انالله و انا الیه راجعون
درگذشت نخبه فرهنگی حوزه علمیه خراسان، و دانش آموخته دانشگاه در رشته مهندسی فاضل ارجمند حجت الاسلام و المسلمین علی صفوی شاملو ، باعث تأثر و تألم گردید.
خداوند ایشان را با شهدای مدافع حرم محشور فرماید.
به بازماندگان ایشان تسلیت می گوییم و از درگاه حضرت حق، رحمت الهی برای آن مرحومان و سکینه و آرامش الهی برای بازماندگان را خواستاریم.
شادی ارواحشان صلواتی هدیه می کنیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
پیام تسلیت انتشارات #انقلاب_اسلامی در پی درگذشت ناگهانی حجه السلام شاملو
#پیام_تسلیت
🏴رهبر انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله سید محمدعلی علویگرگانی را تسلیت گفتند.
متن پیام معظم له به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
رحلت عالم ربّانی آیت الله آقای حاج سید محمدعلی علویگرگانی رضواناللهعلیه را به حوزهی علمیهی قم و به همهی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیت الله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض میکنم. این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کردهاند که موجب فیض و رحمت الهی است انشاءالله.
از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.
سیّدعلی خامنهای
۲۴ اسفند ۱۴۰۰
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
حجت الاسلام صفوی شاملو.mp3
22.94M
🔉فایل صوتی
نشست معرفی صد کتابی که هر طلبه باید بخواند...
مرحوم مغفور حجت الاسلام علی شاملو (رحمت ٱلله علیه)
مدیر موسسه فرهنگی کتابرسان
۲ آذر ماه ۱۴۰۰
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
1_1527042358.pdf
109.4K
باسمه تعالی
عید ولادت مولا و آقا امام زمان علیه السلام بر همه مومنین به خصوص سربازان حضرتشان تبریک عرض می کنیم
هدایای برترین های رقابت علمی نخبگانی کشور در ۵ عرصه به حسابشان واریز شد.
ان شاء الله در سال جدید همایش حضوری تقدیر از برترین ها برگزار می شود.
هدیه رتبه دوم ۶ میلیون تومان
هدیه رتبه سوم ۴ میلیون تومان
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹
🌸 عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ لِي:
يَا أَبَا الصَّلْتِ، إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَكْثَرُهُ وَهَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ، فَتَدَارَكْ فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ تَقْصِيرَكَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ، وَعَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا يَعْنِيكَ، وَتَرْكِ مَا لَا يَعْنِيكَ، وَأَكْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ، وَالِاسْتِغْفَارِ، وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ، وَتُبْ إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكَ؛ لِيُقْبِلَ شَهْرُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَأَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَلَا تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِي عُنُقِكَ إِلَّا أَدَّيْتَهَا، وَلَا فِي قَلْبِكَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلَّا نَزَعْتَهُ، وَلَا ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَكِبُهُ إِلَّا أَقْلَعْتَ عَنْهُ، وَاتَّقِ اللَّهَ، وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ فِي سَرَائِرِكَ وَعَلَانِيَتِكَ، *وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ ءٍ قَدْراً*، وَ أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ هَذَا الشَّهْرِ: *اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ،* فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُعْتِقُ فِي هَذَا الشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ النَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَانَ.
🌸در آخرین روز جمعه ی ماه شعبان به محضر مقدّس امام رضا علیه السلام شرفیاب شدم، فرمود: ای ابا صلت! از ماه شعبان بیشتری سپری شده، امروز واپسین روز جمعه از آن می باشد، در این چند روزی که باقی هست، تقصیر و کوتاهی های خود در این ماه را جبران کن، تنها به چیزهایی اقدام کن که به تو سودمند باشد، دعا، استغفار و تلاوت قرآن فراوان به جای آور، از گناهانت توبه کن، تا ماه رمضان را با اخلاص به پروردگار درک کنی.
امانتی بر عهده ات نباشد، جز این که ادا کرده باشی؛ کینه و عداوت موءمنی در دلت نباشد، جز این که بیرون ریخته باشی؛ مرتکب گناهی نباشی، جز این که از آن دل کنده باشی؛ از خدا تقواپیشه کن؛ در همه ی امور آشکار و نهان بر خداوند توکّل نما، که:
«هرکس بر خدا توکّل کند، خداوند او را کفایت می کند، خداوند فرمان خود را به پایان می رساند، خداوند برای هر چیزی میزانی قرار داده است».
در روزهای باقی مانده از ماه، فراوان بگو:
*اَللّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛*
«یعنی، خدایا! اگر در روزهای سپری شده از شعبان ما را نیامرزیده ای، در روزهای باقی مانده از آن ما را بیامرز».
خداوند جماعتی را در ماه شعبان به احترام ماه رمضان از آتش جهنم آزاد می کند.
📚 وسائل الشیعة: ج١٠ ص٣٠١.
🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
#رنگ_خدایی
صِبۡغَةَ ٱلله وَمَنۡ أَحۡسَنُ مِنَ ٱلله.
رنگ خدا را [ انتخاب كنيد] و چه كسى رنگش نيكوتر از رنگ خداست ؟
سوره مبارکه بقره، آیه شریفه ۱۳۸ .
ماه مبارک رمضان، ماه رنگ آمیزی روح و جان، به رنگ خدایی است.
ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، ماهی که بناست، به او نزدیکتر شویم.
با توجه به تخلقوا باخلاق الله، رفتار و کردار و گفتارمان را به آنچه خداوند خشنود می شود، مزیّن کنیم.
ماه رمضان ، ماهی است که باید به مقام و منزلت میزبان توجه کنیم و از صفات مشترک حیوانی همچون خوردن و آشامیدن و ... در طول ساعات شبانه روز فاصله بگیریم و از قید و بند تعلق به آن، رهایی پیدا کنیم.
ماهی است که میزبان از میهمان خود اینگونه پذیرایی می کند که نَفَس کشیدن میهمان را تسبیح و خوابیدن او را عبادت و دعای ایشان را می شنود و مستجاب می کند.
ماهی است که طبق روایات، بر اساس رتبه بندی معرفت و درجات اخلاص، قرائت و تلاوت قرآن در این ماه، ثواب های خیره کننده ای دارد، برای برخی هر آیه ثواب یک ختم قرآن، برای عده ای تلاوت هر یک کلمهی قرآن، ثواب یک ختم قرآن و برای برخی از عالی رتبه ها برای هر حرف از تلاوت قرآن، ثواب یک ختم قرآن ثبت می شود .
ماهی است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: اگر بدانید در این ماه چه خبر است ، آرزو می کنید تمام سال، ماه رمضان باشد.
با توجه به این همه عظمت و بزرگی و زیادی امواج رحمت و آنرزش و لطف، این هشدار امام صادق علیه السلام جدّی است، که بدبخت و بیچاره کسی است که در این ماه مشمول این عنایات و الطاف خداوند مهربان نشود .
#یادداشتقرآنی
ابوالفضل فروتن
۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
آیه ۱ سوره مبارکه حمد
بسیار سفارش شده است که آغاز کارهایمان با نام خداوند باشد، تا آنجا که فرمودند، بدون بسم الله، کارها ناتمام و ابتر است و نتیجه بخش نخواهد بود.
گاهی عُمق مساله آنجا فهمیده می شود که به این مساله شرعیه توجه شود که اگر هنگام ذبح گوسفند که حیوان حلال گوشت است، عمداً نام خداوند برده نشود، خوردن آن گوشت حرام است، چون میته و مردار است.
یادِ نام خداوند انقلاب می کند، کار را قیمتی می کند.
شروع تمامی سوره های قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم است و حتی سوره توبه هم که بسم الله الرحمن الرحیم ندارد، گفته شده که یا ادامه سوره انفال است یا چون مسالهی برائت و اعلان انزجار و نفرت الهی از عملکرد مشرکین است با صفت رحمت الهی شروع نشده است.
بسم الله الرحمن الرحیم قرنطیه است، یعنی به ما چارچوب می دهد، یعنی توجه می دهد کاری که میخواهی شروع کنی، بدون استمداد و یاد خداوند، ابتر است، پاکیزه نیست، خالص نیست، غلّ و غشّ دارد.
بسم الله الرحمن الرحیم، ایست و بازرسی است؛
یعنی گرچه گفتن بسم الله، جلوهی تبرّک جستن به نام خداوند در کارهاست، اما قسمت دیگر مساله این است که نام خداوند متعال این توجه را می دهد، که حواست باشد، چه کاری را می خواهی شروع کنی؟ کار حرام و مکروه و ناپسند که با بسم الله شروع نمی شود!
یعنی درنگ کن، اگر شروع کاری، بدون یاد خداوند باشد که غفلت است و اگر خدا را یاد می کنی، بدان چه کاری را شروع می کنی؟ مورد رضایت و خشنوی خداوند هست یا نه؟ حالا انتخاب کن.
برشی از سلسه دروس تفسیر آیت الله جوادی آملی (مدّظله العالی)
#یادداشتقرآنی
ابوالفضل فروتن
۱۵ فروردین ۱۴۰۱
#نوبت_گیری
خداوند کریم، هر کس را بخواهد ، هدایت می کند (یَهدِی مَن یَشاءُ، قصص ۵۶)
و در آیهی دیگر (یَهدِی اِلیهِ مَن اَناب، رعد ۲۷) هدایت را برای کسانی که اهل انابه هستند، در نظر گرفته است.
خداوند حضرت ابراهیم علیه السلام را با صفت مُنِیب معرفی می کند . (إِنَّ إِبۡراهِيمَ ... مُنِيب، هود ۷۵)
ناب ینوب به معنای نوبت به نوبت و ناب یَنیب به معنای انقطاع است.
بنده یا برای ارتباط با خداوند کریم، نوبت به نوبت پیوسته پیگیر است و یا از غیر خداوند منقطع است (که همان فراز دعای ابوحمزه ثمالی است که، هب لی کمال الانقطاع الیک)
از الطاف روشن خداوند این است که هدایت ابتدائیِ فراگیر را برای همگان روزی کرده و شرایط، اسباب و زمینه آن را با فطرت و وجدان، عقل و ارسال رُسل و معجزه فراهم کرده است (هُدیً لِلنّاسِ، بقره ۱۸۵) خداوند احدی را گمراه نکرده است.
هرکس از این هدایت ابتدائی و اولیه بهره برد و تلاش کرد، نوبت به نوبت پیگیر استجابت دعوت الهی و اولیای او بود و ندای عقل سلیم را پاسخ داد و از هوای نفسانی دوری کرد، مشمول هدایت تشویقی می شود (اِن تُطیعوهُ تَهتَدُوا، نور ۵۴)
اینجاست که خداوند ظرفیت های متنوع و متعددی همچون توجه، توکل، استغفار، تلاوت قرآن و دعا و مناجات را برای او روزی می کند و از او دستگیری می کند و مشمول هدی للمتقین (بقره ۲) می شود.
ولی آنکه از این عنایت الهی استفاده نکرد و بی توجهی کرد و روی برگردان شد، اینجاست که گرفتار اضلال می شود، اضلال امر عدمی است یعنی چنانچه حقیقت را فراموش کردی و واقعیت را انکار کردی و گرفتار جهل علمی و جهالت عملی شدی، آنجاست که از رحمت الهی محروم می شوی، از دستگیری الهی بی بهره می مانی، اینجاست که خداوند او را هدایت نمی کند (و اللهُ لایَهدِی القومَ الفاسقینَ، مائده ۱۰۸) کار را خراب کردی، خداوند را فراموش کردی، پس فراموش می شوی.
هدایت ابتدائی به معنای ارایه طریق است، یعنی راه را به او نشان می دهند، ولی هدایت تشویقی، ایصال به مطلوب است، یعنی آسان کردن مشکلات، و رفع موانع دستیابی به مطلوب و فراهم کردن شرایط برای بندگی، استاد خوب، دوست خوب و خانواده خوب و توفیق توبه و استغفار و بهره مندی از فیوضات خاص و نسیم های معنویت در شرایط خاص همچون ماه مبارک رمضان ...
برای بهره مندی و دستیابی به بالاترین درجات شناخت و بندگی و کمال، باید لحظه لحظه از او کمک و استعانت و استمداد بطلبیم و از شرّ هوای نفس و شیطان به خداوند پناه ببریم و به دعوت او لبّیک بگوییم (انیبوا الی ربکم، زمر ۵۴)
#یادداشتقرآنی
ابوالفضل فروتن
۱۶ فروردین ۱۴۰۱
برای حاشیهنشینان کار میکرد، اما خدا او را به متن جامعه آورد. این سنت خداست. راه در رو ندارد. کجا فرار میکنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاریست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمیماند.
اخلاص، شاید قایمباشکبازی نیتها با مردم باشد، اما کار خدای مردم افشاگری مخلصان است. اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست. و برای انتخاب شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمیکند. مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و شهادت، پادشاه مرگهاست که از سلسلهی اولیای الهی به عزیز دردانههای خدا به ارث میرسد. و ماه صیام، اتوبان چهارباندهی بندگان زرنگ خداست که در آن میتازند و از روزه به روزی میرسند. و حرم امام معصوم، نسخهی اورجینالیست که بهشت را از روی آن کپی کردهاند. و زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفسچاقکردن شناگریست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید.
بایست ای شیخ مخلصِ روزهدارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست...
#شهید_اصلانی
#روحانی_محبوب_مردمی
✍#زهرا_محسنی_فر
4_5981065757264448957.mp3
8.56M
سر شکست قمر شکست دل پیغمبر شکست😭
وای من وای من نماز حیدر شکست
التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
" امام صادق (سلام الله علیه) كه رئیس مذهب ماست فرمود اگر این حوزه های علمیه ای كه من می گویم داشتید، خروجی اش اینها هستند كه؛
«لَا یسْتَغْنِی أَهْلُ كُلِّ بَلَدٍ عَنْ ثَلَاثَةٍ یفْزَعُ إِلَیهِمْ فِی أَمْرِ دُنْیاهُمْ وَ آخِرَتِهِمْ فَإِنْ عَدِمُوا ذَلِكَ كَانُوا هَمَجا»...
رونمایی از پوستر رقابت های علمی نخبگانی کشوری ۱۴۰۱ در ایام دهه کرامت
با لطف خداوند مهربان و عنایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری ۱۴۰۱ شروع شد.
عید شما مبارک
ان شاء الله به دعای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، شاگرد و زینت مکتب امام صادق علیه السلام باشیم.
تا لحظاتی دیگر اخبار تکمیلی رقابت ها منتشر می شود .
#رویداد_علمی
💠 ثبت نام سومین دوره رقابت های علمی نخبگانی کشوری آغاز شد.
🔷️ امکان شرکت برای عموم طلاب سراسر کشور (برادر و خواهر) فراهم است.
🔷️ رقابت های علمی در سه مرحله برگزار (غیرحضوریتستی _حضوریکتبی_ حضوریمصاحبه) می شود که به منتخبین مرحله سوم جوایز ارزنده و نفیس تقدیم می شود.
🔷️ کسب اطلاعات و دریافت اخبار از طریق کانال دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837
May 11
شرایط عمومی ثبت نام
۱. شرط سنّی متقاضیان، متولدین بعد از فروردین سال ۱۳۶۵ می باشد.
۲. تمامی متقاضیان بر اساس علاقه و استعداد، فقط مُجاز به ثبت نام و انتخاب شرکت در یک عرصه از رقابت ها می باشند. (به جهت هم زمانی رقابت ها در یک روز و یک ساعت امکان شرکت در دو رقابت نیست)
۳. طلاب سطح پایین بر اساس توانمندی لازم می توانند در سطوح بالاتر شرکت کنند ولی طلاب سطوح بالا نمی تواند در رقابت های سطح پایین شرکت کنند.
توضیح اینکه طلبه سطح یک می تواند در عرصه فقه و اصول سطح دو شرکت کند ولی طلبه سطح سه نمی تواند در رقابت سطح یک شرکت کند.
۴. امکان شرکت در رقابت ها برای طلاب برادر و خواهر است.
۵. لطفا به شرط پایه تحصیلی برای ثبت نام در هر عرصه توجه کنید.
مثلا طلبه سال سوم خارج مُجاز به شرکت در عرصه فقه و اصول سطح ۳ نیست. (اگر طلبه ای ۱۳ سال از سال ورود به حوزه اش گذشته است، مُجاز به شرکت در رقابت سطح ۳ نمی باشد)
معیار در سطح بندی، گذشت تعداد سنوات متعارف حوزه است، مثلا سطح یک شش سال ، و چهار سال سطح دو و سه .
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
زمان ثبت نام :
مهلت ثبت نام از شب میلاد رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام ۲۱ مهرماه تا ۱۵ آذرماه از طریق سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان می باشد.
لینک ثبت نام ها در پیام بعدی اعلام می شود.
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
آزمون آزمایشی:
برای اطلاع متقاضیان از سطح رقابت ها و مواجهه با سطح کیفی سوالات در تاریخ جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار می شود.
شرکت در این آزمون تاثیری در امتیازات ندارد.
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
مراحل رقابت ها :
این رقابت ها در سه مرحله برگزار می شود:
🔹️مرحله اول به طور غیرحضوری و کتاب بسته ( در سامانه ال ام اس حوزه علمیه خراسان) و با سوالات تستی در روز جمعه تاریخ ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح می باشد.
نمره منفی دارد :
برای هر سه پاسخ اشتباه ، یک نمره صحیح کسر می شود.
تاریخ اعلام نتایج مرحله اول ۱۳ دی ۱۴۰۱ می باشد.
🔹️ مرحله دوم به طور حضوری و با سوالات تشریحی و عبارتی در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می شود .
تاریخ اعلام نتایج ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ می باشد.
منتخبین مرحله اول که امتیاز بالای ۷۰ درصد را کسب کردند ، مُجاز به شرکت در مرحله دوم می باشند.
🔹️ مرحله سوم به طور حضوری و مصاحبه علمی خواهد بود که در تاریخ ۲۷ بهمن برگزار می شود.
منتخبین مرحله دوم که بالای ۷۵ درصد امتیاز را کسب کردند، مُجاز به شرکت در این مرحله می باشند.
معرفی برترین ها در ۵ اسفندماه ۱۴۰۱ مقارن با میلاد امام حسین علیه السلام صورت خواهد گرفت.
🔹️ضریب امتیازات سه مرحله :
مرحله اول و سوم ضریب یک و مرحله دوم ضریب دو دارد.
عرصه های علمی :
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
معارف قرآن :
دبیر علمی : حجت الاسلام و المسلمین استاد سعیدی فاضل
دبیر اجرایی : حجت الاسلام مجتبی نصرتی
راه ارتباطی در ایتا با آیدی دبیر اجرایی:
@Quranion1401
مرحله اول:
سطح ۱ : تفسیر نمونه سوره حمد و بقره
سطح ۲ و ۳ : تفسیر المیزان سوره حمد و بقره
مرحله دوم و سوم :
سطح ۱: تفسیر المیزان سوره آل عمران و علوم قرآنی آیت الله معرفت
سطح۲ و۳: تفسیر المیزان سوره آل عمران. مقدمه تفسیر تسنیم و البیان آیت الله خویی (مباحث نسخ. جمع قرآن و اعجاز)
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
ادبیات عرب
دبیر علمی : حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی رضایی
دبیر اجرایی : حجت الاسلام علی برادران
راه ارتباطی در ایتا با آیدی دبیر اجرایی
@Abkh_110
ویژه طلاب سطح یک
طلاب پایه یک تا اتمام سطح یک می توانند در این رقابت شرکت کنند.
محدوده رقابت :
مرحله اول : حکمت های نهج البلاغه
مرحله دوم : نامه های نهج البلاغه
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
کلام اسلامی
دبیر علمی : حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ محمدتقی سبحانی
دبیر اجرایی : حجت الاسلام حمیدرضا کامل نواب
راه ارتباطی در ایتا با آیدی
@Alklam
محدوده منابع
سطح یک: جلد ۱ و ۲ کتاب عقائد و معارف و جلد ۱و۲ کلام اسلامی
سطح دو: المحاضرات و النافع یوم الحشر
سطح سه: کشف المراد و گزیده شرح روایات توحید صدوق
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
فقه و اصول
دبیر علمی : حجت الاسلام و المسلمین استاد ابوالفضل فروتن
دبیر اجرایی : حجت الاسلام علی صادقی
راه ارتباطی در ایتا با آیدی
@Feqh_shia
محدوده سطح یک
مرحله اول :
فقط مباحث اصول عملیه از کتاب اصول فقه و حلقه ۲
فقه : کتاب متاجر لمعه و دروس
مرحله دوم :
مباحث مرحله اول + بحث اجتماع امر و نهی و دلالت نهی بر فساد و مفاهیم از اصول فقه و حلقه ۲
فقه مباحث مرحله اول + کتاب صوم و زکات لمعه و دروس
سطح ۲
رقابت مرحله اول :
اصول بخش استصحاب رسائل و حلقه ۳
فقه مکاسب بخش نوع خامس از مکاسب محرمه و بحث معاطات
مرحله دوم :
اصول : منابع مرحله اول+ بحث تعادل و تراجیح رسائل و حلقه ۳
اصلاحیه :
منابع مرحله اولِ اصول سطح دو ضمیمه دارد : تنبیهات رسائل و تطبیقات حلقه ۳
فقه منابع مرحله اول + بحث بیع فضولی
سطح ۳
مرحله اول
اصول :
کفایه الاصول بحث اصول عملیه
فقه
بحث شروط عوضین
مرحله دوم
اصول کفایه الاصول: منابع مرحله اول+ مباحث مفاهیم و اجتماع امر و نهی و تعادل و تراجیح.
فقه : مکاسب منابع مرحله اول+ خیار مجلس و خیار غبن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
علوم عقلی :
دبیر علمی : حجت الاسلام علی حسینی سی سخت
دبیر اجرایی : حجت الاسلام مهدی عطار
@Kh_philosophy2
محدوده رقابت ها :
منطق در دو سطح:
✅ الف: منطق سطح یک
منابع: منطق مرحوم مظفر، منطق منتظری مقدم، منطق کاربردی و مغالطات علی اصغر خندان.
✅ ب:منطق تخصصی: (لینک ثبت نام این قسمت متعاقبا اعلام می شود)
منابع:
منطق شرح منظومه، الجوهر النضید
شرایط شرکت کنندگان:
سطح دو، سه، چهار
✅ فلسفه سطح دو:
منابع:
بدایة الحکمة، آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی(رحمه الله) بخش هستی شناسی (از درس ۲۱ تا ۶۰)
✅ فلسفه سطح سه:
منابع:
نهایة الحکمة، شرح المنظومه بخش نفس و معاد.
جوایز و هدایای نقدی:
🔹️رتبه ممتاز
۱۵ میلیون
کسب امتیاز کامل
🔹️ رتبه اول
۱۲ میلیون تومان
کسب امتیاز ۹۵ تا ۱۰۰
🔹️ رتبه دوم
۸ میلیون تومان
کسب امتیاز ۸۵ تا ۹۵
🔹️رتبه سوم
۵ میلیون تومان
کسب امتیاز ۷۵ تا ۸۵
لینک ثبت نام :
۱. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1758
۲. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح دو
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1759
۳. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح سه
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1760
۴. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1761
۵. رقابت علمي نخبگاني کشوری كلام سطح دو
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1762
۶. رقابت علمي نخبگاني کشوری كلام سطح سه
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1763
۷. رقابت علمي نخبگاني کشوری ادبيات عرب سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1764
۸. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۱ (منطق مرحوم مظفر)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1765
۹. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۲ (بدایه الحکمه)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1766
۱۰ رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۳
(نهایه الحکمه)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1767
۱۱. رقابت علمی نخبگانی کشوری معارف قرآن سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1768
۱۲. رقابت علمی نخبگانی کشوری معارف قرآن سطح دو و سه
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1769
۱۳. رقابت علمی نخبگانی کشوری پژوهش محور (حل مساله) سطح ۴ (شرکت گروهی برای طلاب پژوهشگر سطح ۲ و ۳ بلامانع است)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1770
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
در این دوره سوم رقابت ها، بخش ویژه ای طراحی شده است که پژوهش محور است و رقابت ها به صورت فردی یا تیمی با محوریت حل مساله است که توضیحات آن متعاقبا اعلام می شود.