15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #حلقه_یاران_مهدی (عج)
ابدال،اوتاد،نقباء ورجال الغیب
♻️حضرت به یکی از نقباء ایرانی:
ایران شیعه خانه ی ماست،خودمان حفظش میکنیم
استاد #رائفی_پور
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
#غدیر
💢 سران فتنه یا یاران پیامبر؟!
وقتی خلافت را از علی(ع) غصب کردند، عده ای از مهاجر که بزرگان صحابه به شمار می رفتند با بیعت با #ابوبکر مخالفت کرده و در خانه علی(ع) اجتماع نمودند.
✅جالبترین نکته اینجاست: جناب زبیر که #اهل_سنت هم به او ارادت ویژه ای دارند گفت:
لا أغمد سيفا حتي يبايع علي
من شمشيرم را غلاف نمي كنم تا مردم با علي #بيعت كنند
🔵الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج2، ص325
✅زبیر پسر عمه حضرت علی(ع) بود، او حتی با عمر خلیفه دوم در مورد #حق علی(ع) بر خلافت مشاجره کرد، از بانیان اصلی قیام علیه عثمان بود. از نخستین کسانی بود که با علی(ع) در آغاز خلافت بیعت نمود.
✅پیامبر هم به زبیر در مورد علی(ع) هشدار داد:
پیامبر(ص) روزی در حضور حضرت علی(ع) به زبیر فرمود: آیا علی را دوست داری، زبیر گفت: چرا دوست نداشته باشم، پیامبر(ع) فرمود: چگونهای وقتی ظالمانه با او بجنگی؟!
🔵تاریخ مدینه دمشق، ابن عساکر، ج۱۸، ص۴۰۹؛ بحار، ج۱۸، ص۱۲۳.
✅ اما همه این موارد گفته شد برای چه؟
همین جناب #زبیر از بانیان اصلی #فتنه جمل و نخستین کسانی بود که علیه امیرالمومنین قیام کرد.
در میانه جنگ جمل از جنگیدن با علی(ع) منصرف شد، اما عَمرو بن جُرموز، با چند تن از یارانش، به تعقیب او پرداخت و در جایی به نام وادی السِّباع او را غافلگیرانه کشت.
✅امام از کشته شدن زبیر اظهار ناخشنودی کرد و چون شمشیر وی را دید، با یادآوری دلیریهای زبیر در جنگهای صدر اسلام فرمود: این شمشیر بارها اندوه را از چهره رسول خدا زدود.
🔵ابن سعد، طبقات کبری، ج۳، ص۷۸.
✅فاصله یار خاص پیامبر تا سران فتنه شدن، چند سال بیش نیست...
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
1.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ارادت #امام_باقر عليه السلام به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#استاد_طبسی
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄
✅رسول خدا (ص) فرمود:
روز غدير خم برترين عيدهاي امت من است و آن روزي است كه خداي تعالي مرا فرمان داده است كه در آن روز برادرم عليبنابيطالب (ع) را به پيشوايي امتم منصوب كنم، تا پس از من به وسيله او هدايت يابند. و آن روزي است كه خداوند دين را كامل كرد و نعمت را بر امتم تمام ساخت و اسلام را [به عنوان] دين آنان پسنديد.
سپس فرمود: اي گروه مردم ! علي از من است و من از علي هستم، او از سرشت من خلق شده است و امام مردم بعد از من است و آنچه را كه از سنت من در آن اختلاف مي ورزند برايشان آشكار ميسازد. او امير مؤمنان است ، پيشواي پيشانيسپيدان است، رهبر مؤمنان است.
📚امالي صدوق صفحه 109
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄
✴️ #نشانه_های_قیام_آخرالزمان
⭕️اوضاع نابسامان آخرالزمان مقدمات جنگی وحشتناک و ویرانگر را فراهم می سازد؛ نبردی به غایت خونین و هراس انگیز که امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه از آن یاد می کنند:
حتی تقوُمَ الحربَ بِکُمْ علی ساقٍ بادیاً نواجِذُها، مملوءَه اخلافُها، حُلوا رَضاعُها، علقماً عاقبَتُه
تا آن که آتش جنگ میان شما افروخته گردد و از شرار آن همه چیز بسوزد و چون شیر خشمگین دندان نماید؛ و چون ماده شتری از این سو و آن سو آید، پستان ها پر از شیر و مکیدن آن شیرین، اما پایان آن تلخ و زهرآگین.
«الساق» را «الشدّه» معنا کرده اند
📙 (شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج9، ص 41)،
📙و از دیدگاه مؤلف اختیار مصباح السالکین(ص 298)،
📙و نیز مؤلف الدرّه النجفیه (ص 177)،
این واژه کنایه از شدت آن نبرد آخرین دارد.
