✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌 قسمت چهارم:
🌱درحالیکه جبهه باطل و در رأس آن دشمن اصلی امام عصر[16] (سفیانی)[17] -که حمایت مثلث «غربی[18] ـ عبری[19] ـ عربی[20]» را به همراه خود دارد- تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از ظهور امام عصر به کار خواهد بست،
در مقابل باید جبهه حق و محور مقاومت شیعی نیز تحت پرچم واحد و شعار واحد «زمینهسازی ظهور»، قدرت نظامی خویش در «جغرافیای ظهور» و محیط پیرامونی را تحکیم بخشد.
🍃البته این مهم برعهده ایرانیان نهاده شده[21] که نقش مدیریت و سرپرستی جهان تشیع و رهبری امت در مواجهه با دشمن و جبهه استکبار (مثلث شوم غربی ـ عبری ـ عربی)[22] برعهده آنان نهاده شده که توانسته است تحت پرچم «جبهه حق» و شعار واحد «زمینهسازی» با گردهم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور ـ عراق (عصائب العراق)[23]، یمن (اهل الیمن)[24]، لبنان و فلسطین (ابدال الشام)[25] ـ در مثلث «کوفه، مکه و قدس»، فرایند امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقه جهانی حضرت ولیعصر(عج) مهیا و فراهم سازند.
ادامه دارد...
🔸پیشنهاد مطالعه پی نوشت👇
📚پی نوشت:
[16] . «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص346).
[17] . سفیانی، اسم رمز حاکم موقت منطقه شام در عصر ظهور برای بازه زمانی کمتر از دو سال که علاوه بر تسلط بر سوریه، به عراق حمله نظامی میکند. ضمن اینکه برای حمایت از حاکمان همپیمان خویش در عربستان و در جهت مقابله با امام عصر نیز نیروی نظامی به مدینه و مکه اعزام میکند (کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص380).
[18] . سفیانی، موردحمایت غربیهاست: «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ» (طوسی، الغیبة، ص463)؛ در عبارت «فِي عُنُقِهِ صَلِيب» دو احتمال مطرح است: سفیانی چون مسیحی و رومی است، صلیب بر گردن دارد و نماینده غربیهاست و یا به ظاهر مسلمان است، اما موردحمایت غربیهاست.
[19] . سفیانی، موردحمایت یهود است: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا» (اسراء: 8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّ» (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14).
[20] . آل بنیفلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت میکنند: «يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ...يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَان» (کلینی، الکافی، ج1، ص337)؛ سفیانی همپیمان خاندان آل فلان حاکم در عربستان است: «فَيَبْتَدِرُ الْحَسَنِيُّ إِلَى الْخُرُوجِ فَيَثِبُ عَلَيْهِ أَهْلُ مَكَّةَ فَيَقْتُلُونَهُ وَ يَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَى الشَّامِيِّ... وَ يَبْعَثُ الشَّامِيُّ عِنْدَ ذَلِكَ جَيْشاً إِلَى الْمَدِينَة» (کلینی، الکافی، ج8، ص225).
[21] . در احادیث، برای ایرانیان عبارت «لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم» و نقش زمینهسازی ذکر شده است (نعمانی، الغیبة، ص273).
[22] . عبارت مثلث «غربی ـ عبری ـ عربی» و اصطلاحات مشابه دیگر در این نوشتار، برگرفته از احادیث است، بهعنوان مثال در گذشته برای رومیها، عنوان صلیبی اطلاق میشده است که معادل امروزی آن، «غربیها» است و نیز سایر موارد در این نوشتار به همین منوال است. اصطلاح امروزی برای گفتار قرآنی «فساد بنیاسرائیل در فلسطین با محوریت مسجد الاقصی» نیز که در سوره اسراء به آن اشاره شده است، از آن به رژیم اسرائیل و یهود صهیونیسم یاد میشود. البته این رویه در مقالات پژوهشی در فصلنامههای علمی نیز متداول است (بهعنوان نمونه: مؤدب، «واکاوی تفسیری آیات سوره اسراء درباره فساد بنیاسرائیل»، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش34، ص94-95؛ طباطبایی امین، «ارتباط سوره اسراء با مهدویت و نقد و بررسی آراء مفسران فریقین»، فصلنامه مشرق موعود، ش50، ص343).
[23] . طوسی، الغیبة، ص477.
[24] . طبری، دلائل الإمامة، ص466.
[25] . ابنبطریق، عمدة عیون صحاح الاخبار، ص433. لازم به ذکر است «ابدال الشام» از بیعتکنندگان با امام عصر در هنگامه ظهور با اصطلاح «ابدال» در کتب برخی عرفا فرق دارد. توضیح اینکه: در احادیث متعددی ذکر شده است بعد از ظهور و قیام امام عصر از کنار کعبه در مکه، شیعیان مناطق مختلف همچون «رایات من خراسان»، «عصائب عراق»، «اهل یمن»، «نجباء مصر» و «ابدال شام» با حضرت بیعت خواهند نمود (مفید، الإختصاص، ص208)
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💠 کلام امام زمان عج
🔹 #ای_شیعه_ما آنچه که موجب جدایی ما و دوستانمان گردیده و آنان را ازدیدار ما محروم نموده است گناهانو خطاهای آنان نسبت به #احکام_الهی است.
📚احتجاج،ج2
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #بیمه کردن خود با امام #زمانی شدن
♻️مقوله ای را بفهم که 1400ساله هیشکی نفهمیده😔
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
هر جا را ...
که نظر می اندازیم ؛
جای خالی تـ❤️ـوست ...
که هویداست❗️
همه عالم در دستان تـ❤️ـو ...
و ما همه جا ؛
بدون تـ❤️ـو❗️...
💔سلام بر او که جایش همه جا خالی است...
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
✳️آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌 قسمت پنجم:
💥سخنی منصفانه با مخالفین انقلاب امام خمینی:
در باب مشروعیت انقلاب و قیام در عصر غیبت، تاکنون دو دیدگاه وجود داشته است:
الف. مشروعیت قیام در عصر غیبت
ب. عدم مشروعیت قیام در عصر غیبت
⚡️اما دیدگاه سوم، دیدگاه برگزیده است و قائلین دو دیدگاه فوق ناگزیر به قبول آن هستند:
ج. مشروعیت قیام و انقلاب زمینهساز ظهور
🍃به عبارت دیگر: مخالفین انقلاب امام خمینی حتی اگر قائل به دیدگاه دوم باشند، بالاخره طبق احادیث معتبر از جمله در کتاب الغیبة نعمانی، قیامی توسط ایرانیان شیعی قبل ظهور قطعا و حتما شکل خواهد گرفت که آرمان این انقلاب، تقدیم پرچم به امام عصر است:
كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ.[26]
🍂قومی در مشرق قیام و انقلاب میکنند ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر(عج) تحویل میدهند و کشتههای این انقلاب و قیام، شهید محسوب میشوند.
🍀انقلاب ایران، نشانه «حتمی» ظهور
تعبیر «كَأَنِّی، رؤیت امام معصوم»، مشعر به «حتمیت» وقوع رخداد «انقلاب ایرانیان قبل ظهور» دارد.
شایان ذکر است، هر جا تعابیر دیگری نیز افادۀ قطعیالوقوع نماید، جزو «نشانههای حتمی» ظهور است، هرچند لفظ «حتم» به کار نرفته باشد. برای مثال، از غیبت امام عصر(عج) که همگان میدانند جزو رخدادهای حتمی است، تعبیر «لابدّ» شده است:
لَا بُدَّ لِلْغُلَامِ مِنْ غَيْبَة... وَ هُوَ الَّذِي يَشُكُّ النَّاسُ فِي وِلَادَتِهِ.[27]
🍃و نیز از اولین نشانۀ حتمی ظهور (سفیانی) و ظهور امام عصر(عج)، تعبیر به «لابدّ» شده است:
لَا بُدَّ... السُّفْيَانِيُّ... وَ خُرُوجُ الْقَائِمِ.[28]
شاهد قویتر اینکه، در احادیث از «حتمیت» صراحتاً به «لابدّ» تعبیر شده است و در واقع این دو واژه، فرقی با هم ندارند:
حَتَمَ بِأَنَّهُ كَائِنٌ لَا بُدَّ مِنْه.[29]
⭐️همچنین است تعبیر «لا یکون هذا الأمر»، که به حتمی بودن آن رویداد اشاره دارد:
لَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ... حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أَلَا إِنَّ فُلَاناً صَاحِبُ الْأَمْر.[30]
زیرا ثابت و یقینی است، ندای آسمانی ـ که به معرفی امام عصر(عج) میپردازد، جزو حتمیات است و از طرفی، در حدیث فوق به جای تعبیر «محتوم» از تعبیر «لا یکون هذا الأمر» برای ندای آسمانی استفاده شده است.
🌴و اگر اشکال شود:حتمیات فقط به «پنج نشانه در سال ظهور» منحصر میشود، پاسخ این است در احادیث معتبر از برخی نشانههای ظهور همچون: اختلاف بنیفلان و طلوع خورشید از مغرب نیز به «نشانۀ حتمی» یاد شده است:
خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ النِّدَاءُ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنَ الْمَغْرِبِ مِنَ الْمَحْتُومِ... وَ اخْتِلَافُ بَنِي فُلَانٍ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُ الْقَائِمِ مِنَ الْمَحْتُوم.[31]
💫از اینرو، نشانههای حتمی منحصر در نشانههای پنجگانۀ سال ظهور نیست که با واژه «حتم» ذکر شده است (خَمسُ عَلاماتٍ مَحتُومات)، بلکه حوادثی که عبارت «لابدّ»، «كَأَنِّی» و تعابیر مشابه آن استعمال شده است، نیز جزو نشانههای حتمی است، و ذکر پنج نشانۀ حتمی در «سال ظهور» به معنای نفی نشانههای حتمیِ «پیش از سال ظهور» نیست.
