eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
85.1هزار عکس
47.6هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Ebrahim Sh.zd
این ها همان هایی هستند که حق خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام رو غصب کردند به این بهانه که علی(ع) جوان است و آقای ابوبکر از بقیه مسن تر! 🗣 داوود ورمزیار ➺ @Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از امیرحسن غیاثی
11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعجب نکنید اینجا تهران است نه اروپا یا آمریکا😳 مسولین محترم ، آیا نظری ، فکری ، ویاعکس‌العملی ندارید❓⁉️ 🔴تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان مرکز خرید اُپال البته محدود به همین یک جا نیست.. اگر مسئولان بخواهند می‌توانند این هرزه بازار را جمع کنند البته اگر بخواهند..... ✅ ☑ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇 🔰 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b حتماعضوشوید👆
هدایت شده از امیرحسن غیاثی
الهم عجل لولیک الفرج آمین یا رب العالمین
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
زوجیت، از خانه ایرانی تا خانه غربی زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه زوجیت، قاعده‌ای است که به تصریح قرآن کریم در سراسر پدیده‌های هستی جاری و ساری است: وَ مِن کُلِّ شَیءٍ خَلَقنا زَوجَینِ لَعَلَّکُم تَذَکَّرون (ذاریات/۴۹). آیا تاکنون به تجلی کالبدیِ مفهوم زوجیت در خانه ایرانی (به عنوان فضای اصلی حضور زوجین در کنار هم) اندیشیده‌اید؟ آنچه در سنت ایرانی، جاری و ساری بوده است، تقسیم فضای خانه به دو بخش اندرونی و بیرونی بوده است. اندرونی فضایی بوده است برای حضور آزادانه بانوی خانه (به عنوان یک رکن زوجیت در خانه) و بیرونی، فضایی بوده است برای مهمانداری مرد خانه (به عنوان رکن دیگر زوجیت). این دوگانه اندرونی بیرونی، به نوعی تجلی مفهوم زوجیت در دوگانه مرد و زن بوده است و همانطور که زوجین، در عین تفاوتهای ذاتی، مکمل یکدیگر هستند، اندرونی و بیرونی خانه نیز در عین مرزبندی و تفاوتهای فضایی، در تداوم یکدیگر و مکمل فضاهای هم بودند. اما مفهوم زوجیت در نگاه اسلامی ایرانی، نقطه مقابل مفهومی است تحت عنوان «تضاد» که در دیالکتیک هگلی و همچنین مارکسیسم مطرح می‌شود؛ زیرا رکن اصلی دیالکتیک هگل که بعدها مارکس نیز از او به عاریت گرفت، تضاد است که در این نوع نگاه، حرکت جامعه‌ و حرکت تاریخ، ناشی از تضاد است؛ به نحوی که در بطن هر حرکتی، «تز» و «آنتی‌تزی» وجود دارد که از برآیند این دو، سنتز به وجود می‌آید. اما در اسلام، سنتز از آنتی‌تز به وجود نمی‌آید، بلکه از زوجیّت به وجود می‌آید؛ از زوجیّتی که در کانون خانواده، فلسفه آن آرامش است: "وَ مِنْ آيَاتهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنوا إِلَيْها: و از نشانه های او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید"(روم/۲۱). وقتی تضاد دیالکتیکی جایگزین مفهوم زوجیت شد چه اتفاقی برای خانه می افتد؟ زن به عنوان یک رکن اصلیِ مفهوم زوجیت در خانه، جایگاه اصلی و فطری خود را از دست می‌دهد و در این تضاد دیالکتیکی، قربانی مرد می‌شود؛ او به بهانه لزوم تساوی با مرد، از خانه به کارخانه کشانده می‌شود تا هم چرخ نظام سرمایه‌داری ارزانتر بچرخد و هم به او چنین القا شود که حقوق اجتماعی‌اش تمام و کمال پرداخته شده است. آنگاه چنین خانه‌ای که حضور زن در آن معنای سابق را ندارد، به فضای حریم‌مند برای حضور زن نیز نیازی ندارد و چنین می‌شود که اندرونی از خانه حذف می‌شود و آنچه که در سرتاسر خانه دیده می‌شود، صرفاً تجلی بیرونی است. به نحوی که در چنین سنتزی با حذف حیاط مرکزی، دیگر حتی بازشوهای خانه نیز به سمت درون باز نمی‌شود و با مکان‌یابی بازشوها به سمت کوچه و خیابان، مرز بین اندرون و بیرون (فضای داخل خانه و فضای خیابان) شکسته می‌شود و این دو، از یک جنس و در راستای هم تلقّی می‌شوند. دقیقاً همانطور که زن و مرد نیز در فرهنگ غربی، در نبردی نابرابر، با قاعده مساوات (و نه عدالت) قضاوت می‌شوند. خب نتیجه چه می‌شود؟ خانه از شأنیت آرامش بخشیِ خود ساقط می‌شود؛ چون چنین خانه‌ای برخلاف گذشته، دیگر نه اندرونی دارد و نه حریم مشخصی دارد و نه حتی به علت اِشراف فضای بیرون بر درون، می‌تواند پوشاننده امور شخصی ساکنین باشد. چنین خانه‌ای فی الواقع بخشی از فضای بیرون است که از خیابان و بلوکهای مجاور، هر لحظه حریم آن در معرض نقض است. اکنون می توان از آیه ۸۰ سوره نحل رمزگشایی نمود: "وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ بُيُوتِكُمْ سَكَنًا: و خداوند از خانه‌هایتان برایتان آرامش قرار داد". چرا فرمود از خانه‌هایتان و نه در خانه‌هایتان؟ چون هر خانه‌ای آرامش بخش نیست و شرط آرامش بخشی، پوشانندگی و داشتن حریم است. همان‌طور که فلسفه آرامش بخشیِ زوجین در کنار هم، پوشانندگی و لباس بودن آنها برای عیوب یکدیگر است: هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَ أَنْتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ: آنان (همسران شما) برای شما پوشش و شما هم برای آنان (همسرانتان) پوشش هستید (بقره/۱۸۷). پس خانه‌ای که بنیانش به جای مفهوم زوجیت، بر دیالکتیک بنا نهاده شود، دیگر نه تنها آرامش بخش نیست بلکه به کانون نزاع و تضاد تبدیل می‌شود؛ انبوه خانوده‌های تک والد و افزایش روزافزون نرخ طلاق در کشورهای غربی شاهدی است بر این مدعا؛ کما اینکه انبوه خانه‌های بدون حریم و فاقد فضاهای مختص حضور بانوی خانه نیز تجلی کالبدیِ این سنتز فضایی است. حال آیا در این آپارتمانهای بی‌توجه به شأن و حریم بانوی خانه که اساسش تضاد دیالکتیک است، می توان حقیقت مفهوم زوجیت را جستجو نمود؟ و آیا چنین سرپناه هایی می تواند مصداق "و خداوند از خانه هایتان برایتان آرامش قرار داد" (نحل/۸۰) باشد؟! اگر بله، پس رابطه معنادار میان افزایش نرخ نزاع و طلاق بین زوجین از یک سو و تغییرات معماری خانه‌های ما از الگوهای سنتی به آپارتمانهای غربی از سوی دیگر را چطور می‌توان توجیه نمود؟! @baladetayyeb
هدایت شده از حسن محمدی
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹مداح اصفهانی گل کاشت بر اسرائیل بر آمریکا
🔥 میز تبیین در خانه فحشا❗️ 🔻بعضی افراد استدلال می کنند که «ما» باید در اینستاگرام و تلگرام و واتساپ حضور داشته باشیم تا جهاد_تبیین کنیم تا از بروز فتنه جدید جلوگیری کنیم... که در این باره سه نکته قابل گفتن است: 🔻 ۱-اگر بنا بود با رفع فیلتر و ... جهاد اینستاگرامی و تلگرامی!! فتنه رخ ندهد، که اساسا نباید اغتشاشات ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ و ۱۴۰۱ رخ می داد!! چون تا آن زمان فیلتر نبود 🔻۲-اساسا شبکه‌های اجتماعی خارجی شبیه سطح_شیبدار_متحرک طراحی می شود که تا میزان مشخصی به شما اجازه داده شود که روی آن سرعت بگیرید. یعنی اگر سرعت شما از حد مورد نظر آنها عبور کند آنقدر شیب را زیاد می کنند تا شما چنان در حالت سربالایی قرار بگیرید که نتوانید سرعت را افزایش دهید و اگر اصرار بیشتر کنید، سطح شیبدار عمودی شده و شما را به خارج پرت می شوید!! 🔻 بنابراین سرمایه‌گذاران شبکه های مجازی خارجی، گاگول نیستند که بستری را ایجاد کنند که انقلابیون در آن ارزشهای اسلامی را به طور موثر ترویج و تبیین کنند. 🔻لذا اگر احساس کنند صفحه‌ای یا حسابی خلاف اهداف صاحبان شبکه عمل می کنند، صفحه یا حساب را بطور هوشمند محدود یا مسدود می‌سازند مگر معدود صفحات خاص به دلایل خاص که ذکر آن مجال دیگری می طلبد. 🔻۳- توصیه می کنم اصلا به کسانی که صراحتا از فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی بدون پذیرش قوانین کشور حمایت می کنند خوشبین نباشید؛ اگر خیلی کم اطلاع نباشند یا دنبال رای هستند یا منافع مالی یا اقتصادی دارند و یا جاسوس اند!!! 🔸 پ.ن: قرار دادن میز تبیین برای ارشاد افراد در خانه‌ی فحشا، فایده چندانی ندارد؛ یا باید آن خانه آلوده را بست یا حداقل تلاش کرد افراد تا حد امکان وارد آن خانه نشوند و گرنه ممکن است متصدی میز هم مشتری شود!! ✍حمیدرضا ابراهیمی کانال تحلیلی، سیاسی و انقلابی @hsnrb14_sarbazevelayat
💬جاسوسی که اعدام شد، در دبیر خانه شورای امنیت ملی دستگیر شد و در دولت غربگرای روحانی و در رسانه های همسو با دشمن، علیه منطق بچه‌های انقلاب مقاله مینوشت کانال تحلیلی، سیاسی و انقلابی @hsnrb14_sarbazevelayat
هدایت شده از 36626
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 آیا برای از بین بردن پرده ها و موانع بین انسان و خدا، بیل و کلنگ لازم است؟! مثلا بهترین راه آن، در نماز است؛ آیا در حال نماز لازم است بیل و کلنگ حمل کنیم و با حجاب ها مبارزه کنیم؟! کسی که طالب جمال برتر و بالاتر است، به پایین تر بی اعتنا است. تا زنده ایم رزمنده ایم ❤️❤️
هدایت شده از رضا حیدری
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر یک عمل صالح در طول عمرمان بتوانیم انجام بدیم و قدمی برای ظهور برداریم و مورد قبول خداوند قرار بگیره، شاید انتشار همین کلیپ چند دقیقه ای باشه.... خواهشا تمام دوستان مذهبی و انقلابی این چند دقیقه را با دقت ببینند و نشر دهند وظیفه خودمون را در قبال ظهور بدانیم و کوتاهی نکنیم😔😔😔😔
هدایت شده از مهدی علی اکبری
23.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگه این توصیه چهل سال پیش رو جدی می‌گرفت، الان لااقل دنبال تحصیل رفته بود و یه کمی سواد برای خودش دست و پا کرده بود؛ یا دنبال یه کاسبی رفته بود و وقتی پولهایی که از این کشور بردن تموم شد، دوباره به فکر برگشتن و غارت پول این ملت نمی‌افتاد؛ و بعد از چهل سال سر کار بودن، همچنان سر پیری اینجوری سر کارش نمیذاشتن!
هدایت شده از مهدی علی اکبری
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فیلم/ حمیدرضا آرامی، مسئول کارگروه شهرسازی اسلامی مرکز تحقیقات مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی»: نهضت ملی مسکن نسبت به قول‌هایی که داده شده، عقب است. ساختار و بدنه مجری نهضت ملی مسکن در برابر نوع نگاه دولت سیزدهم به مسکن سازی مقاومت میکند و این خود عامل عقب ماندگی طرح است.