eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
⤵️امام خمینی رحمة‌الله‌علیه: بر هيچ يک از مردم و مسئولين پوشيده نيست كه دوام و قوام جمهوری اسلامی ايران بر پايه سياست نه شرقی و نه غربی استوار است و عدول از اين سياست، خيانت به اسلام و مسلمين و باعث زوال عزت و اعتبار و استقلال كشور و ملت قهرمان ايران خواهد بود. جمهوری اسلامی ايران نبايد تحت هيچ شرايطی از اصول و آرمان های مقدس و الهی خود دست بردارد. 📚صحیفه امام؛ جلد ۲۱، صفحه ۱۵۵ @ala_allah
♨️ ما الان‌ در تمدن سازی اسلامی چندضعف بزرگ داریم 1⃣👈 خیلی از مردم ما ضعف ها و عیوب تمدن غرب و مدرنیته را نمیدانند و متوجه نیستند که تمدن غرب چه خسارت بزرگی به بشر وارد کرده 2⃣👈ضعف دوم در مسئولانی هست که با عمل نکردن به فرامین قرآن و اسلام و ولایت، حکومت دینی را دچار ضعف کرده و مردم فکر میکنند مشکلات اقتصادی و ...به خاطر وجود حکومت دینی هست 3⃣👈 و ضعف سوم، سیطره علوم انسانی غربی در دانشگاه های ما هست که به خاطر مقاومت روشنفکران ضد دین در برابر تولید علوم اسلامی، هنوز این علوم به علوم اسلامی تبدیل نشدند با اینکه سی ساله ولایت بارها و بارها به تولید علوم اسلامی تاکید داشتند @ala_allah
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹مقایسه غلط ایران با سایر کشورها 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
🚨عملیات وحشیانه احمدی علیه عشایر لر رضا خان بعد از کودتای 1299 دست به اقدامات متعدد نظامی زد. مهمترین اقدامات نظامی او سرکوب بسیاری از جنبش‌های آزادی‌خواهانه و گاه ضدمرکزی ایلات و عشایر بود. او همچنین سیاست تخته قاپو را نیز به اجرا گذارد و طی آن بسیاری از ایلات و عشایر را مجبور به یکجانشینی کرد. این سیاست که بعد از تأسیس حکومت پهلوی هم ادامه داشت، با خشونت بالا صورت گرفت و طی آن تعداد زیادی از عشایر جان باختند. اما رضاشاه در اجرای این سیاست تنها نبود، بلکه از معیت کسانی چون احمد امیراحمدی نیز بهره‌مند بود. امیراحمدی نقش مهمی در سرکوب ایلات و عشایر لرستان داشت، تا جایی که به علت کشتار وسیعی که در جریان این سرکوب انجام داد به او لقب قصاب لرستان را دادند. نقش امیراحمدی در این جریان به حدی پررنگ بود که گفته شده است شاید اگر رضا شاه، امیراحمدی را نداشت هیچ‌گاه موفق به انجام این عملیات نمی‌شد. امیراحمدی که بود؟ احمد آقاخان امیراحمدی، نخستین سپهبد حکومت پهلوی در سال 1267 در تهران به دنیا آمد. در شش سالگی به مدرسه افتتاحیه رفت و در شرایطی پا به مدارس جدید گذاشت که به گفته خودش در آن اوقات مدارس جدید هنوز رونق نیافته بود و عامه مردم رغبت زیادی نداشتند که فرزندان خود را به مدارس جدید بفرستند و اطفال خود را بیشتر به مکتب‌خانه‌ها می‌فرستادند.1  امیراحمدی در کودکی زبان روسی را آموخت و سپس وارد مدرسه نظامی شد و تح ص یلات خود را در این زمینه ادامه داد. امیراحمدی در 14 سالگی به فوج گارد سوار قزاق منتقل شد و در جریان کودتای 1299 از همراهان رضا خان بود.   پس از اشغال تهران توسط کودتاچیان (سوم اسفند ۱۲۹۹)، فرمان رئيس‌الوزرایی سید ضیاء الدین طباطبایی و سردار سپه «رضا خان» به امضای «احمد شاه قاجار» رسید. «رضا خان» بدون فوت وقت «بریگاد مرکزی» را در قوای قزاق ادغام نموده و اردوی نیرومندی تحت فرمان «احمد آقا خان امیر احمدی» در قصر قاجار محل تلاقی دیویزیون تشکیل داد. امیر احمدی سپس با تأسيس لشکر غرب به فرماندهی آن لشکر می رسد و هنگامی که وی در این سمت بوده، «رضا خان» که در آن زمان (۱۳۰۳ خ) رئيس الوزراء، وزیر جنگ و وزیر داخله بود.2 امیراحمدی بعد از ارتقای درجه نظامی خود، دست به عملیات‌های نظامی متعددی علیه مردم و ایلات و عشایر زد. اولین مأموریت او بعد از کودتا، سرکوبی امیر مؤید سوادکوهی در مازندران بود که سرانجام منجر به شکست امیر مؤید گردید. در ۱۳۰۱ که مقدمات تشکیل ۵ لشکر در ایران فراهم شد، با درجه امیرلشکری به فرماندهی لشکر غرب که مرکز آن در همدان بود منصوب گردید و برای اعاده امنیت در آن منطقه دست به اقدامات شدیدی زد. مخصوصاً برای تسخیر لرستان از هیچ نوع اقدام حاد و تندی خودداری ننمود.3 نقش امیراحمدی در سرکوب ایلات و عشایر لرستان بسیار کلیدی بود. تا جایی که با کشتارهای وسیعی که انجام داد، بعدها لقب قصاب لرستان را از آن خود کرد. او طی سال‌های 1302 تا 1306 به کشتار و سرکوب عشایر پرداخت.  