eitaa logo
عشق عالمیان
1.1هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
22.4هزار ویدیو
120 فایل
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/231997676Cdc05ca2c01
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَان(عج) 💐 🌹 مى شود فرصت ديدار مهيّا حتماً 🌹 بد به دل راه مده مى رسد آقا حتماً 🌷 اى كه دنبال دواى غم هجران هستى 🌷 مى شود درد نهان تو مداوا حتماً 🌹 اگر امروز نشد بوسه به دستش بزنيم 🌹 وعده ى ما همه افتاده به فردا حتماً 🌷 ثمر گريه ى ما خنده ى روز فرج است 🌷 آن زمان مى شكفد خنده به لب ها حتماً 🌹 دورى غيبت طولانى و تأخير ظهور 🌹 امتحانى است براى همه ى ما حتماً 🌷 كار ما منتظران چيست؟ اميد و تقوا 🌷 غم نخور مى شود آخر گره ها وا حتماً 🌹 هركه در زمره ى ما منتظران مى باشد 🌹 مى كند تا به ابد پشت به دنيا حتماً 🌷 انبياء منتظر آمدنش مى باشند 🌷 مى رسد پشت سرش حضرت عيسى حتماً 🌹 كاش باشيم و ببينيم كه روز رجعت 🌹 مى سپارد عَلَم خويش به سقّا حتماً 🌷 زره شير خدا بر تن و شمشير به دست 🌷 مى رسد منتقم حضرت زهرا حتماً 🌹 انتقام دَرِ آتش زده را مى گيرد 🌹 و به آتش بكشد آن دو نفر را حتماً 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 با توجّه به آیه ۳۳ سوره نور که خداوند درباره اهمیت ازدواج فرموده است، آیا ازدواج از نظر قرآن امری واجب است؟ اگر نیست پس چرا پیامبر(ص) درباره آن فرموده: نیمی از دین مؤمن است و یا فرموده: ازدواج سنت من است، هر کس از آن پیروی نکند از من نیست، آیا ازدواج در صورتی که مرد مؤمن و با شرایط قرآنی پیدا نشد باز هم واجب است؟ 🌷 در قرآن کریم، درباره ازدواج، آیات متعددی وارد شده است؛ آیه ۳۲ سوره نور که میفرماید: «وَ أَنکِحُواْ الْأَیَامَی مِنکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَ إِمَآئِکُمْ إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ». و نیز در آیات ۳، ۴، ۲۲، ۲۳، ۲۴ سوره نساء و... درباره ازدواج سخن گفته شده است. ازدواج از نظر اسلام، تنها ارضا نمودن شهوت جنسی نیست؛ بلکه یک حکم فطری و هماهنگ با قانون آفرینش است و وسیله ای برای تربیت فرزندان صالح و حفظ نسل بشر است و همانگونه که در آیه شریفه «وَ مِنْ ءَایَـتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا...» (روم، ۲۱) بیان فرموده است، هدف از آن، رسیدن به سکون و آرامش جسمی، روحی، فردی، اجتماعی و مودت و رحمتی است که خداوند متعال در بین زن و شوهر و خانواده قرار داده است. انسان با ازدواج، از عدم تعادل روحی خارج میشود و از زندگی فردی، به مرحله زندگی جمعی گام گذارده، شخصیت تازه ای می یابد و احساس مسؤولیت بیشتری میکند و... . در روایتی از پیامبر اکرم (ص) میخوانیم: «شرار کم عزّابکم؛ بدترین شما مجردانند».۱ هر چند ازدواج امر مستحبی است، ولی در مواردی به تناسب شرایط خاصی که برای بعضی از افراد پیش می آید، انجام این کار واجب میشود و در بعضی دیگر، حرام و ممنوع میباشد. تا انسان ازدواج نکند، دینش در خطر است؛ زیرا غرائز جنسی و فشارهای روحی و احساس تنهایی و بیهودگی و نداشتن پناهگاه و عدم احساس مسؤولیت اجتماعی و دیگر زیانهای مجرد بودن، به ریشه و اساس ایمان انسان لطمه میزند و آن را متزلزل میکند، امّا در اثر ازدواج و تشکیل کانون خانواده و قرار گرفتن در کنار همسری شایسته و محبوب و همدم و دلسوز، انسان تقرب بیشتری به خداوند پیدا میکند و لطف خداوند بیشتر شامل حالش میشود و ایمانش تقویت و کامل میگردد. هر جوان مجردی باید در انتخاب همسر، معیارهای صحیح را رعایت نماید تا به نتایج درخشان آن نیز دست یابد. یاد آوری این نکته ضروری است اگر کسی همسری بخواهد که از هر جهت بی عیب باشد و کاملاً مطابق میل و علاقه او قرار گیرد، باید اول به خودش نظر کند که آیا از هر جهت بی عیب است و هیچ نقطه ضعفی ندارد؟! مسلّماً هیچ کس نمیتواند چنین ادعایی کند، پس باید بداند که هر کس را میخواهد به همسری برگزیند، او هم کامل و بی عیب و از هر جهت مطلوب نیست بنابراین نباید خیلی «ایده آل» فکر کرد. هیچ کس به «ایده آل کاملش» نخواهد رسید. ولی به هر حال باید کفویت مراعات شده و تا کفو مناسب پیدا نشود از ازدواج با غیر هم کفو خودداری شود.۲ 📚 ۱. میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج ۲، ص ۱۱۸۰ / تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱۴، ص ۴۶۳ ـ ۴۶۵، ج ۱۶، ص ۳۹۱ ـ ۳۹۳ / نظام حقوق زن در اسلام، شهید مطهری رحمه الله، ص ۲۱ ـ ۵۲ ۲. تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱۴، ص ۴۶۳ / جوانان و انتخاب همسر، علی اکبر مظاهری، ص۱۶ 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 خداوند متعال در کجای قرآن کریم فرموده است که ازدواج، سبب فراوانی روزی می شود؟ 🌺 در قرآن کریم، درباره ازدواج، آیات متعددی آمده است، مانند آیه ۳۲ نور که می فرماید: «واَنکِحوا الاَیـامی مِنکُم والصّالِحینَ مِن عِبادِکُم واِمائکُم اِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللّهُ مِن فَضلِهِ واللّهُ واسِعٌ عَلیم ; مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید، هم چنین غلامان و کنیزان صالح و درست کارتان را; اگر فقیر و تنگ دست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز می سازد; خداوند گشایش دهنده و آگاه است.» و آیات ۳، ۴، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ سوره نساء و ... نیز درباره ازدواج، سخن گفته است. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 چه توصیه های قرآنی و اسلامی درباره ازدواج ، مهریه و زندگی بعد از ازدواج وجود دارد ؟ 🌺 در قرآن توصیه های فراوانی در زمنیه های مذکور شده است که جهت اختصار به برخی از آنها اشاره میکنیم: الف؛ ازدواج از نظر اسلام، تنها ارضا نمودن شهوت جنسی نیست؛ بلکه یک حکم فطری و هماهنگ با قانون آفرینش است و وسیله ای برای تربیت فرزندان صالح و حفظ نسل بشر است و همانگونه که در آیه شریفه «وَ مِنْ ءَایَـاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا...» (روم، ۲۱) بیان فرموده است، هدف از آن، رسیدن به سکون و آرامش جسمی، روحی، فردی، اجتماعی و مودت و رحمتی است که خداوند متعال در بین زن و شوهر و خانواده قرار داده است.۱ ب؛ درباره انتخاب همسر تأکید فراوان شده که باید با کمال دقت (نه در حد وسوسه و بلند پروازی) صورت گیرد؛ چنان که در روایات داریم که هر گاه کسی برای خواستگاری آمد که از دین و منش او راضی بودید با او ازدواج کنید، برخی از ویژگیهای همسر شایسته از نظر قرآن عبارت است از: اسلام، ایمان، اهل عبادت، پاک بودن (نور، ۲۶)، آلوده نبودن به گناهان و سوء پیشینه (نور، ۳) و... ج؛ اسلام، مهر را به عنوان یک حق مسلم به زن اختصاص داده است، و در آیات قرآن، مردان را به رعایت کامل این حق توصیه کرده است؛ «وَءَاتُواْ النِّسَآءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِن طِبْنَ لَکُمْ عَن شَیْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَکُلُوهُ هَنِیـئا مَّرِیـئا؛ (نساء، ۴) و مهر زنان را (به طور کامل) به عنوان یک بدهی (یا یک عطیه) به آنان بپردازید، و اگر آنان با رضایت خاطر چیزی از آن را به شما ببخشند آن را حلال و گوارا مصرف کنید». در اسلام برای مهر مقدار معینی تعیین نشده است و بسته به توافق دو همسر است؛ اگر چه در روایات فراوانی تأکید شده که مهر را سنگین قرار ندهند؛ ولی این یک حکم الزامی نیست؛ بلکه مستحب است.۲ چنانکه پیامبر گرامی اسلام مهر همسران و دختران خود را پانصد درهم قرار داده است و توصیه شده است که بهتر است مهریه همین اندازه (مهر السنه) یا در حد معقولی باشد که طرف مقابل را به رنج و زحمت نیندازد.۳ د؛ زن و شوهر باید خانه را همچون جایگاهی بدانند که در آن خوی های اصیل انسانی از محبت، رأفت، تعاون، ایثار و دیگر صفات انسانی نمو پیدا میکند و انسان در آن به آرامش برسد؛ «وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُم مِّن بُیُوتِکُمْ سَکَنًا» (نحل، ۸۰) ه؛ آراسته نمودن زن و شوهر خود را به دیگری که این باعث جلب محبت بیشتر میگردد و در روایات هم به آن تأکید شده است، قرآن نیز به تحصیل زیبایی اشاره کرده است؛ [ای پیامبر!] بگو: «زیورهایی را که خدا برای بندگانش پدید آورده و [نیز] روزیهای پاکیزه را چه کسی حرام گردانیده؟»... و؛ زن و شوهر باید حسن معاشرت داشته باشند، اساس رفتار و زندگی نیکو، شناخت مقام و منزلت و حقوق است؛ مرد باید بداند حقوق زن چیست و چه وظایفی را در قبال او دارد و زن نیز باید بداند حقوق مرد چیست و مقام و منزلت او کدام است؛ «و مانند همان [وظایفی] که بر عهده زنان است، به طور شایسته، به نفع آنان [بر عهده مردان] است.» (بقره، ۲۲۸)۴ ی؛ دو همسر یکدیگر را از انحرافها حفظ میکنند، عیوب هم را میپوشانند وسیله راحت و آرامش یکدیگرند، و هر یک زینت دیگری محسوب میشود. «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» (بقره، ۱۸۷) ۱. نظام حقوق زن در اسلام، شهید مطهری، ص ۲۱ـ۵۲ ۲. تفسیر نمونه، آیة اللّه مکارم شیرازی و همکاران، ج ۳، ص ۲۶۳ ۳. التفسیر المنیر، وهبة الزحیلی، ج ۲۱ـ۲۲، ص ۶۴/ خانواده در قرآن، دکتر احمد بهشتی، ص ۵۳ ۴. قرآن و مقام زن، سید علی کمالی، ص ۸۱ـ۱۳۰ / خانواده در قرآن، دکتر احمد بهشتی، ص ۵۳ / تفاسیر، ذیل آیات. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 قرآن در مورد ازدواج و طریقه انتخاب همسر و ویژگی های یک همسر خوب چه فرموده است ؟ 🌺 در قرآن کریم، درباره ازدواج، آیات متعددی وارد شده است؛ آیه ۳۲ سوره نور که میفرماید: «وَ أَنکِحُواْ الْأَیَامَی مِنکُمْ وَ الصَّـالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَ إِمَآئِکُمْ إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ». و نیز در آیات ۳، ۴، ۲۲، ۲۳، ۲۴ سوره نساء و... درباره ازدواج سخن گفته شده است. ازدواج از نظر اسلام، تنها ارضا نمودن شهودت جنسی نیست؛ بلکه یک حکم فطری و هماهنگ با قانون آفرینش است و وسیله ای برای تربیت فرزندان صالح و حفظ نسل بشر است و همانگونه که در آیه شریفه «وَ مِنْ ءَایَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا...» (روم، ۲۱) بیان فرموده است، هدف از آن، رسیدن به سکون و آرامش جسمی، روحی، فردی، اجتماعی و مودت و رحمتی است که خداوند متعال در بین زن و شوهر و خانواده قرار داده است. انسان با ازدواج، از عدم تعادل روحی خارج میشود و از زندگی فردی، به مرحله زندگی جمعی گام گذارده، شخصیت تازه ای می یابد و احساس مسؤولیت بیشتری میکند و... . در روایتی از پیامبراکرم (ص) میخوانیم: «شرار کم عزّابکم؛ بدترین شما مجردانند».۱ قرآن مجید، در سوره تحریم، آیه ۵، برخی از اوصاف همسران (زنان) شایسته را معرفی میکند که میتواند الگوی مناسبی برای همه مسلمانان (اعم از مرد و زن)، هنگام انتخاب همسر باشد؛ از جمله: الف) اسلام: باید مسلمان باشد؛ ب) ایمان: اعتقادی که در اعماق قلب انسان نفوذ کند؛ ج) داشتن حالت «قنوت»: تواضع داشته باشد؛ د) توبه کار باشد: اگر کار خلافی از او سر زد، بر اشتباه خود اصرار نورزد و عذرخواهی کند؛ ه) اهل عبادت باشد: عبادتی که روح و جان او را بسازد و پاکیزه کند؛ و) اطاعت از فرمان خدا و پرهیز از هرگونه گناه. ز) پاک بودن؛ خداوند در سوره نور آیه ۲۶ میفرماید: «الطیبّات للطیّبین و الطیبون للطیّبات...