eitaa logo
عشق عالمیان
1.1هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
22.4هزار ویدیو
120 فایل
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/231997676Cdc05ca2c01
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹پیامبر اکرم (ص): 🍃نشانه کامل بودن ایمان بنده، این است که، در هر کاری، (((ان شاء الله))) بگوید 📚میزان الحکمه، حدیث 9910 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹🍃🍃🍃🍃🍃🍃🌹 👈یادمون نره نمـــاز ستــون دیـــنِ❗️ ❌مبــادا نمازمون رو فدای تفریحمون کنیم و بگیم این دفعـه رو خدا میبخشه هیـچ تفریحی ارزش جدایی از خدا رو نداره 🌹#نماز_اول_وقت 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 اگر در هیچ زمانی جامعه بدون امام نیست بعد از شهادت امام زمان (ع) سرنوشت جامعه چگونه خواهد بود ؟ 🌺 بعد از ظهور و شهادت امام زمان امامان علیهمالسلام و گروهی از مؤمنان و نیز عدهای از منافقان و فاسقان به این جهان باز میگردند که به آن رجعت میگویند. رجعت که از عقاید اختصاصی ما شیعیان و مربوط به قبل از قیامت و زنده کردن مردگان در این دنیا است. آیات قرآن در این زمینه دو قسمند: ۱ـ آیاتی که اصل رجعت در دنیا را ثابت میکنند، مثل آیات ۸۲ إلی ۸۵ سوره نمل که به بازگشت گروهی از بدکاران و نیکوکاران به همین دنیا در آستانه رستاخیز اشاره دارد و میفرماید: « و یوم نحشر مِن کل أُمّةٍ فوجا ممّن یکذّب بـایـتنا فهم یوزعون؛ و [بیاد بیاور] روزی را که ما از هر امتی گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب میکنند محشور میکنیم و آنها را نگه میداریم تا به یکدیگر ملحق شوند.» از تعبیر « مِن کلّ أُمّة فوجا» میفهمیم که مراد قیامت نیست؛ چون در قیامت همه محشور میشوند؛ نه بعضی خاص از مردم .دلیل دیگر، هماهنگی بین آیات قبل و بعد از این آیه است که همه آن آیات مربوط به دنیا است؛ پس معلوم میشود که این آیه نیز مربوط به دنیا است. ۲ـ آیاتی که وقوع رجعت را از امت های پیشین نقل میکند؛ از جمله: الف) آیه ۲۵۹ بقره در مورد عزیر پیامبر؛ ب) آیه ۲۴۳ بقره در مورد جمعیتی که از ترس مرگ از خانه های خود بیرون رفتند که خداوند فرمان مرگ به آنها داد و سپس آنها را زنده کرد؛ ج) و آیات ۵۵ و ۵۶ بقره و آیه ۱۱۰ مائده و ۷۳ بقره و داستان اصحاب کهف در سوره کهف. در برخی روایات نیز حدود ۲۰۰ آیه در مورد رجعت در دنیا وارد شده است.۱ این روایات تأیید بیشتری است برای آیاتی که رجعت در دنیا را اثبات میکند.۲ مسأله رجعت، در ادیان سابق نیز رخ داده است، و همین امر، استبعاد بعضی از منکران رجعت را مردود میسازد، آیات ۵۵ و ۵۶ سوره بقره، احیای عده ای از بنی اسرائیل پس از مرگشان و همچنین آیات ۷۲ و ۷۳ و ۲۴۳ و ۲۵۹ از همین سوره و آیه ۴۹ سوره آل عمران، احیا و زنده شدن مردگان را در دنیا و در ادیان پیشین، بازگو میکند.۳ از بررسی آیات فوق و بخصوص آیه ۸۳ سوره نمل، بخوبی مسأله رجعت غیر معصوم در دنیا اثبات میشود؛ البته آیه ۸۳ سوره نمل فقط بر رجعت انسانهای بدکار و گنه کار دلالت دارد و رجعت بعضی از مؤمنان به واسطه اخبار فراوانی که در این زمینه وارد شده است، به دست می آید که به چند نمونه از روایات رجعت اشاره میشود. شیخ مفید رحمه الله در کتاب اختصاص از امام صادق علیه السلام نقل میکند که فرمود: اولین کسی که به دنیا باز میگردد، حسین بن علی علیهماالسلام است و رجعت عمومی نیست؛ بلکه تنها کسانی که در ایمان و یا در شرک، محض و خالص باشند، باز میگردند.