eitaa logo
🌐 ناب
43 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
854 ویدیو
396 فایل
🎋کانال #اخبار_ناب 🔻 #ولایت_فقیه 🔻 #اخبار_سیاسی 🔻 #انقلاب_اسلامی 🔻 #حزب_الله اللهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــــــــرَج
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  ناس مجاز
✅کشتی ایرانی ۱۴۰۰۰ تن آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد 🔴رویترز: 🔹یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به یک سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، محموله‌هایی از آلومینا (اکسید آلومینیوم) در این کشور بارگیری کرده است. 🔹این اقدام جدیدترین نشانه روابط نزدیک بین این دو کشور تحت تحریم‌های آمریکاست. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از  ناس مجاز
هدایت شده از  ناس مجاز
15.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 تصویری/ 🔴 پیام عاشورایی حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی-مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین- ✅موضوع: چالش عزاداری سیدالشهدا و کرونا 🔺در برخورد با این چالش اگر فهم عمیق نداشته باشیم قطعا در دام جریان ضد مذهب،ضد دین و شیعه انگلیسی قرار می گیریم. 🔻در مواجهه با این جریان باید فعال و ابتکار داشته باشیم. 🔵در عزاداری سیدالشهدا به شرع مقدس اهمیت دهیم و همدیگر را متهم نکنیم 🔻اقامه عزاداری سید الشهدا معروف بزرگ مسلمانان است/حفظ سلامت انسان خط قرمز ماست. 🔺ما مسلمانان با بهره گیری از عقل و تعقل و تبعیت از ولایت این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از  ناس مجاز
*چه کسی عدد صفر را اختراع کرد ؟* دانشجویی که در روسیه تحصیل می‌کند می‌گوید: بالاترین امتیاز برای اکثر امتحانات در روسیه ۵ است. اگر دانشجویی به هیچ سؤالی پاسخ ندهد و برگه امتحان خود را خالی برگرداند، بدون اینکه پاسخی به آن‌ها داده باشد، از ۵ نمره ۲ دریافت می‌کند. در روزهای نخست حضورم در دانشگاه مسکو من از این سیستم اطلاعی نداشتم و تعجب کردم و از دکتر تئودور مدراف پرسیدم: "آیا این منصفانه است که یک دانشجو که به هیچ سؤالی پاسخ نداده، شما از ۵ به او ۲ می‌دهید؟ چرا به او صفر نمی‌دهید؟ آیا این شیوه‌ی درستی است جواب داد: "چگونه می‌توانیم به انسان صفر بدهیم؟ چگونه می‌توانیم به کسی‌که ساعت ۷ صبح از خواب برخاسته تا در همه‌ی سخنرانی‌ها شرکت کند، صفر بدهیم؟ چگونه می‌توانیم به او صفر بدهیم درحالیکه او در این هوای سرد برخاسته و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به موقع رسیده و امتحان داده و سعی کرده تا سؤالات را حل کند؟ چطور می‌توانیم برای شب‌هایی که برای تحصیل گذرانده و پول خود را صرف خرید دفتر و قلم کرده و برای مطالعه کامپیوتر خریده، صفر بدهیم؟ چطور می‌توانیم وقتی او تمام سبک‌های زندگی دیگر را ترک کرد و سبک زندگی دانشجویی را انتخاب کرده تا تحصیلات خود را دنبال کند، به او صفر دهیم؟ در اینجا پسرم، ما فقط به این دلیل‌که او جواب‌ها را نداده به دانشجو صفر نمی‌دهیم. ما حداقل سعی می‌کنیم به این واقعیت احترام بگذاریم که این یک انسان است، و او دارای مغز و تفکر و شعور است، و او سعی و تلاش کرده، نمره‌ای که ما به او می‌دهیم، فقط برای سؤالات موجود در کنکور یا امتحان نیست، بلکه به معنای نشان دادن قدردانی و احترام به این واقعیت است که این انسان، انسانی است که سزاوار کسب نمره است. راستش گریه کردم و نمی‌دانستم چگونه پاسخ دهم. من آنجا ارزش خودم را به‌عنوان یک انسان دانستم. صفرها در واقع می‌توانند انگیزه را برای دانشجویان کاهش دهند و می‌توانند به سرعت آنها را نابود کرده و باعث شوند آنها به‌طور کلی مطالعه خود را متوقف کنند. هنگامی‌که نمره‌ی صفر در کارنامه داده شود، آنها دیگر انگیزه‌ای برای تحصیل ندارند و ممکن است تصور کنند که، هیچ‌کاری نمی‌توانند انجام دهند. این پیام عالی برای همه معلمان و هر کس که در ارتقاء آموزش و پرورش نقش دارد بفرستید، بیایید دوباره به بهترین روش ارزیابی دانش‌آموزان خود فکر کنیم!
