eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.5هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸🔹🔸 🔺 سردی در حوزه 📌 سال هاست که سردی و بلا تکلیفی خاصی بر حوزه علمیه حاکم شده و متأسفانه این باعث شده تا بسیاری از طلبه ها قدری احساس پوچی و بی خاصیتی کنند. 💠 سرمایه یک طلبه محبوبیت و اعتباری است که میان مردم کسب میکند، در غیر اینصورت هیچ عامل تشویق کننده مادی برای ادامه کار در حوزه نیست، زیرا نه شهریه درست حسابی دارد و نه امید به بهتر شدن اوضاع وجود دارد . 💢 از طرفی هم عقب افتادگی حوزه از دنیا از نظر علمی و علم تجربی مفید کاملا ملموس است و متأسفانه امروزه جز تکرار مکررات، مباحث بیهوده و عبث و .... چیزی باقی نمانده و این باعث شده که این سوال همیشه در ذهن طلبه ها باشد که من چه تأثیری در زندگی ، دنیا و آخرت مردم دارم؟! 🔺 حوزه با این عظمت هیچ حرفی برای گفتن در جریان کرونا نداشت و افسار خود را به سازمان های جهانی و عواملشان داد داده تا جائی که هیچ اختیاری از خود نداشته و ندارند. در جریان شیوع کرونا با توجه به اینکه طب اسلامی سرکوب و بایکوت شد، این شبهه ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرد که دین دقیقا کجای مشکلات زندگی بشر را قرار است حل کند؟! وقتی دین در برابر بزرگترین بحران قرن هیچ دستور العملی مفیدی ندارد، چطور می تواند برای دیگر مشکلات راه حل ارائه بدهد؟! 🔅 در صورتی که اگر دستورات طب اسلامی به خوبی بازتاب داده می شود و جلوی فعالیت طب اسلامی گرفته نمی شد اعتقاد مردم با دیدن نتائج اعجاب انگیز دستورات اهل البیت علیهم السلام، تقویت می شد و باعث محبوبیت هر چه بیشتر دین نزد مردم می شد. 〽️ از طرفی اوضاع اقتصادی و کم شدن درآمد ها باعث شده تا افراد کمتری خمس بدهند و این عدم اعطای خمس مساوی شده با ضعف بیش از پیش حوزه علمیه، که ممکن است در نهایت سبب تغییر شاکله حوزه شود. ❇️ البته مطرح شدن علوم تجربی موثر مانند طب، فیزیک، شیمی، زیست جانوری، زمین شناسی و ستاره شناسی اسلامی داشت رونق مجدد به حوزه می داد که متأسفانه عده ای مانع این کار شدند . ⚠️ چیزی که امروز در حوزه باقی مانده یک سری مباحث خیالی است ، مباحثی که از طرف خیلی ها مورد شک و تردید قرار گرفته، اصلا بنا گذاشتن بر ظن، گمان، رای، اجتهاد، توسعه مستمر فقه و خروج آن از اندازه معقول درست هست یا نه؟! این سوال همیشه مطرح بوده و هست. 🌀 علت دیگر اینکه حوزه افرادی دانا و دانشمند که بتوانند بطور کامل و جامع علوم تجربی اسلامی را حلاجی کنند و خود را در سطح دانشمندان جهانی مطرح کنند و حرفی برای گفتند داشته باشند، ندارد و اگر یک نفر این دانش را داشت به سرعت مورد انواع آزار، اذیت و تهمت قرار می گیرد . 💢 بنابر این حوزه واقعا خاصیت خود را از دست داده و بعد از این نه در دین و اعتقاد مردم و نه در دنیای مردم اثر و نقشی خواهد داشت؛ گویا حوزه رنگ باخته و به سرازیری مرگ افتاده و کسی دیگر رغبت نمی کند وارد حوزه شود و سختی ها و مشقت ها را تحمل کند . اخیرا هم اعلام شد که بسیاری از طلبه هایی که الان در حوزه ها هستند قصد ترک حوزه را دارند. ⚠️ خلاصه حوزه منهای علوم تجربی اسلامی از جمله طب شبحی بیش نیست و حوزه ضد علم و دانش محسوب میشود . 🔹🔸🔹 —————————— ✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید ! @T_124ir تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
مجری سند کثیف ۲۰۳۰ در نظام آموزش عالی کشور همچنان بر مسند ریاست نصیری قیداری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در زمان فتنه ۸۸ و مجری سند استعماری ۲۰۳۰ در نظام آموزش عالی کشور در دوران روحانی که به ریاست دانشگاه شهید بهشتی در دولت غربگرا منصوب شده بود، همچنان با سهل اندیشی دولت رئیسی نسبت به این عنصر تشکیلاتی جریان اصلاحات به ریاست خود بر دانشگاه مهم و راهبردی شهید بهشتی ادامه می‌دهد. نصیری قیداری در سال ۹۵ در سمت دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در مصاحبه رسمی خود با یکی از رسانه‌ها؛ از قانونی شدن سند ۲۰۳۰ در کشور گفته و عنوان کرده بود: "سند ملی آموزش به هیچ‌وجه محرمانه نبوده و ۳۰ کارگروه در تدوین این سند مشارکت داشته‌اند". او حتی پیش‌گفتاری نیز بر روی این سند نوشته است. نصیری قیداری پس از تمجید از بخش‌های مختلف سند ۲۰۳۰ چنین می‌نویسد: «کمیسیون ملی یونسکو در ایران از طریق گروه‌های پنجگانه فعالیت تخصصی خود، گام‌های اولیه را برای عملیاتی‌کردن اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ با رویکرد فرابخشی و مشارکت همه نهادهای ملی اعم از دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی آغاز کرده است.» آقای رئیسی عزیز با دستمال کثیف نمی‌شود چیزی را تمییز کرد خواهشاً هر چه سریعتر لیبرال‌ها را از مسئولیت خلع کنید
🌿بِسْمِ رَبِّ الشُهَداءِ وَ الصِدِیْقِیْن🌿 ۳۶ مـــدافـــعـــان حـــرم ۲ 🌷 روز بعد يادم هست كه يكي از مسئولين جمهوري اسلامی، در مورد مسائل نظامي اظهار نظري كرده بود كه براي غربيها خوراك خوبي ايجاد شد. خيلي از رزمندگان مدافع حرم از اين صحبت ناراحت بودند. 🌷 جواد محمدي مطلب همان مسئول را به من نشان داد و گفت: ميبيني، پس‌فردا همين مسئولي كه اينطور خون بچه‌ها را پايمال ميكند، از دنيا ميرود و ميگويند شهيد شد! 🌷 خيلي آرام گفتم: آقا جواد، من مرگ اين آقا را ديدم. او در همين سالها طوري از دنيا ميرود كه هيچ كاري نميتوانند برايش انجام دهند! حتي مرگش هم نشان خواهد داد كه از راه و رسم امام و شهدا فاصله داشته. 🌷 چند روز بعد، آماده عمليات شديم. جيره جنگي را گرفتيم و تجهيزات را بستيم. خودم را حسابي براي شهادت آماده كردم. 🌷 من آر پي جي برداشتم و در كنار رفقايي كه مطمئن بودم شهيد ميشوند با تمام اين افراد قرار گرفتم. گفتم اگر پيش اينها باشم بهتره. احتمالا همگي با هم شهيد ميشويم. 🌷 نيمه‌هاي شب، هنوز ستون نيروها حركت نكرده بود كه جواد محمدي خودش را به من رساند. او كارها را پيگيري ميكرد. سريع پيش من آمد و گفت: الان داريم ميرويم براي عمليات، خيلي حساسيت منطقه بالاست. او ميخواست من را از همراهي با نيروها منصرف كند. 🌷 من هم به او گفتم: چند نفر از اين بچه‌ها به زودي شهيد ميشوند. از جمله بيشتر دوستاني كه با هم بوديم. من هم ميخواهم با آنها باشم، بلكه به خاطر آنها، ما هم توفيق داشته باشيم. 🌷 دستور حركت صادر شد. من از ساعتها قبل آماده بودم. سر ستون ايستاده بودم و با آمادگي كامل ميخواستم اولين نفر باشم كه پرواز ميكند. 🌷 هنوز چند قدمي نرفته بوديم كه جواد محمدي با موتور جلو آمد و مرا صدا كرد. خيلي جدي گفت: سوارشو، بايد از يك طرف ديگر، خط شكن محور باشي. 🌷 بايد حرفش را قبول ميكردم. من هم خوشحال، سوار موتور جواد شدم. ده دقيقه‌اي رفتيم تا به يك تپه رسيديم. به من گفت: پياده شو. زود باش. بعد جواد داد زد: سيديحيي بيا. سيد يحيي سريع خودش را رساند و سوار موتور شد. من به جواد گفتم: اينجا كجاست، خط كجاست؟ نيروها كجايند؟ جواد هم گفت: اين آرپيجي را بگير، برو بالای تپه. بچه‌ها تو را توجيه ميكنند. 🌷 رفتم بالای تپه و جواد با موتور برگشت! اين منطقه خيلي آرام بود. تعجب كردم! از چند نفري كه در سنگر حضور داشتند پرسيدم: چه كار كنيم. خط دشمن كجاست؟ 🌷 يكي از آنها گفت: بگير بشين. اينجا خط پدافندي است. بايد فقط مراقب حركات دشمن باشيم. تازه فهميدم كه جواد محمدي چه كرده! 🌷 روز بعد كه عمليات تمام شد، وقتي جواد محمدي را ديدم، باعصبانيت گفتم: خدا بگم چيكارت بكنه، برا چي من رو بردي پشت خط؟! 🌷 او هم لبخندي زد و گفت: تو فعلاً نبايد شهيد شوي. بايد براي مردم بگويي كه آن طرف چه خبر است. مردم معاد رو فراموش کرده‌اند. براي همين جايي تو را بردم كه از خط دور باشي. 🌷 اما رفقاي ما آن شب به خط دشمن زدند. سجاد مرادي و سيديحيي براتي كه سر ستون قرار گرفتند، اولين شهدا بودند، مدتي بعد مرتضي زارع، بعد شاه‌سنايي و عبدالمهدي کاظمي و... در طي مدت کوتاهي تمام رفقاي ما كه با هم بوديم، همگي پركشيدند و رفتند. درست همان طور كه قبلاً ديده بودم. جواد محمدي هم بعدها به آنها ملحق شد. 🌷 بچه‌هاي اصفهان را به ايران منتقل كردند. من هم با دست خالي از ميان مدافعان حرم به ايران برگشتم. با حسرتي كه هنوز اعماق وجودم را آزار ميداد. ✔️ ادامه دارد... منتظر باشید 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59