۴ در همان کتاب نقل شده که حضرت امام باقر علیه السلام از ابوبصیر سؤال فرمود: آیا اهل عراق رجعت را انکار میکنند؟ ابوبصیر جواب داد: بله. امام فرمود: آیا قرآن را نخوانده اند که میفرماید: «ویوم نحشر من کلِّ أمّة فوجاً» (نمل، ۸۳)۵ در همان کتاب آمده که حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: اولین کسی که به دنیا رجوع میکند، حسین بن علی علیهماالسلام است، و پس از آن، زمام حکومت را به دست میگیرد... .۶ در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام آمده است: «و اشهد اللّه و ملائکته و انبیائه و رسله انّی بکم مؤمن و با یابکم موقن بشرایع دینی و خواتیم عملی» که فراز «بایاکم موقن»؛ یعنی به بازگشت شما یقین دارم.۷ پس بعد از شهادت امام زمان امامان علیهمالسلام حکومت میکنند و با برچیده شدن بساط ظلم و ستم مردم در آسایش و آرامش زندگی خواهند کرد. 📚 ۱. بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۲۲. ۲. اقتباس از تفسیر نمونه، ج ۱۵، از ص ۵۴۷ الی ۵۶۰. ۳. الهیات، آیت اللّه سبحانی، ج ۴، ص ۲۹۱ - ۲۹۵، مؤسسه امام صادق / تفسیر نمونه، ج ۱۵، ص ۵۴۹. ۴. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۳۹. ۵. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۴۰. ۶. همان، ص ۴۶. ۷. در بحارالانوار، ج ۵۳، ۱۶۲ روایت در زمینه رجعت از کتب گوناگون جمع آوری شده است. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹همسر پادشاهی دیوانه ای را دید ، كه با كودكان بازی می كرد و با انگشت بر زمین خط می كشید. پرسید: چه می كنی؟ گفت: خانه می سازم. پرسید: این خانه را می فروشی؟ گفت: می فروشم. پرسید: قیمت آن چقدر است؟ 🍃دیوانه مبلغی را گفت! 🌹همسر پادشاه فرمان داد كه آن مبلغ را به او بدهند ، 🍃دیوانه پول را گرفت و میان فقیران قسمت كرد. 💫هنگام شب پادشاه در خواب دید كه وارد بهشت شده، به خانه ای رسید، خواست داخل شود اما او را راه ندادند و گفتند: این خانه برای همسر توست...!! روز بعد پادشاه ماجرا را از همسرش پرسید: 🌹همسرش قصه ی آن دیوانه را تعریف كرد! 🌿پادشاه نزد دیوانه رفت و او را دید كه با كودكان بازی می كند و خانه می سازد. گفت: این خانه را می فروشی؟ 🍃دیوانه گفت: می فروشم. 🌿پادشاه پرسید: بهایش چه مقدار است؟ 🍃دیوانه مبلغی را گفت كه در جهان نبود! 🌿پادشاه گفت: به همسرم به قیمت ناچیزی فروخته ای! 🍃دیوانه خندید و گفت: همسرت نادیده خرید و تو دیده میخری... میان این دو، فرق بسیار است...!!! 💫ارزش كارهای خوب به این است كه برای رضای خدا باشد نه برای معامله با خدا 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 آیا ایمان دارم یا نه؟ 🌸 🌷 آیت الله دستغیب (ره) : 🌺 ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﯾﺎ ﻧﻪ؟ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﮔﻢ ﺭﺳﯿﺪ ﻣﺆﻣﻨﻢ ﯾﺎ ﻧﻪ؟ ﺳﺨﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ(علیه السلام) ﻣﺤﮏ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﺍﺯ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﻧﻪ. 🌺 ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: ﻫﺮﮐﺲ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮑﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ، ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺛﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﻘﺎﺏ ﺭﺍ. 📚 اصول کافی،ج ۲،ص ۲۳۲،ح ۶، قلب قرآن،آیت الله دستغیب،ص ۴ 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 امام مهدي(عج)از ديدگاه امام هادي(ع) 🌹 🌷 «حضرت عبدالعظيم عليه السلام مي فرمايد: به خدمت مولي و سرورم حضرت امام هادي عليه السلام رسيدم. چون مرا ديد فرمود: مرحبا به تو، اي ابوالقاسم! تو به راستي دوست ما هستي، گفتم: اي فرزند پيامبر! من مي خواهم دين خود را بر شما عرضه کنم، اگر مورد پذيرش باشد بر آن استوار بمانم، تا هنگامي که خداوند را ملاقات نمايم. فرمود: بازگوي. گفتم: من معتقدم که خداي تبارک و تعالي، خداوند يگانه اي است که همانندي ندارد، از دو حد تعطيل و تشبيه به دور است، نه جسم است و نه صورت، نه جوهر است و نه عرض. بلکه اوست که به اجسام جسميت بخشيده و صورت‌ها را تصوير نموده، اعراض و جواهر را آفريده، پروردگار هر چيزي، صاحب و آفريدگار و پديد آورنده ي هر پديداريست. حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم بنده و فرستاده ي اوست، که به وسيله ي او رسالت خاتمه يافت، ديگر پيامبري بعد از او تا روز قيامت برانگيخته نخواهد شد. آئين او پايان بخش همه ي شريعت‌هاست، ديگر شريعتي پس از آن تا روز قيامت تشريع نخواهد شد. و معتقدم که پيشوا، خليفه و ولي امر بعد از او اميرمومنان، علي بن ابي طالب عليه السلام است، و سپس: امام حسن، و امام حسين، حضرت علي بن الحسين، حضرت محمد بن علي، حضرت جعفر بن محمد، حضرت موسي بن جعفر، حضرت علي بن موسي، حضرت محمد بن علي عليهم السلام سپس شما هستيد، اي سرور و مولاي من.فرمود: و بعد از من پسرم حسن عليه السلام مي باشد ولي بعد از او حال مردم چگونه خواهد بود، در مورد جانشين او!! گفتم: براي چه؟ فرمود:- «لانه لا يري شخصه ولا يحل ذکره باسمه، حتي يخرج فيملأ الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».- «زيرا شخص او ديده نمي شود، و ياد کردن او با اسم شريفش روا نخواهد بود تا هنگامي که ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد نمايد، آن سان که پر از جور و ستم شده باشد».گفتم: اقرار مي کنم و معتقدم که دوست آنان دوست خدا، و دشمن آنها دشمن خدا است. اطاعت آنها اطاعت خدا و معصيت آنها معصيت خداست. و معتقدم که معراج حق است. پرسش در قبر حق است. بهشت و دوزخ حق است. صراط و ميزان حق است. رستاخيز بي ترديد واقع خواهد شد، هيچ شبهه اي در آن نيست. و خداوند اهل قبور را برخواهد انگيخت. و معتقدم که واجبات بعد از «ولايت» عبارت است از: نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منکر.امام هادي عليه السلام فرمود: اي ابوالقاسم! به خدا سوگند، اين همان آئيني است که خداوند آن را براي بندگانش پسنديده است. برآن استوار باش، که خداوند تو را در دنيا و آخرت، روي اين عقيده ي استوار، ثابت و پاي بر جا نمايد». 📚 کمال الدين/ ص380 و اعلام الوري/ ص410 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 قتل نفس زکیه 🌺 🌷 «نفس زکیّه» یعنی، فرد بی‌گناه، پاک، کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد. در داستان حضرت موسی علیه السلام وقتی شخصی برخورد او را می‌بیند در اعتراض به کار وی می‌گوید: «اَقَتَلْتَ نَفْساً زَکیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ.» 