eitaa logo
امامت و امارت
181 دنبال‌کننده
84.8هزار عکس
47.4هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس 189 و 190 فقه الاداره.docx
36.3K
یکشنبه 18/3/99-15شوال المکرم 1441- 7ژوئن 2020 – درس 189 و 190 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – درجات اهداف اخروی مبتنی بر درجات جنات – صحیحه ابو اسحاق مدنی از امام باقر ع (حدیث الجنان و النوق) –‏ فإنهن جنة عدن و جنة الفردوس و جنة نعيم و جنة المأوى قال و إن لله عز و جل جنانا محفوفة بهذه الجنان – 1-جنت عدن جنت عدن اولین جنتی است که امام ع از قول اجداد طاهرینش به عنوان اولین درجه بهشت نقل فرمود عدن در لغت ارباب لغت معانی گوناگونی را برای عدن آورده اند عمدتا جنات عدن جنات اقامت و ماندگاری وخلود است اقامت مقطعی و موقتی نیست محل استقرار ، آرامش و ثبات است بطنان الجنه یعنی وسط ومرکز بهشت از دیگر معانی آن می باشد معدن، جاى اصلى و مركزى هر چيزى؛ «فلان‏ معدن‏ الخير و الكرم»: فلانى منبع نيكوكارى و بخشش است؛ «امتحن‏ معدنه‏»: باطن او را آزمايش كرد. براین اساس باطن و مرکز اصلی و پایتخت بهشت جنت عدن است و شبیه معدن‏ است كه محل استقرار جواهرات و سنگهاى قيمتى است، محل بهترین انسانها و نعمت است عدن در قرآن در قرآن 11 بار جنات عدن آمده است در یکی از آنها صریحا جنات عدن را معادل (درجات العلی) گرفته است یعنی به درجه بالا یا بالاترین درجه بودن عدن تصریح نموده است : 1-و من یأته مؤمنا قد عمل الصّالحات فأولئک لهم الدّرجات العلی، جنّات عدن تجری من تحتها الانهار خالدین فیها و ذلک جزاء من تزکّی.»✍️
🔴دکتر احمد نادری درباره رسالت کمیسیون آموزش مجلس نوشت: ۱/ متاسفانه شاهد آنیم که هر بار عزمی برای تحقق جزم میشود، اتاق عملیات نیز بشدت فعال میگردد؛ و همواره آغاز عملیات شان با است. اما بفضل الهی و همّت مجلس انقلابی این بار سناریوهای صاحبان ثروت و قدرت نقش بر آب خواهد شد. ۲/ و ما در مجلس یازدهم ذره ای از حقوق معلم، استاد، دانش آموز، دانشجو و کارکنان حوزه آموزش و پژوهش، کوتاه نخواهیم آمد. اهمّ محورهای برنامه موردنظر تحوّل نظام آموزشی عبارتنداز: ۳/ طراحی سازوکار ارائه گزارش مستمر به کمیسیون آموزش و تحقیقات درخصوص در حوزه تحوّل نظام آموزشی، اعم از: عملیاتی سازی گام دوم، سند تحول آموزش و پرورش، حذف سياست زدگان از صندوق فرهنگیان، مهارت محوری، کاربردی و مفید بودن محتوای آموزشی و سایر رهنمودهای معظم له. ۴/ طراحی سازوکار تعیین دقیق و تحقق قوانین عمومي و اختصاصی حوزه آموزش، اعم از مصوبات مجلس، دولت و شوراي‌عالی انقلاب فرهنگی؛ و نیز پیگیری دلایل عدم اجرای كامل يا ناقص قوانین این حوزه. ۵/ بازنگری اساسی در ضوابط فعالیت بخش خصوص حوزه آموزش و مدارس غیردولتی، بنفع _کم_درآمد و مناطق کمتر برخوردار کشور؛ با هدف توسعه فرصت های آموزشی در اقصاء نقاط کشور، نه آموزش و خدمات آموزشی در جامعه. ۶/ تعیین سهم جدّی در آموزش؛ و الزام قانونی وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه مبنی بر ایجاد بسترهای سراسری، عادلانه و با بهای تمام شده ارزان در کشور جهت بهره بردای از فناوری های نوین مثل: هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، آموزش مجازی و ... . ۷/ تقویت شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کنار افزایش نقش مشورتی آنها در راستای کمک به وزراتخانه ها آ.پ و علوم برای عمل به ماموریت های خود. ۸/ بازنگری اساسی در روندهای جذب، ارتقاء، حقوق و مزایا، شرایط ضمن خدمت و نیز نظام جبران خدمت ، ، دانشگاه ها و کلیه پرسنل خدوم حوزه آموزش و پژوهش کشور، علی الخصوص این بخش. ۹/ بازنگری در قوانین و (رشته‌های جدید و موردنیاز) با توجه به نیازهای جدید بخش های مختلف جامعه، بویژه دو حوزه: و . ۱۰/ طراحی سازوکارهای الزام قانونی صنایع، کارخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی کشور نسبت به ارائه فعالیت های خود، با مشارکت مستقیم و بکارگیری دانش آموختگان و نخبگان علمی کشور. 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat