eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
7هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بیانات امام سجاد علیه السلام، در شام و مقابل یزید لعنة الله علیه: أَیُّهَا النَّاسُ أُعْطِینَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْعٍ أُعْطِینَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ وَ فُضِّلْنَا بِأَنَّ مِنَّا النَّبِیَّ الْمُخْتَارَ مُحَمَّداً وَ مِنَّا الصِّدِّیقُ وَ مِنَّا الطَّیَّارُ وَ مِنَّا أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ مِنَّا سِبْطَا هَذِهِ الْأُمَّةِ. ای مردم! خداوند به ما شش خصلت عطا فرموده و ما را به هفت ویژگی بر دیگران فضیلت بخشیده است، به ما ارزانی داشت علم، بردباری، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنین را، و ما را بر دیگران برتری داد به اینکه پیامبر بزرگ اسلام، صدیق [امیر المؤمنین علی علیه السلام]، جعفر طیار، شیر خدا و شیر رسول خدا صلی الله علیه و آله [حمزه]، و امام حسن و امام حسین علیه السلام دو فرزند بزرگوار رسول اکرم صلی الله علیه و آله را از ما قرار داد. ●- اگر چه شناخت شناسنامه‌ای مقدم بر شناخت فضایل می‌باشد، اما فقط تقدم دارد. تا این حد که نام‌شان علی، فرزند حسین [علیهما السلام] بود، در کربلا حضور داشتند و ... را هر کافری هم می‌تواند با مطالعه تاریخ، بشناسد! اصل بر این است که مسلمان، ابتدا "ولایت و امامت" را بشناسد و سپس مصادیق (امامان علیهم السلام) را بشناسد، اما مردم شام کجا و معرفت به "ولایت و امامت"؟! لذا امام سجاد علیه السلام، خود را با بیان فضایل خاندان عترت معرفی نمودند، تا به نام اسلام، به یزید و امثال یزید "امیرالمؤمنین" نگویند و به نام اسلام، امام را نکُشند و خاندانش را به اسارت نبرند! 7)
🖼امام هم برود امامت می ماند... 👆👆👆👆 @ala_allah
مَنْ عَرَفَنِی فَقَدْ عَرَفَنِی وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْنِی أَنْبَأْتُهُ بِحَسَبِی وَ نَسَبِی أَیُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مَنْ حَمَلَ الرُّکْنَ بِأَطْرَافِ الرِّدَا أَنَا ابْنُ ... . پس از بیان شش خصلت و ویژگی، فرمودند: آن كس كه مرا (با اين اوصاف) شناخت كه شناخت، اما براى آنان كه هنوز مرا نشناخته اند آنها را به اصل و تبار و خاندانم آگاه مى‌سازم! اى مردم! من فرزند مكّه و منايم، من فرزند زمزم و صفايم، من پسر آن كسى هستم كه حجرالاسود را با عبايش برداشت (و در جاى خود نصب كرد)؛ من فرزند بهترين كسى هستم كه (براى حج) لباس پوشيد؛ من فرزند بهترين كسى‌ام كه (براى طواف) پا برهنه شد؛ من فرزند بهترين كسى‌ام كه طواف و سعى انجام داد؛ من فرزند بهترين كسى‌ام كه تلبيه گفت و حج به جا آورد؛ من فرزند كسى‌ام كه (در شب معراج) بر براق سوار شد؛ من فرزند كسى‌ام كه شبانه از مسجدالحرام به مسجد الاقصى برده شد... . ●- دقت شود که در آغاز نمی‌فرمایند: «من پسر حضرت محمد، رسول الله صلوات الله علیه و آله هستم»، بلکه می‌فرمایند: «پسر مکه و منا، زمزم و صفا» هستم. شامیان، پیامبر شناس نبودند، اما برای حج، مکه، منا، زمزم و صفا، حرمت ویژه‌ای قائل بودند، لذا تعلیم دادند که ما دیوار و سنگ‌پرست نیستیم، بلکه "روح و حقیقت" حج و مکان‌های مقدسش، وجود مبارک ایشان می‌باشد. 8)
