🌺بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم🌺
ِ
🔹حدیث روز🔹
🌸 امام صادق عليه السلام 🌸
💠حُرِمَ الحَريصُ خَصلَتَينِ وَ لَزِمَتهُ خَصلَتانِ: حُرِمَ القَناعَةَ فَافتَقَدَ الرّاحَةَ وَ حُرِمَ الرِّضا فَافتَقَدَ اليَقينَ؛
💠حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در نتيجه آسايش را از دست داده است، از راضى بودن محروم است و در نتيجه يقين را از دست داده است.
📚(بحارالانوار، ج70، ص161)
✅ امروز شنبه
☀️ 13- مرداد -1397
🌙 21 -ذی القعده-1439
✝ 4 - اوت -2018
✅ ذکرروز شنبه -100-مرتبه
✅《یارب العالمین 》
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹استاد #رحیم پور ازغدی: آماده ظهور باشید اینکه می گوییم ظهور #یکدفعه اتفاق می افتد سخن گزافی نیست.
مطمئن باشید هیچ سلاحی در زمان ظهور ارزشمندتر از #پاکی نفس نیست.
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فتنههای دوست داشتنی!
📌خدا در آخرالزمان با مدیران و علمای نالایق، مدعی و خودخواه چه میکند؟!
🔻 #شرحی_بر_دعای_افتتاح
#تصویری
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
عشق عالمیان
. #احادیث
🌷پیامبر اکرم میفرمایند :
🌸 طوری نماز بخوان که انگار اخرین نماز عمرت هست.
🍃 وقتی شروع به نماز میکنی بگو این اخرین نماز من در دنیا است .
🍃و فرض کن بهشت در برابرت و آتش زیر پایت و عزرائیل پشت سرت و پیغمبران در سمت راستت و ملائکه در سمت چپت هستند.
🍃و پروردگار از بالای سرت برحالت آگاه است...👈 پس نگاه کن دربرابر چه کسی ایستاده ای و با چه کسی مناجات میکنی و چه کسی به تو مینگرد...
📚سفینة البحار جلد ۲ صفحه ۳۵
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
💐 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَان(عج) 💐
🌹 تو بيا عزيز زهرا که تو سيد جهاني
🌹 که تو هم بهار مردم که تو هم بهار جاني
🌷 تو بيا که چشم مردم به ره عنايت توست
🌷 که تو هم طبيب دلها که تو نور ديدگاني
🌹 تو بيا که جان فدايت اي ذخيره الهي
🌹 که تو نور روشن حق که تو مشعل زماني
🌷 تو بيا که بسته درها پشت در نشسته دلها
🌷 که تو بابي از خدايي که تو درها بگشايي
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 برخاستن هنگام شنیدن لقب قائم 🌹
🌺 یکی از وظایف عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصر علیه السلام، آن است که چون به یاد او میافتند و یا نام آن حضرت را میشنوند، نسبت به ایشان اظهار ارادت نموده، قیام کنند و از جای خود به پا خیزند.
از امام صادق علیه السلام سؤال شد:
چرا به هنگام شنیدن نام «قائم» باید برخیزیم؟
فرمود: «برای آن حضرت غیبت طولانیای هست و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتی که به دوستانش دارد به هر کس که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبتآمیز میکند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعی در مقابل صاحب عصر خود هنگامی که مولای بزرگوارش به سوی او بنگرد از جای برخیزد. پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند مسألت نماید.»
📕 (منتخب الاثر، ص 640، ح 4.)
علاوه بر حکمت ذکر شده، حکمت اجتماعی و عمل گرایانه آن نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد. آمادگی افراد در هر آن، برای «قیام» و مبارزه و جهاد در راه تحکیم عدالت جهانی و حفظ حقوق انسانها، اهمیتی بسزا دارد. شیعه منتظر بلکه هر مسلمان در عصر غیبت، باید همواره دارای چنین هدفی باشد و در راه تحقّق آن به طرق گوناگون بکوشد و تا آنجا این آمادگی را داشته باشد و ابراز دارد که هرگاه نام پیشوای قیام (قائم) ذکر میشود، به پا خیزد و آمادگی همه جانبه خویش را نشان دهد. همچنین این آمادگی را همیشه به خود و دیگران تلقین و در خود و دیگران تحکیم کند.
