علیها )ساختمان شماره 5مشهد مدرسه علمیه مکتب نرجس (سلام الله علیها )ساختمان شماره 6مشهد مدرسه علمیه مکتب نرجس (سلام الله علیها ) مشهد مدرسه علمیه رضویه مشهد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها)شیروان مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها)مشهد مدرسه علمیه حضرت معصومه(سلام الله علیها)سرخس مدرسه علمیه امام صادق(علیه السلام )طبس مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها)طبس مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قهستان مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) گناباد مدرسه علمیه حضرت رقیه (سلام الله علیها) کاشمر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) نیشابور مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها )بردسکن مدرسه علمیه معصومیه عشق آباد مدرسه علمیه بیت الزهرا (سلام الله علیها) مشهد مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بجستان مدرسه علمیه عصمتیه بشرویه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) قوچان مدرسه علمیه جوادالائمه علیه السلام درود مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) درگز مدرسه علمیه بنت الهدی (رحمه الله علیها) مشهد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) فردوس مدرسه علمیه ولایت مشهد مدرسه علمیه جوادالائمه علیه السلام گلبهار ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🆔 @pazireshkh
هدایت شده از الی الصواب
✳️سومین جلسه از سلسله جلسات گفتگو محور الی الصواب ◀️با موضوع : نقد و بررسی اندیشه های سیاسی علامه طهرانی ◀️با حضور: استاد حجت الاسلام والمسلمین یزدی و استادحجت الاسلام والمسلمین وکیلی ◀️مجری کارشناس:حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی ✅حق سوال و نقد برای طرفین محفوظ است 🕑زمان :پنج شنبه ۲۶اسفند ماه ساعت ۱۴ الی ۱۷ 🏠مکان : خیابان آیت الله شیرازی شیرازی ۱۷ اولین کوچه سمت چپ موسسه صاحب الزمان علیه السلام 📢کانال الی الصواب رو به علاقه مندان مباحث علمی ،فرهنگی معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/elasavab/17
✳️هیچکس سر جایش نیست ✅حامد کاشانی یک مبلغ است و همانطور که در بقیه سلوک فردی و اجتماعی خودمون نیاز به الگو داریم در سلوک تبلیغی خودمون هم نیاز به الگو داریم و یقینا هیچ الگویی بهتر از اهل بیت علیهم السلام در این زمینه وجود ندارد . ✅معتقدم که کاشانی یک فرد نیست بلکه یک مدل مقتبس از سیره تبلیغی ائمه علیهم السلام است ✅پس باید افرادی درباره سلوک تبلیغی ایشان نظر بدن که تخصص در سیره شناسی تبلیغ اهل بیت داشته باشند ✅عزیزانی که به آقای کاشانی انتقاد کردند هیچ کدام تاکید میکنم هیچ کدام تخصص در سبک شناسی تبلیغ اهل بیت علیهم السلام نداشته اند بلکه از منظر رسانه ، روزنامه نگاری ، جامعه شناسی و... به ایشون نقد کرده اند و همه میدانیم که این علوم قواعد موجود در هیچ کدام از این تخصصها مقتبس از سلوک ائمه و قرآن عزیز نیست . ✳️حقیر با بیش از ۲۰ سال سابقه تبلیغ ✳️ و ۱۰ سال تبلیغ در مناطق تلفیقی ✳️و حدود ۱۰ سال سابقه تدریس مدلهای تبلیغی ✳️و تدوین درسگفتار سبک شناسی تبلیغ معصومین برای اولین بار در کشور ❇️از عزیزان منتقد مدل تبلیغ استاد کاشانی (نه شخص ایشان) دعوت به مناظره میکنم تا در ماه امیرالمومنین در فضایی دوستانه و منصفانه به گفتگو بنشینیم ◀️نظر حقیر راجع به استعفای استاد کاشانی را در کانال به سوی ملکوت ببینید 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/183
