🔴«بنت» و «لاپید» به سقوط کابینه تن دادند
🔹با کمرنگ شدن امیدهای «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حفظ ائتلاف کابینهاش، وی و «یائیر لاپید»،دو عضو اصلی ائتلاف کابینه فعلی رژیم صهیونیستی که این ائتلاف را به وجود آوردند روز دوشنبه در نشستی به این نتیجه رسیدند که بقاء ائتلاف فعلی ممکن نیست و اعلام کردند روز دوشنبه آینده لایحه انحلال کنست را به صحن علنی خواهند برد
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔴 وزیر خارجه روسیه امروز به تهران میآید
🔹میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین خبر داد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه به ایران سفر میکند.
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔴 آلمان: کشورهای ناتو آماده بکارگیری سلاح اتمی در مقابل روسیه باشند
🔹فرمانده نیروی هوایی آلمان بار دیگر احتمال ادعایی حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو را پیش کشید و آشکارا به پوتین توصیه کرد که به قلمرو ناتو تجاوز نکند. گرهارتز، با یادآوری رویکرد نظامی گری ناتو تاکید کرد که اروپاییها تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰۰ جنگنده مدرن در دریای بالتیک مستقر خواهند کرد.
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر
#پاشنه_آشیل_هاشمی
♨️سلسله یادداشت های انتقادی پیرامون اختلافات بنیادین "هاشمی رفسنجانی" با رهبران انقلاب
▪️آیا هاشمی آنچنان که در ظاهر وانمود میکرد واقعا معتقد به ولایت فقیه بود؟!
▪️اختلافات هاشمی با رهبران انقلاب، بنیادین بوده یا نشأت گرفته از شیطنت اطرافیان؟!
▪️ادعا نسبی گرایی در اندیشه سیاسی هاشمی رفسنجانی، تا چه میزان صحت دارد؟!
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔴 خوشخدمتی جدید بنسلمان به صهیونیستها؛ مجوز تملک در مکه و مدینه
🔹وبگاه «سعودیلیکس» فاش کرد ولیعهد سعودی بهدنبال اجرای طرحی است که به صهیونیستها اجازه خرید ملک در مکه و مدینه را میدهد و با این اقدام درهای عادیسازی با تلآویو را کاملاً باز کرده اس
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅
🔅
✅عوارض بلیچینگ ( سفید کردن دندان )
✍بسیاری از افراد برای داشتن یک لبخند زیبا و دندان های سفید، از روش بلیچینگ استفاده می کنند!!
در این جا به برخی از عوارض این روش اشاره می کنیم: ژل بلیچینگ، حاوی هیدروژن پروکسید است که نوعی اسید ضعیف است و در تماس با لثه ایجاد سوختگی و آسیب می کند.
دندان های شما نسبت به خوراکی و نوشیدنی های سرد حساس می شوند. ممکن است با مصرف غذا و نوشیدنی های داغ نیز احساس درد و ناراحتی در دندان و لثه داشته باشید.
جویدن غذاهای سفت می تواند باعث ناراحتی در دندان ها و لثه های شما بشود.
دندان های شما نسبت به مصرف ترشی و شیرینی حساس می شوند.
ماده بیلیچینگ برای تغییر رنگ دندان ها، در دندان نفوذ می کند و در بافت دندان تغییری را حاصل می کند که در بسیاری از موارد باعث دردهای شدید اعصاب دندان می شود.
⚠️ نعمت سلامتی خود را فدای زیبایی های هالیوودی نکنیم.
☜【طب شیعه】
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
✅معجزات روغن حیوانی
✍روغن حیوانی برای بازگردان قوای جسمانی کاهش یافته بیماران، زنان تازه زایمان کرده و بچه های در حال رشد خیلی مفید است. بهترین درمان برای ترک های پوستی بعد از چاقی-لاغری یا بعد از بارداری است . باعث پاکسازی روده ها و درمان التهاب روده ها میشود.
این روغن برای درمان انسداد های کبدی ، مشکلات طحال و بیماری های رسه و سرفه خشک عالی است. باعث طراوت و شفافیت پوست میشود . اگر روغن حیوانی را مرتب شبها بر صورت بمالند و تا صبح بماند، لک صورت را پاک کرده و رنگ صورت را زیبا و صاف می کند. ماساژ بدن با این روغن سبب تسکین و التیام درد مفصل ها، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی می شود و به گرم شدن بدن و استخوان ها کمک می کند.
☜【طب شیعه】
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔹🔸
💠هوای نفس💠
نهی میکردند که دنبال نفس بیفتیم. این پیروی را موجب ذلت میدانستند.
💠گناه گریزی💠
گناه را مایهٔ گرفتاری افراد میدانستند:
✅ «هر وقت مردم گناه تازهای مرتکب شوند که در گذشته انجامش نمی دادند، خدا به گرفتاری بی سابقهای مبتلایشان میکند. » ✅
✨معتقد بودند ارتکاب گناهان کوچک، راه را باز میکند برای ارتکاب گناهان بزرگ ومیفرمودند:✨
✅👈 اگر کسی در معصیتهای کوچک از خدا نترسید، در معصیتهای بزرگ هم نخواهد ترسید.✅
💠حسابرسی نفس💠
🔰حضرت رضا علیه السلام میفرمودند:
نفس را محاسبه کنید: «هرکس خودش را حسابرسی کند، سود میبرد و هرکس از حسابرسی خودش غفلت کند، ضرر میکند. »
🔰از پیامبر رحمت ومهربانی ص نقل میکردند:
✅«از ما نیست کسی که هر روز به حساب خودش رسیدگی نکند، خوب و بد خودش را نشناسد و از خداوند برای کارهای خوبش فزونی و برای اعمال بدش آمرزش طلب نکند. » ✅
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
[۶]: علی بن حسن طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص ۲۶۰
[۷]: محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی، الکافی، ج ۲، ص ۲۷۵
[۸]: محمد بن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، عیون اخبار الرضا، ج۲، ص ۱۸۰
[۱]: محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج۷۵، ص ۳۵۲
[۲]: علی بن حسن طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص۲۴۷
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
.🔸🔹🔸🔸🔹🔸🔹🔸
🔹🔸
💠نهی از صفات رذیله 💠
خیانت به دیگری را خط قرمز میگرفتند:
✅ «کسی که به مسلمانی خیانت کند، از ما نیست. » ✅
جایگاه فریب کاران و نیرنگ بازان را آتش وعده میدادند.
و خیلی ها را از بهشت دور و به جهنم نزدیک میدانستند.
👈🔷عُجب را تباه کنندهٔ اعمال میدانستند. برای خودبینی، چندین درجه قائل بودند:
یکی اینکه اعمال بد، در نظر انسان خوب جلوه کند و از آنها خوشحال شود و تصور کند کار خوبی میکند. دیگر اینکه بنده به خدای خود ایمان بیاورد و درعین حالی بر خدا منت بگذارد، با اینکه خدا بر او منت دارد. 🔷👉
🔰حضرتش می فرمودند:
✅بخیل راحتی نمی چشد، حسود لذت نمی برد، پادشاهان وفا ندارند و دروغ گو از مردانگی بویی نبرده است. ✅
💠خوش گمانی 💠
امام سفارش میکردندبه حسن ظن به خدا:
✅«خدا میفرماید: من همان طورم که بندهام گمان میکند. اگر گمانش خوب باشد، رفتار من خوب خواهد بود و اگر بد باشد، رفتارمن هم بد خواهد شد. » ✅
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
[۳]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، آمالی الصدوق، ص ۲۷۰
[۴]: محمد بن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، عیون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۵۰
[۵]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، عیون اخبار الرضا، ج۲، ص ۱۲
[۶]: حسن بن علی بن شعبهٔ حرانی، تحف العقول عن آل الرسول، ص ۴۴۴
[۷]: حسن بن علی بن شعبهٔ حرانی، تحف العقول عن آل الرسول، ص۴۵۰
[۱]: محمدبن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی، الکافی، ج ۲، ص ۷۲
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🔸🔹
💠توبه 💠
در توبه و استغفار، اکتفای به توبهٔ زبانی را قبول نداشتند:
🔰« لازم است توبه کننده با دل نیز پشیمان باشد؛ وگرنه خود را مسخره کرده است. 🔰
💠انسان نمونه 💠
اصالت گوهر (ریشه ای محکم در خویش)، طبع بزرگوار، خوی متین، جان شریف و ترس از خدا پنج صفتی بود که میفرمودند:
«اگراین صفات در کسی نباشد، در دنیا و آخرت به او امیدی نیست. »
انسان شایسته را چنین کسی میدانستند👇:
✳️ «دلش را پیرو فرمان خدا میکند و نیروهایش را در راه خشنودی خدا به کار میاندازد. میپذیرد که این، ذلت در راه حق است که به عزت همیشگی منتهی میشود، نه عزت در راه باطل. میداند که اندک غمی که در دنیا تحمل میکند، به نعمت دائمی در دنیایی بی پایان میرساندش. میفهمد که خوشیهای فراوان این دنیا، اگر پیرو هوای نفسش باشد، او را به عذابی بی انتها میکشاند. »✳️
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔹
[۲]: محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۳۵۶
[۳]: حسن بن علی بن شعبهٔ حرانی، تحف العقول عن آل الرسول، ص ۴۴۶
[۴]: احمد بن علی طبرسی، الاحتجاج علی آهل اللحجاج، ج۲، ص ۳۲۱
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔸🔹
💠جدال 💠
می فرمودند:
🔰«سکوت را روش خودتان کنید و جدال بیهوده نکنید که فایده ای برایتان ندارد. » 🔰
💠اسراف نکردن 💠
یکی از دل واپسی هایش این بود که چیزی اسراف نشود. روزی تعدادی از خدمتکارانش مشغول میوه خوردن بودند. سیر که شدند، میوههای باقی مانده را دور انداختند.
امام فرمودند:
✅👈«اگر شما سیر شده اید و به باقی غذا احتیاجی ندارید، نبایست آن را دور میانداختید. آخر، مردمانی هستند که به آن میوه ها نیاز دارند. » 👉✅
از اسراف در هزینههای زندگی نهی میکردند:
🔰«در هزینههای خانواده اسراف نکنید که
خدای بزرگ اسراف را نمیپسندد و میفرماید:
🔰 «و الذین اذا آنققوانهٔ یُسرفوا لم یقتروا و کان بین ذلک قوماً (و کسانی که هر وقت انفاق کنند، نه اسراف کارند و نه سختگیر؛ بلکه در میان این دو، اعتدال دارند. ) » 🔰
💠منع از دشمنی و بدگویی 💠
با دشمنی و بدگویی مخالف بودند:
✅ «خودتان را به دشمنی با یکدیگر و بدگویی از هم مشغول نکنید؛ چون با خود عهد کردهام اگر کسی چنین کاری انجام دهد و دوستی از دوستانم را ناراحت و خشمگین کند، دعا کنم خدا او را در دنیا با شدیدترین عذابها مجازات کند و در آن دنیا هم زیان کار خواهد بود. » ✅
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
[۱]: محمدبن محمد مفید، الاختصاصی، ص۲۴۷ حسین بن محمدتقی نوری، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۹، ص ۱۰۲
[۲]: محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج۴۹، ص ۱۰۲
[۳]: فرقان، ۶۷
[۴]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، الخصال، ج ۱، ص ۵۵
[۵]: محمد بن محمد مفید، الاختصاصی، ص۲۴۷ حسین بن محمدتقی نوری، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۹، ص ۱۰۲
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🌠#ملاحم، #فتن؛ #نشانههای_ظهور:
📌قسمت سوم:
✨وجه اشتراک علائم ظهور با فِتن، ملاحم و اشراط السّاعـ[
پیش از بیان وجه امتیاز علائم حتمی از غیرحتمی، درنگی کوتاه در وجه اشتراک علائم ظهور با فتن و ملاحم و اشراط السّاعه خواهیم داشت:
1. ارتباط و وجه اشتراک علائم ظهور با فتن این است که در کتب فتن به تفصیل از فتنه های پیش از ظهور، چون فتنه سفیانی، لشکر سفیانی، سپاه قحطانی، فتنه های یمن، بربر، مصر، حبشه، شام، بغداد و از همه مهم تر فتنه دجّال گفت وگو شده است.7
2. ارتباط علائم ظهور با اخبار ملاحم در مورد درگیری سفیانی با حسنی، کشتار بغداد، کوفه، بصره، قرقیسیا و دیگر حوادث خونینی که در آستانه ظهور به وقوع می پیوندد، می باشد.8
3. ارتباط علائم ظهور با روایات اشراط السّاعه در این است که:
اوّلاً: یکی از اشراط السّاعه ظهور حضرت مهدی(عج) است؛
ثانیاً: یکی دیگر از اشراط السّاعه نزول حضرت عیسی(ع) است که ارتباط مستقیم با ظهور دارد؛
ثالثاً: یکی دیگر از اشراط السّاعه خروج دجّال است که در ایّام ظهور خواهد بود؛
رابعاً: یکی دیگر از اشراط السّاعه خسف در «جزیر\ العرب» است که به احتمال قوی همان خسف سرزمین بیداء باشد که از نشانه های ظهور است.9
🎇وجه امتیاز علائم حتمی از علائم غیرحتمی:
قبلاً اشاره کردیم که علائم غیرحتمی در مشخّص نمودن وقت ظهور کاربرد ندارد؛ در حالی که وقتی نخستین نشانه از نشانه های حتمی مشاهده شد، همگان متوجّه می شوند که دوران غیبت به سر خواهد رسید.
🌠لزوم تفکیک علائم #حتمی از #غیرحتمی:
پس از تشریح کاربردی علائم حتمی، علّت تفکیک علائم حتمی از علائم غیرحتمی روشن می شود؛ لیکن آیا این تفکیک ضرورت هم دارد یا خیر؟
🔸برجسته ترین کارشناس مهدوی در عصر حاضر و توانمندترین تلاشگر عرصه مهدویّت حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی در کتاب ماندگار و پُربار «منتخب الاثر» در پایان بحث مفصّل خود درباره دجّال می نویسد:
🌱آیا شناخت نشانه های ظهور از جمله خروج دجّال واجب است تا به هنگام وقوع دانسته شود و حق از باطل و سره از ناسره شناخته گردد؟ ظاهر این است که واجب است تا انسان در معرض گمراه شدن نباشد و از باب دفع ضرر محتمل.
🍃می توان گفت: منظور از بیان علائم ظهور آن است که هر کس بخواهد از خطر ضلالت در امان باشد، آنها را فرا بگیرد تا کسی را در برابر خداوند حجّت نباشد که مقتضای آن وجوب فراگیری علائم ظهور و معذور نبودن احدی در ندانستن آنها می باشد.10
🌄نشانه های عمومی #آخرالزمان:
آنگاه که دیدی حق مرده است و اهل حق از میان رفته اند؛
ستم همه جا را فراگرفته است؛
قرآن فرسوده شده و بدعت هایی از روی هوا و هوس در مفاهیم آن به وجود آمده است؛
دین بی محتوا شده است، همانند ظرفی که آن را واژگون می سازند.
پایان.
📚پی نوشت ها:
7. ر.ک: ابن حماد، الفتن؛ ابن حنبل، الفتن؛ شیخ فادی اسعد نصیف، الفتن والمحن.
8. ر. ک: ابن المنادی، الملاحم، تحقیق عُقَیلی؛ سیّد ابن طاووس، الملاحم والفتن.
9. ر.ک: بزرنجی، الاشاعـ[ لا اشراط السّاعـ[؛ یوسف بن وابل، اشراط السّاعـ[؛ صلاح الدّین محمود، اشراط السّاعـ[ الصغری و الکبری؛ محمّد سلامه جبر، اشراط السّاعـ[ و اسرارها؛ قاضی محمّد ابن کنعان، اشراط السّاعـ[ و امور الآخر\.
10. صافی گلپایگانی، منتخب الأثر، ج 3، ص 303.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌱
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520