⁉️ متن شبهه 👇👇
چرا در آیه 29 سوره بقره خداوند گفته است که اول همه آنچه در زمین وجود دارد را آفرید سپس به آفرینش آسمان پرداخت ولی در آیات 27 تا 33 سوره نازعات خداوند گفته است که اول آسمان را آفرید سپس زمین و آنچه در آن است را آفرید ؟ آیا این یک تناقض آشکار نیست؟
✅ پاسخ 👇👇👇
با دقت در متن عربی این آیات و واژه های که در هر مورد به کار رفته است مشخص می گردد که هیچ یک از این آیاتی که گفته شده، سخنی درباره ترتیب خلقت زمین و آسمان ندارند .
برای فهم این مطلب توجه شما را به واژه هایی که در هر یک از این آیات به کار رفته است جلب می نماییم:
الف) آیه 29 سوره بقره:
هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
در این آیه یکی از عباراتی که در آیه به کار رفته است عبارت «استوی الی السماء» است. مفسرین برای فهم دقیق لغت استوی این مثال را از گفتار عرب آورده اند : كان الأمير يدبر أمر الشام ثم استوى إلى أهل الحجاز : یعنی امیر امور شام را تدبیر کرد و سپس به اهل حجاز رو نمود که کار آنها را نیز تدبیر کند. بر این اساس معنی لغت استوی توجه برای تدبیر است و با دقت در آن معنی آیه چنین می شود : «سپس برای تدبیر به آسمان توجه نمود.» فهم این معنا وقتی کامل می شود که آیه دیگری از قرآن را نیز در کنار این آیه قرار دهیم که می گوید: يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْض : خداوند امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير میكند. (سجده/5)
در ادامه آیه گفته است « فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» کلمه « سَوَّیَ » در کتاب لغت عربی به فارسی قاموس قرآن که یک کتاب لغت محققانه است به معنی برابر كرد، پرداخت و مرتب گردانيد ترجمه شده (قاموس قرآن، ج3، ص328) و کلمه سماء در کتابهای لغت عربی بر اساس ریشه لغت که سمو می باشد اینگونه معنا شده : سَمَاءُ كلّ شيء: أعلاه یعنی آسمان هر چیزی بالای آن است. (مفردات الفاظ قرآن، راغب، ص427)
با این توضیح به نظر می رسد ترجمه درست آیه «اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» چنین می شود:
او کسی است که همه آنچه در زمین است را برای شما خلق کرد سپس برای تدبیر به آسمان نظر نمود پس آنها را هفت آسمان مرتب و برابر و هماهنگ نمود.
گویی خداوند جهت تدبیر امور عالم از عالم مافوق (السماء) در تدبیر خود مراتب هفتگانه ای را قرار داد که هر یک گرچه جزئی از عالم مافوق (السماء) هستند اما نسبت به مرتبه پایین تر خود حکم آسمان را دارند چرا که تدبیر مرتبه پایین تر وابسته به آن است.
علامه طباطبائی ره در تفسیر المیزان می گویند : از آنجا که در این آیه هدف بیان نعمت های داده شده به انسان است (ما همه آنچه در زمین است را برای انسان خلق کردیم) پس ادامه آیه هم می خواهد تکمیل این نعمت را بیان کند و توجه به این مطلب ما را به این نکته می رساند که توجه تدبیری خدا به آسمان به خاطر انسان است و همچنین فهمیده می شود که تنظیم طبقات هفتگانه آن هم به خاطر انسان و تدبیر امور اوست. (المیزان، ج1، ص 113)
با توضیحاتی که داده شد معلوم شد که به هر تقدیر هیچ کدام از لغت های استوی و سوی در آیه معنی آفرید را نمی دهند و اگر هم مترجمی آن را آفرید ترجمه نموده دقت لازم را ننموده است.
ب) آیات 27 تا 30 سوره نازعات
أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا (27)
رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا (28)
وَأَغْطَشَ لَيْلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا (29)
وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا (30)
آيا شما سختتريد در آفرينش يا آسمان كه بنا كرد آنرا
برافراشت سقفش را پس بدون نقص به اتمام رساند آنرا
و تاريك ساخت شب آنرا و آشكار ساخت روز روشن آنرا
و خشکی زمين را بعد از آن گسترانيد.