عشایر لرستان، بخش مهمی از عشایر ایران را تشکیل می‌دادند. بنا بر برخی از آمارها حدود نیمی از عشایر ایران متعلق به لرستان بود. از این رو سرکوب آنان نقش مهمی در اجرای سیاست تخته قاپو رضا شاه داشت. بر این اساس در پائیز سال ۱۳۰۲ بود که عمده قوای ارتش غرب به فرماندهی تیمسار امیراحمدی همراه با نیروهای کمکی اعزامی از تهران توانست از جاده کوهستانی صعب‌العبور و خطرناکی که بروجرد را به خرم آباد، یعنی مرکز لرستان، وصل می‌کرد عبور کند. در اواخر آذرماه تیمسار امیراحمدی پس از درگیری‌های متعدد و سنگین با لرها توانست پیروزمندانه به خرم آباد برسد و بدین گونه به نخستین دور از یک رشته نبردهای نظامی دشوار برای آرام کردن لرها پایان داده شد.4 امیراحمدی که با درجه امیر لشگری به لرستان اعزام شده بود، بسیاری از سران عشایر لرستان را اعدام کرد و برای سرکوب از هیچ جنایتی ولو قتل زنان و کودکان دریغ نکرد. عملیات وحشیانه احمدی علیه عشایر لر باعث شد تا بسیاری از خان‌زادگان متواری شوند و با از دست دادن دارائی‌های خود به جاهای دیگر پناه ببرند. امیراحمدی و سایر فرماندهان همراه او در جریان این حملات از شیوه‌هایی چون گروگانگیری نیز استفاده می‌کردند. بسیاری نیز دستگیر و زندانی شدند. در جریان گروگانگیری برخی از سران، تعدادی از خوانین بختیاری ناگزیر شدند که همراه با سایر گروگان‌های عشایر، به تهران بروند.  برخی از این خوانین در زندان جان سپردند؛ تا هشداری برای دیگران باشند. لرها، در دروازه شهر خرم آباد در سنگر استوار خود، دلیرانه در برابر ارتش ایستادگی کردند. اما، سرانجام شکست سختی خوردند و خلع سلاح شدند.5  امیراحمدی در مبارزه با عشایر هیچ رحمی از خود نشان نداد، حتی در مقابل کسانی که تسلیم شدند. نقش‌آفرینی احمدی در سرکوب عشایر باعث شد تا رضا شاه در سال 1308 اولین درجه سپهبدی را به
او اعطا کند. البته او مدتی به دلایلی از جمله فساد مالی و نزدیکی به بیگانگان مورد خشم رضا شاه قرار گرفت؛ اما با خوش شانسی و به پاس خدمات ارزنده خود به رضا شاه، به سرنوشت کسانی چون فیروز، داور، تیمورتاش و... دچار نشد و توانست در حکومت پهلوی دوم نیز پست‌هایی را از آن خود کند. سخن نهایی رضا شاه برای بخش نظامی اهمیت زیادی قائل بود و از آن برای سرکوب جنبش‌های داخلی استفاده فراوان برد. به طور کلی قاموس نظامی رضا شاه و فرماندهان او را خشونت و سرکوب وحشیانه شکل می‌داد. چنانچه هر کدام از فرماندهان در جریان سرکوب‌های داخلی قساوت بیشتری از خود نشان می‌داد به همان اندازه از افتخارات و درجات نظامی بالایی نیز برخوردار می‌شد. امیراحمدی هم از جمله این فرماندهان است که توانست قابلیت‌های نظامی خود را در سرکوب عشایر لرستان نشان دهد و با کشتار وسیع مردمی که حاضر نبودند به سیاست اجباری و ضدفرهنگی رضا شاه تن دهند، خود را به رضا شاه نزدیک کند. هر چند او هم بسان بسیاری از نزدیکان شاه مورد غضب و خشم شاه قرار گرفت و از بسیاری از مشاغل نظامی کنار گذارده شد؛ اما همچنان مورد احترام حکومت پهلوی از جمله حکومت پهلوی دوم بود. 📚فهرست منابع احمد امیراحمدی، خاطرات نخستین سپهبد ایران، غلامحسین زرگری‌نژاد، تهران، مؤسسه پژوهش و مطالعات فرهنگی فرهنگی، 1373، ص  44. حسن مرسلوند، زندگی‌نامه رجال و مشاهیر ایران، ج 1، تهران، الهام، 1369؛ احمد امیراحمدی، همان، ص 267.   باقر عاقلی، شرح رجال سیاسی و نظامی ایران، تهران، جلد اول، نشرگفتارها و علمی، ۱۳۸۰، ص 187. استفانی کرونین، رضا شاه و شکل‌گیری ایران نوین، ترجمه مرتضی ثاقب‌فر، تهران، انتشارات جامی، 1382، ص 319. پیتر آوری، تاریخ معاصر ایران، از تأسیس سلسه پهلوی تا کودتای 28 مرداد 1332، جلد دوم، ترجمه محمد رفیعی مهرآبادی، تهران، مؤسسه انتشارات عطائی، 1377، ص 61. @ala_allah
🚨تشکیلاتی که امیراحمدی به وجود آورد در دوره رضا شاه تشکیلات نظامی تحت عناوین مختلف در سرتاسر کشور به وجود آمد. یکی از این تشکیلات، امنیه کل مملکتی بود که توسط احمد امیراحمدی پایه‌ریزی شد و هدف آن ایجاد امنیت در سرتاسر کشور و مقابله با مخالفان حکومت بود: «سردار سپه در مراجعت از عتبات تیپ کرمانشاه و تیپ همدان را بازدید کرد و مانند همیشه از من قدردانی نمود. ولی هنگام حرکت از همدان به من گفت: شما هم همراه من به تهران بیائید. من به اتفاق ایشان به تهران آمدم و چند روز ماندم. پس از چند روز گفت: چون در تهران احتیاج به وجود شما دارم و می‌خواهم یک تشکیلات ژاندارمری وسیع بدهم که جانشین قراسورانی باشد، این کار را باید به عهده بگیرید و به جای من سرلشکر حسین خزاعی را به غرب فرستادند. من مانند همیشه که در طالعم بود از هیچ و پوچ تشکیلاتی به وجود آوردم، شروع به تشکیل این اداره نمودم و نامش را هم تشکیلات امنية كل مملکتی گذاشتم. پارک امین‌الدوله را در جنوب شهر، که سوخته و بی در و پیکر بود، گرفتم و تعمیر نمودم و سربازخانه محمدیه را که نزدیک آن بود برای مسکن افراد انتخاب نمودم و مدرسه‌ای هم در آنجا برای تربیت گروهبان ایجاد نمودم و به مدت سه ماه به جریان افتاد. و پس از اینکه امنیه در مرکز به وجود آمد، به تدریج به تمام نقاط ایران مسافرت نمودم و هنگ‌ها و گردان‌های امنیه در سرتاسر ایران به وجود آوردم....» 📚منبع: احمد امیراحمدی، خاطرات نخستین سپهبد ایران، غلامحسین زرگری‌نژاد، تهران، مؤسسه پژوهش و مطالعات فرهنگی فرهنگی، 1373، ص 256 @ala_allah
🚨حسادت عامل اختلاف تیمورتاش و امیراحمدی اختلافات میان اعضای حکومتی به خصوص افرادی که در هرم قدرت قرار داشتند، یکی از موضوعات مهمی است که معمولاً کمتر بدان پرداخته شده است. حس حسادت و رقابت برای نزدیکی هر چه تمامتر به رأس قدرت مهمترین عامل این اختلافات بود. نمونه‌ای از این اختلاف را می‌توان در کشمکش تیمورتاش و امیراحمدی بر سر موضوعی کوچک دید: «وقتی شاه از در کارخانه خارج شد، تیمورتاش و سردار اسعد جلو در را گرفته و با اشخاص گفتگو می‌کردند، به طوری که کسی نمی‌توانست از در خارج شود. من متوجه شدم که شاه مسافت زیادی از کارخانه دور شده و اتومبیل سلطنتی تنها می‌رود. فوری جمعیت را یک طرف زده. از وسط تیمورتاش و سردار اسعد و منصورالملک گذشتم و به ماشین خود رسیدم و سوار شدم. قائم مقام رشتی هم رسید و تقاضا کرد که در ماشین من سوار شود. سوارش کردم و با عجله خود را نزدیک شاه رساندم و خوشوقت شدم که در این مسافت زیاد که شاه تنها حرکت کرده است، اتفاق سوئی رخ نداد. داشتم همین موضوع را به قائم مقام می‌گفتم که ماشین تیمورتاش، که سردار اسعد و منصورالملک نیز در آن بودند، رسید و همین که مقابل ماشین من قرار گرفت. تیمورتاش سر خود را از درون ماشین بیرون کرد و با صدای بلند به شوفر من گفت: پدرسوخته، چرا جلو ماشین من حرکت کردی؟ من فوری طپانچه خود را از کمر کشیده و گفتم: پدر سوخته خودت هستی، تو چه حق داری به شوفر من فحش می‌دهی؟ قائم مقام دست مرا گرفت و گفت: این تیراندازی خطر بزرگ دارد. زیرا اتومبیل شاه در جلو ماست. ولی من بی‌اختیار شده بودم و می‌خواستم تیمورتاش را بکشم. قائم مقام قول داد که این جریان را جزء به جزء به عرض شاه برساند و مرا که قانع کرد، من هم به گفته قائم مقام اطمینان پیدا کرده و هنگامی که به شاه رسیدم، به امید اینکه قائم مقام حقیقت مطلب را خواهد گفت در این باره چیزی نگفتم.» 📚منبع: احمد امیراحمدی، خاطرات نخستین سپهبد ایران، غلامحسین زرگری‌نژاد، تهران، مؤسسه پژوهش و مطالعات فرهنگی فرهنگی، 1373، صص 301- 302 @ala_allah
🚨سیاست تفرقه‌افکنانه رضا شاه در میان عشایر ⤵️انگلیسی‌ها و سیاست تفرقه‌اندازی رضا شاه در اجرای سیاست تخته قاپو و اسکان اجباری عشایر از روش‌های متعددی استفاده کرد. گذشته از اعمال خشونت، اعدام و دستگیری سران که به طور مستقیم به کار گرفته می‌شد، در مواردی نیز از روش‌های غیرمستقیم برای کنترل و سرکوب کردن عشایر استفاده ‌شد. "سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن" از جمله روش‌های غیرمستقیم بود که رضا شاه و فرماندهان گماشته شده او بارها علیه ایلات و عشایر استفاده کردند. این سیاست پیش از آن هم مورد استفاده بود؛ اما در دوره رضا شاه به طور گسترده به کار رفت. با این مقدمه کوتاه به بررسی این سیاست و تأثیر آن بر سرکوب عشایر پرداخته می‌شود.   💠سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، یکی از سیاست‌های مهم کشورهای استعمارگر است. انگلیس را مهمترین واضع این سیاست دانسته‌اند. این کشور بارها با استفاده از این سیاست در کشورهای تحت استعمارگر خود توانست بر سرزمین‌های وسیعی حکمرانی کند. از این رو با رواج این سیاست، بسیاری از حکمرانان کشورهای تحت سلطه نیز بتدریج از این سیاست استفاده کردند. چنانچه پادشاهان قاجاری برای حذف رقبای خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، بارها به این سیاست متوسل شدند. یکی از عرصه‌هایی که در دوره قاجار مشمول این سیاست شد، بخش مربوط به کوچ‌نشینان بود.   در زمان قاجار نیز بیشتر ترکمن‌های ایران برای اینکه از فشار و زورگویی حکام قاجار در امان باشند به زندگی کوچ نشینی می‌پرداختند. جابجایی اجباری و همگانی قبایل که بازدارنده روندهای وحدت سیاسی و قومی گروه‌های به هم پیوسته بود، جایگاه مهمی در سیاست سلاطین داشت. از این رو کوچ دادن قبایل بخش جدایی‌ناپذیر سیاست مرکزمداری شاهان بود که بر پایه اصل تفرقه بینداز و حکومت کن قرار داشت و سیاستی بود برای دامن زدن بر تفاوت‌های قبیله ای برای واکنش در برابر وحدت گروه‌های قبیله‌ای1 در دوره رضا شاه نیز این سیاست تداوم یافت و با سرکوب وحشیانه همراه شد. البته سياست رضاشاه در قبال ایلات و عشایر بخصوص ایلات قشقایی ابتدا مسامحه‌طلبانه بود چون با گذشت زمان با اين سياست به نتايج دلخواه خود كه همانا پیدا کردن سيطره كامل بر اين ايل بود دست نيافت، شروع به اقداماتی از قبیل ایجاد تفرقه و تنازع میان طوایف مختلف قشقایی، ایجاد قانون سربازگیری و مالیات‌گیری از قبایل و سرانجام برخورد مسلحانه نمود.2 به طور کلی سیاست تفرقه‌اندازانه رضا شاه در مورد ایلات لرستان بسیار بیشتر از سایر عشایر بود، زیرا روند کنترل و سرکوب ایلات بختیاری بسیار زمان‌بر