ادامه دارد...
📚 پینوشت:
[26] . نعمانی، الغیبة، ص273.
[27]. کلینی، الکافی، ج1، ص342.
[28]. طوسی، الغیبة، ص436.
[29]. نعمانی، الغیبة، ص256.
[30]. نعمانی، الغیبة، ص266.
[31]. طوسی، الغیبة، ص435. حر عاملی، إثبات الهداة، ج5، ص133.
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
. قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : النَّظَرُ فی ثَلاثَةِ أشیاءٍ عِبادَةٌ: النَّظَرُ فِی وَجهِ الوالِدَینِ و فِی المُصحَفِ و فِی البَحرِ.
«بحار الأنوار، ج 10، ص 368»
💠 رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: نگاه كردن به سه چیز عبادت است:
به صورت #پدر_و_مادر، به #قرآن و به #دریا.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا اسرائیل جزو برنامههای آخرالزمانی صهیونیسم جهانی است؟
🎙ایمان اکبرآبادی
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔴 ای سیّد بحرالعلوم! بگو حضرت مهدی (علیه السلام) را دیدم.
✨روزی در مجلس علاّمه بحرالعلوم صحبت اتّفاقات کسانی که حضرت مهدی(ع) را دیدند به میان آمد.
✨علاّمه بحرالعلوم هم در بین آن صحبت ها شروع به صحبت کرد وفرمود: «دوست داشتم یک روز نمازم را در مسجد سهله بخوانم در زمانی که فکر می کردم کسی آنجا نیست. چون به آنجا رسیدم دیدم که پر از مردم است وصدای ذکر وقرآن خواندن آنها بلند است وسابقه نداشت که در چنین وقتی هیچ کس در آنجا باشد. ولی آنها را در حالی دیدم که صفهای زیادی که برای خواندن نماز جماعت صف بسته بود.
✨من در کنار دیوار ایستادم جایی که زیر پایم تپّه ای از رمل (نوعی شن) بود. رفتم بالای آن تا صفها را نگاه کنم شاید جایی پیدا کنم که در آنجا بایستم.
در یکی از آن صفها جای یک نفر را پیدا کردم. آنجا رفتم وایستادم.
✨یکی از افرادی که در مجلس بود گفت: «بگو حضرت مهدی (صلوات الله علیه) را دیدم».
در این هنگام علاّمه بحرالعلوم ساکت شد مثل اینکه در خواب بوده وبیدار شده باشد. بعد از آن هر چه افراد خواستند که صحبتش را تمام کند راضی نشد.
📗نجم الثّاقب
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
16.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دعای مهدوی برای رهایی از مشکلات
✅ دعایی منسوب به امام زمان به روایت قُطب راوندی که در شداید و سختی ها خوانده می شود:
🌹 یا مَنْ إِذَا تَضَایَقَتِ اَلْأُمُورُ فَتَحَ لَنَا (لها) بَاباً لَمْ تَذْهَبْ إِلَیْهِ اَلْأَوْهَامُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْتَحْ لِأُمُورِی اَلْمُتَضَایَقَةِ بَاباًلَمْ یَذْهَبْ إِلَیْهِ وَهْمٌ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ.
🤲🏻 ای کسی که هنگامی که امور ما را به تنگنا میاندازد در(باب)ی را برای ما میگشایی که درمُخیّله مانمی گنجند
پس بر محمد و آل محمد صلوات فرست
و برای امورم که [مرا] در فشار افکنده، دری بگشا که فکری به آن نرسیده(من عقلم نمی رسد)
📚قصص الأنبياء، راوندى : ص ۳۶۵
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
✅آخرین «#حکومت_در_ایران» و رابطه آن با «#بنیعباس_قبل_ظهور» :
📌قسمت ششم:
بنابراین، تعبیر «كَأَنِّی» مبنی بر رؤیت امام معصوم و خبر دادن امام معصوم از واقعهای، بر حتمیت آن رخداد دلالت دارد:
لَكَأَنِّي... قَائِماً بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَام[32]؛ كَأَنِّي بِالْقَائِمِ عَلَى مِنْبَرِ الْكُوفَة.[33]
🌱زیرا مشاهده و رؤیت امام معصوم، خطاناپذیر است و از وقوع حتمی آن رویداد خبر میدهد؛ همچون پیشگویی پیامبر(ص) از شهادت امام حسین(ع)، پیشگویی امام علی(ع) از نحوۀ شهادت میثم تمار[34] و یا پیشگویی امام باقر(ع) از نحوۀ شهادت زید بن علی بر بالای چوبهدار:
دَخَلتُ عَلَى النَّبِيِّ... وَ الحُسَينُ(ع) عَلى فَخِذِهِ... قال كَأَنّي بِهِ و قَد خُضِبَت شَيبَتُهُ مِن دَمِه[35]؛ دَخَلتُ عَلَى الباقِرِ(ع)... فَقالَ: ... أخي زَيدٌ... كَأَنّي بِهِ و قَد صُلِبَ فِي الكُناسَة.[36]
🍃و از همین سنخ است رخداد «انقلاب ایرانیان قبل ظهور» که امام معصوم با تعبیر «كَأَنِّی» از حتمیت آن خبر میدهد؛ زیرا رؤیت امام معصوم طبق «مبانی کلامی»[37]، خطاناپذیر است[38]؛ بلکه حاکی از یقین امام معصوم است که به صراحت از آن، خبر میدهد:
كَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ... وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء.[39]
🌿این واژه در لغت عربی نیز بر ادراک دلالت دارد.[40] بنابراین، چنین تعابیری دلالت میكند رخداد انقلاب ایرانیان قبل ظهور، وعدۀ حتمى الهى است، زیرا معصومین(ع)، تعبیر «كَأَنِّی، لكَأَنِّی» را زمانى به كار میبُردند كه امر قطعیالوقوع باشد، آنچنانكه گویا آن واقعه را با چشمان خود میبینند؛ بلكه میرساند امامان(ع) با دید نافذی كه خداوند آنان را بدان مخصوص كرده، آن واقعه را میبينند و خبر میدهند.[41]
🔹پرچم هدایت و فتوای رهبر ایران
و باتوجه به عبارت "قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" در گزاره قیام ایرانیان، وصول به مقام شهید و شهادت در عصر غیبت، باید با اجازه نائب عام امام عصر باشد.
از اینرو احتمال دارد رهبر ایرانیان، مرجع و نائب عام نیز است که اذن جهاد و جنگ توسط وی صادر میشود کما اینکه احتمال دارد قاطبه مرجعیت شیعه به عنوان نائبان امام عصر، اذن جهاد و قتال را صادر نمایند.
ادامه...
📚پینوشت:
[32]. مفید، الإرشاد، ج2، 379. و مشابه آن: نعمانی، الغیبة، ص194 و 262.
[33]. کلینی، الکافی، ج8، ص167.
[34]. نحوۀ شهادت میثم تمّار از جمله اخبار غیبی امام علی(ع) بود که دقیقاً و مرحله به مرحله اتفاق افتاد (مفید، الإرشاد، ج1، ص323ـ325).
[35]. خزار رازی، کفاية الأثر، ص17.
[36]. خزار رازی، کفاية الأثر، ص310.
[37]. طبق مبانی کلامی (علم و عصمت)، امام دچار خطا و اشتباه نمیشود (ر.ک: مفید، النکت الإعتقادیة، ص40. حسینی میلانی، عصمت از منظر فریقین، ص113ـ324).
[38] . صحیفه نزد امامان است و از آینده مطلع هستند و وقتی خبر میدهند، آن رخداد، قطعی الوقوع است: كَأَنِّي بِجَعْفَرٍ ... فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ إِنَّ ذَلِكَ لَكَائِنٌ فَقَالَ إِي وَ رَبِّي إِنَّ ذَلِكَ لَمَكْتُوبٌ عِنْدَنَا فِي الصَّحِيفَةِ (صدوق، کمال الدین، ج1، ص320)
[39]. نعمانی، الغیبة، ص273.
[40]. «إدراك الشئ فالإنَى» (فراهیدی، العین، ج8، ص400. ابنفارس، معجم مقاییس اللغة، ج1، ص143).
[41]. «قد وصف الإمام الباقر(ع) حركتهم وصفاً دقيقاً فقال: "كأنی بقوم قد خرجوا بالمشرق" و هو يدل على أنه حدثٌ من وعد الله المحتوم و يعنی يقينهم به كأنهم يرونه» (کورانی، المعجم الموضوعی لأحاديث الإمام المهدی، ص495).
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
⭕️#علائم_ظهور
💠 امام صادق(ع) ؛
در سالی #سردو پر از #زلزله که شرق و غرب زمین در اختلاف باشند منتظـــــر فرج باشیـد!
ییومالخلاص، ص543،
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 توجیه گناه در آخرالزمان❗️
✅بسیارآموزنده؛حتما ببینید👌
استاد #سجادی
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a