در این آیات نیز سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیست چرا که لغت دحاها در آیه 30 به معنی آفریدن نیست . بلکه به معنی گسترش دادن است و با توجه به آن، منظور از آیه مورد نظر گسترش دادن خشکی زمین و آماده نمودن آن برای سکونت است. که در این مورد در کتابهایی مانند مجمع البحرین (ج1، ص104) و نثر طوبی (ج۱، ص ۲۵۳) که کتابهای لغت قرآنی هستند توضیح داده شده است. و روایاتی نیز در این مورد در کتابها و منابع حدیثی آمده است.
به این ترتیب همانطور که دیدید در هیچ یک از آیات گفته شده سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیامده تا تعارضی بین آنها باشد و شبهه گفته شده به قرآن وارد نیست.
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصمیم گیری وامضاکردن عهدنامه برای حذف تمام مراسمات. سوم ؛ هفتم ؛ چهلم؛ وسالگرددراستان لرستان توسط همه بزرگان اقوام ومسئولین وصاحب نظران! فقط تشیع جنازه وتدفین.
آیا شما هم موافقید؟🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ👇👇👆👆
پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی دختر طالقانی طاهره طالقانی که رسانه های معاند و سلبریتی ها نشر دادند
از زبان آیت الله جوادی آملی
نشر حد اکثری
17.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌شبهات کامل عصمت انبیا : قسمت۲ ❌
🔺۱.آیا کشتن فردی توسط حضرت موسی گناه نبود
🔺۲.حضرت یونس چه گناهی کرد تو شکم ماهی افتاد
🔺۳.آیا حضرت ابراهیم و یوسف دروغ گفتند
🔺۴.پیمبراسلام چه گناهی کرده که خدا گفته گناهت را بخشیدم
🔺۵.قضیه حرام کردن در سوره تحریم چی بوده که پیامبر برخود حلال کرده
25.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😁نمایش طنز: ۲تا بچه کافی نیست 😂
⛔️دعوای زن و شوهر داخل قاب عکس ⛔️
✅از توی تلویزیون میاد بیرون و سیگار را از مرد داخل خونه میگیره✅
کاری از تیم پاسخگوها مرتضی کهرمی
#نمایشطنز #فرزندآوری #کهرمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند
🔹دشمن دنبال حیازدایی از جامعۀ ماست و مردم نمیگذارند دشمن به هدفش برسد. پایبندی زنان و دختران ما نسبت به حجاب ریشه در اعتقادات دارد.
🔹اگر جاهایی کمتوجهی شود باید افراد را آگاه کرد و توجه داد. افرادی اما با برنامهریزی دنبال بههمریختنِ فضای قانونمداریِ جامعه هستند و دستگاهها باید در برخورد با آنها طبق تکلیفشان عمل کنند.
👌👏👏👏
تجمع حامیان طرح نور ، میدان تجریش تهران 😍👏
سردار انقلابی تشکر تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ضرب المثل های ضــ❌ـــد امر به معروف!!
🎙#استاد_علی_تقوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕦فرش ابریشم شاهکار و بی بدیل ایرانی که چهره ۹۲ پادشاه ایرانی روی آن ترسیم شده است! با دیدن این فرش انگار کل تاریخ ایران را می شود یک بار از رو دید و عبرت گرفت! با اشتراک این زیبایی ایرانیان دیگر را هم در دیدن آن سهیم کنید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایرانیان در هزار و هشتصد سال پیش چگونه با ساخت این شهر دایره ای اعجاب انگیز جهانیان را در حیرت و شگفتی فرو بردند!
مهندسان دوره ساسانی انقدر دقیق این شهر را ساخته اند که حتی اروپاییان با ابزارهای پیشرفته امروزی به زحمت می توانند نظیر چنین شهری را بسازند!
ببینید بزرگترین دانشمندان اروپایی درباره این شهر چه می گویند!
در نظر آنها مانند یک معجزه است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حالا دیگر، مسیحیان برای ظهور آماده میشوند!
انگار امسال اربعین میلیاردی پیش رو داریم!
ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞جادو و فریب رسانه اینه😵💫😵💫
توی فضای مجازی هر چیزی رو باور نکنیم
#در_باب_حاجات_و_مهمات
💠توسل به حضرت ام البنین برای #حاجات_صعب☘
💠برای قضای حاجات سخت بصورت زیر بحضرت ام البنین علیها السلام توسل کند :👇👇
🌺🍃روز #جمعه بعد از نماز عصر دو رکعت نماز هدیه به حضرت ام البنین بخواند. بعد از نماز
👇👇
100 بار صلوات بفرستد، 110 بار السلام علیکِ یا ام البنین، 7 بار قرائت سوره حمد، و سپس دعای فرج( اللهم کن لولیک ..) را بخواند و ثوابش را بحضرت ام البنین هدیه کند . سپس بگوید:
👇👇👇
🌺🍃أقسم عليكِ يا ام البنين بفاطمة الزهراء و ما جَرى عليها ، و بالحسين و ما جَرى عليه ، و بأبالفضل العباس و ما جرى عليه، و بالرَضيع و ما جرَى عليه، و بزينب و ما جرى عليها ، بل بالحسين و بآل الحسين و ما جرى عليهم لَما كنت شفيعة لنا و قضيت حوائجنا .. سپس #حاجت بطلبد.
👈بعد از آن بگوید:
🌺🍃 بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل على محمد وآل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم السلام عليكِ يا زوجةَ ولي الله ، السلام عليكِ يا زوجة امير المؤمنين ، السلام عليكِ يا ام البنين ، السلام عليكِ يا ام العباس ابن امير المؤمنين علي بن ابي طالب رضي الله تعالى عنكِ وجعل الجنة منزلكِ ومأواكِ ورحمة الله وبركاته ..🌺🍃
🔻هرگاه کسی از شما تعریف کرد در دل این چند جمله مولاعلی را که در وصف متقین فرمودند بگویید:
💥اللّهُمّ لا تُؤاخِذْني بما يَقولونَ ،
خداوندا ما را به خاطر تعریفی که میکنند باز خواست نفرما
💥و اجعَلْني أفضَلَ مِمّا يَظُنّونَ ،
و ما را بهتر از آنچه درباره ما فکر میکنند قرار بده
💥و اغفِرْ لي ما لا يَعلمونَ
و از هر آنچه نمی دانند ما را بیامورز»
⭕️ طریقه خواندن نماز حضرت علی اکبر برای #حاجت و #ازدواج
⭕️ نحوه خواندن نماز حضرت علی اکبر به این ترتیب است:
⭕️ این نماز چهار رکعتی است، در هر رکعت از آن یک مرتبه سوره “حمد” و پنجاه مرتبه سوره “توحید” خوانده می شود. پس از پایان نماز این دعا را بخوانید که روایت است تسبیح آن حضرت می باشد:
سُبْحَانَ مَنْ لَاتَبِیدُ مَعالِمُهُ، سُبْحانَ مَنْ لَاتَنْقُصُ خَزائِنُهُ، سُبْحَانَ مَنْ لَا اضْمِحْلالَ لِفَخْرِهِ، سُبْحانَ مَنْ لَایَنْفَدُ مَا عِنْدَهُ، سُبْحَانَ مَنْ لَاانْقِطَاعَ لِمُدَّتِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لَایُشَارِکُ أَحَداً فِى أَمْرِهِ، سُبْحانَ مَنْ لَا إِلٰهَ غَیْرُهُ.