؛ زنان پاک از آنِ مردان پاک، و مردان پاک از آنِ زنان پاکند...» ح) حفظ حقوق الهی و حقوق خانواده؛ خداوند متعال میفرماید: «فالصالحات قانتات حافظات للغیب بما حفظ اللّه...؛(نساء، ۳۴) و زنان صالح، زنانی هستند که متواضعند و در غیاب] همسر خود،] اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقی که خدا برای آنان قرار داده، حفظ میکنند.» ط) آلوده نبودن به گناهان و سوء پیشینه؛ خداوند میفرماید: «الزانی لاینکح الاّ زانیة أو مشرکة و الزانیة لاینکحها إلاّ زان أو مشرک و حرّم ذلک علی المؤمنین؛(نور، ۳) مرد زناکار جز با زن زناکار یا مشرک ازدواج نمیکند؛ و زن زناکار را، جز مرد زناکار یا مشرک، به ازدواج خود درنمی آورد؛ و این کار بر مؤمنان حرام شده است.» ی) داشتن اخلاق نیکو تا بتواند خانواده را به محل آرامش، مهربانی و محبت تبدیل کند؛ خداوند میفرماید: «و من ءایاته أن خلق لکم من أنفسکم أزواجاً لتسکنوا إلیها و جعل بینکم مودّة و رحمة إنّ فی ذلک لأیات لقوم یتفکّرون؛(روم، ۲۱) و از نشانه های او [خداوند ]اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و بین شما مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکر میکنند» ک) علاوه بر آنچه گذشت همسر خصوصیات دیگری هم باید داشته باشد که این پاسخنامه گنجایش ذکر تمام آنها را ندارد برای آگاهی بیشتر به کتابهای بهشت خانواده، اخلاق در خانه و... مراجعه کنید. 📚 ۱. میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج ۲، ص ۱۱۸۰ / تفسیر نمونه، آیه اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱۴، ص ۴۶۳ ـ ۴۶۵، ج ۱۶، ص ۳۹۱ ـ ۳۹۳/ نظام حقوق زن در اسلام، شهید مطهری رحمه الله، ص ۲۱ ـ ۵۲ 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 چرا خداوند به مردان می فرماید: اگر به گناه دچار می شوند زود ازدواج کنید، امّا به زنان توجّهی نمی کند؟ در حالی که زنان هم دچار لغزش می شوند و به ازدواج نیاز پیدا می کنند؟ 🌺 ازدواج یکی از نیازهای طبیعی زن و مرد است. همان گونه که خانواده و جامعه باید برای ازدواج پسران مجرد تلاش کنند، باید برای ازدواج زنان مجرد هم کوشش نمایند. قرآن کریم در این باره می فرماید: « وَأَنکِحُوا الأَیَامَی مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ;(نور،۳۲) و مجرّدهایتان را شایستگان از بندگان و کنیزان خود را به زناشویی دهید. اگر تنگدست باشند، خداوند آنان را از بخشش خویش بی نیاز می گرداند و خدا فراخی بخش و داناست...» کلمه «ایامی» در آیه شریف جمع «اَیَّم» است به معنای زنی که شوهر ندارد و مردی که زن ندارد.۱ بنابراین، خداوند تنها به مردان توجه نکرده، بلکه به خانواده و جامعه دستور می دهد که زنان بی شوهر و مردان بی زن را به ازدواج درآورید و زمینه و وسایل تشکیل خانواده آن ها را فراهم سازید. ممکن است براثر عوامل خانوادگی یا اجتماعی کسانی از مردان یا زنان که در سن ازدواج هستند و به تشکیل خانواده نیاز دارند، نتوانند تشکیل خانواده دهند، خداوند درباره ایشان می فرماید: وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لاَ یَجِدُونَ نِکَاحاً حَتَّی یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ...;(نور،۳۳) و آنان که وسیله زناشویی نیابند باید خویشتن داری و پاکدامنی پیش گیرند تا خداوند از بخشش خود بی نیازشان گرداند...» پس این گونه نیست که خداوند به زنان توجه نداشته باشد.۲ ، توجه داشته باشید که یکی از معضلات پیش آمده در جامعه ما، افزایش سن ازدواج در دختران و پسران است. اکنون میانگین سن ازدواج دختران ۲۵ سال است. مشکل ازدواج دامن بسیاری از دختران و پسران را گرفته است. ریشه این معضل عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که باید متولیان امور اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی برای رفع آن تلاش و کوشش کنند. با این حال، هیچ گاه نا امید نباشید، ما از مصالح جهان و مصلحت خودمان بی خبریم. گاهی ما چیزی را از نگاه خودمان به صلاح مان می بینیم، در حالی که در واقع به خیر و نفع ما نیست و خداوندی که از مادر به ما مهربان تر است، مصلحت و خیر ما را در نظر می گیرد و چیزی را که ما به مصلحت و نفع خود می پنداریم و برای دست یابی به آن تلاش می کنیم، به ما نمی دهد. قرآن کریم می فرماید: «...وَعَسَی أَن تَکْرَهُوا شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَی أَن تُحِبُّوا شَیْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ;(بقره،۲۱۶)... و چه بسیار شود که چیزی را شما ناگوار شمارید، ولی به حقیقت خیر و صلاح در آن است و چه بسیار شود که چیزی را دوست دارید و در واقع شر و فساد شما در آن است و خداوند می داند و شما نمی دانید.» 📚 ۱. معجم مقاییس اللغة،ابن فارس، ماده «ایم». ۲. المیزان، علامه طباطبایی، ج ۱۵، ص ۱۱۳ 🌷 امیدواریم آن چه به صلاح و نفع دنیا و آخرت ما است، خداوند به ما عطا نماید و برای رسیدن به همسری صالح و تشکیل خانواده ای سالم برای شما بزرگواران دعاگو هستیم، ان شاءالله عاقبت بخیر باشید 💐😊 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام روز همگی بخیر و نیکی جهت ارائه پیشنهادات و انتقاداتتون @mohammadjavad33 در خدمت شما هستم.
🌹 آیا خصوصیات دوران امام زمان(عج)، در قرآن یا روایات آمده است؟ لطفاً توضیح دهید. 🌺 از قرآن مجید، و نیز روایات معصومین(ع) خصوصیات فراوانی برای عصر ظهور استفاده می شود که در این جا به بعضی از آن ها اشاره می شود: الف ـ غلبه اسلام بر همه ادیان: از جمله ویژگی های عصر ظهور امام زمان(عج) غلبه اسلام بر سایر ادیان و مذاهب است، و این وعده ای است که قرآن مجید، به صراحت به مسلمانان داده است: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ;(توبه،۳۳) او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا او را بر همه آیین ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.»این آیه با اندکی تفاوت در دو مورد دیگر نیز آمده است: (سوره صف، آیه ۹) و (فتح، آیه ۲۸). در این آیه تصریح شده است که اسلام، روزی سراسر جهان را فرا خواهد گرفت و بدیهی است که این وعده، تا کنون تحقق پیدا نکرده است. از امام صادق(ع) در تفسیر این آیه چنین نقل شده است: «به خدا سوگند! هنوز محتوای این آیه تحقّق نیافته است و تنها زمانی تحقق می پذیرد که قائم خروج کند، در وقتی که او قیام کند، کسی که خدا را انکار نماید، در تمام جهان باقی نخواهد ماند.»۱ مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان از امام باقر(ع) در تفسیر آیه، چنین نقل می کند:«وعده ای که در این آیه است، به هنگام ظهور مهدی از آل محمد(ص) تحقق پیدا می کند و در آن روز هیچ کس در روی زمین نخواهد بود، مگر این که به حقّانیت محمد(ص) اقرار می کند.»۲ ب ـ حکومت و فرمان روایی زمین، به دست بندگان صالح خواهد بود. در عصر ظهور حضرت مهدی(عج) بندگان صالح در سراسر دنیا حکومت می کنند و این وعده ای است که قرآن داده است: «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الاَْرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ; (انبیاء،۱۰۵) ما در زبور بعد از ذکر، تورات نوشتیم که بندگان صالح من، وارث و حاکم زمین خواهند شد.»در روایات، این آیه، به یاران حضرت مهدی(عج) تفسیر شده است. در مجمع البیان از امام باقر(ع) نقل شده است: «بندگان صالحی را که خداوند در این آیه، به عنوان وارث زمین یاد می کند، یاران مهدی (عج) در آخرالزمان هستند.»۳ ج ـ عدل و دادگری در زمین اجرا می گردد: از خصوصیات عصر ظهور حضرت مهدی(عج) برپا داشتن عدل و دادگری است. در پرتو عمل به دستورات اسلام، امنیت، صلح و آرامش، در زمین ایجاد می گردد، ظلم و ستم قطع می شود، برکت و توسعه روزی در آن زمان، برای توده مردم فراهم می گردد، فقیر و مستمند در جامعه پیدا نمی شود. قرآن در این باره می فرماید: «اعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الاَْرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا;(حدید،۱۷) بدانید که خداوند زمین را بعد از مرگ آن زنده می کند.»امام باقر(ع)فرمود: «منظور زنده شدن زمین به وسیله عدالت است، بعد از آن که با جور و ظلم مرده باشد.»۴ در حدیث دیگری آن حضرت فرمود:«خداوند زمین را به وسیله حضرت مهدی(عج) زنده می کند، بعد از آن که مرده باشد و منظور از مردن زمین، کفر اهل آن است و کافر مرده است.»۵ در واقع زمین دارای دو حیات است; حیات مادّی که منظور فراوانی نعمت و برکت در روزی است و حیات معنوی که مراد، اقامه عدل و ایجاد امنیت و آسایش و توجه به خدا و معنویات است که هر دو نوع آن در زمان ظهور امام زمان(عج) تحقّق می پذیرد. هــ غلبه مستضعفان بر مستکبران: از جمله وعده های خداوند، پیروزی حق بر باطل است. در آیه ۵ قصص می خوانیم: «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُواْ فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ; اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفان نعمت بخشیم، و آن ها را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.» در حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) روایت شده که فرمود: «این گروه آل محمد(ص) هستند که خداوند، مهدی آن ها بعد از زحمت و فشاری که بر آن ها وارد می شود، بر می انگیزد و به آن ها عزّت می دهد، و دشمنان آن ها را ذلیل و خوار می کند.»۶ در روایات، خصوصیات فراوانی برای عصر امام زمان (عج) آمده که از حوصله این پاسخ خارج است. 📚 ۱. تفسیر نورالثقلین، علامه حویزی، ج ۲، ص ۲۱۱/ تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم، ج ۷، ص ۳۷۳.۲. تفسیر مجمع البیان، علامه طبرسی(ره)، ج ۵ـ۶، ص ۲۵ ۳. مجمع البیان، همان، ص ۷ـ۸، ص ۶۶.۴. تفسیر نور الثقلین، علامه حویزی، ج ۵، ص ۲۴۳.۵. تفسیر صافی، فیض کاشانی، ج ۵، ص ۱۳۵/ تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم، ج ۲۳، ص ۳۴۳.۶. تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم، ج ۱۶، ص ۱۸/ به نقل از تفسیر نورالثقلین، ج ۴، ص ۱۱۰. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 تحول انسان در عصر ظهور 🌹 .دوم 🌺 براساس این روایت عقول و افکار مردم در عصر ظهور، شکوفا، متمرکز و اخلاق آنان کامل میشود؛ این یعنی پیوند عقلانیت و معنویت انسان. امام زمان پس از ظهور، با نفوذ در دل و جان و عقل مردم و هدایت های پیامبرگونه خود، آنان را هدایت و راهنمایی میکند. و منظور از دست در این روایت دست رحمت، شفقت و هدایت الهی بر بندگان است. در این صورت معنای این روایت چنین میشود: در زمان ظهور حضرت، با آفت زدایی از عقل و خرد و اندیشه و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی عقول مردم، رحمت و نعمت خداوند بر مردم نازل میشود و همه آنها هدایت می یابند و به کمال میرسند. خداوند در قرآن کریم درباره یکی از حکمتهای نبوت میفرمایند: پیامبر زنجیرها و مشقتها را از آنها (مردم) برمیدارد.(سوره أعراف، آیه 157) در اینجا حضرت مهدی ادامه دهنده راه پیامبران و تکمیل کننده برنامه های آنها بخصوص پیامبر اکرم (ص) است. در واقع در این عصر هم بر بصیرت و دانایی مردم افزوده میشود و هم پاکسازی و تزکیه نفوس آنان در اولویت قرار میگیرد. امام علی(ع) میفرمایند: خداوند فرستادگان خود را در میان مردم برانگیخت و پیامبران خویش را پیاپی روانه کرد تا از آنان رعایت میثاق فطری الهی را باز طلبند و نعمت های فراموش شده خدایی را به آنان یادآور سازند و نیروهای پنهان عقل آدمی را آشکار کنند (یثیروا لهم دفائن العقول) و آیات بهنجار آفرینش را به مردمان بنمایانند.(4) و در روایت دیگری نیز آمده است که امام صادق فرموده اند: روابط نامشروع، مشروبات الکلی و رباخواری از بین میرود. مردم به اطاعت و عبادت روی می آورند. امانت ها را به خوبی رعایت میکنند. اشرار و اوباش نابود میشوند و افراد صالح باقی میمانند.(5) در اثر انقلاب حضرت مهدی، انقلاب اخلاقی و امنیت اجتماعی در سطح جامعه حاکم میشود. انقلابی عظیم در درون انسانها رخ میدهد که دچار امنیت و آبادانی جامعه میشود. امام علی(ع) میفرمایند: «در عصر ظهور وقتی قائم ما قیام کند، آسمان قطرات باران رحمت خود را بر زمین نازل میکند و زمین نباتات را می رویاند و کینه و عداوت از دل مردم زائل میشود و چهارپایان و درندگان با همدیگر در صلح آشتی خواهند بود. چنانکه اگر زنی با پای پیاده از عراق به شام برود، درحالیکه قدمهایش را در آن فاصله بر روی گیاهان و سبزه ها خواهد گذاشت و زیورآلات خود را هم همراه داشته باشد، هیچ خطری از جانب درندگان وی را تهدید نخواهد کرد و ترسی برایش نخواهد بود.» (6) بدون تردید او برنامه ای جامع و همه جانبه برای ایجاد امنیت کامل اخلاقی خواهد داشت و در هنگام ظهور اجرا خواهد کرد. إن شاءالله. 📚 4. نهج البلاغه، خطبه 33 5. منتخب الأثر، ص 308 6. بحارالأنوار، ج 10، ص 104 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 وحشت از فریاد الله اکبر گسترده در حین سخنرانی در آمریکا 👈 .سلیمانی ؛ آقای ترامپ قمارباز بدان در آنجایی که فکر نمی کنی ما در نزدیک شما هستیم. 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹 .دهم 👇👇👇👇👇👇
🌹 فرمایشات آیت الله بهجت(ره) درباره امام زمان(عج) 🌹 .دهم 26.حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای من دعا کنید! 27. راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقۀ زبان… بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 خداوند درباره کسی که نمازش را اول وقت می خواند چه می فرماید؟ 🌺 می فرماید: «وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالاَْخِرَةِ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَی صَلاَتِهِمْ یُحَافِظُونَ;(انعام،۹۲) و آن ها که به آخرت ایمان دارند به آن ]قرآن[ ایمان می آورند و مراقب نمازهای خویش می باشند.» و سهل انگاری در نماز، به ویژه در اوقات اولیه آن خساراتی را ممکن است در پی داشته باشد. قرآن کریم در این باره می فرماید: «فَوَیْلٌ لِّلْمُصَلِّینَ * الَّذِینَ هُمْ عَن صَلاَتِهِمْ سَاهُونَ;(ماعون، ۴ ـ ۵) پس وای بر نمازگزارانی که نماز خود را به دست فراموشی می سپارند!» کسانی که نه ارزشی برای آن قائلند و نه به اوقاتش اهمیتی می دهند; نماز را از وقت فضیلت خود تاخیر می اندازند. تجربه نشان داده که اگر مسایل تربیتی تحت انضباط و شرایط معین قرار نگیرد، عده ای آن را به دست فراموشی می سپارند و اساس آن به کلی متزلزل می گردد. این گونه مسائل حتماً باید در زمان معین و با انضباط دقیق قرار گیرد تا هیچ کسی برای ترک آن عذر و بهانه ای نداشته باشد; لذا برای این که به این مشکلات دچار نشویم شایسته است خود را مقید کنیم به این که حتماً نمازها را در آغاز وقت بخوانیم. امام باقر(علیه السلام) می فرماید: «هر گاه نماز در اول وقت بالا رود، سفید و درخشان به سوی صاحبش باز می گردد و به او خطاب می کند: «از من مواظبت نمودی خدا تو را حفظ کند و هر گاه در غیر وقت خود و بدون شرایط بالا برود، سیاه و تاریک به سوی صاحبش باز می گردد و به او می گوید: من را تباه ساختی، خدا تو را نابود کند!»۱ امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «هر گاه نمازگزار نماز صبح را با طلوع فجر به جای آورد دو مرتبه برای او نوشته می شود، هم فرشته صبح و هم فرشته شب می نویسد ]نماز صبح را فرشته روز و فرشته شب هر دو مشاهده می کنند![۲ راه های مواظبت بر اول وقت: ۱. به خود بقبولانیم که مایه زندگی اخروی و سرچشمه فضایل، مراودت و مؤانست با حق است به ویژه به وسیله نماز; ۲. متوجه باشیم که در اوقات فضیلت نورانیتی است که در دیگر زمان نیست; ۳. برای نماز همانند کارهای دیگرمان وقت معینی قرار دهیم; ۴. تدبر و تفکر در حالات بزرگان و اهتمام آنان به نماز اول وقت، مثلا از برخی از زنان رسول خدا روایت شده: که ایشان با ما صحبت می کرد و ما با او صحبت می کردیم; چون وقت نماز حاضر می شد، ]به جهت مشغول شدنش به نماز[ گویی او ما را نمی شناخت و ما او را نمی شناختیم.