📕 (حکیمی، محمد رضا، خورشید مغرب، ص 264 و 263.)
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 پرچمهای سیاه از خراسان 🌹
🌺 در فرهنگ مهدویّت از وجود «پرچمهای سیاه از خراسان» به عنوان نشانه ظهور یاد شده و درباره آن روایاتی چند از معصومین علیهم السلام نقل شده است. مضمون این روایات آن است که پیش از ظهور امام مهدی(عج) در منطقه خراسان (خراسان قدیم، شامل: قسمتهای زیادی از ایران، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان) انقلابی برپا میشود و مردم در حالی که پرچمهای سیاه را به اهتزاز در آوردهاند، به حرکت در میآیند.
📕 (کتاب الغیبة، ص 452.)
پدیدار شدن این نشانه ظاهراً در آستانه ظهور و یا اندکی پیش از آن خواهد بود؛ به گونهای که حضرت مهدی (عج) آنان را به سوی خویش فرا میخواند.
امام باقر (ع) میفرماید: (پرچمهای سیاهی از خراسان بیرون میآید و به جانب کوفه به حرکت در میآیند. پس چون مهدی علیه السلام ظاهر شود، اینان کسی را جهت بیعت نزد آن حضرت میفرستند.» 📕 (کتاب الغیبه ، ص 453)
به غیر از این روایت، احادیث دیگری نیز وجود دارد که نشان میدهد خروج پرچمهای سیاه از خراسان، قیامی است که در آینده و در آستانه ظهور برپا میشود. در حقیقت، برخی از یاران حضرت مهدی(عج) همراه آن پرچمهای سیاه خواهند بود.
📚 (اربلی، کشف الغمة، ج 2، ص 472.)
رسول خدا(ص) فرموده است: «اِذَا رَأیْتُمُ الرّایاتِ السُّودَ قَد اَقْبَلَتْ مِنْ خُراسانَ فَأتُوها وَ لَو حَبْواً عَلَی الثَّلْجِ فَاِنّ فیها خَلیفَةَ المَهْدِیّ.»
📚 (مسند احمد، ج 5، ص 277؛ تحفة الاحوذی، ج 6، ص 451؛ کنزالعمال، ج 11، ص 160؛ کتاب الفتن، ص 188.)
برخی احتمال دادهاند: منظور از خروج پرچمهای سیاه از خراسان، همان قیام ابومسلم خراسانی (در سال 140 ه. ق) علیه حاکمیت هزار ماهه بنی امیه است.
📕 (تاریخ غیبت کبری، ص 458.)
که به از هم گسستن حکومت بنی امیه و روی کارآمدن بنی عباس انجامید!
مستند اینان، روایت زکار از امام صادق علیه السلام و بعضی قراین و مؤیدات تاریخی است. در این روایت، با اشاره به نام و مشخصات ابومسلم خراسانی، از وی به عنوان صاحب پرچمهای سیاه، یاد شده است.
📕 (الغیبة، ص 125.)
این احتمال درست نیست؛ زیرا روایت زکار که مهمترین مستند و دلیل آن به شمار میرود از نظر سند ضعیف و غیرقابل اعتماد است. افزون بر این، تطبیق این نشانه بر شورش ابومسلم خراسانی، در پیش از یک قرن قبل از تولد امام مهدی علیه السلام و نشانه ظهور دانستن آن، بسیار بعید است!
این نکته نیز در خور توجه است که حاکمان بنیعباس، تلاش میکردند، قدرت را از دست بنی امیه بگیرند؛ از این رو «نفس زکیّه» را مهدی معرفی میکردند! و از جانب دیگر میخواستند شورش ابومسلم خراسانی را در راستای قیام مهدی علیه السلام و نشانه ظهور وی قلمداد کنند! بر این اساس، بعید نیست حاکمان بنیعباس، به دلخواه خویش، در این روایات دست برده و آنها را با خود تطبیق کرده باشند.
📕 (چشم به راه مهدی علیه السلام، ص 296.)
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 شباهتهای میان پیامبران الهی و امام زمان(عج) 🌷
🌺 ذکر چند روايت در اين زمينه کافى است، لذا توجه شما را به نمونه هايى از اخبار وروايات معصومين عليهم السلام جلب مى کنيم:
امام زين العابدين (ع) فرموده است: (در قائم ما چند سنت از سنن پيغمبران است: يک سنت از آدم و يک سنت از نوح و يک سنت از ابراهيم، و يک سنت از موسى، و يک سنت از عيسى و يک سنت از ايوب و سنتى از محمد (ص)، اما آن سنتى که از آدم و نوح دارد طول عمر است، از ابراهيم پنهان بودن ولادتش و دورى گزيدن وى از مردم است، از موسى ترس و غيبت از مردم، از عيسى اختلافى که مردم درباره او دارند، از ايوب، فرج بعد از شدت، و از محمد (ص) قيام با شمشير است). (1)
محمد بن مسلم روايت نموده که گفت: خدمت امام باقر (ع) رسيدم تا درباره قائم آل محمد (ص) از آن حضرت پرسشى کنم. پيش از آنکه من سؤالى بنمايم، فرمود: اى محمد بن مسلم، در قائم آل محمد (ص) پنج شباهت از پيغمبران است: شباهت يونس بن متى، يوسف بن يعقوب، موسى، عيسى و محمد صلوات الله عليهم.
شباهتى که به يونس دارد، غيبت اوست که بعد از پيرى به صورت جوانى به سوى قريش بازگشت. شباهت او به به يوسف؛ غيبت و پنهانى او از خواص خود و عموم مردم و برادرانش و اشکالى بود که کار او براى پدرش يعقوب پديد آورده بود، با اينکه مسافت بين او و پدر و کسان و علاقمندانش نزديک بود. شباهتى که به موسى دارد، ترس ممتد او از مردم و غيبت طولانى و مخفى ماجراى ولايتش، و پنهان گشتن پيروان او به واسطه آزار و خوارى که بعد از وى به آنها رسيد؛ تا جايى که خداوند متعال، فرمان را صادر کرد و بر دشمنانش پيروز داشت. شباهت او به عيسى، اختلافى است که مردم درباره او دارند. زيرا جماعتى گفتند: او متولد نشده، وعده اى گفتند: او مرده است، و گروهى نيز گفتند: او را کشتند وبه دار آويختند.
و اما شباهتى که به جد خويش حضرت محمد (ص) دارد، قيام به شمشير و کشتن دشمنان خدا و رسول و جباران و گردنکشان و پيروزى وى به وسيله شمشير و رعبى است که در دلها پديد مى آورد، از جمله علامات قيام او و خروج سفيانى از جانب شام و شخص يمنى از يمن، و صدايى آسمانى در ماه مبارک رمضان، و ندا کننده اى است که او را به نام ونام پدرش صدا مى زند). (2)
📚 (1) کمال الدين وتمام النعمه، شيخ صدوق، ص 322. (2) مهدى موعود، ترجمه و نگارش على دوانى، ص 481.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 علت غیبت امام زمان(عج) 🌹
🌺 پيش از پرداختن به اسباب و علل غيبت امام مهدى (عج)، لازم به ذکر است: از روايات چنين استفاده مى شود که علت و فلسفه واقعى غيبت آن امام بر بشر پوشيده است، و جز خدا و پيشوايان معصوم عليهم السلام کسى نسبت به آن اطلاع کافى و کامل ندارد. چنانکه عبد الله بن فضل هاشمى روايت کرده که از حضرت صادق شنيدم مى فرمود: (صاحب الامر غيبتى دارد که ناچار از آن است، به طورى که اهل باطل در آن ترديد مى کنند.
عرض کردم: يا بن رسول الله! چرا غيبت مى کند؟ فرمود: به علتى که به ما اجازه نداده اند آشکار سازيم. عرض کردم: چه حکمتى در غيبت اوست؟ فرمود: همان حکمتى که در غيبت سفيران وحجتهاى پيش از او بوده است، حکمت غيبت قائم ظاهر نمى شود مگر بعد از آمدن خود او، چنان که حکمت سوراخ کردن کشتى توسط خضر وکشتن آن بچه و تعمير ديوار، براى حضرت موسى (ع) ظاهر نگشت، مگر موقعى که خواستند از هم جدا شوند). (1)
اين روايت و روايات ديگر مثل اين، اشاره دارد که علت واقعى غيبت حضرت را نمى توان گفت و هر سبب و علتى که بيان مى گردد، هر چند مى تواند علت باشد، اما علت حقيقى نيست.
اما بعضى از علل غيبت حضرتش را که مى توان با اسناد به روايات ذکر نمود، بدين ترتيب مى باشند:
1- امتحان و آزمايش: غيبت آن حضرت سبب مى شود تا نفاق پنهان عده اى آشکار شود و ايمان حقيقى محبان و شيعيان واقعى امام (ع) در کوره ولايت امام غايب (عج) از ناخالصى ها و دو رويى ها و سست مايه ها جدا و پاک شود، و در يک کلام مؤمن از منافق معلوم گردد.
جعفر جعفى گويد: به امام باقر (ع) عرض کردم: فرج شما کى خواهد رسيد؟ فرمود: (هيهات، هيهات! فرج، نخواهد رسيد تا شما غربال شويد (و سه بار تکرار کرد) و افراد آلوده بروند و افراد پاک و مخلص باقى بمانند).(2)
و نيز موسى بن جعفر (ع) فرمود: (هنگامى که پنجمين فرزند امام هفتم غايب شد، مواظب دين خويش باشيد، تا مبادا کسى شما را از دين خارج کند! اى پسرک من! براى صاحب الامر به ناچار غيبت خواهد بود، به طورى که عده اى از مؤمنين از عقيده خود بر مى گردند، همانا خدا به وسيله غيبت، بندگانش را (امتحان) مى نمايد). (3)
2- بيعت نکردن با ستمکاران: در روايات متعددى، يکى از علل غيبت امام (ع) عدم بيعت با کسى بيان شده است. حسن بن فضال مى گويد: على بن موسى الرضا (ع) فرمود: گويا شيعيانم را مى بينم که هنگام مرگ سومين فرزندم (امام عسکرى) در جستجوى امام خود همه جا را مى گردند اما او را نمى يابند. عرض کردم: به چه دليل؟ فرمود: زيرا امامشان غايب مى شود، عرض کردم: چرا غايب مى شود؟ فرمود: براى اينکه وقتى با شمشير قيام نمود بيعت کسى در گردنش نباشد. (4)
3- ترس از گزند دشمنان: گفته شد که با تولد مهدى موعود (عج) همه ستمگران و ظالمان به وحشت افتادند، واز آنجا که مرگ و انقراض حکومت ظالمانه و اعمال غير انسانى خود را دردست پرتوان امام (ع) مى دانستند ومى دانند، لذا جان امام مهدى (عج) تهديد مى شود، لذا در روايات يکى ديگر از غلل غيبت، حفظ جان حضرتش از تعرض و گزند دشمنان ذکر شده است؛ چنانکه زراره بن اعين از امام صادق (ع) روايت کند که فرمود: اى زراره! قائم ما ناچار از اين است که غيبت کند. عرض کردم: براى چه؟ فرمود: از جان خود بيم و ترس دارد. پس حضرت با دست به شکم خود اشاره کرد. (5)
البته بديهى است که اين تماس با عدم اراده خداوند به ظهور آن حضرت توأم است، وگرنه او نيز مانند پدران بزرگوارش از کشته شدن در راه خدا ترسى ندارند.
شيخ طوسى (ره) مى نويسد: هيچ علتى مانع از ظهور آن حضرت نيست، جز اينکه مى ترسد کشته شود. زيرا اگر جز اين بود، جايز نبود که پنهان شود، بلکه ظاهر مى گشت و هر گونه ناراحتى و آزارى را متحمل مى شد. زيرا مقام رفيع امامان و همچنين انبياى عظام و بزرگوارى آنها، به واسطه ناملايماتى بود که در راه دين خدا متحمل مى شدند. (6)
📚 (1) کمال الدين و تمام النعمه، شيخ صدوق، ص 482. (2) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 51، ص 113. (3) همان مأخذ. (4) همان ماخذ، ص 152. (5) کمال الدين و تمام النعمه، شيخ صدوق، ص 342. (6) مهدى موعود، ترجمه و نگارش على دوانى، ص 852.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 غروب جمعه دلم بوي يار مي گيرد
🌹 افق افق دل من را غبار مي گيرد
🌷 نه با زيارت ياسين دلم شود آرام
🌷 نه با دعاي سماتم قرار مي گيرد
🌹 نواي ندبه صبحم هنوز ورد لب است
🌹 که نغمه عشراتم به بار مي گيرد
🌷 دل صنوبريم زين هواي مه آلود
🌷 نه از فراق که از انتظار مي گيرد
🌹 قسم به عصر که خسران قرين انسان است
🌹 مگر هر آنکه دانش خود را به کار مي گيرد
🌷 بدان که دلبر ما جان براي ياري خويش
🌷 در اين ديار هزاران هزار مي گيرد
🌹 به گوش منتظران گو که صبح نزديک است
🌹 اگر چه شب ز رفيقان دمار مي گيرد
🌷 جمال يار چو خورشيد عالم افروز است
🌷 حجاب نفس تو را زان نگار مي گيرد
🌹 تمام دلخوشيم يک نگاه کوچک اوست
🌹 ز چيست يار من از من کنار مي گيرد
🌷 اگر که يار نخواهد به جلوه غم ببرد
🌷 دل زهير چو شبهاي تار مي گيرد
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 امام زمان (عج) می فرمایند:
🌺 ای شیعه ما، پس شما هم از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و كارها را به ما واگذاريد؛ زيرا بر ماست كه شما را سيراب از سرچشمه بيرون آوريم همچنانكه ما شما را به سرچشمه برديم. آنچه بر شما پوشيده است، براى اطلاع از آن اصرار نورزيد، و به چپ و راست ميل نكنيد. مقصد خود را با دوستى ما بر اساس راهى كه روشن است به طرف ما قرار دهيد.
📚 الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) / ترجمه و شرح غفارى / ج 4 / 286 / جواب امام مهدى (عج) از نامه شيعيان بحضرتش در امر خلف امام حسن عسكرى (ع) ..... ص : 284بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 53 /ص : 150
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 علت تشبیه امام به خورشید پنهان در ابر 🌷
🌺 پيشتر حديثى را از امام غايب (عج) ذکر کرديم که آن حضرت فرموده بود: (اما چگونگى استفاده از من در غيبت، مانند استفاده از آفتاب است هنگامى که ابرها آن را از ديدگان پنهان سازند).
هر چند که غايب است آن گل ز چمن / هر چند که در ابر نهان باشد هست
از فيض وجود اوست گيتى گلشن / از پرتو آفتاب، عالم، روشن
1- همچنان که مردم انتظار بيرون آمدن خورشيد از پشت ابرهاى تيره را مى کشند تا بيشتر از آن بهره مند گردند، در زمان غيبت نيز شيعيان و محبان حضرت همواره انتظار وجود مبارکش را دارند وهرگز نا اميد نمى شوند. وهمين اميد است که آنان را در تمام مراحل زندگى پيروز مى گرداند و شجاعت و شهامت و اقدامى بى نظير بدانها مى بخشد.
2- هر کس با اين همه آثار و معجزات وروايات و احاديث، باز هم منکر وجود مبارکش شود، مانند کسى است که منکر وجود خورشيد گردد، هنگامى که در پشت ابرها از ديدگان، به ظاهر، پنهان وغايب است، گر چه آثار وجودش به جهانيان مى رسد.
3- مى دانيم خورشيد يک سلسله اشعه مرئى دارد که از ترکيب آنها با هم هفت رنگ معروف پيدا مى شود؛ ويک سلسله اشعه نامرئى، که به نام (اشعه فوق بنفش) و(اشعه مادون قرمز) ناميده شده است. همچنين يک رهبر بزرگ آسمانى خواه پيامبر باشد يا امام علاوه بر تربيت تشريعى که از طريق گفتار ورفتار وتعليم وتربيت عادى صورت مى گيرد، يک نوع تربيت روحانى واز راه نفوذ معنوى دلها وفکرها دارد که مى توان آن را تربيت تکوينى نام گذارد؛ در آنجا الفاظ وکلمات وگفتار وکردار کار نمى کند بلکه تنها جاذبه وکشش درونى است که مؤثر مى افتد. همچنان که در حالات بسيارى از پيشوايان بزرگ الهى مى خوانيم که گاه بعضى از افراد منحرف وآلوده با يک تماس مختصر با آنها به کلى تغيير مسير داده اند. وجود امام در پشت ابرهاى غيبت نيز اين اثر را دارد که از طريق اشعه نيرومند نفوذ شخصيت خود دلهاى آماده را در نزديک ودور تحت تاثير جذبه مخصوص قرار داده وبه تربيت وتامل آنها مى پردازد.
4- همانطور که شعاع خورشيد به ميزان روزنه ها وشبکه هاى خانه وارد آن مى شود وبه قدر ارتفاع موانع خانه ها، در آن مى تابد، همچنين مردم نيز به اندازه موانع حواس ومشاعرشان که عبارت است از شهوات نفسانى وعلايق جسمانى وشبکه هاى دلهاى آنها وهم به قدرى که پرده هاى کثيف را از دلهاى خود به کنار مى زنند، از انوار هدايت وراهنمايى ائمه طاهرين عليهم السلام استفاده مى کنند.
5- هر چند خورشيد در پس ابر براى مدتى پنهان مى گردد، اما نور روشنى بخش خود را از جهانيان دريغ نمى کند وباز هم از پس ابر زمين وآسمان را روشن مى کند؛ امام عليه السلام نيز هر چند که در پس پرده غيبت قرار دارد، اما نور ولايت آن حضرت بر همه عالميان پرتو افکن است، چه اينکه اگر نور آن امام همام نباشد، بنابر روايات معصومين زمين واهل آن از بين مى روند وخلاصه اوست که امان اهل زمين است.
اى که در ظل لواى تو کند گردون جاى
نوبت رايت اسلام برافراشتن است
📕 نهج البلاغه، صبحى صالح، خطبه 150، ص 208
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
شور.ای شاه لو کشف علی(1).mp3
9.46M
🎼ای شاه لوکشف علی...
#شور_طوفانی #حیدری_ام❤️
#کــربـلایــی امیر برومند
#السلام_شــاه_نجف✋
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 امام حسین (ع) 🌹
🌺 اگر از عمر اين جهان تنها يک روز باقي مانده باشد خداوند آن روز را طولاني ميسازد تا مردي از فرزندان من ظهور کند و جهان را همانگونه که از ظلم و جور لبريز گشته است از عدالت پر سازد. اين واقعيت را همين گونه پيامبر خدا صلّي اللّه عليه و آله فرمود.
📕 بحار الانوار/ ج51/ ص133
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
#به_رسم_هر_شب
🌹 ختم دعای فرج امام زمان (عج)
🌹 🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ ، وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ ، وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ ،وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ ، وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ ، اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً ، كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ ، اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ و َآلِهِ الطّاهِرينَ.