هدایت شده از  ناس مجاز
‌‌ 🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته» ‌‌ عباس بن علی علیه‌السلام نام بلندی که در خاطرِ پاک‌ضمیران، نماد تمام‌عیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است. ‌‌ درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی بی‌نیاز شده است. ‌‌ رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرین‌ترین صحنه‌های جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمی‌نوردد. ‌‌ نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلام‌الله‌علیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند. ‌‌ اینک ماییم و تراز حاج‌قاسم که سنجه‌ای‌ست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم. سید ابراهیم رئیسی 📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴ @raisi_org
هدایت شده از  ناس مجاز
🚩🌴ماجرای حسین بن علی علیه السلام حقیقتا موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است. هر آزادی خواه و هر مجاهدِ فی سبیل اللّه و هرکس که می خواسته است در میدان خطر وارد شود از آن ماجرا مایه گرفته و آن را پشتوانه روحی و معنوی خود قرار داده است. در انقلاب ما این معنی به صورت بینّی واضح بود... 🚩🏴 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) 70/4/20 بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از  ناس مجاز
‌‌ 🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته» ‌‌ عباس بن علی علیه‌السلام نام بلندی که در خاطرِ پاک‌ضمیران، نماد تمام‌عیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است. ‌‌ درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی بی‌نیاز شده است. ‌‌ رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرین‌ترین صحنه‌های جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمی‌نوردد. ‌‌ نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلام‌الله‌علیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند. ‌‌ اینک ماییم و تراز حاج‌قاسم که سنجه‌ای‌ست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم. سید ابراهیم رئیسی 📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴ @raisi_org
هدایت شده از  ناس مجاز
🔴یادداشت اختصاصی/ ❇️مسئله فرزند آوری از نگاه توحیدی 🔻در منابع اسلامی، به فرزندآوری به منظور سنگین شدن زمین از گوینده «لاإله إلا الله»، توصیه شده است. اساساً نگاه دین به جمعیت، نگاهی راهبردی، بنیادین و تمدنی به منظور تحقق اهداف توحیدی است. راهبردی که با آیات و روایات فراوان دیگری تأیید شده و سنت‌های تکوینی و تشریعی الهی نیز با آن همراهی و سازگاری دارد. 🔺امروزه هرچند کشف توحیدگریزی در عرصه فکری برخی از افراد نیازمند دقت و ژرفکاوی است، اما در عرصه‌های عملی همچون سبک فرزندآوری و فرزندپروری آنها مشهود است. اگر افراد جامعه به خاطر بی اعتنایی و عدم اهتمام به آموزه‌های اسلامی، نسبت به سرنوشت جمعیت خود حساس نباشند، انقراض نسل و ضعف جوامع توحیدی، دور از انتظار نیست. حقیقت تلخی که دلسوزان جامعه بارها نسبت به وقوع آن هشدار داده اند. 🔹امروزه سایه فرهنگ مدرن بر سبک فرزندآوری و فرزندپروری به شدت سنگینی می‌کند، به گونه‌ای که حتی استدلال آوری برای اقناع جامعه دینی نسبت به افزایش جمعیت، تنها در این چارچوب قابل فهم و پذیرش شده است. هرچند که در حال حاضر حتی تأکید بر منافع دنیوی فرزندآوری نیز کارآیی زیادی نداشته و مخالفان افزایش جمعیت نیز منافعی برای عدم فرزندآوری ذکر می‌کنند. 🔻با توجه به نقش و اهمیت جمعیت فراوان توحیدباور در بسط و توسعه توحیدباوری در سطح جهان، نقش یک متکلم در این زمینه چه خواهد بود؟ آیا متکلم نمی‌تواند در اثبات نظریه جمعیتی اسلام و تبیین مسائل آن و دفاع از شبهات مطرح نقش آفرینی کند؟ مگر نه این است که یکی از وظایف متکلم، تقویت باورهای مؤمنان و حفظ آنها از انحرافات اعتقادی است؟ 