🌀 دومین قدم اقتصادی مجلس نصیب #بورس شد
🔸 بعد از تصویب طرح مالیات بر خانه های خالی توسط مجلس یازدهم حالا دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکتهای بورسی هم تصویب شد.
🔸 افزایش سرمایه از طریق صرف سهام و سلب حق تقدم، به دلیل کوتاه بودن پروسه، میتواند کمک حال شرکتها در تأمین مستقیم نقدینگی و ورود آن به شرکت باشند؛ در چنین شرایطی شرکتها میتوانند طرحهای توسعه و یا مشکلات سرمایه در گردش خود را از این طریق پوشش دهند.
🔸شرکتها در مقاطع مختلف جهت تامین مالی پروژههای طرح و توسعه، اقدام به نشر سهام جدید میکنند. در این روش، شرکت سهام جدید را به مبلغی بیش از قیمت اسمی و به قیمت نزدیک بازار از طریق پذیرهنویسی به فروش میرساند و عواید حاصل از اضافه ارزش سهام فروخته شده را به حساب «صرف سهام» در قسمت حقوق صاحبان سهام ترازنامه منتقل میکند.
🔸مواردی از مزیت افزایش سرمایه از این طریق :
🔹 عمق بازار سرمایه افزایش پیدا میکند و سهامداران جدید میتوانند به بازار و خرید سهم ورود کنند.
🔹به دلیل کوتاه بودن پروسه، نقدینگی مورد نیاز به سرعت به شرکت ورود پیدا میکند که در اقتصاد تورمی اهمیت بیشتری دارد.
🔹شرکتها با عرضه سهام کمتر به منابع مالی بیشتری دسترسی پیدا میکنند.
🆔 @mashgh626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 جریان تحریف با بزرگنمایی جریان تحریم، صنعت هسته ای را متوقف و بلکه عقب برد. هنوز هم خطر جریان تحریف وجود دارد ...
#تحریف
#تحریم
#تحریف_تحریم
🆔 @mashgh626
اکبر ابدالی
📍 سناریوسازی در لبنان ✅ انشاالله جریان انقلابی لبنان، بزودی این سناریو را نقش بر آب خواهد کرد. #حز
🔵 هنوز غرش شیر #حزب_الله شروع نشده که این کرکسها جولان میدهند
🔻 تقویت گزاره تسلیم لبنان با حضور مکرون در لبنان
#من_قلبی_سلام_لبیروت
🆔 @mashgh626
🙏 نظر یکی از خوانندگان کتاب #اقتصاد_مقاومتی_در_آمریکا
🔹 تهیه کتاب👇👇
https://b2n.ir/Ub10
🔹 ارسال عدد 10 به شماره 10003022
🔹 تلفن ناشر: 02537746992
🆔 @mashgh626
هدایت شده از مکتب امامین انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_خواجوی :
قرارگاه فتنهٔ غرب، چقدر جالب از یک نسخه مدام استفاده می کند: ۷۸-۸۸-۹۶-۹۸ ایران، و بعد هم سوریه، عراق، و حالا در لبنان.
لیبرالها و غرب زده ها و منافقین و فریب خورده های لبنان را به خیابان آورده اند و عکس #سید_مقاومت را بر دار کرده اند!!!
آیا مردم فهیم لبنان، حماسه ای به سان ۹ دی خلق خواهند کرد و مکرونها و حریریها و عوامل حقیقی بدبختیهای لبنان را رسوا کرده و سر جایشان خواهند نشاند؟؟؟
«فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً ۖ وَأَمّا ما يَنفَعُ النّاسَ فَيَمكُثُ فِي الأَرضِ ۚ كَذٰلِكَ يَضرِبُ اللَّهُ الأَمثالَ﴿۱۷﴾» سورهٔ مبارکه رعد
@maktab_imamayn1404
🌀 بازاریابی شبکه ای، مفیدیا مضر؟
🔸 در خصوص بازاریابی شبکه ای زیاد سوال مطرح می شود و در خواست راهنمایی دارند. با شرایط فعلی حاکم بر این نوع بازاریابی، آن را مفید برای اقتصاد و در راستای اقتصاد مقاومتی و تولیدملی نمی دانم. هرچند ممکن است در آینده با تغییر اساسی رویکردهای فعلی، مجددا قابل بررسی باشد.