یَا مَنْ عَفَا عَنِ السَّیِّئاتِ وَلَمْ یُجازِ بِهَا ارْحَمْ عَبْدَکَ یَا اللّٰهُ، نَفْسِى نَفْسِى أَنَا عَبْدُکَ یَا سَیِّدَاهُ، أَنَا عَبْدُکَ بَیْنَ یَدَیْکَ أَیَا رَبَّاهُ، إِلٰهِى بِکَیْنُونَتِکَ یَا أَمَلَاهُ، یَا رَحْمَانَاهُ یَا غِیَاثَاهُ، عَبْدُکَ عَبْدُکَ لَاحِیلَةَ لَهُ یَا مُنْتَهىٰ رَغْبَتَاهُ، یَا مُجْرِىَ الدَّمِ فِى عُرُوقِى، یَا سَیِّدَاهُ یَا مَالِکَاهُ، أَیَا هُوَ أَیَا هُوَ، یَا رَبَّاهُ، عَبْدُکَ عَبْدُکَ لَا حِیلَةَ لِى وَلَا غِنىٰ بِى عَنْ نَفْسِى، وَلَا أَسْتَطِیعُ لَهَا ضَرّاً وَلَا نَفْعاً، وَلَا أَجِدُ مَنْ أُصَانِعُهُ، تَقَطَّعَتْ أَسْبَابُ الْخَدَائِعِ عَنِّى، وَ اضْمَحَلَّ کُلُّ مَظْنُونٍ عَنِّى، أَفْرَدَنِى الدَّهْرُ إِلَیْکَ فَقُمْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ هٰذَا الْمَقامَ، یَا إِلٰهِى بِعِلْمِکَ کانَ هٰذَا کُلُّهُ فَکَیْفَ أَنْتَ صَانِعٌ بِى؟ وَلَیْتَ شِعْرِى کَیْفَ تَقُولُ لِدُعَائِى؟ أَتَقُولُ نَعَمْ أَمْ تَقُولُ لَا؟
فَإنْ قُلْتَ: لَا، فَیَا وَیْلِى یَا وَیْلِى یَا وَیْلِى، یَا عَوْلِى یَا عَوْلِى یَا عَوْلِى، یَا شِقْوَتِى یَا شِقْوَتِى یَا شِقْوَتِى، یَا ذُلِّى یَا ذُلِّى یَا ذُلِّى، إِلَىٰ مَنْ؟ وَمِمَّنْ؟ أَوْ عِنْدَ مَنْ؟ أَوْ کَیْفَ؟ أَوْ مَاذَا؟ أَوْ إِلىٰ أَیِّ شَىْءٍ أَلْجَأُ؟ وَمَنْ أَرْجُو؟ وَمَنْ یَجُودُ عَلَىَّ بِفَضْلِهِ حِینَ تَرْفُضُنِى یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ؟ وَ إِنْ قُلْتَ نَعَمْ، کَمَا هُوَ الظَّنُّ بِکَ، وَالرَّجَاءُ لَکَ، فَطُوبَىٰ لِى أَنَا السَّعِیدُ وَ أَنَا الْمَسْعُودُ، فَطُوبَىٰ لِى وَأَنَا الْمَرْحُومُ.
یَا مُتَرَحِّمُ یَا مُتَرَئِّفُ یَا مُتَعَطِّفُ یَا مُتَجَبِّرُ یَا مُتَمَلِّکُ یَا مُقْسِطُ، لَا عَمَلَ لِى أَبْلُغُ بِهِ نَجَاحَ حَاجَتِى، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِى جَعَلْتَهُ فِى مَکْنُونِ غَیْبِکَ وَاسْتَقَرَّ عِنْدَکَ فَلَا یَخْرُجُ مِنْکَ إِلَىٰ شَىْءٍ سِوَاکَ، أَسْأَلُکَ بِهِ وَبِکَ وَبِهِ فَإنَّهُ أَجَلُّ وَأَشْرَفُ أَسْمائِکَ، لَاشَىْءَ لِى غَیْرُ هٰذَا وَلَا أَحَدَ أَعْوَدُ عَلَىَّ مِنْکَ، یَا کَیْنُونُ یَا مُکَوِّنُ، یَا مَنْ عَرَّفَنِى نَفْسَهُ، یَا مَنْ أَمَرَنِى بِطَاعَتِهِ، یَا مَنْ نَهَانِى عَنْ مَعْصِیَتِهِ، وَ یَا مَدْعُوُّ یَا مَسْؤُولُ، یَا مَطْلُوباً إِلَیْهِ رَفَضْتُ وَصِیَّتَکَ الَّتِى أَوْصَیْتَنِى وَلَمْ أُطِعْکَ، وَلَوْ أَطَعْتُکَ فِیَما أَمَرْتَنِى لَکَفَیْتَنِى مَا قُمْتُ إِلَیْکَ فِیهِ، وَأَنَا مَعَ مَعْصِیَتِى لَکَ راجٍ فَلَاٰ تَحُلْ بَیْنِى وَبَیْنَ مَا رَجَوْتُ.
