eitaa logo
سربازان حضرت زهرا سلام الله
244 دنبال‌کننده
10هزار عکس
9.6هزار ویدیو
231 فایل
نشر با ذکر صلوات آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅پاسخ دندان شکن به امید دانا که میگه: ما ملت کوروش هستیم 🔸البته برخی سیاسیون و‌ انقلابیون هم چنین سخنانی در هفته های گذشته گفته و دَم از فرزندان کوروش زدند که‌کلیپ فوق پاسخی به آنها نیز می باشد. پ.ن: احسنت به برادرم سید کاظم روحبخش که خوب پاسخ دادن 👏سعیدیسم
📣 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. ⭐️ ‌┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ دکتر داود
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅حتما تا آخر ببینید حمله به تجربه گر فصل دو خانم نعمت اللهی بخاطر اینکه از حجاب گفت و درنهایت بخاطر حملات کارش به عمل مغز باز کشید! بخشی از لایو مهم عباس موزون جوانان انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾✨آگاه نمودن حق سبحانه از شفقت ، بندگان خود را با آيات قرآنى كه مى فرمايد رزق شما با من است نه غير من ، تا از غم رزق خلاص و يك جهت متوجه او سبحانه شوند. فيض كاشانى مى نويسد: خداوند عزوجل مى فرمايد: خلق نمودم شما را و شما منم . تنبيه فرمود بندگان را بر اينكه رزق از خداست نه از غير او. اكتفا به اين ننمود براى اطمينان قلب بندگان فرمود:ان الله هو الرزاق ✨اين فرمود، باز هم اكتفا به اين وعده نفرمود ضمانت فرمود كه و ما من دابة فى الاءرض الا على الله رزقها 🍂اكتفا به ضمان هم ننمود، براى يقين بندگان قسم ياد فرمود كه فو رب السماء والاءرض انه لحق مثل ما اءنكم تنطقون  〽️اكتفاء به قسم هم ننمود، امر فرمود: مرا خود قرار ده ، و امور خود را به من واگذار كن و در اين خصوص بندگان خود را بيم داد و جديت فرمود پس فرمودو توكل على الحى الذى لا يموت  ✨و نيز فرمودو على الله فتوكلوا ان كنتم مومنين  👈پس كسى كه او را اعتنا نكند و التفات به وعده او ننمايد و قلبش به ضمان او مطمئن نگردد و تقسيم او را قانع نشود و بى باك باشد نسبت به امر و وعد و وعيد او، نظر كن چون است حال او چه محنتى حاصل مى شود از براى بنده . و اين والله مصيبت شديدى است و ما از اين مصيبت در غفلتيم ؛ بزرگ غفلتى كه ملائكه هنگام نزول كريمه «فو رب السماء» گفتند بنى آدم هلاك شدند، پروردگار خود را به غضب آوردند 📚گنجينه اخلاق «جامع الدرر» (جلد دوم)، عارف سالك آيت الله حاج سيد حسين فاطمى (ره ) روزی حلال
💢چهار عمل مکروهی که رزق و روزی انسان را کم می‌کند... 🌹امام سجّاد علیه السلام: مکروهاتی که روزی را از انسان دفع و انسان را فقیر میکنند: ① اظهار فقر و نداری کردن در حضور مردم ② خواب دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح ③ تحقیر و کم‌ ارزش شمردن نعمت های خدا ④ شکوِه و گلایه داشتن از خداوند متعال 📙معانی الاخبار، ص ۲۷۱ روزی حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پول های بی برکت 🎙‌‌‌‌حاج اقا دانشمند ‌‌‌‌ روزی حلال
🛑 ♨️و مخفى نماند كه همچنان كه در آيات و اخبار مذمت‏بسيار از براى مال رسيده، همچنين مدح آن نيز وارد شده است. ✨و خداى - تعالى - آن را در قرآن كريم خير ناميده است.  🍂و پيغمبر خدا - صلى الله عليه و آله - فرمود: «خوب چيزى است مال صالح از براى‏مرد صالح‏» .  🗯و همه اخبارى كه در ثواب صدقه دادن و ميهمانى و سخاوت و حج، و غير اينها ازچيزهائى كه تحصيل آنها به مال بسته است رسيده، دلالت‏بر خوبى مال مى‏كند. و «توفيق‏»  ميان اين اخبار آن است كه: مال مى‏تواند شد كه وسيله وصول به سعادت‏اخرويه، و فوز به درجات عليه گردد.