🔴استاد کاشانی معصوم نیست
اما...
◀️مسلط به مباحث کلامی شیعه در حوزه ولایت ائمه علیهم السلام
◀️مسلط به تاریخ اجتهادی معصومین علیهم السلام
◀️مسلط به نگاه رهبری در تحلیل سیره معصومین علیهم السلام
◀️آگاه به مساله های نوظهور در مبحث ولایت معصومین علیهم السلام
◀️آگاه به توطئه های فرق و مذاهب ضد مکتب اهل بیت علیهم السلام
◀️آگاه به حد و مرز دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام در رسانه
◀️آگاه به آداب و اخلاق گفتگو با مذاهب اسلامی و فرقه های انحرافی
◀️و.... است
✅کاشانی سرمایه ای برای مکتب اهل بیت و شیعه است ، او از معدود افرادی است که توانسته مبتنی بر تراث علمای بزرگ شیعه در دفاع از مکتب اهل بیت مدلی تولید کند که کمترین تنش را در جامعه ایجاد کند در عین حال ناب ترین معارف را به شیعیان و عاشقان ولایت بچشاند.
✅او جزو معدود افرادی است که توانسته با انقلابیگری اصیل برای انقلابیون غافل از مبداء ولایت فقیه یعنی ولایت ائمه علیهم السلام آبرو بشود
✅از مهمترین نقدهایی که شیعیان غیر انقلابی به انقلاب اسلامی داشتند این بود که از اهل بیت علیهم السلام دفاع نمیشود لذا خود را بلندگوی اهل بیت معرفی میکردند و به بدترین شکل و با بیشترین تنش گفتمان ولایت را در جامعه ترویج میکردند
✅از زمانی که کاشانی به رسانه پا گذاشت توانست با یک حرکت ایجابی هم مخالفت اهل سنت را کاهش دهد و هم مدعیان هزینه تراش دفاع از تشیع را سر جایشان بنشاند و خلع سلاح کند
✅کاشانی متخصص در این حوزه است، کاش اهالی رسانه به تخصص او اعتماد کنند و با کج سلیقگی او را مجبور به پذیرش پروتکلهایی که فلسفه حضورش در رسانه را ذبح میسازد ،نکنند .
✳️در گفتگویی که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام با ایشان داشتم گفت که از چند سال قبل که در رسانه حاضر شدم ، با محدودیتهای سلیقه ای ، برداشتهای ناصواب از وحدت و اجتهادهای کال از فرمایشات رهبری توسط برخی اهالی رسانه مواجه هستم
🔴 ولی با همه اینها کنار آمد ...
🔴الان که بیانیه استعفا نوشته ، من میدانم که نه از روی احساسات بوده نه بی گدار به آب زده
✳️با این وجود به ایشان پیام دادم که برخی از دلایل استعفا را بیان کند که پاسخ داد ، مصلحت نیست و گفتن آن دلایل به تضعیف رسانه ملی منجر میشود .
⬅️امیدوارم این استعفا سیلی به صورت خواب آلود برخی از اهالی رسانه باشد .
با کانال به سوی ملکوت همراه باشید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/183
⭕️آموزش بدون پرورش⭕️
✅آموزش بدون هدف پرورش و پرورش بدون استفاده از آموزش امکانپذیر نیست
◀️این دو بال همیشه کنار یکدیگر بوده و هست
✳️خداوند رسالت انبیاء را این دو معرفی میکند و میفرماید:
یزکیهم و یعلمهم...
◀️برای تمامی والدین بهره مندی فرزندان از آموزشهای لازم و کاربردی مهم است و حاضرند برای آموزشهایی که به بهبود رفتار فرزند ، ارتقاء مهارتهای او و نهایتا موفقیتش منجر شود هزینه کنند
◀️اما وقتی پای آموزشهایی وسط میآید که باعث کاهش معنویت فرزند میشود خانواده های مقید و متدین نمیتوانند بی تفاوت بمانند و سکوت کنند .
◀️انسان متدین دنبال مدرک و شغل و جایگاه اجتماعی صرف نیست تا دین ، ارزشها، معنویت و آخرتش را به پای آنها ذبح کند
◀️اگر بنا باشد آموزشها دنیای فرزند من را آباد کرده ولی به آخرتش و عاقبتش لطمه وارد کند ،اولویت من دنیای او نیست که آخرت اوست
⛔️متاسفانه امروز نظام آموزش و پرورش در کشور ما سخت مریض است
⬅️نمیخواهم به همه بیماریهای سیستم بپردازم اما یکی از آنها عدم توجه ایم نظام به معنویت دانش آموزان است
✅علیرغم اینکه نظام آموزش و پرورش در بعد از انقلاب با قبل از آن اصلا قابل مقایسه نیست و اقدامات و تحولات بسیار فراوانی رخ داده است
اما در این فقره متاسفانه توفیقاتی نداشته ایم
⭕️اینکه مقصر چه کسی و کجاست مجال دیگری میطلبد
◀️اما حتما یکی عوامل موثر از تدابیری است که در اختیار وزیر آموزش و پرورش یا روسای اداره کل و یاحتی مدیران مدارس است
*⃣هوا سرد است ،مدارس تعطیل
*⃣هوا گرم است ،مدارس تعطیل
*⃣هوا آلوده است، مدارس تعطیل
*⃣مریضی شایع است ،مدارس تعطیل
ودهها بهانه ای که به سادگی مدارس را تعطیل میکنند
⭕️اما وقتی پای مناسک دینی و مکانیزمهای معنویت افزا به میان می آید، توجهی نمیشود.
⭕️با اینکه میدانند این تدبیر بعضا باعث افزایش حرام و قبح شکنی احکام الهی نیز میشود باز نسبت به این مهم بی تفاوتند.
⏹از طرفی واجب است روزه بگیرند و این حکم الهی است
⏹از طرفی باید به مدرسه بروند و این قانون آموزش و پرورش است
⏹از طرفی به خاطر ضعف بنیه نمیتوانند هم مدرسه بروند و هم روزه بگیرند کدام حکم مقدم است ؟
روزه یا مدرسه؟
حکم خدا یا قانون آموزش و پرورش؟
◀️اکثر فقها میگویند هر کاری که باعث میشود نتوانی روزه واجب را بگیری را کنار بگذار ، حال با وضع قوانین حضور اجباری چه باید کرد ؟
◀️بدیهی است که کار فکری ، انرژی بیشتری از انسان میگیرد
دانش آموزی که حدود ۶ ساعت قرار است کار علمی کرده و سه ساعت برای انجام تکالیف مدرسه وقت بگذارد،
⛔️ نه توانی برایش باقی خواهد ماندکه روزه بگیرد
⛔️ نه حوصله ای که به جلسات قرآن، نماز جماعت و اعمال ماه رمضان بپردازد .
⬅️ شبهای کوتاه و روزهای بلند ، خستگی، گرسنگی وتشنگی به شدت راندمان آموزش را پایین آورده و توان معلم را نیز چندین برابر درگیر میکند.
⭕️ درحقیقت اجبار به حضور در مدارس خصوصا در سالهای اول روزه داری ظلمی است به دینداری ، دانش آموزان، معلمان و بودجه بیت المال که حقوق پرداخت میشود ولی مقصودی حاصل نمیشود.
✅کاش به جای تعطیلات تابستان ،تعطیلات ماه رمضان در دستور کار قرار گیرد ،تا هم در این ماه عزیز دانش آموزان و معلمان مجال تقویت معنویت داشته باشند و هم راندمان آموزش و پرورش کاهش پیدا نکند
👌آنچه میتواند فعلا مطالبه شود تعطیلی مدارس از ۱۸ تا ۲۴ ماه مبارک و همزمانی این روزها با شبهای قدر است ، لا اقل در این چند روز دانش آموزان و معلمان و کادر مدارس بتوانند از فیوضات معنوی ماه مبارک بهره ببرند .
🙏 لطفا این پیام را به دست فرهنگیان برسانید تا کم کم به گوش وزیر محترم برسد ،شاید افاقه کند .
احمد صابری تولایی
به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/184
روضه استاد صابری.mp3
13.68M
روضه به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام
هیئت موسسه فصل الخطاب
#روضه
#تخریب_قبور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام
هیئت موسسه فصل الخطاب
موضوع: نقش استعمار در مبارزه با مکتب
#سخنرانی
#تخریب_قبور
کانال به سوی ملکوت 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/186
مظلومیت وحدت ...
وقتی از وحدت شیعه و سنی حرف میزنیم عده ای به بهانه وحدت حداکثری تمام آنچه توهم میکنند که ممکن است خدشه به وحدت وارد کند را حذف میکنند و با چماق وحدت از بیان فضائل امیر المومنین علیه السلام هم جلو گیری میکنند
اما از این تلختر این است که به بهانه وحدت شیعه و سنی ، وهابیت را در حاشیه امن قرار داده و ناخودآگاه به تقویت وهابیت میپردازند
یقینا یکی از جنایتهای وهابیون ، تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام بوده و هست
یکی از اشتراکات شیعه و سنی جواز ساخت بنا بر روی قبور بزرگان دین است که اهل سنت نیز از دیرباز به این مهم همت داشته و نه تنها مخالف نبوده بلکه مروج این عمل پسندیده بوده
چرا که جواز این عمل از آیات قرآن کشف شده است مثلا درایه :
«فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَ الْآصَالِ»؛ در خانههایی که خداوند اذن داده والا مرتبه باشد و در آن نام او برده شود؛ صبحگاهان و عصرگاهان در آن خانهها تسبیح او کنند!» (نور: ۳۶).
در تبیین معنای «تُرْفَعَ» روایات زیادی از طرق مختلف وارد شده است. ابنعباس و مجاهد بر این باورند که مراد از «تُرْفَعَ» برافراشته شدن بنا و برآمدن ساختمان آن خانههاست: «ترفع، ای تُبنی و تُعلی؛ ساختمانهایی بر آن خانهها بنا شود و بنای آن برافراشته گردد» (اندلسی، ۱۴۲۲ ق، ج ۱، ص ۵۲۸).یکی از مصادیق مهم تکریم است، ساختن بارگاه بر خانهها و قبور اولیای الهی مجاز و مباح بلکه مستحب خواهد بود.
زمخشری نیز در تفسیر آیه مینویسد: «رفع بیوت، یا به معنای بنای بیوت است؛ همانند آیه شریفه «وَ إِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَ إِسْمَاعِیلُ» و یا به معنای تعظیم بیوت و بالا بردن قدر و منزلت بیوت است» (زمخشری، [بیتا]، ج ۳، ص ۲۴۷).
اولین کسی که برای پیامبر بارگاهی احداث کرد، خلیفه دوم، عمر بن خطاب بود (سهمودی، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۱۰۹-۱۱۵). در منابع اهلسنت آمده است که «عایشه پیش و پس از آنکه دیواری بر اطراف قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) بنا شود، در کنار قبر پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) سکونت داشت و همانجا هم عبادت میکرد». عبداللهبنزبیر، حائط اطراف قبر را از بین برد و بنای جدیدی بر آن ساخت. عمربن عبدالعزیز بنای ابنزبیر را ویران و بنایی از نو ساخت و حرم را توسعه داد.
حال آنچه از اشتراکات شیعه و سنی و از افتراقات بین مسلمانان و وهابیت است به عنوان عامل تفرقه بین مسلمین تلقی میشود
این تفسیر از وحدت تبلیغ وهابیت و تخریب اسلام و تشیع خواهد بود .
https://www.instagram.com/p/CdZnjaBI2P8/?igshid=MDJmNzVkMjY=
✅به بهانه خداحافظی عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان از ایران
✳️پرده اول :
والعصر . ان الانسان لفی خسر
فرهنگمقدم بر هر چیزی است ، حتی اقتصاد آنان که مدام دم از کاد الفقر ان یکون کفرا میزنند، بدون توجه به منظومه احادیث ایمان و کفر و میخواهند با این تک حدیث اولویت اقتصاد را بر فرهنگ اثبات کنند بدانند که چه خیانتی به نسل خود میکنند
✳️پرده دوم :
اگر تمام عناصر فرهنگ (باورها، ارمانها، رسوم، گویش،الگوها، نمادها و...) نتوانند در آدمی یک هویت متناسب با خود را خلق کنند یعنی آن فرهنگ کارامدی خود را از دست داده یا لا اقل برای بخشی از جامعه یا عده ای از افراد مقبول نیفتاده اند
از معارفی که در آموزش و پرورش منتقل میشود تا احادیث در و دیوارها تا فعالیتهای رسانه ای ، تا تبلیغات مذهبی و...
تلاش میکنند بگویند اسلام و مکتب اهل بیت و ایران اسلامی برترینند...
اما باید نتیجه این فعالیتها رو در میزان هویت بخشی به مخاطب جستجو کرد
✳️پرده سوم :
فلینظر الانسان الی طعامه.
آدمی آنچنان زیست میکند که می اندیشد پس باید به منابعی که از او خوراک فکری میگیریم توجه کنیم
وقتی منابع و مراجع دلسوز ، امین و سودمند را به کناری وانهیم لاجرم منابع مغرض، سودجو و خائن در ما موج ایجاد میکنند و برایمان اندیشه سازی میکنند
در این دو تصویر میبینیم جوانی که قید وطن خود را زده و با ایران خداحافظی کرده (والبته ورزشکاران و معروفین دیگر نیز ) خود را مشتری منابع معاند نسبت به اسلام و ایران قرار داده است
مشتری manoto
مشتری bbc
مشتری voa
مشتری masih.alinejad
اندیشه ای جز تحقیر زن ، محدودیت زن ، نخبه کشی در ایران اسلامی را در سر نمینمیپروراند
✳️پرده چهارم :
چه باید میکردیم که نکردیم ؟!
اگر چه این جوانان خود را در معرض پاکیها قرار نداده اند ، ما چقدر خود را در معرض آنها قرار دادیم ؟
روحانیت مقصر است که با این قشر ارتباط برقرار نکرد تا با گفتگو و نشان دادن خوبیها آنها را سم زدایی کند
وزارت ورزش مقصر است که فقط به ورزش فکر کرد و هیچ برنامه ای برای هویت بخشی به خانواده خود نداشت
نظام آموزشی مقصر است که در فرصتی که در اختیارش قرار داده شد آموزه های غیر هویت بخش و غیر کاربردی را منتقل کرد
مسئولین مقصرند که گاه با رفتارهای زشت و زننده باعث میشوند که احساس جوانان نسبت به اسلام و انقلاب برگردد
✳️پرده پنجم:
آدمی محکوم موضعگیری خویشتن است نه اسیر موقعیتها
اگر چه هر مجموعه باید به تقصیرات و قصورهای خود واقف باشد و آنها را برطرف کند اما هیچ کدام به اندازه اراده آدمی در سقوط و صعود او نقش ندارد
✳️پرده آخر :
اینکه یک دختر تمام اهداف و آرمانهایش در دیده شدن و منافع فردی خلاصه شود و جز به دنیا فکر نکند تقصیر خود اوست . افراد خود باید انتخاب کنند که برای چه میجنگند . در همین شرایط ، با همین روحانیت، با همین صدا و سیما، باهمین قوانین و... جوانانی هستند که اهداف بزرگی چون مفید بودن برای مردم ، خدمت به خلق ،خدمت به کشور، خدمت به روح انسانها را در سر میپرورانند و نهایتا به فوز عظیم نیز میرسند . فراوان هستند ورزشکاران، هنرمندان، دانشمندان ، نخبگان که با نشان دادن هزار درب باغ سبز توسط دشمنان ایران و اسلام حاضر به ترک وطن و خیانت به مردم خود نیستند ، با سختیها میسازند ولی از اهداف مفید خود کوتاه نمیآیند. با عرضه کسی نیست که فقط به فکر خود باشد و با اولین مشکل شانه خالی کند ،با عرضه کسی است که بماند و بجنگد و کجی ها را اصلاح کند .
کانال به سوی ملکوت را دنبال کنید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/188
به بهانه مهاجرت عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان از ایران
اتفاقی که قبلا رخ داده و هنوز ادامه دارد ...
مقصر کیست ؟
حکومت ؟
روحانیت؟
مسئولین؟
صدا وسیما؟
آموزش و پرورش؟
تحلیل اینگونه وقایع را در شش پرده زیر بخوانید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/188
#فرار_مغزها
✅خدا رحمت کنه حاج قاسم عزیز رو که فریاد زد :
⬅️جمهوری اسلامی ایران حرم است
⛔️اگر این حرم سالم ماند بقیه حرمها هم سالم خواهد ماند و اگر این حرم آسیب دید ، بقیه حرمها نابود خواهد شد .
✳️اونایی که آرزو داشتند مدافع حرم باشند
بسم الله
الان وقتشه
از قافله مدافعان حرم جا نمونی .
🌹با انتشار همین پست به دیگران هم کمک کن تا خودشونو پیدا کنند .
https://eitaa.com/bsmalakut/-210441
✳️سلام فرمانده
❇️تحلیلی متفاوت از اجتماع سلام فرمانده
*⃣نقش انقلاب اسلامی در ترویج گفتمان مهدویت
⭕️نقش تجمع در رسوا سازی انجمن حجتیه
⬅️در کانال" به سوی ملکوت" بخوانید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/192
✳️سلام فرمانده ...
◀️مشهد از دیر باز کانون توجه به امام عصر علیه السلام بوده و هست الحمدلله
◀️هنوز صدای با اخلاص مرحوم شیخ احمد کافی مشهدی در گوشها طنین انداز است که
یابن الحسن بچه هامون جوون شدند، جوونهامون پیر شدن ، بعضی پیرمردامون مردند و تو رو ندیدند ...
پس کی میخوای بیای آقا جان ...
◀️آنچه البته قابل تامل است اینکه همین مشهد عاشق امام عصر ، گاه به اتم انحرافات عرصه مهدویت افتاده و احساسات پاک امام زمانی توسط برخی منحرفین مورد سوء استفاده قرار میگیرد
◀️انجمن منحرف حجتیه سعی کرده خودش را به عنوان علمداران مهدویت معرفی کند و از این رهگذر برای خود مخاطبی دست و پا کند لذا همیشه با ادعای علمداری مهدویت فعالیتهایی را انجام میداده که البته حضور برخی از عوام جامعه دلیل بر تایید انحرافات آنها نبوده و نیست چه اینکه برخی اصلا مطلع از این انحرافات و نیات برگزارکنندگان نیستند
◀️همین انجمن ،مدام منتقد نظام بوده که چرا هیچ اقدامی برای امام زمان علیه السلام انجام داده نمیشه ، در حالی که بزرگترین و بیشترین حجم اقدامات در این نظام انجام شده
⬅️چاپ کتاب
⬅️موسسات
⬅️رشته های تخصص
⬅️تربیت مبلغ تخصصی
⬅️تربیت شاعران مهدوی
و...
⬅️و البته اجتماع هر ساله منتظران ظهور
◀️اجتماع کم نظیر مهدوی سلام فرمانده مشتی بود بر دهان یاوه گویانی که به دروغ ادعا میکنند انقلاب برای امام عصر علیه السلام اقدامی نکرده ...
◀️این اجتماع مدعیان انجمنی را رسوا کرد چه اینکه از عصبانیت، نه این تجمع رو پوشش دادند و نه تبلیغ کردند .
◀️شما اگر واقعا دردتون یاد امام زمان علیه السلام هست ، بسم الله یک تجمع بی نظیر ۲۰۰۰۰ نفره را چرا تبلیغ نکردید ...
◀️احتمالا جواب خواهند داد که امام زمانی که به نفع انقلاب تمام شود را قبول نداریم ...
◀️انقلاب اسلامی مقدمه ظهور امام عصر علیه السلام است به کوری چشم دشمنان مهدویت ...
⭕️پ.ن: منکر برخی ضعفهای اجرایی در برنامه نیستیم لیکن نفس عمل آنقدر بزرگ بود که این ضعفها قابل اغماض است .
✅خدا قوت به همه زحمتکشان عرصه مهدویت اصیل
به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/192
مناسک سازی در تمدن غرب
جنگتمدنها در قامت سینما
چگونگی تبدیل تهدیدهای اجتماعی به فرصت
در این تقابل ، چه باید کرد ؟
در لینک خبر گزاری رضوی بخوانید 👇
https://www.razavi.news/fa/news/92186/%D8%B9%D9%86%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C
در کانال به سوی ملکوت بخوانید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/194
حجت الاسلام احمد صابری تولایی در گفتگو با خبرگزاری رضوی؛ با بیان اینکه ورود به بحث جشنواره ها و فستیوال های غربی از این زاویه قابل تحلیل است که هر مکتب و تفکری برای توسعه خود نیاز به یک سری ابزار دارد و یکی از مهمترین ابزارهای توسعه و تبلیغ و ترویج یک تفکر، مناسک است اظهار کرد: مناسک ظهور و بروز یک تفکر است و می تواند از هنر استفاده کند و از زیبایی ها و جذابیت های آن بهره ببرد و در لایه ای از این طراحی ها و هنرمندی ها و هیجان ها، خود را منتقل کند.
وی افزود: برای مثال در تفکر شیعی یک سری مناسک مانند عزاداری و اعیاد وجود دارد که با دعوت آدمی به تفکر ناب شیعی انسان رابه سمت رشد سوق می دهد.
از آنطرف تفکر غربی هم برای توسعه خود مناسک سازی کرده که یک نمونه آن جشنواره ها و فستیوال ها می باشد در عرصه ورزشی جام جهانی است که چند میلیارد انسان را به سمت خود می کشاند. در عرصه علم میتوان از جایزه نوبل نام برد و در عرصه هنری جشنواره اسکار در آمریکا، بفتا در انگلیس و کن در فرانسه این ماموریت را انجام میدهند
عضو کمیسیون تخصصی تبلیغ حوزه علمیه تصریح کرد: سه کار مهم به عهده اینجشنواره هاست که یک مورد آن جلب توجه است، جام جهانی با استفاده از رسانه توجه دنیا را به خود جلب می کند، دوم بت سازی است، بدین معنا که باعث می شود مردم یک فرد را پرستش کنند، بت سازی علمی، هنری و یا ورزشی، به عبارت دیگر جشنواره ها و فستیوال ها، الگوهایی را معرفی می کنند که بعدا حرف و عمل آن الگوها موج ایجاد میکند و شخصیت آن الگو آنقدر تبلیغ می شود که مردم از هر جهت از آن اطاعت می کنند. از جمله این الگوها می توان به کریستین رونالدو، ترانه علیدوستی و یا اصغر فرهادی اشاره کرد.
به عنوان مثال یک حرکت رونالدو در نشت خبری و کنار گذاشتن نوشابه کوکا کولا خسارت میلیاردی به این کمپانی زد ،چرا که اقدام رونالدو منشاء رفتار بسیاری از علاقه مندان به اقرار گرفت
عضو هیئت امنای مجمع خطبای خراسان افزود: کارکرد سوم این که حتی خود جشنواره ها برای اهالی هنر و ورزش، تبدیل به بت می شوند و هنرمند برای رسیدن به اسکار و کن و... هر کاری انجام داده و برده محض میشود.
جشنواره هایی مانند کن، به برده هایی که قواعد آنها را رعایت کنند جایزه می دهند چرا که هدف آنها سیاسی است. ما معتقدیم که اینجشنواره ها از نظر تخصصی ریشه در دانشکده های هنر و فلسفه دارند و از نظر کارکردی ریشه در مجامع سیاسی غرب و آنها تصمیم می گیرند قواعد حاکم بر جشنواره چه باشد و بر چه منوال پیش رود. شما نمی توانید از فیلسوفان و سیاستمداران غربی توقع داشته باشید قواعد جشنواره را کاملا عادلانه و بدون در نظر گرفتن هیچ تفکر و مکتبی پیش ببرند. امروز رغیب این تفکر، تفکر ناب شیعی است.
تقابل تمدنی با ابراز هنر
صابری تولایی در خصوص فیلم عنکبوت مقدس گفت: در واقع فیلم عنکبوت مقدس و فیلم های دیگری که بر علیه ایران اسلامی و مقدسات ساخته می شود را باید ابزار تقابل با یک تفکر بدانیم و ببینیم.
فیلم عنکبوت مقدس در مورد خروجی یک تفکر دینی صحبت می کند و در نظر دارد این را به مخاطب القا کند که تفکر شیعی در پایتخت معنوی یعنی مشهد الرضا علیه السلام خروجی اش یک انسان قاتل بی رحم افراطی است.
وی تاکید کرد: تحلیل من این است که این فیلم یک قطعه از پازل تقابل تمدنی که در عرصه هنر ایجاد شده است می باشد و در واقع جلوه اش امروز عنکبوت مقدس است آنهم برای القا یک تفکر بر علیه تفکر اصیل شیعه.
معاونت پژوهش موسسه تبلیغ فصالخطاب عنوان کرد: آنچه که ما باید به آنتوجه کنیم این است که باید تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. اینکه غرب می خواهد خروجی تفکر شیعی و کسی که مرتبط با امام رضا علیه السلام است را یک انسان خشونت طلب وحشی نشان دهد. ما باید از این توجه مردم دنیا به مشهد استفاده کرده، الگوهای معنوی و معتدل و طراز خودمان که خروجی تفکر شیعی هستند را به دنیا معرفی کنیم و سیره معصومین علیهم السلام رادر برخورد با خاطیان و گنه کاران و دشمنانشان را تبلیغ و ترویج کنیم.
معرفی چهره رحمانی اسلام
صابری تولایی ادامه داد: آنها (غرب) ذهن را سوق دادند به سمت مشهد حالا ما از این توجه بهره ببریم و رافت امام رضا علیه السلام و مسلمان واقعی و زائران آقا را نشان دهیم. اتفاقات خوبی که در مشهد افتاده توسط همین مشهدی ها ومجاورین را رسانه ای کنیم و عنکبوت مقدس را به ارض مقدس تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: یادمان نرود همه خصلت های خوب مشهدی ها برگرفته از امام مهربانی است، ایشان شمس الشموس است و خورشید درخشان. این خورشید درخشان انوار خود را به سمت کسانی که در سمت و سوی او هستند منتقل می کند.
پس مرکزیت نورانیت امام رضا علیه السلام است و هرکسی با آقا ارتباط دارد نور دریافت می کند و این نور در بین جامعه تبدیل به رفتارهای حسنه از جمله انفاق و احترام و محبت میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(١٦٩) آل عمران
برخی از مفاهیم دینی در عرف جامعه به گونه ای جا افتاده اند ، در حالی که در ادبیات دینی معنای عمیق و وسیعتری دارند .
شهادت مفهومی است که مصادیق زیادی دارد
و الزاما فقط در میدان نبردنظامی ، شهادت را عرضه نمیکنند که محل عرضه گوهر شهادت ، میدان انجام وظیفه است ...
هر کس در حال انجام وظیفه بمیرد به وصال فیض شهادت رسیده است
چه اینکه نبرد ،فقط نبرد نظامی نیست که
جهاد فرهنگی
جهاد علمی
جهاد اقتصادی
نیز میدان نبرد خلق میکنند.
در روایات ما :
هر کس در مسیر کسب علم بمیرد
هر کس در مسیر زیارت امام بمیرد
هر کس در مسیر رفع گرفتاری مومن بمیرد
و...
شهادت نصیبش شده است .
بسیاری از علمای ما با اینکه در میدان نبرد نظامی نبوده اند اما شهید شده اند چون در میدان نبرد علمی ،فرهنگی و... با دشمن جنگیده اند .
#احمد_صابری
#صابری_تولایی
#به_سوی_ملکوت
https://eitaa.com/bsmalakut/197
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله کلیپهای سبک زندگی مومنانه (۱)
موضوع : تبدیل تهدید به فرصت
کانال ایتا :
@bsmalakut
اینستاگرام :
insta:bsmalakut110
insta:ahmad_saberi110
سایت :
www.bsmalakut.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله کلیپهای سبک زندگی مومنانه (۲)
موضوع : مدیریت زمان
کانال ایتا :
@bsmalakut
اینستاگرام :
insta:bsmalakut110
insta:ahmad_saberi110
سایت :
www.bsmalakut.ir
هدایت شده از " پای درس نهج البلاغه مولا "
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اطلاعیه_جلسه
📣 انشــالله و بامـدد حضـــــرت
امیـــرالمومنیـــن جلســه شــــرح
حکمت های نهــج البــلاغه شریــف
🔅جلسه ۱۷۱ - حکمت ۱۵۷ نهج البلاغه
🎙سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین
احمــد صابـــری تــولایی
🗓شنبه ۴ تیرماه
🕖 همراه با اقامه نمازمغرب و عشاء
🏬کلاهدوز ۱۳/۱ - پلاک۶۹
╭┅─────────┅╮
🌺 @darsenahj110
╰┅─────────┅╯
۲۷ ژوئیه، ۲۰.۴۰وطایف ما.mp3
49.64M
✳️موضوع سخنرانی
وظایف ما نسبت به غدیر
شناخت عمیق
دفاع دقیق
تبلیغ بلیغ
تعظیم وسیع
سخنران
حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی
به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/128
۲۵ ژوئیه، ۲۰.۳۵یوم محنه العباد.mp3
42.18M
✳️موضوع سخنرانی
فلسفه اسامی یوم الغدیر
تبیین نام یوم محنه العباد ...
ابتلائات شیعه در تاریخ
سخنران
حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی
به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/126
۲۶ ژوئیه، ۲۰.۳۴ابتلائات.mp3
44.2M
✳️موضوع سخنرانی
فلسفه ابتلائات شیعه
تبیین چهار سطح تشیع
عاطفی
مناسکی
محاسنی
معارفی
سخنران
حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی
به کانال به سوی ملکوت بپیوندید 👇
https://eitaa.com/bsmalakut/127
29.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محتوای_سخنرانی_محرم۱۴۴۴
به توان او
ــــــــــــــــــــــــ
«نقش اعتقاد به نصرت الهی در امیدآفرینی»
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلام احمد صابری تولایی
گروه تولید محتوای بهسوی ملکوت
ــــــــــــــــــــــــ
دانلود کتاب مربوط به این ایده، انشاءالله، به زودی در سامانه شمع
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
کانال به سوی ملکوت
https://eitaa.com/bsmalakut/204
به توان او.pdf
3.08M
#محتوای_سخنرانی_محرم۱۴۴۴
به توان او
جلسه اول تا سوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«نقش اعتقاد به نصرت الهی در #امیدآفرینی»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بخشی از کتاب:
مهمترین علت پیروزی امام حسین در کربلای سال ۶١ ثباتقدمی بود که ایشان و یارانشان در کربلا داشتند.
مهمترین عاملِ ایجاد ناامیدی وجود مشکلات حلنشدنی در زندگی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عناوین جلسات:
جلسه اول: نهضت حسینی، تدابیر مدافعین، اقدامات مهاجمین
جلسه دوم: ویژگیهای تربیتشدة مکتب حسینی
جلسه سوم: عوامل ایجاد مشکلات
جلسه چهارم: موضعگیریها در برابر مشکلات
جلسه پنجم: ابزار نصرت الهی
جلسه ششم: ابعاد و عرصههای نصرت الهی
جلسه هفتم: شرایط نزول نصرت الهی
جلسه هشتم: شرایط نزول نصرت الهی
جلسه نهم: شرایط نزول نصرت الهی
جلسه دهم: شرایط نزول نصرت الهی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کاری از گروه تولید محتوای به سوی ملکوت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دانلود کامل این کتاب، انشاءالله، به زودی در سامانه #شمع
shabaketabligh.ir
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
کانال به سوی ملکوت
https://eitaa.com/bsmalakut/205
بیش از ۱۵۰۰ ساعت
حدود ۱۰ نفر
حدود ۱۰ روز
روزی حدود ۲۰ ساعت تلاش پژوهشی
توانستند این اتفاق را رقم بزنند
تولید یک محصول تبلیغی ظرافتهای فراوان دارد ، اگر چه فکر ،محتوا ، سناریو نویسی بسیار مهم است
ممکن است این سه در کنار مهارتهای تبلیغ ، منبر خوبی را رقم بزند اما برای تولید محصول تبلیغی مکتوب نیاز به
تدوین متن
تبدیل به متن
رفرنس زنی(آدرس و مستندات )
تکمیل آیات ، روایات ، قصه ها
مصداق یابی کاربردی
و...
لازم است که نیاز به تیمی است که هم در هدف، دغدغه، رویکردها با مولف همراه باشند .
از طرفی پیگیری به ثمر نشستن محصول خصوصا برای حقیر که هزار سر دارم و هزار سودا و تمرکز بر روی یک موضوع برایم کار مشکلی است ، گام مهمی بود که توسط معاونت فرهنگی تبلیغی سازمان جناب حجت الاسلام والمسلمین جنتی و معاونت تولید محتوای سازمان تبلیغات حجت الاسلام والمسلمین زند وکیلی و دوستانشان مجدانه انجام شد .
در کنار همه این ارکان ،همدلی و همراهی خانواده نیز عنصر مهمی در موفقیت بوده و هست
خانواده ای که در تمام این ده روز با تمام وجود همراهی کردند و میهمانداری .
از همه این عزیزان تشکر میکنم و امیدوارم نتیجه اخلاصشان رضایت صاحب عزای مجالس حسینی ، صدیقه اطهر سلام الله علیها باشد .
کانال به سوی ملکوت :
https://eitaa.com/bsmalakut/206
سایت به سوی ملکوت:
www.bsmalakut.ir
این کانال تلگرام
مدتهاست از دسترس خارج شده
هیچ مدیریتی نسبت به اینکانال ندارم
کانال به سوی ملکوت در تلگرام به آدرس زیر است 👇
https://t.me/bsmalakutir
توضیحات حکم کمیته.mp3
361.1K
☑ حجت الاسلام صابری تولایی از روحانیون انقلابی بخاطر انتقاد از حوزه مشهد به چنین حکمی از طرف حوزه محکوم شده است.
☑ مفاد حکمی که کمیته انضباطی حوزه خراسان (نه دادگاه ویژه) تصویب کرده و به امضا و تأیید مدیر حوزه خراسان هم رسیده است:
1⃣ قطع کلیه مزایای حوزوی (شهریه، خدمات و ...)!!
2⃣ توقف تمام فعالیتهای تبلیغی اعم از فضای مجازی و حقیقی + اعلام به سازمانها و نهادهای حوزوی!!
3⃣ اخذ تعهد برای تعطیل کردن فعالیت تبلیغی در خصوص نقد انقلابی و ... در فضای مجازی در کلیه پیامرسانها و سایتها!!
☑ در صورت عمل نکردن به تعهد یا حاضر نشدن نسبت به اخذ تعهد، اخراج از حوزه + خلع لباس روحانیت + ابطال مدرک تحصیلی!!
☑ توضیحات حاج آقای تولایی را در این صوت میشنوید؛ آقایان مسئول اگر صدای دلسوزان حوزه را اینگونه جواب بدهید این چند نفر طلبه جهادی هم از انتقاد مایوس میشوند و نهایتا خود شما و حوزه علمیه متضرر میشوید.
☑ برای پیوستن به کانال به سوی ملکوت روی لینک بزنید👇
https://eitaa.com/bsmalakut/209
49.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسمه تعالی
پیرامون اتفاقات اخیر حوزه علمیه ی خراسان
نسبت به روش و لحن نقد در ضمن فعالیت قریب به ۴ سال و بیش از ۵۰۰ پست در مواردی، ادبیات و واژگان به کار رفته مطلوب نبوده و باعث ناراحتی برخی عزیزان شده
از طرفی برخی مطالب منتشر شده به علت اطلاعات واصله ی نادرست، غیر واقع بوده (۵مورد)
از همه عزیزانی که به خاطر برخی نقدهای تند و تلقی به توهین در عرف، مورد اذیت قرار گرفته اند عذرخواهی می کنم
عزیزانی که از حقیر شکایاتی داشته اند ولی در ادامه تغییرات حوزه اکثرا در گفتگوهای رو در رو اعلام رضایت کردند لیکن از همه این بزرگوارن آقایان ایزدی، عاملی،کندری، مفیدی، اسفندیاری و خانم مولوی بابت برخی نقدها عذر خواهی میکنم.
انشالله که خداوند همه ما را از لغزش محافظت بفرماید
https://eitaa.com/bsmalakut/210