📕 (کهف (18)، آیه 74.) (آیا جان پاکی را بی آن که قتلی انجام داده باشد، می‌کشی؟» گویا در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام درگیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب مهدی علیه السلام، فردی پاکباخته و مخلص، در راه امام علیه السلام می‌کوشد و مظلومانه به قتل می‌رسد. این رخداد عظیم، طبق بیان روایات بین رکن و مقام در بهترین مکان‌های زمین اتفاق می‌افتد. 📕 (کمال‌الدین، ج 1، ص 330، ح 16.) فرد یاد شده از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام است که در روایات، گاهی از او به عنوان «نفس زکیّه» و «سید حسنی» یاد شده است. 📕 (کتاب الغیبة، ص 445، ح 440.) قتل نفس زکیّه، از نشانه‌های حتمی و متصل به ظهور است و هر چند در منابع اهل سنّت نامی از آن برده نشده، ولی در منابع شیعه، روایات آن فراوان و بلکه متواتر است. 📚 (الخصال، ج 1، ص 303، ح 82؛ کتاب الغیبة، ص 435، ح 425؛ الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ منتخب الاثر، ص 459.) از این رو، در اصل تحقق چنین حادثه‌ای به عنوان علامت ظهور شکی نیست؛ هر چند اثبات جزئیات آن و نیز زمان و مکان تحقق آن و ویژگی‌های مقتول، مشکل است. برخی احتمال داده‌اند: مراد از نفس زکیّه، محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه است که در زمان امام صادق علیه السلام در منطقه «احجار زیت» در نزدیکی مدینه کشته شد. این احتمال درست نیست، به چند دلیل: 1. لازمه‌اش این است که پیش از تولد حضرت مهدی علیه السلام؛ بلکه پیش از آن که امامان از آن خبر دهند، این نشانه رخ داده باشد. 2. در روایات تصریح شده که «نفس زکیّه»، بین رکن و مقام کشته می‌شود و حال آنکه محمد بن عبداللّه بن حسن در منطقه «احجار زیت» (در نزدیکی مدینه) کشته شده است. 3. همان گونه که در روایات اشاره شده قتل نفس زکیّه از نشانه‌های حتمی و متصل به ظهور است؛ حال آنکه محمد بن عبداللّه، سال‌ها پیش از تولد حضرت مهدی علیه السلام به قتل رسیده است. امام باقر علیه السلام می‌فرماید: «لَیْسَ بَیْنَ قِیامِ قائِمِ آلِ محمد وَ بَیْنَ قَتْلِ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ اِلاّ خَمْسَ عَشَرَةَ لَیلَة.» 📚 (الارشاد، ج 2، ص 374؛ کتاب الغیبة، ص 445، کمال‌الدین، ج 2، ص 649.) (بین ظهور مهدی علیه السلام و کشته شدن نفس زکیّه، بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست.» محمد بن عبداللّه بن حسن، معروف به نفس زکیّه، در زمان امام صادق علیه السلام و در سال 145 ه. ق به قتل رسیده و از آن هنگام تا به حال، بیش از ده قرن می‌گذرد و نمی‌تواند علامت متصل به ظهور باشد. به نظر می‌رسد، اموری چون همنامی وی و پدرش با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و پدر گرامی ایشان، شباهت ظاهری، بودن وی از خاندان شریف و بزرگوار امام حسن مجتبی علیه السلام وجود برخی نشانه‌ها (چون داشتن خالی سیاه بر روی کتف راست)، قیام وی در شرایط سخت و در اوج خشونت بنی امیه و از همه مهم‌تر، شیطنت‌ها و تحریف‌های بنی عباس، سبب گشته بود که مردم به اشتباه بیفتند و گروهی او را مهدی تصور کنند! علاوه بر این، از بعضی قرینه‌ها استفاده می‌شود که خود «نفس زکیّه» و پدرش عبداللّه محض، که شیخ بنی‌هاشم در آن عصر به شمار می‌رفت و نیز برادرش ابراهیم، به ایجاد و تقویت این شبهه در بین مردم دامن می‌زدند و چنین وانمود می‌کردند، گویا مهدی ایشان، همان مهدی موعود است. آنان می‌خواستند از این راه، در رسیدن به قدرت و پیروزی انقلاب خویش و در هم شکستن بنی امیه کمک بگیرند. امام صادق علیه السلام در همان هنگام، آنان را از این کار بازداشت. 📕 (بحارالانوار، ج 47، ص 131.) 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹 #قسمت.دوم 👇👇👇👇