و ممكن است كه: به واسطه رسيدن به مقاصدفاسده، كه سد راه علم و عمل و حجاب سعادت ابدند شود.پس هر مالى كه: به مصرف‏اول رسيد، ممدوح و مستحسن است.و آنچه به مصرف دوم رسيد، مذموم و مستهجن‏است.و اخبارى كه دلالت‏بر مدح آن مى‏كند، بر اول محمول، و آنچه دلالت‏بر مذمت‏آن مى‏نمايد، حمل بر دويم مى‏شود.و چون اكثر طبايع بنى‏آدم، به پيروى شهوات‏نفسانيه مايل، و آن به واسطه مال حاصل مى‏شود، به اين جهت زايد بر قدر كفاف آن‏در محل خطر و حذر از آن بهتر است. 🌱و طوايف انبياء، و خيل اوليا، از شر آن پناه به خداوند منان بردند. حتى اينكه پيغمبر آخر الزمان - صلى الله عليه و آله - فرمود: «پروردگارا! قوت آل‏محمد را به قدر كفاف كن‏» .  🍃و گفت: «خداوندا! مرا زندگانى عطا كن، چون زندگى مسكينان، و بميران، چون‏مردن مسكينان‏» .  📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
🛑 🌱✨هر كه خواهد از رهائى يابد بايد چند چيز را مراعات نمايد: 💠اول اينكه: غرض از مال داشتن، و فايده آن، و سبب آفريدن آن، و علت احتياج به‏آن را برخورد تا در طلب زيادتر از قدر اجت‏برنيايد. 💠دوم اينكه: جهت «مداخل‏» (29) آن را ملاحظه نمايد.و از حرام، بلكه از مشتبه اجتناب‏نمايد.و همچنين از مداخلى كه مكروه هستند، يا باعث نقص مروت و زوال حريت‏نفس‏اند احتراز نمايد، چون هديه‏اى كه بوى رشوه دهد، يا سؤال از خلق كه موجب‏ذلت و خوارى است. 💠سوم اينكه: راه خرج را مراعات كند، و در آن اقتصاد، يعنى ميانه روى نمايد.نه‏اسراف كند، و نه تنگ گيرى. حضرت رسول - صلى الله عليه و آله - فرمود كه: «محتاج نشد هر كه در خرج‏ميانه روى كرد» .  و از براى اقتصاد در خوراك و پوشاك و سكنى، سه درجه است: ادنى و وسط واعلى.و ظاهر آن است كه: ميل به طرف ادنى بهتر و اولى باشد، تا در روز قيامت ازجمله سبكباران بوده باشد. 💠چهارم اينكه: آن را به مصارف حقه خرج كند.و در باطل صرف نكند، كه گناه‏خرج نمودن به باطل با كسب كردن از حرام يكسان است. 💠پنجم اينكه: نيت‏خود را در كسب و خرج و اقتصاد، و جميع وجوه، خالص كند. 👌پس آنچه را تحصيل مى‏كند، به جهت استعانت‏بر امر آخرت تحصيل كند.و از آنچه‏اجتناب مى‏كند، به جهت‏خدا اجتناب نمايد.و هرگاه چنين رفتار نمايد، مال داشتن‏ضررى به او نمى‏رساند. 👈از اين جهت‏حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - فرمود كه: «هرگاه مردى جميع‏آنچه در روى زمين است جمع كند و در آن نيت قربت داشته باشد او از جمله زاهدان‏است.اگر همه را دست‏بردارد و از براى خدا نباشد زاهد نيست‏» .  👈پس لايق مؤمن، آن است كه: هر كارى مى‏كند از براى خدا كند تا آن كار از براى اوعبادت باشد.پس هر كه از مال به قدر اجت‏خود و عيال ضبط، و فاضل آن را صرف‏برادران مؤمن كند، آن كسى است كه ترياق مال را گرفته و زهر آن را ريخته است. وبسيارى مال، ضرر به او نمى‏رساند، و ليكن اين، كار هر كسى نيست.و از براى همه كس‏ميسر نه.بلكه اين شان آن كسى است كه او را ديده بينا، و دل دانا، و قوت دين، و كمال‏يقين بوده باشد.و اين چنين كسى هرگاه همه مال عالم از براى او جمع شود او را ازخدا مشغول نمى‏سازد، و به هلاكت نمى‏رساند. آشنايان ره عشق در اين بحر عميق غرق گردند و نگردند به آب آلوده 🔅اما عامى كه خواهد در مالدارى، خود را شبيه به اين اشخاص نمايد مانند اين است‏كه: افسونگرى صاحب وقوف، مارى را بگيرد كه ترياق آن را بكشد و طفلى آن راببيند و شكل مار و خط و خال آن و «نعومت‏» (32) و نرمى آن در نظر او جلوه كند، اقتدا به‏آن افسونگر نموده، مارى را بگيرد، و دفعة آن مار، او را بكشد. بلى: فرق ميان كسى كه او را مار كشته باشد، و كسى كه او را كشته باشد اين است‏كه: كشته مار، در همان حال مى‏فهمد.اما كشته مال، بسا باشد كه نداند كه كشته شده‏است.و وقتى برمى‏خورد كه ديگر سودى ندارد. 🌾آرى: اگر كور مى‏تواند كه مانند بينا در كنار دريا و قله‏هاى كوه و بيشه‏ها و جنگلهاراه رود، عامى جاهل نيز مى‏تواند مانند عالم ديندار كامل، مال بسيار داشته باشد.و ازمفاسد آن نجات يابد. 📚معراج السعادة، عالم ربانى ملا احمد نراقى (قدس سره) روزی حلال
🔥دو دسته، فرداي قيامت هيزم جهنم خواهند بود: ❶〖 آدم بخيلي که وجوهات و را از مال خود نپردازد〗 ❷〖 و ديگر که دين خود را به دنياي خود بفروشد.〗 📚‍ فهرست غرر، ص ۲۷۲ روزی حلال
◀️ برش‌هایی از جلسه ۳۸ 📖 متن دعا «وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ» «بارالها؛ خیر و خوبى را به دست من براى مردم جریان ده و آن را با منت گذاردن بر سرشان محو و باطل منما» 🔴 پیامبر اسلام (ص) فرمود: «ومن اصطنع إلی أخیه معروفاً فامتنَّ به أحبط الله عمله و ثبت وزره ولم یشکر له سعیه.» «هرکس به برادر (یا خواهر دینی) خویش نیکی کند و سپس بر او منّت گذارد، خداوند عمل نیک او را تباه می­کند و گناهش بر او ثبت می­‌شود و پاداشی به کارش داده نمی­‌شود.» (مستدرک الوسائل، ج۷، ص ۲۹) 🔻 گاهی سعی می‌کنیم قدم خیری بر داریم و منت نگذاریم، اما در جای دیگر تلاش داریم این نیکی خود را بازگو کنیم ... 🔵 امام جواد (ع) به شخصی که در یک روز به ده نفر فقیر عائله دار کمک نموده بود بدون آنکه بر آنها منت گذارد یا آنان را آزار دهد، ولی قضیه احسان و انفاق خود را برای امام جواد نقل نمود، فرمود: ↙️ «قد ابطلت برک باخوانک و صدقاتک، قال: و کیف ذلک یابن رسول الله؟ قال له محمد بن علی: اقراء قول الله عزوجل: یا ایها الذین آمنوا: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی، قال الرجل: یا بن رسول الله ما مننت علی القوم الذین تصدقت علیهم و لا آذیتهم، قال له محمد بن علی: ان الله عزوجل قال: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی و لم یقل لا تبطلوا بالمن علی من تتصدفون علیه والاذی لمن تتصدقون علیه و هو کل اذی!» «تو با نقل این قضیه بر و نیکی خود به برادرانت را ابطال نمودی و از میان بردی، عرض کرد: چگونه از میان بردم؟ حضرت پاسخ داد: کلام خدا را بخوان که فرموده است:ای مردم با ایمان! صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن ابطال منمایید، عرض کرد: یا بن رسول الله! به کسانی که کمک نمودم نه بر آنها منت گذاردم و نه آزارشان دادم. حضرت فرمود: خداوند فرموده صدقات خود را با منت گذاردن و اذیت کردن باطل نکنید و نفرموده است که: صدقات خود را با اذیت دادن و منت گذاردن مستقیم بر سر کسی که صدقه را دریافت می نماید باطل نکنید.» (مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۵۴۳) 🔸 اصل بدی و زشتی منت گذاری بخاطر فقر و ناداری انسان و وابستگی به دارایی خداست. و منت گذاری یعنی غفلت از خدا. 🔷 ملا احمد نراقی درباره راه درمان منت گذاری می‌فرماید: راهش این است که ما بدانیم کسی که احسان مارا قبول کرده در حقیقت او به ما احسان کرده و موجب رستگاری ما شده. در حدیث هم آمده که دست فقیر در قبول صدقه نائب دست خداست و آنچه به فقیر می‌رسد انگار به خدا رسیده. و همچنین سنت است که کسی که به فقیری چیزی داده، دست خود را ببوسد، چرا که انگار با دست خدا ملاقات کرده. و دست خود را بالای دست فقیر قرار ندهد، بلکه دست خود را بگشاید تا فقیر از دست او بردارد. روزی حلال