eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
122 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 روایت احسان_نراقی از مقایسه زندگی شاه و امام توسط مردم حکومت پهلوی حکومت شبه مدرنیسم بود. اگرچه به مدرن بودن تظاهر می کرد ولی جز ظواهر مدرن چیزی نمی دید. این حکومت بسیار به دنبال آن بود که در میان حکومت ها و دولت های دیگر خود را نشان دهد و از همین روی به برگزاری جشن ها و مراسمات پرهزینه گرایش یافت: «فکر جشن ها از سال 1336 در ذهن او پدید آمده بود. و خدا می داند تا سال 1350 که سال برگزاری آنها با جلال و شکوهی بی سابقه در تاریخ معاصر بود چه پول سرسام آوری خرج شده و چه قراردادهای عجیب و غریبی با معماران، دکوراتورها، مبل سازها، جواهر سازها، بازسازی کنندگان و سایرین که در ضمن اکثرشان فرانسوس بودند،بسته شده است! همین افراط در تبلیغات و هزینه ها بود که موجب رنجش مردم ایران گردید و به آیت الله خمینی امکان داد تا از منزل بسیار محقرانه اش در شهر نجف واقع در کشور عراق یعنی جائی که در تبعید بسر می برد در مقابل اقتدار شاه قد علم کند و او را به عنوان یک جاه طلب و خودکامه ای بی کفایت معرفی نماید. از سال 1343 {آیت الله}خمینی تقریبا به صورتی مخفی در تبعید زندگی می کرد و اعلان وقوع جشن های تخت جمشید زمینه ای را که ایشان انتظار داشتند جهت اقدامی موثر علیه سلطنت پدید آورد خصوصا که شاه در این مورد به شدت می خواست بزرگ نمایی کند.» 📚منبع: احسان نراقی، از کاخ شاه تا زندان اوین، ترجمه: سعید آذری، تهران، موسسه خدمات فرهنگی رسا، 1381، چاپ ششم، ص 60 @ala_allah
🖼‍ سندی درباره دستمزد نجومی نوازندگان خارجی مراسم جشن هنر شیراز در آخرین سال حکومت طاغوت نامه سازمان جشن_هنر_شیراز به غلامحسین صالحیار سردبیر روزنامه اطلاعات مبنی بر ارسال سندهای پرداخت مبلغ 1500 و 2000 دلار دستمزد های سال 1346 یهودی منوهین و کریستیان فراس نوازندگان بین المللی ویلن درقبال اجرای برنامه در مراسم جشن هنر شیراز و درخواست چاپ اسناد مذکور براساس قانون مطبوعات 👆👆👆👆 @ala_allah
كشاورزی هر سال که گندم میكاشت، ضرر میكرد. تا اینكہ یك سال تصمیم گرفت، با خدا شریك شود و زراعتش را شریكی بكارد. اول زمستان موقع بذرپاشی نذر كرد كه هنگام برداشت محصول، نصف آن را در راہ خدا، بین فقرا و مستمندان تقسیم كند. اتفاقاً آن سال، سال خوبی شد و محصول زیادی گیرش آمد. هنگام درو از همسایه‌هایش كمك گرفت و گندمها را درو كرد و خرمن زد. اما طمع بر او غالب شد و تمام گندمها را بار خر كرد و به خانه‌اش برد و گفت: «خدایا، امسال تمام زراعت مال من، سال بعد همه اش مال تو!» از قضا سال بعد هم سال خیلی خوبی شد، اما باز طمع نگذاشت كه مرد كشاورز نذرش را ادا كند. باز رو كرد به خدا و گفت: «ای خدا، امسال هم اگر اجازہ دهی، تمام گندم‌ها را من میبرم و در عوض دو سال پشت سر هم، برای تو كشت میكنم!» سال سوم از دو سال قبل هم بهتر بود و مرد كشاورز مجبور شد، از همسایگانش چند تا خر و جوال بگیرد، تا بتواند محصول را به خانه برساند. وقتی روانه شهر شد، در راہ با خدا راز و نیاز میكرد كه: «خدایا، قول میدهم سه سال آیندہ همه گندم‌ها را در راہ تو بدهم!!» همینطور كه داشت این حرفها را میزد، به رودخانه‌ای رسید. خرها را راند، تا از رودخانه عبور كنند كه ناگهان باران شدیدی بارید و سیلابی راہ افتاد و تمام گندم‌ها و خرها را یكجا برد. مردك دستپاچه شد و به كوہ بلندی پناہ برد و با ناراحتی داد زد: «های های خدا! گندم‌ها مال خودت، خر و جوال مردم را كجا میبری؟» هرکه را باشد طمع اَلکَن شود با طمع کی چشم و دل روشن شود پیش چشم او خیال جاہ و زر، همچنان باشد که موی اندر بصر! جز مگر مستی که از حق پر بوَد گر چه بِدْهی گنجها، او حُر بود 📔برگرفته از مثنوی معنوی @ala_allah
