💢 امامِ همیشه #جوان
🔹 اباصلت هروی از امام رضا پرسید: قائم شما هنگامی که خروج می کند چه علاماتی دارد؟ حضرت فرمودند:
🔆 نشانه اش این است که در سن پیری است ولی ظاهر و چهره اش جوان است، به گونه ای که بیننده می پندارد چهل ساله یا کمتر است. و یکی دیگر از علامات او این است که با گذشت شب و روز پیر نمیشود تا آن که اجلش فرا رسد.*۱
🔆 امام صادق فرمودند : اگر قائم قیام کند مردم او را انکار می کنند، زیرا او به صورت #جوانی_رشید به سوی آن ها باز خواهد گشت؛ هیچ کس بر اعتقاد به او پایدار نخواهد ماند مگر مؤمنی که خداوند در عالم ذَر نخستین از او پیمان گرفته باشد.*۲
📚۱-کمال الدین باب۵۷ حدیث۱۲
📚۲-غیبت نعمانی باب۱۲ حدیث۲۰
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💠 امام باقر (ع):
خوشا به حال آن کس که زمان حضرتش را دریابد و در جمع #یاوران او باشد، و بدا و بسیار بدا به حال کسی که با او مخالفت و #ستیزه کند و از حضرتش فرمان نبرد و زمره دشمنانش درآید.
📗بحار، ج ۵۲، ص٣۴٨
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ میدونید مانع ظهور امام زمان چه کسانی هستند؟
🎙استاد تقوی
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️#تلنگر
امام زمانت کو!؟
امام زمان تو زندگیت بود ؟؟؟
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 #هفتادو_سه_فرقه
⬅️ بخش اول
⁉️آیا حدیثی در رابطه با اینکه اسلام به 73 فرقه تقسیم شده است و یک فرقه صحیح است، وجود دارد؟
❓درجه و رتبه صحت و سندیت آن چیست؟
❓آیا عدد 73 دلالت بر تقسیمات بزرگتری هم دلالت دارد؟ زیرا که در تفسیر حدیث به ما گفته می شود که یهود و مسیح هم به ترتیب به 71 و 72 فرقه تقسیم شدند اما به لحاظ عددی و شماره ای، خیلی بیشتر از اینهاست.
🔰🔰🔰🔰
♻️به نقل از #اهل_سنت:
اهل سنت از ابی هریره نقل میکنند که رسول اکرم (ص) فرمود: « افترقت الیهود علی احدی و سبعین فرقه الخ » یعنی: #یهود بر 71 فرقه و #نصاری به هفتاد فرقه و #امت من بر هفتاد و سه فرقه تقسیم می شود.
همچنین اهل سنت از عبدالله بن عمر از رسول خدا (ص) نقل میکنند که فرمودند: « لیأتین علی امتی ما اتی علی بنی اسرائیل تفرق بنو اسرائیل الخ » یعنی بر پیروان من همان رود که بر بنی اسرائیل رفت و بدانسان که اینان هفتاد و دو گروه گردیده اند، امت من نیز یک گروه بیشتر و به هفتاد و سه گروه شوند و همه آنها در #دوزخ باشند مگر یک دسته که #رستگار گردند، چون از وی پرسیدند که ای پیامبر خدا، آن دسته کیانند؟ 👈فرمود: « ما انا علیه و اصحابی» یعنی آن دسته که من و یارانم بر آنیم.
و باز از عبدالله پسر عمر از پیامبر اکرم (ص) نقل میکنند، همانطور که بنی اسرائیل به هفتاد و یک امت تقسیم شدند، امت من به هفتاد و دو فرقه تقسیم میشوند. همه آنها در دوزخند جز یک گروه و آن دسته، اهل سنت و جماعت هستند ( و هی الجماعه ).
👈این چند حدیث از اهل سنت نقل شد که در اولی گروه نجات یافته از دوزخ را « ما انا علیه و اصحابی » و در حدیث دیگر « و هی الجماعه » نقل میکند. [1]
#به_نقل_از_شیعه:
عن علی ابن ابی طالب، قال سمعت رسول الله «ص»: بقول ان امت موسی افترقت بعده علی احدی و سبعین فرقة فرقة منها ناجیة الخ.
علی علیه السلام میفرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمودند: به درستی که امت موسی بعد از موسی هفتاد و یک فرقه گردیدند که از آنها یک فرقه اهل نجاتند و هفتاد فرقه دیگر در دوزخند و امت حضرت عیسی بعد از عیسی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه آنها اهل نجات و هفتاد و یک فرقه آن در دوزخند و بدرستی که امت من بعد از من زود باشد که بر هفتاد و سه فرقه تقسیم شوند که یک فرقه از آنها نجات یافته و هفتاد و دو فرقه آنها در دوزخند.
