eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.5هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول 16(2).docx
24.3K
✍️نسبت نظریه وفرضیه
اصول 16(2).MP3
13.56M
✍️اصول فقه الادازه -اصول نظریه پردازی - نسبت نظریه و فرضیه .
کارگاه کاربردی تذکرلسانی 🔥شنبه 1 مهر / ساعت 15 تا 18 📲 در گروه روبیکا(( کارگاه ضبط نمیشه )) 〰〰〰〰〰〰〰 لینک ثبت نام👇🏼👇🏼 ❇️ https://zarinp.al/533989 پس از واریز در لینک بالا جهت کمک به ما رسیدتونو به @Sar_dab ارسال کنید و لینک شرکت در کارگاه رو بگیرید📌 〰〰〰〰〰〰〰 ⏰ مهلت ثبت نام تـا 13 شنبه🌱⏰ ⚠️ پرداخت هزینه اختیاری هست 🌱 ــ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌⊰┈──╌<🇮🇷>╌──┈⊱ ــ « | @lashkar_ir
✍️نتانیاهو مقابل صندلی های خالی باخالی بندی ایران را تهدید هسته ای کرد بعدا با مشورت با عقلای قوم خود به سرعت عقب نشینی نمود و گفت اشتباه شده است . .@qavami
✍️نتانیاهو مقابل صندلی های خالی باخالی بندی ایران را تهدید هسته ای کرد بعدا با مشورت با عقلای قوم خود به سرعت عقب نشینی نمود و گفت اشتباه شده است . .@qavami
✍️بیانیه مشترک: چین مداخله قدرت‌های خارجی در امور داخلی سوریه، تأثیرگذاری بر امنیت و ثبات آن، حضور نظامی غیرقانونی، انجام عملیات نظامی غیرقانونی در این کشور، غارت منابع طبیعی آن را محکوم و رد می‌کند. زحمات را روسیه وایران کشیدند بهره برداری با چین است . @qavami
🔹قدم زدن در خیابان‌ها و مراکز خرید تهران برای هر دوستدار زبان فارسی به شکنجه‌ای عظیم تبدیل شده است. مگر این شهر یک شهر دو زبانه است؟ چرا عبارات انگلیسی بیشتر و درشت‌تر از واژه‌ها و حروف فارسی به چشم می‌آیند؟ چرا همه تابلوهای بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌ها و پس‌کوچه‌ها دو زبانه است؟ راستی کدام گردشگر اینجا پشت فرمان می‌نشیند؟! 🔸این وضعیت چیزی جز احساس مستعمره بودن و آویزان بودن به بیگانه، به ساکنان شهر هدیه می‌دهد؟ نسلی که حس درجه دوم بودن از در و دیوار به او هجوم بیاورد، به استقلال و آزادی واقعی دست نخواهد یافت. 🔹انگلیسی زدایی را هر چه دیرتر شروع کنیم، بیشتر ضرر خواهیم کرد. ✍محمدمهدی سیار 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
▪️شاخصه‌های محلۀ مطلوب (۴)/محور اول: ۲. برخورداری از شخصیت حقوقی مستقل و قانونی در نظام اداری رسمی کشوری و شهری محله در نظام سازماندهی دولت اسلامی اصلی‌ترین واحد اداری و اجرایی است که غالب برنامه‌های دولت در آن به منصۀ اجرا می‌رسد و عملیاتی می‌شود. لذا محله در نظام اداری مطلوب، دارای جایگاهی حقوقی، قانونی و رسمی است که باید در چارچوب قوانین موضوعۀ مرتبط مانند قانون تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته شود. بر این اساس محله در کنار ده یا روستا به کوچک‌ترین واحد تقسیمات سیاسی-اداری کشور (در محدودۀ درون‌شهری) تبدیل می‌شود و اغلب نهادهای رسمی کشور موظف‌اند در آن نماینده‌ای به عنوان «یار» منصوب کنند که تحت امر امام محله و تحت هدایت، حمایت و نظارت نهادهای رسمی کشور فعالیت می‌کند. در حال حاضر وفق تبصرۀ ۲ مادۀ ۴ قانون تقسیمات کشوری، محله به عنوان مجموعه ساختمان‌های مسکونی و خدماتی تعریف شده که از لحاظ بافت اجتماعی، ساکنان، خود را اهل آن می‌دانند و تعیین حدود آن به تقسیمات شهری شورای شهر و شهرداری سپرده شده، اما برای ادارۀ آن تشکیلات رسمی مانند ده یا دهستان تعریف نشده است. بر اساس الگوی محلۀ فاضله، همان‌گونه که در قانون تقسیمات کشوری، برای محدوده‌های خارج از شهر مانند استان، شهرستان، بخش و دهستان استقلال سیاسی، اداری و تشکیلاتی لحاظ شده است، می‌بایست برای محدوده‌های درون‌شهری مانند منطقه، ناحیه و در نهایت محله نیز همین استقلال سیاسی و اداری به رسمیت شناخته شود. @madineyefazele
▪️شاخصه‌های محلۀ مطلوب (۵)/محور اول: ۳. مسجدمحوری مسجد در جامعۀ آرمانی اسلام، محور رهبری و مدیریت اجتماع است و آن را در تمام رده‌ها و سطوح اداره می‌کند. همانگونه که مسجدالنبی یا از نگاهی دیگر مسجد کوفه محور رهبری و مدیریت امت اسلام است، مسجد جامع پایتخت یا «جامع عاصمه» مرکز رهبری و مدیریت کشور اسلامی، مسجد جامع شهر مرکز رهبری و مدیریت شهر اسلامی و بالأخره مسجد محله مرکز رهبری و مدیریت محله است. پس مسجد محله شعبه‌ای از ملی و بین‌المللی مسجد است که همچون یک پیکرۀ واحد و به‌مثابۀ دارالامامۀ جامعۀ اسلامی، تمام شئون اجتماعی و اداری را در دایرۀ تسلط و نظارت خود دارد. مسجدمحوری اصلی‌ترین نماد در ساختار مدیریتی جامعۀ اسلامی است. در جامعۀ اسلامی تمام نهادهای حکومتی، سیاسی و اداری تابع مسجد، بلکه از ملحقات مسجد به شمار می‌روند و مابین نهادهای ادارۀ کشور با نهاد مسجد رابطۀ اقتداء و تقلید سازمانی برقرار می‌شود. این قاعده در محله به این شکل حاکم می‌شود که تمام نهادهای حاضر در محله از جمله مدرسه، سرا، بازار و اصناف و غیرهم دارای نماینده‌ای در یکی از شوراهای سه‌گانۀ محله هستند و تحت هدایت و نظارت امام محله در ادارۀ امور محله همکاری و تعامل دارند. پس مسجد مطلوب هم از لحاظ اجتماعی و مردمی دارای است و هم از لحاظ سیاسی، اداری و حکومتی دارای است. همه چیز از مسجد آغاز می‌شود و در آن اختتام می‌یابد و حتی ابتدایی‌ترین امور در محله مانند کسب و کار و حتی سکونت نیز باید تحت نظارت مسجد صورت گیرد. @madineyefazele
▪️شاخصه‌های محلۀ مطلوب (۶)/محور اول: ۴. امام‌محور و صاحب قرارگاه مرکزی امامت در مسجد محله امام محله مانند امام کشور که امتی چند ده میلیونی را امامت می‌کند، امت چند هزار نفری خود در محله را امامت می‌کند. پس ضرورت وجود امام در محله هیچ تفاوتی با ضرورت وجود ولی فقیه در کشور ندارد. تفاوت امام محله با امام جماعت در معنای رایج و مألوف آن در این است که مأمومین امام جماعت چند ده یا چند صد نمازگزار در داخل مسجد هستند و مأمومین امام محله تمام اهالی محله‌اند. ریاست امام بر محله از سنخ ریاست شرعی است که از جهت فلسفی بر دو رکن و (جهت تحقق عدالت) استوار است. از جهت روش رهبری، ریاست او از سنخ ولایت فقیه است که مبتنی بر روش اجتهادی اعمال می‌شود. از جهت شرایط، امام محله باید شخصی عالم (به علم شرعی و علم مدیریت)، عادل (به عدالت شرعی و عدالت اخلاقی)، مدیر و مدبر باشد. پس شخص غیرحوزوی و غیرمعمم در هیچ شرایطی نمی‌تواند به‌عنوان امام قبول منصب کند. امام برای مدیریت محله دارای سه قوۀ فکری، اجرایی و قضایی است که وظائف او نسبت به این قوا در سه محور ، و خلاصه می‌شود، یعنی امامت محله مانند امامت کشور نوعی مدیریت کلان ارزشی است، نه مدیریت اجرایی. اختیارات امام محله مانند امام کشور نظراً اختیارات مطلقه است، هرچند در عمل ممکن است مانند امام کشور محدودیت‌هایی را در تصرف در امور بنا به مصالح مختلف در نظر داشته باشد. امام محله همچنانکه قوای تحت امر خود را هدایت، حمایت و نظارت میکند، خود نیز از سوی امام جمعه هدایت، حمایت و نظارت می‌شود. @madineyefazele
📢 هم‌اکنون؛ آغاز دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر انقلاب 📽 پخش زنده👇 Farsi.Khamenei.ir/live 📢 کانال رسمی روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/3359965196C1263113437
🖥 دوره آموزشی ICDL رایگان ویژه خانواده طلاب ⭕️ مزایای شرکت در دوره: ✅ بیش از ۲۶ ساعت آموز ویدئویی ✅ زمان یادگیری آزاد ✅ دسترسی همیشگی به دوره های آموزشی ✅ ارائه گواهینامه بین‌المللی از بنیاد ICDL کشور(با هزینه معرفی و نرخ مصوب) 👈 جهت ثبت نام به kasboom.ir مراجعه فرمایید. 👌جهت مشاهده توضیحات مربوط به اخذ گواهینامه بین‌المللی از بنیاد ICDL : https://kasboom.ir/icdl معاونت معیشت و خانواده 📢 کانال رسمی روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/3359965196C1263113437