🖼زیارت کعبه یعنی درک امام زمان خود 👆👆👆👆 @ala_allah
♻️امام سجاد در معرفی امیرالمؤمنین، امام علی علیهما السلام: أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ بِسَیْفَیْنِ وَ طَعَنَ بِرُمْحَیْنِ وَ هَاجَرَ الْهِجْرَتَیْنِ وَ بَایَعَ الْبَیْعَتَیْنِ وَ قَاتَلَ بِبَدْرٍ وَ حُنَیْنٍ وَ لَمْ یَکْفُرْ بِاللَّهِ طَرْفَةَ عَیْنٍ أَنَا ابْنُ صَالِحِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ النَّبِیِّینَ وَ قَامِعِ الْمُلْحِدِینَ وَ یَعْسُوبِ الْمُسْلِمِینَ وَ نُورِ الْمُجَاهِدِینَ ... . من پسر آن کسی هستم که برابر پیامبر با دو شمشیر و با دو نیزه می‌رزمید، و دو بار هجرت و دو بار بیعت کرد، و در بدر و حنین با کافران جنگید، و به اندازه چشم بر هم زدنی به خدا کفر نورزید. من فرزند صالح مؤمنان و وارث انبیا و از بین برنده مشرکان و امیر مسلمانان و فروغ جهادگران و زینت عبادت کنندگان و افتخار گریه کنندگانم؛ من فرزند بردبارترین بردباران و افضل نمازگزاران از اهل بیت پیامبر هستم، من پسر آنم که جبرئیل او را تأیید و میکائیل او را یاری نمود، من فرزند آنم که از حرم مسلمانان حمایت فرمود و با مارقین و ناکثین و قاسطین جنگید و با دشمنانش مبارزه کرد؛ من فرزند بهترین قریشم، من پسر اولین کسی هستم از مؤمنین که دعوت خدا و پیامبر را پذیرفت؛ من پسر اول سبقت گیرنده‌ای در ایمان و شکننده کمر متجاوزان و از میان برنده مشرکانم، من فرزند آنم که به مثابه تیری از تیرهای خدا برای منافقان و زبان حکمت عباد خداوند و یاری کننده دین خدا و ولی امر او، و بوستان حکمت خدا و حامل علم الهی بود. 9)
مردم برای تماشای کاروان اسراء، در کوچه‌ها و پشت‌بام‌ها جمع شده بودند. هنگام ورود کاروان، یکی پرسید: «شما از كدامين اسيرانيد؟» پاسخ دادند: «نَحْنُ اسارى‏ آلِ مُحَمَّدٍ؛ ما اسيران از خاندان محمديم!» - همه سرازیر شدند و گریه‌کنان، به سر و صورت می‌زدند؛ و امام سجاد علیه السلام، با دیدن این صحنه فرمودند: «اتَنُوحُونَ وَ تَبْكُونَ مِنْ اجْلِنا، فَمَنِ الَّذي قَتَلَنا؟!» (ملهوف( لهوف)؛ص 189- 192) آيا براى ما نوحه و گريه مى‌كنيد، پس چه كسى ما را كشته است؟! ●- این فرمایش جگرسوز، اما بسیار ژرف و حکیمانۀ حضرت امام سجاد علیه السلام، پرسشی از همگان و درس و عبرتی برای تمامی نسل‌ها در تمامی اعصار می‌باشد. بسیارند که کسانی که از کِشتۀ خویش افسوس می‌خورند و بر کُشتۀ خویش می‌گریند! بسیارند مسلمانانی که زیر پرچم "لا إله الّا الله و الله اکبر"، یا خود جنایتکارند و یا از آنها حمایت می‌کنند! و حتی بسیارند شیعیانی که یک سال در صف یزیدیان قرار می‌گیرند، برای ابن‌زیادها، شمرها و خولی‌های زمان، کف و سوت می‌زنند، و چند روزی نیز در مصائب سیدالشهداء امام حسین علیه السلام و خاندان و یارانش در کربلا و عاشورا، عزاداری و گریه می‌کنند! @ala_allah