یَا مُتَرَحِّماً لِى أَعِذْنِى مِنْ بَیْنِ یَدَىَّ وَمِنْ خَلْفِى وَمِنْ فَوْقِى وَمِنْ تَحْتِى، وَمِنْ کُلِّ جِهَاتِ الْإِحَاطَةِ بِى. اللّٰهُمَّ بِمُحَمَّدٍ سَیِّدِى، وَبِعَلِیٍّ وَ لِیِّى، وَبِالْأَئِمَّةِ الرَّاشِدِینَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اجْعَلْ عَلَیْنا صَلَواتِکَ وَرَأْفَتَکَ وَرَحْمَتَکَ، وَأَوْسِعْ عَلَیْنَا مِنْ رِزْقِکَ، وَاقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ وَجَمِیعَ حَوَائِجِنا یَا اللّٰهُ یَا اللّٰهُ یَا اللّٰهُ، إِنَّکَ عَلَىٰ کُلِّ شَىْءٍ قَدِیرٌ.
⭕️در پایان، آن حضرت فرمودند: هر کس نماز توسل به حضرت علی اکبر برای #حاجت و #ازدواج را بجا آورد و این دعا را پس از نماز بخواند، پس از پایان نماز گناهی نماند که آمرزیده نشده باشد.
#ختم_حدیث_کسا_برای_رفع_گرفتاری
#و_برآورده_شدن_حاجات
#بسیار_مجرب
️⃣این ختم به مدت یک هفته و از روز #شنبه شروع میشود. و بعد از هر روز که دعاها خوانده شد حاجت خود را از خداوند بخواهید و خدا را به 5 تن قسم دهید.
1️⃣روز شنبه: در ساعت معینی حدیث کسا را بخوانید و بعد 2 رکعت نماز هدیه به پیامبر اکرم (ص) و بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
2️⃣روز یکشنبه: دقیقا در همان ساعتی که روز شنبه حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن 2 رکعت نماز هدیه به امام حسن (ع) بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
3️⃣روز دوشنبه: دقیقا در همان ساعت روزهای قبل که حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن 2 رکعت نماز هدیه به امام حسین (ع) بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
4️⃣روز سه شنبه: دقیقا در همان ساعت روزهای قبل که حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن 2 رکعت نماز هدیه به امام علی (ع) بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
5️⃣روز چهارشنبه: دقیقا در همان ساعت روزهای قبل که حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن 2 رکعت نماز هدیه به حضرت زهرا(س) بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
6️⃣روز پنج شنبه: دقیقا در همان ساعت روزهای قبل که حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن 2 رکعت نماز هدیه به جبرئیل بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
7️⃣روز جمعه: دقیقا در همان ساعت روزهای قبل که حدیث کسا خوانده شده باید بخوانید و بعد از آن نماز امام زمان (عج) بخوانید و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را بخوانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺باز هم صبح دگر
🌿خنده به لب میشیند
🌺باز هم نور خـدا
🌿بر تن تب میشیند
🌺باز هم روز سپید ،
🌿صوت دل آواز امیـد
🌺باز هم عطر طلوع
🌿بر غم شب میشیند
🌺سلام صبح بخیر
مملو از شادی و آرامش و مهر💐
🌸https://eitaa.com/ajez12
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام .
السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف.
اگر كفن كردن و غسل دادن بدن ميت مسلمان واجب است، پس چرا امام حسين(ع) بدون غسل و كفن دفن شد؟
متن پاسخ: كفن كردن و غسل دادن بدن ميت مسلمان واجب است، اما علت اين كه بدن امام را كفن نكردند و غسل ندادند، اين بود: بدن شهيدي كه در معركه و ميدان مبارزه به شهادت ميرسد، با همان بدن خون آلود و با لباس هايش بدون غسل دفن ميشود، و اين اختصاص به امام حسين ندارد. اما چون قسمت بالاي بدن امام در كربلا بدون لباس بود، بدن او را در حصيري گذاشتند و دفن كردند.
در تاريخ آمده است: وقتي بني اسد براي دفن اجساد شهداي كربلا آمدند، امام سجاد(ع) آنان را ياري ميكرد و چون پارچهاي نداشتند و بدن عريان بود، از آنان حصيري طلبيد تا اعضاي قطعه قطعه سيدالشهداء را در آن گذاشته، تا در قبر بگذارد.
پينوشتها:
1 - جواد محدثي، فرهنگ عاشورا، ص 152، به نقل از كبريت احمر، ص 493.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥﷽᪥࿐
السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرج
بالاخره استاد رائفی پور پرده رو کنار زد
ماجرای بازی بزرگتر چه بود؟؟
این صحبتها را با دقت گوش کنید تا دلیل عصبانیت عجیب و تهمتهای بی سابقه تیم قالیباف را بفهمید
࿐᪥﷽᪥࿐
السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف
✍️توییت استاد رائفی پور :
آن دهانی را که این طرف و آنطرف درباره رهبری بعدی صحبت می کند را باید خُرد کرد.