⚡️پیشنهاد می شود شهرداری مشهد فضای سبز شهری را بر پایه درختان و درختچه های مثمر و معطر طراحی و اجرا کند. استفاده از درختان و درختچه های معطر و مثمر به آرامش قلبی افراد کمک شایانی می کند و گسترش آرامش قلبی افراد به کاهش تصادفات و نزاع های شهری و بالتبع کاهش آمار پرونده ها در نیروی انتظامی و دادگستری کمک می کند. عطر و زیبایی درختان مثمر به سرعت قلب را آرام می کند! @olgou4
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱خوبی های خودت رو ببین! 👈🏻 اوج خودآگاهی دیدن خوبی‌هاست @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدالتخواهی مردمی یا نیابتی⁉️ ◀️ برخی از ها دوست دارند، طوری القا کنند که آن‌ها متولی اقامه هستند، و هم صرفا باید رام، مطیع و لشکرِ آماده به فرمانِ این آقایان باشند. 🔹 با صلاحدید آن‌ها توییتی زده شود. با آن‌ها تجمعی بشود. همه چیز با صلاحدید و تشخیص آن‌ها. 🔺 حاج آقا این نگاه را مختصر و مفید نقد می‌کند. ‏‪🌹 حوزه انقلابی
🌐تاکید رهبر انقلاب بر عدم تغییر هویت مداحی؛ مداحی، موسیقیِ پاپ نیست 🔹هر تلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد 🔹به عنوان نمونه خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آنها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است 🔹دشمن تلاش دارد افکار، ایمان و باورهای مردم را بوسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، تخریب کند 🔹مهمترین عرصه جهاد عرصه «تبیین و روشنگری» است 🔹نوآوری در مداحی نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست 🔹مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و اینگونه نشود که برای جذب جوان، از برخی آهنگ‌ها و نواهای نامناسب استفاده شود باید مراقبت شود تا ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود. @banooyetamadonsaz
💢 بازخوانی به بهانه خبر احتمال کشف بقایای گورهای دسته جمعی شهدای گوهر شاد 🔹️ رهبر انقلاب: این خیلی مایه‌ی تأسف است که حادثه‌ی مسجد گوهرشاد با این عظمت و با این اهمیت هیچ انعکاسی در تاریخ ما، در ادبیات ما، در کتابهای رمان ما نداشته باشد. 🔹️ یک نکته‌ی دیگر این است که ببینید یک وقت قضیه‌ی مسجد گوهرشاد را از نگاه یک فاجعه‌ی تاریخی که اتفاق افتاده نگاه می‌کنید؛ آن همین است دیگر، همینی است که تصویرهایش این جوری کشیده می‌شود؛ یعنی یک عده مردم مؤمن برای خاطر مقصودی در یک جای مقدسی جمع شدند، مأ‌مورین دولتی ریختند اینها را کشتند. البته کشتار فقط در مسجد هم نبوده، بلکه بیرون، در فلکه -آن فلکه‌ی قدیم که البته حالا دیگر نیست- بست پایین خیابان، جلوی آن باصطلاح خیابان تهران، یعنی خیابان امام رضا (علیه‌السلام) اینجاها همه آدم کشته شده. همین درِ جنوبی مسجد گوهرشاد که الان آن درِ جنوبی بسته است و در محلش صحن قدس را درست کرده‌اند، آنجا به عوض صحن قدس یک راهرویی بود که می‌آمد در مسجد گوهرشاد و در همان راهرو عده‌ی زیادی کشته شدند که قضایایش را من نمی‌دانم کجا خواندم و الان واقعاً یادم نیست که این را خواندم اما مطلعم که همانجا عده‌ای را کشتند. *کسانی می‌گویند ما از بالاخانه نگاه میکردیم و می‌دیدیم که مردم را می‌کشند و نیمه‌جان سوار کامیون می‌کنند و می‌برند و در منطقه‌ی عَلم‌دشت هم دفن می‌کنند؛* همان حرفهایی که معروف است. پس بنابراین یک نگاه، این نگاه است؛ نگاه یک فاجعه‌ای که در مشهد به مناسبت حجاب اتفاق افتاده. @banooyetamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تاریخ شفاهی به بهانه خبر کشف بقایایی از گورهای دسته جمعی شهدای گوهر شاد 🔷️ رجبعلی متولد ۱۳۰۹ از گودال خشت مالها می گوید... @banooyetamadonsaz