🖼شیعه ی اهل بیت(ع) نه محب اهل بیت(ع) 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️آیت الله حائری شیرازی رحمة الله علیه: همه باید به خود بگویند: «در خودت هم از این "سعد و حَرمله‌ای وجود دارد، مواظبشان باش و به آنها لعن کن و به حسینِ وجودت و فطرتت سلام کن». لعن و سلام، معنای عامی دارد. مگر نمی‌گوییم: «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ» (خدایا لعن کن اولین ظالم بر محمد و خاندان محمد و دیگرانی را که از او تبعیت می‌کنند، تا آخرین‌شان / زیارت عاشورا). اگر این سعد دورن انسان فعال شود، می‌شود «آخِرَ تابِعٍ لَهُ». به همین دلیل می‌گویند: «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا». عموم زمانی و عموم مکانی دارد. شهدا آنهایی بودند که وقتی لعن می‌کردند، نفس امّاره‌ی خودشان را از قلم نمی‌انداختند و وقتی به حسین بن علی علیه السلام سلام می‌کردند، عقل و نور خودشان را که از نور اهل بیت علیهم السلام بود، فراموش نمی‌کردند. آنها نور عقل را جدی گرفتند و متابعتش کردند تا به مقام شهادت رسیدند. در طرف مقابل، اشقیایی که در جبهه‌ها مرتکب این شقاوت‌ها شدند، به نورشان اهمیت ندادند و هواهای نفسانی خود را جدّی نگرفتند و شدند آن چه شدند! پس عاشورا، قضیه‌ای در گذشته نیست، قصه‌ی همیشه انسان د رسراسر تاریخ است. داستان سعادت و شقاوت انسان و داشت و بهشت و جهنم و داستان بهشت آخرت و بهشت دنیا، و جهنم آخرت و جهنم دنیاست. عاشورا می‌گوید: اشقیای کربلا در همین دنیا هم در عذاب بودند. «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا – و هر که از یاد من روی برتابد، او را در زندگی، تنگی خواهد بود/ طه، 124»؛ اشقیای کربلا، گرفتار «ضَنک» بودند، ولی مست بودند و نمی‌فهمیدند و در آلودگی خودشان می‌غلتیدند. ⭕️هر انسان حامل یک کربلاست عاشورا انسان را به انسان معرفی کرد. آن چه د راشقیای کربلا بود، در همه موجود است. آن چه در شهدای کربلا بود نیز در همه موجود است. هر انسان حال کربلاست؛ هر وقت حق می‌گوید و برای حق کار می‌کند، امام حسین وجودش را بر کُرسی خلافت پذیرفته است و هر وقت غَضَب و شهوت و آز را ترجیح می‌دهد، یزید وجود خود را بر کُرسی نشانده است. وقتی انسان جناح‌گرایی می‌کند، به یزید بن معاویه‌ی وجودش گفته است: «بفرما، کُرسی خلافت در انتظار توست» و وقتی پا روی تعصبات و گرایش جناحی خود می‌گذارد، به حسینِ وجودش گفته «بفرمایید!» 📚منبع: کتاب «آئینه‌ی تمام نما – ص 97 و 98» @ala_allah
4_5899734345286946194.mp3
8.03M
🔊 🔉نواهنگ فوق‌العاده محشر و بسیار زیبای لبیک ⁣🔻 حاج سید رضا نریمانی 🔸شاعر: مرتضی سراوانی 🎼در خون من ریشه دوانده غیرت جان می دهم پای امامم راحت ذکر لب من همه وقت این باشد هیهات منا الذله 👌👌👌👌👌 ⤴️از دست ندیها 😍😭😍😭😍😭😍😭😍 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ @ala_allah
⤵️استاد محمدتقی مصباح یزدی معتقد است: حادثه عاشورا، حادثه عظیمی در تاریخ اسلام بوده و نقش تعیین کننده ای در سعادت مسلمانان و روشن شدن راه هدایت مردم داشته است. این حادثه در نظر ما بسیار ارزشمند است. لذا بزرگداشت و بازسازی این حادثه و به خاطر آوردن آن موجب می گردد تا بتوانیم از برکات آن در جامعه امروز نیز استفاده کنیم... اگر بخواهیم راه حسین علیه السلام را ادامه دهیم، باید عملاً در همین مسیر حرکت کنیم، به آرزوهای دنیا دل نبندیم، فریب این زرد و سرخ ها (طلا و نقره) را نخوریم و مرگ در راه خدا را حفظ کنیم. این درسی بود که ابی عبداللّه علیه السلام به ما داد. آن چه دوست و دشمن بر آ ن اتفاق دارند این است که داستان کربلا اگر در عالم انسانیت داستان منحصر به فردی نباشد، از وقایع بسیار کم نظیر است. البته ما بر اساس آنچه از ائمه اطهار دریافت داشته ایم این را داستان منحصر به فردی می دانیم و معتقدیم که نظیر آن در گذشته نبوده و در آینده هم نخواهد بود. @ala_allah
شما در جهان یک شخصیت حماسی مانند شخصیت حسین بن علی از نظر شدت حماسی بودن و از نظر علوّ و ارتفاع حماسه یعنی جنبه‌های انسانی نه جنبه قومی و ملی، پیدا نخواهید کرد. حسین سرود انسانیت است، نشید انسانیت است و به همین دلیل نظیر ندارد، و به جرأت عرض می‌کنم که نظیر ندارد. شما در دنیا حماسه‏‌ای مانند حماسه حسین بن علی پیدا نخواهید کرد، چه از نظر قدرت و قوّت حماسه و چه از نظر علوّ و ارتفاع و انسانی بودن آن، و متأسفانه ما مردم این حماسه را نشناخته‌ایم. ✍️استاد شهید مرتضی مطهری 📚کتاب حماسه حسینی ج۱ @ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
#ما_ملت_امام_حسینیم #ما_ملت_شهادتیم ♻️نهی حاکم امت اسلام از منکر معاویه بساطی به پا کرده که دارد
♻️عقیده و جهاد اسلام دین عقیده است. چه خوش شعاری از نهضت حسینی به یادگار مانده: "قف دون رأيك في الحياة مجاهداً أن الحياة عقيدة وجهاد". اگر به راستی زنده‌ای، اگر مرده نیستی، اگر جانی در کالبد داری، اگر از صف حیوانات بیرون رفته‌ای و به صف انسان‌ها درآمده‌ای، بیدار باش! عقیده داشته باش! هدفی انسانی و عالی داشته باش و تا پای جان در راه عقیده‌ات بایست. زیرا زندگی در دو کلمه خلاصه می‌شود: عقیده و جهاد در راه آن. این مبنای اسلام است. حسین موفق شد درس عقیده و جهاد را نه تنها برای زمان خود، بلکه تا ابد برای جامعه‌ی بشریت زنده نگهدارد. آیا جز این است؟ بگذرید از اینکه ما در مجالسی که در این ایام به پا می‌کنیم، کمتر به این حقایق توجه داریم و جز نوحه‌سرایی و گاه اعمالی که چندان پسندیده نیست، کار دیگری انجام نمی‌دهیم، اما واقع مطلب غیر از این است. حسین آمد تا این درس همواره جاویدان، گفته، شنیده و عمل شود و همین‌طور هم شد. حسین آمد تا بار دیگر عملاً به گوش همگان بخواند: ای زنان و ای مردان! مبادا برای هوس یا مقام زنده بمانید. برای هدف زنده بمانید و در راه آن تا پای جان بایستید. ✍آیت الله شهید بهشتی 📚مبارزه پیروز، ۴۵، ۴۹-۵۰. @ala_allah
Fadaeian_Shab04Moharam1402_05.mp3
14.69M
🎙نریمانی 🎼مجاهد سربازیه که هست مطیع دستور رهبرش مجاهد یعنی که غیرت داره رو کشورش 👌👌👌👌👌 😍😭😍😭😍😭😍😭😍 🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ - اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج. صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ سلام دوستان؛ طاعات، عبادات، زیارت‌های از دور و نزدیک، عزاداری‌ها، ماتم‌ها و اشک‌هایتان قبول و التماس دعا. گاهی در یک جمله‌ی کوتاه، تمام مقصود بیان می‌شود. مشهور است که عالِمی (اسمش را فراموش کرده‌ام)، مجلس وعظ (سخنرانی یا منبر) بسیار گیرایی داشت و به ویژه در ایام خاص، جماعت بسیاری برای شرکت در مجلس و شنیدن سخنان او، به مسجد می‌آمدند و رسم این بود (و هست) که وقتی عالِم وارد مسجد می‌شود، مردم به احترام می‌ایستند تا وقتی او از منبر بالا رفته و بنشیند. 1)
در یکی از همین شب‌ها که ازدحام جمعیت بیشتر هم شده بود، وقتی او وارد شد و مردم ایستادند و او بر منبر رفت، خادم مسجد بلند فریاد زد: «آقایان یک قدم بیایید جلو»؛ منظورش این بود که جا باز شود تا بیرونی‌ها نیز بتوانند وارد مسجد شوند. آن عالِم، پس از سلام و صلوات، بلند شد تا از منبر پایین بیاید! از او پرسیدند: چه شده و چرا سخنرانی نمی‌کنید؟ گفت: «من نیز می‌خواستم (طی یک ساعت و عظ) همین را بگویم که خادم در یک جمله گفت. می‌خواستم بگویم: «یک قدم بیایید جلو». به قول معروف، امروز و دیروزتان متفاوت باشد و یک گام رشد کنید. 2)
یک جمله‌ی کوتاه و مشهوری نیز مداح‌ها دارند. آنها نیز برای این که از تمامی حاضرین دم بگیرند و با مشارکت همگانی، مجلس را پرشورتر کنند، می‌گویند: «کسی تماشاچی نمونه، همه بیان وسط»، گاهی می‌گویند: «کنار نشسته‌ها، بیرونی‌ها و هرکس که صدای من به او می‌رسد، جواب دهد». این همه حرف مجالس عزاداری، به ویژه در ماتم فاجعه کربلا، در تاسوعا و عاشورا و ذکر مصیبت‌های وارده بر سیدالشهداء، ابا عبدالله الحسین و خاندان و یاران ایشان علیهم السلام می‌باشد. 3)
♻️هیچ کس تماشاچی نمونه، همه بیان وسط در قرآن کریم می‌خوانیم که "اصحاب اخدود"، دو گناه بزرگ داشتند؛ اول آن که کانالی حفر می‌کردند و مؤمنان را برای قتل عام در آن ریخته و به آتش می‌کشیدند؛ دوم آن که خودشان در کنار آن کانال یا حفره، به تماشای آن چه کردند می‌نشستند و لذت می‌بردند! و خداوند متعال ذکر آنها را با شعار "مرگ بر اصحاب الاخدود (قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ)" آغاز نمود. حال در نظر بگیرید که کفار و ظالمان، بزرگان و عزیزان یک عده را از نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالخورده را در میدانی جمع کنند و سپس همگی را قتل عام نموده، تکه تکه کنند و سرهایشان را بر بالای نیزه ببرند؛ خودشان به نظاره‌ی کرده‌ی خویش بنشینند و باز ماندگان آن عزیزان نیز همان کار را انجام دهند و در ردیف پشت سر آنها به نظاره بنشینند! مرتکبین جنایات از چگونگی ظلم خود تعریف کرده و بخند، بازماندگان نیز از چگونگی ظلم آنها حرف بزنند و فقط گریه کنند! اینجاست که باید فریاد زد: « هیچ کس تماشاچی نمونه، همه بیان وسط » 4)
🖼 امام حسین انسان معمولی را هوشیار ساخت ▪️ امام حسین انسان مسلمان معمولی را هوشیار ساخت؛ کسی را که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش چند درهم ناچیز بود، کسی که از انسانی که دغدغۀ شرق و غرب زمین را داشته، دغدغۀ ستمدیدگان و بیچارگان را در جای‌جای زمین داشته، به‌دست بنی‌امیه به انسانی تبدیل شده بود که تنها با دغدغۀ دریافت ماهیانه‌اش و دغدغۀ منافع شخصی‌اش می‌زیست، کسی که این‌چنین مسخ شده بود کشته شدن حسین علیه‌السلام او را لرزاند و با خود چنین گفت: ▪️ آیا منم که هیچ تکانی نمی‌خورم؟ این منم که می‌بینم پردۀ اسلام دریده می‌شود، شریعت پاره‌پاره می شود، کرامت مسلمانان نابود می‌شود، هزاران هزار تن پی‌درپی شکنجه و آزار و تبعید می‌شوند، اما ساکت می‌مانم، آن هم برای آزمندی بر این زندگی بی‌ارزش؟ 📚 امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام، صفحه ۴۲۵ 👆👆👆👆 @ala_allah
🟢تفاوت صحنه: 🔻🔻ناظرین و یا همان تماشاچی‌های هر صحنه‌ای را می‌توان به چهار گروه تقسیم نمود: 🔹گروه اول: کسانی که خود در وسط میدان هستند؛ 🔹گروه دوم: آنان که در کنار نشسته‌اند، و مانند تماشاچی فیلم و تأتر، هیچ کاری جز همین نظاره و احتمالاً خنده یا گریه از آنها بر نمی‌آید؛ 🔹گروه سوم: تماشاچی‌هایی که به بازیگران در صحنه هیجان و امید می‌بخشند، مانند تماشاچی‌های مسابقات ورزشی و از جمله فوتبال؛ که البته این گروه به محض احساس شکست، ناامید شده و خودشان نیز جایگاه تماشاچی‌ها ترک می‌کنند. 🔹گروه چهارم: نظاره‌گرانی که اگر شاهد حرکت حقی بودند، خودشان نیز به میدان آمده و مشارکت، حمایت و تقویت می‌کنند و از پای نمی‌نشینند، تا آن حق محقق گردد؛ و اگر شاهد باطل و وقوع ظلمی شدند، با سرعت به میدان آمده و با دفاع از مظلوم با ظلم و ظالم آنقدر مبارزه می‌کنند، تا نابودش سازند. 5)
⚫️حضرت زینب علیهاالسلام: حضرت زینب علیهاالسلام، تا پیش از عصر عاشورا و جدا شدن سر از بدن، از گروه اول بودند، یعنی خودشان در وسط میدان بودند و در مواضع گوناگون، نقش‌آفرینی می‌نمودند؛ و پس از عصر عاشورا، پرچمداری و غافله‌سالاری گروه چهارم را با تبعیت از ولایت حق، حضرت امام سجاد علیه السلام، بر عهده گرفتند. هیچ صحنه و حادثه‌ای، از مواضع و عملکرد دوست و دشمن، از نظر حضرت زینب علیهاالسلام پنهان نماند؛ چرا که دائماً مانند سعی بین صفا و مروه، از خیمه‌گاه به سوی بلندی و از آنجا به سوی خیمه‌گاه می‌دویدند و در هر دو جبهه حاضر، فعال و ناظر بودند. 6)
"تل زینیه"، رصدگاه نظاره‌ی حضرت زینب علیهاالسلام بر تحرکات دوست و دشمن و وقایع بود؛ اما این نظاره، صرفاً از روی عواطف و نگرانی نبود، بلکه "نقش‌آفرینی در وسط میدان" و "شهود" برای تداوم حرکت و تحقق اهداف بود؛ چنان که با تداوم حضور، ایستادگی، حمایت و تبعیت از امام زمان‌شان، حضرت امام سجاد علیه السلام، گستره‌ی میدان "کربلا" را به شام و مرکز حکومت و فرماندهی طاغوت زمان وسعت بخشیدند، پایه‌های حکومت را چنان لرزاندند که به سرعت ویران شد و سپس این شعاع این دامنه را دربازگشت به مدینه گسترش دادند، تا صحنه "عاشورا" همگانی و همیشگی گردد. 7)
امروز، ما و شما، ناظر و تماشاچی تمام صحنه‌های این برهه از تاریخ هستیم، پس تماشاچی نمانیم و به وسط میدان بیاییم. از ما و عزاداری‌هایمان همین انتظار می‌رود. لذا در زیارت عاشورا، در محضر شریف سیدالشهداء، امام حسین علیه السلام قرار گرفته و چنین اعلام می‌مواضع می‌نماییم: « يا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ » @ala_allah