🔺آیا یک متکلم نباید جایگاه حقیقی و اسلامی بسیاری از مسائل مرتبط با فرزندآوری زیاد را از نگاه توحیدی تبیین کند؟ چرا بسیاری از مذهبی‌ها در مسائل مرتبط با جمعیت از جمله مسأله رزق و روزی، کیفیت و کمیت تحصیلات، تعیین سطح کمی و کیفی زندگی، وظایف زن و مرد، جایگاه و ارزش فرزند، ارزش و جایگاه ازدواج و …دچار التقاط شده اند؟ ✅ به نظر می‌رسد یک متکلم به هر یک از این ابعاد که بپردازد و با انجام پژوهش‌های کلامی، جایگاه واقعی و اسلامی هر یک از این موضوعات را تبیین و معرفی کند، گام مهمی برای افزایش جمعیت توحیدی برداشته و سنگلاخ‌های التقاط و انحراف را از مسیر واقعی سبک فرزندپروری اسلامی برداشته است. 🔷با سرلوحه قرار دادن توحیدمحوری در طرح مباحث جمعیتی و اثبات کارکردهای مثبت آموزه‌های جمعیتی اسلام در حل مسائل و چالشهای جمعیتی، علاوه بر اینکه می‌توان به شیوه‌ای کاربردی از آموزه‌های توحیدی در مقابل هجوم اندیشه‌های الحادی و سکولاریسم دفاع کرد، می‌توان فواید دنیوی و مادی فرزندآوری را نیز در چارچوب خداباوری و معادباوری تعریف کرد و افق‌های ارزشمندتر، والاتر و پایدارتری را فراروی بینش و تصمیم گیری افراد نسبت به افزایش جمعیت گشود. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از  ناس مجاز
🔴 پنتاگون کاهش نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد 🔹 سخنگوی پنتاگون ضمن تایید طرح کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق، علت این تصمیم را پیشرفت توانایی‌های نیروهای عراقی در شکست بقایای داعش و ممانعت از تجدید حیات این گروه تروریستی عنوان کرد. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از  ناس مجاز
هدایت شده از  ناس مجاز
هدایت شده از  ناس مجاز
🔹تبیین جهاد کبیر در نهضت امام حسین (ع) از نگاه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی 🔸ماه محرم، ماه بازخوانی نهضت سید الشهدا(ع) است. هر سال مسلمان، شعیان، آزادگان جهان، در ماه محرم یک بار دیگر نهضت امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار می دهند. حقایق ماه محرم و داستان کربلا تبیین می شود و با سخنرانی، با شعر، با روضه، با گریه، با مداحی، عزاداری به سبک های مختلف، حادثه و حماسه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته می شود و از دل همه این تلاش ها، درس ها و عبرت ها گرفته می شود. ما در این دقایق می خواهیم مراحل نهضت سید الشهدا(ع) را بررسی کنیم، هدف نهضت را عرض کنیم، نتیجه نهضت سید الشهدا(ع) را مطرح کنیم و درس ها و عبرت هایی که برای امروز ما، زندگی ما، زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ما مورد نیاز است بگیریم. 🔸نهضت سید الشهدا و حماسه امام حسین(ع) هفت مرحله دارد. مرحله اول یا گام اول از نهضت امام حسین(ع) موضوع عدم اطاعت از ظالمان، مستکبران و طاغوت عصر بوده است. یعنی حرکت اول این نهضت از عدم اطاعت از یزید شروع می شود. بارها شنیدیم زمانی که معاویه از دنیا رفت، یزید به خلافت رسید و دستور بیعت گرفتن از امام حسین(ع) را صادر کرد و فرماندار مدینه با کمک دیگران مانند مروان بن حکم آمدند که دستور و فرمان یزید (لعنت الله علیه) را پیاده کنند. گام اول شروع شد، گام اول عدم اطاعت بود. سید الشهدا(ع) زیر بار حکومت و حاکمیت چنین طاغوتی نرفت، بیعت نکرد، اطاعت نکرد، تبعیت نکرد و تسلیم نشد. خود این تسلیم نشدن، خود این اطاعت نکردن، خود این تبیعت نکردن، از ظالم، از طاغوت، از کافر، از مستکبر، قرآن مجید اسم این عدم اطاعت را "جهاد کبیر" می گذارد. یعنی در حقیقت نهضت سید الشهدا(ع) با جهاد کبیر شروع شد. که در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: " فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا " یعنی جهاد و نهضت امام حسین(ع) با عدم اطاعت از یزید، از ظالم شروع شد. این مرحله اول نهضت امام حسین(ع) بود. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb