eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
356 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯❤️امام صادق(ع): 🕯💚مقدّرات در شب نوزدهم #تعيين، در شب بيست و يكم #تأييد و در شب بيست و سوم #امضا ميشود 📚كافي ، ج۴، ص ۱۵۹ التماس دعـا ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حالِ مخصوصِ #شب_قدر استـــاد #پنـــاهیان ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سیاه پوش شدن ضریح مطهر حضرت أمیرالمؤمنین إمام المتقين علي بن أبي طالب (عليه السلام) در نجف اشرف ، همزمان با ماه مبارک رمضان 🌙 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
💫 یا غِیَاثَ مَنْ لا غِیَاثَ لَهُ 💫 ❤️ ای فریادرس آن که فریادرسی ندارد 💔 📖 فرازی از قسمت ٢٨ دعای جوشن کبیر ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
✨وَ ما أَمْوالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ بِالَّتي تُقَرِّبُکُمْ عِنْدَنا زُلْفي إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً فَأُولئِکَ لَهُمْ جَزاءُ الضِّعْفِ بِما عَمِلُوا وَ هُمْ فِي الْغُرُفاتِ آمِنُونَ ✨ و هرگز #اموال و #اولاد شما چیزی که شما را به درگاه ما مقرّب گرداند نیست مگر آنکه با #ایمان و #عمل_صالح کسی مقرّب شود که آنان پاداش اعمال صالحشان مضاعف و افزون است و در غرفه های بهشت ابدی (از هر غم و رنج) ایمن و آسوده خاطرند. [سوره سبا آیه 37] ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: 🔹با سه چيز، #خرد_مردان، سنجيده مى شود: 👈دارایی، 👈مقام 👈و حوادث ناگوار ✨ثَلاثٌ يُمتَحَنُ بِها عُقولُ الرِّجالِ، هُنَّ: المالُ، وَالوَلايَةُ، وَالمُصيبَة✨ُ 📚غررالحكم حدیث 4664 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
✳️بخش اول✳️ در ابتدا با طرح دو سوال وارد بحث می شویم : 👈اوّل اينكه: وقتي حضرت ظهور مي‌فرمايند چگونه بر دشمناني كه داراي پيشرفته‌ترين امكانات نظامي و غيره مي‌باشند پيروز مي‌شوند كه ما اين بحث را به نام (ظهور و امكانات پيشرفته) مي‌ناميم.  👈و دوّم اينكه: پس از تشكيل حكومت و از بين رفتن ظالمين چگونه با اين امكانات رفتار مي‌كنند كه ما آن را تحت عنوان (حكومت جهاني حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ و امكانات پيشرفته) از آن ياد مي‌كنيم، و چون آنچه كه از سؤال شما بر مي‌آيد مربوط به جهت دوّم است و ما به‌ آن مي‌پردازيم و با ياري گرفتن از حضرت امام عصر ـ عليه السلام ـ عرض مي‌كنيم كه: وقتي كه حضرت ظهور كردند و با ظالمين جنگيدند و زمين را از وجودِ ناپاك آنان پاك كردند و حكومتي بر مبناي عدل تشكيل دادند ديگر در جهان جنگي وجود ندارد و تجاوز هم از بين خواهد رفت و همه دنيا را صلح و امنيّت فرا مي‌گيرد لذا آن دسته از تجهيزاتي كه مربوط به امور نظامي مي‌باشد. خود به خود از صفحه كنار مي‌رود چرا كه احتياجي به آنها نيست و اسلام دين صلح و آرامش است امّا دسته ديگر از امكانات و پيشرفتها و تجهيزات بشري كه مربوط به امور صنعتي و كشاورزي و بهداشتي و غيره مي‌باشند نه تنها باقي مي‌مانند و بيش از آنها استفاده بهينه مي‌كنند بلكه آنچه كه از روايات بر مي‌آيد آنست كه به بركت وجود حضرتش اين گونه امكانات گسترش هم مي‌يابد و اساساً بايد گفت كه اسلام دين تكامل و پيشرفت در همه زمينه‌هاي مادي و معنوي، دنيوي و اخروي مي‌باشد در مورد تكامل امور دنيوي آيات و روايات فراواني داريم مثل اينكه خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد: (خَلَقَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً)[1] و ما به بعضي از اين پيشرفتها در زمان حضرتش اشاره مي‌كنيم.  📌الف: و رشد علوم مادي و معنوي  علم در اين زمان به بالاترين حدّ پيشرفت مي‌رسد به گونه‌اي كه طبق روايات امام باقر ـ عليه السلام ـ در روزگار آن حضرت زنان در خانه‌هايشان به طريق كتاب خدا و سنت پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ قضاوت مي‌كند[2]، و در روايت ديگري از امام صادق ـ عليه السلام ـ است كه فرمودند: 📖✅دانش 27 حرف است و مجموع آنچه پيامبران آورده‌اند دو حرف است و مردم تا آن روز بيش از آن دو حرف را نمي‌دانند و چون قائم قيام كند 25 حرف باقيمانده را بيرون آورده و در ميان مردم منتشر مي‌سازد و بدين سال مجموعه 27 جزء دانش را نشر مي‌دهد.[3] ✅ نخست بايد توجه داشت كه امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: (علم و دانش بيست و هفت حرف است و همه آن چه پيامبران آورده اند، تنها دو حرف آن است و مردم تاكنون جز با آن دو حرف، با حرفهاي ديگر آشنايي ندارند و هنگامي كه قائم ما قيام كند، بيست و پنج حرف ديگر را بيرون آورده، آن را بين مردم نشر و گسترش مي دهد. وآن دو حرف را نيز ضميمه مي كند و مجموع بيست و هفت حرف را در ميان مردم منتشر مي سازد.)[4]  📌📚پی نوشت ها: پی نوشت : [1] . سوره بقره، آيه 29.  [2] . علامه مجلسي، بحار الانوار، ج 53، ص 352،  [3] . بحار الانوار، ج 52، ص 336.  [4] . بحارالانوار، ج 52، ص 326 .  ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘اگه میکنید و نمیشود 💔اگه این سخنرانی آیت الله را به دقت گوش کنید ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 علی(ع)، شهید نشد!! برمبنای ظـواهر و مستندات #تاریخی و چشم ظاهربین در شب نوزدهم رمضان علی(ع) با شمشیر یکی از مسلمانان قرآن خوان #ضربت خورد و مقدمات شهادت ایشان فراهم گشت. اما علی(ع) پیش از شهادت، شهید شده بود. او سالها قربانی #جهل مردم بود. ابن ملجم تنها کار را تمام کرد. جامعه ای که بین علی(ع) و معاویه فرق نمیگذارد، جامعه ای که براساس #شایعات علی(ع) را بی نماز و کافر میخواند آن جامعه سالها پیش تر از ضربت ابن ملجم، امیرالمومنین اش را به شهادت رسانده است. آن جامعه چنان قدرنشناس بود که علی(ع) به هنگام ضربت خوردن با خوشحالی رستگاری را زمزمه میکند. امان از #جهل_مردم... امان از #شایعه... امان از #خواص_زیرک... همین ها برای قتل علی(ع)کافیست. همین ها برای به گودال کشیدن حسین(ع) بس است. تاریخ مدام تکرار میشود... ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5933495665861592400.mp3
5.93M
#مناجات دلنشین و #نوستالژی با امام زمان ❣ 🎼 بیا مهدی بیا دورت بگردم..... 🎤 #حاج_منصور_ارضی ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در مورد سد طبيعي بين دو دريای شور و شیرین(با خواص متفاوت) ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
#شب_قــدر 💢اگر در #شب_قدر سرنوشت ما نوشته میشود، چه لزومی دارد هر سال شب قدر تکرار شود؟ چرا یکبار برای همیشه نوشته و #ثبت نمیشود⁉️ ✅شب قدر منحصر در شب نزول قرآن و سالی که قرآن در آن نازل شد نیست بلکه با تکرار سال ها، آن شب نیز تکرار می شود. یعنی در هر ماه رمضان شب قدری است که در آن شب امور سال آینده تقدیر می شود. دلیل بر این امر این است که: ✅اولا: نزول قرآن به طور یکپارچه در یکی از شب های قدر چهارده قرن  گذشته ممکن است ولی تعیین حوادث تمامی قرون گذشته و آینده در آن شب بی معنی است. ✅ثانیا: کلمه «یفرق» در آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم» در سوره  دخان به خاطر مضارع بودنش، استمرار را می رساند و نیز کلمه «تنزل» در آیه کریمه «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر» به دلیل مضارع بودنش دلالت بر استمرار دارد. ✅ثالثا: از ظاهر جمله «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» چنین برمی  آید که مادامی که ماه رمضان تکرار می شود آن شب نیز تکرار می شود. پس شب قدر منحصر در یک شب نیست بلکه در هر سال در ماه رمضان تکرار می شود. ✅در این خصوص در تفسیر برهان از شیخ طوسی از ابوذر روایت شده که گفت: به رسول خدا(ص) عرض کردم یا رسول الله(ص) آیا شب قدر شبی است که در عهد انبیا بوده و امر به آنان نازل می شده و چون از دنیا می رفتند نزول امر در آن شب تعطیل می شده است؟ فرمود: «نه بلکه شب قدر تا قیامت هست.» ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
امام زمان (عج): وجود من‌ براى‌ اهل‌ زمین‌ سبب‌ امان‌ و آسایش‌ است‌ ، همچنان‌ که‌ ستارگان‌ سبب‌ امان‌ اهل‌ آسمانند . 📚(بحار الأنوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 380 .) ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
‍ 🌓روایات در مورد و سال ظهور بسیار غیر و در کرویت! از آورده اند که گفت: نزد حضرت باقر عليه السلام بودم که از دو نشانه و علامت که پيش از قيام قائم پديدار مي گردد ياد کرد و فرمود: «دو نشانه است که از زمان آدم تاکنون بي سابقه است و تنها پيش از ظهور قائم عليه السلام پديد مي آيد و آن دو عبارتند از: گرفتن در نيمه ي ماه رمضان و گرفتن ماه ، در آخرماه»[٢] مردي که در آنجا بود، گفت: «سرورم!...! نه! خورشيد در آخر ماه مي گيرد و ماه در وسط آن.! 💫حضرت فرمود: «آنچه تو مي گويي درست است جريان طبيعي اينگونه است، اما اين دو نشانه جوی ظهور مهدی همان است که گفتم و اززمان آدم تا هنگامه ي ظهور بي سابقه است.» [2] . 🔅روايت، بيانگر اين است که آن مرد به حضرت اعتراض کرد که: «خورشيد تنها در آخر ماه مي گيرد و ماه در وسط آن.» ✨که امام عليه السلام در پاسخ او فرمود: «اين قاعده شکسته مي شود تا نشانگر نزدیک شدن هنگامه ي ظهور امام مهدي عليه السلام باشد.» ⚡️3- و نيز آن حضرت فرمود: «ان بين يدي هذا الامر انکساف القمر لخمس تبقي و الشمس لخمس عشرة و ذلک في شهر رمضان و عنده يسقط حساب المنجمين.»  🔅يعني: پيش از ظهور مهدي عليه السلام دو نشانه جوي خواهد بود: يکي گرفتن خورشيد در 15 ماه رمضان و ديگر گرفتن ماه در 25  آن. و آنگاه است که حساب ستاره شناسان به هم مي ريزد. 👈و شايسته يادآوري است که خود وقوع خسوف و کسوف در يک ماه نيز طبيعي بنظر نمي رسد و نگارنده در هيچ کتاب مربوط به کيهان شناسي نديده ام که گرفتن ماه و خورشيد هر دو در يک ماه اتفاق افتد. 👈و لازم بيادآوري است که اين روايات، هر دو حادثه را با ظهور آن حضرت مرتبط مي داند و آنها را از نشانه هاي جوي ظهور اعلان مي کند. دو نشانه ي آشکار در جهان هستي، دو نشانه از نشانه هاي که کسي نمي تواند آنها را بگيرد و خودرا به ، يا غفلت و زند: «لئلا يکون للناس علي الله حجة.» [4] . 📚منابع: [1] اکمال الدين، ج 2، ص 655 و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 251. [2] غيبت نعماني، ص 271، غيبت شيخ طوسي، ص 270، عقدالدرر، ص 65 و 66، سنن دارقطني، ج 2، ص 65  و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 252. [3] غيبت نعماني، ص 272، اکمال الدين، ج 2، ص 655 و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 251. [4] سوره نساء، آيه 65. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔰بخش دوم🔰 اين روايت و روايات هم خانواده اش نمي گويند همه مردم فوري، بيست و هفت حرف علم را ياد مي گيرند بلكه مي گويد حضرت حجت(عج) بقيه حروف علم را در مي آورد و بين مردم گسترش مي دهند.  👈به اين معنا كه آن حضرت بيست و هفت حرف علم را براي يادگيري مردم به عرصة ظهور مي رساند و سفرة علم را در اين حد مي گستراند اما آيا هر كسي بيست و هفت حرف را ياد مي گيرد و به مرتبه بالاي علمي مي رسد؟ اين بستگي به تلاش و كوشش افراد دارد و به يقين تعدادي به مرتبه بالايي كه ذكر شد مي رسند ولي چه بسيارند كه از نظر علمي در آن زمان نيز فقيرند و خاصاني كه به مرتبة بالاي علمي رسيده اند، حلقه هاي علمي و كلاس هاي دانش اندوزي را تشكيل مي دهند و بر دانش ديگران مي افزايند و كساني كه طالب علمند در كلاس آنها شركت مي كنند. از اينرو در روايت آمده است كه امام صادق، ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: (گويا مي بينيم كه شيعيان علي ـ عليه السلام ـ قرآنها را در دست دارند و مردم را آموزش مي دهند.)[5] يا اينكه اصبغ بن نباته مي گويد: ازعلي ـ عليه السلام ـ شيندم كه مي فرمود: «گويا عجم (نژاد غيرعرب) را مي بينم كه چادرهايشان را در مسجد كوفه برافراشته شده است و به مردم قرآن مي آموزند؛ به همان گونه كه فرود آمده است.»[6]  📌بنابراين گرچه حضرت با ظهورشان مكان يادگيري بيست و هفت حرف علم را فراهم مي كند ولي در همان عصر هم چه بسيارند كه به قله علمي مذكور نمي رسند و رسيدن به قلّة علمي نيازمند تلاش آنهاست عيناً همانند مرتبة بالاي تقوايي كه هر كس مي تواند با تلاش و كوشش آنرا به دست آورد ولي در عمل همه مردم چنين توفيقي را ندارند پس همان طور كه رسيدن به قله تقوا نيازمند مجاهدت است رسيدن به درجه بيست و هفتم علم نيز نياز به تلاش و پيگيري دارد.  توجه به اين نكته نيز لازم است كه علم داراي مراتبي است و مرتبة آخر علم از آن خداست و پيامبر عزيز اسلام و امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ نيز مرتبه اي ازعلم را دارا هستند و نه پيامبران قدرت و اين ظرفيت را دارا هستند كه به محدودة علم الهي كه اختصاص به او دارد وارد شوند و بر معلومات خود بيفزايند و نه توده مردم اين شايستگي و ظرفيت را دارند كه علمشان را به درجة علم معصومان ـ عليهم السلام ـ برسانند. بنابراين اگر ما نمي توانيم در حد معصومان ـ عليهم السلام ـ عالم شويم اين از باب راكد بودن علم نيست بلكه از بي ظرفيتي ماست.  بنابراين اگر كمالِ دانش بشرِ (غير معصوم) در بيست و هفت حرف باشد و در زمان ظهور آن امام معصوم همة مردم با جد و جهدشان و با كمك گرفتن از امامانشان اين مرتبه از كمال علمي كه براي او تعيين شده است را به دست آوردند چه اشكال دارد در همان مرتبه كه بالاترين مرتبه كمال است (مثلاً) باقي بمانند و يا چنين دانشي به تكاليف شرعي خويش بپردازند و در بُعدهاي ديگري قدم بردارند و به يقين با چنين دانشي و بينشي زندگي كردن و قرآن خواندن صفاي ديگري دارد و ثواب ديگري را مي طلبد. هر چند از نظر فراگيري دانش بيشتر از آن حد راه بسته باشد و اين به معناي راكد بودن علم نيست بلكه به منزلة به مقصد رسيدن است.  🔰ب: شكوفايي اقتصادي و رفاه اجتماعي  آفريدگار انسان زمين و آسمان و آنچه كه در آنهاست را براي انسان آفريده است و از انسان فقط عبوديت را طلب كرده است كه اگر عبوديت كند علاوه بر جزاي اخروي دنياي او را نيز آباد مي‌كند كه فرمود: (لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ)[7] پی نوشت : [5] . نعماني، غيبة، 360 هـ ق، ص 318 - بحارالانوار، ج 52، ص 364. .  [6] . محمد بن محمد بن النعمان، الارشاد، ص 365.  [7] . اعراف/59 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نگاهی تازه به #استغفار ❓ پاسخ به یک سوال پرتکرار: دیگه خجالت میکشم توبه کنم، ناامید شدم ... ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
‍ ⁉️چرا اهل بیت دقیقا رو مشخص نکردن چه فلسفه ای داشته؟ ♦️پاسخ 👇👇👇 ❗️در این شکی نیست که ائمه (ع) از اینکه کدام شب ،شب قدر است کاملا اطلاع و اگاهی داشته اند چنان که امام باقر فرمود: « شب قدر بر ما مخفی نیست چرا که فرشتگان در آن شب دور ما طواف می کنند» 📚بحار الانوار، ج94، ص13 ❗️اما انان به خاطر ملاحظاتی شب قدر را به طور معین اعلام نفرمودند .در فلسفه آن چنین گفته اند: 👈«این مخفی بودن برای این است که مردم به همه شب های ماه رمضان یا شب های اخر ان اهمیت دهند .همانگونه که: 👈خداوند رضایت خود را در میان انوع طاعات پنهان کرده تا مردم به همه طاعات روی اورند 👈 و غضبش را در میان معاصی پنهان کرده تا از همه بپرهیزند ، 👈دوستانش را در میان مردم مخفی کرده تا همه را احترام کنند 👈 اجابت را در میان دعاها پنهان کرده تا به همه دعا ها روی آورند ، 👈اسم اعظم را در میان اسمایش مخفی ساخته تا همه را بزرگ دارند، 👈وقت مرگ را مخفی ساخته تا در همه حال اماده باشند ، 👈👈شب قدر را نیز پنهان ساخته تا همه شب های ماه رمضان را اهمیت دهند و کوچک نشمرند» 📚تفسیر نمونه، ج٢٧، ص١٩٠ 🔷این بیان در روایات نیز مورد اشاره قرار گرفته است ❗️علامه مجلسی نقل می کند که به امام علی گفته شد که شب قدر کدام شب است؟ ♦️حضرت پاسخ داد: « شب قدر برای شما مخفی قرار داده شده است چرا که اگر شما از آن اگاهی پیدا کنید تنها درآن شب عمل می کنید و از باقی شب ها غافل میشوید» 📚بحار الانوار ج94 ص5 ❗️اگر چه اهل بیت به خاطر همان فلسفه ذکر شده صراحتا از این که شب قدر کدام شب است سخن نگفته اند اما با دقت در اخبارشان بدست می اید که شب قدر کدام شب است ♦️چنان که علامه مجلسی می آورد: «اکثر احادیث معتبر دلالت دارد که شب بیست و سوم ماه رمضان شب قدر است» 📚زاد المعاد ص187 🔷رییس المحدثین ،شیخ صدوق نیز چنین می آورد: « مشایخ ما و بزرگان و علمای شیعه اتفاق دارند که شب قدر ،شب بیست و سوم ماه رمضان است» 📚خصال ج2 ص519 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 داستانی متفاوت از امیرالمؤمنین(ع) 🏴 #شهادت امیرالمؤمنین(ع) تسلیت. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔆 رسول الله (ص) فرمودند: نگاه کردن به #علـی (ع) عبادت است و یاد علـی (ع) عبادت است ، ایمان بنده پذیرفته نمی شود مگر با دوستی علـی (ع) و بیزاری جُستن از دشمنان علـی (ع). 📚 ینابیع المودة ، ص١٢١ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🔆از علائم نزدیکی به ظهور    🌖 بزرگنمایی و 🔰🔰🔰🔰🔰🔰                                                💢امام علی (ع) : هرگاه آن زمان فرا رسد (زمان ظهور) گاهی هلال های ماه بزرگ به چشم می آیند، تا آنجا که ماه شب نو، دو شبه دیده شود. و گاهی پنهان میشود تا جایی که ماه رمضان در آغاز خود افطار (روزه نگیرند) و عید فطر در پایان آن روزه گرفته شود... 📚منابع : 🔻نوائب الدهور و علائم الظهور، ج 2 ، ص 226 و 225 🔻بحارالانوار ج 96 و 93 ، ص 304 🔻علائم آخرالزمان گلپایگانی ص 102 و 306 🔻جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64 🔻فضائل اُشهر الثلاثة ص 91 🔻نوائب الدهور و علائم الظهور ، سید حسن میرجهانی طباطبائی ج1 ص 73 و 138 🔻کنز العمال ، ج 4 ، ص 140 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 💢رسول اکرم (ص): از نشانه های زمان ظهــور، بزرگنمائی هلالـهای ماه است. 📚منابع: 🔻جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64 🔻التشریف بالمنن ص 311 🔻فتن أبی یحیی، حکایت 439 ، ترجمه دکتر پرویز رستگار 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 💢رسول اکرم (ص): از نشانه های نزدیک شدن ظهـورآنست که ماه در شب اوّلش دیده شود. اما گفته شود ماه شب دوّم است. 📚منابع: 🔻جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64 🔻التشریف بالمنن ص 312 🔻فتن أبی یحیی ، حکایت 440 ، ترجمه دکتر پرویز رستگار 🔻نوائب الدهور وعلائم الظهور، ج 1،  ص 138 🔻ملاحم و الفتن ص 131 🔻ترجمه ملاحم و الفتن ، جواد نجفی ص 151 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 💢رسول اکرم (ص): علامت نزدیک ظهور این ست که ..... ماه ها گم و ناقص شود ..... 📚منابع : 🔻نوائب الدهور و علائم الظهور، سید حسن میرجهانی طباطبائی ، ج1 ، ص 245 🔻کنزالعمال ص 22 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #نامه ای از امـام علـی (ع)[خطاب به فرمانداران و کارداران حکومتش] را به زبان امروزی بازنویسی کردن و از مردم میخوان اون رو بخونن و نویسنده‌ رو حدس بزنند! ⬅️ پاسخ مردم...!! ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a