بود. ایلات لرستان جمعیت قابل توجهی داشتند و در مبارزه بسیار سلحشور و دلیر بودند. در همین رابطه  ناگفته پیداست که تعداد نیروهاي ارتش هم جهت مقابله با ایلات و عشایر نافرمان کافی نبود زیرا طایفه بیرانوند – که بیش از یک دهه حکومت رضاشاه را به چالش کشید- خود به تنهایی دوازده هزار خانوار بود که اگر جمعیت طوایف بالاگریوه، حسنوندها و طوایف کوچک را به آنها بیفزاییم. بی‌شک مردان جنگی آنها چندین برابر نیروهاي ارتش بودند. از اینرو استراتژي ارتش جهت تسلط بر لرستان افزون بر ایجاد تفرقه بین ایلات و عشایر، احداث برج‌هاي نظامی در مناطق مختلف سکونت عشایر نافرمان بود تا از این طریق کمبود نیروي ارتش جبران شود؛ بنابراین، از همان آغاز، ساخت برج و مراقبت از آنها مورد توجه سران عملیات قرار گرفت.3   نکته قابل تأمل آن است که بریتانیا هم در تحقق این سیاست نقش پررنگی داشت. انگلیس که از عوامل تعیین کننده در به قدرت رسیدن رضا شاه بود، در سرکوب مخالفان او نیز نقش اساسی ایفا کرد. چنانچه این کشور تا پیش از به قدرت رسیدن رضا شاه، همواره از شیخ خزعل حمایت می‌کرد؛ اما بعد از روی کار آمدن رضا شاه با سیاست تفرقه‌براندازانه باعث تضعیف قدرت او شد. کسانی چون لرزد کرزن از سیاستمداران معروف انگلیس که در آن دوران در ایران حضور داشت از اجرا کنندگان این سیاست بود. البته خزعل نیز خود به دلیل نزدیکی به انگلیس توانسته بود از طریق این سیاست بهره زیادی ببرد.   والاس موری کاردار آمریکا در ایران در آن دوره در این رابطه می‌نویسد: به نظر من، سر پرسی کاکس دولت خود را از شرایطی بسیار دشوار در ایران رهایی بخشید و به همین دلیل مستحق هرگونه قدردانی است. با مرگ او یکی از شاخص ترین چهره‌های [تأثیرگذار در] تاریخ امروز ایران، از میان رفت. پس از تسلط بریتانیا بر خلیج فارس و جنوب ایران خزعل با بهره‌برداری از فرصت، قدرت و ثروت انبوهی به چنگ آورد و به جایگاه استواری دست یافت و تا زمانی که دولت مرکزی ضعیف و ناکارآمد بود، خللی بر این جایگاه وارد نشد... وی نماد بارز سیاست «تفرقه بینداز، حکومت کن» بود، سیاستی که به وسیله خالق خزعل، لرد کرزن، در ایران دنبال می‌شد.4 جالب آنکه انگلیسی‌ها پیش از این و در دوره قاجار که عقد
برخی از قراردادها، لزوم تضعیف ایران را ایجاب می‌کرد هم از این سیاست استفاده کرده بودند. در یکی از گزارش‌های بانک جهانی در این رابطه آمده است: «به منظور جلب حمایت رؤسای ایل، شرکت با اتخاذ سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن مشغول اجرای برنامه سازمان یافته‌ای برای ترغیب آنها به نافرمانی و حمایت از آنها در مقابل دولت مرکزی است.» شرکت نفت انگلیس و ایران حتی دست به تأسیس یک شرکت تابعه به نام شرکت نفت بختیاری زده است «تا بتواند برای رؤسای ایل بختیاری سهام رایگان منتشر کند.»5 درواقع حمایت از شیخ خزعل در دوره قاجار هم در قالب همین سیاست قابل تبیین است. سخن نهایی رضا شاه برای سرکوب مخالفان خود از هر روشی بهره برد. او از ارتش و نیروی نظامی مدرن هم برخوردار بود؛ اما مقابله با برخی از گروه‌های اجتماعی مانند ایلات و عشایر لرستان تنها با سلاح امکان‌پذیر نبود. چرا که نبرد سلحشورانه و دفاع دلیرانه از فرهنگ و نیز ایستادگی در برابر زور، بخشی از فرهنگ حماسی عشایر را شکل می‌داد. از این رو رضا شاه برای سرکوب کامل عشایر ناچار بود در کنار استفاده مستقیم از سلاح به سیاست‌های تفرقه‌اندازانه نیز متوسل شود. 📚فهرست منابع سلمان انصاري‌زاده، برزين ضرغامي، طهمورت حيدري موسلو، ارتباط نوماديسم و تكوين مرزهاي سياسي در ايران (مطالعه موردي: ايلات و عشاير تركمن)، نشريه تحقيقات كاربردی علوم جغرافيايی، جلد 14، شماره 17، (تابستان 1389)، ص 94. حسین احمدی، همايش بين‌المللي كالبدشكافي سياست انگليسي‌ها در ايران (1800-2012م)، تهران : مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، ‏۱۳۹۲، از مقاله حبیب‌اله سعیدی‌نیا، فتانه نوروزی، " ايل قشقايي و سياست رضاشاه" ص 211. محسن رحمتی، محمد دالوند، "برجسازي و کارکردهاي آن در لرستان دوره رضاشاه (1300 -1312 ش.)" فصلنامه علمی - ترویجی مطالعات تاریخ انتظامی، سال چهارم، شماره چهاردهم، (پاییز 1396 )، ص 10. محمدقلی مجد، از قاجار به پهلوی 1309-1298 بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا، مترجمین سیدرضا مرزانی، مصطفی امیری، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1389، ص 334. محمدقلی مجد، رضاشاه و بریتانیا بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا، مترجم مصطفی امیری، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1389، ص 226. @ala_allah
🖼غرب زدگی مضاعف فرح پهلوی در میان لیست‌های خرید فراوان و متعدد رژیم پهلوی از خارج کشور که به وسیله سفارتخانه‌ها تهیه می‌شد، اقلامی دیده می‌شود که حاکی از ضعف عمیق صنعتی ایران در عصر پهلوی می‌باشد. از خرید لبنیات و گوشت و آب نبات تا انواع و اقسام دارو و اسباب بازی این موضوع را تایید می‌کند.خصوصاً فرح پهلوی که در زندگی فردی و اجتماعی نوعی غرب زدگی مضاعف داشت. در سند زیر به یکی از این موارد اشاره شده است. «… سفارت شاهنشاهی ایران در بن … سفارش خودکار پاک کن جهت کاخ اختصاصی که بنا به امر علیا حضرت شهبانوی خریداری شده [ارسال شود]» 👆👆👆👆 @ala_allah
🚨فرماندهی با ارزش‌های غربی سیطره آمریکا بر امور نظامی ایران باعث شده بود تا بسیاری از فرماندهان و مقامات بالای نظامی کشور، دیدگاه و نگرش‌های غربی داشته باشند. مطابق با این ارزش‌ها، منافع شخصی جای عرق ملی و مسائل ملی را گرفته بود: «فرماندهی نیروی دریایی ایران، دریادار «کمال الدین میر حبیب اللهی» بود. او بیش از دو سال بود که تصدی این شغل را داشت. به نظر می‌رسید درک وی از ارزش‌‌های غربی، بیشتر از دیگر افسران نظامی‌ایران بود. انگلیسی را عالی صحبت می‌کرد. به نظر من، او به همان سادگی که به فارسی فکر می‌کرد، به انگلیسی هم فکر می‌کرد. اکثر آموزش‌‌های او، در نیروی دریایی آمریکا صورت گرفته بود. او هم مناسبات نزدیکی با آمریکا داشت. او هم همسر و فرزندانش را برای حفظ امنیتشان، به خارج فرستاده بود و وزارت جنگ خالی بود. تیمسار طوفانیان سال‌ها معاونت این وزارتخانه را برعهده داشت و این وزارتخانه را اداره می‌کرد.» 📚منبع: رابرت‌هایزر، مأموریت در تهران، خاطرات ژنرال‌هایزر، تهران، انتشارات اطلاعات، چاپ دوم، 1365، ص 22 @ala_allah
🖼فرهنگ غلطی که از زمان پادشاهی ماند 👆👆👆👆 @ala_allah
🚨دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «سلامت و بهداشت» ۱. بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است. از ۵۵ سال به ۲/۷۶ سال. ۲. ۳۰ درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند. امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند. در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم. ۳. در ۱۹۷۳۹ روستای کشور ۳۵ هزار بهورز به‌عنوان پیشگامان نظام سلامت فعالیت می‌کنند. قبل از انقلاب تعداد خانه‌های بهداشت فقط در ۱۵۰۰ روستا بوده است. ۴. با اجرای طرح واکسیناسیون ملی فلج اطفال به همت بسیجیان و پوشش ۹۵ درصدی این واکسیناسیون تاکنون فلج اطفال از کشور ریشه‌کن شد، درحالی‌که کشورهای همسایه هیچ‌کدام نتوانستند. ۵. بیماری‌های عفونی مالاریا، سل و وبا در ایران کنترل‌شده است. ۶. در سال ۵۷ صرفاً با ۷ دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجو داشتیم درحالی‌که حاضر با ۴۷ دانشگاه، ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند و اعضای هیئت‌علمی با ۱۱ هزار عضو هیئت‌علمی ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند. ۷. امروز ایران جزو کشورهای برتر جراحی قلب در دنیاست و جزو معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد. ۱۴۰ عمل پیوند قلب در کشور در کارنامه درخشان جراحی قلب در ایران و جهان است. ۸. بانک قرنیه در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و ظرف ۲۴ ساعت قرنیه موردنظر بیمار آماده می‌شود. ۹. پزشکان متخصص قبل از انقلاب ۷۰۰۰ نفر بوده که به ۷۲۰۰۰ نفر رسیده است. ۱۰. به گزارش سازمان بهداشت جهانی بین ۸۰ تا ۹۴ درصد از جمعیت ایران دسترسی به داروهای ضروری را دارند @ala_allah
🖼اون تفکری که میگفت ایرانی نمیتونه آفتابه بسازه کجاست؟؟؟؟ جزء پنج کشور صادر کننده نفت کش دنیا 👆👆👆👆 @ala_allah
🕊امـام‌رضـاعلیه‌السلام‌‌ : مردى نزد سرور ما رسول‌ِخدا آمد و عرض کرد : به من اخلاقى بیاموزید که خیر دنیا و آخرت در آن جمع باشد حضرت فرمودند : دروغ_نگو 📚| فقه الرضا،ص۳۵۴ | @ala_allah
‼️از این فرصتها سوء استفاده نکنید ✍اگر هر کس دروغ می‌گفت در همان آنی که دروغ می‌گفت یک تومان از جیبش کم می‌شد... مَثَل معروف عامیانه‌ای می‌گوید: «اگر هر کس دروغ می‌گفت در همان آنی که دروغ می‌گفت یک تومان از جیبش کم می‌شد هیچ کس دروغ نمی‌گفت»؛ذبله، هیچ کس دروغ نمی‌گفت اما اجبارا، نه اینکه کسی که دروغ نمی‌گفت می‌شد یک انسان راستگو. خدای متعال به انسانها این مقدار آزادی را داده چون کمال انسان جز در پرتو اختیار و آزادی امکان‌پذیر نیست، اما این به معنی این نیست که خدا و حقیقت و عدالت در کمین بندگان نباشد. از باب تشبیه، [خدا] مثل کسی است که کمین می‌کند و خودش را مخفی می‌کند و می‌خواهد کسی را توقیف کند. بعد در حالی که او بی‌خبر است ناگهان از مخفیگاه بیرون می‌آید و یقه او را می‌گیرد. خدا و پروردگار تو، یعنی آن عدل الهی و آن انتقام الهی، همیشه در کمین است؛ پس، از این مهلتها و فرصتها سوء استفاده نکنید. 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۳، ص۷۵ @ala_allah
حکایت شده است که یکی از علماء، احادیث حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را فراهم می‌کرد و می‌نوشت تا آنها را در کتابی گِرد آوَرَد روزی شنید که عربی بیابانی حدیثی از احادیث آن حضرت را می‌داند و حفظ کرده است، از این رو به سوی محل زندگانی مَرد عرب سفر کرد تا حدیث را از او بشنود و بنویسد هنگامی که به خانه مرد عرب رسید، دید که او گوشه ای از جامه‌اش را در چنگ گرفته و آن را به اسبی که از او می‌گریزد و دور می‌شود نشان می‌دهد اسب گمان کرد که مرد عرب در زیر جامه‌اش غذایی دارد، این شد که با سرعت به سوی او بازگشت تا غذا را از دست مَرد بگیرد... همین که اسب به او رسید، مَرد عرب او را گرفت و با خشونت به داخل اصطبل خانه‌اش باز گرداند! عالِم از او پرسید: "آیا واقعاً غذایی در زیر جامه‌ات داشتی؟!!" مَرد عرب گفت: "نه، اسب را فریب دادم تا بازگردد" عالِم نگاه عمیقش را به مرد عرب دوخت و سپس پیش از آنکه حدیث را از او بگیرد رو گرداند و بازگشت... عرب بیابانی او را صدا زد و گفت: کجا می‌روی؟ باش تا حدیث را برایت باز گویم اما عالِم در حالی که راهش را گرفته بود و می‌رفت با صدای بلند پاسخ داد: "من تردید دارم که تو در گفتن این حدیث راستگو باشی، تو به آن چهارپا دروغ گفتی و من از دروغگو حدیثی نخواهم شنید.!!" @ala_allah
🖼ویروس دروغ 👆👆👆👆 @ala_allah
🚨سلبریتی‌ها با خودشان چند چندند؟ از دسته‌گل‌های سلبریتی‌های وطنی چه بگویم که هرچه بگویم تف سر بالاست! همه جا خوب و بد هست. ما هم سلبریتی‌های وطن‌دوستی را که به منافع ملی و اعتقادات مردم احترام می‌گذارند، روی چشم می‌گذاریم. اما آن عده که همیشه برای کشور و مردم هزینه می‌تراشند و الان هم جیغ بنفش می‌کشند، همان «دوزاری»ها هستند! از رامبد جوان بگویم که سال‌ها میلیاردی از جیب مردم برداشت و در کیسهٔ خود ریخت تا «دُوَدُوَدُ» بسازد و گوش ملت را با ایران گفتن پر کند و دست‌آخر، خاک وطن را لایق زایمان همسر سومش ندانست؟ یا مهراب قاسم‌خانی که عکس سونوگرافی گربه‌اش و خبر زایمانش و پدربزرگِ چند بچه‌گربه شدن را با افتخار منتشر می‌کند؟ به سیروان خسروی پیشنهاد اجرا برای هواداران روحانی و دریافت دستمزد آنچنانی می‌دهد و مدام منتقد اوضاعی است که با تبلیغات خودش و هم‌صنفانش رقم خورده؟ یا محسن تنابنده که هم از آخور سازمان اوج می‌خورد و هم از توبرهٔ سفارتخانه‌ها؟ و حالا در نسخهٔ داخلی فیلم «عنکبوت» بازی می‌کند! یا حمید فرخ‌نژاد که بی‌شرمانه ۸۰ میلیون ایرانی را جان‌فدای یک اخم پسرش می‌داند و بدون مطالعه، در تمام زمینه‌ها برای مملکت نظریه صادر می‌کند؟ یا احسان کرمی که با عکس شجریان در هدر توییترش، به عروسی خوانندهٔ مستهجن و سخیفی مثل ساسی مانکن می‌رود که تن مرحوم شجریان از آثار او در گور می‌لرزد؟ کرمی تجمع استغاثه به امام زمان را «جشن» می‌نامد و به بهانهٔ عزاداری برای آبادان با آن مخالفت می‌کند؛ و چند روز بعد وسط عروسی ساسی در آمریکا، مشغول دست و جیغ و هورا مشاهده می‌شود! یا زنان سینماگری که وقتی ده سال پیش مرحوم سلحشور از فساد سینمای ایران گفت، او را محکوم کردند؛ اما چند صباح پیش، در اعتراض به همین فساد، البته با لفظ «آزارگری جنسی»، بیانیه صادر کردند؟ یا سینماگرانی که بعد از انتشار بیانیهٔ زنان سینماگر علیه آزارگران جنسی با ۸۰۰ امضا، فضاحت جاری در سینما را به روی مبارک نیاوردند. اما به محض اینکه رائفی‌پور به آمار بالای تجاوز بین‌شان اشاره کرد و آنها را «دوزاری» خواند، دسته‌جمعی به او حمله کردند؟ گویا در قاموس سلبریتی‌ها «دوزاری» رکیک‌تر از «متجاوز جنسی» است! یا منظورشان این است که «ما فساد می‌کنیم، ولی شما اعتراض نکنید تا ببینیم خودمان کِی از این فساد به ستوه می‌آییم!». یا سلبریتی‌هایی که مدام پز فرهنگ گفت‌وگو و صلح‌طلبی می‌دهند؛ اما در واکنش به یک انتقاد، تهدید به قتل می‌کنند و یاد «اصغر قاتل» را گرامی می‌دارند؟ همین سلبریتی‌ها که در جشن‌ها و عزاهای ملی و مذهبی پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی هستند و طبیعتاً از این مسائل هم سردرنمی‌آورند، با انتخاب فیلم موهن «عنکبوت مقدس» و زهرا امیرابراهیمی در جشنوارهٔ فیلم کن، نه‌تنها بابت اهانت به امام رضا (ع) و اعتقادات ایرانیان و مسلمانان اعتراضی نکردند، بلکه سیل تبریک به عوامل این افتضاح را به راه انداختند و امیرابراهیمی را ققنوسی خواندند که با این فیلم از خاکستر شکست خود در ایران برخاسته است! کدام شکست؟ اینکه فیلم خصوصی‌اش با یکی از همین سلبریتی‌ها را یکی دیگر از سلبریتی‌ها منتشر کرد و باعث مهاجرت او از ایران شد. اما بسیاری از همین سلبریتی‌های مدعی فرهنگ و اخلاق و اصالت خانوادگی، در مراسم ختم منتشرکنندهٔ آن فیلم حاضر شدند، برایش اشک ریختند و مدحش را گفتند. به‌راستی سلبریتی‌ها با خودشان چند چندند؟ مردم نباید از این همه چرخش و تناقض رفتار و گفتار آنها سرگیجه بگیرند؟! چرا در مقابل سیل روایت‌های تجاوز در سینما، سکوت می‌کنند و با افشاگری سلحشور یا توییت رائفی‌پور گریبان می‌درند؟ اگر دیدن چهرهٔ واقعی‌شان در آینهٔ دیگری تا این حد طاقت‌فرساست، چطور وقت و بی‌وقت، مردم را محکوم به تماشای خوددررسانه‌ها می‌کنند؟ این جماعت که در صنف خودشان طوری عمل کرده‌اند که کمپین اعتراض به تجاوزگری و تجاوزشوندگی‌شان شهرهٔ شهر شده، در تمام مسائل فرهنگی اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و... نسخه می‌پیچند. فرهنگ و هنر را که آباد کرده‌اند، حالانوبت بقیهٔ ارکان و شئون کشوراست! برای نیروهای نظامی کشورهشتگ «تفنگت را زمین بگذار» می‌زنند تا عرصهٔ این تجاوزها را به تمام کشور بسط دهند! و وقتی به خاطر سبک زندگی بی‌هویت، شدت مصرف‌زدگی و کثرت همین تجاوزها، رائفی‌پور آنها را «دوزاری» می‌خواند، به فرمان جریان سیاسی‌امنیتی پشت‌پرده به او می‌تازند. نکتهٔ بانمک اینکه وقتی سلبریتی‌ها در اعتراض به اولین توییت رائفی‌پور (در این باره)، آرایش دفاعی می‌گیرند، با هشتگ «گرین‌کارتت را زمین بگذار» کاملاً گوشهٔ رینگ گیر می‌افتند و ماجرای تفنگ و نظامی‌ها را کلاً فراموش می‌کنند! اماواقعاً سلبریتی‌ها باخودشان چند چندند؟ آیاچنین سلبریتی‌هایی بااین میزان مصرف‌زدگی، بی‌دروپیکری و وطن‌فروشی، در شأن مردم شریف وطن‌دوست و اصیل ایران هستند؟! @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹قداست زدایی برای قداست نامقدس ها 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
⤵️بیانات مقام معظم رهبری اسلام مرد را قوام و زن را ریحان می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلكه درست دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقا برابر است؛‌ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یك كفه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و كاركرد و محل اتكا بودن و تكیه‌گاه بودن برای زن را هم در كفه‌ی دیگر ترازو می‌گذاریم، این دو كفه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن. @ala_allah
🚨از خیانت زن نترس، از خودت بترس حکایت شده است که مردی سقا در بخارا مدت سی سال آب می برد در خانه شخص زرگری. و در این مدت اصلا حرکتی که مشعر بر خیانت  به خانواده آن زرگر باشد از آن سقا صادر نشده بود. اتفاقاً روزی آن سقا بعد از خالی نمودن مشک آب ، بند دست زن زرگر را گرفته لمس نمود و او را بوسید و دواعی زنا و مقدماتش را کلاً بجای آورد بدون مجامعت. و از خانه بیرون آمد و رفت. چون آن مرد زرگر شب به خانه آمد زنش از او سوال نمود که: در بازار امروز بر تو چه گذشت؟ آن مرد از گفتن ابا نمود. بعد از اصرار زیاد گفت: امروز زنی دستش را بیرون آورد تا در دستبندی  که از برایش ساخته بودم کند. چون نظرم به دستش افتاد دست او را لمس نمودم به شهوت و او را بوسه دادم و دواعی زنا را کلاً بجای آوردم غیر از مجامعت. پس زن صدا را به تکبیر بلند نمود و واقعه سقا را به شوهر بیان نمود. @ala_allah
🖼آزمایشات دانشمندان دانشگاه والنسیا اسپانیا نشان می‌دهد: خلوت کردن با یک زن_زیبا تنها به مدت پنج دقیقه می‌تواند سطح هورمون کورتیزول که به هورمون استرس معروف است را افزایش دهد. 📚برگرفته از کتاب علوم نوین در اسلام 👆👆👆👆 @ala_allah
در یک شب سرد زمستانی، تاجر ثروتمندی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شد. هر روز به حرم می آمد؛ اما دریغ از یک قطره اشک؛ دل سنگین بود و هیچ حالی نداشت. با خودش فکر کرد که  دیگر فایده ای ندارد؛ برای همین، برای برگشت بلیط هواپیما گرفت. هنوز تا پرواز، چند ساعتی وقت داشت. در کوچه ای راه می رفت که دید پیرمردی بار سنگینی روی چرخ دستی اش گذاشته و آن را به سختی می برد. تاجر کمکش کرد و همزمان به او گفت: «مگر مجبوری این بار سنگین را حرکت بدهی؟» پیرمرد گفت: «ای آقا! دست روی دلم نگذار دختر دم بختی دارم که برای جهیزیه اش مانده ام. همسرم گفته است تا پول جهیزیه را تهیه نکرده ام به خانه برنگردم. من مجبورم بارهای سنگین را جابه جا کنم تا پول بیشتری در بیارم.» تاجر ثروتمند، همراه پیرمرد رفت و بارش را در مقصد خالی کرد و بعد هم به خانه او رفت. وقتی در خانه پیرمرد رسید، فهمید که زندگی سختی دارند. یک چک به اندازه تمام پول جهیزیه و مقداری هم برای سرمایه به پیرمرد داد. وقتی از آن خانه بیرون می آمد خانواده پیرمرد با گریه او را بدرقه می کردند. پیرمرد گفت: من چیزی ندارم که برای تشکر به تو بدهم؛ فقط دعا می کنم که عاقبت به خیر شوید و از امام رضا (ع) هدیه ای دریافت کنی .تاجر برای زیارت وداع به حرم مطهر برگشت تا بعد از آخرین سلام، به فرودگاه برود. وقتی به حرم وارد شد، چشم هایش مثل چشمه جوشید و طعم زیارت با حال خوش و با معرفت را چشید. @ala_allah
🌱امام صادق علیه السلام: مال خود را امانتى بدان كه بايد بازگردانى. 📚 الكافی جلد۲، صفحه ۴۵۵ @ala_allah
💎قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: مَرَّ عيسَى بنُ مَريَمَ  عليهماالسلام بِقَبرٍ يُعَذَّبُ صاحِبُهُ، ثُمَّ مَرَّ بِهِ مِن قابِلٍ فَإذا هُوَ لَيسَ يُعَذَّبُ، فَقالَ عليه  السلام : يا رَبِّ، مَرَرْتُ بِهذَا القَبرِ عامَ أوَّلَ وَ هُوَ يُعَذَّبُ، وَ مَرَرْتُ بِهِ العامَ وَ هُوَ لَيسَ يُعَذَّبُ! فَأوحَى اللّه ُ جَلَّ جَلالُهُ إلَيهِ: يا رُوحَ اللّه ِ قَد أدرَكَ لَهُ وَلَدٌ صالِحٌ فَأصلَحَ طَريقاً وَآوى يَتيماً، فَغَفَرتُ لَهُ بِما عَمِلَ ابنُهُ. 🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: حضرت عيسى عليه  السلام  از قبرى گذشت كه صاحب آن عذاب مى كشيد. سال بعد نيز بر همان قبر گذشت، اما ديد كه ديگر عذاب نمى شود، عرض كرد: پروردگارا! پارسال كه از اين گور گذشتم، صاحبش را عذاب مى كردند، امسال كه مى گذرم عذابش نمى كنند! خداوند به او وحى فرمود: اى روح اللّه ! فرزند صالحى از او بزرگ شد و راهى را تعمير نمود و يتيمى را سرپرستى كرد، من هم به خاطر كارهاى فرزندش، او را آمرزيدم. 📚وسائل الشيعة، ج۱۱،ص۵۶۰،ح۲ @ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
🍃١ اذانگاهی🍃 #آداب_الصلوه ⤵️امام خميني مي فرمايند : #نماز علاوه برصورت ظاهر داراي روح و معنا نيز
🍃۲اذانگاهی🍃 -شب اول قبر بصورت موجودي مجسم وعينيت يافته بر بالين قبر ما حاضر مي شود. بنابراين وجودي است كه شب اول قبر به كمك ما مي آيد . پس يك چهره ي باطني يعني يك صورت برزخي دارد . ما درقيامت اين چهره باطنيه را خواهيم ديد اما در دنيا فقط كسي كه اهل شهود باشد اين چهره را ادراك مي كند. امام خميني مي فرمايد: اگر كسي به ظاهر توجه كند و از توجه به باطن آن غافل شود ، بالاترين خسران نصيب او شده است زيرا خيالش راحت است خوانده اما حقيقتا عروجي نصيب او نگشته است چون احكام و آداب و اسرار ظاهري و باطني رعايت نشده است . تازمانيكه درعالم ماده هستيم اين خسران را نمي فهميم اما وقتي از عالم ماده به عالم معنا مي رويم و چشم برزخي باز مي شود، خواهيم فهميد كه ضرر جبران ناپذيري كرده ايم . ازآيت الله بهجت پرسيدند : چگونه در حضور قلب داشته باشيم؟ آيه الله بهجت فرمودند: اگر علي الدوام و در طول شبانه روز در حضور حق باشيد حتما در هم در حضور خواهيد بود و اگر در بقيه اوقات غايب باشيد در هم غفلت خواهيد داشت . بايد توجه كنيم حضرت امام طبيبي است كه هم درد و هم درمان را نشان مي دهد. حضرت امام توصيه مي فرمايند: درمان اين امر اينست كه : بايد اهل همت باشيد و صرف غصه خوردن براي بي حضور قلب و احيانا بدون رعايت آداب كافي نيست ، بايد اراده كرد چون خواستن، توانستن است. (لاحول ولاقوة الابالله) گر چه اراده و توفيق عمل را هم خدا عطا مي كند . بنابراين ابتدا بايد همت خود را قوي كنيد . دوم اينكه: دست نياز بسوي بي نياز مطلق دراز كنيد. سوم اينكه: سختيها را در اين راه تحمل كنيد . چهارم اينكه : به به چشم يك معجون الهي نگاه كنيد زيرا خاصيت معجون اينست كه انسان را تقويت مي كند و تمام دردهاي روحي را با اين معجون( ) برطرف مي سازد. پنجم اينكه: هشيار باشيم كه سازنده ي اين معجون وجود مقدس پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است امام ميفرمايد: اگر ما اين وسيله را از دست بدهيم هيچ وسيله ي ديگري براي ما كارساز نخواهد بود. اگر پذيرفته شود همه خيرات ديگر و اعمال صالحه هم پذيرفته مي شود. ابن ملجم ملعون هم مي خواند اما چون او پذيرفته نبود اثر تنهي عن الفحشاء بر آن مترتب نشد و دست به آن جنايت هولناك زد و در زمره اشقي الاشقياء قرار گرفت. ان قبلت قبل ماسواها و ان ردت رد ماسواها ادامه دارد استاد بروجردي @ala_allah
💠راز حضور قلب در و لذت از عبادت به روایت آیت الله بهجت ✍از محضر آیت الله بهجت(ره) سؤال شد: حاج آقا، عمرمان گذشت و دارد مى گذرد امّا هنوز لذتى از عبادت و به خصوص مان احساس ‍ نکرده ایم، به نظر شما چه باید بکنیم ؟ معظّم له در حالى که سر را تکان مى داد فرمود: آقا، عامّ البلوى است! این دردى است که همه گرفتاریم! این احساس لذّت در یک سرى مقدمات خارج از دارد، و یک سرى مقدمات در خود . آنچه پیش از و در خارج از باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که : انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند، و معصیت ، روح را مکدّر مى کند و نورانیت دل را مى برد. و در هنگام خود نیز انسان باید زنجیر و سیمى دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود، یعنى فکرش را از غیر خدا منصرف کند و توجّهش به غیر خدا مشغول نشود... و اگر به طور غیر اختیارى توجّهش به جایى منصرف شد، به محض التفات پیدا کردن باید قلبش را از غیر خدا منصرف کند. @ala_allah