مملکت آنقدر یله و رها شده که هرکس و ناکسی به خودش اجازه می دهد درباره مهمترین رکن نظام که ولایت است اینگونه وقیحانه سخن بگوید.
گذر زمان ذات این جماعت را بیشتر برای شما آشکار خواهد کرد.
┄┅══✼✨️﷽ ✨️✼══┅┄
السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف
ترس از امر به معروف ونهی از منکر جانب شیطان است.
࿐჻ᭂ🌺🍃჻ᭂ࿐
پیامبر خدا فرمودند:
شخصی از امت خودرا مشاهده کردم که مأموران دوزخ وی را از هر سمت درمیان گرفته بودند،اما امر به معروف ونهی از منکر آمدند او را نجات دادند وبه فرشتگان رحمت سپردند.
الامالی ج 1ص391
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرج
🌺〰🌺〰🌺〰🌺
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»ابا عبدالله الحسین علیه السلام
منتظرنبودن براي ورود دستگاهها
در مقابل اين منكرات، عامل بازدارنده، نهي است؛ نهيازمنكر. بگوييد: «آقا، نكن». اين تكرارِ «نكن» براي طرف مقابل، شكننده است. اين نكته اول؛ كه نهيازمنكر، اراده و تصميم و قدرت و شجاعت لازم دارد، كه بحمداللّّه، در قشرهاي مردم ما و در زن و مرد ما وجود دارد. بايد آن را بهكار بگيريد. منتظر نباشيد كه دستگاهها بيايند و كاري بكنند. (همان)
مسئولين و رفع فساد
عوامل بقا را در اسلام مشاهده كنيد! يكي از عوامل بقا، همين عاشوراست. يكي از عوامل بقا، امربهمعروف و نهيازمنكر است. بديهي است كه در جامعه، فساد بهوجود ميآيد. هيچ اجتماع بشري نيست كه در آن، فساد بهوجود نيايد. اين فساد، چگونه بايد برطرف شود؟ بعضي كسان تا چشمشان به مظاهر فساد ميافتد، ميگويند «پس مسئولين كجايند كه بيايند فساد را از بين ببرند؟!» غالباً فسادي را كه به چشم ميبينند فرياد برمي آورند و سراغ از مسئولين ميگيرند. اما آن فسادي كه به چشم ديده ميشود، خيلي كوچكتر از فسادهايي است كه با چشم ظاهري در كوچه و بازار و خيابان نميشود ديد. كساني كه واردند، ميدانند و ميفهمند كه فسادهاي كلان، اغلب از ديدهها پنهان است. لذا محيط جامعه بايد بهگونه اي باشد كه اگر در آن فسادي پديدار شد، فرصت رشد پيدا نكند و زود از بين برود. مثل جريانهاي عظيم آب. رودخانههاي عظيم دنيا را مشاهده ميكنيد؟ هرچه در اين رودخانهها آلودگي و كثافت بريزند، كمي آن طرفتر، تلاطم آب، سر به سنگكوبيدن آب و حركت آب، مواد مضر را از بين ميبرد و در عوض، مواد حياتي توليد ميكند. محيط جامعه، بايد اين گونه باشد. بايد چنان زلال باشد كه اگر كسي قطره فسادي هم در آن چكاند، خودِ جامعه، آن را هضم كند و از بين ببرد. چگونه امكانپذير است؟ با امربهمعروف، با نهيازمنكر و با دعوت به خير. (ديدار با روحانيون و مبلغان در آستانه ماه محرم، 26/2/1375)
☀️امام صادق علیه السلام :
💌ولله اگر به یاری ما
دعوت شوید بهانه میاورید
و ما را یاری نمیکنید
و خواهید گفت که تقیه میکنیم.
رفع تکلیف و تقیه از
پدر و مادرتان هم برای شما محبوبتر است.
وقتی حضرت حجت صلوات الله علیه ظهور فرمایند،
نیازی به استمداد از شما نیست و بر بسیاری از شما مدعیان
اهل نفاق حد الهی را جاری خواهند نمود.
📚تهذيب الأحکام ج6 ص172