⭕️ حضرت علی علیه السلام با به کارگیری تعبیر زیبای بادیاً نَواجِذُها وحشت این نبرد خونین را به تمامی به تصویر می کشد. دندان نمایاندن جنگ، به شدت خوفناکی جنگ اشاره دارد؛ چه آن که به قول ابن ابی الحدید همان گونه که «نواجذ» یعنی دورترین دندان ها که در حالت خنده شدید نمایان می شوند، در آن قیام آخرالزمان نیز، جنگ دندان های بُرنده خویش را به رخ می کشد
📚(ج9، ص 41).
⭕️دیگر شارحان نهج البلاغه این تعبیر را از اوصاف درندگان به هنگام خشم دانسته اند که به هر ترتیب با تصویرگری زیبای حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از نبردی وحشت انگیز حکایت می کند
📚( اختیار مصباح السالکین،ص 298؛ الدرّه النجفیه، ص 177).
⭕️این آشوب آخرالزمان در آغاز برای فتنه جویان دلچسب و شیرین به نظر می رسد و عبارات مملوءَهٌ اخلافُها و حُلواً رَضاعُها نمایانگر همین امر است، که البته در نهایت با تعبیر علقماً عاقبَتُها معنایی عمیق می یابد؛ چه آن که به قول خویی: طعم شیرین آرزوی پیروزی بر جان ها می نشیند، اما در نهایت چیزی جز کشتار و هلاکت برجای نمی ماند
📚 (ج8، ص 335).
⭕️از نگاه مؤلف فی ظلال نهج البلاغه نیز در آغاز جنگ، اهل جهالت به شوق می آیند و آفرین می گویند، ولی درنهایت با جنگی ویرانگر روبرو می شوند که همه را می سوزاند
📚(ج2، ص 298).
⭕️بنابراین، از نگاه حضرت علی علیه السلام در ظلمات این مبارزه دشوار، فرجامی تلخ نصیب آشوبگران خواهد شد و آتش پرشراره اش بسی سوزناک خواهد بود.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
1_90808882.mp3
زمان:
حجم:
3.31M
سخنرانی بسیار زیبا و شنیدنی در مورد⬇️⬇️
#عظمت روز #عرفه
سخنران حجت الاسلام و المسلمین عالی
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ #واقعـاً #امـام_زمـان #کیسـت؟
⭕️ غرب بیشترازما درجستجوی موعود است‼️
استاد #رائفی_پور
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄
💠قال رسول الله (ص):
✨علامة المهدى ان يكون شديدا على العمال جوادا بالمال رحيما بالمساكين✨.
💫از نشانه هاى مهدى(عج) است:
💎سختگيرى در برخورد با كارگزارن،
💎بخشندگى مال،
💎مهربانى و رحمت با تهيدستان.
📚موسوعة احاديث الامام المهدى،ص ۲۴۶،ج ۱،روايت ۱۵۲
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 انواع عذاب الهي:
⬅️عذاب الهي انواع و اقسام گوناگون داردكه برخي از اقسام آن عبارت است از:
💥1. عذاب استيصال:
عذابي است كه در اثر آن تمامي افراد يك گروه و يا يك قوم نابود مي گردد، نظير آنچه در امتهاي گذشته اتفاق مي افتاد.
💥2. عذاب غير استيصال:
عذابهايي كه به هلاكت تمامي افراد يك امت منجرنمي شود مثل وقوع اختلاف، جنگ و درگيري.
💥3. عذاب هاي معنوي:
عذاب هايي است كه مربوط به بُعد معنوي و روح انسان مي شود، مانند دور شدن از رحمت الهي، نهاده شدن مهر ضلالت بر دل انسان و سلب توفيق از انجام اعمال عبادي.
✅در روایات داریم که بزرگترین عذاب دوری از یاد خداست.
💥4. عذاب هاي جسمي:
عذاب هايي است كه مربوط به جسم و تن انسان مي شود مانند غرق شدن و فرو رفتن در زمين.
💥5. عذاب هاي اخروي:
عذاب هايي است كه در جهان آخرت دامن انسان را مي گيرد. اينكه عذاب الهي معلول ظلم است و بعد از اتمام حجت امهال واقع مي شود شامل همة انواع عذاب مي گردد و اما تعيين نوع آن بستگي به شرايط و عوامل ديگر دارد.
📗مصباح يزدي، محمد تقي، راه و راهنما شناسي، قم، مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، چاپ دوم، 1379، ص129.
📘عبدالسلام بن نصرالله، سنّة الله في عقاب الاصم، ص 35.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥اوضاع #یمن در آخرالزمان
✅ اگه منتظر ظهورین حتما ببینید و نشر دهید
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a