شخصی نقل می کرد سالیان پیش، همیشه فکر می کردم شبها کسی زیر تختم پنهان شده است.
نزد #پزشک اعصاب رفتم و مشکلم را در میان گذاشتم روانپزشک گفت:
📌یک سال، هفتهای دو روز باید بیایی مطب و معالجه شوی، ضمنا هزینه درمان هم جلسه ای ۸۰ هزار تومان می باشد.
شش ماه بعد آن پزشک را توی خیابان دیدم ، ازمن پرسید چرا جلسه درمان نیامدی؟
گفتم: جلسهای ۸۰ هزار تومان، برای یک سال خیلی زیاد بود، یک نجار مجانی معالجه ام کرد .
روانپزشک با تعجب گفت: شگفتا ! نجار چگونه تو را معالجه کرد ؟
گفتم: نجار به من گفت: اگر پایههای تختخوابت را ببُرم؛ دیگر کسی نمیتواند زیر تختت پنهان شود !!!
آری بسیاری از علوم امروز چیزی جز شبه علم نیستند و هدف از آنها درآمد زایی برای فعالان آن شبه علم است نه رفع مشکلات مردم
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ سلاحی به اسم #گرسنگی
🔹آیا تاکنون به این اندیشیدهاید که چرا گرسنگی عمدتا در میان جوامعی است که خودشان کشاورز هستند؟
در این ویدئو خانم #واندانا_شیوا برایمان از گرسنگی و نقش #تجارت_کشاورزی در فقیر نگهداشتن برخی کشورها میگوید...
📌خانم #واندانا_شیوا یکی از اندیشمندان و فعالانِ مدنی هندوستان است که در زمینهی حفظِ ذخایر زیستی و ژنتیکی مانند بذرهای بومی، ترویجِ کشاورزی ارگانیک و استقلال غذایی شهرتِ جهانی دارد.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🔹امام محمد باقر (علیه السلام):
فرد عفیف، حتی اگر بی لباس نیز بماند، عفت خود را حفظ خواهد کرد، اما فردی که پاکدامن نیست، حتی اگر لباس ظاهری، تمام بدن او را بپوشاند، همانند برهنگان رفتار خواهد کرد.
📚 تفسیر القمی ج۱ ص۲۲۶
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
امام محمد باقر (علیه السلام) :
«ظلم سه گونه است:
👈🏼 ظلمی که خدا از آن نمیگذرد، 👈🏼ظلمی که خداى از آن درگذرد و 👈🏼ظلمی که از آن بازخواست نماید؛
و امّا ظلمی که خداى از آن نگذرد شرک به خدا است و ظلمی که خداى از آن درگذرد ستم ورزى شخص بر خود است در آنچه میان خود و خدا است و ظلمی که خداوند از آن بازخواست کند، ستم در حقوق میان بندگان است»
📚تحف العقول ص۲۹۳
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 طوفان قرمز و عجیب در مرز عراق با اردن سال گذشته
#بادهای_سرخ
#اخرالزمان
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🌸🍃السلام علیک یا ربیع الانام(عج)
تقویم، بی تو پیر شد یکسالِ دیگر هم
سَر شد زمستان و نشد نوروز، آخر هم
هرچند خوبان کمترند از ما که بدهاییم
اما ببر در لشکرت این قوم را دَرهم
ترسم که آخر حک شود بر سنگ قبر ما
مُردند، دور از خیمهات یک قومِ دیگر هم
🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#یاران_امام_مهدی_عج_در_زمان_غیبت
❇️قسمت چهارم❇️
#محل_زندگی_رجال_المهدی_(عج)
نه از طایفه و ملّیت خاصّی هستند و نه از شهر و وطن بخصوصی. بلکه ممکن است یک یا چند نفر از یک شهر و یا کشور بخصوصی باشند و نیز ممکن است هر یک از یک منطقه و شهر و دیار باشند. (۱۵)
سایر مردم هم می توانند به چنین مقامی دست یابند؟!
