eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.1هزار دنبال‌کننده
351 عکس
361 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 درخواستی از استاد مسعود عالی 🔻استاد عالی از افتخارات حوزه انقلابی و از عالمان در میدانی است که می‌توان با افتخار او را به عنوان الگویی برای طلاب ولایی و انقلابی و بصیر معرفی کرد. در عین حال، با اعتذار، معتقدم در مورد سند علیه السلام، صددرصد اشتباه می‌کنند. و شرایطی را نیز که برای تاثیرگذاری آن بیان می‌کنند هیچ مبنای روایی ندارد. به عنوان یکی از ارادتمندان ایشان، استدعا دارم بر اساس روش اجتهادی، که الحمدلله کاملاً با آن آشنایند، به تحلیل سند و متن این حرز بپردازند. و نتیجه تحقیق خود را در یکی از مناسبت‌ها به صورت عمومی ارائه دهند. ضمناً در این کلیپ، شرایط ویژه‌ای برای تاثیرگذاری این حرز بیان می‌کنند، از جمله آنکه «قمر در عقرب» نباشد و اینکه کاغذ و قلم و دواتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت مسلمین باشد، موجب امتنان خواهد بود اگر مستند و مبنای حدیثی این شرایط را هم بیان کنند. مطمئنم با توجه به جایگاه و نفوذ و ضریب تأثیری که این استاد عزیز در جامعه نخبگانی و غیرنخبگانی دارند روشنگری عالمانه ایشان می‌تواند جلوی بسیاری از عوام‌فریبی‌ها و سطحی‌نگری‌ها را بگیرد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢چگونگی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ادب از مهم‌ترین سرمایه‌های اخلاقی و وجودی هر انسانی است: «ادب مرد، به ز دولت اوست» مع‌الاسف این فضیلت بزرگ اخلاقی در جامعه ما، قدری کم رنگ شده است. البته هیچ جامعه معصومی را نمی‌توان یافت؛ بی‌ادبان در همه‌جا حضور دارند؛ ما باید مهارت اخلاقی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان را بیاموزیم و در خود و متربیان‌مان تقویت کنیم. به نظر می‌رسد برای مهار بی‌ادبی و در مواجهه با بی‌ادبان چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم: یک، توجه کنیم که خود ما هم معصوم نبوده و نیستیم. خود نیز در مواقعی نسبت به افرادی بی‌ادبی کرده‌ایم! دو، بدانیم که خواهی نخواهی در همه ساحت‌های زیست اجتماعی خود با افراد بی‌ادب و گستاخ مواجهه می‌شویم. بی‌ادبان در همه جا حضور دارند: در خیابان، در بیابان، در کلاس درس، در شهر، در روستا، در حوزه، در دانشگاه ...؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم مهارت مواجهه با بی‌ادبان را بیاموزیم. سه، تلاش کنیم منشأ، علت یا دلیل بی‌ادبی او را بفهمیم؛ شاید مشکلات خانوادگی داشته باشد، شاید از جای دیگری ناراحت باشد، شاید اساساً رفتار خود را بی‌ادبی نداند! شاید به دلیل ساده‌لوحی یا ویژگی‌های شخصیتی خاصش، ابزار افراد سیاست‌باز و فرصت‌طلب دیگری قرار گرفته باشد! شاید متوهمانه اوضاع سیاسی و اجتماعی را بر وفق همراهی با بی‌ادبی می‌پندارد (به اصطلاح بوی کباب به مشامش رسیده غافل از این که ....)، و ... در عین حال هرگز سعی نکنید دلیل بی‌ادبی را در همان حین بی‌ادبی، از خودشان جویا شوید. زیرا افراد بی‌ادب و گستاخ، عصبانی هم هستند؛ و در حین عصبانیت هیچ اعتمادی به سخنان آنان نمی‌توان داشت. چهار، قلب و ذهن خود را درگیر آن گستاخی و بی‌ادبی نکنید. تمرکز و توجه ویژه به آن ممکن است خود شما را هم دچار رذایل اخلاقی دیگری کند: ممکن است دچار سوء ظن یا کینه و بغض نسبت به آن شخص شوید. که اینها نیز به نوبه خود گناهانی بزرگ‌اند. پنج، هرگز مقابله به مثل نکنید. و این دشوارترین اما مطمئن‌ترین راه مواجهه با بی‌ادبان است. دشواری آن از این جهت است که بی‌ادبی از مُسری‌ترین رفتارهای اجتماعی است. چون شخص بی‌ادب اصل شخصیت و هویت ما را نادیده می‌گیرد و به آن حمله می‌کند! و در چنین شرایطی همه ما تمایل به دفاع از خود داریم و مع الاسف عموماً راه دفاع را در مقابله به مثل می‌بینیم! اما باید بدانیم که رفتار متقابل فقط اوضاع را بدتر می‌کند. و این همان نتیجه‌ مورد علاقه فرد بی‌ادب است. اما در هر شرایطی باید مواظب باشید که در زمین افراد گستاخ و بی‌ادب بازی نکنید. باید چرخه و زنجیره بی‌ادبی را قطع کنید. و راه قطع این چرخه آن است که مواظب باشیم رفتار یا سخن ما تحت‌الشعاع رفتار یا سخن افراد بی‌ادب قرار نگیرد. حتی نباید سعی کرد که بلافاصله فرصت بی‌ادبی و گستاخی را از فرد بی‌ادب گرفت! سکوت و طمأنینه و آرامش شما، موجب می‌شود فرد گستاخ و بی‌ادب خلع سلاح شود. مهم‌ترین پادزهر بی‌ادبی، آرامش و خونسردی و مهربانی است. به تعبیر هاینریش بل، نویسنده بزرگ آلمانی قرن بیستم و برنده جایزه ادبی نوبل: «هنوز هم که هنوز است اظهار ادب، در مقابله با یک فرد بی‌ادب، مطمئن‌ترین، طریق تحقیر است» البته قصد ما از اظهار ادب در برابر فرد بی‌ادب، هرگز نباید تحقیر او باشد چرا که قصد تحقیر دیگران را داشتن نیز خود نوعی بی‌اخلاقی است. شش، اگر بی‌ادبی در جمع صورت می‌گیرد، سعی کنید با شوخ‌طبعی و مزاح و بیان حکایت‌های خنده‌دار مناسبی فضا را تلطیف کنید. چون افراد بی‌ادب همه فضا را پر از انرژی منفی می‌کنند. آنان قدرتی شیطانی در آلوده کردن فضا دارند. شوخی و خنده می‌تواند انرژی‌های منفی را از فضا دور کند. هفت، بی‌ادبی و گستاخی دیگران را باید پلی برای صعود و تعالی خود قرار دهیم؛ یعنی نه تنها در زمین بی‌ادبان بازی نکنیم که از دامی که برای ما تنیده‌اند، ریسمان صعود به تعالی و کمال نفس ببافیم. این شیوه برخورد حکیمان و فرزانگان عالم با بی‌ادبان بوده است: به علیه السلام گفته شد: «مَنْ أَدَّبَكَ؟» (ادب از که آموختی؟) در پاسخ فرمود: «مَا أَدَّبَنِي أَحَدٌ؛ رَأَيْتُ قُبْحَ الْجَهْلِ فَجَانَبْتُه؛‏ کسی مرا ادب نکرد. من، زشتی نادانی و سفاهت را دیدم و از آن پرهیز کردم.» به قول : «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.» (علیه السّلام) فرمود: إِذَا رَأَيْتَ فِي غَيْرِكَ خُلُقاً ذَمِيماً فَتَجَنَّبْ مِنْ نَفْسِكَ أَمْثَالَهُ؛ هر گاه در دیگری اخلاق ناپسندی را دیدی، بپرهیز که آنگونه رفتار در خودت نباشد!» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
روش تحقیق کل‌نگر در علوم انسانی اسلامی.mp3
32.94M
🎤احمدحسین شریفی 🟢موضوع: روش تحقیق کل‌نگر و جامع در مطالعات علوم انسانی اسلامی 🔷جلسه اول: اهمیت روش و نقد انحصارگرایی روشی در مطالعات علوم انسانی 🔻مکان: تهران؛ دانشگاه علم و صنعت ایران 🔻مخاطب: جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران 🔻زمان: ۳/ ۷/ ۱۴۰۲ 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢«جهاد ترکیبی»؛ راه مقابله با «جنگ ترکیبی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ با اتکا به نیروی اعجاب‌آور «ایمان» و «امید» و با باور به شعائر ولایی امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یعنی شعار «مامی‌توانیم» هم‌اکنون با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی نفوذ دشمن به جمهوری اسلامی بسته است! سربازان هوسران آمریکایی هیچگاه توانایی رزم نزدیک را نداشته‌اند؛ رزم از نزدیک ایمان و تقوا و باور قلبی می‌خواهد، چیزی که آمریکایی‌ها از آن تهی‌اند. تمام توان و قدرت آنها و همه استراتژی‌های آنها بر «رزم از دور» متمرکز بود: ناوهای هواپیمابر (۱۱ ناو بزرگ که ده‌ها هواپیمای فوق پیشرفته جنگی را با خود حمل می‌کنند.) موشک‌های بالستیک ما با سرعت ۸ ماخ یا ۹۸۰۰ کیلومتر بر ساعت (هشت برابر سرعت صوت) و موشک‌های هایپرسونیک و پهبادهای بلندپرواز رادارگریز، بدان معناست که داستان ناو‌های هواپیمابر آمریکایی برای همیشه به پایان رسید؛ و تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری آمریکا در این عرصه از کار افتاد. تنها راه ورود دشمن، راه ذهن و ضمیر و زبان است. راه فریب و خدعه است. راه «نفرت‌افکنی» و «یأس‌پراکنی» است. راه تاریک نشان دادن فضا است. راه «جهل‌پراکنی» است. راه «جنگ شناختی» است. راه «جنگ نرم» است. راه «جنگ ترکیبی» است. و تنها راه مقابله با این برنامه‌های شیطانی کشنده و مضمحل‌کننده، «جهاد تبیین» است. «جهاد روشنگری» است. «جهاد رسانه‌ای» است. «جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی» است. «جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی» است. «جهاد شناختی» است. و در یک کلام «جهاد ترکیبی» است. https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بازار داغ «عنوان‌‌فروشی» و عناوین بی‌حساب حوزوی 🖊احمدحسين شريفی 🔸در دنياي قديم، القاب ديواني و سياسي از سوي پادشاه يا دربار پادشاهي اعطا مي‌شد که تابع جايگاه سياسي و حاکميتي افراد و بيانگر وظايف خاص آنان بود. اما القاب علمي، عموماً‌ (جز موارد خاص) از سوي جامعه علمي به افراد اعطا مي‌شد. و جامعه علمي نيز در اعطاي عناوين و القاب علمي حساسيت بيشتر و ويژه‌تري نسبت به دنياي جديد، داشتند. به عنوان مثال، به افراد صاحب‌نظر در علوم حقيقي «حکيم» مي‌گفتند و افرادي را که دنبال وصول به چنين جايگاه و مقامي بودند، «دوست‌دار حکمت» يا «فيلاسوفيا = فيلسوف» مي‌ناميدند. يا به افرادي که توانايي فهم برهاني حقايق را داشتند «محصِّل» گفته مي‌شد. به همين دليل، افراد يا عالمان قشري‌مسلک و اخباري‌گرا، «محصِّل» به شمار نمي‌آمدند. گذشتگان به محقق و حديث‌شناس کم‌نظيري چون محمدبن يعقوب کليني، عنوان «ثقة الاسلام» مي‌دادند. صاحب جواهر، فردي مثل علامه حلي را با لقب و عنوان «فاضل» ياد مي‌کرد. خواجه نصيرالدين طوسي در شرح اشارات هر جا که مي‌خواهد به نقد يا توضيح ديدگاه فخر رازي (از متکلمان و فيلسوفان و انديشمندان کم‌نظير جهان اسلام) بپردازد از او به «فاضل شارح» ياد مي‌کند. در منابع فقهي از فقيه مبتکر و کم‌نظيري مثل مرتضي انصاري با عنوان «شيخ»‌ ياد مي‌شود؛ عنواني که اگر الان به هر طلبه‌اي گفته شود، احساس توهين مي‌کند! خود شيخ مرتضي انصاري به هنگام نقل سخنان صاحب جواهر (محمدحسن نجفي) از او با عنوان «شيخنا المعاصر» يا «الفاضل المعاصر»، ياد مي‌کرد! 