برخی#از #نشانه های #آخرالزمان
💥1. بحران معنویت :
✅ اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مُّعْرِضُونَ ;(انبیأ،1)
حساب مردم به آنان نزدیک شده، در حالی که در غفلتند و روی گردانند. در این آیه، مردم آخرالزمان، به غفلت و اعراض از خداوند، متصف شدهاند;
💥2. وقوع اختلافها و درگیریهای بسیار :
✅ "فَاخْتَلَفَ الاْ ئَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُواْ مِن مَّشْهَدِ یَوْمٍ عَظِیمٍ ;(مریم،37)
ولی ]بعد از او[ گروههایی از میان پیروانش اختلاف کردند; وای به حال کافران از مشاهدة روز بزرگ. این آیه درباره ظهور فرقههای مختلف در جهان اسلام است که در آخرالزمان پدید آمده و سبب اختلافهای بسیار خواهد شد.
💥3. ظهور دجال :
✅ لَخَلْقُ السَّمَـَوَ َتِ وَ الاْ ئَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاس;(غافر،57)
آفرینش آسمانها و زمین از آفرینش انسانها مهمتر است، ولی بیشتر مردم نمیدانند. برخی از مفسران، این آیه را به ظهور دجال تفسیر کردهاند که در دید مردم، بزرگترین موجود جلوه میکند، در حالی که خداوند، او را از بسیاری مخلوقات دیگر کوچکتر میشمارد; سرانجام این پدیده به دست حضرت عیسیعلیه السلام نابود خواهد شد.
💥4. پدید آمدن گرفتاریها و مشکلات :
✅ إِنْ أَتَغکُمْ عَذَابُهُو بَیَـَتًا أَوْ نَهَارًا مَّاذَا یَسْتَعْجِلُ مِنْهُ الْمُجْرِمُونَ ;(یونس،50)
اگر مجازات او، شب هنگام یا در روز به سراغ شما آید، پس مجرمان برای چه عجله میکنند.
✅ فَإِذَا نَزَلَ بِسَاحَتِهِمْ فَسَآءَ صَبَاحُ الْمُنذَرِینَ ;(صافات،177)
اما هنگامی که عذاب ما در آستانة خانههایشان فرود آید، انذارشدگان صبحگاه بدی خواهند داشت.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4_5870464353618107638.mp3
زمان:
حجم:
1.37M
⁉️افزایش اطلاعات ودانش مهدویت چه تاثیری درشناخت امام زمان (عج)دارد ؟وعدم شناخت دراین زمینه باعث چه لغزشهایی میشود ؟
#ابراهیم_افشاری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
#ابلیس:
#ابلیس از کلمه ی (ابلاس) و به معنای #غم و #اندوهی است که از شدت یأس و ناامیدی باشد. خداوند می فرماید:
« وَ یَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ یُبْلِسُ الْمُجْرِمُون»[6]
یعنی: و روزی که قیامت بر پا شود، تبهکاران نومید و غمگین می شوند.[7]
ابلیس را بدین جهت به این نام می خوانند چون از رحمت خدا ناامید شد و علت آن تمرد از دستور خداوند متعال بود.
قرآن در این زمینه می فرماید: «و به یاد آرید زمانی را که به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده کنید، آنها همگی سجده کردند و به جز ابلیس، او از جن بود. پس از فرمان پروردگارش خارج شد»[8]. خداوند از او سؤال کرد: «ای ابلیس چه چیز مانع تو از سجده کردن بر مخلوقی که با قدرت خود او را آفریدم گردید؟ آیا تکبر کردی یا از برترین بودی؟ (خود را برتر دیدی) ابلیس جواب داد: من از او بهترم مرا از آتش آفریده ای و او را از گل[9]. و در این جا بود که خداوند دستور به اخراج او داد[10] و او را از صف ملائک جدا نمود[11] البته او از ابتدا نیز از ملائک نبود. بلکه به خاطر بندگی و اطاعت و قرب به پروردگار، در صف فرشتگان جای گرفت.[12]
[7] المفردات فی غریب القرآن، راغب اصفهانی.
[8] کهف، 50 "وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلَئکَةِ اسْجُدُواْ لاَِدَمَ فَسَجَدُواْ إِلَّا إِبْلِیسَ کاَنَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ...".
[9] سوره ص 75 ـ 76 "قَالَ یَإِبْلِیسُ مَا مَنَعَکَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَىَّ أَسْتَکْبرَْتَ أَمْ کُنتَ مِنَ الْعَالِین (*)قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ خَلَقْتَنىِ مِن نَّارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِن طِینٍ"
[10] سوره ص، 78-77 "قَالَ فَاخْرُجْ مِنهَْا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ (*)وَ إِنَّ عَلَیْکَ لَعْنَتىِ إِلىَ یَوْمِ الدِّینِ".
[11] تفسیر نمونه، ج 19، 341.
[12] تفسیر نمونه، ج 12، 462.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
👿😈 #شیطان:
#شیطان از ماده #«شطن» به معنی #مخالفت #می باشد، و به هر موجود طغیانگر و مخالفی گویند، خواه از انسان ها باشد یا از جن و یا از حیوانات[1].
کلمه ی شیطان در قرآن به سه صورت استعمال شده است:
1. مفرد شیطان بدون الف ولام؛ در این صورت مراد، شیطان غیر معین است و می تواند شامل هر فردی از شیاطین جن و انس، بشود مثل این آیه ی شریفه: «وَ مَنْ یَعْشُ عَنْ ذِکْرِ الرَّحْمنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطاناً فَهُوَ لَهُ قَرینٌ »[2] یعنی هر کس از یاد خدا روىگردان شود شیطانی را به سراغ او می فرستیم که همواره قرین اوست!.
2- مفرد الشیطان همراه با الف و لام؛ در این صورت غالباً به معنی خاص یعنی ابلیس آمده است، مثل آیه شریفه: «یا بَنی آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ»[3] یعنی: اى فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد، آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد. و در برخی موارد نیز به معنای عام آمده است، مثل این آیه ی شریفه: «الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاء...» یعنی شیطان شما را از فقر و تهیدستی بیم می دهد و به فحشا و زشتی ها فرا می خواند.»[4] در این جا (الف و لام) در معنای جنس (عام) بکار رفته است؛ چون ترساندن از فقر و دعوت به عمل خلاف شرع گاهی از طرف شیطان انسانی نیز صورت می پذیرد.
3. شیاطین به صورت جمع؛ و این نشانگر آن است که شیطان مصادیق متعدد و مختلفی دارد در حالی که اگر کلمه ی شیطان اسم برای فرد خاص (ابلیس) بود، به صورت مفرد می آمد. علاوه این که در برخی از آیات بعد از کلمه ی شیاطین به اختلاف جنس شیطان ها نیز اشاره می کند، مانند آیه ی شریفه: «وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الْإِنْسِ وَ الْجِن» «و بدین گونه برای هر پیامبری دشمنانی از شیطان های انسان و جن قرار دادیم.»[5]
[1] المنجد فی اللغة.
[2] زخرف،36.
[3] اعراف، 27.
[4] بقره، 268.
[5]انعام، 112.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🔹امام صادق (علیه السلام) :
اگر مومن می دانست که پاداش مصائب و گرفتاری هایش چه اندازه است ، آرزو میکرد با قیچی تکه تکه شود.
📚 اصول کافی ج۲ ، ص ۲۵۵
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حجه الاسلام دارستانی
📢تامابه همدیگررحم نکنیم،امام زمان(عج)نمی آید.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
💠 #حدیث_شیرین
نوشته اند که موسی بن عمران (علیه السلام) مریض شد.
بنی اسرائیل بر او وارد شدند و #بیماریش را شناختند.
به او گفتند:اگر فلان دوا را بخوری ؛خوب می شوی .گفت:دوا نمی خورم تا خدا خودش مرا شفا دهد.
دوا را نخورد.بیماری او ادامه پیدا کرد.موسی (علیه السلام) که منتظر این بود که خدا شفایش دهد؛خدا او را شفا نداد. به او وحی شد:قسم به عزت و جلال خودم می خورم که تو را خوب نخواهم کرد مگر اینکه همان دوایی را که به تو توصیه کردند ؛بخوری.
موسی علیه السلام دیگر چاره ای ندید ؛گفت:همان دوایی که گفتید را بیاورید.آوردند و خوب شد.بعد در دل موسی(علیه السلام) واقع شد که چرا خدا او را شفا نداد و گفت:باید دوا را بخوری ؟
خدا به او وحی کرد :تو گفتی من دوا را نمی خورم ؛خدا مرا شفا بدهد،مثل اینکه خاصیت شفا را خدا در دوا قرار نداده و دیگری قرار داده که اگر دوا بخوری دیگر خدا تو را شفا نداده!همان خدایی که درد را آفریده ؛دوا را هم آفریده است ؛تو می خواهی توکل را نقیض و ضد حکمت من قرار بدهی؟
📗گفتار هایی دراخلاق اسلامی ؛شهید مطهری (رحمه الله)ص47
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
💚امیرالمومنین امام على (عليه السلام) :
لا يُستَعانُ على الدهرِ إلاّ بالعَقلِ .
در برابر روزگار ، جز از خِرَد نمی توان كمك گرفت.
بحارالانوار، ج ٧۵، ص ٧.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
3.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷پرچم ایران در مسجدالاقصی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