✅طمع، عزت را از انسان می‌گیرد ✍عارف معروفی به مسجدی رفت كه دو ركعت نماز بخواند. کودکان در آن مسجد درس می‌خواندند و وقت نان‌خوردن كودكان بود. دو كودک نزدیک عارف نشسته بودند. یكی پسر ثروتمندی بود و دیگری پسر فقیری. در زنبیل پسر ثروتمند پاره‌ای حلوا بود و در زنبیل پسر فقیر نان خشک. پسر فقیر از او حلوا خواست. آن كودک گفت: اگر خواهی كه پاره‌ای حلوا به تو دهم، سگ من باش و چون سگان بانگ كن. آن بیچاره بانگ سگ كرد و پسر ثروتمند پاره‌ای حلوا بدو داد. بار دیگر بانگ می‌كرد و پاره‌ای دیگر می‌گرفت. همچنین بانگ می‌كرد و حلوا می‌گرفت. عارف در آنان می‌نگریست و می‌گریست. كسی از او پرسید: ای شیخ! تو را چه رسیده كه گریان شده‌ای؟ عارف گفت: نگاه كنید كه طمع‌كاری به مردم چه رسانَد. اگر آن كودک بدان نان تهی قناعت می‌كرد و طمع از حلوای او برمی‌داشت، سگ همچون خویشتنی نمی‌شد. @ala_allah
💰ثمره مال اندوزی و غفلت از آخرت چیست⁉️ 🇮🇱آورده اند که: در زمان بنی اسرائیل، یکی از پیغمبران با اصحابش از گورستانی می گذشت و اصحاب گفتند: ای پیغمبر خـــــــــدا! از باری تعالی بخواه که یکی از اهل قبور زنده شده  از مرگ و احوالات جان کندن و سوال نکیر و منکر و قبر و  برزخ ما را خبر دهد. آن پیغمبر دست به دعا برداشت و از دعای او شخصی که تمام اعضای او سیاه بود از قبر بیرون آمد و به آواز فصیح گفت:  ای اهل دنیا! نود سال است که من مُرده ام هنوز تلخی جان کندن از کامم بیرون نرفته است پس شما که در قید حیات هستید از حال خود غافل نشوید و از حلال و حرام اجتناب کنید و حق و باطل را بدانید که آنجا را مهیا کنید که کسی بعد از شما برایتان به جا نیاورد. و بدانید که همه می باید شربت مرگ را بچشید. پیغمبر به او گفت! ای مرد! تو در دنیا چه کرده بودی؟ 🌿گفت ای پیغمبر خــــــــدا من از اهل دنیا بودم، دنیا را دوست می داشتم و همیشه در پی جمع کردن مال حریص بودم و با اینکه می شنیدم در آخرت این گونه عذاب ها است ولی شیطان ملعون مرا از راه به در برده و دنیا را در چشم من شیرین کرد هر چه مال جمع کرده بودم همه را برای وارثان گذاشتم و با دست تهی به این مقام رسیدم و آن مال، وبال شد، هم اکنون وارثان می خورند و هیچ یادی از من نمی کنند. @ala_allah
❤️امیرمؤمنان على(ع)فرمودند: طمع، (انسان را) به سرچشمه آب وارد مى كند و او را تشنه بازمى گرداند و ضامنى است كه هرگز وفا نمى كند و بسيار مى شود كه نوشنده آب پيش از آنكه سيراب شود گلوگيرش شده (و هلاك مى گردد) و هر اندازه ارزش چيزى بيشتر باشد كه مورد رغبتِ اين و آن گردد، به همان اندازه مصيبت از دست رفتنش بيشتر است. آرزوها (ى دور و دراز) چشم بصيرت را كور مى كند و (چه بسا) سود به سراغ كسى مى رود كه او به دنبالش نيست! . 📚نهج البلاغه حکمت ۲۷۵ @ala_allah
🖼طمع حماقتی است که انسان را به ورطه محرمات می‌کشد و .... ⤴️استاد حسین انصاریان 👆👆👆👆 @ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
🍃اذانگاهی۲۰🍃 #آداب_الصلوه ادامه بحث مقامات #نماز امام خميني مي فرمايند : همانطوركه غذاي جسم بايد
🍃اذانگاهی۲۱🍃 ادامه بحث مقامات و آداب سالك در هر مرحله اي كه باشد بايد مراعات نفس خود را بنمايد و با نفس مدارا كرده و طبيعت خود را هميشه منكوب نكند، و مطابق طاقت و تحمل نفس خويش عمل نمايد . اگر در راه و روش نيل به رستگاري افراط شود، به جايي خواهد رسيد كه ديگر به همان مقصد رستگاري واصل نمي شود . بايد توجه كنيم در عبادت نبايد مانند سوار تندرو باشيم ، زيرا معمولا ، مَركب در اين حال خسته شده و راكب خويش را به زمين خواهد زد و سوار تند رو به مقصد نمي رسد. البته آنها كه مرحله ي جواني را پشت سر گذاشته اند بايد سعي كنند با نفس خود بيشتر مخالفت كنند، تا اموري كه مقدور و لازم است بر اين مركب تحميل نموده و عبادات را بصورت ملكه در نفس تثبيت نمايند. نتيجه آنكه در عبادات واجب، اگر نشاط هم نداشتيم بايد عبادت واجب را انجام دهيم ، اما سعي هم بكنيم كه نشاط را در نفس خود ايجاد نماييم تا به مقامات متعالي و برتر در عبادات برسيم . پس عبادات واجب هرگز و تحت هيچ شرايط ظاهري و باطني نبايد ترك شود . و ذكر اين نكته لازم است آنچه كه موجب نشاط در عبادات مي شود، معرفت و شناخت است. ادامه دارد.... @ala_allah
⤵️استاد عالی: این‌که ما از استفاده زیادی نمی‌بریم، لذت آن را نمی‌چشیم و مان را صرفا یک تکرار می‌بینیم، به‌خاطر این است که در این کلاس شاگرد خوبی نیستیم. شاگرد خوب آن است که اولا منظم و با انضباط باشد. سر وقت وارد کلاس شود و آداب کلاس را رعایت کند. ثانیا، حواسش به کلاس باشد و بازیگوش نباشد. ثالثا، تکالیف را قبل از کلاس انجام داده باشد. همان مراقبت های قبل از . اگر بخواهیم در نماز حال داشته باشیم، حضور قلب داشته باشیم، باید از قبل از مراقب باشیم. شخصی به حضرت امیر (ع) گفت: آقا، من هر چه می‌کنم موفق به نمی‌شوم، چه کنم؟ حضرت فرمود: «تو کسی هستی که گناهانت دست و پایت را بسته است.» @ala_allah
⁉️ با کراهت می خونی یا با محبت ... 🔻 چرا خیلی از اوقات [ و] عبادات ما آن نتیجه لازم را نمی دهد و آن معنویت و تقربی که انتظار داریم، در اثر عبادت برایمان پدید نمی آید؟ 🔹 خیلی از اوقات دلیلش این است که این عبادات مقبول پروردگار قرار نمی گیرد. اما چرا خدا برای قبولی عمل، سخت گیری می کند؟ 🔻 شاید مهم ترین دلیلش این باشد که ما از موضع درستی بندگی نمی کنیم و در عبادت حالت اجبار و کراهت داریم. 🔹 خدا از این کراهت بدش می آید و می فرماید: من که رابطه ام با تو از سر محبت است، پس چرا تو این جوری با من رفتار می‌کنی؟! 🔻 قرآن در سوره محمد (صلی الله علیه آله) درباره کافران می فرماید: «وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ ، ذَالِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا مَا أَنْزَلَ الله» (سوره محمد ؛ آیه ۸ و ۹) 🔹 مرگ بر آنان باد، خدا اعمالشان را تباه کرد؛ چون از دستورهای خدا خوششان نمی آید؟ 🔻 اگر ما درک نکنیم که همه کارها و دستورات خدا از سر محبت است، طبیعتا دستوراتش را با سختی و کراهت انجام می دهیم 🔹 و کسی که با سختی و اکراه، عبادت می کند، سر خدا منت می گذارد و مغرور و طلبکار و فاسد می شود... [و با این عبادت به گناه بزرگ عُجب می افتد که ریشه بسیاری از گناهان است] 📚 استاد_پناهیان ، چگونه مهربانی خدا را باور کنیم ، جلسه بیست و یکم. @ala_allah
🖼قیمتِ دلتُ اینجـوری محـک بزن: چقدر اشـتیاق داری کارهات تموم شـه و با خدا خلوت کنی؟ اگه دلت برا تنها شـدن با خدا پر میزنه؛ یعنی قیمتیـه! ⤴️استادمحمدشجاعی 👆👆👆👆 @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♡ دل آزرد‌ه‌ىِ مـارا تو خريدار شدى ڪه به عالم ندهم لطفِ خريدارت را .. ••ز‌عشقت‌بند‌بندِ‌این‌دلِ‌دیوانـہ‌مۍلرزد! ••خَرابمـ‌مۍڪنۍ‌اما‌خَرابۍ‌باتُـو‌مۍارزد... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌☀️☀️☀️☀️ @ala_allah