هدایت شده از حمید رسایی ✔️
ادامه از پست قبل
۱۰- مقام سِلم
انی سلم لمن سالمکم
و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.
۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت
حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر میکنید هر کسی میتواند به مقام مجاهدت برسد؟
۱۲- مقام ایثار
بابی انت و امی
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم. ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم.
۱۳- مقام قربة الی الله
انی اتقرب الی الله...
اللهم انی اتقرب الیک...
مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
۱۵- مقام معرفت اهلبیت
اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
۱۷- مقام رجعت،
و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقامها و خواستهها را بهصورت لامکان و لازمان میخواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد.)
در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسانها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواستهایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض میکنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست.
یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافتهایم.
ارسالی کاربران
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ حسین جان! ای کاش ما کنارت بودیم
در مراسم تعزیه کسی که نقش امام حسین (ع) را بازی میکرد آنقدر با حس و از درون ندا سر داد «هل من ناصر ینصرنی، آیا کسی هست مرا یاری کند» که مردم منفجر شدند و طاقت نیاوردند و این صحنه زیبا خلق شد...
یا لیتنا کنا معک...
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ هتک حرمت در عاشورای ۸۸ را فراموش نمیکنیم
🔰 حمید رسایی: امروز چهاردهمین سالروز عاشورای سال ۸۸ است. روزی که کودتا و فتنه سال ۸۸ با فرماندهی برخی خواص همچون هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همراهی و سکوت برخی خواص اصولگرای آن روز به اوج خود رسید. فتنهای که با رنگ اسلامیت به جنگ جمهوریت آمد. فتنهای که با تکبیر روی پشتبام و خطبه نماز جمعه در برابر اراده مردم صفبندی کرده بود. فتنهای که محصول لجاجت خواص بود. این روز را فراموش نمیکنیم.
🔹فراموش نمیکنیم نامه بدون سلام والسلام هاشمی را
🔹دعوت مردم به خیابانها برای اغتشاشگری را
🔹ساندویچ خوردن و فتنهگری فائزه هاشمی زیر پل کالج را
🔹به آتش کشیدن هیآت حسینی و مسجد لولاگر را
🔹ضرب و شتم بسیجیان و نیروی انتظامی را
🔹به شهادت رساندن حافظان امنیت مردم را
🔹راهاندازی ستاد اصولگرایان حامی موسوی را
🔹تبریک یکی از رؤسای قوا به موسوی قبل از شمارش آرا را
🔹نماز خواندن دختر و پسر دست در دست هم با کفش در نماز جمعه هاشمی را
🔹حمایت دشمنان امام و انقلاب از جنبشی که ادعای خط امام داشت را
🔹فرار مهدی هاشمی به انگلیس برای توطئه و تحمیل تحریمهای فلجکننده به ملت ایران را
🔹مردم خداجو نامیدن کسانی که در عاشورا حسینی هتک حرمت کردند توسط میرحسین موسوی را و ...
بدون تعارف برخی نمیخواهند کودتای سال ۸۸ یادآوری شود، چون خودشان در این کودتای شکست خورده نقش داشتند.
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
.
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ سوزاندن آبلیسک شیطان پرستی و نمادهای صهیونیست بینالملل و لشکر جنود شیطان در ظهر عاشورا برای پاسخ به اهانت و جسارت به قرآن کریم در بندر امام خمینی ره
و این شد رسم هر ساله این شهر...
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
⭕️ ریشۀ اصلیِ قیامِ عاشورا چه بود؟ حکومت یا شهادت یا هیچکدام؟
🎙سخنرانی بسیار مهم آیتالله خامنهای
1⃣ نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین -علیهالسّلام- هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن #هدف، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو #نتیجه را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
2⃣ هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک واجبِ عظیم از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
3⃣ دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را ١٨٠ درجه عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، #انقلاب است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که خوفِ انحرافِ کلّ اسلام بود، تکلیف چیست؟!
4⃣ افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
5⃣ در زمانِ امام حسین -علیهالسّلام- هم انحرافِ اساسی در اسلام بهوجود آمد و هم فرصتِ مساعد برای اثرگذاری پیدا شد.
اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد.
ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
6⃣ امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر است.
7⃣ آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
🔺خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴
➕به #انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2843017216C4b1711eae7
🍃
هدایت شده از توییتا
کار فرهنگی جالب هیئتی👌
یه عده اینجوری کار فرهنگی می کنن بعد یه عده نشستن دارن این و اونو برچسب صورتی و قهوه ای میزنن...
خسته نشدید از توهین بهم؟
#ما_ملت_امام_حسینیم #مردم_حسینی
"قاصدک"
@twiita
هدایت شده از توییتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری شیعیان عربستان در بقیع که از ١٩٢۵ تاکنون بی سابقه بوده!
خبر آمد خبری در راه است...
دیر نیست اون روز که مولامون تو همین سرزمین اعلام کنه:
الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا😭
#اللهم_عجل_لولیك_الفرج
#Hussain
" پیام نعمتیان "
@twiita