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹 .دوم 3. ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد. 4. دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است. 5. در زمان غیبت هم عنایات و الطاف امام زمان (عج) نسبت به محبّان و شیعیانش زیاد دیده شده؛ باب لقا و حضور بالکلیّه مسدود نیست؛ بلکه اصل رؤیت جسمانی را هم نمی شود انکار کرد! 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹امام مهدي(ع) از ديدگاه امام سجاد(عج)🌹 👇👇👇👇👇
🌹امام مهدي(ع) از ديدگاه امام سجاد(عج)🌹 🌺 «يکي از آقا زادگان امام سجاد (ع) مي گويد: هر وقت پدرم مي خواست در مورد برادرم «محمد» سخني بگويد از او «باقر» تعبير مي کرد، يک روز پرسيدم: پدرجان! چگونه است که برادرم را «باقر» تعبير مي فرماييد؟ پدرم تبسمي کرد و به سجده رفت و سجده اش را طول داد، شنيدم در سجده عرض مي کند: «بار خدايا! تو را سپاس مي گويم چه نعمت‌هايي بر ما اهل بيت ارزاني فرموده اي». اين را چندين بار تکرار کرد و سر از سجده برداشت و فرمود:«يا بني ان الامامة في ولده الي ان يقوم قائمنا (ع) فيملأها قسطا و عدلا».«پسرجان! امامت در نسل اوست تا روزي که قائم ما که درود خدا بر او باد ظاهر شود و زمين را پر از عدل و داد فرمايد».سپس فرمود: او پدر امامان، معدن حلم و بردباري و شکافنده ي علوم است. به خدا سوگند او از همه به پيامبر شبيه تر است. پرسيدم: امام بعد از او چند نفر است؟ فرمود: هفت نفر است که يکي از آنها مهدي آخرالزمان است که دين را در آخر زمان بپا مي دارد». 📕 کفاية الاثر/ ص237 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
شعر مهدوی 👇👇👇👇👇👇
🌹 سالهايي ست که بر درد فراغيم دچار 🌹 چاره ي درد فراق است نظر بر رخ يار 🌺 يارما غايب از انظار پس پرده بود 🌺 اي خوشا آمدن پرده نشين در اظهار 🌹 همه عالم شده مشتاق که او باز آيد 🌹 آيد و فصل خزان همه گردد چو بهار 🌺 همه گويند که او جمعه ميايد جمعه 🌺 جمعه ها دوخته چشمان همه بر ره يار 🌹 سالياني است که تکرار شده جمعه ولي 🌹 مانده برقلب همه حسرت ديدار نگار 🌺 آن نگاري که بود حجت حق روزي زمين 🌺 آخرين حلقه ز زنجير امامان کبار 🌹 يوسف فاطمه(س) و منتقم خون حسين(ع) 🌹 مصلح عالم و از هرچه ستمگر بيزار 🌺 گستراند به جهان عدل خدا را به يقين 🌺 لشگر جمله ضعيفان جهان را سردار 🌹 مهدي بن الحسن و عشق هم منتظران 🌹 با ظهورش بشود صحنه ي دنيا گلزار 🌺 اي خدا قسمت ما کن که به هنگام ظهور 🌺 در رهش تحفه ي جان را بنماييم نثار 💐 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَان(عج) 💐 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
💐 محبت مهدوی 💐 🌸 ️دلتنگی برای امام زمان(عج) 🌸 🌷 آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: هر گاه برای امام زمان(علیه السلام) دلتنگ شدید، با تعشّق (عشق و علاقه) قرآن بخوانید. 🌷 آقا جان! می دانم به همان سادگی و سرعتی که قرآن اذن قرائت می دهد، شما اذن حضور می دهید. 🌷 یا صاحب الزمان! اَدرِکنا. مولا جان! ما را دریابید. می خواهیم از این پس به گونه دیگری قرآن بخوانیم. می خواهیم هر بار در محضر قرآن قرار گرفتیم احساس کنیم در کنار شما نشسته ایم، می خواهیم هم زمان پذیرای قرآن و مفسر قرآن باشیم. "السلام علیک حین تقرء و تبیّن". 🌷 می خواهیم همراه با آداب تلاوت قرآن، آداب حضور در محضر شما را هم رعایت کنیم. و برای تحقق این توفیق، عاجزانه به دعای شما نیازمندیم. و می دانیم شما دعایمان می کنید. 🌷 همانگونه که وقتی عبداله بن زیاد به امام رضا علیه السلام عرض کرد : "آقا! دعایم کنید" و امام رضا (علیه السلام) فرمودند : "فکر می کنی ما دعاگویت نیستیم؟ روز و شب دعایت می کنیم." ❤ ️یابن الزهرا التماس دعا ❤ 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻امام جعفر صادق علیه السلام: ♻️همانا سجده بر قبر و تربت اباعبدالله پرده های موانع هفت گانه را می درد. منظور از پرده های هفت گانه یا آسمان های هفتگانه است که مرا در آن صلوه است به عالم بالا و وصول به درجه قرب حقیقی یا معاصی سبعه است که مانع از قبولی اعمال است و حجاب آنها است و آن هفت معصیت هست که جماعتی کبیره را منحصر در آن دانستند چنانچه در کتب فقه مذکور است ۱-شرک ۲-قتل نفس۳-قذف محصنه تهمت زنا به زن شوهردار ۴- خوردن مال یتیم ۵-زنا ۶-فرار از جنگ ۷-آزار به والدین یعنی اگر کسی توبه حقیقی نماید با سجده بر تربت سیدالشهدا علیه السلام این حجاب هفت گانه را برایش کنار خواهند زد. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴داستان بسیار مهم و اموزنده مقیم لندن بود، تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند ۲۰ سنت اضافه تر می دهد! می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه؟ آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی … گذشت و به مقصد رسیدیم . موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم . پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم . با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم! تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد . من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم … 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🌹 بر مهدی دین مُنجی دنیا صلوات 🌺 بر چهره آن ماه دل آرا صلوات 🌹در دامن نرجس گل زهرا بِشِکفت 🌺 بر این گل و بر نرگس و زهرا صلوات 🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و العجل فرجهم🌹 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 قرآن کریم انسان کامل را چگونه معرفی کرده است و ویژگی های انسان کامل چیست؟ و چگونه می توان به امام به عنوان انسان کامل، تأسّی کرد و او را الگوی خود قرار داد؟ 🌺 قرآن کریم، کتاب هدایت به سوی کمالی مطلق است که باید از آن تبعیت کرد. (اعراف، ۱۵۷) قرآن پربارترین نعمت الهی است که انسان در سایه تعلیم خداوند و دریافت و تلقی قرآن، می تواند به کمال نهایی خویش برسد و مخلوقی است که واجد تمام خصوصیات و دارای تمام کمالات است و این حقیقت عظیم بر قلب مبارک پیامبراکرم(ص)فرود آمده است. انسان کامل نیز، از آن جا که واجد تمام خصوصیات مخلوقات اعم از موجودات مادی و مجرد بوده، بزرگترین «کلمة الله» (موجود بیواسطه) و آیت بزرگ حق و مظهر خداوند