eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
122 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ فضایل حضرت علی علیه‌السلام حق است اما گفتنی نیست! ⤵️آیت‌الله بهجت(ره):  فضایل علی علیه‌السلام گفتنی نیست؛ حق است اما گفتنی نیست! زیرا ما ضعیفُ‌العقل‌والایمان هستیم و ظرفیت نداریم. 🔻اگر بیان می‌کرد، بسیاری از مردم کافر می‌شدند و عده‌ای معدود ایمان می‌آوردند، همچنان که درباره حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام چنین اتفاق افتاد. 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۷۵ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹مناظره شیعه وسنی افضلیت اهل بیت بر بقیه ی مردم اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و....اللهم العن الجبت والطاغوت 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ @ala_allah
آرے، شهادت زیباست؛ اما مثل مردپای بیرق انقلاب ایستادن از آن هم زیباتر است. شهادت دررکاب امام خمینی زیباست اما دفاع از ولی فقیہ حاضراز آن هم زیباتراست ... خون دادن درراه امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنہ ای از آن هم زیباتر است... 🌺شهید‌‌مرتضی آوینی @ala_allah
دوستان و آشنایان و بزرگواران و فرزندان عزیزم ،هیچگاه پشت انقلاب و ولایت فقیه را خالی نکنیم و همواره گوش به فرامین رهبری داشته باشیم که اگر ما از امتحان ولی فقیه سربلند بیرون بیاییم در امتحان ظهور و سرباز  حضرت ولیعصر(عج) نیز موفق خواهیم بود و جلو  این امام عزیز که تمام عالم به فدای او باد سرافراز خواهیم بود و شرمنده هزاران و میلیون ها شهید راه قیام تشیع نخواهیم بود. 🌺شهید عبدالله حسن زاده @ala_allah
برادر و خواهرم:  از شما می خواهم که در راه این انقلاب محکم و استوار بمانید و از هیچ ناملایمتی نرنجید و پیوسته تحت رهبر  سید القائد حضرت سید علی بمانید و فرزندانتان را هم تشویق کنید که در راه این انقلاب که با خون شهدا رنگین است بمانند و مدافع راه حق و حقیقت باشند و اسیر و درگیر این اراجیف دهن پرکن افراد ضد انقلاب و مریض نگردند و به این راه ایمان واقعی داشته باشند که ما با چشم باز و هوشیار  کامل این راه را انتخاب کردیم و در این راه جان دادیم . 🌺شهید عبدالله حسن زاده @ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
#ولایت_فقیه_از_دید_علما 🟡ولایت فقيه از ديدگاه علماى شيعه از قرن چهارم تا چهاردهم هجری 6⃣1⃣شيخ مرت
🟡ولایت فقيه از ديدگاه علماى شيعه از قرن چهارم تا چهاردهم هجری 7⃣1⃣سيد محمد آل بحر العلوم (متوفاى 1326 ه) 📌او معتقد است كه امام عليه السّلام به دليل رياست و حكومتى كه بر مردم دارد، عهده‌دار امور مربوط به مصالح عمومى است و حفظ نظام ايجاب مى‌كند در اين زمينه امام را خليفه و نايبى باشد. او سپس نتيجه مى‌گيرد كه همه اختيارات حكومتى امام عليه السّلام ناگزير در زمان غيبت به فقيه عادل تفويض شده است. 