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
🌹 دعای سلامتی امام زمان (عج) 🌹
🌷 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌷
🌺 اللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا. 🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
#التماس.دعای.فرج
هدایت شده از عشق عالمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای فرج
🌺 با نوای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 امام زمان(عج) می فرمایند:
🌷 اِنّا غَيْرُ مُهمِلينَ لِمُراعاتِکم، ولا ناسينَ لِذِکْرِکم ، وَ لَو لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللاَّواهُ ، وَ اصطَلَمَکُمُ العداءُ . فَاتَّقُوا اللهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا
🌺 ای شیعه ما، ما در رعايت حال شما كوتاهى نمىكنيم و ياد شما را از خاطر نبردهايم، كه اگر جز اين بود گرفتارىها به شما روى مىآورد و دشمنان، شما را ريشه كن مىكردند. از خدا بترسيد و ما را پشتيبانى كنيد.
📚 تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) / مقدمةج 1 / ص 37/ بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 53 / ص 150
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 یکی از علتهای #کم.شدن.رزق، امتحان کردن #صبر انسان است
و یکی از علتهای #زیاد.شدن.رزق امتحان کردن #شکر انسان است.
حضرت علی (عليه السلام) در این رابطه می فرماید: وقَدَّرَ الأرزاقَ فَكَثَّرَها وقَلَّلَها ، وقَسَّمَها على الضِّيقِ والسَّعَةِ ، فَعَـدَلَ فيها لِيَبتَلِيَ مَن أرادَ ، بِمَيسورِها ومَعسورِها ، ولِيَختَبِرَ بذلكَ الشُّكرَ والصَّبرَ مِن غَنِيِّها وفَقيرِها.
(خداوند) روزى ها را مقدّر فرمود و آن گاه، آنها را به زياد و کم عادلانه تقسيم كرد ، تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى رزق بيازمايد و از اين طريق سپاسگزاری و صبوری توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد.
🌺 پس وقتی کم شد، #وظیفه انسان #صبر است.
و اگر زیاد شد، وظیفه انسان #شکر است.
این، وظیفه انسان است ولی خیلی از ما انسانها وقتی رزقمان کم می شود، شکایت می کنیم و وقتی زیاد شود ناشکری می کنیم.
🌷 با رضای حق رضا ده شاد باش
🌷 غم مخور وز قید غم آزاد باش
📒 نهج البلاغه، خطبه۹۱
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 چرا امام زمان (عج) تاکنون ظهور نکرده؟
🌷 پيروزى هر انقلات وهر فعاليت اجتماعى به يک سلسله شرايط وموقعيتهاى عينى وخارجى بستگى دارد که بدون فراهم شدن آن شرايط نمى تواند به هدفش برسد. اگر چه قسمتى از شرايط وموقعيت هاى انقلاب مهدى (عج) آسمانى وخدايى است وجنبه آسمانى دارد، اما اجراى کلى ماموريت وى، به گرد آمدن شرايط عينى وخارجى وابسته است.
همان گونه که آسمان چشم به راه ماند تا پنج قرن از جاهليت بگذرد، وآنگاه نداى آخرين رسالت آسمانى را از سوى پيامبر اکرم (ص) بشنود؛ اين انتظار، يعنى اجراى برنامه الهى هم مستلزم تحقق موقعيت هاى عينى وخارجى است، يا عواملى است مانند محيط مساعد وفضاى عمومى مناسب ويا بعضى ويژگيهاى جزيى که جنبش دگرگونى بخش از لا به لاى پيچ وخمهاى جزيى، در جستجوى آن است.
سنت تغيير ناپذير خداوند سبحان، بر اين است که اجراى انقلاب اسلامى حضرت مهدى (عج) نيز به موقعيت هاى خارجى وپذيرنده اى که محيط مساعد وفضاى عمومى را براى درک وپذيرش انقلاب آماده مى سازد، وابسته باشد، وبه همين دليل هم بود که اسلام پس از گذشت چندين سده از پايان يافتن کار انبياى پيشين وايجاد خلأ تلخ چند صد ساله، ظاهر شد. خداوند با همه توانايى اش، در هموار ساختن تمامى مشکلات راه رسالت پيامبر، وايجاد محيط مساعد براى ابلاغ اين رسالت، نخواست چنين شيوه اى را به کار گيرد، بلکه با ابتلا وآزمايش، که تکامل بخش انسانند کار کلى انقلاب الهى را به گونه اى طبيعى وبر بنيادها وعوامل اجتماعى صورت داد.
البته اين ويژگى، مانع نيست که گهگاه، در پاره اى از جزئيات دخالت خداوندى، از راههاى غير عادى انجام پذيرد، زيرا جزئيات در ساختن محيط مساعد نقش اساسى ندارد وفقط گاهى براى حرکت در محيط مناسب، لازمند، يارى هاى و توجهات عينى اى که خداوند متعال در لحظات دشوار به رهبران الهى مى فرمايد، از اين گونه است، براى پاسدارى رسالت ابراهيم آتش نمرود را بر او سرد و سلامت مى کند، و دست آن مرد يهودى که با شمشير بر بالاى سر پيامبر ايستاده، از حس مى افتد وتوانايى حرکت و تکان را گم مى کند، يا باد شديدى مى وزد و پرده هاى دشمنان حق را که در روز خندق، مدينه را محاصره کرده اند، از بيخ و بن بر مى اندازد؛ و هراس در دل آنها مى افکند. اما همه ى اينها از يک سلسله امور جزئى وکم در لحظاتى قاطع، فراتر نمى رود، و بايد پيش از اين کمکها، زمينه وفضايى مساعد براى دگرگونى عمومى موجود باشد.
اکنون در پرتو همين مبانى، و همساز با موقعيتهاى عينى وخارجى، موضع گيرى امام مهدى (عج) را، بررسى مى کنيم. مسلما انقلاب امام(ع) نيز، مانند هر دگرگونى اجتماعى ديگر، از جهت اجرا به موقعيت هاى اجتماعى بستگى دارد؛ که بايد همساز با آن موقعيتهاى معين، پيش آيد. زيرا حضرت مهدى (عج) خود را براى اقدامى اجتماعى و در سطحى محدود، آماده نکرده، بلکه رسالتى که از سوى خداوند براى او تعيين شده، دگرگون ساختن همه جانبه گيتى مى باشد، به صورتى که همه افراد بشر از تاريکي هاى ستم و بيداد، به فروغ دادگرى راه يابند.
براى چنين دگرگونى بزرگى، تنها يک رهبر شايسته، کافى نيست، زيرا ويژگيهاى يک رهبر شايسته را پيامبر (ص) در همان روزگار سياه در خويش داشت، بلکه علاوه بر رهبر شايسته، نيازمند يک محيط جهانى مساعد و يک فضاى عمومى مناسب نيز هست تا موقعيت هاى خارجى مطلوب را براى انجام انقلاب جهانى آماده سازد.
از ديدگاه انسانى که بنگريم، بايد (احساس نابودى مداوم) در انسان متمدن ايجاد شود و يک انگيزه اساسى در درونش پديدار گردد و رسالت دادگرانه مهدى (عج) را بپذيرد وتنها با تجربه هاى اجتماعى، مدنى و سياسى گوناگون امکان دارد چنين احساسى در درون انسانها جاى گيرد، زيرا با تجربه مکتبها و... مى تواند بار گرانى از نقاط منفى به دوش خود بيابد ونيازمنديهاى او را به يارى جويى از سرشت پاک و جهان نهان آشکار سازد.
از ديدگاه مادى نيز، شرايط موجود، در زمان ظهور، براى انجام رسالت مهدى (عج)، بر تمامى جهان، بايد آمادگى وتوانايى بيشترى داشته باشند، تا در روزگارى همچون زمان غيبت صغرى؛ زيرا که بخش هاى جهان به يکديگر نزديک شده، ارتباط وپيوند ميان انسانها بهتر انجام مى گيرد. ارتباط وپيوندى که دستگاه رهبرى مرکزى، براى پرورش مردم، بر بنياد رسالت؛ به آن نياز دارد).
📕 بحث حول المهدى، شهيد آيه الله صدر، ص 75
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