eitaa logo
(راهی بسوی تکامل)
391 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
22.9هزار ویدیو
531 فایل
🌷اکبررحیمی 🌱(خیلی زود دیرمیشه):🌱 اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی،اعمال ونماز های تاکید شده،داستانهای مذهبی وبه اشتراک گذاش
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چگونه تذکر دهیم که موجب لجبازی نشود؟ 🎤 حاج آقا قرائتی (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدای خوبم ! من خوش بین هستم و برای اهدافم راههایی را انتخاب میکنم اما باز هم عاقبت آن را تو میدانی ، مرا یاری کن از رفتن های بیهوده .... مرا در امان بدار ، از اینکه در تردید ها و دودلی ها بمانم‌ ... تنها تکیه گاه من ! به امید تو ، سفر درون را آغاز کرده ام‌ ، میدانم تنها از این طریق میتوانم به اقیانوس عشق تو بپیوندم. ‌ (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
⚠️ تشخیص تکلیف و عمل به آن!! ✍ آیت‌الله بهجت(ره): در هر واقعه و در هر حرکت و سکون، مشکل اصلی، تشخیص تکلیف است و بعد مشکل‌تر از آن، عمل به آن تکلیف. سلمان رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه، در اثر شناخت تکلیف و عمل به آن و پیروی از شرع با سراج عقل، «عَلِمَ عِلْمَ الأَوَّلِ وَ الآخِرِ؛ علم اول و آخر را می‌دانست». مقامات علما نیز این گونه است! 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٢۴۴ ‌ (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4_5931525542888079685.mp3
6.79M
🔸 🔸 اول 🔸 : ۴۵ 🔸 : ۵۴۲ تا ۵۵۰ 💠 محمد رضا رنجبر ‌ (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
نورِ مراقبه : افكار چون تاريكي هستند. ماهيت شان با ماهيت تاريكي يكي است. تاريكي بسيار واقعي بنظر مي آيد اما همين كه نور را وارد كني ناپديد مي شود. تاريكي فقط نمودي ظاهري دارد ،پديده اي خيالي است. چون نور وجود ندارد تاریکی خود را نشان داده است. به همين دليل، تو نمي تواني مستقيما كاري را در مورد تاريكي انجام دهي. نه مي تواني آنرا بيرون بيندازي و نه مي تواني واردش كني. به هيچ وجه نمي توان بطور مستقيم كاري را در مورد آن انجام داد، زيرا كه اصلا وجود ندارد. هيچ وزني ندارد. تاريكي همان نبود نور است. يك « ‌نبودن » است. بنابراین وقتي نور را وارد كني به دليل حضور نور، « نبودن » ناپديد مي شود. و چنين است ذهن. ذهن يعني نبود مراقبه. همين كه تو وارد مراقبه مي شوي، ذهن چون تاريكي ناپديد مي شود. و در آن لحظه در مي يابي كه در دنيايي خيالي و غير واقعي به سر مي برده اي. ذهن همان دنياي خيالي است كه ما در آن زندگي مي كنيم. ‎‌‌‌ 🕌سخنان ناب📖 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
چند وقت پیش از آقا (آیت‌الله‌العظمی بهجت) پرسیدم: چطور می‌شود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک کرد؟» گفتند: «زیاد قرآن بخوانید و به قرآن زیاد نگاه کنید.» از وقتی این حرف را زدند، قرآن خواندن روزانه‌ام ترک نشده بود؛ اما امروز خیلی دلم گرفت. با خودم گفتم: «توی این مدت، چرا نباید یک حس نزدیکی به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داشته باشم؟ بعد از جلسه، بدون اینکه حرفی بزنم، آقا برگشتند به من گفتند: «چشم آدم باید مواظب باشه. اگر کسی میخواد آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رو ببینه، باید مواظب چشمش باشه که گناه نکنه 🔥سرم را انداختم پایین حساب و کتاب چشم‌هایم خیلی وقت بود از دستم در رفته بود. مراقب دیدنی هامون باشیم ..... ‎‌‌‌ 🕌سخنان ناب📖 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔺 گاهى گناهان و دروغ ها، سبب محرومیّت انسان از نماز شب مى گردد و شیرینى عبادت و نیایش، از انسان گرفته مى شود.!!!!! 💌 در حدیث است: «اِنّ الرَّجُلَ لَیَكْذِبُ الْكِذْبَة فَیُحْرَمُ بِها عَنْ صَلاةِ اللَّیْلِ» (نورالثقلین، ج3، ص204) 🔺گاهى كسى دروغ مى گوید، و به همین سبب از نماز شب محروم مى شود. 💌 انسان، با تداوم نماز شب و تهجّد و عبادت هاى شبانه، مى تواند به مقامى از كمال و صفاى نفس و قرب به خدا برسد كه چشم و گوش و دستِ خدایى پیدا كند (جز حق نبیند، جز حق نشنود و جز حق، عمل نكند) و به آنجا برسد كه هر دعایى كند، مستجاب گردد. (ثواب الاعمال، ص88) 📚 پرتوی از اسرار نماز، محسن قرائتی ┄‎‌‌‌ 🕌سخنان ناب📖 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔘▪️ 🔘▪️ 🔅{ قُل أعوذُ بربِّ النّاس* ملک النّاس * إله النّاس * مِن شرِّ الوسواس الخنّاس* }🔅 👈 خنّاس، شیطان است. یک کسی باشد تمثلّات را نشان بدهد. حدیث رسول الله را نگاه بفرمایید در بیان خنّاس. انسان غافل، قلبش در دهان شیطان است؛ خنّاس است؛ آن را به دهان می کشد او را. همین که ذکر الهی، یاد الهی پیش آمده، رها می کند. تا غافل شد انسان، این خنّاس، دهان می کشد. تا یاد الهی را آورده، رها می کند. نگذارید خنّاس به سراغ شما بیاید. نگذارید نسناس به سراغ شما بیاید. نگذارید او دل شما را به دهن بگیرد. انسان الهی بوده باشید. نورانی بوده باشید. قلب المؤمن عرش الرحمن، عرش الرحمن. گفت پیغمبر، جناب رسول الله که قلب مؤمن، « عرش الله الأعظم». که عرش، مقامات دارد. « عرش الله أعظم» قلب مؤمن است. زمین، آسمان، ملک، فلک، اینها در عرش نمی گنجد. عرش بر همه محیط است. اما قلب مؤمن جای گنجایش همه ی اینها را دارد. هیچ موجودی را خداوند بزرگتر از من و شما نیافرید. قدر خودتان را بشناسید. ______________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🆔 کانال حضرت علامه حسن زاده آملی👇 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔘▪️ 🔘▪️ 👈 وقتی جناب خاتم الأنبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم برای آخرین بار تأکید فرمود که قلم و کاغذ بیاورید چیزی بنویسم، گفتند: «حسبنا کتاب الله». قرآن هست میان ما. ما را کافی است دیگر. نمی خواهد دین باشد، قرآن باشد، آخوند نه. کتاب هست دیگر، آخوند نه. علی نباشد. آخوند نه، ملّا، نه. منهای آخوند. دین باشد منهای آخوند. ملّا نباشد. چون قرآن ترجمان می خواهد؛ قرآن بیان می خواهد، احکام، مجری می خواهد، مبیّن می خواهد، حاکم می خواهد، عامل می خواهد؛ نماینده می خواهد. قرآن باشد؛ آن را می بوسیم شب و روز چندین بار. بعد روی طاقچه خانه مان می نهیم، به سر هم می گیریم. قرآن به سر هم می کنیم و لکن منهای آخوند. قرآن که به منبر نمی آید. مردم را امر و نهی نمی کند. . آن حرف آن روز را امروز هم دارند می زنند. و از ملّا وحشت دارند. از علم و عالم وحشت دارند. از ترجمان قرآن می ترسند. و جنابعالی در حد خودت این چند صباحی که زندگی را مشاهده می فرمایید و مردم را می بینید و احزاب و آراء و افکار را گوناگون، جورواجور مشاهده فرموده اید، دیده اید؛ به عیان دیده اید. هرکس که آمده، هر ایده ی پلیدی که داشت دست به دست هم داده، باطل؛ تنها دعوا و نزاعی که داشتند با حق و اهل حق. مگر غیر از این بود؟ تمام باطل ها را رفته اند گرفته اند. دعوایی که دارند با حق و اهل حق. قرآن نباشد. هرجور بخواهند بچاپند؛ هرجور بخواهند اختلاس بنمایند که کردند. که دیدید چه ها کردند. آنوقت تدبر نمی توانید بکنید. اما قرآن نخیر. انگشت ها، دست ها را می برد، تا بند کف می برد؛ دزدها. رجم می کند زانیه را. می گسار را حد می زند. اینها را نمی خواهند داشته باشند. اینها که اهل دنیا هستند. از اجرای احکام دین هراس دارند. ___________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🆔 کانال حضرت علامه حسن زاده آملی👇 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔘▪️ 🔘▪️ 👈 خیلی از بزرگان کارکشته ی به مقامات عالیه رسیده فرمایشاتشان این است که شرع مقدس که حرف ترس، جهنم، عذاب، اینها، برای ضعفاء العقول است، و الا مردم بیدار ورزش فکری کرده ی نیروی عقلی گرفته بدانند که نظمی است، حسابی است، کتابی است. خیلی از بزرگان کارکشته ی به مقامات عالیه رسیده فرمایشاتشان این است که شرع مقدس که حرف ترس، جهنم، عذاب، اینها، برای ضعفاء العقول است، و الا مردم بیدار ورزش فکری کرده ی نیروی عقلی گرفته، آنها عبادت عاشقانه ی احرار دارند. نمی بینید که امیرالمؤمنین می فرماید که بارالها من پرستش نمی کنم تو را برای خوف از آتش یا برای قربت، یا برای بدست آوردن بهشت. حالا سوال بشود: بهشت شیرین تر است یا بهشت آفرین؟ اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین که شیرین تر است. تو چرا بهشت آفرین را که خداست، بهشت آفرین را نمی خواهی ؟ جناب رسول الله فرمود که شوق و عشق بهشت به سلمان بیش از عشق سلمان به بهشت است. سلمان بهشت را می خواهد چکار کند؟ بهشت سلمان را می خواهد. تو بیا مرا زینت بده. سلمان شما چه می خواهید؟ من بهشت آفرین می خواهم. چرا زاهد اندر هوای بهشت است؟ چرا بیخبر از بهشت آفرین است؟ چرا از بهشت آفرین بی خبر است؟ این عبادت احرار است. بزرگان دین ما فرمودند حرف خوف و ترس و ایعاد و اینها برای ضعفاء العقول است و الا انسان رشید عبادت احرار دارد. لذا لذا در سایه ی همین بحث می بینید که حضرت امام زین العابدین، سید الساجدین، می فرماید که: خداوند جهنم را، جهنم را آفریده که جهنم چه باشد؟ جهنم را آفریده که جهنم تازیانه ای باشد برای مردم که مردم را براند به سوی بهشت. جهنم تازیانه ی خداست که با این تازیانه مردم را براند به سوی بهشت. فرمایش را ببینید؛ حرف را ببینید؛ جهنم تازیانه ی خداست. با این تازیانه دارد اکثری را، اکثری را به سوی بهشت می راند؛ آن اقلی ها که عبادت احرار دارند. _____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🆔 کانال حضرت علامه حسن زاده آملی👇 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520