باتوجه به برخى احادیث كه وجود #ابدال را در همه دوران ها و زمان ها ضرورى مى داند،بى تردید مى توان گفت هركس كه خصوصیات و ویژگى هاى آنان را كسب كند مى تواند در زمرۀ آنان قرار گیرد و البته برخى از خصوصیات و ویژگى ها،تفضّلى است از جانب خداوند متعال وبرخى از آنها با رعایت تقواى لازم و متناسب با آن مقام،همراه با كوشش و تلاش فوق العاده به دست خواهد آمد و در آخر،گزینش نهایى توسط شخص حضرت مهدى علیه السّلام با قبولى از امتحانات ویژه خواهد بود.(۱۶)
📚پینوشتها:
۱۵- بامداد بشریت پ۴۴
۱۶-امام حاضر، مدیرناظر ص۸۵
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
AUD-20201015-WA0023.mp3
3.35M
💢 داستان #آیت_الله_شفتی و دعای سگ گرسنه
نمی دانم نام آیت الله شفتی را شنیده اید یا خیر؟
اما داستان جالب و آموزنده ای است. یکی ازعلمای ربانی قرن دوازدهم مرحوم سید محمد باقر #شفتی رشتی معروف به حجه الاسلام شفتی است که از مجتهدین برازنده و پرهیزکار بود، او بسال 1175 ه-ق درجرزه طارم گیلان دیده به جهان گشود و بسال 1260درسن 85سالگی در #اصفهان از دنیا رفت و مرقد شریفش درکنار مسجد سید اصفهان، معروف ومزار علاقمندان است.
وی درمورد نتیجه ترحم، و فراز و نشیب زندگی خود، حکایتی شیرین دارد که دراینجا می آوریم:
حجه السلام شفتی درایام تحصیل خود در نجف و اصفهان به قدری #فقیر بود که غالبا لباس او از زیادی وصله به رنگهای مختلف جلوه می کرد، گاهی ازشدت گرسنگی و ضعف غش می کرد، ولی فقر خود را کتمان می نمود و به کسی نمی گفت.
روزی درمدرسه علمیه اصفهان، پول نماز وحشتی بین طلاب تقسیم می کردند، وجه مختصری از این ناحیه به اورسید، چون مدتی بود گوشت نخورده بود، به بازار رفت و با آن پول جگر گوسفندی را خرید و به مدرسه بازگشت، درمسیر راه ناگاه درکنار کوچه ای چشمش به سگی افتاد که بچه های او به روی سینه او افتاده وشیر می خوردند، ولی از سگ بیش ازمشتی استخوان باقی نمانده بود و از ضعف، قدرت حرکت نداشت.
حجه الاسلام به خود خطاب کرده وگفت: اگر از روی انصاف داوری کنی، این #سگ برای خوردن جگر از تو سزاوارتر است، زیرا هم خودش و هم بچه هایش گرسنه اند، از این رو جگر را قطعه قطعه کرد و جلو آن سگ انداخت.
خود حجه السلام شفتی نقل می کند: وقتی که پاره های جگر را نزد سگ انداختم گویی اورا طوری یافتم که سربه آسمان بلند کرد و صدائی نمود، من دریافتم که او درحق من دعا می کند.
ازاین جریان چندان نگذشت که یکی از بزرگان، از زادگاه خودم شفت مبلغ دویست تومان برای من فرستاد وپیام داد که من راضی نیستم از عین این پول مصرف کنی، بلکه آن را نزد تاجری بگذار تا با آن تجارت کند و از سود تجارت، از او بگیر و مصرف کن.
من به همین سفارش عمل کردم، به قدری وضع مالی من خوب شد که ازسود تجارتی آن پول، مبلغ هنگفتی بدستم آمد و با آن حدود هزاردکان وکاروانسرا خریدم و یک روستا را در اطراف محلمان بنام گروند به طور دربست خریداری نمودم، که اجاره کشاورزی آن هرسال نهصد خروار برنج می شد، دارای اهل و فرزندان شدم و قریب صد نفر از در خانه من نان می خوردند، تمام این ثروت و مکنت بر اثر ترحمی بودکه من به آن سگ گرسنه نمودم، و او را برخودم ترجیح دادم.
📙 اقتباس ازکتاب صد و یک حکایت ،ص ١۵٨
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 چند روایت کمتر شنیده شده از آیتالله بهجت (ره)
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مناسک شیطانی و فراماسونری چندشب گذشته در مصر و متن جناب آقای #ایمان_اکبرآبادی پیرامون این اتفاق :
📝 مناسک شیطانی و فراماسونری که شب گذشته در مصر برگزار شد، از یک اتفاق بزرگ در نظام سیاسی امریکا یا تحولات سیاسی در غرب آسیا و بین النهرین حکایت میکند!
⚠️ بوی ۱۱ سپتامبر می آید..
✡ این مراسم در واقع تقدس یکی از اجانین مؤنث است که در سابق از خدایان دروغین مصر باستان بوده. گویا برنامه در پیش است
⭕️ نکات بسیار مهم در مورد مناسک شیطانی و سرّی که شب گذشته در قاهره مصر برگزار شد :
🔶 اجساد مومیایی پادشاهان باستانی از جمله رامسس دوم و Hatshepsut{از معدود فرعونهای زن شناخته شده تاریخ} در مراسمی باشکوه داخل کپسولهای مخصوص و سوار بر خودروهای شبیه قایقهای باستانی ویژه حمل اجساد باستانی، از موزه مصر به موزه جدید ملی تمدن مصر منتقل شد.
💢 تعداد ۲۲ مومیایی با تعداد ۲۲ حرف حروف الفبای عبرانی منطبق است و زمان مراسم هم تقریبا هم زمان بوده با شب آخر عید پسح #یهودیان ( عید گذر از مصر به فلسطین ) سرمایه گذار پروژه ساخت موزه جدید هم ظاهرا اماراتی ها بودند.
#فراماسونری
#ایلومیناتی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🍃ای پادشه خوبان
🍃 داد از غم تنهایی
🍃دل بی تو به جان آمد
🍃وقت است که باز آیی
🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4_5969620180521729335.mp3
1.36M
⁉️افراد درچه شرایطی به اضطرار به ولی میرسند ؟وایا افراد مرفه جامعه هم به اضطرار میرسند ؟
#ابراهیم_افشاری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصاویر دیگری از «رژه زرین» فراعنه در مصر!!
#فراماسونری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع مهمی درصدر اسلام که #سازندگان_یهودی فیلم
"محمد رسول الله"
هوشیارانه از سناریوی فیلم حذف کردند!
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد #رائفی_پور
⭕خدا با بعضی ازبنده هاش حجت را برماتمام میکند!
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیه_های_آسمانی
🍃وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَٰكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ
موجودی در عالم نیست مگر اینکه ذکر و تسبیح خدا میگوید ، اما شما نمیفهمید ...
🔸 سوره اسراء ، آیه ۴۴
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
سناریوی آینده کشورهای #خاورمیانه قبل ظهور:
🔴قسمت اول🔴
راهبرد ایرانیان زمینهساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین/ بشارت نزدیکی ظهور بعد از حضور «مارقۀ الروم» در فلسطین/ اسرائیل در کابوس انتقام سخت بعد «هرج الروم»
از شاخصهای پازل ظهور، تشکیل انقلاب زمینهساز ظهور و آغاز قدرتمندی جبهه حق؛ استقرار یهود صهیونیست در فلسطین نماد افساد جبهه شیطان؛ فتنه شام و جنگ سوریه صحنه نبرد تمدنی جبهه حق و باطل است.
گروه معارف - رجانیوز: در گستره تاریخ، همیشه در کنار جریان حق، جریان باطل نیز وجود داشته که همه توان خود را برای شکست یا کاستن از گسترش و تاثیرگذاری جبهه حق، به کار گرفته است. و این نزاع مستمر بین حق و باطل[1] در طول تاریخ ادامه داشته و در آخرالزمان و قبل از ظهور -که تلاشها برای به ثمر رسیدن آمال انبیاء و ایجاد جبهه توحید برای تشکیل حاکمیت جهانی ادیان الهی با محوریت اسلام و آخرین ذخیره الهی و منجی بشریت، امام مهدی است- به اوج میرسد.[2]
از اینرو آگاهی از برنامهریزی دشمنان، طرحها و برنامههای جبهه باطل برای مقابله با اهداف زمینهسازان ظهور و تحقق حاکمیت جهانی اسلام، همواره باید در دستور کار منتظران ظهور امام عصر قرار گیرد[3] و این امر محقق نخواهد شد جز با دانش آیندهپژوهی مهدوی و با رصد طرحها، نقشهها، برنامهها، فتنه انگیزیهای دشمنان در کشورها و سرزمینهای درگیر واقعه شریف ظهور.
