#شیعه_صفوی
از جمله تهمت هایى که به تشیّع زده شده این است که تشیّع قبل از صفوّیه نام و نشانى نداشته، ساخته و پرداخته صفوّیه است.
ولى کسى که اطلاع از اسلام و تعالیم آن دارد، مى داند که این اتهام تا چه حّد نارواست؛ زیرا تشیّع را پیامبر بزرگوار اسلام(ص) با تعیین حضرت امیرالمومنین(ع) براى خلافت خویش از جانب خداوند بنیان نهاد و تاریخ گواه این است که پس از رحلت رسول اکرم«صلى الله علیه وآله» عده اى از مسلمانان به تبعیت از سفارشهاى پیامبر، حضرت على «علیه السلام» را جانشین و خلیفه بلافصل ایشان دانسته، زیر بار خلافت ابوبکر نرفتند؛ آن عده به نام شیعه رو به فزونى نهادند و با این که در اقلیت بودند، موجودیت خود را در طول تاریخ اسلام حفظ نمودند.
1)
گذشته از این کتاب هاى شیعه که قرن اول تا قرن نهم نوشته شده و در کتابخانه هاى دنیا موجود است، دلیل روشن دیگرى در رد این ادعاست که شیعه در قرن نهم پیدا شده است، براى مثال، علاّمه بزرگوار«مرحوم سید شرف الدین» نام 250نفر از اصحاب رسول اکرم«صلى الله علیه وآله» را که شیعه بوده اند در کتاب« فصول المّهمه» جمع آورى کرده و ثابت نموده است که اساس مذهب شیعه و اعتقاد به خلافت حضرت امیرالمؤمنین، بعد از پیامبراکرم«صلى الله علیه وآله» در همان ایام رحلت رسول اکرم«صلى الله علیه وآله» پى ریزى شده و به مرور زمان توسعه پیدا کرده است.
بنابراین، تشیّع اسلام راستین است و در حقیقت بنیانگذار تشیّع، خداى تبارک و تعالى بوده و مبلّغ آن پیامبر گرامى اسلام بوده است.
2)
🚨توضیح بیشتر:
مذهب شیعه از زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده و خود حضرت این نام را بر روی شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام قرار داده است، برای روشن شدن مطلب نحوه پیدایش هر دو گروه را میآوریم:
🔵نحوه پیدایش اهل سنت:
⤵️در این باره اقوالی ذکر شده است:
1️⃣ از کلمات برخی از اهل حدیث و اشاعره استفاده می شود که به نظر آنان این اصطلاح در عصر صحابه معروف بوده است، ولی هیچ گونه شاهدی از حدیث یا تاریخ آن را تأیید نمی کند.
📚(فرق و مذاهب کلامی، ص173)
3)
2️⃣ سهل بن محمد سجستانی رازی در کتاب (الزینه) چنان که در کشف الظنون جزء سوم آمده، تاریخ پیدایش این اصطلاح را عهد و زمان خلفای عباسی دانسته و گفته است: در عصر معاویه گروهی از مسلمانان که هوا خواه عثمان بودند (عثمانیه) نامیده میشدند و دوستداران علی ـ علیه السلام ـ (علویه) خوانده میشدند و آنان پیش از آن به شیعه معروف بودند، آن گاه در زمان حکومت عباسیان نام علویه و عثمانیه، نسخ گردید، علویه به نام پیشین خود، یعنی شیعه و دیگران اهل سنت نامیده شدند و این دو نام پس از آن ادامه یافت.
📚(سید محسن الامین، اعیان الشیعه، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ج1، ص 19)
3️⃣ قول دیگر این است که تاریخ اصطلاح اهل سنّت، به اواخر قرن اول یا اوایل قرن دوم هجری باز می گردد.
📚(سبحانی جعفر، بحوث فی الملل و النحل، قم، لجته اداره الحوزه العلمیه، 1413ق، ج1، ص 343.)
چنانکه در رسالهای که عمر بن عبدالعزیز (متوفای 101 هـ) در ابطال نظریه قدر نوشته است، اصطلاح (اهل سنت) به کار رفته است، آن چه از ظاهر کلام عمر بن عبدالعزیز استفاده میشود، اهل سنت به معنای اصطلاحی آن نیست، بلکه مقصود، محدثان و ناقلان و عاملان به سنت نبوی است، چنان که گفته است: «تحقیقا شما دانستید که اهل سنت میگفتند: چنگ زدن به سنت راه نجات است»
📚( ابو نعیم احمد بن عبدالله اصفهانی، حلیه الاولیاء، مصر، ج5، ص 346)
4)
♻️نتیجه:
با در نظر داشتن این مطلب که قول اول را هیچ گونه شاهدی از حدیث و تاریخ تأیید نمیکند و در قول سوم این احتمال وجود دارد که مراد از اهل سنت، اهل سنت به معنای اصطلاحی نبوده، بلکه مقصود محدثان و ناقلان و عاملان به سنت نبوی بوده است، پس قول دوم به واقعیت نزدیک تر است، بنابر این تاریخ پیدایش اصطلاح اهل سنت در زمان خلفای عباسی بوده است.
5)
🔵نحوه پیدایش مذهب شیعه:
آنچه بر حسب تحقیقات علمی، به دور از عواطف تقلیدی و احساسات مذهبی به دست آمده، این است که شیعه در زمان رسول خدا صلّی الله علیه و آله به وجود آمده است و ایشان اوّل کسی هستند که این بذر را نشانده، پرورش داده و در تمام مراحل زندگیشان مواظب آن بودهاند.
اینک چند حدیث از رسول خدا صلّی الله علیه و آله میآوریم:
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: ای علی تو و شیعیانت در کنار حوض بر من وارد می شوید.📚 (مجمع الزوائد، ج 9، ص 131؛ کنوز الحقائق، ص 188، الاستیعاب، ج 2، ص 457 )
باز فرمودند: «ای علی! به زودی تو نزد خدا وارد میشوی در حالی که شیعیان تو راضی و مورد رضایت خدا هستند و دشمنانت معذّب به عذابی سخت خواهند بود.»
📚 (الصواعق المحرقة، ص 93؛ مجمع الزوائد، ج 9، ص 131)
همچنین فرمودند: «علی و شیعه او، آنها در روز قیامت رستگارند.»📚 ( کنوز الحقائق، ص 92)
و فرمودند: شیعه علی، آنها رستگارند. 📚(همان، ص 82)
ای علی، خدا تو و ذریّة تو و فرزندانت و اهل و شیعه ی تو و دوستان شیعه ی تو را آمرزید. همانا تو دارای قلب بزرگی هستی.
📚( الصواعق المحرقة، ص 96)
6)
سیوطی از علمای اهل سنّت، در تفسیر قول خدای متعال که میفرماید:
« آنهایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، آنها بهترین مردمند » میگوید: ابن عساکر از جابر بن عبدالله روایت کرده است که گفت: نزد پیامبر صلّی الله علیه و آله بودیم؛ پس علی علیه السلام وارد شد.
پیامبر صلّی الله علیه و آله گفت: سوگند به آن کسی که جانم در دست قدرت اوست، این علی و شیعه ی او رستگارانند. و این آیه نازل شد: «انّ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات اولئک هم خیر البریّه»؛ پس اصحاب پیامبر صلّی الله علیه و آله وقتی علی علیه السلام می آمد، می گفتند: «خیر البریّه» آمد.📚( الدرّ المنثور)
7)
ابن مردویه از امام علی علیه السلام روایت می کند که:
رسول خدا صلّی الله علیه و آله به من گفت: «آیا نشنیدی قول خدای متعال را که فرمود: انّ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات اولئک هم خیر البریّه؟ تو و شیعه ی تو، وعدهگاه من و وعده گاه شما حوض است؛ وقتی امتها برای حساب آورده شوند و پیشوای مسروران را دعوت کنند».📚( المقالات و الفرق،ص 15)
این گونه احادیث فراوان در صحاح شش گانه اهل سنّت ذکر شدهاند و بر این نکته تصریح دارند که نبی اکرم صلّی الله علیه و آله نخستین کسی است که شیعه را به پا داشت و آن را ایجاد کرد و به پیروان امام علی علیه السلام، صفات عالیه نسبت داده، آنان را به منزلت رفیع در بهشت بشارت داد.
8)
🔻تأیید کنندگان این روایات:
گروهی از علما ـ از قدما و مؤخّران ـ بر این عقیده اند که شیعه از زمان رسول خدا صلّی الله علیه و آله تشکیل و اعلام شد. بعضی از گفته های آنها به شرح زیر است:
1️⃣شیخ صدوق: تصریح کرده است که: «شیعه امام امیر المؤمنین علیه السلام در عهد رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود و او شیعه را به بهشت بشارت داد».📚(المقالات و الفرق، ص 15)
2️⃣سعد قمی: وی تأکید کرده است که: اوّلین گروه در اسلام شیعه است و آن گروه امام علی بن ابیطالب علیه السلام است که به پیروی از او و اعتقاد به امامت او معروفند.📚( المقالات و الفرق،ص 15)
همچنین قمی تصریح کرده است که: در پیشاپیش شیعه، نخستین صحابه پیامبر صلّی الله علیه و آله مثل صحابی مجاهد، عمّار یاسر و انقلابی بزرگ ابوذر غفّاری و مستشار پیامبر صلّی الله علیه و آله سلمان فارسی و مقداد بن اسود بودند که به اسم شیعه ملقّب شدند.
📚( فرق الشیعة، ص 15)
9)
3⃣ رازی نیز تصریح کرده که: «به این گروه، شیعه علی و یاران علی علیه السلام می گفتند و پیامبر صلّی الله علیه و آله درباره آنها گفته است: بهشت مشتاق چهار نفر است: سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار.📚( الزینه ورقه، ص205)
4⃣ شیخ مفید: وی این چهار صحابی رسول خدا(ص) را ارکان چهارگانه نامیده است؛ یعنی ارکان شیعه.📚( الزینه ورقه، ص 205؛ الاختصاص، ص 6)
5⃣ امام کاشف الغطا:
شیخ محمّد حسین آل کاشف الغطا گفته است: «اوّل کسی که بذر شیعه را در سرزمین اسلام کاشت، شخص صاحب شریعت اسلامی بود؛ یعنی بذر شیعه، دوش به دوشِ بذر اسلام و پهلو به پهلو و به موازات آن قرار گرفته است»📚( أصل الشیعة و أصولها)
10)
6⃣علّامه شیخ محمّد حسین مظفّر گفته است: «دعوت به مذهب شیعه در روزی که ناجی بزرگ، محمّد صلّی الله علیه و آله صدایش را به کلمه «لا اله الّا الله» بلند کرد، شروع شد و آن زمانی بود که آیه «و أنذر عشیرتک الأقربین» نازل شد و پیامبر صلّی الله علیه و آله بنی هاشم را جمع کرد و آنها را انذار داد و گفت: «کدام یک از شما مرا یاری می کنید تا این که او برادر، وارث، وصیّ و خلیفه من در بین شما بعد از من باشد؟» احدی جواب او را نداد مگر علی مرتضی علیه السلام.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله به آنها گفت: «این برادر من و وزیر من و وصیّ من و خلیفه من در بین شما بعد از من است؛ از او بشنوید و او را اطاعت کنید.» پس دعوت به مذهب شیعه ابوالحسن از سوی صاحب رسالت و همزمان با دعوت برای شهادتین بود و از آنجاست که ابوذر از شیعیان علی علیه السلام است.
11)
علامه مظفّر از محمّد کردعلی، مؤلف خطّاط شام، چنین نقل کرده است:
«گروهی از بزرگان صحابه به موالات علی علیه السلام در زمان رسول خدا صلّی الله علیه وآله شناخته شده بودند؛ مانند سلمان فارسی که گفت: بیعت کردیم با رسول خدا صلّی الله علیه وآله بر سفارش به مسلمانان و امامت علی بن ابیطالب علیه السلام و پیروی از او».
7⃣سعید خدری: وی گفته است که: «مردم به پنج چیز مأمور شدند. چهار تا از آن را انجام دادند و یکی را ترک کردند و چون از چهار تا سؤال شد، گفت: نماز، زکات، روزه ماه رمضان و حجّ. گفته شد پس آن یکی چیست که آن را ترک کردند؟ گفت: ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام».📚( زندگی امام صادق(ع)، ج 7، ص 181).
🔰نتیجه کلی: با مطالبی که ذکر شد به این نتیجه رسیدیم که شیعه از زمان خود رسول خدا و به وسیله خود آن حضرت بنیانگذاری شده و ادعای اینکه شیعه از زمان صفویه به وجود آمده ادعایی باطل و نشان از بی اطلاعی آنان از تاریخ است، بلکه صفویان فقط مذهب تشیع را در ایران رسمیت دادند همانگونه که در جمهوری اسلامی هم مذهب رسمی، شیعه اثنی عشری است.
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مقایسه مولا امیرالمومنین علی علیه السلام و 🔥معاویه توسط علی جمعه مفتی اعظم سابق مصر
#اسلام_محمدی
#ولایت
#غدیر_مبنای_اسلام
#غدیر_را_فراموش_نکنیم
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#لعن_الله_علی_عدوک_یاعلی
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅
@ala_allah
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
#اصلاح_طلبان_سرمایه_اسرائیل
#لیبرالیسم
🔴کدام اسلام
قسمتی از سخنرانی شهید باهنر در مسجد جامع آبادان در سال ۱۳۴۲ش:
ما پیرو کدام اسلام هستیم؟ اسلام معاویه یا اسلام علی (ع)؟ اسلام معاویه، مشتی تشریفات ظاهری دینی: مسجد می ساختند؛ نماز می خواندند؛ قرآن می خواندند؛ هر چه بود، ظاهری بود. اما در باطن سلطنت کسرایی و قیصری را احیا کردند. کاخهای پادشاهان گذشته را دوباره ساختند؛ اشرافیت و تجمل گرایی گریبان شان را گرفت.
حاکمان حکومت اسلامی در ساده زیستی مانند قشر فقیر جامعه بودند. پیامبر را ببینید، علی را ببینید! آنها هرگز از قدرت و حکومت خود چیزی به نفع خودشان برنداشتند. اما معاویه صحبت از اسلام و حکومت اسلامی می کرد و خودش را امیرالمؤمنین و جانشین پیامبر می دانست؛ اما از توده های مردم جدا بود. در اوج رفاه و در اوج ریا و نفاق بود.
اما اسلام علی؛ اسلام عدالت و حق جویی و پیروی از سنت پیامبر و آیه های قرآن بود. اسلام علی؛ اسلام نجات انسانیت از بردگی و از استثمار قدرتمندان تاریخ است؛ اسلام عدالت، راستی، برادری و برابری است.
کدام چهره از اسلام است که در راه خدا به خاطر بندگان مستضعف خدا مبارزه می کند؟ اسلام علی (ع) یا معاویه؟ ما پیرو کدام اسلام هستیم؟….
📚کتاب گلستان در آتش؛ نویسنده: ابراهیم حسن بیگی. ناشر: سوره مهر؛ نوبت چاچ: چهارم-۱۳۹۰٫ صفحه ۱۷-۱۶.
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹در کشور ما طرفداران اسلام معاویه
از اسلام امام علی علیه السلام بیشتر است
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
#اصلاح_طلبان_سرمایه_اسرائیل
#لیبرالیسم
#پیشنهاد_دانلود
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅
@ala_allah
خلاف آنچه بسیاری می پندارند
آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت
نه با دموکراسی غرب
که با اسلام آمریکایی است
که اسلام آمریکایی
از خود آمریکا دیرپا تر است ..
🌺شهید سیدمرتضی آوینی
@ala_allah
🚨رنج ندیده ها، انقلاب را یکشبه می فروشند!
🔹آنهایی که فارغ از همه رنجها و مصیبتهای جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنههای محروم، تنها ناظر حوادث بودهاند، نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند.
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
#اصلاح_طلبان_سرمایه_اسرائیل
#لیبرالیسم
👆👆👆👆
@ala_allah
#نفوذی
#محاکمه_مسئولان_خائن
#پاکسازی_نظام
#محاکمه_بانیان_وضع_موجود
#محاکمه_مسئولان_ناکارآمد
🚨 نقشه فاسد کردن انقلاب از درون
⤵️امام خمینی(ره):
حریفهای ما که کارکشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک همچو انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است، کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد، و آن تحت نفوذ دیگری باشد، با دست همین ملت بوده است، و یک ملت را نمیشود مهار کرد، باید چه بکنند، تا اینکه این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد. باید خود انقلاب را از باطن داخل خودش فاسد کنند
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️برابر انحراف فریاد بزنید!
🔹 لااقل برابر انحراف فریاد بزنیم.خطاکاران از سکوت ما سوء استفاده میکنند و آنها هستند که به آبروی نظام آسیب میزنند...
علوّ درجات مرحوم علامه مصباح رحمت الله علیه صلوات میفرستیم.
حقیقتا جاشون خالیه
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#غیرت_دینی
#بی_تفاوت_نباشیم
#مطالبه_گری
#قدر_همو_بدونیم
#تماشاچی_نباشیم
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅
@ala_allah
#غیرت_دینی
#بی_تفاوت_نباشیم
#تماشاچی_نباشیم
#قدر_همو_بدونیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#مطالبه_گری
💢 همه ما مکلفیم
❇️ امر به معروف و نهی از منکر از اموری است که بر همه کس واجب است. یک چیزی نیست که بر یکی واجب باشد بر دیگری [نه]. همه ما مکلفیم همان طور که مکلفیم که خودمان را حفظ کنیم و خارج کنیم از ظلمت به نور، مکلف هستیم که دیگران را هم همین طور دعوت کنیم.
⤴️حضرت امام خمینی (ره)؛ 02 دی 1358
@ala_allah
#غیرت_دینی
#بی_تفاوت_نباشیم
#تماشاچی_نباشیم
#قدر_همو_بدونیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#مطالبه_گری
❇️ امت اسلامی وقتی وجود دارد که ...
⤵️ استاد شهید آیتالله سید محمدباقر صدر:
مقصود از امت اسلامى، تنها گرد آمدن شمارى از مسلمانان نيست، بلكه امت اسلامى به این معنا است که این گروه از مسلمانان مسئوليت الهى خود را بر روى زمين به عهده بگیرند؛ چهاینکه امت اسلامى در بعد داخلى مسئوليت دارد که مردم را به كار پسنديده فرمان دهد و از كار ناپسند بازدارد؛ يعنى عقيده خود را به فرايندى سازنده تبديل كند: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ؛ شما بهترين امتى هستيد كه براى مردم پديدار شدهايد؛ [چراکه] به كار پسنديده فرمان میدهيد، و از كار ناپسند بازمیداريد و به خدا ايمان داريد.» [١]
در قرآن كريم، ايمان به خداوند، پس از امر به معروف و نهى از منكر و به عنوان ويژگى سوم امت اسلامى قرار گرفته است تا تأكيدى باشد بر اينكه معناى حقيقى ايمان، عقيده بیروح در قلب نيست، بلكه ایمان شعلهاى است كه میفروزد و با فروغ خود بر ديگران پرتوافكنى میكند.
از سوی دیگر، امت اسلامى به حكم اينكه امت وسط و گواه بر عالم است، در بُعد خارجى نسبت به همه جهان مسئوليت دارد: «وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ...؛ و بدينگونه شما را امتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد» [٢].
تا وقتى مسلمان در دو بعد داخلى و خارجى به مسئوليتهاى ياد شده عمل نكنند، امت اسلامى به معناى صحيح آن تحقق نمیيابد. و تا وقتى عقيده اسلامى جايگاه محورى خود را به مثابه پايهاى براى انجام اين دو مسئوليت در همه ابعاد زندگى بهدست نياورد، نمیتوان از حضور رسالت اسلامى به معناى صحيحش در واقعيت زندگى سخن گفت.
[1] آلعمران: ١١٠.
[٢] بقره: ١۴٣.
🔸 اسلام، راهبر زندگى، ص۲۱۶
@ala_allah
#تلنگر_و_تفکر
⤵️ناپلئون بناپارت میگه که:
پاکدامنی در زن،
مانند شجاعت در مرد است؛
من از مرد ترسو آنگونه متنفرم
که از زنِ نانجیب ..
#قدر_خودتو_بدون #نوعروس_چشم_نامحرم_نشو #عروسک_پشت_ویترین_نباش #حجاب_ارزش #غیرت_علوی #حجاب_فاطمی
@ala_allah
#تلنگر_و_تفکر
⤵️استاد سیدمیرهاشم حسینی:
اگرچه که خیلی چیزا گرون شده؛
چقدر خوبه که آدم
خودش رو ارزون نفروشه ..
#قدر_خودتو_بدون #نوعروس_چشم_نامحرم_نشو #عروسک_پشت_ویترین_نباش #طلا_باش_حلبی_نباش_خودت_باش_بدلی_نباش #عادی_نشو #دستمال_کاغذی_نباش #حجاب_ارزش #غیرت_علوی #حجاب_فاطمی
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزادی پوشش به روابط آزاد میرسه
🔹عاقبت «بدن من انتخاب من» مشخصه.
🔸وقتی خود غرب فهمید چه بلایی سر جایگاه زن آورده، چرا ما باید دوباره این غلط رو تکرار کنیم؟
#قدر_خودتو_بدون #عروسک_پشت_ویترین_نباش #نوعروس_چشم_نامحرم_نشو #حجاب_ارزش #حجاب_امنیت #حجاب_پاکدامنی #غیرت_علوی #حجاب_فاطمی
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️
@ala_allah