🔸یادداشتی که قبلا از مشکلات این نوع بازاریابی در کانال گذاشته بودیم را در سه قسمت زیر تقدیم میکنیم:
هدایت شده از اکبر ابدالی
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_اول
1️⃣ این بازاریابی در واقع بر استفاده از #سرمایه_اجتماعی مردم در کف جامعه بنا شده است. لذا زمانی در منطق خودش موفق عمل میکند که بتواند انبوهی از مردم را در استخدام خود در بیاورد. لذا انبوهسازی مخاطبان از اصول اولیه طراحان این نوع از بازاریابی است. کافی است توجه کنید که نزدیک به ۸ میلیون نفر از ایرانیان امروز درگیر این بازاریابی هستند!
2️⃣ منطق این بازاریابی، تسهیل #فروش_انبوه است. زمین بازی بهگونهای طراحی شده است که بازاریابان بتوانند بازارهای محلی و بازارهایی که به راحتی توسط مالها و هایپرها قابل نفوذ نیستند را تسخیر کنند. لذا رقیب اصلی و البته شکست خوردۀ این شبکهها، #کارگاههای_کوچک و نظامات #توزیع_خرد و #محلی و بومی هستند. پیروز میدان نیز اداره کنندگان اصلی بازاریابی شبکه ای هستند.
3️⃣ از آنجایی که این بازاریابی بر فروش انبوه بنا شده است، به ناچار باید کالاهایی را بفروشد که #مصرف_انبوه داشته باشند. این کالاها عموما کالاهای مصرفی و غیردانشبنیانی هستند که به طور عمومی و طبیعی در همۀ مناطق یافت میشوند و پبش از این نیز به مصرف انبوه میرسیدهاند. کالاهایی که پیش از این توسط خانوارها، نظامات تولیدی خرد و کارگاههای کوچک و متوسط در همۀ مناطق جغرافیایی تولید و فروخته میشوند. لذا این بازاریابی، رقیب جدی این مراکز خرد می شود.
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
هدایت شده از اکبر ابدالی
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_دوم
4️⃣ طراحان این نوع بازاریابی از #سرمایه_اجتماعی نیروی کار خود برای فروش بهره اساسی میگیرند. لذا بازار هدف برای هرکدام از بازاریابان را ابتدائا #خانواده، #محله و #دوستان بازاریاب معرفی میکنند. بازاریابان موظفند اجناس را به خوبی به این افراد معرفی کنند و تلاش کنند حداکثر فروش را به آنها داشته باشند. لذا جریان کالا را به سمت خانواده و محله و جریان پول را به سوی خارج از خانه و محله هدایت میکنند و در عوض درصدی را به عنوان حقالزحمه خود بر میدارند. موفقیت این بازاریابی بر مصرفزده کردن اطرافیان بنا شده است. یادمان باشد این پول تا پیش از این درون خانواده و محله گردش میکرد.
5️⃣ جریان کالا در بازاریابی شبکهای از مرکز به پیرامون و جریان پول از پیرامون به مرکز است. این نوع بازاریابی، تولیدکنندگان و توزیعکنندگان خرد را از کار بیکار میکند و آنها را در بهترین حالت به کارگرانی برای سران این شبکه تبدیل میکند و از آنجایی که درجۀ کاربری این شبکه و تولیدات آنها اندک است، #بیکاری نتیجه طبیعی این بازاریابی است (برخلاف آنچه گفته میشود).
6️⃣ بازی میان بازاریابان در سطوح مختلف شبکه، یک بازی #برد_باخت است نه برد-برد. بازاریابان بیشماری که در انتهای شبکه حضور دارند بازندگان واقعی هستند و برای رهایی از این بازندگی تلاش میکنند با جذب افرادی دیگر، خود را از اینکه در انتهای شبکه باشند برهانند. اما برندگان اصلی در این بازاریابی، حلقۀ اول شبکه هستند. یعنی افرادی که پس از مدتی تنها کافی است بنشینند و تلاش شبانه روزی افراد میانی و انتهایی شبکه را در جذب بازاریاب جدید تماشا کنند و از محل جذب هر فرد جدید و تسخیر بازار سرمایۀ اجتماعی او بهرهمند تر شوند.
قسمت اول یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/707
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
هدایت شده از اکبر ابدالی
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_سوم
7️⃣ این تلقی که با این بازاریابی میتوانیم اجناس باکیفیت را با قیمت پایینتر به اطرافیانمان برسانیم نیز از دیگر اغواگریهای این سازوکار بازاریابی است. چرا که اولا هیچ دلیل فنی و اقتصادی بر ارزانتر و باکیفیتتر بودن کالاهای این شبکه وجود ندارد و تولیدکنندگان خرد و محلی فراوانی هستند که کالاها را ارزانتر و باکیفیتتر در اختیار مشتری قرار میدهند. ثانیا این بازاریابی چون بر سوء استفاده از اعتماد خانوادگی و محلی بنا شده است مصرف افراد را بیشتر از حالت عادی میکند و آنها را بر آن میدارد که برای رونق کسب و کار دوست و هم محلی و برادر و خواهر خود که مشغول بازاریابی است خرید بیشتری انجام دهند و نتیجتا پول بیشتری را حوالۀ مرکز کنند. لذا هزینۀ بیشتری را بر خانوارها اعمال میکند.
8️⃣ بازاریابی شبکه ای نهایتا زمینه را برای فروش #کالاهای_خارجی فراهم میکند. چرا که با بیشتر شدن مصرف کنندگان و عبور آنان از یک تعداد مشخص، تولیدکنندگان ایرانی، هرچه هم که بزرگ باشند، قدرت تأمین کالا را نخواهند داشت و ناچار توسط حلقۀ اصلی بازاریابی حذف میشوند. پیش از این نیز بنگاههای خرد و محلی و خانوادگی حذف شده بودند. و این نشان میدهد که این بازاریابی نه یک کسب و کار #استارتاپی ساده که یک نظام توزیع عظیم در جهت ایجاد سرمایهداری توزیعی بینالمللی است.
9️⃣ نتیجۀ این بازاریابیها، چیزی چز افزایش شکاف طبقاتی و از بینبردن قدرت خرید در طبقات پایین اجتماع و حذف نظامات تولید خرد و خانگی و محلی نیست. اتفاقی که بازاریابی شبکه ای آن را جهت تکمیل #دهکده_جهانی_اقتصاد با محوریت شرکتهای بزرگ چندملیتی ایجاد کرده و به محرومیت و استثمار و کارگری میلیونها نفر خواهد انجامید.
🔟 اما اینکه آیا این هدف محقق میشود یا خیر به میزان اقبال ملتها به این نظام توزیع باز میگردد.
⏪ توصیه نهایی: خود و خانواده و ملت خود را دچار یک فقر درازمدت نکنید. فقری که در ابتدا نمیتوانید آن را به وضوح ببینید. کما اینکه یک معتاد نمیتواند عاقبت خود را به این راحتی ببیند و باور کند.
قسمت اول یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/707
قسمت دوم یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/709
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
⚫️ از قدیم میشناختمش اما اخیرا با توجه به تخصص ایشان در حوزه بانکداری و بورس بیشتر از گفتار و آثار ایشان استفاده می کردم. جدیدا در حال مطالعه کتاب ایشان با عنوان آشنایی با بازار سرمایه اسلامی (بورس) بودم. کتابی روان و شیوا درمورد بورس.
خدا رحمتشان کند.
#سیدعباس_موسویان
🆔 @mashgh626
🎯 #گشایش_اقتصادی یعنی
1️⃣ سودآوری #تولید از سودآوری دلالی ارز، مسکن، سکه و ... بیشتر باشد
2️⃣ فعال کردن پیشرانهای اقتصادی مثل ساخت #مسکن، تولید خودروی با کیفیت، تولید لوازم خانگی مورد نیاز و ...
3️⃣ تولید محصولات کشاورزی وارداتی در داخل (در سال 98 حدود 25 میلیون تن محصولات کشاورزی و غذا به ارزش 13 میلیارد دلار وارد کشور شده است!)
4️⃣ کنترل نقدینگی از طریق کنترل شدید خلق پول بانکها
5️⃣ هدایت نقدینگی به سمت تولید از طریق جذاب سازی فعالیتهای تولیدی
6️⃣ #بورس در خدمت تولیدملی و پروژه های کلان ملی باشد نه رقیبی برای تولید
7️⃣ رصد دقیق سودهای حاصل از سفته بازی و دلالی و اخذ مالیات از آنها
8️⃣ استفاده از ابزار دیپلماسی اقتصادی جهت #بازارسازی برای محصولات ایرانی در کشورهای مختلف بخصوص همسایگان
9️⃣ حمایت از شرکتهای دانش بنیان
🔟 پیمانهای اقتصادی استراتژیک با کشورهای دوست و همسایه
پ.ن: نکات دیگری هم هست که به خاطر اختصار صرفنظر می شود.
✍️ #اکبر_ابدالی
🆔 @mashgh626