متعال است، عِدل و همراه قرآن کریم می باشد. انسان کامل، آیت تکوینی و قرآن کریم، آیت تشریعی و بلکه هر دو آیت الهی در تکوین و تشریعند; مانند: پیامبراکرم(ص)و سایر امامان معصوم(ع) که همگی آیت تکوین و تشریع و نور واحدند. برهان عقلی می گوید: همه مخلوقات در یک رتبه وجودی نیستند; بلکه برخی برتر از دیگران هستند; بنابراین، بعضی از آفریدگان از مخلوق های دیگر به خالق خود نزدیکتر بوده، نزدیک ترین آن ها به اصطلاح صادر اول می باشد و از نور و هستی شدیدتری برخوردار است. پیامبر و اهل بیت آن حضرت(ع) صادر نخستین و قرآن کریم هم «کلمة الله» (موجودی بیواسطه) است.۱ انسان کامل عقل خود را زنده کرده و نفس خود را میرانده و غلظت روحش را به لطف تبدیل کرده و روحش رقیق شده است و انسانی است که تهذیب و تزکیه می کند و مرحله به مرحله به سوی کمال پیش می رود.۲ در روایات نیز آمده که اولین مخلوق خدا، انسان کامل است که بر وجود گرامی رسول اکرم و اهل بیت او منطبق است. پیامبراکرم(ص)فرمود: «اول ما خلق الله نوری; اولین چیزی که خداوند خلق کرد، نور من بود».۳ قرآن کریم از انسان های کامل با عناوین مختلفی همچون: «متقین»۴، «مؤمنان حقیقی»۵، «عبادالرحمن»۶; «مقربون»۷; «مخلَصین»۸و...، یاد کرده، و نشانه ها و اوصاف آنان را در آیات مختلفی بیان نموده است از آن جمله: ۱ ـ «کسی که به خدا، روز رستاخیز، فرشتگان، کتاب (آسمانی) و پیامبران، ایمان آورده; و مال (خود) را، با همه علاقه ای که به آن دارد به خویشاوندان، یتیمان، مسکینان، واماندگان در راه، سائلان و بردگان، انفاق می کند، نماز را برپا می دارند و زکات را می پردازند، و (همچنین) کسانی که به عهد خود به هنگامی که عهد بستند وفا می کنند، و در برابر محرومیت ها و بیماری ها و در میدان جنگ، استقامت به خرج می دهند...» (بقره،۱۷۷). ۲ ـ «کسانی که با آرامش و بی تکبّر بر زمین راه می روند، و هنگامی که جاهلان آن ها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آن ها سلام می گویند (و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند); کسانی که شبانگاه برای پرروردگارشان سجده و قیام می کنند;... و کسانی که هر گاه انفاق کنند، نه اسراف می نمایند و نه سختگیری، بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالی دارند... و کسانی که شهادت به باطل نمی دهند (و در مجالس باطل شرکت نمی کنند); و هنگامی که با لغو و بیهودگی برخورد کنند، بزرگوارانه از آن می گذرند. و کسانی که هرگاه آیات پروردگارشان به آنان گوشزد شود، کر و کور روی آن نمی افتند و...(فرقان،۶۳ ـ ۷۶) پیامبران و امامان(ع) نمونه هایی از انسان کاملند، که به طور کامل متصف به اوصاف مذکور می باشند، و بهترین الگو برای انسان های طالب کمالند، بنابراین برای این که متوجه شویم درجه کمال مان چه قدر است، خود را باید با آنان بسنجیم، ببینیم چه مقدار عقاید، اخلاق، رفتار، و گفتارمان به آنان نزدیک است، هر مقدار در اوصاف و عمل به آنان نزدیک تر باشیم به همان مقدار کامل خواهیم بود. 📚 ۱. تفسیر موضوعی قرآن در قرآن، آیه اللّه جوادی آملی، ج ۱، ص ۲۳ ـ ۴۰.۲. نهج البلاغه، خطبه ۱۷۷ / انسان کامل، شهید مطهری، ص ۱۷۷.۳. بحارالانوار، علامه مجلسی رحمه الله، ج ۱، ص ۹۸.۴. بقره، ۲ ـ ۵.۵. انفال، ۱ ـ ۴.۶. فرقان، ۶۳ ـ ۷۶.۷. واقعه،۱۱.۸. حجر،۴۰. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا