eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
85.1هزار عکس
47.6هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
قضیه ی شمال غرب بسیار پیچیده است و یک توطئه ی بزرگ پشت آن خوابیده است. سعی می کنم توضیحات مفصلی را امشب بدهم
🚨🚨🚨جنگنده های ترکیه منطقه ی جمجمال در استا سلیمانیه ی عراق را بمباران کردند در این حملات یک نفر کشته و دونفر نیز زخمی شدند @westanews
🚨🚨🚨🚨اسرائیل در حالت آماده باش سایبری قرار گرفته و با کاخ سفید و پنتاگون در ارتباط است. @westanews
🚨🚨🚨الهام اف امروز یک پایگاه نظامی در شهر جبرئیل در نزدیکی مرز ایران افتتاح کرد @westanews
🚨🚨🚨امروز پنج تانک ، پنج ماشین جنگی پیاده نظام و عراده توپخانه ارتش سوریه و همچنین 1000 نیرو به جبهه ی جنوبی ادلب اعزام شده است @westanews
🚨🚨🚨🚨🚨فیس بوک به طور کامل از اینترنت حذف شده و دسترسی به آن دیگر امکان پذیر نیست @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت سوم ماباگرجستان ارتباطات خوبی داریم و طی توافقاتی که سابقا با طرف گرج انجام شده است قرار شد کریدور خلیج فارس_دریای سیاه راه اندازی شود تا گرجستان به ترانزیت بزرگ شمال_جنوب وارد شود. اما آن ها ما را به نگاه شریک واقعی حساب نمی کنند و سعی می کنند تخم مرغ های خود را در سبد ترکیه و جمهوری باکو قرار دهند. واقعیت ماجرا این است که سه کشور ترکیه، گرجستان و جمهوری باکو از روابط تجاری مهمی برخوردار هستند، از جمله می توان به کریدور باکو_تفلیس_جیهان(ترکیه) و خط لوله ی انتقال نفت خام باکو_تفلیس_جیهان به مدیترانه اشاره کرد که یکی از مهم ترین منابع ارسال نفت به اروپا است اشاره کرد. ظاهرا آن ها با چراغ سبز ترکیه و باکو درحال وارد شدن در تنش ها با ایران هستند. شماره 1که درنقشه مشاهده می کنید همان مسیری است که فقط بیست کیلومتر آن از خاک تازه آزاد شده در جنگ قره باغ گذر می کند و سربازان باکو برای همین بیست کیلومتر خواستار پرداخت مالیات و عوارضی شدند، اما قضیه فراتر از مالیات است و همان طور که گفتم کریدور شمال_جنوب و فعال شدن مسیر این کریدور در جنوب قفقاز کریدورهای تجاری ترکیه و باکو را تهدید خواهد کرد. شماره دو همان مسیر تاتو است که درحال تکمیل شدن است و با آماده شدن آن نیازی به استفاده از بیست کیلومتر خاک جمهوری باکو نداریم(عمري است از خاک ایران برای رسیدن به نخجوان استفاده می کردند اما برای بیست کیلومتر مثل الاغ جفتک می اندازند) و از آن طریق به یراسخ در استان آرارات در غرب ارمنستان و بعد از آن به ایران پایتخت این کشور می رسیم و ازآن جا از طریق تفلیس به روسیه متصل می شویم اما مشکل این است که در نقطه شماره 3 یعنی شهر یراسخ که در نقطه ی شمالی نخجوان است حکومت جعلی باکو درحال سنگ اندازی و ایجاد ناآرامی در این منطقه است و به هر قیمتی می خواهند دست ایران و ارمنستان برای تکمیل کریدور شمال_جنوب در قسمت قفقاز را قطع کنند. اما باکو و استانبول و تفلیس باید مطمئن باشند که یا همه ی کشورها بدون تغییرات سرزمینی از کریدور های کشورهای خود برای اتصال به اروپا استفاده خواهند کرد( چراکه باکو و ترکیه نیز مسیر خود برای اتصال به اروپا را دارند اما فقط برای قسمت شمالی کریدور می توانند فعال باشند و به خاطر عدم دسترسی به آسیای مرکزی و خلیج فارس و اقیانوس هند از دستاورد های خیلی محدود تری برخوردار خواهند شد لذا سعی می کنند استان سیونیک ارمنستان را برای رسیدن به آسیای مرکزی تصرف کنند) یا هیچ کس از این موقعیت تجاری و اقتصادی استفاده نخواهد کرد. ✏️ @westanews
