eitaa logo
عشق عالمیان
1.1هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
22.4هزار ویدیو
120 فایل
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/231997676Cdc05ca2c01
مشاهده در ایتا
دانلود
868a9d01ac5bb05189bf7be7f83c196f55b67334.mp3
8.12M
🌷ترتیل قرآن کریم با صدای استاد منشاوی، به مناسبت ماه مبارک رمضان ۱۲ 🍃خواندن این جزء تقدیم به ساحت مقدس حضرت معصومه (س) وحضرت سکینه(س)🍃 🇮🇷 @abasalehal_mahdi
dadc57b28d8f014a39f9df40f372ffe5d2904da3.mp3
4.31M
🎙واعظ: امام خامنه ای مد ظله العالی 🌺 روز حسرت 🌺 🌸 🌸 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
1521867902192h5KlFxr3gQo1Ut62uVDbBGHzavLpdn84.mp3
4.14M
شهدا عمریه دلم میخواد شهید بشم تا پیش فاطمه رو سفید بشم ‌ 👤 سید_رضا_نریمانی اینم یه صوت برای عاشقان شهادت 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌺 تحول انسان در عصر ظهور 🌺 .دوم 🌷 براساس این روایت عقول و افکار مردم در عصر ظهور، شکوفا، متمرکز و اخلاق آنان کامل میشود؛ این یعنی پیوند عقلانیت و معنویت انسان. امام زمان پس از ظهور، با نفوذ در دل و جان و عقل مردم و هدایت های پیامبرگونه خود، آنان را هدایت و راهنمایی میکند. و منظور از دست در این روایت دست رحمت، شفقت و هدایت الهی بر بندگان است. در این صورت معنای این روایت چنین میشود: در زمان ظهور حضرت، با آفت زدایی از عقل و خرد و اندیشه و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی عقول مردم، رحمت و نعمت خداوند بر مردم نازل میشود و همه آنها هدایت می یابند و به کمال می رسند. خداوند در قرآن کریم درباره یکی از حکمتهای نبوت میفرمایند: « وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی كَانَتْ عَلَیْهِمْ » پیامبر زنجیرها و مشقت ها را از آنها (مردم) برمیدارد.(سوره أعراف، آیه 157) در اینجا حضرت مهدی ادامه دهنده راه پیامبران و تکمیل کننده برنامه های آنها بخصوص پیامبر اکرم (ص) است. در واقع در این عصر هم بر بصیرت و دانایی مردم افزوده میشود و هم پاکسازی و تزکیه نفوس آنان در اولویت قرار میگیرد. امام علی(علیه السلام) میفرمایند: خداوند فرستادگان خود را در میان مردم برانگیخت و پیامبران خویش را پیاپی روانه کرد تا از آنان رعایت میثاق فطری الهی را باز طلبند و نعمتهای فراموش شده خدایی را به آنان یادآور سازند و نیروهای پنهان عقل آدمی را آشکار کنند (یثیروا لهم دفائن العقول) و آیات بهنجار آفرینش را به مردمان بنمایانند.(4) و در روایت دیگری نیز آمده است که امام صادق فرموده اند: « و یذهب الزنا و شرب الخمر و یذهب الربا و یقبل الناس علی العبادات و تۆدی الأمانات و یهلک الأشرار و تبقی الأخیار » روابط نامشروع، مشروبات الکلی و رباخواری از بین میرود. مردم به اطاعت و عبادت روی می آورند. امانتها را به خوبی رعایت میکنند. اشرار و اوباش نابود میشوند و افراد صالح باقی میمانند.(5) در اثر انقلاب حضرت مهدی، انقلاب اخلاقی و امنیت اجتماعی در سطح جامعه حاکم میشود. انقلابی عظیم در درون انسانها رخ میدهد که دچار امنیت و آبادانی جامعه میشود. امام علی(علیه السلام) میفرمایند: «در عصر ظهور وقتی قائم ما قیام کند، آسمان قطرات باران رحمت خود را بر زمین نازل میکند و زمین نباتات را می رویاند و کینه و عداوت از دل مردم زائل میشود و چهارپایان و درندگان با همدیگر در صلح آشتی خواهند بود. چنانکه اگر زنی با پای پیاده از عراق به شام برود، درحالیکه قدمهایش را در آن فاصله بر روی گیاهان و سبزه ها خواهد گذاشت و زیور آلات خود را هم همراه داشته باشد، هیچ خطری از جانب درندگان وی را تهدید نخواهد کرد و ترسی برایش نخواهد بود.» (6) بدون تردید او برنامه ای جامع و همه جانبه برای ایجاد امنیت کامل اخلاقی خواهد داشت و در هنگام ظهور اجرا خواهد کرد. إن شاءالله. 