و در بعض روایات دیگر نقل شده از آن حضرت (ع) در آخر روایت میفرماید: فقلت یا رسول آله و ما الناجیه فقال «ص» التمسک بما انت و اصحابک، پس گفتم: آن فرقه نجات یافته کیانند، رسول اکرم «ص» فرمودند: آنها که چنگ بدامان تو زنند و اصحاب تو باشند اهل نجاتند. [2]
این حدیث از نظر سند و نقل در کتب اهل سنت و جماعت و در کتب شیعه، #تواتر_اجمالی دارد. تواتر یعنی آنقدر به طرق و روایات گونانون نقل شده که احتمال کذب و دروغ بودن آن داده نمیشود و معمولا روایاتی که تواتر داشته باشند فی الجمله مورد قبول است.
معنی حدیث و گفتار علما درباره افتراق الامة بعد النبی:
بغدادی مؤلف کتاب «الفرق بین الفرق» ص 14، بعد از ذکر مختصر 73 فرقه که به عقیده نویسنده دسته بندی شده، میگوید: این جمله را که برشمردیم هفتاد و دو گروهند که 23 دسته آن روافض (شیعه) و بیست دسته خوارج و بیست دسته قدریه و پنج دسته مُرجئه و سه دسته نجاریه و دسته های دیگر بکریه و کرامیه و جهمیه که روی هم هفتاد و دو فرقه میشوند.
و چون نویسنده کتاب (ابومنصور بغدادی، متوفی 429) سنّی است، یک فرقه اهل نجات را طبق حدیثی که در بالا ذکر شد، اهل سنت و جماعت میداند و حدیث « ما انا علیه و اصحابی » را از بین احادیث اختیار میکند و این حدیث را در اول کتاب خویش آورده و اساس و انشعاب فرق اسلامی را طبق آن حدیث به 73 فرقه تقسیم بندی کرده است و همین کار یعنی تقسیم امت بر طبق حدیث به 73 فرقه را جرجانی و مقریزی از علما عامه انجام دادهاند.
اما ابن حزم، از علمای عامه، در کتاب «الفصل فی الملل و النحل» ج 2، ص 88، ضمن قبول این حدیث، اعتماد بر تقسیم بندی علمای خودشان نکرده و با ذکر مواضع و عقائد فرق، یک تقسیم دیگری برای فرق اسلامی کرده است.
غزالی در کتاب « فیصل التفرقه بین الاسلام و الزندقه » میگوید: برداشت من از این حدیث این است که به غیر از زنادقه (از دین برگشتگان) همه امت رسول اکرم «ص» اهل نجاتند.
پی نوشت ها:
[1] - ترجمه الفرق بین القرق بغدادی، ص 4.
[2] - سفینة البحار، ج 2، ص 360.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
📷 تصویر قدیمی و کم نظیر از #سامرا
🔹 سامَرّاء :سُرِّ مَن رَأیٰ :شاد شد هرکه آن را دید
🔹محل تولد و غیبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
🔹مزار مطهر امامان هادی و عسکری (ع)
🔹حوزه علمیه اصلی شیعه در زمان میرزای بزرگ، سیدمحمد حسن شیرازی و شاگرد و جانشینش #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
ای صاحب ....
دلهای گرفتار به عشقتـ❤️ـ
ما را ...
تـ❤️ـو نصیب از سر ...
ابروی کمان کن
سلام حضرت عشـ❤️ـق ....
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔸محبت حضرت زهرا سلام الله علیها، مایه جلب رحمت و آمرزش الهی
🔻 فرازی از زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها:
🔸خداوندا، بر حضرت زهرا صلوات بفرست
صلواتی که به مقام و شرافتش در پیشگاه تو بیفزاید و منزلتش در رضایت تو را افزون کند
و سلام و تحیت ما را به او برسان
و به خاطر دوست داشتن حضرت زهرا
از پیشگاه خودت به ما تفضل و احسان و مهربانی و آمرزش عطا کن
که تو صاحب عفو کریمانهای!
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهَا صَلَاةً تَزِيدُ فِي مَحَلِّهَا عِنْدَكَ وَ شَرَفِهَا لَدَيْكَ وَ مَنْزِلَتِهَا مِنْ رِضَاكَ وَ بَلِّغْهَا مِنَّا تَحِيَّةً وَ سَلاماً وَ آتِنا مِنْ لَدُنْكَ فِي حُبِّهَا فَضْلًا وَ إِحْسَاناً وَ رَحْمَةً وَ غُفْرَاناً إِنَّكَ ذُو الْعَفْوِ الْكَرِيم
📚مفاتیح الجنان
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 #هفتادو_سه_فرقه
⬅️ بخش دوم
🔰🔰🔰🔰
👈کلام #خاور_شناسان و
#مستشرقان درباره حدیث قسمت قبل:
🔅1- پالگراد گوید: این عدد اشاره به هفتاد شاگرد مسیح است که در انجیل مکرر از آنان سخن رفته است.
🔅2- اشناین شنیدر، خاور شناس آلمانی قول 71 فرقه شدن یهود را به هفتاد نفر بنی اسرائیل که موسی برگزید و به کوه طور (برای گرفتن الواح) برد، برگردانیده است.
🔅3- اسلام شناس معروف، گلد زیهر، در کتاب «العقیده و الشریعه» و مجله تاریخ ادیان، این حدیث را اشتباه میداند و میگوید این حدیث طبق نوشته صحیح بخاری، ج 1، ص 8، درست است. در حدیث بخاری آمده است: ایمان هفتاد و اندی شعبه است که برترین آنها گفتن « لا اله الا الله » و پائین ترین آنها برطرف کردن آزار از راه مردم است و شرم شعبهای از ایمان است.
👈بعد میگوید: اگر این حدیث #تحریف نشده باشد عدد هفتاد دلالت بر #کثیر و #مبالغه میکند و نظائر آن در قرآن و سنت زیاد است و منظور رسول خدا (ص)، ظاهرا پیش بینی آن بوده است که بعد از او مسلمانان به فرقه های کثیری تقسیم خواهند شد و باز میگوید: غالبا فرقه هایی که در کتب فرق و مذاهب اسلامی و از جمله آنها در کتاب «الفرق بین الفرق» بغدادی آمده است، بی اصل و ساختگی است و نوعا مردانی آزاده بودند که در مقابل حکومت بنیامیه و بنی عباس قیام میکردند و علما دربار آنها را بیاد کفر و زندقه میگرفتند، شیعه را رافضی گفتند و طرفداران هشام بن حکم شاگرد امام صادق را مجسّمه (قائل به جسم بودن خدا) دانستند. [3]
#نقد_و_بررسی:
در روایتی که در اول بحث از طرق شیعه نقل کردیم آمده بود: ان امتی ستفرق بعدی علی ثلثه و سبعین فرقه [4] و امت رسول اکرم (ص) تا قیامت است و در طول زمان زیاده از 73 است.
پس باید عدد 73 و امثال آن را حمل بر #کثرت کرد. ظاهراً رسول خدا (ص) میفرماید بعد از من فرقه های زیادی پیدا میشوند که فقط #اصحاب و #یاران_علی (ع) اهل نجات هستند و بقیه معذبند.
پی نوشت ها:
[3] - ترجمه فرق الشیعه، ص 50.
[4] - سفینة البحار، ج 2، ص 360.
╔═.🍃.══════╗
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فاطمیه کم نذارید
🎙استاد دارستانی
ـ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁ـ
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5881911016987567564.mp3
5.64M
⚡️ کسانی که در تاخیر ازدواج جوانان، موثرند نیز...
در گناه بزرگ خودارضایی آنان،مقصر و مسئول هستند!
📌اما،چه کنیم؛
ازآثار مخرب تاخیر ازدواج ،در امان بمانیم؟
#کنترل_شهوت
#استاد_شجاعی
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔴 حوادث، بلایا و بیماریها در #اخرالزمان
🌿1. پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند: اعمال زشت در قومی ظاهر نمی گردد، مگر اینکه در آن قوم، طاعون و بیماریهایی آشکار می گردد که در گذشتگان آنها نبوده است.(۱)
☘2. امیرالمومنین علی (علیه السلام ) فرمودند: در آن سال که امام قائم (علیه السلام ) ظهور می نماید در شام زلزله ای خواهد آمد در آن سال صد هزار نفر هلاک می گردند. خداوند آن را برای کافرین مایه عذاب قرار خواهد داد و آن حادثه بعد از ورود پرچمهای زرد مصر اتفاق می افتد.(۲)
🌱3. امام محمد باقر (علیه السلام ) فرمودند: قائم (عج) قیام نمی کند مگر در حال ترسی سخت و زلزله و گرفتاری و بلایی که مردمان را فرا می گیرد و پیش از این وقایع شیوع پیدا می کند.(۳)
🍃4. مولایمان موسی بن جعفر (علیه السلام ) فرمودند: بروز بواسیر و مرگهای ناگهانی و جذام از علامتهای نزدیک بودن ساعت - ظهور - خواهند بود.(۴)
🍂5. در روایات آمده است که در آخرالزمان باران ها در غیر وقت طبیعی خود می بارد؛ همچنین - در آن زمان - ابرهای خشم کننده به حرکت در آمده و باران های شدید و تند و سیل خیز، بارش خواهند کرد. (۵)
🍁 بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان، امروزه، میزان بارندگی و و سایر نزولات جوی، در مکانهای زندگی بشری در مقایسه با صد سال گذشته به نسبت یک دهم کاهش یافته است. اما متاسفانه این در حالی است که امروزه میزان حوادث و خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی، نسبت به صد سال گذشته به میزان ده برابر افزایش یافته است.
📚 منابع :
۱) وسایل الشیعه، ج 16، ص 273؛ اصول کافی، ج 2، ص 277.
۲) عقد الدرر، ص 53؛ بحار الانوار، ج 52، ص 216 .
۳) غیبت نعمانی، باب 14، ح 13، ص 216.
۴) الزام الناصب، ج 2، ص 125؛ بحار، ج 52، ص 269.
۵) مهدی منتظر، ص 167؛ الزام الناصب ج 2، ص 125.
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a