🔻وى در اين باب مى‌نويسد: «... و اما الحوادث الواقعه و قوله: مجارى الامور بيد العلماء» و قوله عليه السّلام: هو حجتى عليكم فان المتبادر منها عرفا استخلاف الفقيه على الرعيه و اعطاء قائده لهم كليه بالرجوع اليه فى كل ما يحتاجون اليه فى امورهم المتوقفه على الامام عليه السّلام» 📚بلغة الفقيه، السيد محمد بحر العلوم، ج 3، ص 233 «... و اما حديث حوادث واقعه و مجارى الامور بيد العلماء و قول حضرت كه مى‌فرمايد: فقيه حجت من بر شماست، بدرستى كه آنچه عرفا از اين احاديث فهميده مى‌شود جانشينى فقيه [جامع الشرايط] بر مردم است و دادن قاعده كلى به مردم كه در تمام امورى كه نيازمند رجوع به امام عليه السّلام هستند، به فقيه رجوع كنند». @ala_allah
از هیچکسی دلخوری ندارم. اما آنچه همیشه باعث رنج من می‌شد، این که ای مسئولین! قدر مردم ایران زمین را بدانید! قدر جوانان را بدانید که هر چه دارید و هستید از همین مردم است. توصیه دوم اینکه رهبر فرزانه انقلاب را تنها نگذارید که این روزها می‌دانم که چه به او می‌گذرد! 🌺شهید مصطفی_تاش_موسی @ala_allah
🖼مُسلم زمانه ⤴️علامه مصباح یزدی ره 👆👆👆👆 @ala_allah
🚨 ماجرای بابا کرم به کجا باز می گردد؟ بسیاری از قصه هایی که در میان عامه مردم دهان به دهان می شود ریشه و ماجراهایی پیچیده دارد. البته هستند ماجراهایی که صرفا ساخته و پرداخته ذهن مردم هستند و البته به هیچ ریشه و اقعیتی باز نمی گردند: در زمان «ماجرای کشف حجاب یکی از خانم های شاهزاده، باغبانی مسنی داشت به نام بابا کرم. هر وقت خانم به باغ می آمد باغبان را صدا می کرد و می گفت باباکرم چطوری؟ این باغبان به تدریج عاشق این خانم می شود و بعد از مدتی که خانم به فرنگ سفر می کند باباکرم از عشق او می میرد. همین می شود که در اذهان مردم، بابا کرم به عنوان یک مرد عاشق بود. در واقع باباکرم از نمادهای نشان دهنده عشق مرد ایرانی به معشوقه اش است که به خاطر دوری از دختر مورد علاقه اش جانش را از دست می دهد.» 📚منبع: محمدرضا پولادوند، کافه نادری، تهران، انتشارات منوچهری، 1390، ص 124 @ala_allah
🚨 آداب خاص نوشیدن آب در زندگی ایرانیان ایرانیان قدیم در ﻧﻮﺷﻴﺪن‌ آب ﻧﻴﺰ آموزه های دینی و مذهبی را رعایت می کردند. به عنوان مثال ﺑﺎ ﺳﺮ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﻳﺎ در ﺣﺎﻟﺖ اﻳﺴﺘﺎده آب ﻧﻤﻲﻧﻮﺷﻴﺪﻧﺪ؛ اﮔﺮ ﻧﺎﭼﺎر ﺑﻮدﻧﺪ در‌ ﻫﻨﮕﺎم‌ ﻏﺮوب‌ آب ﺑﺨﻮرﻧﺪ ﺣﺘﻤﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲﺷﺪ ﻛﻪ رو ﺑﻪ ﻗﺒﻠﻪ ﺑﺎﻳﺴﺘﻨﺪ‌ و ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮه آب ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺷﺎن ﺑﺮای ﻣﺮدﮔﺎن ﺑﺮﻳﺰﻧﺪ. ﻛﺴﻲ ﻛﻪ آب ﻣﻲﻧﻮﺷﻴﺪ، ﺑﺮ اﻣﺎم ﺣﺴﻴﻦ (ع) ﺳﻼم ﻣﻲﻓﺮﺳﺘﺎد و ﻳﺰﻳﺪ‌ را‌ ﻟﻌﻨﺖ‌ ﻣﻲﻛﺮد. در ﻣﺠﺎﻟﺲ و ﻣﻴﻬﻤﺎﻧﻲﻫﺎ وﻗﺘﻲ ﻛﺴﻲ ﻣﻲﺧﻮاﺳﺖ ﻧﻮﻛﺮی را ﺑﺮای آوردن‌ آب‌ ﺻﺪا ﻛﻨﺪ ﻳﺎ از ﻛﺴﻲ بﺨﻮاﻫﺪ ﻛﻪ ﻗﺪح آب را ﺑﻪ او ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ، ﺑﺎ ﺻﺪای ﺑﻠﻨﺪ‌ ﻣﻲﮔﻔﺖ‌: «ﻟﻌﻨﺖ‌ ﺑﺮ ﻳﺰﻳﺪ!». رﺳﻢ ﺑﻮد ﻛﻪ در ﻫﻨﮕﺎم آب ﻧﻮﺷﻴﺪن در ﻣﺠﺎﻟﺲ، ﻛﻮدﻛﺎن‌ و‌ ﻛﻮﭼﻚﺗﺮﻫﺎ‌ را ﺑﺮ ﺑﺰرگﺗﺮﻫﺎ ﻣﻘﺪم ﺑﺪارﻧﺪ و اﻳﻦ از ﻣﻌﺪود ﻣﻮاردی اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﻨﺘﻲ‌ ﭘﺪرﺳﺎﻻراﻧﻪ‌ اﻳﺮاﻧﻲ‌، ﻛﻮﭼﻚﺗﺮﻫﺎ ﺑﺮ ﺑﺰرگﺗﺮﻫﺎ ﻣﻘﺪم داﺷﺘﻪ ﻣﻲﺷﺪﻧﺪ. 📚ابراهیم موسی پور، مناسبات دین با فرهنگ غذایی مردم ایران در دوران صفوی – قاجاری، فصلنامه تاریخ و تمدن اسلامی، پاییز و زمستان 1390، شماره 14، ص 117 @ala_allah