📚 4. نهج البلاغه، خطبه 33 5. منتخب الأثر، ص 308 6. بحارالأنوار، ج 10، ص 104 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 ذکر نام اصلی امام زمان(عج) در زمان غیبت 🌹 🌺 در اينکه آن حضرت را با کنيه يا يکى از القاب شريفش مانند: حجت، قائم، مهدى، صاحب الزمان و غيره، ياد کنيم، شک و ترديدى در جواز آن نيست. ليکن در اينکه آيا مى توان به نام اصلى حضرت، يعنى (م.ح.م.د) تصريح کرد يا نه، در بين علماى شيعه اختلاف نظر است. و اما تحقيق سخن در اين باره اين است که ياد نمودن نام شريف معهود آن حضرت بر چند گونه متصور مى شود: 1- ياد کردن آن در کتابها، که در جايز بودنش ترديد نيست، زيرا دلايل منع شامل آن نمى شود، و نيز شيوه علماى صالح و عامل از زمان کلينى تا کنون بر اين بوده که نام آن حضرت را در کتابهاى خود ذکر کرده اند، بدون اينکه کسى بر آنان اعتراض نمايد. 2- ياد کردن نام آن حضرت با اشاره و کنايه، مانند اينکه گفته شود: اسم او، اسم رسول خدا (ص) است، و کنيه اش، کنيه آن حضرت مى باشد. و اين نيز جايز است، به همان دلايلى که در گونه اول گذشت. به اضافه روايات متعددى از طرق شيعه وسنى از پيغمبر اسلام (ص) که در آنها تصريح فرموده است: (مهدى از فرزندان من است. نام او نام من و کنيه اش کنيه من مى باشد). (1) لازم به ذکر است که جايز بودن در اين دو مورد مذکور به غير حال ترس اختصاص دارد، زيرا ترس، از جمله عناوين عارضى است که مايه حرام شدن هر جايزى مى گردد. 3- ياد کردن آن حضرت در دعا و مناجات که ظاهرا در اين مورد نيز جايز است. 4- ياد کردن آن حضرت در مجامع و غيره به طور سرى و به عنوان درد دل، که در اين صورت نيز جايز است، زيرا دلايل منع از اين قسم منصرف است، پس اصل جواز و دلايل جواز بدون معارض باقى مى مانند. ضمن اينکه در روايت نبوى آمده: (اوست کسى که نامش به طور آشکارا پيش از قيامش نبرد مگر کافر به او). (2) 5- ياد کردن اين اسم شريف در مواقع ترس، مانند: محافل و مجالس دشمنان دين که تقيه با آنان واجب است، و در حرمت اين نوع هيچ اختلافى وجود ندارد چنانکه در روايات متعددى بر اين حرمت تصريح شده است. 6- ياد کردن نام آن حضرت در مجالس و مجامعى که ترس و تقيه اى در آنها نباشد. اين مورد است که معرکه آرا و جاى بحث وگفتگو است. بعضى گويند: اخبار گوناگونى در دست است که دلالت بر حرمت اين نوع دارد. از جمله روايات، اين است که امام هادى (ع) فرمود: (جانشين بعد از من پسرم حسن است، پس چگونه خواهيد بود در جانشين پس از جانشين؟ راوى مى گويد: عرض کردم: خداوند مرا فداى شما گرداند، چرا؟ فرمود: زيرا که شما شخص او را نمى بينيد و بردن نامش براى شما روا نيست. گفتم: پس چگونه او را ياد کنيم؟ فرمود: بگوييد حجت آل محمد (ص)). (3) و نيز در توقيع شريف آن حضرت است که: (ملعون است ملعون است کسى که در محفلى از مردم اسم مرا ببرد..). (4) وعده اى گويند: منظور از حرمت نام بردن اسم صريح امام، در مورد تقيه است. زيرا رواياتى داريم که به جهت جايز دانستن ذکر نام آن امام، در مقابل روايات حرمت قرار دارند، و تنها راه جمع بين روايات حرمت و جواز همين است. و دلايل ديگرى هم مى آورند که منطقى مى نمايد. در اين رابطه عالم بزرگ تشيع، على بن عيسى اربلى گويد: فتواى من اين است که منع تلفظ به نام مهدى (عج) از روى تقيه بوده است، ولى اکنون اشکال ندارد. (5) همان گونه که محدث کبير شيخ حر عاملى در وسايل الشيعه اختيار کرده است. پس با آنچه گذشت مى توان گفت: ذکر نام شريف حضرت مهدى (عج) که عبارت از امام محمد فرزند امام حسن عسکرى عليهما السلام مى باشد، در امثال زمان ما که تقيه لازم نيست، جايز است. (6) 📚 (1) کمال الدين و تمام النعمه، صدوق، ص 286. (2) مستدرک الوسائل، ميرزا حسين نورى، ج 2، ص 380. (3) اصول کافى، کلينى، ج 1، ص 328. (4) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 184. (5) کشف الغمه، علامه اربلى، ج 2، ص 520. (6) براى آگاهى بيشتر رجوع شود به کتاب (القواعد الفقهيه) ج 3، ص 124. تأليف آيت الله مکارم شيرازى. 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 خجالت ميكشم آقا بگویم یارتان هستم😞 🌹 که میدانی و میدانم فقط سربارتان هستم😓 🌷 و با این بـی وفایـی ها و این توبه شکستن ها 🌷 حلالم کن که عمری موجب آزارتان هستم 🌹 هزاران جمعه رفت و بودم و اما نبودی تو 🌹 خودم میدانم آقا "من" گره در کارتان هستم 🌷 نشانت در دلم بود و منِ بيچاره همواره 🌷 میان شهر آواره پــی آثارتان هستم... 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌺#اَلْسَّلاٰمُ.عَلَیْکَ.یٰا.مَوْلايَ.يا.اَباٰصالِحَ.اَلْمَهْدی(عج)🌺 🌹 عاقبت با لطف حق، دوران مهدی می‌رسد 🌹 بلبل خوش نغمه از، بستان مهدی می‌رسد 🌹 می دهد این دل گواهی، پیر ما سیدعلی 🌹 پرچم از دست ‌تو، بر دستان‌ مهدی می ‌رسد 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
عشق عالمیان
🌷ترتیل قرآن کریم با صدای استاد منشاوی، به مناسبت ماه مبارک رمضان #هر_روز_یک_جزء #جزء_۱۲ 🍃خواندن این
🌸خواندن این جزء، برای سلامتی وتعجیل فرج امام زمان (عج)،سلامتی نیروی سپاهی ،ارتشی،زمینی،هوایی،لشکری،سربازان گمنام امام زمان (عج)،وسلامتی تمام سربازان کشورمان، شفای مریضان و عاقبت بخیری 🌸 🍃التماس دعا از همه بزرگواران 🍃 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
10.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 بسیار زیباست، پیشنهاد میدم حتما نگاه کنید : 🌺 استاد رائفی پور 🌺 : کار امام زمان (عج) و رسیدن به مهدی موعود (عج) ندیده عاشق شدنه... 🌷یا اباصالح المهدی 🌷 🇮🇷 @abasalehal_mahdi
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست 👇👇👇 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 🍃 الهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ. 💖وبرای سلامتی محبوب💖 💝اللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .💝 .💟. ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود 💟 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
هدایت شده از عشق عالمیان
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 دعای فرج امام زمان (عج) 🌹 🌺 با صدای استاد فرهمند 🌺 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 آیا در قرآن آیه ای بدین مضمون وجود دارد که همه باید انتظار قیامت را داشته باشند; اگر این گونه است، پس انتظار ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چگونه است؟ آیا این مطلب با آیه قرآن منافات دارد؟ 🌺 آیه ای که به این مطلب اشاره می فرماید، آیه نهم دخان است: «فَارْتَقِبْ یَوْمَ تَأْتِی السَّمَآءُ بِدُخَان مُّبِین ; پس منتظر روزی باش که آسمان، دود آشکاری پدید آورد.» این آیه شریف در مقام تهدید کسانی است که در شک به سر می برند; پس این آیه امر به انتظار قیامت نیست، بلکه نوعی تهدید و وعده به عذاب می باشد.» ولی ما در مورد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به انتظار امر شده ایم تا آن جا که بهترین اعمال انتظار فرج معرّفی کرده اند. افزون بر این اگر امر به انتظار قیامت نیز می شد، با هم منافاتی نداشت، چرا که در این صورت، هم انتظار قیامت و هم انتظار فرج حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هر دو مطلوب بودند و یکدیگر را نفی نمی کردند; و اگر مراد این است که ما به «لقاءاللّه» امر شده ایم، و مؤمن انتظار آن را دارد، این مطلب صحیح است و چنان که گذشت با انتظار حکومت مهدوی منافاتی ندارد و انسان می تواند منتظر هر دو باشد و در واقع هر دو از یک مقوله اند. 📕 بر این اساس که یکی از معانی امر، تهدید است / تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج ۱۸، ص ۱۳۶ 🌺🌷🌹 🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