🔸اما امروزه، در مراکز علمي (اعم از حوزه و دانشگاه) بازار القاب و عناوين علمي پرطمطراق آنقدر رنگانگ شده است، که اصل علم و انديشه در آن ميان، رنگ باخته است! عنوان‌بافي و لقب‌تراشي يکي از کارکردهاي مريدان و شاگردان به ويژه مريدان شاغل در فضاي مجازي شده است. في المثل، اگر به يک استاد دانشگاه يا حوزه گفته شود «محصّل» به احتمال زياد، بسيار ناراحت شده و در صورتي که احساس کند آگاهانه و عامدانه به او چنين لقبي مي‌دهند،‌ آن را «توهيني بزرگ» به شمار مي‌آورد! يا اگر به يک استاد برجسته حوزه، عنوان «ثقة الاسلام» داده شود، حتماً ناراحت مي‌شود و آن را نشاني از جهل و ناداني يا غرض‌ورزي و حسادت گوينده مي‌داند. امروزه باز عنوان‌دهي و لقب‌فروشي به جايي رسيده است که هيچ کس به القابي کمتر از «استاد» و «دکتر» و «آيت‌الله» و «علامه» و احيانا «آيت‌الله العظمي» و اي چه بسا «آيت‌الله العظمي في الدارين» و ... راضي نيست! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹‌
به گزارش خبرنگار ایسنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، امروز ششم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر پاکی‌ها و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در جنگ نرم و جنگ شناختی نیز راه مبارزه، جهاد تبیین و جهاد روشنگری، جهاد رسانه‌ای، جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی، جهاد ترس‌زدایی، جهاد علم و تحقیق، جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی، جهاد اخلاق‌گستری، جهاد شناختی و در یک کلام جهاد ترکیبی است. رییس دانشگاه قم اضافه کرد: در جنگ سخت با ابزارها و ادوات نظامی باید به مبارزه و دفاع برخاست و پرداخت، در جنگ‌های نیمه‌سخت و کودتاهای مخملی و رنگی با ابزارهای دیگر و در جنگ نرم و جنگ شناختی هم راه مبارزه، جهاد تبیین و جهاد روشنگری، جهاد رسانه‌ای، جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی، جهاد ترس‌زدایی، جهاد علم و تحقیق، جهاد مبارزه با یأس و ناامیدی، جهاد اخلاق‌گستری، جهاد شناختی و در یک کلام جهاد ترکیبی است. شریفی گفت: از مهمترین ابزارهای همه این جنگ‌ها، ابزار تبلیغات و رسانه است؛ به تعبیر دیگر، عمومی‌ترین و اثرگذارترین ابزار جنگ نرم، رسانه‌ها هستند، به همین دلیل، بعضاً جنگ نرم را جنگ رسانه‌ای می‌نامند. https://www.isna.ir/news/1402070603766 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢جعل حدیث درباره فضایل سور قرآن! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در کشکول از سیدشریف در حواشی کشاف، چنین نقل می‌کند: «بیشتر احادیثی که از ابی‌بن کعب درباره فضایل سوره‌های قرآن نقل شده است، جعلی و ساختگی است. صغانی گفته است: یکی از مردمان عبادان این احادیث را ساخته است. و زمانی که به او اعتراض شد که چرا چنین کرده‌ای؟ در پاسخ چنین عذر آورد که چون مردم مشغول خواندن اشعار و حکایات و فقه ابوحنیفه و امثال آن بودند و به قرآن بی‌توجه بودند، با ساختن این احادیث می‌خواستم آنها را به خواندن قرآن ترغیب کنم!» خود شیخ بهاء می‌فرماید: در برخی از کتاب‌ها دیدم که وقتی به آن مرد عبادانی گفته شد که مگر این سخن پیامبر اکرم(ص) را نشنیده‌ای که فرمودند: «من كذب علي متعمدا: فليتبوّأ مقعده من النار؛ کسی که عامدانه بر من دروغ بندد، جایگاهش در آتش است»؟ در پاسخ گفت: «انا لم اكذب عليه بل انما كذبت له» یعنی من این دروغ‌ها را به ضرر او انجام ندادم؛ بلکه به سود او گفته‌ام!» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴مواجهه با بهائیت: از بصیرت مصباحی تا ... 🖊احمدحسین شریفی 🔸بهائیت و چگونگی پیدایش و اهداف پلیدی که از شکل‌گیری و ترویج آن دنبال می‌شود را می‌شناسیم و می‌دانیم. همچنین مواجهه جدی عالمان بصیر شیعی و اسلامی با این فرقه استعماری و صهیونیستی را می‌دانیم و می‌توانیم در آثاری که در این زمینه منتشر شده است دنبال کنیم. 🔸مع الاسف اخیرا برخی از روحانیان حوزه، ناآگاهانه یا ... سخنانی دفاع‌گونه از این فرقه استعماری بر زبان جاری کرده‌اند (که البته معتقدم از کنار چنین سخنانی نباید به سادگی گذشت و لازم است دلسوزان اسلام و تشیع این مسأله را «علت‌کاوی» یا «دلیل‌یابی» کنند و به هیچ وجه اجازه نهادینه‌شدن این انحراف بزرگ در حوزه‌های علمیه را ندهند.) 🔻شاید تعجب کنید که غربیان و دشمنان اسلام و تشیع حاضرند میلیون‌ها و بلکه میلیاردها دلار هزینه کنند که در گام اول بهائیت به عنوان یک «اقلیت دینی» و «برخوردار از حقوق شهروندی» در ایران به رسمیت شناخته شود. 🔹به خاطر دارم که (ره) می‌فرمودند در اوایل دهه هفتاد، برخی از مراکز فرهنگی و علمی غرب پیشنهاد دادند که همایشی بزرگ در موضوع «حقوق اقلیت‌های دینی» در شهر قم برگزار شود. می‌فرمودند حتی حاضر بودند هزینه ساخت یک مرکز بزرگ و هزینه تأسیس دانشگاهی با موضوع ادیان را هم در اختیار بگذارند! تا جایی که به خاطر دارم فرمودند افرادی از وزارت خارجه و بعضی از مسئولان فرهنگی نیز مدافع این کار بودند و آن را فرصتی بزرگ برای فعالیت‌های بین‌المللی در قم می‌دانستند! می‌فرمودند به این همه دست و دل بازی شک کردم و قدری با تفصیل بیشتر برنامه‌ها و خواسته‌های آنها را دنبال کردم دیدم تنها خواسته‌ جدی آنان از ما این است که «نماینده بهائیت» نیز به عنوان نماینده یکی از «اقلیت‌های دینی» در آن کنفرانس حضور داشته باشد حتی اگر سخنرانی هم نکند! مصباح بصیرت و درایت و آن حکیم فرزانه و بریده از دنیا و اعتبارات دنیوی، می‌فرمودند دشمنان ما اینگونه حساب‌شده و هدفمند دنبال تحقق اهداف پلید خود هستند و باید هوشیار بود. 🔻بصیرت مصباحی کجا و بی‌درایتی و ... برخی دیگر از مدعیان کجا! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