۳ ۵. حضرت امام خمینی می فرمایند: «اگر قدری تفکر کنیم و به قلب محجوب مهجور خود بفهمانیم که اوقات صلوات (نماز) اوقات حضور در بارگاه قدس حضرت ذی الجلال است، اوقاتی است که حق تعالی که مالک الملوک و عظیم مطلق است بنده ضعیف ناچیز را به مناجات خود دعوت فرموده و به دارالکرامه خود اذن دخول داده تا فوز به سعادت های ابدی و سرور و بهجت های دایمی پیدا کند، از دخول وقت نماز به مقدار معرفت خود بهجت و سرور داشتیم...»۴ 📚 ۱. کافی، کلینی رحمه الله ج ۳، ص ۲۸۶ ۲. وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی رحمه الله ج ۱، ص ۳۷۳. آداب نماز، امام خمینی رحمه الله ص ۱۱۱ ـ ۱۱۳ / جامع آیات و احادیث موضوعی نماز، عباس عزیزی، ج ۱، ص ۳۱۲ ـ ۳۴۹ / تفسیر نمونه، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۵، ص ۳۴۲ ـ ۳۴۷؛ ج ۴، ص ۱۰۳ ـ ۱۰۶؛ ج ۲۷، ص ۳۵۷ ـ ۳۶۴.۳. مستدرک الوسائل، محدث نوری، ج ۴، ص ۱۰۰.۴. آداب نماز، امام خمینی، ص ۱۱۲ 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
250bfc2ea9e08cd575a5d279da1170859a198ec2.apk
7.47M
امام رضا علیه السلام: ای یونس! آنچه رابرایت می نویسم در گرفتاری‌ها بخوان که مشکلت برطرف شده و آنچه که می‌خواهی، به تو عطا می‌شود 🌹خط خوانا و صوت زیبا ✳️ کلید گشایش و رفع گرفتاری 🔆دریافت رایگان🔆
🌹 امام علی (ع) می فرمایند: 🌺 اي مردم اکنون هنگام فرا رسيدن فتنه هايي است که به شما وعده داده شده، و نزديک است برخورد با رويدادهايي که حقيقت آن بر شما ناشناخته و مبهم خواهد بود. دانسته باشيد آنکس که از ما (مهدي موعود منتظر) به راز اين فتنه ها پي برد و آن روزگار را دريابد، با مشعل فروزان هدايت رد بسپرد و به سيره و روش پاکان و نيکان (پيامبر و امامان معصوم عليهم‌السلام) رفتار نمايد، تا در آن گير و دار گره ها را بگشايد، بردگان در بند ظلم و خود خواهي و ملت هاي اسير استعمار را از بردگي و اسارت به آزادي برساند، توده هاي گمراه و ستمگر را متلاشي و پراکنده سازد و حق طلبان را گرد هم آورد و به ديگر عبارت تشکيلات کفر و ستم را بر هم زند، و جدايي و تفرقه اسلام و مسلمانان را يکپارچه و سامان بخشد.اين رهبر (مدتها بلکه قرن‌ها) در پنهاني از مردم به سر برد و هر چند ديگران کوشش کنند تا اثرش را بيابند نشاني از رد پايش نيابند. در اين هنگام گروهي از مومنان براي در هم کوبيدن فتنه ها آماده شوند، همچون آماده شدن شمشير که در دست آهنگر صيقل داده شده. همينان چشمانشان به نور و فروغ قرآن روشن گردد، موج با شکوه تفسير قرآن در گوش دلشان طنين انداز شود، شامگاهان و صبحگاهان جانشان از چشمه‌ي حکمت و معارف الهي سيراب گردد. 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 صبر و انتظار 🌹 🌺 یکی از اموری که همواره همراه انتظار فرج از آن یاد شده «صبر» ست. امام رضا(ع) فرمود: چه نیکوست شکیبایی و انتظار فرج.📕 (کمال‌الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 645.) آری انتظار بدون عنصر پایداری و شکیبایی و صبر در برابر مشکلات، پوسته‌ای بدون مغز و قالبی بی‌محتوا است و در حقیقت انتظار نیست! روح و جوهر اصلی انتظار، مقاومت و صبر است. کسی که منتظر تحقق یافتن هدف آرمانی است؛ باید تا فرا رسیدن زمان پیدایی هدف و شکل گرفتن آرمان، پایداری و شکیبایی کند و تاب و توان خود را از دست ندهد و هر نا ملایمی را در آن راه، با بردباری بپذیرد و چون صبر و پایداری را از دست داد و بی‌شکیب گردید و تاب و توان بر زمین نهاد، انتظار را نیز از دست داده است؛ زیرا که پایداری و صبر، تحقّق بخش جوهر انتظار است. از این رو، همواره خصلت حیاتی و الهی انتظار با صبر و پایداری، قرین گشته است. اما نکته بسیار جالبی که از روایات مربوط به انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) به دست می‌آید، اینکه انتظار فرج قائم آل محمد تنها طریق نیست؛ بلکه خود نیز موضوعیت دارد. بدان معنا که اگر کسی در انتظار راستین به سر برد، تفاوتی ندارد که به منتظر خویش دست یابد، یا دست نیابد. در اینجا به پاره‌ای از این روایات اشاره‌ای می‌شود.شخصی از امام صادق(ع) پرسید: چه می‌فرمایید درباره کسی که دارای ولایت پیشوایان است و انتظار ظهور حکومت حق را می‌کشد و در این حال از دنیا می‌رود؟ امام(ع) در پاسخ فرمود: (او همانند کسی است که با [رهبر این انقلاب] حضرت قائم علیه السلام در خیمه او بوده باشد سپس کمی سکوت کرد و فرمود: مانند کسی است که با پیامبر اسلام(ص) در «مبارزاتش» همراه بوده است.» 📚 (المحاسن، ج 1، ص 173؛ بحارالانوار، ج 52، ص 125.) عین این مضمون در روایات فراوانی با تعبیرات مختلفی نقل شده است؛ از جمله: 1. امام صادق(ع) فرمود:همانند شمشیر زنی در راه خدا.📚 الکافی،ج 8،ص 146؛المحاسن،ج 1،ص۱۶۴ 2. همان حضرت فرمود:(همانند کسی است که در خدمت او [قائم (عج)] با شمشیر بر سر دشمنان بکوبد.» 📕 المحاسن، ج 1، ص 174 3. همچنین فرمود: (همانند کسی است که در لشکرگاه او باشد، بلکه به منزله کسی است که زیر پرچم قائم بوده باشد.»📚 الکافی،ج 1،ص 371؛الغیبة، ص 329 4. امام سجّاد(ع) فرمود: (همانند کسی است که با شمشیر پیش روی پیامبر [با دشمنان] جهاد کند.» 📕 کمال‌الدین و تمام النعمة، ج 1، ص 317 5. امام صادق(ع) فرمود: (همانند کسی است که با پیامبر شهید شود.»📚 الغیبة، ص 329؛ الکافی، ج 1، ص 371؛ المحاسن، ج 1، ص 173 بر اساس روایات، انتظار فرج و چشم داشتن به ظهور، باید با مواظبت بر وظایف شرعی و فضایل اخلاقی توأم باشد؛بلکه آمادگی برای درک محضر امام زمان(عج) در مفهوم انتظار نهفته است. در اینجاست که بحث انتظار مورد اختلاف قرار می‌گیرد و خود باعث شده برداشت‌های متفاوتی از مسأله انتظار صورت گیرد که عمدتاً به دو نوع تلقی از انتظار باز می‌گردد:۱. انتظار سازنده ۲. انتظار ویرانگر 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 انتظار سازنده‌ 🌹 🌺 انتظار سازنده، تحرک بخش و تعهد آور، همان انتظار راستینی است که در روایات از آن به عنوان «با فضیلت‌ترین عبادت» یاد شده است. از آیات و روایات استفاده می‌شود که ظهور حضرت مهدی علیه السلام، حلقه‌ای است از حلقه‌های مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزی اهل حق منتهی می‌شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت، موقوف به این است که آن فرد، عملاً در گروه اهل حق باشد. شهید مطهری رحمه الله می‌نویسد: «در روایات اسلامی، سخن از گروهی زبده است که به محض ظهور امام علیه السلام به آن حضرت می‌پیوندند. بدیهی است که این گروه ابتدا به ساکن خلق نمی‌شوند و به قول معروف از پای بوته هیزم سبز نمی‌شوند بلکه] معلوم می‌شود در عین اشاعه و رواج ظلم و فساد، زمینه‌هایی عالی وجود دارد که چنین گروه زبده را پرورش می‌دهد. این خود می‌رساند که نه تنها حق و حقیقت به صفر نرسیده است؛ بلکه فرضاً اگر اهل حق از نظر کمیت قابل توجه نباشد، از نظر کیفیت ارزنده‌ترین اهل ایمانند و در ردیف یاران سیدالشهداء علیه السلام.» 📕 قیام و انقلاب مهدی علیه السلام، ص 56 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 امام مهدی(عج) از ديدگاه امام جواد(ع) 🌹 🌺 «جناب عبدالعظيم حسني مي فرمايد: به خدمت امام جواد عليه السلام عرض کردم: اميدوارم شما آن «قائم اهل بيت» باشيد که زمين را پر از عدل و داد خواهد نمود، چنانکه پر از جور و ستم شده است. فرمود: اي ابوالقاسم!«ما منا الا و هو قائم بامر الله عزوجل، و هاد الي دين الله، و لکن القائم الذي يظهر الله عزوجل به الأرض من اهل الکفر و الجحود و يملأها عدلا و قسطا هو الذي تخفي علي الناس ولادته، و يغيب عنهم شخصه، و يحرم عليهم تسميته، و هو سمي رسول الله و کنيه، و هو الذي تطوي له الأرض، و يذل، له کل صعب و يجتمع اليه من اصحابه عدة اهل بدر: ثلاثمأة و ثلاثة عشر رجلا من اقاصي الأرض».«هيچ کدام از ما نيست جز اينکه قائم به امر خدا، و هادي به سوي دين خدا مي باشد. ولکن آن قائم که خداي تبارک و تعالي روي زمين را به وسيله ي او از اهل کفر و الحاد پاکيزه مي سازد، و آن را پر از عدل و داد مي نمايد، آن چنان که پر از جور و ستم شده باشد، او امامي است که تولدش بر مردم پوشيده باشد و خودش از ديدگان آنها غايب باشد و بردن نام مبارکش بر آنها روا نباشد. و او هم‌نام پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و هم کنيه ي اوست. که زمين زير پاهايش طي مي شود و هر مشکلي براي او آسان مي گردد و به تعداد اصحاب بدر: 313 نفر از ياران، از دورترين نقاط دنيا، در اطراف او گرد آيند. و اين است معناي گفتار خداوند، که مي فرمايد:«اينما تکونوا، يأت بکم الله جميعا، ان الله علي کل شي قدير».«هر کجا باشيد، خداوند همه ي شما را گرد مي آورد، که به راستي خداوند بر هر چيزي قادر است».«فاذا اجتمعت له هذه العدة من اهل الاخصلاص، اظهر الله امره، فاذا کمل له العقد و هو عشرة آلاف رجل، خرج باذن الله عزوجل، فلا يزال يقتل اعداء الله حتي يرضي الله عزوجل».«هنگامي که اين تعداد از ياران با اخلاص گرد آمدند، خداوند امر او را ظاهر سازد. تا هنگامي که ده هزار نفر از ياران جمع شدند، به اذن خداوند ظاهر مي شود و دشمنان خدا را مي کشد تا خداوند راضي شود».جناب عبدالعظيم مي فرمايد: عرض کردم: سيد و سرور من! چگونه مي داند که خداوند راضي شده است؟ فرمود:- «يلقي في قلبه الرحمة، فاذا دخل المدينة اخرج اللات و العزي فاحرقهما».- «خداوند رأفت و مرحمت در دل او مي افکند. چون خارج شد به مدينه مي رود و لات و عزي را از قبر در مي آورد و طعمه ي حريق مي سازد». 📕 کمال الدين/ ص377 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 انتظار ویرانگر 🌹 🌺 انتظار ویرانگر، فلج کننده و باز دارنده که در واقع نوعی «اباحی گری» است همواره مورد مذمت و سرزنش قرار گرفته است. این نوع انتظار حاصل برداشتِ قشریِ مردم، از مهدویّت و قیام و انقلاب مهدی موعود علیه السلام است که صرفاً ماهیت آن را انفجاری می‌دانند که فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلم‌ها، تبعیض‌ها، اختناق‌ها، حق‌کشی‌ها و تباهی‌ها ناشی می‌شود. نوعی سامان یافتن است که معلول پریشان شدن است. آنگاه که حق و حقیقت طرفداری نداشته باشد، باطل، یکّه‌تازِ میدان گردد و جز نیروی باطل نیرویی حکومت نکند و فرد صالحی در جهان یافت نشود؛ این انفجار رخ می‌دهد و دست غیب برای نجات حقیقت نه اهل حقیقت زیرا حقیقت طرفداری ندارد از آستین بیرون می‌آید. بنابراین هر اصلاحی محکوم است؛ زیرا هر اصلاح یک نقطه روشن است و تا در صحنه اجتماع، نقطه روشنی هست دست غیب ظاهر نمی‌شود! بر عکس، هر گناه، فساد، ظلم، تبعیض، حق کشی و هر پلیدی به حکم اینکه مقدمه صلاح کلی است و انفجار را قریب الوقوع می‌کند، روا است؛ زیرا [هدف وسیله‌های نامشروع را مشروع می‌کند]. پس بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار، ترویج و اشاعه فساد است! این نوع برداشت از ظهور و قیام مهدی موعود علیه السلام و این نوع انتظار فرج که منجر به نوعی تعطیل در حدود و مقررات اسلامی می‌شود و نوعی «اباحی گری» باید شمرده شود به هیچ وجه با موازین اسلامی و قرآنی وفق نمی‌دهد. 📕 (همان، ص 54.) بنابراین نکته مهم و اساسی این است که منتظر واقعی، برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمی‌تواند نقش تماشاچی را داشته باشد؛ بلکه باید از هم اکنون حتماً در صف انقلابیون قرار گیرد؛ چرا که ایمان به نتایج و عاقبت این تحوّل بزرگ، هرگز به او اجازه نمی‌دهد که در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نیز محتاج به داشتن «اعمال پاک» و «روحی پاکتر» و برخورداری از «شهامت» و «آگاهی» کافی است. سپاهی که در انتظار جهاد آزادی بخش به سر می‌برد، حتماً به حالت آماده‌باش کامل در می‌آید و سلاحی را به دست می‌گیرد که برای چنین میدان نبردی شایسته است. سنگرهای لازم را می‌سازد و آمادگی رزمی افراد خود را بالا می‌برد. روحیه افراد خود را تقویت می‌کند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه‌ای را در دل فرد فرد سربازانش زنده نگه می‌دارد. ارتشی که دارای چنین آمادگی‌ای نیست، هرگز در انتظار به سر نمی‌برد و اگر بگوید، دروغ گفته است: انتظار یک «مصلح جهانی» به معنای آماده باش کامل فکری، اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. اصلاح تمام روی زمین و پایان دادن به همه مظالم و نابسامانی‌ها، شوخی نیست و نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. آماده‌باش برای چنین هدف بزرگی، باید متناسب با آن باشد، یعنی، باید به وسعت و عمق آن باشد. بی‌گمان تحقق چنین انقلابی، مردانی بسیار بزرگ، مصمم، نیرومند، شکست‌ناپذیر، فوق العاده پاک، بلند نظر، کاملاً آماده و دارای بینش عمیق را نیازمند است. افزون بر آن منتظران راستین وظیفه دارند مراقب حال یکدیگر نیز باشند و علاوه بر اصلاح خویش، در اصلاح دیگران نیز بکوشند؛ زیرا برنامه عظیم و سنگین که انتظارش را می‌کشند یک برنامه فردی نیست. برنامه‌ای است که تمام عناصر انقلاب، باید در آن شرکت جویند، باید کار به صورت دسته جمعی و همگانی باشد. کوشش‌ها و تلاش‌ها باید هماهنگ گردد و عمق و وسعت این هماهنگی، باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانی باشد که انتظار آن را دارند. 📕 (تفسیر نمونه، ج 7، صص‌384 - 387.) 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 امام محمد باقر(ع) 🌺 👇👇
🌺 امام محمد باقر(ع) 🌺 🌷 ابو جارود از امام باقر عليه‌السلام آورده است که روزي به من فرمود: يا أبا جارود! إذا دار الفلک وقال الناس: مات القائم أو هلک، بأي واد سلک وقال الطالب: انّي يکون ذلک وقد بليت عظامه فعند ذلک فأرجوه، فإذا سمعتم به فأتوه ولو حبواً علي الثلج.اي ابا جارود! اگر روزگار به گونه اي بود که مردم گفتند قائم آل محمّد عليهم السلام از دنيا رفته يا به شهادت رسيده و يا سرنوشت او روشن نيست و ديگري گفت که از کجا چنين خبري خواهد بود... در همان اوج حيرت و نااميدي و ترديد مردم، تو به ظهور او اميدوار باش و هنگامي که خبر ظهور او را شنيدي به هر صورت ممکن، حتي خزيدن بر روي برف بسوي او بشتاب. 📕 کمال الدين/ ج1/ ص324 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 دردهايم غالبا پيش تو درمان مي شود 🌺 با کريمان کارها سخت آسان مي شود 🌸 پلک بر هم مي زني و روز را شب مي کني 🌸 چشم اگر برداري از دريا بيابان مي شود 🌺 خوب مي دانم جهان وابسته ي الطاف توست 🌺 در حقيقت ابر با اذن تو باران مي شود 🌸 بي گمان وقتي بيايي از سر شرمندگي 🌸 پشت ماه روي تو ،خورشيد پنهان مي شود 🌺 از “حرم” تا “جمکرانت” بال در مي آورم 🌺 آسمان زير قدم هايم خيابان مي شود 🌸 دست پر برگشته هرکس دست خالي آمده 🌸 هر چه کم مي آوري اينجا فراوان مي شود 🌺 هر کسي آمد به “قم” اما نيامد “جمکران” 🌺 وقت برگشتن به شهر خود پشيمان مي شود 🌸 روز محشر نامه ي اعمال مارا وا نکن 🌸 حتم دارم واکني حالت پريشان مي شود 🌺 در قيامت دلخوشم اما به لطف جد تو 🌺 ضامن من نيز “آقاي خراسان” مي شود 🌺🌷🌹 🌺🌷ندای شیعه🌷🌺 🇮🇷 @abasalehal_mahdi 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