1_193296706_160170080113.pdf
7.15M
بحارالانوار
جلد 42
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🌺🌿ای نسیم سحر
آرامگه یار کجاست!
کاش می دانستم،
کجا دل ها💞 با تو آرام می گیرند.
لَیتَ شعری
اَینَ استقرَّت بک النَّوی
🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستور به کتک زدن زنان در قرآن!!!😳😳
#حقوق_زنان_در_اسلام
#رفع_شبهه
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ تا سال 2050کدام یک از #ادیان_الهی رشد بیشتری خواهد داشت؟!
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بعد از دیدن این فیلم قرآن رو بردار و یک صفحه بخوان!
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193298787_160170080136.pdf
9.3M
بحارالانوار
جلد 43
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193306551_160170080431.pdf
8.34M
بحارالانوار
جلد 44
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان زمین و آسمان با مردم قهر اند
دوران بعد از ظهور ....عالم عالم دیگر خواهد شد
زمین زنده میشود
نمیدانید چقدر نعمت فراوان میشود ....
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
رهبر انقلاب اسلامی در شرایط مختلف کشور و در مواقع لازم، برای مسئولین اولویت های کشور و مردم را مشخص می کنند. ایشان در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان (۹۹/۵/۱۰) فرمودند:
«کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است؛ واقعاً معیشت خانوارها دچار مشکل جدّی است و مردم مشکل دارند؛ گرانی ها و مانند اینها هست، اینها بایست علاج بشود. ما در جلسات خصوصی به مسئولین گفته ایم یا پیغام داده ایم؛ باز هم می گویم، دستگاه های مسئول توجّه کنند که در زمینه ی مشکل اقتصادی، از مسائل فوری، مسئله ی مهار قیمت ها است...این یک مسئله است که بازار یک ثباتی پیدا بکند. این حالت که هر روز اجناس یک قیمتی پیدا کند، برای کشور مضر است.»
برای علاج گرانی با محوریت اولویت معیشت مردم و به بررسی تاریخی این مسئله در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام می پردازیم.
📌 #مفاد_بیان_امام_علی_علیه_السلام
آنچه مسلّم است مولای متقیان علیه الصلوة والسلام هنگامی به خلافت رسید که جامعه از نظر اختلاف طبقاتی و فساد اقتصادی چنان به انحطاط رسیده بود که قیامی بر ضد مفاسد گسترده ی اقتصادی و سیاسی خلیفه ی سوم رخ داده بود و این اعتراضات گسترده و انقلابی که پدید آمد به سرنگونی و قتل خلیفه ی سوم منتهی شد؛ یعنی امیرالمؤمنین علیه السلام وارث یک جامعه ی دچار فسادهای گسترده ی اقتصادی در میان برخی اشراف قبائل و افراد نامدار بود که دست آن ها توسط دستگاه خلافت در غارت اموال عمومی باز گذاشته شده بود و باعث پدیدآمدن قشرهای گسترده ی فقیر و افراد زیادی که زیر خط فقر زندگی می کردند شده بود. لذا در یک چنین فضایی امیرالمؤمنین علیه السلام به خلافت رسید و وارث موقعیت بسیار ناهنجاری بود.
در کنار چنین وضعی، برخی از افراد نامدار و سرشناسی که منافع نامشروعشان با خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام به خطر افتاده بود، هم فتنه ها و بحران هایی را به امیرالمؤمنین علیه السلام تحمیل کردند و هم جامعه را دچار آشوب های سیاسی کردند.
با این حال امیرالمؤمنین علیه السلام با توجه به اینکه با مسائل متعددی مواجه بودند از جمله بحران های سیاسی و تجزیه طلبی توسط معاویه و مخالفت های بسیاری از افراد متنفذ و خواص فاسد که خواهان تداوم غارتگری های خود از بیت المال بودند، اما به گونه ای عمل کردند که در عرصه ی اقتصادی و اجتماعی تحول گسترده ای ایجاد شد. همان طور که در سؤال هم اشاره شد،
تقریباً امیرالمؤمنین علیه السلام این طور می فرمایند همه افراد در کوفه، حتی پایین ترین طبقه از نان گندم می خورد و سرپناه دارد و از آب سالم فرات می نوشد.
چون نان گندم آن موقع غذای بسیار مناسب و خوراک بسیار پسندیده ای بوده است.
امّا دقیقاً نمی دانیم این فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام مربوط به چه تاریخی است، ولی می دانیم که کل خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام چهار سال و نه ماه بیشتر طول نکشیده و در این مدت هم حضرت با جنگ هایی مواجه بود که به آن وجود مقدس تحمیل شده بود؛ ولی به نظر می رسد که در اواسط خلافت حضرت باشد، چون سیاست های آن وجود مقدس باعث پدیدآمدن یک چنین فضایی شده بود که امیرالمؤمنین علیه السلام از اجرای سیاست های عادلانه و برخورداری مردم به صورت عادلانه از مواهب طبیعی و الهی این گونه وضعیت حاکم را در حکومت خود بیان می کنند.
با این حال از امیرالمؤمنین علیه السلام جمله ی دیگری هم داریم که واقعاً جالب است. امیرالمؤمنین علیه السلام با این وجود آسوده خاطر نیست؛ یعنی خوف آن را دارد که نکند در گوشه ای از قلمروش جامعه دچار تبعیض هایی باشد و افراد دچار کمبودهایی باشند. در جای دیگری حضرت می فرمایند: شاید در حجاز و یمامه کسانی باشند که هنوز از یافتن قرص نانی عاجزند و هیچ خاطره ای از سیری در ذهن ندارند و من سیر بخوابم و پیرامونم شکم هایی باشد که از گرسنگی به پشت دوخته و جگرهایی سوخته باشد. این نشان می دهد که خود حضرت در کوفه مستقر بوده و به جاهای دوردستی اشاره می کنند؛ یعنی امیرالمؤمنین علیه السلام نه تنها محدوده ای را که خودشان مستقیماً حکومت می کنند، بلکه به مناطق دیگر و همه ی قلمروی حکومت اسلامی خود هم نظر دارند.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هشدارها و سیلاب های شدید و تغییرات آب و هوایی در سراسر شبه جزیره عربستان
ریاض و امارات و عمان هشدارهای رعد و برق و طوفان شن و سیل صادر کرده اند.
⭕️براساس یکی از پرتال ها در امارات متحده عربی به نام
Markaz al-Asifa ،
گزارش شده است که بارش باران غیر فصلی به دلیل آزمایش سیستم تماس باران است - که از پهپادها برای تحریک از طریق تخلیه الکتریکی استفاده می کند.!
⭕️عربستان سعودی ایده "بارورسازی ابر" را در فوریه 2020 تصویب کرد و گزارش شده است که امارات متحده عربی ده ها بار در سه ماه اول سال 2020 از آن استفاده کرده است.
#تغییرات_اقلیمی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
☀️ #مهدویت ☀️
💢تشـــــــرفـــــــــــات
💢(تشرف شیخ حر عاملی)
💠شفای شیخ حر عاملی با دعای امام زمان(عج)
🕌اگر در صحن عتیق (انقلاب اسلامی) حرم مطهر رضوی (علیه آلاف التحیّة و الثناء) دوری بزنی، نظرت به حجره ای جلب می شود که رفت و آمد زائران این بارگاه ملکوتی در آن قابل توجه است.
مرقد و بارگاهی با ضریح نقره ای در آن حجره وجود دارد که متعلق است به یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و فقاهت.
🔅عالمان علم اخلاق زیارت او را بر زیارت امام رۆوف (علیه السلام) مقدم می شمرده و شاگردان خویش را نیز به این عمل امر می نمودند و بدین طریق آن جناب را به درگاه سلطان عشق؛ حضرت علی بن موسی الرضا (علیهالسلام) شفیع خویش می نمودند.
🔵کمتر کسی است که در مسائل دینی ورودی هر چند مختصر داشته باشد ولی نام پر آوازه ی او را ندیده یا نشنود.
نسب او با 36 واسطه به حر بن یزید ریاحی (علیه الرحمة) می رسد.
او «محمد بن حسن عاملی» است و همگان او را با نام «شیخ حر عاملی» می شناسند.
⚜آن جناب در سال 1033 هـ.ق در روستای «مشغره» از توابع جبع چشم به جهان گشود. صاحب اعیان الشیعه درباره این منطقه مینویسد:
«جبع یكی از مراكز مهم جبل عامل است كه شخصیتهای ارزندهای همچون شیخ بهایی و شهید ثانی، تحویل جامعه اسلامی داده است. [1]»
🔻آثار ارزشمند متعددی از وی بر جای مانده است، ولی مهمترین کتاب او « وسائل الشیعة » است. این همان کتاب معروفی است که «شیخ حر» را با آن و آن را با «شیخ حر» می شناسند.
🔸این اثر گرانسنگ، یكی از كتابهای مرجع در زمینه احادیث اهل بیت(علیهم السلام) است كه از اعتبار و اعتماد خاصی در میان كتابهای حدیثی برخوردار است. در این كتاب، نویسنده روش خاص خود را بكار برده و احادیث فقهی كه فقها در استنباط احكام شرعی بدان نیازمندند و بر آنها تكیه میزنند جمعآوری كرده است و شمار آنان به بیست هزار حدیث میرسد كه شیخ حر از مصادر و كتب معتبر شیعه چون اصول كافی، من لا یحضره الفقیه، استبصار، تهذیب و كتب دیگر كه شمار آنها به هفتاد منبع و مأخذ میرسد جمع آورده است.
🔺پس به حضرت صاحب علیه السّلام سلام كردم و با آن جناب، مصافحه نمودم و گریستم و عرض كردم: اى مولاى من، مىترسم در این بیمارى بمیرم درحالىكه مقصد خود را از علم و عمل به دست نیاوردهام. آن حضرت فرمود: نترس زیرا در این بیمارى از دنیا نخواهى رفت بلكه خداوند تبارك و تعالى تو را شفا مىدهد و عمرى طولانى خواهى داشت
بنابر آنچه در کتب تاریخی مذکور است، آن عالم ربانی در سال بیست و یکم ماه رمضان المبارک سال 1104 هـ.ق دیده از جهان فروبست.
🔘پس از وفات، پیکرش را در زیر گنبد امام رۆوف؛ حضرت رضا(علیه السلام) قرار داده و به امامت برادرش بر آن نماز خوانده شد، سپس در حجره ی کناری مدرسه میرزا جعفر به خاک سپرده شد. [2]
🔻آن جناب، بنابر آنچه در کتاب «اثبات الهداة» مضبوط است، بارها به زیارت و دیدار ولی عصر خویش، حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و عجل الله تعالی فرجه الشریف) نائل گردیده است.
داستان زیر یکی از تشرفات او در این باب است که خود این چنین تعریف می کند:
🔸«من در زمان كودكى و سن ده سالگى به بیمارى سختى مبتلا شدم و چنان حالم منقلب و دگرگون شد كه بستگان و نزدیكان من جمع شده و گریه مىكردند و یقین پیدا كردند كه من در آن شب خواهم مرد و از این رو آماده سوگوارى براى من گردیدند. در این اثناء در میان خواب و بیدارى، پیغمبر و دوازده امام «صلوات اللّه علیهم» را دیدم بر آنان سلام كرده با یكیك، آن بزرگواران مصافحه نمودم و میان من و حضرت صادق علیه السّلام سخنى گذشت كه در خاطرم نماند. تنها به خاطر مانده كه آن حضرت در حق من دعا فرمود.
⚜پس به حضرت صاحب علیه السّلام سلام كردم و با آن جناب، مصافحه نمودم و گریستم و عرض كردم: اى مولاى من، مىترسم در این بیمارى بمیرم در حالىكه مقصد خود را از علم و عمل به دست نیاوردهام.
🔸آن حضرت فرمود: نترس زیرا در این بیمارى از دنیا نخواهى رفت بلكه خداوند تبارك و تعالى تو را شفا مىدهد و عمرى طولانى خواهى داشت.
📢آن گاه قدحى را كه در دست مباركشان بود به دست من دادند و من از آن آشامیدم و همان وقت، سلامتى خود را باز یافتم و بیمارى من به كلى مرتفع گردید و نشستم و نزدیكان من تعجّب مىكردند لیكن من جریان را براى آنان نگفتم تا بعد از چند روز كه این قضیّه را براى آنان نقل كردم. [3]»
📚منابع:
1. اعیان الشیعه، ج 1 ، ص 199
2. سجع البلابل، ج 1 ، مقدمه
3. اثبات الهداة، ج 5 ، باب معجزات
♦️ #تشرفات
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استفاده از اجنه کافر در فیلمها
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193307769_160170080452.pdf
8.45M
بحارالانوار
جلد 45
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#نیابت _عامه جانشینی عموم فقیهان شیعه به جای امام مهدی (عج)در دوران غیبت کبری.
شیعیان در دوران غیبت کبرا نمی توانند با امام مستقیم یا باواسطه ارتباط داشته باشند.
در این دوران با تکیه بر روایات رسیده از امامان، وظایف امام معصوم را بر عهده فقیهان دانسته و آنان را رهبر دینی خود میدانند. نیابت عامه در مقابل نیابت خاصه قرار دارد.
#نیابت_خاصه و #نیابت_عامه
در دوران غیبت صغری امام مهدی(ع) از طریق چهار نفر با شیعیان ارتباط داشت. پس از وفات چهارمين نایب خاص خویش در سال ۳۲۹ق نماینده ديگرى منصوب نکرد و تمام ارتباطات مستقيم آن حضرت با مردم و دوران وكالت از امام مهدی عج، خاتمه یافت.
📌بنابر روایات نقل شده درباره دوران غیبت، از جمله روایتی از امام مهدی (عج)که شیعیان را مامور به رجوع به فقها در امور دین و دنیا میکند،[۱]
در این دوران، در دوران علما و فقها نیابت عامه آن حضرت را بر عهده گرفتند. قید «عام» در برابر خاص است و مراد این است که دیگر هیچ فرد خاصی نیابت مشخصی از امام مهدی ندارد؛ بلکه فقهای واجدِ شرایط ذکر شده در روایت، به صورت عام از آن حضرت نیابت میکنند.
احادیث نیابت عامه
مبنای روایی نیابت عامه، احادیثی است که منابع روایی از امامان معصوم(ع)نقل کردهاند. برای نمونه، در روایتی از امام صادق(ع)تصریح شده است که هنگامی که به ما دسترسی ندارید، برای حل اختلافات میان خود، به راویان حدیث ما، کسانی که حلال و حرام و احکام ما را میشناسند، رجوع کنید و اگر به کسی دیگر رجوع کنید، حتی چنانچه او به حق حکم کند، حکمش روا نیست.[۲]
بنابر روایتی دیگر، که از امام مهدی نقل شده، مؤمنان باید در رويدادهاى روزگار، به راويان احاديث اهل بیت(ع) رجوع کنند و آن حضرت تصریح کرده است که «آنان (راويان) حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر ايشانم.»[۳]
همچنین در روایتی از امام دهم علی بن محمد نقی(ع) آمده است: «گروهی از علما پس از غیبت قائم ما مردم را به امامت او فرامیخوانند و با حجتهای ربّانی از دین او دفاع میکنند ... . آنان همچون ناخدا، سکان کشتی را در دست دارند...
پانویس
۱↑ الكافي، ج1، ص67
۲↑ الكافي، ج 1، ص 67.
۳↑ الكافي، ج 1 ، ص :67
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
امام محمد باقر علیه السلام :
کَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِکُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْه
گويا من #قومي را ميبينم که از #مشرق زمين خروج کرده، حق خود را ميطلبند، ولي به آنان نميدهند،
ديگر باره حق خود را ميخواهند و به آنان نميدهند، وقتي چنين ديدند #سلاح خود را بر دوش نهاده آنگاه حق آنان را ميدهند، ولي آنان نميپذيرند تا اين که قيام کنند و اين حکومت را به جز صاحبشان به کسي تحويل نخواهند داد
و اينان کشتههايشان شهيدند ، اگر من آن روز را درک کنم ، جانم را برای صاحب این امر حفظ می کنم .
📚 غیبت نعمانی
🏴 حضرت محمد باقر علیه السلام :
گویا می بینم گروهی از مشرق حقوق خود را طلب میکنند اما آنها را اجابت نکنند ، پس به مبارزه برخیزند و بایستند ، آنگاه پاسخ مثبت گیرند ، اما این بار خودشان نپذیرند تا آنکه همه قیام کنند و درفش هدایت را جز به دست توانای صاحب الزمان نسپارند ، کشته های آنان شهیدند ،
📚 عصر ظهور ص 230
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4_6032829038123299237.mp3
734.4K
⁉️علت ناامیدی از عنایات امام عصر (عج)و تفکرات شیطانی چیست ؟
#ابراهیم_افشاری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🍁💫🍁💫🍁💫🍁💫🍁💫🍁
#اندکی_تفکر
🔥هیزم های بزرگ را با هیزم های
کوچک و ریز روشن 🔥میکنند ...
#گناهان_بزرگ هم با #گناهان_کوچک شروع میشوند ...
به همین خاطر است که قرآن کریم
روی گناهان ریز و کوچک حساسیت بیشتری
نشان داده است و میگوید :
اگر به سراغ شر و شرارت بروید هر چند
کم و ناچیز باشد ، نتیجه آن را خواهید دید .
فرمود :
{ وَ مَن یَعمَل مِثقَالَ ذَرَّهِِ شَرَّا یَرَهُ}
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 #استاد_پناهیان
📢بابا امام زمان(عج) سفارش کرده دعا کنید برا من
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193308351_160170080514.pdf
8.06M
بحارالانوار
جلد 46
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#تلنـگر
حتی با ۵۰ قَسم هم نپذیر که آبروی مسلمانی را ببری!
🌱مردی خدمت امام موسی (ع) آمد و عرضه داشت: فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود ، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند!
🌱حضرت امام موسی کاظم علیه السلام فرمود: گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن ..
🍂حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر!
📌هرگز چیزی که مایه عیب وننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بودکه خدا در موردشان فرموده:
"کسانی که دوست دارند #زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند"
🍂حسن ختام این مطلب، حدیثی تکان دهنده از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که فرمودند:
📌هر کس گناه و کار زشتی را نشر دهد، همانند کسی است که آن کار را در آغاز انجام داده است.
📙 منابع:
۱.کافی
۲. به نقل از تفسیر راهنما.
۳. بحارالأنوار
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