پس از پیشنهاد حجت‌الاسلام دکتر رئیسی در مورد اعطای جایزه مصطفی در حوزه علوم انسانی، حجت‌الاسلام دکتر شریفی دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از این اقدام حمایت و ابعاد مختلف آن را تشریح کرد. متن کامل نامه: https://scih.ir/Itf8G مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch
🟢موفقیت و مدیریت زمان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدیریت زمان از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌ها و زندگی‌های موفق است. به تعبیر علیه السلام: «قِوَامُ الْعَيْشِ حُسْنُ التَّقْدِيرِ وَ مِلَاكُهُ حُسْنُ التَّدْبِيرِ؛ استواری و پایداری زندگی به برنامه‌ریزی درست و تکیه‌گاه آن مدیریت صحیح است.» تفاوت افراد موفق و ناموفق در میزان ساعات شبانه‌روز آنان نیست! تفاوت آنان در «مدیریت» ساعات شبانه‌روز است. افراد موفق همیشه برای انجام به موقع و با حوصله همه کارهای ضروری و لازم خود، وقت کافی دارند! اینان مهارت «مدیریت زمان» را دارند. در مقابل، کمبود وقت، یکی از گلایه‌های همیشگی افراد ناموفق است. اینان برای انجام هیچ کاری وقت کافی ندارند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢«جام جم»، «آينه‌ی سکندر» و «رادار»! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امروزه رادارها به تناسب قدرتی که دارند، می‌توانند از فاصله‌های‌دور، اشيائی را مکان‌يابی و ردگيری کنند. آنگونه که در داستان‌ها و افسانه‌ها آمده است گويا پادشاهان گذشته نيز از چنين رادارهايی براي اطلاع از اوضاع مملکت خود و همچنين ممالک اطراف برخوردار بوده‌اند. في‌المثل در داستان سلامان و ابسال گفته می‌شود که وقتی سلامان و ابسال فرار کردند و به آن سوی دريای مغرب رفتند، پدر سلامان که پادشاه بود ابزاری در اختيار داشت که می‌توانست با آن، مکان آنها را تشخيص دهد! به تعبير طوسی در شرح اشارات «و كان للملك آلة يطلع بها على الأقاليم و ما فيها - و يتصرف في أهاليها فاطلع بها عليهما» يا گفته می‌شود که اسکندر مقدونی آيينه‌ای جهان‌نما داشته است! حافظ در اشاره به همين مسأله است که می‌گويد: آيينه‌ی سکندر جام می است بنگر تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢نمایش ذات نژادپرستانه غربیان در رفتار نماینده خودخوانده خدا و مسیح در روی زمین! ــــــــــــــــــــ 🔶گویا نژادپرستی در ذات انسان غربی نهفته است حتی اگر خود را نماینده خدا و مسیح در روی زمین بداند 🔷ببینید واکنش نژادپرستانه فرانسیس را به احوالپرسی یک کاردینال سیاه‌پوست! در کتاب روح القوانين، که یکی از کتاب‌های مقدس دنیای مدرن و منبع فکری روشنفکران غربزده وطنی به شمار می‌رود و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترين کتاب‌ها در حوزه آزادی، حقوق طبيعی، برابری، تفکيک قوا و امثال آن یاد می‌شود، می‌گوید: «اين موجودات که يکسره به رنگ سياه هستند با چنان بينی پهن کمتر می‌توانند مورد ترحم قرار گيرند. من باور نمی‌کنم خدا با شعوری که دارد اين موجود کريه را با آن موهای وزوزی و لب‌های کلفت و بينی پهن به عنوان انسان خلق کرده باشد. ... اگر آنان را انسان بدانيم اين سوء ظن پديد می‌آيد که پس ما دودمان مسيحی نيستيم.» (روح القوانين، کتاب 15، فصل5) 🔻این نگاه‌های نژادپرستانه و غیرانسانی را بگذارید در کنار نگاه بلند قرآنی و اسلامی که تا همیشه زندگی وجدان آدمیان را خطاب قرار می‌دهد که: يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبير(حجرات، ۱۳) 🔻و عجیب است که این فرهنگ منحط غربی و لیبرالی برخی از آدم‌نمایان را چنان مسخ کرده است که قرآن را به جرم نادیده‌گرفتن حقوق انسان‌ها و ترویج خشونت و آتش می‌زنند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
بر اساس نتایج رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴: برترین دانشگاه‌های ایران در هر کدام از شاخص‌های پنجگانه، عبارتند از: ۱. در شاخص‌ آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ ۲. در شاخص محیط پژوهشی، دانشگاه علم و صنعت ایران؛ ۳. در شاخص کیفیت پژوهش، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل؛ ۴. در شاخص چشم‌انداز بین‌المللی، «دانشگاه بین‌المللی قم»؛ ۵. و در شاخص ارتباط با صنعت، دانشگاه صنعتی شریف. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢حوزه علمیه؛ از درس‌های ۳۰۰ نفره تا کرسی‌های ۳ نفره: اضمحلال یا ارتقا؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چند روز قبل (۱۲ مهر ۱۴۰۲) عده‌ای از اساتید محترم قم در نشستی با عنوان «بررسی مشکلات دروس آزاد»، به نقد وضعیت موجود درس‌های حوزه علمیه پرداختند و نکاتی را مطرح کردند که به نظرم نیاز به تأمل و توجه بیشتر دارد: از جمله آنکه یکی از اساتید بزرگوار، در نقد وضعیت فعلی دروس سطوح عالی حوزه، با تأسف فرموده‌اند: «ما در چند سال گذشته اساتیدی داشتیم که ۲۰۰ یا ۳۰۰ شاگرد داشتند؛ اما امروز درس‌هایی داریم که دو یا سه یا پنج شاگرد دارد. اگر استادی شش شاگرد داشته باشد، باید خوشحال باشد که درسش دائر شده است. این، وضعیت حوزه ما است‌» یکی دیگر از اساتید در تأیید این سخن، گفته است: «در سال‌های قبل، در درس کفایه و مکاسب و رسائل، بیش از ۳۰۰ نفر در کلاس برخی از اساتید حضور داشتند؛ امسال بعضاً به دو نفر رسیده است؛ برخی اصلاً هیچ شاگردی نداشتند و درس‌هایشان تعطیل شد.» و سپس گفته‌اند اگر برای این مسأله چاره‌ای عاجل اندیشیده نشود «دو سال دیگر از درس‌های آزاد خبری نیست و حوزه‌ای نداریم»! و در ادامه پیشنهادهایی برای اصلاح این وضعیت و احیای کلاس‌های شلوغ و پرمخاطب دروس عالی حوزه بیان کرده‌اند از جمله اینکه: 1.«درسها باید در اطراف حرم باشد»؛ 2.«خوابگاه‌های اطراف حرم باید به مدرس تبدیل شود»؛ 3.«مردم باید طلبه‌هایی که به درس می‌آیند را ببینند» 4.«مراکز تخصصی فقهی باید تعطیل شود» جز چند مرکز محدود که زیر نظر مراجع تقلید اداره می‌شوند، آن هم به احترام آنها؛ 5.«طرح استادمحوری باید تعطیل شود» با اعتذار، عرض می‌کنم که به باور این طلبه ناچیز، آن آسیب‌شناسی و این راه‌حل‌ها، نشان‌دهنده آن است که فهم روشن و درستی از یک نظام آموزشی ایده‌آل حوزوی و آسیب‌های آن و راه‌های تحقق آن، در ذهن این عزیزان وجود ندارد؛ نظامی آموزشی که محصول آن پرورش مجتهدان اسلام‌شناس و نظریه‌پردازان اسلامی در علوم انسانی و اجتماعی باشد. این عزیزان توجه نکرده‌اند که نسل کلاس‌های درسی ۳۰۰ نفره ده‌ها سال است که در مراکز آموزشی دنیا برچیده شده است. حتی نسل کنفرانس‌های علمی پرتعداد در حال برچیده شدن است. در پیشرفته‌ترین مراکز علمی، بسیاری از مشهورترین دانشمندان جهان، کلاس‌های درسی و پروژه‌های تحقیقاتی خود را با چند نفر محدود که غالباً به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسند، دنبال می‌کنند و هرگز به خود اجازه نمی‌دهند که در کلاس‌های درسی ده نفره شرکت کنند. چه رسد به ۳۰۰نفره! بزرگ‌ترین دانشمندان و نظریه‌پردازان دنیا در علوم مختلف، سالانه هزینه یک یا دو نفر دانشجوی پست‌دکتری را می‌پردازند تا هم آنان را رشد دهند و هم پیشرفته‌ترین تحقیقات خود را با همکاری آنان به سرانجام برسانند و به جامعه جهانی عرضه کنند. 🔸 ادامه دارد 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢حوزه علمیه؛ راه شناخت سرآمدان و مراجع علمی: «کثرت شاگردان» یا «توجه نخبگان»؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ همانطور که در پست پیشین گفته شد، در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ عده‌ای از اساتید محترم قم در نشستی با عنوان «بررسی مشکلات دروس آزاد»، به نقد وضعیت موجود درس‌های حوزه علمیه پرداختند، برخی از اساتید حاضر در آن نشست ابراز داشته‌اند که در گذشته با توجه به کثرت شاگردان می‌توانستیم اساتید برتر را شناسایی کنیم! و چنین اساتیدی معلوم همگان می‌شدند اما با تضعیف دروس آزاد چگونه می‌توان اساتید برتر را شناخت! با اعتذار عرض می‌کنم که چنین معیاری نه در گذشته معیار درستی برای تشخیص اساتید و محققان برتر بوده است و نه الان هست. اساساً مدتهاست که چنین معیارهایی برای تشخیص جایگاه علمی افراد، منسوخ شده است. در دنیای کنونی اندیشمندان و مجتهدان و نظریه‌پردازان و نخبگان را از راه انجام پروژه‌های تحقیقی بزرگ و تاثیرگذار و مقبول جامعه نخبگانی می‌شناسند. و نه «وسعت بیت» و «کثرت حلقه مریدان»! مرجعیت علمی آنان را با توجه به فراوانی ارجاعات و استنادات به نوشته‌های آنان، و ضریب تأثیر مقالات و تحقیقات آنان، تعیین می‌کنند؛ و نه رنگ لباس و عمامه یا شکل و شمایل ظاهری و یا دفتر و دستک‌های چشم‌پرکن و یا وسعت حلقه مریدان و حمایت احزاب سیاسی و رسانه‌های اجتماعی و حتی دریافت و پرداخت وجوهات و امثال آن. به باور این بنده، حوزه قویم و قوی و ریشه‌دار قم می‌تواند و می‌باید عهده‌دار تعیین معیارهای علمی و تعیین سالانه سرآمدان علمی و کرسی‌های برتر آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه و صنعت باشد. برای شناخت اساتید برتر لازم است شاخص‌های مختلفی مثل شاخص آموزش، شاخص پژوهش، شاخص فرهنگی، شاخص شاگردپروی و شاخص جایگاه علمی در گستره بین‌الملل و دست کم «حوزه‌های علمی اسلامی در جهان اسلام» را تعیین کند و با تکیه بر اصالت‌های حوزوی و معیارهای علم‌سنجی اسلامی، اندیشمندان و محققان برتر خود را در همه سطوح علمی به صورت سالانه، به جامعه حوزوی و غیرحوزوی معرفی کند. 🔸 ادامه دارد 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢سرقت علمی: بیماری مزمنی که باید درمان شود 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سرقت‌علمی از «بیماری‌های مزمن» و «زخم‌های کهنه‌ای» است که قرن‌هاست در عالم اسلام مطرح بوده است؛ اما مع‌الأسف تاکنون یک ساختار قانونی‌ بازدارنده و عبرت‌آموز برای درمان آن تدبیر نشده است! به همین دلیل همواره در حال شیوع بوده و اکنون به حدی رسیده است که ممکن است حیثیت و آبروی مراکز علمی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین دلیل تا دیر نشده است لازم است با «وضع قوانین عبرت‌آموز» و «تدبیر ساختارهایی محققانه» و «تشکیل کمیته‌های بیماری‌یاب» و «تاسیس ساختارهای بازدارنده»، نه تنها مبتلایان به این ویروس شناسایی شده و در قرنطینه قرار داده شوند؛ بلکه اخطارهای لازم به دیگران هم داده شود که مبادا از روی غفلت یا هوای نفس مبتلای به این بیماری شوند. از نمونه‌های تاریخی این بیماری، داستانی است که ابوالقاسم (م۴۶۵ق) در ابتدای کتاب ارزشمند کشف المحجوب خود می‌گوید: «آنچ بابتداء كتاب نام خود اثبات كردم مراد ازين دو چيز بود يکي نصيب خاص و ديگر نصيب عام آنچ نصيب عام بود آنست کي چون جهلة اين علم كتابي نو ببينند كي نام مصنف آن به چند جاي بر آن مثبِت نباشد، نسبت آن كتاب به خود كنند و مقصود مصنف از آن برنيايد كي مراد از جمع و تأليف و تصنيف كردن بجز آن نباشد كي نام مصنف بدان كتاب زنده باشد و خوانندگان و متعلمان وي را دعاي خير گويند كي مرا اين حادثه افتاد به دو بار يكي آنك ديوان شعرم كسي بخواست و باز گرفت و اصل نسخه جز آن نبود آن جمله را بگردانيد و نام من از سر آن بيفكند و رنج من ضايع كرد –تاب الله عليه- و ديگر كتابي كردم هم اندر طريقت تصوف نام آن «منهاج الدين» يكي از مدعيان ركيكه كه كراي گفتار او نكند، نام من از سر آن پاك كرد و به نزديك عوام چنان نمود كه وي كرده است هر چند خواص بر آن قول بر وي خنديدندي تا خداوند تعالي بي بركتيِ آن بدو در رسانيد و نامش از ديوان طلاب در گاه خود پاك گردانيد اما آنچه نصيب خاص بود آنست که چون کتابي بينند و دانند که مؤلف آن بدان فن و علم عالم بوده است و محقق، رعايت حقوق آن بهتر کنند و بر خواندن آن و ياد کردن آن بجدتر باشند و مراد خواننده و صاحب کتاب از آن بهتر بر آيد.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢سنت‌گرایی‌ بازدارنده: از «تقدیس» کتاب‌های پیشینیان تا «تنقیص» کتاب‌‌های معاصران! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔷برخی از اساتید حاضر در نشست «بررسی مشکلات دروس آزاد» با تقدیس کتاب‌های و و ، به تنقیص کتاب‌هایی مثل شهید صدر و فی الاصول و و امثال آنها پرداخته‌ و با تعریض به نویسندگان این کتاب‌ها، نکات عجیبی در این زمینه مطرح کرده‌اند! 🔻بنده قصد بیان نقاط قوت و ضعف کتاب‌های پیشینیان و یا کتاب‌‌های جدید را ندارم؛ چرا که چنین کاری به فرصتی فراخ و مجال و مکانی دیگر نیازمند است؛ اما بر این باورم که مخالفت با کتاب‌های جدید و تقدیس بی‌چون و چرای کتاب‌های پیشینیان و اصرار بر اینکه هیچ کتابی توانایی جایگزینی مکاسب و رسائل و کفایه را ندارد، تصور و اندیشه‌ای بسیار مخرب است. نوعی سنت‌گرایی بی‌وجه و متوقف‌کننده است. ✔️کتاب‌ها و مباحث جدید، نه تنها مورد اقبال استادان آگاه نسبت به مقتضیات زمان قرار گرفته‌اند، که مباحثی بسیار ضروری و لازم برای دنیای جدید دارند. ✔️افزون بر این، نشان دهنده ظرفیت‌های نهفته در منابع سنتی فقه و اصول هستند. 🔶به همین دلیل، حوزه علمیه نه تنها باید چنین کتاب‌هایی را ارج نهاده و برصدر نشاند؛ بلکه نویسندگان آنها را نیز باید بر صدر نشانده و ارج نهد. آنان جرئت و جسارت استخراج مباحثی روزآمد در حوزه «روش استنباط» و «فقه ساختار»ها و شرکت‌ها را داشته‌اند. با ارج‌نهادن به نویسندگان و طراحان چنین کتاب‌هایی، زمینه نوآوری‌های بیشتری در حوزه‌های علمیه فراهم خواهد شد. 🔶رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حدود ۳۰ سال پیش چقدر زیبا فرمودند: «این کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائل و مکاسب و کفایة». نه، یک روز رسائل نبود، یک روز مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد. این‌چنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این کتابها را پیدا کنیم و یک کتاب بی‌عیب در اختیار بگذاریم؛ ببینیم آیا این ترتب علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢فایده مداومت بر قرائت آیات پایانی سوره حشر از زبان آ‌یت‌الله شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله می‌فرمودند یکی از آثار مداومت بر تلاوت آیات پایانی سوره حشر این است که پس از مرگ و در شب اول قبر وقتی که دو فرشته نکیر و منکر از طرف پروردگار عالم برای سؤال و جواب حاضر می‌شوند و می‌پرسند: «من ربّک؟» انسان می‌تواند سه آیه پایانی سوره حشر را در پاسخ بگوید: هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ* هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ* هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ (حشر، ۲۲-۲۴) و می‌فرمودند وقتی که نکیر و منکر چنین پاسخی را می‌شنوند: «مبهوت و متحير مي‌شوند؛ چون اين معرّفي حق است به زبان حق، نه معرّفي حق به زبان خلق!» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢آفت اجتماعی سخن‌چینی در حکایتی از غزالی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از بدترین رذایل اخلاقی در عرصه زیست اجتماعی «سخن‌چینی» و «نمّامی» و «دو به هم ‌زنی» است. این رذیله مجمع بسیاری از رذایل دیگر اخلاقی نیز هست: رذایلی چون دروغ، غیبت، فریب‌کاری، بی‌وفایی، خیانت، دورویی، و .... به همین دلیل، عارفان و اخلاقیان مسلمان به تبع قرآن و روایات، فراوان در این موضوع سخن گفته و تبعات فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی آن را برشمرده‌اند. در کتاب احیاء علوم الدین و همچنین در کتاب کیمیای سعادت به تفصیل درباره آن سخن گفته است. از جمله در کتاب کیمیای سعادت با نقل حکایتی، برخی از آفات اجتماعی این رذیله را نشان می‌دهد: «و يكى غلامى مى‏فروخت. گفت: «در وى هيچ عيبى نيست مگر نمّامى و تخليط.» آن كس گفت: «باكى نيست.» و بخريد. آن غلام چون روزى چند بگذشت، فرا زن خواجه گفت: «اين خواجه، تو را دوست نمى‏دارد و كنيزكى خواهد خريد. اكنون چون خواجه بخسبد استره [تیغ] برگير و از زير حلق وى مويى چند باز كن، تا من تو را بدان جادويى كنم كه خواجه عاشق تو شود.» و فرا خواجه گفت: «اين زن تو بر كسى عاشق است و تو را بخواهد كشت. تو خويشتن خفته ساز تا ببينى.» خواجه شب خويشتن خفته ساخت. زن همى‏آمد و استره در دست گرفته، بر بالين خواجه بنشست و ريش وى فراكشيد تا مويى بُرَد. خواجه را هيچ شك نماند كه وى را بخواهد كشت: برجست و زن را بكشت. قبيله زن چون خبر يافتند برفتند و خواجه را به عوض زن بكشتند، و خويشان بسيار بودند از هر دو قبيله، به يكديگر بر آويختند و خلق بسيار كشته شد در جنگ از هر دو جانب، به شومى نمّامى وى.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نشانه‌های فروپاشی نرم رژیم صهیونسیتی 🔹طوفان اقصی به هاروارد هم رسید 🔻تجمع دانشجویان دانشگاه هاروارد در دفاع از مظلومان غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢مشاهده امواج «طوفان الاقصی» در دانشگاه هاروارد و استنفورد 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ غربیان تاکنون همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا مانع آگاهی دانشگاهیان‌شان از فجایع صهیونیست‌ها شوند. به همین دلیل، هیچ مخالفتی با رژیم صهیونیستی را برنمی‌تافتند و حتی با تردید در هولوکاست نیز به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کردند. هر دانشمندی را در هر سطحی که باشد صرفاً به دلیل تشکیک در مسأله هولوکاست یا نقد آن بلافاصله از دانشگاه اخراج کرده یا محدودیت‌های اجتماعی فراوانی برای او ایجاد می‌کردند. فهرست بلندی از اخراج‌شدگان را می‌توان برشمرد. به عنوان نمونه: 1.روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی، که به دلیل تشکیک در هولوکاست تحت شدیدترین فشار‌های دولت فرانسه و سایر دولتمردان غربی قرار گرفت! 2.آدام برومبرگ‌، استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ، که به علت یک انتقاد کوچک از رژیم صهیونیستی از دانشگاه اخراج شد. 3.آنتونی‌هال، استاد دانشگاه لث بریج کانادا، که تنها به دلیل تشکیک در هولوکاست آن هم با ارائه اسناد و مدارکی علمی، از دانشگاه اخراج شد! 4.دیوید میلر، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس، که به جرم انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، از دانشگاه اخراج شد! 5.تیم ‌اندرسون، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، که به دلیل مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی، از دانشگاه اخراج شد! 6.برونو گلنیش، استاد دانشگاه لیون فرانسه، به صرف زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق شد! 7.توماس بِرِنان، استاد دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا، به دلیل توئیتی که درباره مافیای یهودی زده بود، از دانشگاه اخراج شد! 8.جوی کارگا، از دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا، صرفا به دلیل ارائه اسنادی که عامل حمله 11 سپتامبر را صهونیست‌ها می‌دانست، از دانشگاه اخراج شد! 🔻اما در روزهای اخیر شاهدیم که امواجی از طوفان الاقصی به دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، استنفورد، جرج تاون و نیویورک نیز رسیده است. سی انجمن دانشجویی دانشگاه هاروارد، برای نخستین بار در بیانیه‌ای مشترک، رژیم صهیونیستی را مسئول همه خشونت‌ها علیه فلسطینیان معرفی کردند و نوشتند «خشونت اسرائیل حتی کوچکترین جنبه‌های زندگی فلسطینیان را در طول ۷۵ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است» در عین حال، این موضع‌گیری انسانی انجمن‌های دانشجویی، با مخالفت شدید مسئولان دانشگاه هاروارد مواجهه شده است: لاورنس سامرز، استاد اقتصاد و رئیس پیشین دانشگاه هاروارد، سکوت مسئولان فعلی در قبال این بیانیه را تقبیح کرده است! برخی دیگر نوشتند به خاطر این بیانیه از انتساب به دانشگاه هاروارد خجالت‌زده‌اند! رئیس فعلی دانشگاه هاروارد، خانم کلودین گِی، در بیانیه‌ای منفعلانه فلسطینیان را محکوم کرد! یکی دیگر از سرمایه‌داران صهیونیست گفته است لازم است اعضای همه این سی انجمن معرفی شوند تا هیچ وقت در هیچ کجا استخدام نشوند! 🔶اما خون بیگناهان و آه مظلومان غزه و فلسطین، دیر یا زود امواجی از آگاهی و بیداری در ذهن و ضمیر ملت‌ها ایجاد خواهد کرد و به زودی فروپاشی نرم رژیم صهیونیستی را به فروپاشی سخت تبدیل خواهد کرد. ان شاءالله 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بیمارستانی که میزبان کودکان جنگ‌زده بود، آماج بمباران رذالت بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها شد... 🎥 کلیپ اول: دیروز بیمارستان المعمدانی؛ محوطه‌ای که بچه‌ها را مشغول می‌کردند و در واقع محل بازیشان بوده 🎥 کلیپ دوم: امشب پس از بمباران و جنایت جنگی ددمنشانه‌ی صهیونیستی 🌐 أخ في الله 📌 روا نیست که همچنان برخی اساتید حوزه اعلام موضع علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی نکنند و به سکوت خویش ادامه دهند... علما مسؤولند... @Manahejj
🏴 پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفی رییس دانشگاه قم در پی جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمينَ مُنْتَقِمُون‏ ▫️در آخرین مرحله از جنایات ده‌ها ساله صهیونیست‌های غاصب علیه ملت مظلوم فلسطین، چندین روز است که جهان، شاهد یک نسل‌کشی آشکار است. اوج این قساوت و شقاوت و رذالت، شب گذشته در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه نمایان شد: «شب شرمندگی زمین و زمان». مشاهده اجساد تکه‌تکه شده زنان و کودکان؛ مجروحان و همراهان؛ و پرستاران و پزشکانِ این بیمارستان، دل هر انسانی را به درد می‌آورد. این جنایت هولناک، «سبعیت صهونیستی» و «رذالت حامیان غربی صهیونیسم» را به جهانیان نشان داد. دانشگاه بین‌المللی قم و همه دانشگاهیان شهر قیام و انقلاب، آمادگی خود را برای هر گونه فداکاری و جانفشانی در راه آرمان بلند آزادی قدس شریف اعلام می‌دارند. ما معتقدیم چنین جنایاتی هر اندازه شقاوتمندانه باشد، نه تنها نشانه قدرت و برتری نیست که گواهی گویا بر ترس و بزدلی و شکست مفتضحانه و غیرقابل ترمیمی است که اخیراً متحمل شده‌اند. «قصابان صبرا و شتیلا و المعمدانی» بدانند که چنین جنایاتی نمی‌تواند مانع «امواج کشنده‌ی طوفان الاقصی» شود. در عین حال، کمترین انتظار از عالمان و آگاهان و دانشگاهیان، در گوشه و کنار جهان این است که نه تنها در محکومیت چنین جنایت هولناکی درنگ نکنند؛ بلکه با قلم و زبان خود و با همه توش و توان خود، اجازه ندهند خون به ناحق ریخته بیگناهان غزه و بیمارستان المعمدانی بی‌جبران بماند. خون‌بهای آن مظلومان بی‌دفاع، چیزی جز ریشه‌کنی صهیونیسم بین‌الملل و آزادی قدس شریف و اخراج این غاصبان جلاد از سرزمین فلسطین نخواهد بود. و بدون تردید، این کار توسط آزادی‌خواهان و مجاهدان و ظالم‌ستیزان جهان، انجام خواهد گرفت. ان شاء الله تعالی. «وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز» رئیس دانشگاه قم احمدحسین شریفی ۲۶/ ۷/ ۱۴۰۲ 🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
🔴شورای تأمین امنیت قصابان و غاصبان! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حمایت صریح و ضمنی سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین این پیام ضمنی را به همه ملت‌های مظلوم به ویژه کشورهای اسلامی می‌دهد که خون بی‌گناهان برای «سازمان ملل»، «شورای امنیت» و ده‌ها سازمان عریض و طویل دیگری که با پول کشورهای عضو اداره می‌شوند، هیچ ارزشی ندارد. آنها در بزنگاه‌ها هیچ اقدامی برای تأمین امنیت مظلومان نخواهند کرد. سکوت در برابر جنایت بی‌سابقه بیمارستان المعمدانی نشان داد که شورای امنیت، دغدغه امنیت درندگان و گرگان را دارد و نه مظلومان و ستمدیدگان. معتقدم اولاً، ادامه عضویت ملت‌های مسلمان در چنین سازمان‌هایی هیچ منطق و عقلانیتی ندارد. جنایتی هولناکتر از حمله به بیمارستان المعمدانی سراغ دارید؟ مگر نه اینکه اغلب اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت با تمام وجود از این جنایت حمایت کردند؟! و حتی دو نوبت قطعنامه پیشنهادی آتش بس را وتو کردند؟ آیا در صورت حمله اتمی اسرائیل به یک کشور اسلامی می‌توان به چنین سازمانی برای تأمین امنیت تکیه کرد؟ ثانیاً، جمهوری اسلامی به عنوان تنها تکیه‌گاه جبهه جهانی مستضعفین، برای تأمین امنیت خود و برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم، راهی جز قوی شدن و مجهز شدن به بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی ندارند؛ تهیه و تأمین هر نوع سلاح بازدارنده‌ای، واجب است. «باید قوی شد؛ چرا که در این نظم جنگلی غرب‌ساخته، ضعیف پایمال و لگدمال است.» قدرت نظامی و دفاعی بازدارنده، از مهم‌ترین شرایط برچیدن «نظم جنگلی اومانیستی» و طراحی و استقرار «نظم نوین تئوئیستی و توحیدی» است. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