🔴استاد کاشانی معصوم نیست اما... ◀️مسلط به مباحث کلامی شیعه در حوزه ولایت ائمه علیهم السلام ◀️مسلط به تاریخ اجتهادی معصومین علیهم السلام ◀️مسلط به نگاه رهبری در تحلیل سیره معصومین علیهم السلام ◀️آگاه به مساله های نوظهور در مبحث ولایت معصومین علیهم السلام ◀️آگاه به توطئه های فرق و مذاهب ضد مکتب اهل بیت علیهم السلام ◀️آگاه به حد و مرز دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام در رسانه ◀️آگاه به آداب و اخلاق گفتگو با مذاهب اسلامی و فرقه های انحرافی ◀️و.... است ✅کاشانی سرمایه ای برای مکتب اهل بیت و شیعه است ، او از معدود افرادی است که توانسته مبتنی بر تراث علمای بزرگ شیعه در دفاع از مکتب اهل بیت مدلی تولید کند که کمترین تنش را در جامعه ایجاد کند در عین حال ناب ترین معارف را به شیعیان و عاشقان ولایت بچشاند. ✅او جزو معدود افرادی است که توانسته با انقلابیگری اصیل برای انقلابیون غافل از مبداء ولایت فقیه یعنی ولایت ائمه علیهم السلام آبرو بشود ✅از مهمترین نقدهایی که شیعیان غیر انقلابی به انقلاب اسلامی داشتند این بود که از اهل بیت علیهم السلام دفاع نمیشود لذا خود را بلندگوی اهل بیت معرفی میکردند و به بدترین شکل و با بیشترین تنش گفتمان ولایت را در جامعه ترویج میکردند ✅از زمانی که کاشانی به رسانه پا گذاشت توانست با یک حرکت ایجابی هم مخالفت اهل سنت را کاهش دهد و هم مدعیان هزینه تراش دفاع از تشیع را سر جایشان بنشاند و خلع سلاح کند ✅کاشانی متخصص در این حوزه است، کاش اهالی رسانه به تخصص او اعتماد کنند و با کج سلیقگی او را مجبور به پذیرش پروتکلهایی که فلسفه حضورش در رسانه را ذبح میسازد ،نکنند . ✳️در گفتگویی که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام با ایشان داشتم گفت که از چند سال قبل که در رسانه حاضر شدم ، با محدودیتهای سلیقه ای ، برداشتهای ناصواب از وحدت و اجتهادهای کال از فرمایشات رهبری توسط برخی اهالی رسانه مواجه هستم 🔴 ولی با همه اینها کنار آمد ... 🔴الان که بیانیه استعفا نوشته ، من میدانم که نه از روی احساسات بوده نه بی گدار به آب زده ✳️با این وجود به ایشان پیام دادم که برخی از دلایل استعفا را بیان کند که پاسخ داد ، مصلحت نیست و گفتن آن دلایل به تضعیف رسانه ملی منجر میشود . ⬅️امیدوارم این استعفا سیلی به صورت خواب آلود برخی از اهالی رسانه باشد . با کانال به سوی ملکوت همراه باشید 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/183
