eitaa logo
سربازان حضرت زهرا سلام الله
241 دنبال‌کننده
10هزار عکس
9.5هزار ویدیو
231 فایل
نشر با ذکر صلوات آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
ارایش نزد نامحرم نکنید
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر امام زمانم عجل الله تعالی فرج الشریف همگان بخوانند. روایت شده است که حضرت فاطمه(س) درباره قضا شدن نماز و سبک شمردن این فرضیه واجب از پیامبر اسلام(ص) پرسید: ای پدر! مردان و زنانی که نماز را سبک می‌شمرند چه سزایی دارند؟ حضرت به ایشان فرمودند: ای فاطمه، هر مرد و زنی که نمازش را سبک شمارد، خداوند او را به پانزده‏ مصیبت گرفتار می‌نماید: شش چیز در سرای دنیا، سه چیز هنگام مرگ، سه چیز در قبر، و سه چیز در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر. الف) مصیبت‌های دنیا: 1. خداوند، برکت را از عمر او برمی‌دارد. 2. خداوند، برکت را از روزی‌‏اش برمی‌دارد. 3. خداوند نشانه پرهیزکاری را از چهره‌اش محو می‌کند. 4. در برابر اعمالی که انجام داده پاداش داده نمی‌شود. 5. دعایش به سوی آسمان بالا نمی‌رود. 6. مشمول دعای بندگان شایسته خدا نخواهد شد. ب) مصیبت‌های هنگام مرگ: 1. با حالت خواری و زبونی جان می‌دهد. 2. گرسنه می‌میرد. 3. تشنه جان می‌سپارد، به گونه‌‏ای که اگر آب تمام رودخانه‌‏های دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد. ج) مصیبت‌هایی که در قبرش بدان گرفتار می‌گردد از این قرار می‌باشد: 1. خداوند فرشته‌‏ای را بر او می‌گمارد تا او را در قبرش همواره پریشان نگهدارد. 2. گورش را بر او تنگ می‌گرداند. 3. قبرش تاریک می‌شود. د) مصیبت‌های روز قیامت، هنگام بیرون آمدن از قبر: 1. خداوند فرشته‏‌ای بر او می‌گمارد تا در جلوی چشم مردم، او را به رو بر زمین بکشد. 2. حسابرسی او بسیار شدید و با دقت خواهد بود. 3. خداوند نظر رحمت به او ننموده و از بدی‌ها پاکیزه‌‏اش نمی‌گرداند، و برای او عذاب دردناکی خواهد بود. (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏80، ص21، ح 39)
بنام خداوند یس سلام به محضر امام عصر ارواحنافداه 🔸در موضوع حجاب مکرر تذکر دادیم 🔹آیت‌الله نوری همدانی: در ملاقات‌های عمومی و خصوصی گفتیم باید نسبت به وضعیت حجاب، مسئولان حساس باشند و نگرانی متدینین که بجا هم هست، باید برطرف شود.
بنام خداوند بخشنده مهربان 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂 سلام آقا جانم 🌺عجل الله تعالی فرج الشریف نگاه کنید اقایان چقدر این رفتار شما در اجتماع تاثیر دارد... با هم بخوانیم... . یه خانومی تعریف می کرد: 🌷امروز با دخترم بودم. نشسته بودیم تو سالن رادیولوژی. منتظر بودیم‌ اسممونو صدا کنند. فقط من و دخترم چادری بودیم و یک خانوم و دختر کوچولوش، بقیه ی خانوما اکثراً بی حجاب بودند و چند تا بدحجاب. یهو یه آقایی وارد شد با تیشرت و کلاهِ قرمز و شلوارِ جین؛ (تیپی که ظاهراً مذهبی نبود)، یه نگاهی به جمع انداخت و رفت سمتِ سوپر مارکتِ روبروی سالن خرید کرد و برگشت. اومد سمتِ دخترم و یه شکلاتِ تک تک بهش داد و با صدای بلندی که همه بشنون، گفت : بیا دخترِ خوب ! این بابتِ قشنگ و متانتت.😊 همین جمله رو به اون دختر هم گفت و شکلات داد و نشست. سالن، چند لحظه هنگ بود. دو سه نفر شالشونو کشیدن رو سرشون، بقیه سرشونو انداختن پایین. خیلی حرکت جالبی بود مخصوصاً برای آقایون که یه غیرِ مستقیم و دوستانه بود.👏 ✅قشنگتر از اون، حسِ افتخار و زیبا بودن و اعتماد به نفسی بود که این دو تا بچه با چادرِ مشکی (بین اون همه زنِ رنگارنگِ ظاهراً زیبا) به دست آوردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 این مناظره تاریخی خیلی دلچسبه تقدیم به محبان حیدر امیرالمومنین علیه السلام : ((مناظره حاکم )) حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى اکرم صلّى اللّه علیه و آله روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى، وارد شد: حجاج از طرز برخورد و حرکات او که خیلى وزین و بى اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست . بعد از اینکه او را شناخت، از او سؤ ال کرد: تو حُرّه، دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت : بلى .  حجاج گفت : مدتى در انتظار دیدار تو بودم ، زیرا به من خبر رسیده که تو حضرت على علیه السلام را برتر از صحابه پیامبرصلّى اللّه علیه و آله مىدانى و او را بر ابوبکر، عمر، عثمان ، ترجیح مى دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند، بالاتر و بهتر مىدانم ! حجاج گفت: مقصود خویش را روشن تر بیان کن، کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت : بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند، از جمله آدم ، نوح ، لوط، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج ناراحت شده و گفت : واى برتو، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى، اقامه نکنى تو را خواهم کشت . حرّه با کمال شهامت ، به قرآن شریف، تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود، دلیل قاطع از کلام خدا، اقامه کرد و چنین گفت : اى حجّاج ! قرآن درباره حضرت آدم مى فرماید: (وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى ) (38): ((آدم عصیان (ترک اولى ) کرد،)) ولى درباره حضرت على علیه السّلام و خانواده اش علیهم السّلام مى فرماید: (وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً) (39):(سعى و کار شما مورد تقدیر و ستایش است ) به علاوه ، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: (وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه )(40): ((نزدیک این درخت نروید.)) ولى او با همسرش ، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا على علیه السّلام در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. حجاج با صداى بلند گفت : ((اَحْسَنْتِ! اَحْسَنْتِ )) بعد از او تقاضا کرد که برترى على را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت : قرآن مى فرماید: (ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا إمَرْاءَةَ نُوحِ وَ إمْرَاءَةَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحینَ فَخانَتا هُما فَلَمْ یُغْنیا عَنْهُما مِنَ اللّهِ شَیْئاً وَ قیلَ ادْخُلا اَلنّارَ مَعَ الدّاخِلینَ):(41) (خداوند بعنوان مثال براى کافران ، زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گرچه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد و در روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش اند.) امّا حضرت على ابن ابى طالب علیه السّلام را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست . حجاج گفت : اَحْسنتِ یا حرّه ! قبول کردم امّا دلیل برترى على علیه السّلام ر ابراهیم(ع) را بیان کن، حُرّه گفت : خداوند درباره حضرت ابراهیم(ع) در قرآن مى فرماید: (وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى ):(42) (خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى ؛ خطاب رسید: مگر تو ایمان نیاورده اى ؟ عرض کرد: بلى ایمان آورده ام ولى مى خواهم که مطمئن شوم) خدا هم به او نمایاند، امّا على علیه السّلام جمله اى را فرمود، که دوست و دشمن ، آن را نقل کرده اند. حضرت در جواب صعصعه ابن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤ منین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم ؟ - فرمود: ابراهیم علیه السّلام براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت : (رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى ) امّا من آنچنان اطمینان دارم که (لَوْ کُشِفَ الْغِطاءُ ما ازْدَدْتُ یَقیناً):(43) (اگر پرده هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد) حجاج گفت : آفرین بر تو اى حرّه استدلال بسیار خوبى کردى ، حالا بگو، برترى على علیه السّلام بر موسى(ع) چیست ؟ حرّه گفت : حضرت موسى(ع) وقتى که در دفاع از مظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به او خبر دادند که طرفداران فرعون مى خواهند تو را به قتل برسانند. ( فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ ) (44) او در حالى که مى ترسید، از مصر خارج شد و بسوى مدین رفت . امّا حضرت على علیه السّلام در لیلة المبیت، (شب هجرت ) بجاى پیغمبر خوابید و جان خود را بدون واهمه ، فداى پیامبر کرد، این در حالى بود که خطر قتل او، حتمى بود؛ این عمل آن حضرت ، مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت ؛ آنجا که مى فرماید:
(وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ) (45) (بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى فروشند.) حجاج گفت : احسنتِ! حالا دلیل خویش را بر افضلت على علیه السّلام نسبت به حضرت سلیمان(ع)، بیان نما. حرّه گفت : حضرت سلیمان(ع) به خداوند عرضه داشت : (رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى ) (46) (پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد.) امّا على علیه السّلام درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود: (هَیْهاتَ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ فیها) (47) (اى دنیا! از من دور شو و غیر مرا فریب ده ، من نیازى بتو ندارم ، من تو را سه طلاقه نموده ام و رجوعى در آن نیست .) (48) حجاج گفت: «احسنت یا حرّه! اما به کدام دلیل علی را بر عیسی مسیح ترجیح دهی؟» حرّه گفت: «خداوند متعال در قرآن شریف گوید: «اِذْ قالَ اللَّهُ یا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ اَ اَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِی وَ اُمِّی اِلهَیْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قالَ سُبْحانَکَ ما یَکُونُ لِی اَنْ اَقُولَ ما لَیْسَ لِی بِحَقٍّ اِنْ کُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ ما فِی نَفْسِی وَ لا اَعْلَمُ ما فِی نَفْسِکَ اِنَّکَ اَنْتَ عَلاَّمُ الْغُیُوبِ ما قُلْتُ لَهُمْ اِلاَّ ما اَمَرْتَنِی بِهِ»  یعنی «چون خدا، عیسی را گفت که‌ ای عیسی آیا تو مردم را گفتی که من و مادرم را خدا برگیرید عیسی در جواب گفت: خدایا تو منزّهی و من کلام ناحق هرگز نگفته‌ام و اگر گفته‌ بودم تو می‌دانستی چرا که تو از درون من آگاهی ولی من از درون و افکار تو بی‌خبرم و فقط تو آگاهی بر غیب داری و من جز آنچه که تو به دستور دادی نگفته‌ام.» و عیسی قضاوت و حکومت در این مورد را به روز قیامت‌ انداخت ولی چون به علی بن ابیطالب (علیه‌السّلام) نیز قومی در حدّ پرستش گرویدند و قائل به خدائی او شدند در دنیا آنها را مجازات و کیفر فرمود لحظه‌ای تاخیر و ضعف نشان نداد.» حجاج که انگشت تعجّب به دندان گزیده بود گفت: «احسنت یا حرّه! بخدا قسم که در دفاعیّات تو کوچکترین خدشه‌ای وارد نیست.» و آنگاه او را اکرام کرد و جایزه داد. پی نوشت : 38- طه / 121. 39- انسان / 22. 40- بقره / 35. 41- تحریم / 10. 42- بقره / 260. 43- بحار، 40 / 153. 44- قصص / 21. 45- بقره / 207. 46- ص / 35. 47- نهج البلاغه صبحى صالح ، حکمت 77، ص 480. 48- ناسخ التواریخ ، ج امام سجاد(ع )، ص 15 - بحار الانوار،  .↑ مائده/سوره۵، آیه۱۱۶.    ↑ مائده/سوره۵، آیه۱۱۷.    
12.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا علی ابن ابیطالب علیه السلام السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسلام با غیر از علی کامل نمی شد....