eitaa logo
نکته های خوب
124 دنبال‌کننده
580 عکس
884 ویدیو
1.1هزار فایل
یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معیار
hedayat 15-04-98.pdf
623.8K
نسخه pdf نشریه الکترونیکی هدایت/شماره7 هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی
هدایت شده از معیار
hedayat 15-04-98.doc
214K
نسخه word نشریه الکترونیکی هدایت/شماره7 هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥سفارشات حجت الاسلام والمسلمین ناصری در مورد اهمیت و آثار نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده 🗓 تاریخ: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ⏱ زمان: ۴ دقیقه 📥 حجم: ۱۰ مگابایت ‌ ‌🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
ضرورت توجه به خدا و دعا2_mixdown.mp3
4.74M
✅استادشیخ #جعفر_ناصری 🔻ضرورت توجه به خدا و دعا @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✅لزوم استاد کامل راه 🔹آیت الله قاضی به لزوم وجود استاد بسیار تأکید می کرد و می فرمود: 🔻« کسی که طالب سیر و سلوک شد، اگر برای پیدا کردن استاد نصف عمر خود را در جستجو بگذراند ارزش دارد. و آن که به استاد رسیده نصف راه را طی کرده است. » 🔻مرحوم قاضی (ره): 🔹« اهّم از آنچه در این راه لازم است، استاد خبیر و بصیر و از هوا بیرون آمده و به معرفت الهیه رسیده و انسان کامل است، که علاوه بر سیر الی الله، سه سفر دیگر را طی نموده و گردش و تماشای او در عالم خلق بالحق بوده باشد.» 🔹آیت الله نجابت می فرماید: 🔻« بعضی ها سالک خود، واصل خود هستند، یعنی کسی که زندگی و سیر عرفانی اش بسته به خودش است، حتی عادات و کردار نیک هم پیدا می کند و در وجودش ریشه می دواند و عادت می شود اما تکیه گاهش هنوز خودش است و کنترلش هنوز دست خودش. هنوز از خود منقطع نشده و خود را به دست خدا نسپرده است. » 🔹از آیت الله نجابت نقل شده: 🔻« یک نفر نامه ای فرستاده بود خدمت آقای قاضی و از ایشان سؤالی کرده بود، نوشته بود من مدتی به ریاضت های مثل فلان و فلان مشغول بودم. پس از مدتی حال تجردی برایم پیش آمد که مشاهده کردم از بدن خویش بیرون آمدم. در همین حال چند فرشته آمدند اطراف من را گرفتند یکی گفت باید گوشش را برید، دیگری گفت باید دستش را برید، بعدی گفت باید پایش را برید و مطالبی از این قبیل. فی الجمله شرح مفصلی از حالی که برایش رخ داده بود در آن مکتوب نوشته بود. بعد از محضر آقای قاضی سؤال کرده بود که چون ساعاتی در این حال بودم و هوش ظاهری نداشتم، نسبت به نمازهایی که از من فوت شده چه تکلیفی دارم؟ 🔹آقای قاضی فرمودند: 🔻این شخص ریاضت های باطل و غلط انجام داده و بسیار نادان است. و آن چه در آن حال به او گفتند برای این بوده که به او بفهمانند نادان است و خطا کرده است و شاهد بر نادانی او همین بس که چنین سؤالی از من پرسیده، به جای این که سؤال کند که این حال چه بوده است و معنای سخنان مأموران الهی چه بوده، سؤال از فوت نماز در بی هوشی کرده که از هر کس دیگری هم می توانست بپرسد...» 🔹از آیت الله کشمیری نیز نقل شده است که: 🔻(می گفتند این طور نیست که استاد فقط ذکر بدهد، آقای قاضی همیشه به ما می گفتند اذکار و ادعیه با شرایط تأثیر می کند و مراقبه حرف اول را می زند. ایشان هم چنین نوع اذکار را از نظر کمیّ و کیفی برای خواصّ متذکر می شدند و می گفتند کار آسانی نیست که کسی بتواند این کار را بکند مگر خود هم راه رفته باشد و هم حاذق باشد. بعضی اوراد برای قوی شدن اراده، بعضی برای تقویت روح و عده ای برای رزق و دسته ای برای توحید و فنای فی الله و تعدادی برای محبت است. بعضی اذکار توحیدی فقر می آورد و ممکن است شخص نتواند تحمل کند و لذا حرمت ذکر ضایع می شود. ایشان هم چنین میان افراد مجذوب و غیر مجذوب فرق می گذاشتند چون بین میل کلی و جزیی فاصله و ثمره بسیار است و ثمرات روحی و مزاجی با هم متفاوت است.) ➰➰➰➰➰➰➰➰ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✅لزوم استاد کامل راه 🔹آیت الله قاضی به لزوم وجود استاد بسیار تأکید می کرد و می فرمود: 🔻« کسی که طالب سیر و سلوک شد، اگر برای پیدا کردن استاد نصف عمر خود را در جستجو بگذراند ارزش دارد. و آن که به استاد رسیده نصف راه را طی کرده است. » 🔻مرحوم قاضی (ره): 🔹« اهّم از آنچه در این راه لازم است، استاد خبیر و بصیر و از هوا بیرون آمده و به معرفت الهیه رسیده و انسان کامل است، که علاوه بر سیر الی الله، سه سفر دیگر را طی نموده و گردش و تماشای او در عالم خلق بالحق بوده باشد.» 🔹آیت الله نجابت می فرماید: 🔻« بعضی ها سالک خود، واصل خود هستند، یعنی کسی که زندگی و سیر عرفانی اش بسته به خودش است، حتی عادات و کردار نیک هم پیدا می کند و در وجودش ریشه می دواند و عادت می شود اما تکیه گاهش هنوز خودش است و کنترلش هنوز دست خودش. هنوز از خود منقطع نشده و خود را به دست خدا نسپرده است. » 🔹از آیت الله نجابت نقل شده: 🔻« یک نفر نامه ای فرستاده بود خدمت آقای قاضی و از ایشان سؤالی کرده بود، نوشته بود من مدتی به ریاضت های مثل فلان و فلان مشغول بودم. پس از مدتی حال تجردی برایم پیش آمد که مشاهده کردم از بدن خویش بیرون آمدم. در همین حال چند فرشته آمدند اطراف من را گرفتند یکی گفت باید گوشش را برید، دیگری گفت باید دستش را برید، بعدی گفت باید پایش را برید و مطالبی از این قبیل. فی الجمله شرح مفصلی از حالی که برایش رخ داده بود در آن مکتوب نوشته بود. بعد از محضر آقای قاضی سؤال کرده بود که چون ساعاتی در این حال بودم و هوش ظاهری نداشتم، نسبت به نمازهایی که از من فوت شده چه تکلیفی دارم؟ 🔹آقای قاضی فرمودند: 🔻این شخص ریاضت های باطل و غلط انجام داده و بسیار نادان است. و آن چه در آن حال به او گفتند برای این بوده که به او بفهمانند نادان است و خطا کرده است و شاهد بر نادانی او همین بس که چنین سؤالی از من پرسیده، به جای این که سؤال کند که این حال چه بوده است و معنای سخنان مأموران الهی چه بوده، سؤال از فوت نماز در بی هوشی کرده که از هر کس دیگری هم می توانست بپرسد...» 🔹از آیت الله کشمیری نیز نقل شده است که: 🔻(می گفتند این طور نیست که استاد فقط ذکر بدهد، آقای قاضی همیشه به ما می گفتند اذکار و ادعیه با شرایط تأثیر می کند و مراقبه حرف اول را می زند. ایشان هم چنین نوع اذکار را از نظر کمیّ و کیفی برای خواصّ متذکر می شدند و می گفتند کار آسانی نیست که کسی بتواند این کار را بکند مگر خود هم راه رفته باشد و هم حاذق باشد. بعضی اوراد برای قوی شدن اراده، بعضی برای تقویت روح و عده ای برای رزق و دسته ای برای توحید و فنای فی الله و تعدادی برای محبت است. بعضی اذکار توحیدی فقر می آورد و ممکن است شخص نتواند تحمل کند و لذا حرمت ذکر ضایع می شود. ایشان هم چنین میان افراد مجذوب و غیر مجذوب فرق می گذاشتند چون بین میل کلی و جزیی فاصله و ثمره بسیار است و ثمرات روحی و مزاجی با هم متفاوت است.) ➰➰➰➰➰➰➰➰ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
4_5832222858167715795.mp3
1.35M
✅آیت الله #فاطمی_نیا 🔻روایت شفا یافتن یک مرد مسیحی در صحن حضرت موسی بن جعفر (سلام الله عليه) و دیدار با حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
rafiei-16.mp3
3.51M
حجت‌الاسلام والمسلمین #رفیعی حکمت و شهوت یکجا جمع نمیشود @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔺 اسباب آرامش و نعمت دائم 🔅پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔸 لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ ونَهَوا عَنِ المُنكَرِ وتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى. فَإِذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ، وسُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ، ولَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِي الأَرضِ ولا فِي السَّماءِ. 🔹«مردم پيوسته در آسايش به سر مى‌برند، تا وقتى كه امر به معروف و نهى از منكر كنند و يكديگر را بر نيكى و تقوا ياور باشند. هرگاه چنين نباشند، بركت‌ها از آنان گرفته مى‌شود و برخى بر برخى چيره مى‌شوند. آن‌گاه نه در زمين و نه در آسمان، ياورى نخواهند داشت .» 📚 تهذيب الأحكام ج ٦ ص ١٨١ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از مفاخر
❓بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ 🌷 از امام رضـا(ع) دربـاره بهتـریـن بنـدگـان سـوال شـد. فـرمـود: 1⃣ آنان که هر گاه نیکـى کنند خـوشحال شوند، 2⃣ و هرگاه بدى کنند استغفار می کنند، 3⃣ و هر گاه خداوند به آنها عطایی کرد شکر و سپاسگزاری می کنند 4⃣ و هر گاه بلا بینند صبر می کنند، 5⃣ وهر گاه خشمگین شوند، عفو می کنند. 🌹 رُوِیَ اَنَّهُ سُئِلَ عَنِ عَلِیٍّ ابنِ مُو سَی الرِّضا (ع) عَن خِیارِ العِبادِ، فقال (ع): اَلَّذینَ اِذا اَحسَنُوا أَستَبشَروُا وَ اِذا اَسائُوا اِستَغفَروُا وَ اِذا اُعطوُا شَکَروُا وَ اِذَا ابتَلَوا صَبَرُوا وَ اِذا غَضِبُوا عَفَوا 📗تحف العقول، ص 445. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
هدایت شده از مفاخر
💠 آثار برخی از گناهان در کلام امام سجاد علیه السلام(۷) گناهانی که دشمنان را قدرت می بخشد: 🌷و گناهانى كه دولت(ثروت و قدرت و حكومت) را از انسان مى‌گيرد و به دشمنان مى‌دهد؛ 1⃣ آشكارا ستم کردن، 2⃣ و علنى شدن گناهان، 3⃣ و مباح شمردن آنچه حرام شمرده شده است، 4⃣ و نافرمانى از نيكان، 5⃣ و سر فرودآوردن در برابر ستمگران. 🌹وَ اَلذُّنُوبُ اَلَّتِي تُدِيلُ اَلْأَعْدَاءَ اَلْمُجَاهَرَةُ بِالظُّلْمِ وَ إِعْلاَنُ اَلْفُجُورِ وَ إِبَاحَةُ اَلْمَحْظُورِ وَ عِصْيَانُ اَلْأَخْيَارِ وَ اَلاِنْطِبَاعُ لِلْأَشْرَارِ 📚اصول کافی، ج 2، ص 331، ح 5. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
لطفاً گوسفند نباشید: امام صادق(ع) می‌فرماید مثل آنها(گوسفندان) نباشید که توی مراتع با هم می‌‌چرند ولی به هم کاری ندارند. حالا بگذارید درد دل‌های امیرالمؤمنین علی(ع) را بخوانم برایتان. می‌فرماید: «إنّی و الله لأظُنُّ أنَّ هؤلاء القَوم سَیَدالونَ مِنکُم بِإجتماعِهِم عَلَی باطِلِهِم وَ تَفَرُّقِکُم عَن حَقِّکُم»؛ اینها به شما غلبه پیدا می‌کنند؛ به خاطر چی؟ به خاطر اجتماعشان بر باطل و تفرّق شما بر حق. حق با شماست ولی شما تفرقه دارید. استاد پناهیان @nahj_balaq