⭕️آموزش بدون پرورش⭕️ ✅آموزش بدون هدف پرورش و پرورش بدون استفاده از آموزش امکان‌پذیر نیست ◀️این دو بال همیشه کنار یکدیگر بوده و هست ✳️خداوند رسالت انبیاء را این دو معرفی می‌کند و می‌فرماید: یزکیهم و یعلمهم... ◀️برای تمامی والدین بهره مندی فرزندان از آموزش‌های لازم و کاربردی مهم است و حاضرند برای آموزش‌هایی که به بهبود رفتار فرزند ، ارتقاء مهارت‌های او و نهایتا موفقیتش منجر شود هزینه کنند ◀️اما وقتی پای آموزش‌هایی وسط می‌آید که باعث کاهش معنویت فرزند میشود خانواده های مقید و متدین نمی‌توانند بی تفاوت بمانند و سکوت کنند . ◀️انسان متدین دنبال مدرک و شغل و جایگاه اجتماعی صرف نیست تا دین ، ارزش‌ها، معنویت و آخرتش را به پای آنها ذبح کند ◀️اگر بنا باشد آموزش‌ها دنیای فرزند من را آباد کرده ولی به آخرتش و عاقبتش لطمه وارد کند ،اولویت من دنیای او نیست که آخرت اوست ⛔️متاسفانه امروز نظام آموزش و پرورش در کشور ما سخت مریض است ⬅️نمی‌خواهم به همه بیماری‌های سیستم بپردازم اما یکی از آنها عدم توجه ایم نظام به معنویت دانش آموزان است ✅علیرغم اینکه نظام آموزش و پرورش در بعد از انقلاب با قبل از آن اصلا قابل مقایسه نیست و اقدامات و تحولات بسیار فراوانی رخ داده است اما در این فقره متاسفانه توفیقاتی نداشته ایم ⭕️اینکه مقصر چه کسی و کجاست مجال دیگری می‌طلبد ◀️اما حتما یکی عوامل موثر از تدابیری است که در اختیار وزیر آموزش و پرورش یا روسای اداره کل و یاحتی مدیران مدارس است *⃣هوا سرد است ،مدارس تعطیل *⃣هوا گرم است ،مدارس تعطیل *⃣هوا آلوده است، مدارس تعطیل *⃣مریضی شایع است ،مدارس تعطیل ودهها بهانه ای که به سادگی مدارس را تعطیل می‌کنند ⭕️اما وقتی پای مناسک دینی و مکانیزمهای معنویت افزا به میان می آید، توجهی نمی‌شود. ⭕️با اینکه می‌دانند این تدبیر بعضا باعث افزایش حرام و قبح شکنی احکام الهی نیز می‌شود باز نسبت به این مهم بی تفاوتند. ⏹از طرفی واجب است روزه بگیرند و این حکم الهی است ⏹از طرفی باید به مدرسه بروند و این قانون آموزش و پرورش است ⏹از طرفی به خاطر ضعف بنیه نمی‌توانند هم مدرسه بروند و هم روزه بگیرند کدام حکم مقدم است ؟ روزه یا مدرسه؟ حکم خدا یا قانون آموزش و پرورش؟ ◀️اکثر فقها می‌گویند هر کاری که باعث می‌شود نتوانی روزه واجب را بگیری را کنار بگذار ، حال با وضع قوانین حضور اجباری چه باید کرد ؟ ◀️بدیهی است که کار فکری ، انرژی بیشتری از انسان میگیرد دانش آموزی که حدود ۶ ساعت قرار است کار علمی کرده و سه ساعت برای انجام تکالیف مدرسه وقت بگذارد، ⛔️ نه توانی برایش باقی خواهد ماندکه روزه بگیرد ⛔️ نه حوصله ای که به جلسات قرآن، نماز جماعت و اعمال ماه رمضان بپردازد . ⬅️ شبهای کوتاه و روزهای بلند ، خستگی، گرسنگی وتشنگی به شدت راندمان آموزش را پایین آورده و توان معلم را نیز چندین برابر درگیر می‌کند. ⭕️ درحقیقت اجبار به حضور در مدارس خصوصا در سال‌های اول روزه داری ظلمی است به دینداری ، دانش آموزان، معلمان و بودجه بیت المال که حقوق پرداخت می‌شود ولی مقصودی حاصل نمی‌شود. ✅کاش به جای تعطیلات تابستان ،تعطیلات ماه رمضان در دستور کار قرار گیرد ،تا هم در این ماه عزیز دانش آموزان و معلمان مجال تقویت معنویت داشته باشند و هم راندمان آموزش و پرورش کاهش پیدا نکند 👌آنچه می‌تواند فعلا مطالبه شود تعطیلی مدارس از ۱۸ تا ۲۴ ماه مبارک و همزمانی این روزها با شبهای قدر است ، لا اقل در این چند روز دانش آموزان و معلمان و کادر مدارس بتوانند از فیوضات معنوی ماه مبارک بهره ببرند . 🙏 لطفا این پیام را به دست فرهنگیان برسانید تا کم کم به گوش وزیر محترم برسد ،شاید افاقه کند . احمد صابری تولایی به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/184
روضه استاد صابری.mp3
13.68M
روضه به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام هیئت موسسه فصل الخطاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام هیئت موسسه فصل الخطاب موضوع: نقش استعمار در مبارزه با مکتب کانال به سوی ملکوت 👇 https://eitaa.com/bsmalakut/186
مظلومیت وحدت ... وقتی از وحدت شیعه و سنی حرف می‌زنیم عده ای به بهانه وحدت حداکثری تمام آنچه توهم می‌کنند که ممکن است خدشه به وحدت وارد کند را حذف می‌کنند و با چماق وحدت از بیان فضائل امیر المومنین علیه السلام هم جلو گیری می‌کنند اما از این تلختر این است که به بهانه وحدت شیعه و سنی ، وهابیت را در حاشیه امن قرار داده و ناخودآگاه به تقویت وهابیت می‌پردازند یقینا یکی از جنایت‌های وهابیون ، تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام بوده و هست یکی از اشتراکات شیعه و سنی جواز ساخت بنا بر روی قبور بزرگان دین است که اهل سنت نیز از دیرباز به این مهم همت داشته و نه تنها مخالف نبوده بلکه مروج این عمل پسندیده بوده چرا که جواز این عمل از آیات قرآن کشف شده است مثلا درایه : «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَ الْآصَالِ»؛ در خانه‌هایی که خداوند اذن داده والا مرتبه باشد و در آن نام او برده شود؛ صبحگاهان و عصرگاهان در آن خانه‌ها تسبیح او کنند!» (نور: ۳۶). در تبیین معنای «تُرْفَعَ» روایات زیادی از طرق مختلف وارد شده است. ابن‌عباس و مجاهد بر این باورند که مراد از «تُرْفَعَ» برافراشته شدن بنا و برآمدن ساختمان آن خانه‌هاست: «ترفع، ای تُبنی و تُعلی؛ ساختمان‌هایی بر آن خانه‌ها بنا شود و بنای آن برافراشته گردد» (اندلسی، ۱۴۲۲ ق، ج ۱، ص ۵۲۸).یکی از مصادیق مهم تکریم است، ساختن بارگاه بر خانه‌ها و قبور اولیای الهی مجاز و مباح بلکه مستحب خواهد بود. زمخشری نیز در تفسیر آیه می‌نویسد: «رفع بیوت، یا به معنای بنای بیوت است؛ همانند آیه شریفه «وَ إِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَ إِسْمَاعِیلُ» و یا به معنای تعظیم بیوت و بالا بردن قدر و منزلت بیوت است» (زمخشری، [بی‌تا]، ج ۳، ص ۲۴۷). اولین کسی که برای پیامبر بارگاهی احداث کرد، خلیفه دوم، عمر بن خطاب بود (سهمودی، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۱۰۹-۱۱۵). در منابع اهل‌سنت آمده است که «عایشه پیش و پس از آنکه دیواری بر اطراف قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) بنا شود، در کنار قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) سکونت داشت و همانجا هم عبادت می‌کرد». عبدالله‌بن‌زبیر، حائط اطراف قبر را از بین برد و بنای جدیدی بر آن ساخت. عمر‌بن عبدالعزیز بنای ابن‌زبیر را ویران و بنایی از نو ساخت و حرم را توسعه داد. حال آنچه از اشتراکات شیعه و سنی و از افتراقات بین مسلمانان و وهابیت است به عنوان عامل تفرقه بین مسلمین تلقی می‌شود این تفسیر از وحدت تبلیغ وهابیت و تخریب اسلام و تشیع خواهد بود . https://www.instagram.com/p/CdZnjaBI2P8/?igshid=MDJmNzVkMjY=