آیندهپژوهی مهدوی: رصد بحرانهای سیاسی، نظامی و امنیتی
لازم به ذکر است «آینده پژوهی مهدوی» عبارت است از دانش شناخت نظاممند آینده با رویکرد دینی و درباره موضوعات و پدیدارهای مختلف که امکان فهم درست مواجهه آگاهانه و مدبّرانه آنها در حد مطلوب و مؤثر فراهم میسازد و موجب حرکت به سمت جامعه آرمانی و برنامهریزی مناسب در راستای چشمانداز در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی میشود. در واقع آینده پژوهی مهدوی، به ما کمک میکند تا از سطح مقدّماتی فراتر رفته و وارد سطح مؤثّر و استراتژیک شویم و نقش خود را در «زمینهسازی انقلاب جهانی مهدوی» براساس رصد کردن تحولات محتمل جهانی بویژه در جغرافیای ظهور و مثلث «کوفه، مکه و قدس» بهتر ایفا کنیم[4]. در واقع آینده پژوهی مهدوی با تکیه بر هشدارهای حدیثی در تراث مهدوی و محور قرار دادن گزارشات درباره فتنهها و بحرانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی، امکان وقوع آنها را در «جغرافیای کشورهای نقشآفرین عصر ظهور» را رصد میکند و اذهان را متوجه رویدادهای تاثیرگذار در آینده مینماید و «جامعه منتظر» را برای مقابله با آنها آماده میسازد[5] و جامعه منتظر را از غفلت درباره نقشهها، طرحها و توطئههای دشمنان امام مهدی آگاه میسازد[6] و از آنجا که «آینده پژوهی مهدوی» مبتنی بر قوانین و سنن تخلفناپذیر الهی است، بسیار قابل اعتماد خواهد بود.[7]
📚پی نوشت:
[1] . طباطبایی، تفسیر المیزان، ج14، ص263-264. مطهری، مجموعه آثار، ج24، ص432. سلیمانی، بررسی آیات غلبه حق بر باطل از منظر علامه طباطبایی، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش30، ص201.
[2] . الهینژاد، مهدویت و فرجام تنازع حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش39، ص136-137. آیتی، چالش غفلت از آرمان مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش49، ص72-73. کارگر، مهدویت و فرجام ستیزش حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش19، ص94 و 103.
[3] . آیتی، چالش غفلت از آرمان مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش49، ص77.
[4] . کارگر، آینده پژوهی مهدوی، فصلنامه انتظار، ش 28، ص 83.
[5] . قربانی، سعید، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش 1، ص 70-71.
[6] . آیتی، چالش غفلت از آرمان مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش 49، ص 77.
[7] . پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش 44، ص 281.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به یک شبهه فراگیر در مورد امیدوار کردن مردم به ظهور قریب الوقوع
🔻 اگر مردم #امیدوار_شدن و بعد ظهور رخ نداد؛ مردم بیدین نمیشن؟
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#شیعیان_رافضی
🔹بخش اول
«رافضه»، «رافضى» و «روافض» از واژههایی است که از دیرباز تا کنون برای تحقیر شیعیان و توهین به آنان از سوی مخالفانشان مورد استفاده قرار میگیرد!
«رافضه» در لغت از ریشه «رفض» به معناى ترک و رهاکردن فرد یا چیزى است.[1] در اصطلاح، این واژه، در موارد زیر بهکار رفته است:
📌الف. معتقدان به امامت اهل بیت(ع) و منکران مشروعیت زمامداری خلفاى قبل از امام على(ع)،
📌ب. معتقدان به برتری امام على(ع) بر خلفاى پیش از او، در عین انکار نصّ در امامت،
📌ج. اظهار کنندگان محبّت و مودّت به خاندان رسالت.[2]
ولى مشهورترین کاربرد این واژه معناى نخست است. چنانکه اشعرى، رافضى را معادل اصطلاح امامیه دانسته، و در راستاى اعتقاد به نصّ بر خلافت حضرت على(ع) تفسیر کرده است.[3]
در هر حال، بیشتر کسانى که این اصطلاح را برای شیعه یا محبّان اهل بیت(ع) بهکار میگیرند، به نوعی قصد نکوهش آنان را دارند. به عبارت دیگر؛ از نظر آنان این اصطلاح بر خطا و انحراف شیعه دلالت میکند!
اما این مسلّم است که معنای منفی و سلبی یک لفظ که توسط برخی از مردم در مورد گروهی دیگر بهکار میرود، به تنهایی نمیتواند حقانیت آنان را زیر سؤال برد، همانطور که آیاتی از قرآن نیز بر همین واقعیت تأکید میکنند:
«اشراف کافر قوم نوح [در پاسخ او] گفتند: ما تو را جز بشرى همچون خودمان نمیبینیم! و کسانى را که از تو پیروى کردهاند، جز گروهى اراذل سادهلوح نمیپنداریم و براى شما فضیلتى نسبت به خود نمیبینیم بلکه شما را دروغگو تصور میکنیم!».[4]
البته شکی نیست که گروندگان و ایمان آورندگان به نوح، نه از اراذل بودند و نه حقیر و پست و نه دروغگو، بلکه به حکم اینکه پیامبران قبل از هر چیز به حمایت مستضعفان و مبارزه با مستکبران میپرداختند، نخستین گروهى که دعوت پیامبران را لبیک میگفتند همان گروه محروم و فقیر و کم درآمد بودند که در نظر مستکبران که مقیاس شخصیت را تنها زر و زور میدانستند، افرادى پست و حقیر به شمار میآمدند.[5]
#ادامه_دارد...
پی نوشت
[1]. کتاب العین، ج 7، ص 29
[2]. مقالات الإسلامیین ص 16
[3]. همان ص 16.
[4]. هود، 27.
[5]. تفسیر نمونه، ج 9، ص 71
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
⭕️سه حدیث مهم درمورد انصاف
👈🏼اگرانصاف نداری منتظر ظهور نیستی!
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#شیعیان_رافضی
🔹بخش دوم
منشأ پیدایش اصطلاح رافضی
درباره تاریخ و منشأ پیدایش این اصطلاح میگویند:
⭕️1. این واژه هنگام قیام زید بن علی بن حسین(ع) شایع شده، و به شیعیانی از کوفه اطلاق میشد که ابتدا با زید بیعت کرده بودند، اما چون او از ابوبکر و عمر به نیکى یادکرده و از آنان تبرّى نجست، عهد و پیمان خویش را شکسته و از یارى او دست کشیدند و بدین جهت «رافضه» نامیده شدند.[6]
برخی از مورّخان و متکلمان اسلامی به این نظریه اشکالاتی وارد کردهاند؛[7] مانند اینکه گفتهاند: مورّخان متقدم و معتبر آنجا که درباره قیام زید بن على و شهادت وى سخن گفتهاند، فقط از اینکه کوفیان او را تنها گذاشته و به بیعت با او وفادار نماندند، یاد کرده و دلیل نقض بیعت را چنین ماجرایی ندانستهاند.[8]
⭕️2. از برخی روایات به دست میآید که در عصر بنیامیه دشمنان اهل بیت(ع) و شیعیانشان، این اصطلاح را براى ابراز عداوت به شیعیان بهکار میبردند.
ابابصیر نقل میکند: به امام صادق(ع) گفتم: مردم ما را «رافضه» مینامند. آنحضرت فرمود: «به خدا سوگند! آنان شما را رافضه ننامیدند، بلکه خداوند شما را به این لقب نامیده است. همانا هفتاد نفر از بهترینهاى بنى اسرائیل به حضرت موسى و برادرش ایمان آوردند، و از این جهت آنان را رافضه نامیدند ... اى ابابصیر! اینان خوبى را واگذاردند و شما شر را واگذاردید، مردم به دستههاى مختلفى پراکنده شدند و به شعبههاى زیادى تقسیم شدند، و شما در شعبه خاندان پیامبرتان درآمدید و بدان راهى که آنان رفتند شما هم بدان راه رفتید، و همان را که خدا براى شما انتخاب فرمود شما برگزیدید و همان را که خدا خواست خواستید، مژده باد بر شما، و باز هم مژده باد بر شما، که به خدا سوگند شمائید مورد رحمت حق که هر کارى از نیکوکارتان پذیرفته گردد، و از بدکارتان گذشت شود».[9]
🔹🔹کلمه رافضى در اسناد حدیثی اهل سنت
با آنکه بسیاری از مخالفان، هماره شیعیان و معتقدان به ولایت و امامت و وصایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را متّهم به رفض نموده، و با این لقب درصدد اهانت و سرزنش آنان برآمدهاند، ولى با تعجب میبینیم بسیاری از محدّثان اهل سنت - از جمله مؤلفان برخی کتب صحیح - با آنکه تعدادى افراد متّهم به «رفض» و یا تمایل به آن میباشند، امّا در عین حال از آنها روایت نقل کردهاند، و این خود دلیل بر آن است که آنان، عادل یا ثقه به شمار آمدهاند؛[10]
پی نوشت
[6]. الحور العین، ص 184
[7]. بحوث فی الملل و النحل، ج 1، ص 122
[8].أعیان الشیعة، ج 1، ص 21
[9]. الإختصاص، ص 104
[10]. شیعه شناسى و پاسخ به شبهات، ج 1
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