eitaa logo
اخبار مفيدة ١
241 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
4.3هزار ویدیو
538 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هیئت کجا بریم؟ 🔹جزئیات مراسم مداحان معروف و هیئت‌های قدیمی استان‌های کشور را در کانال‌های مربوط به آن استان بخوانید 🔹اصفهان eitaa.com/joinchat/1064566784C234f6ab371 🔹خوزستان eitaa.com/joinchat/1450639360Cc7f24a439b 🔹هرمزگان eitaa.com/joinchat/575996116Cc7e5cdf55f 🔹همدان eitaa.com/joinchat/2313814020Ce5ee3696c7 🔹تهران eitaa.com/joinchat/2860187681C85b14a2595 🔹زنجان eitaa.com/joinchat/2091515905C660c8dac65 🔹یزد eitaa.com/joinchat/2637103224C65de3a731c 🔹اصفهان eitaa.com/joinchat/1064566784C234f6ab371 🔹خراسان شمالی eitaa.com/joinchat/3480485996C461b1dc815 🔹مرکزی eitaa.com/joinchat/522780806C926471a0a2 🔹ایلام eitaa.com/joinchat/2385117293C3f0532dbd7 🔹بوشهر eitaa.com/joinchat/688128196C26d7ed6d8c 🔹سیستان‌وبلوچستان eitaa.com/joinchat/461307910C9a8e8367fb 🔹مازندران eitaa.com/joinchat/2196897995C4f594d344d 🔹البرز eitaa.com/joinchat/328859852C8a0e46ab7d @Farsna
هدایت شده از خوش‌خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبرهای خوب حوزه علم و فناوری از بازگشت و همکاری ۳ هزار متخصص ایرانی از دانشگاه‌های برتر به کشور تا توافق ۲۰ هزار میلیارد ریالی دانش‌بنیان ها با صنعت هسته‌ای✌️ 📆 ۱۴۰۲/۴/ خوش‌خبر 👇🇮🇷 ایتا | بله | تلگرام | سروش | آپارات
پاورپوینت 882💠 موضوع : آسیب شناسی عزاداری و روضه خوانی *کیفیت عالی ، 35 اسلاید @bankpowerpoint 👇👇👇
آسیب شناسی عزاداری.ppt
12.88M
✳️پاورپوینت آسیب شناسی عزاداری و روضه خوانی 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پاورپوینت 883💠 موضوع : حجاز تا کربلا *کیفیت عالی ، 27 اسلاید @bankpowerpoint 👇👇👇
حجازتاكربلا.pps
1.48M
✳️پاورپوینت حجاز تا کربلا 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پاورپوینت 884💠 موضوع : عبرتهای عاشورایی *کیفیت عالی ، 30 اسلاید @bankpowerpoint 👇👇👇
عبرت هاي عاشورا.zip
34.66M
✳️پاورپوینت عبرتهای عاشورایی 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚📚📚📚📚📚📚📚 🔰 معرفی چند کتاب در بابِ حضرت سیدالشهداء (سلام الله علیه) 💠 حضرت آیة الله سید موسی شبیری زنجانی (حفظه الله): 🔸 در میان کتاب‌های مقتل، مقتل ابی مخنف قابل اعتناست. اصل خیلی از روضه‌ها در این مقتل است. ابو مخنف شاگرد حضرت امام صادق (سلام الله علیه) بود. در تاریخ طبری در قسمت تاریخ کربلا عمده مطالب از این مقتل نقل شده است.[1] 🔹 در باب مقتل، نفس المهموم حاج شیخ عباس قمی نیز کتاب خوبی است. 🔸 برای آگاهی از احوال انصار ابا عبد الله (سلام الله علیه) إبصار العین فی أحوال أنصار الحسین (سلام الله علیه) نوشته شیخ محمد سماوی کتاب خوبی است. وی خیلی متتبّع و متقِن بود. 🔹 همچنین کتاب فداکاری هفتاد و دو تن و یک تن یا عنصر شجاعت نوشته مرحوم حاج میرزا خلیل کمره‌ای کتاب خوبی است. وی در تألیف کتابش از مدارک مورد اعتنا نقل کرده است. کتاب دیگر ایشان در باب زندگانی مسلم بن عقیل ع از بهترین کتب در باره آن حضرت است. 🔸 مقتل لهوف یا ملهوف نیز کتاب خوبی است، منتهی حاجی نوری همه آن را قبول نکرده و معتقد است که سید بن طاوس این مقتل را در سنین جوانی و دوران نپختگی نگاشته است،[2] ولی آقای استادی در نقد شهید جاوید به تناسبی از مقتل سیّد دفاع کرده و نوشته است که خود سیّد در کتاب اقبال که از کتب اخیر و مهمّ اوست، از کتاب ملهوف به بزرگی یاد و مطالبی آن را تأیید می‌کند.[3] 📚 (شب نهم محرم 1432) [1]. تاریخ الطبری، ص 250-360. [2]. وی در خاتمه مستدرک ج۲، ص 452 نوشته است: فإنّه [أی: السید ابن طاوس] ما أسند فیها [أی: فی مصباح الزائر و الملهوف] شیئاً من الأخبار و القصص و الأعمال و الأدعیة و الزیارات إلی مأخذ، و فیها ما هو مأثور بسند أو أسانید متعدّدة: ألفها فی عنفوان عمره – کما یأتی -، ثم غیّر طریقته فی سائر مؤلّفاته، و بنی علی ذکر المأخذ و لو دعاء صغیر و عمل حقیر. همچنین در صفحه 456 همان جلد نوشته است: إنّ السید ألّف المصباح فی أوّل تکلیفه، قال رحمه الله فی کتاب الإجازات: «فصل ممّا ألّفته فی بدایة التکلیف من غیر ذکر الأسرار و التکشیف: کتاب مصباح الزائر و جناح المسافرثلاث مجلّدات، انتهی». و إشاؤه فی هذا السنّ هذه الأدعیة یعدّ من خوارق العادة، و منه یظهر وجه عدم المشابهته – کالهوف – لسائر مؤلّفاته من ذکر الأسانید و بیان الأسرار. [3]. ابن طاوس در اقبال ج۳، ص ۵۷ در فصل «فیما نذکره من عمل یوم عاشوراء» نوشته است: فیجلس الإنسان فی العزاء لقراءة ما جری علی ذریة سیّد الأنبیاء (صلوات الله جلّ علینا و علیهم) و ذکر المصائب الذی تجددت بسفک دمائهم و الإساءة الیهم، و یقرأ کتابنا الذی سمّیناه بکتاب: «اللهوف علی قتل الطفوف» و إن لم یجده قرأ ما ذکرناه هاهنا... 🆔 @Dar_Masire_Feghahat
هدایت شده از تنبیه الأمة
⁉️یزید بر علیه امام کودتا کرد یا امام علیه یزید قیام کرد؟ 📝 تحلیلی جدید پیرامون ماهیت قیام سیدالشهداء 🖋آیت الله سیداحمد مددی ❌نفی ادعای قصد بیعت با یزید با قرائن متنی که ما داریم، این که امام قصد بیعت با یزید را در کربلا و بعد از قضایای مسلم داشته، نادرست و نامربوط است. در همان تاریخ طبری که معمولا مبنای بقیه نقل‌ها از این کتاب است و یا در مقتل ابومخنف که این سه مطلب نقل شده است، در ادامه متن اسم عقبة‌بن‌قیاس ذکر شده است و مطلبی از او نقل شده که حقیقت امر را مشخص می‌کند. این فرد از نزدیکان امام بوده و روز عاشورا ترسیده و امام را تنها گذاشته است. وی آدم زرنگ و چابکی بوده و توانسته فرار کند و نقل‌های زیادی از وقائع کربلا دارد و نقل‌هایش هم معمولا قابل استناد است، چرا که همیشه همراه امام بوده است. عقبة‌بن‌قیاس در ادامه روایت می‌گوید: من همیشه در کنار امام بوده‌ام و هیچ وقت از این حرف‌ها نزد. اصلا قصد بیعت با یزید را نداشت. طبری و دیگران، با این که آن نقل را آورده‌اند، اما خودشان این عبارت را هم آورده‌اند که مشخص می‌کند این عبارت را دقیق نمی‌دانسته‌اند. به خاطر این قضایا و قرائن زیادی که هست این عبارت نامربوط است و سندیت دقیقی ندارد و به احتمال زیاد توسط دیگران جعل شده است. ✅ تحلیلی جدید پیرامون قیام سیدالشهداء 🔹من تحلیلی از واقعه عاشورا دارم که قرائن تاریخی فراوانی هم برایش دارم و از صدر اسلام تاکنون کسی این تحلیل را بیان نکرده است. حتی یکی از محققان عاشورا ـ در تهران ـ که حدود 20 نظر در مورد عاشورا را جمع کرده است، با من تلفنی صحبت کرد و وقتی بنده تحلیل خودم را گفتم می‌گفت: ما با این همه تحقیق این نظر را تا به حال از کسی نشنیده‌ام. تحلیل بنده این است که امام حسین علیه‌السلام علیه یزید قیام نکرد، بلکه یزید علیه امام قیام کرد. به عبارتی بعد از معاویه از یک سو امام حسین علیه‌السلام، حاکم اسلامی را فردی می‌دانست که به احکام و شریعت عامل و عالم باشد و از سوی دیگر جامعه اسلامی نیز حاکمیت امام حسین علیه السلام را پذیرفته بود و امام حاکم بود. در زمان معاویه با صلحی که امام حسن انجام داد، جامعه اسلامی معاویه را پذیرفت ولی بعد معاویه، یزید به هیچ وجه جایگاه حاکم را نداشت و در همان زمان هم در کوفه بحث‌های زیادی بر سر حاکمیت یزید بعد از معاویه مطرح شد. لذا قصد یزیدیان این بود که علیه امام کودتا و قیام کنند و ایشان را با محاصره ترور کنند و از بین ببرند تا بدون رقیب حاکمیت یزید را اثبات کنند. جو جامعه اسلامی به هیچ وجه یزید را به عنوان حاکم نمی‌پذیرفت و معاویه با ارعاب و پول می‌خواست جا برای یزید باز کند ولی جامعه اسلامی بعد از معاویه، یزید را در حد حاکم اسلامی نمی‌دانست لذا بیعت با او را خیلی‌ها حرام می‌دانند چه برسد به امام حسین علیه‌السلام که خود را حاکم به حق می‌دانست و جامعه اسلامی ایشان را حاکم می‌دانست، لذا ایشان بیعت با مثل یزید را حرام می‌دانست. ادامه در فرسته بعد👇👇👇
هدایت شده از تنبیه الأمة
ادامه از فرسته قبل 👆👆👆 🔹قرائنی هم برای این تحلیل داریم؛ مثلا یزیدیان در عاشورا، راه را بستند و نگذاشتند کسی بیاید و با ارعاب و پول، نیرو جذب کردند تا جلوی حرکت یاران امام حسین علیه‌السلام را به کربلا ببندند. این نشان می‌دهد که امام یارانی داشت و جامعه اسلامی تا آخرین لحظه قصد داشت از حاکم اصلی خودش حمایت کند ولو به شمشیر و جنگ؛ برای مثال در تاریخ داریم که راه‌های کوفه را بستند و به زور از پیوستن به ایشان جلوگیری کردند و بعضی‌ها هم به زور و از راه شط خود را به امام رساندند. یا در تاریخ نقل است فردی که در بعضی‌ نقل‌ها داماد امام هم معرفی شده است، با 12 هزار نفر از بصره به سمت کربلا راه افتاده بود و وقتی رسید که واقعه کربلا رخ داده بود. هم‌چنین قضایای حر و غیره نشان می‌دهد که این‌ها قصد ترور امام را داشتند و حاکمیت خودشان را با وجود امام در خطر می‌دانستند؛ لذا حاکم جامعه اسلامی امام بود و می‌خواستند با حذف ایشان، با ارعاب حکومت خود را تشکیل دهند. علاوه بر بصره و کوفه، از مناطق مختلف اسلامی نیز گروه‌هایی قصد پیوستن به امام را داشتند که خیلی‌ها دیر رسیدند و بعدها قیام‌هایی را انجام دادند. 🔹هم‌چنین امام در جاهای مختلف بیان کردند که « مَا الْإِمَامُ إِلَّا الْحَاكِمُ بِالْكِتَابِ الْقَائِمُ بِالْقِسْطِ الدَّائِنُ بِدِينِ الْحَقِّ الْحَابِسُ نَفْسَهُ عَلَى ذَاتِ اللَّهِ وَ السَّلَامُ.» این نشان می‌دهد که امام و حاکم جامعه اسلامی در نظر امام کسی بود که توانایی اجرای احکام الهی را داشته باشد و یزید را به عنوان حاکمی اینچنین نمی‌پذیرفتند. 🔹با توجه به قرائن فوق حاکم جامعه اسلامی امام بوده و این همان شجره طیبه‌ای است که از زمان پیامبر بود؛ یزید نیز همان شجره خبیثه‌ای است که علیه جریان حکومت اصیل کودتا می‌کند. همچنانکه ابوسفیان علیه پیامبر اقدام می‌کرد ولی هیچ‌کس او را حاکم اسلامی نمی‌دانست یا معاویه علیه امیر‌المومنین علیه السلام در جنگ صفین اقدام می‌کرد و باز هیچ کس او را حاکم اسلامی نمی‌دانست. در زمان امام حسین علیه‌السلام هم یزید می‌خواست همین کودتا را رقم بزند و لذا راه‌ها را بست، می‌خواست به زور برای خودش بیعت بگیرد تا به جامعه‌ اسلامی بفهماند که امام با او بیعت کرده است و در نهایت در کربلا ایشان را محاصره و شهید کردند. در حالی که جامعه اسلامی امام را حاکم می‌دانستند. لذا عبارت درست‌تر در مورد حرکت امام حسین علیه‌السلام این است که بگوییم امام قیام نکردند علیه یزید بلکه یزید با کودتا علیه امام حرکت کرد و به عبارتی یزید علیه امام قیام کرد و با ارعاب و نفوذی که داشت،‌ ایشان را ترور کرد. https://eitaa.com/Tanbiholomah