درس 189 و 190 فقه الاداره.docx
36.3K
یکشنبه 18/3/99-15شوال المکرم 1441- 7ژوئن 2020 – درس 189 و 190 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – درجات اهداف اخروی مبتنی بر درجات جنات – صحیحه ابو اسحاق مدنی از امام باقر ع (حدیث الجنان و النوق) – فإنهن جنة عدن و جنة الفردوس و جنة نعيم و جنة المأوى قال و إن لله عز و جل جنانا محفوفة بهذه الجنان – 1-جنت عدن
جنت عدن اولین جنتی است که امام ع از قول اجداد طاهرینش به عنوان اولین درجه بهشت نقل فرمود
عدن در لغت
ارباب لغت معانی گوناگونی را برای عدن آورده اند عمدتا جنات عدن جنات اقامت و ماندگاری وخلود است اقامت مقطعی و موقتی نیست محل استقرار ، آرامش و ثبات است بطنان الجنه یعنی وسط ومرکز بهشت از دیگر معانی آن می باشد
معدن، جاى اصلى و مركزى هر چيزى؛ «فلان معدن الخير و الكرم»: فلانى منبع نيكوكارى و بخشش است؛ «امتحن معدنه»: باطن او را آزمايش كرد. براین اساس باطن و مرکز اصلی و پایتخت بهشت جنت عدن است و شبیه معدن است كه محل استقرار جواهرات و سنگهاى قيمتى است، محل بهترین انسانها و نعمت است
عدن در قرآن
در قرآن 11 بار جنات عدن آمده است در یکی از آنها صریحا جنات عدن را معادل (درجات العلی) گرفته است یعنی به درجه بالا یا بالاترین درجه بودن عدن تصریح نموده است :
1-و من یأته مؤمنا قد عمل الصّالحات فأولئک لهم الدّرجات العلی، جنّات عدن تجری من تحتها الانهار خالدین فیها و ذلک جزاء من تزکّی.»✍️
🔴دکتر احمد نادری درباره رسالت کمیسیون آموزش مجلس نوشت:
۱/ متاسفانه شاهد آنیم که هر بار عزمی برای تحقق #عدالت_آموزشی جزم میشود، اتاق عملیات #مافیای_آموزشی نیز بشدت فعال میگردد؛ و همواره آغاز عملیات شان با #برچسب_زنی است. اما بفضل الهی و همّت مجلس انقلابی این بار سناریوهای صاحبان ثروت و قدرت نقش بر آب خواهد شد.
۲/ و ما در #کمیسیون_آموزش_و_تحقیقات مجلس یازدهم ذره ای از حقوق معلم، استاد، دانش آموز، دانشجو و کارکنان حوزه آموزش و پژوهش، کوتاه نخواهیم آمد. اهمّ محورهای برنامه موردنظر تحوّل نظام آموزشی عبارتنداز:
۳/ طراحی سازوکار ارائه گزارش مستمر به کمیسیون آموزش و تحقیقات درخصوص #مطالبات_مقام_معظم_رهبری در حوزه تحوّل نظام آموزشی، اعم از: عملیاتی سازی گام دوم، سند تحول آموزش و پرورش، حذف سياست زدگان از صندوق فرهنگیان، مهارت محوری، کاربردی و مفید بودن محتوای آموزشی و سایر رهنمودهای معظم له.
۴/ طراحی سازوکار تعیین دقیق #میزان_اجرا و تحقق قوانین عمومي و اختصاصی حوزه آموزش، اعم از مصوبات مجلس، دولت و شورايعالی انقلاب فرهنگی؛ و نیز پیگیری دلایل عدم اجرای كامل يا ناقص قوانین این حوزه.
۵/ بازنگری اساسی در ضوابط فعالیت بخش خصوص حوزه آموزش و مدارس غیردولتی، بنفع #اقشار _کم_درآمد و مناطق کمتر برخوردار کشور؛ با هدف توسعه فرصت های آموزشی در اقصاء نقاط کشور، نه #کالایی_شدن آموزش و #طبقاتی_شدن خدمات آموزشی در جامعه.
۶/ تعیین سهم جدّی #فناوری_های_نوین در آموزش؛ و الزام قانونی وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه مبنی بر ایجاد بسترهای سراسری، عادلانه و با بهای تمام شده ارزان در کشور جهت بهره بردای از فناوری های نوین مثل: هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، آموزش مجازی و ... .
۷/ تقویت #نقش_نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کنار افزایش نقش مشورتی آنها در راستای کمک به وزراتخانه ها آ.پ و علوم برای عمل به ماموریت های خود.
۸/ بازنگری اساسی در روندهای جذب، ارتقاء، حقوق و مزایا، شرایط ضمن خدمت و نیز نظام جبران خدمت #فرهنگیان، #اساتید، #کارکنان دانشگاه ها و کلیه پرسنل خدوم حوزه آموزش و پژوهش کشور، علی الخصوص #بازنشستگان این بخش.
۹/ بازنگری در قوانین و #سیاستهای_گسترش_آموزش_عالی (رشتههای جدید و موردنیاز) با توجه به نیازهای جدید بخش های مختلف جامعه، بویژه دو حوزه: #تولید_ملّی و #علوم_انسانی_بومی.
۱۰/ طراحی سازوکارهای الزام قانونی صنایع، کارخانهها، سازمانها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی کشور نسبت به ارائه #پیوست_علمی فعالیت های خود، با مشارکت مستقیم و بکارگیری دانش آموختگان و نخبگان علمی کشور.
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat