eitaa logo
احوال حوزه
2.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺‌‌ توصیه‌‌ به جوانهایی که از قبیل شما بودند تا چند سال قبل از این، امروز بحمدالله در رده‌های مدیریتی قرار گرفتند سعی کنند این مسئولیت کنونی را پله‌ای برای مسئولیت های بالاتر قرار ندهند، این توصیه‌ی اول من است. توصیه‌ی مهمتر من این است. این‌جور نباشد که ما بگوییم حالا این یک سابقه برای ما درست میکند برای مسئولیتهای بالاتر، نه، بچسبید به همین کار، ، متمرکز بشوید روی مسئله، مسئله‌ای که به شما مربوط میشود، چه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ، بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حل آن مسئله‌ای باشید که به شما محوّل شده. ۱۴۰۱/۲/۶ کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔴آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه؛ در نشست صمیمی با مدیران رسانه های قم: 🔶بارها عرض کرده‌ام که حوزه به همان میزان که مطالبه گر است، به همان میزان وقتی مساله و آسیبی وجود دارد، باید پاسخگو و مسئولیت‌پذیر هم باشد. 🔶بر اساس مطالعات پایه و اسناد بالادستی اولین برنامه ۵ ساله حوزه تدوین شد. در این برنامه ۵ ساله، ۴۰ مضمون، ۳۶۰ هدف و ۱۰۰۰ شاخص برنامه ای پیش بینی شده است. رویکرد این برنامه، حوزه دانش بنیان، حوزه اخلاق و تربیت مدار، حوزه اجتماعی مردمی، حوزه پاسخگو، حوزه بین المللی و حوزه انقلابی می باشد که به عنوان راهبردهای اصلی حوزه در نظر گرفته شده است. 🔶قطعا انقلاب اسلامی به کنشگری دقیق و مهم و سریع حوزوی بسیار نیازمند است. هیچ هفته‌ای از من بدون ارتباط با کف جامعه و دانشگاه و... سپری نمی‌شود. با فرض کارهای بسیار بزرگی که انجام شده است، فاصله بسیاری با نیاز و اقتضائات امروز جامعه داریم. 🔶در مقام اقدام و عمل نیز در سالهای اخیر اقدامات مناسبی انجام شده است ولی خود را نیازمند نقد و راهنمایی و کمک می‌دانیم. 🔶کارها و تولیدات عظیمی که در این سالها انجام شده هنوز نهان است و قدرت رسانه‌ای ما باید این قدرت را در فضای مجازی ایجاد کند که این معارف را به جوانان و همه دنیا منعکس کند. 🔶روح همه نظامات جامع و اسناد حوزه، رسیدن به حوزه انقلابی است. لایه عمیق تر حوزه انقلابی، پاسخگویی حوزه به مشکلات است. نگاه افراطی و تفریطی نیز در این زمینه پذیرفتنی نیست. نگاه رهبری و امام راحل نیز ملاک و معیار عمل ما در حوزه است. 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 حالتی رفت که محراب به فریاد آمد 🎙 مروری بر مناجات حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در مسجد کوفه (حجه الاسلام طبیب زاده) 📻 قسمت اول کاری از هیأت خانگی بیت‌الزهرا(س) - شیراز رمضان ۱۴۰۱ شمسی 🌙 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔻 مدل پیشرفت در حوزه علمیه ... ✅(قسمت اول) ⬅️ سنت حوزه های علمیه براساس دو مقوله تقوا و دانش بود . این دو را که در فردی می دیدند،بزرگانی که مرجعیت را برعهده داشتند،افراد جوان تر را تائید می کردند ، کاملا مشخص است که در چنین سبکی، شبکه ی تائیدکنندگان، یک شبکه گسترده ی عجیب و غریب و پیچیده ای که مردم از آن بی اطلاع باشند نبوده است . 🔻 حال و در عصر حاضر که تعامل مردم و روحانیت کمتر شده است، این شبکه مردمی و این شبکه روحانیت کمتر در تائید یا رد فرد روحانی، تاثیری از یکدیگر می پذیرند . انگار که حوزه شان نخبگانی ش از شان مردمی فاصله گرفته باشد ، یعنی روحانیتی که حوزه می پسندند با روحانیتی که مردم می پسند، دوتاست ⛔️ آیا واقعا چنین است؟ ادامه دارد ... حوزه_روحانیت کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔻 مدل پیشرفت در حوزه علمیه ... ✅(قسمت دوم) ⬅️ به نظر می رسد که مدل پیشرفت در حوزه علمیه از حالت سنتی خود فاصله گرفته است . آن نظارت مستمر و چندین ساله ی یک استاد بر شاگردان خود و ارزیابی آنان از طبع و نظر شاگرد به یک رویکرد مقطعی و حتی تا حدی رزومه ای تغییر مسیر داده است. 🔻 قبلا حتی نفس شاگرد به نفس استاد می رسید و ارزیابی می شد حالا اما رزومه علمی، مقاله، تدریس در کارگاه ها و دوره ها و ... و همچنین سمت های اجرایی شده منشاء ارزیابی و آزمون شاگرد. 🔰 آیا رزومه های علمی من درآوردی و ژورنالیستی طلبه و روحانی می تواند معیار صحیح مهارت ذاتی این فرد باشد؟ 🔰 آیا مردم با مهارت های ذاتی روحانی و طلبه کار دارند یا با رزومه و عناوین؟ ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 حالتی رفت که محراب به فریاد آمد 🎙 مروری بر مناجات حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در مسجد کوفه (حجه الاسلام طبیب زاده) 📻 قسمت دوم کاری از هیأت خانگی بیت‌الزهرا(س) - شیراز رمضان ۱۴۰۱ شمسی 🌙 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تنها شاهد ترور استاد مطهری، مرحوم مهندس کتیرایی از نحوه ترور می گوید... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
33.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دانشمندی که به‌خاطر روشنگری شهید شد 🔹روز معلم مبارک 🌹 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔻 مدل پیشرفت در حوزه علمیه ... ✅(قسمت سوم) ⬅️ امروزه ارزیابی مردم از یک طلبه بسیار مستمرتر از ارزیابی اساتید و مدیران حوزه ها از طلاب شان است. نفس طلبه با نفس مردم برخورد دارد، مردم غم یک طلبه، شادی یک طلبه، معاش یک طلبه و تعاملات او را و دانش او را در برخورد با مسائل شان می بینند . 🔻 اما یک مدیر حوزه و حتی استاد حوزه چنین شناختی از طلبه ش ندارد. این یعنی طلبه ای که مردم می پسندند جنبه های مهارتی او مهم تر است تا جنبه های رزومه ای و مقاله ای و حتی علمی که در حوزه به او آموزش می دهند. 🔻در حوزه ملاک، اتصال اندیشه طلبه به مستندات فقهی و روایی و سنت و عقل و قرآن است و هرچه که کاوش علمی و دانش او بیشتر منطبق با آیات و روایات باشد، فضیلت بیشتری برای او قائل هستند. یعنی سخنرانی و نویسندگی مهارت مهم تری محسوب می شود اما در میان مردم،چنین معیاری بسیارکمتر موردپسند است، چرا که مردم کسی را می خواهند که دل شان را آرام کند،مشکلات روحی و دعواها و غم های شان را کم کند و این جنبه ها کمتر ارتباطی با آن معیارهای حوزه دارد 🔴 حال کدام روحانی موثرتر است: ✅ روحانی که مردم می پسندند ✅ یا روحانی که حوزه می پسندد؟ ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔻 مدل پیشرفت در حوزه علمیه ... ✅(قسمت چهارم) ⬅️ مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند که توصیه میکنم که در فعالیت های خود از رزومه سازی بپرهیزید... 🔸در بین مردم کارکردن، رزومه نمی خواهد . ادب فرد، علم فرد، مهارت های ارتباطی و مدیریتی فرد، منابع مالی که بتواند کمک کند و‌... اهمیت دارد . اما در حوزه علمیه امروزی، رزومه اهمیت پیدا کرده است . 🔻 در مسئولیت هایی مثل امامت جمعه، نمایندگی های ولی فقیه و... نیز رزومه مساله مهمی شده است . 🔻 اما برای امامت جماعت یک مسجد ‌کمتر بحث رزومه مطرح است. 🔰 آیا روحانیت اول انقلابی که تحت نظارت و تعلیم اساتید به راه رسیده و بزرگ خود تعلیم دیده بودند و منشاء انقلابی به چنان وسعتی بودند با روحانیت امروز که فقط ساعاتی در روز زیرنظر استاد خود هستند و کمتر معاشرتی دارند قابل مقایسه هستند؟ ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 حالتی رفت که محراب به فریاد آمد 🎙 مروری بر مناجات حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در مسجد کوفه (حجه الاسلام طبیب زاده) 📻 قسمت سوم کاری از هیأت خانگی بیت‌الزهرا(س) - شیراز رمضان ۱۴۰۱ شمسی 🌙 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
پیام حقوقی ‍ ‍ ✍️شرایط اعدام دختر باکره بر طبق قانون چیست؟ ✅به غلط مشهور شده است که اگر به هر دلیل حکم اعدام دختری باکره از سوی دادگاه صادر گردد به ناچار بایستی به ازدواج کسی درآید و بکارت او زائل گردد! چنین مطلب بی منطق و خلاف اخلاقی، هیچ گاه در قوانین ایران وجود نداشته است و سراسر کذب و تحریف قانون است. 🔸بنابراین اگر به حکم قطعی دادگاه، دختری محکوم به اعدام شود فرض کنید قصاص به دلیل قتل، از نگاه قانون تفاوتی بین دختر باکره و غیر آن و حتی ازدواج کرده و ازدواج نکرده وجود ندارد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/ahvaalehowze 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze