هدایت شده از خبرگزاری حوزه
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مجتهد نامداری که بخاطر انقلاب تغییر چهره میداد!
@hawzahnews
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آیتاللهالعظمی جوادیآملی:
🎬 در جهل ما همین بس که بگوییم فارغالتحصیل شدهایم
◻️ «اينقدر از عالِم شدن فاصله نگيريم.اگر كسی گفت همين مقدار سواد برای من بس است «كفی به جهلاً»این روایات ائمه سلام الله علیه است.
فرمودند:در جهلِ ما چه حوزوی چه دانشگاهی همين بس كه ما بگوييم فارغ التحصيل شديم...
فرمود: بشارت بدهيد به محقّقی كه توان داشته باشد، مكتبهای گوناگون را ارزيابی كند، جريانشناسی كند، آرا را شناسايی كند، بهترينش را برگزيند به جامعه منتشر كند...
بشارت تحقيقی، بشارت پژوهشی، بشارت تأليفی، بشارت تدريسی، بشارت تصنيفی يك بشارت #ويژه است...
درس اخلاق ٩٢/۵/٣١
@HawzahNews
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌#یادداشت_روز
🔹نگرانی جدی درباره لایحه حجاب
#حسین_شریعتمداری
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که این لایحه برخلاف عنوانی که دارد برای مقابله با پدیده خانوادهبرانداز بیحجابی از کارآمدی لازم برخوردار نیست. بیشترین تاکید ما در این زمینه بر ماده اول و دوم لایحه بود. ماده دوم خوشبختانه در نسخه نهایی اصلاح شده ولی ماده اول که جانمایه لایحه است، در متن نهایی نیز بدون تغییر مانده است. و اما، در بخشی از یادداشت مورد اشاره آورده بودیم:
«... بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند»...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/266693
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از افق حوزه
💠 توصیههای تبلیغی استاد مروجی طبسی به طلاب مُبلغ
🔹حضور طلاب و فضلا در میان مردم بسیار اثرگذار است که یکی از اثرات آن، خاموش شدن شعله فتنه اخیر کشور بوده است.
🔹بنده از ۱۷ سالگی منبر می رفتم و ۵۰ دوره آموزش قرآن را برای نونهالان، نوجوان و جوانان برگزار کرده ام و هنوز آثار آن برنامه ها را در ذهن دارم و گاهی شاگردان آن کلاس ها را در برنامه های گوناگون می بینم و خوشحال می شوم. تبلیغ حتما اثرگذار است و اگر به جایی برای تبلیغ رفتیم که جوانان نمی آیند، ما باید به میان آنان برویم و جذب کنیم.
🔹در ایام جوانی به فضای تبلیغی می رفتم که جوانان به مسجد نمی آمدند؛ اما زمین فوتبالی داشتند که همه آنجا جمع می شدند؛ بنده به آنجا رفتم و با آنان رفیق شدم و همین مسئله باعث شد که جوانان به مسجد می آمدند و حتی نماز جماعت مسجد را سریع می خواندم و فقط دو مسئله احکام شرعی برای آنان می گفتم و وقت آنان را نمی گرفتم تا خسته نشوند؛ طولانی کردن نماز و صحبت زیاد در بین دو نماز، ضد تبلیغ است و باعث عدم حضور مردم خواهد شد.
🔹 گروه های تبلیغی روش های موفقیت خود در تبلیغ خود را بنویسند تا دیگران هم از این روش ها استفاده نمایند و به موفقیت برسند.
🔹احترام به هم لباسی ها در مناطق تبلیغی بسیار مهم است و اگر طلبه ای وارد فضای تبلیغی جدید می شود، حتما باید احترام مُبلغی که در آن منطقه حضور دارد را نگه دارد. اگر احترام همدیگر را نگه داشتیم، مردم هم به ما احترام خواهند گذاشت و اخلاق برای طلبه مُبلغ بسیار مهم است.
🔹خدمت آیت الله العظمی سیستانی رسیدم و درخواست توصیه ای داشتم که ایشان گفتند: اگر مردم به عمامه و لباس ما احترام می گذارند، به خاطر مشابهت آن با ائمه اطهار (ع) است؛ هرچه روش ما به امام معصوم (ع) نزدیک تر باشد، احترامات مردم بیشتر می شود و هرچه روش ما دورتر باشد، احترام مردم کمتر خواهد شد.
📢کانال رسمی هفتهنامه افق حوزه
🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
امام خمینی خطاب به وزیر امور خارجه و سفرا: اگر شما یک قدم عقب بروید، آنها جلوتر میآیند
🔻 #صحیفهخوانی | 21 خرداد
اگر شما یک قدم کنار بروید، یک قدم عقب بروید، آنها جلوتر میآیند. وضع همین است. یک قدم شما عقب بروید، آنها یک قدم جلوتر میآیند؛ بیشتر از شما توقع دارند.مجالستان را هم مجالس اسلامی کنید- عرض میکنم که- سفارتخانههایتان [را] #سفارتخانه_اسلامی کنید. همه جهات را [اسلامی] بکنید...آنکه من زیاد به نظرم اهمیت دارد، این است که آقایان از غرب نترسید. اینقدر ما را که ترساندهاند. در غرب هم خبری نیست. نترسید. عرض میکنم، خودتان مستقل. و عرض بکنم، اسلامی و مطالب اسلامی؛ مجالس اسلامی، آن جور مجالسی که آن طاغوت داشت نداشته باشید. آن مهمانیهای کذا را نکنید. مهمانی اگر کردید ساده باشد. وقتی ساده باشد، عرض میکنم که مراسم دینیاش محفوظ باشد...(21خرداد1358، صحیفه امام، ج8، ص103)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
🔰رشد علمی، جمع میان سنتها و روزآمدی از ویژگیهای المصطفی است
🔹رئیس هیئت امنای جامعةالمصطفی العالمیه: اهتمام به رشد و عمق علمی و معرفتی، همچنین جمع میان سنتهای حوزوی و روزآمدی و فناوریهای نوین از ویژگیها و اولویتهای امروز جامعةالمصطفی است.
🔗 iqna.ir/00HOmy
🆔 @iqnanews
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
🔰استفاده از ظرفیت مساجد برای مدیریت اوقات فراغت دانشآموزان
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با ایکنا:
🔹شعار امسال اوقات فراغت «تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانشآموزان در پرتو همکاری نهادهای تربیتی» است.
🔹#مسجد یکی از مؤثرترین موقعیتهای تربیتی برای نسل امروز است و دانشآموزی که با مسجد آشنا میشود و در مسجد قرار میگیرد احتمال تأثیرپذیری مثبت بالایی خواهد داشت.
🔹طرح پیوند دانشآموز، مسجد و محله با همکاری کانون مساجد، شهرداری تهران به جدیت پیگیری میشود و مسجد و مدرسه به صورت ساختارمند و دقیق با هم همکاری خواهند داشت و به صورت آزمایشی و در آینده تعداد بیشتری از مساجد و مدرسه را شامل میشود.
🔗 iqna.ir/00HOmP
🆔 @iqnanews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پاسخ رئیسجمهور به نامهٔ دختر ۵ سالۀ تبریزی
🔹در جریان سفر اخیر رئیسجمهور به تبریز و در بین نامههای مردم، نامهای از یک دختر ۵ ساله بهچشم میخورد که از رئیسی درخواست یک چادر گلگلیِ صورتی و یک سنجاق روسری داشت.
🔹زهرا که هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارد، از برادرش درخواست نوشتن این نامه را کرده بود.
🔹مادرِ زهرا گفت: قصد داشتم خودم یک چادر گلگلی برای زهرا بخرم و بگویم «این را رئیسجمهور برایت خریده»؛ باورمان نمیشد که به این نامهٔ کودکانه پاسخ داده بشود.
🔹بهگفته مادرِ زهرا، نامه را در مقبرهالشعرای تبریز به هیئت همراه رئیسجمهور تحویل دادهاند و در روز دوم سفر رئیسی با آنها تماس گرفته شده تا به محل تحویل نامه بروند.
🔹رئیسجمهور علاوه بر چادر و سنجاق روسری، هدیهای هم برای برادرِ زهرا فرستاده بود.
@Farsna - Link
هدایت شده از ستاد ترویج احکام
💠 حدیث روز 💠
💎 برادران خود را با این دو صفت امتحان كنيد
امـام جعفر صـادق عليهالسلام:
إخْتَبِرُوا إخْوانَكُمْ بِخَصْلَتَينِ: فَإنْ كانَتا فيهِمْ وَإلاّ فَأعْزُبْ ثُمَّ اَعْزُبْ ثُمَّ أعْزُبْ: ألْمُحافَظَةُ عَلَى الصَّلَواتِ فى مَواقيتِها وَالبِرُّ بِالإخْوانِ فِى العُسْرِ وَاليُسْرِ
❇️ برادران خود را با دو صفت امتحان كنيد، كه اگر آن دو صفت را داشتند به دوستى و رفاقت خود با آنها ادامه دهيد و گرنه از آنان
دورى كنيد،
دورى كنيد،
دورى كنيد:
۱ ـ مراقبت بر نماز اول وقت.
۲ ـ نيكى به برادران چه در سختى وتنگدستى، چه درهنگام آسايش وگشايش.
📚 وسائل الشيعه، ج ۸، ص ۵۰۳
#ستاد_ترویج_احکام
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
📲کانال ما در ایتا:
╔══════••⚬⚬••═════╗
@setadeahkam
╚══════••⚬⚬••═════╝
🖥 وب سایت:
╔══════••⚬⚬••═════╗
ahkam.org
╚══════••⚬⚬••═════╝
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━