🚨 تحریف داستان دکتر حشمتِ نهضت_جنگل دکتر حشمت از بهترین یاران و همراهان میرزا_کوچک جنگلی بود. او در راستای تحقق آرمان های جنگل بسیار کوشید، اما سرانجام بهتر آن دید که تسلیم نیروهای دولتی شود. جالب آنکه او که خود تسلیم شده بود تا جلوی کشتار مردم گرفته شود، در داستان گویی طرفدران رضاخان به مثابه کسی ترسیم می شود که در جنگ شکست خورد و گیر نیروهای رضاخان افتاد: «حمله قزاقها به جنگل شروع شد و پس از چند زد و خورد دکتر حشمت و عده ای دستگیر گردیدند. دستگیرشدگان در رشت در محکمه صحرایی که به عضویت سرهنگ متین الملک قریب «سرتیپ قریب» و شاهزاده اعبارالدوله و دیگران تشکیل شد محاکمه صحرایی شدند و پس از محاکمه آنا را در میدان قرق کارگذار رشت به دار آویختند. ناگفته نماند که سرهنگ قریب دو روز پیش از اعدام دکتر حشمت چند سیلی به گوش او نواخت؛ به طوری که عینک دکتر حشمت شکست و اعبار الدوله ناچار عینک خود را به او داد. دکتر حشمت در کمال شجاعت بالای دار رفت و پای دار عینک و شنل خود را که همیشه به دوش می انداخت به میرغضب بخشید.» 📚منبع: صادق کج کلاه، سی سال با رضاشاه در قزاقخانه و قشون، به کوشش: خسرو معتضد، تهران، نشر البرز، 1385، ص 139-140 @ala_allah
🚨حکایت تلخ تلاش استعمار برای تغییر سبک زندگی کشاورزی ایران زمانی در ایران قحطی وجود نداشت و سبک و سیاق زندگی کشاورزی ایران به گونه ای بود که طی آن مردم به مقدار لازم اقدام به کاشت محصولاتی چون گندم می کردند؛ در حالی که پس از آن و با ورود کشورهای غربی و به طور خاص سبک زندگی کشاورزی ایران به سمت کالاهای تجاری چون تریاک رفت: «کنسول انگلیس در تهران در سال 1867 میلادی پس از سالیان نه چندان دور فعالیت در این زمینه به کشورش گزارش داد: «به نظر می رسد که تقاضا برای تریاک خوب است و انتظار می رود امسال سه برابر بیشتر از حد معمول به چین صادر شود.» رشد تولید تریاک در آن دوران سرسام آور بود، به طوری که در سال 1859 میلادی سیصد صندوق و در 1889 میلادی 1886 صندوق تریاک از ایران صادر شده است و این رشد در تولید سالیانه تریاک، در کشور معلول فعالیت های سیاسی- تجاری انگلیسی ها و تبلیغات ایشان و تشویق دهقانان در کاشت خشخاش بود.» تا این دوره در هیچ یک از اسناد تاریخی اشاره ای به کشیدن تریاک در ایران نشده، حال آن که از عادت قلیان در بیش تر منابع یاد شده است. یعنی در این زمان وافور و نگاری هنوز وارد فرهنگ ایران زمین نشده بود.» 📚منبع: داریوش شهبازی، برگ هایی از تاریخ تهران، تهران، نشر ثالث، 1390، ص 190 @ala_allah