🚨🚨🚨 ادعای رسانه باکویی "دیلی آذ": ۴۰۰۰ قایق تندرو سپاه در بندر آستارا در نزدیکی مرز جمهوری باکو، مستقر شدند @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت دوم واقعیت ماجرا این است که همه چیز از آن جنگ بی خاصیت(قره باغ) آغاز شده است. الهام علی اف به استناد به یکی از مفاد صلحنامه ی جنگ دوم قرباغ (2020) می گوید ارمنستان متعهد شد که کریدور زنگزور را برای اتصال نخجوان به جمهوری باکو عملیاتی خواهد کرد اما وزیر امورخارجه ی ارمنستان در سفر امروز خود به تهران به این نکته اشاره کرده است که باکو از صحبت حکومت ارمنستان برای ایجاد راه ارتباطی بین نخجوان و جمهوری باکو از طریق سیونیک برداشت راه اندازی کریدور را داشته که ما این را رد می کنیم. مطمئنا خود همین صحبت های وزیر امورخارجه ی ارمنستان تنش های متعددی را با باکو به دنبال خواهد داشت. ترکیه و جمهوری باکو نه دغدغه ی اسلام دارند و نه دلشان به حال مسلمین و مومنین در جمهوری باکو می سوزد آن ها به دنبال کریدور شرق به غرب هستند تا دریای خزر و آسیای مرکزی را به مدیترانه متصل کنند و از این طریق بازار آسیای میانه را در دست بگیرند وبرای این امتیاز به کریدور نخجوان باکو از طریق سیونیک محتاج اند، طبیعتا کریدور شمال_جنوب و مشارکت ارمنستان در این کریدور مزاحم کریدور شرق به غرب ترکیه و باکو خواهد بود و علاوه بر آن اهمیت خط ریلی باکو_تفلیس_ترکیه را نیز به شدت کاهش خواهد داد و با آماده شدن کریدور ایران_عراق_سوریه ممکن است کشور هایی نظیر چین انتقال کالا های خود به اروپا را از طریق کریدور ایران_مدیترانه انجام دهند. درواقع موقعیت ژئوپولیتیکی ایران برای کریدور شمال_جنوب و شرق به غرب برای کشورهای ذی نفع که از آن بهره‌مند خواهند شد بسیار مناسب است این مساله برای ترکیه و جمهوری باکو سخت است و درحال سنگ اندازی برای اتصال زمینی ایران به روسیه هستند. خط ریلی جلفا_یراسخ_ایروان_تفلیس و بزرگراه مغری_یراسخ_ایروان (که قسمتی از آن از نواره ی خاک تازه آزاد شده ی جمهوری باکو می گذرد و البته جاده ی جایگزین به کمک ایران درحال مهیا شدن است) ارمنستان را از محاصره خارج خواهد کرد و البته حکومت باکو را از مسیر کریدور اخراج خواهد کرد. هیچ چیز نمی تواند اراده ی ایران را برای کریدور شمال_جنوب تغییر دهد. این کریدور زیرساخت های گسترده اقتصادی، جذب سرمایه های خارجی، قوت بخشی به قدرت بین المللی ایران و توسعه ی کشور را به دنبال خواهد داشت لذا هیچ عقب گردی از این کریدور به عمل نخواهد آمد. ✏️ @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت چهارم طريق دیگری که برای کریدور شمال_جنوب می توان تصور کرد از بندر گوادر پاکستان است پاکستان_افغانستان_ترکمنستان_خزر_باکو_تفلیس_روسیه بعد از اینکه طالبان افغانستان را دراختیار گرفت پاکستانی ها با آذربایجان و ترکیه در جمهوری باکو رزمایش سه برادر را برگزار کردند، ترکیه با پاکستان در برسرموضوع طالبان و افغانستان منافع مشترک دارند و هردو کشور دربازسازی افغانستان مشارکت خواهند داشت به نظر می آید ترکیه، پاکستان، جمهوری باکو گرجستان برای کریدور شمال جنوب برنامه ی مجزا داشته باشند، کریدوری که شاید از زیر پرچم امارت اسلامی گذرخواهد کرد. برای همین دلائل است که ما نه جنگ قره باغ را جنگ اسلام و کفر می دانستیم و می دانیم، که برایش سجده ی شکر برویم و نه طالبان را جنبش اصیل منطقه می دانیم که جار بزنیم طالبان تغییر کرده است انسان تعجب می کند که در قرن بیست و یکم برخی افراد کج فهم با یک ادعای غير واقعي و بدون تضمين برای کشور در مساله ی افغانستان هزینه سازی می کنند همان افرادی که امضای کری را تضمین نمی دانستند گفته های طالبان مبنی بر تغییر خود را تضمین دانستند. همین افراد بعضا ساده اندیش در مساله ی قره باغ با عناوین احساسی و نژادی انتخاب تصمیم عقلانی را از حاکمیت ربودند. ✏️ @westanews
🚨🚨🚨رییس شورای امنیت ارمنستان : 🔻با سفیر ایران اقای ظهوری ، بر خنثی سازی چالش های جدید تاکید کردیم 🔻بر توسعه استان سیونیک تاکید کردیم 🔻بر اهمیت بندر چابهار تاکید کردیم 🔻بر کریدور جنوب-شمال تاکید کردیم 🔻موضوعات دیگر نیز بحث کردیم 🔻سفیر ایران اقای ظهوری بر افزایش روابط به سطح بسیار بالا تاکید کرد . @westanews